eitaa logo
حجت الاسلام مهدی میرزائی
543 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
325 ویدیو
536 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
از فلسفه کهن تا فلسفه های جدید 💡تقسیمات فلسفه کهن وآشنائی با مکاتب فلسفه اسلامی 💡پارامتر های فلسفه علم 💡مباحث روش شناسی ومعرفت شناسی 💡سیر تاریخی دانش هرمنوتیک 🆔@abhas313
سلام استاد این شاخص های اقتصاد کلان دقیقا چیه؟؟👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به عقاید یکدیگر احترام بذاریم!!!! اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. مگر این‌که چشمان تیزی تا اعماق را ببیند؛ نگهبان امینی راه را نشان دهد؛ مردم صاحب فکری کار را هدایت کنند و اراده‌های محکمی پشتوانه‌ی این حرکت باشند. آن وقت، البته، خاکریزِ محکم و دژِ مستحکمی خواهد بود که کسی نخواهد توانست در آن نفوذ کند. و الاّ، اگر رها کردیم، باز همان وضعیت پیش می‌آید. آن‌وقت، این خونها، همه هدر خواهد رفت. رهبری۷۵/۰۳/۲۰
یادش بخیر پارسال یکسری فایل ها رو خدمتتون ارسال می کنم مطالب مفیدی داره .👇 یه وقتایی حال مطالعه تو ماشین بهتون دست داد بد نیست مطالعه کنید شاید بهتر از بعضی چت ها وگفت وگو های فجازی باشه البته شاید😁
زندگی به سبک اربعین.pdf
749.2K
🏴 پنج جلسه منبر مکتوب ویژه اربعین با عنوان «اربعین شروعی برای زندگی تازه» 🔰نسخه موبایل 🔹عناوین پنج جلسه منبر مکتوب اربعین ▫️| جلسه اول | «زیارت اربعین تفریح یا تکلیف؟!» ▫️| جلسه دوم | «هم دلی؛ در زیارت اربعین» ▫️| جلسه سوم |«مهم ترین حرکت به سوی ظهور» ▫️| جلسه چهارم | «تمرین ظهور در زیارت اربعین» ▫️| جلسه پنجم | «چگونه زائران اربعین، یاوران امام‌زمان(عج) می‌شوند؟» ▫️| خشاب اضافه| «چند عبارت کوتاه به همراه ترجمه عربی برای تشکر از مردم عراق»
💡 بحار الأنوار : قالَ الإمامُ الباقرُ عليه السلام ـ لَمّا قالَ لَهُ محمّدُ بنُ مُسلمٍ : إذا خَرَجنا إلى أبِيكَ أ فَلَسنا في حَجٍّ ؟ ـ : بَلى ، قلتُ : فَيَلزَمُنا ما يَلزَمُ الحاجَّ ؟ قالَ : ما ذا ؟ قلتُ : مِن الأشياءِ التي يَلزَمُ الحاجَّ ؟ قالَ : يَلزَمُكَ حُسنُ الصَّحابَةِ لِمَن يَصحَبُكَ ، و يَلزَمُكَ قِلَّةُ الكَلامِ إلاّ بخَيرٍ ، و يَلزَمُكَ كَثرَةُ ذِكرِ اللّه ِ ، و يَلزَمُكَ نَظافَةُ الثِّيابِ ، و يَلزَمُكَ الغُسلُ قَبلَ أن تَأتِيَ الحَيرَ ، و يَلزَمُكَ الخُشوعُ ، و كَثرَةُ الصَّلاةِ ، و الصَّلاةُ عَلى محمّدٍ و آلِ محمّدٍ ، و يَلزَمُكَ التَّوقِيرُ لِأخذِ ما لَيسَ لكَ ، و يَلزَمُكَ أن تَغُضَّ بَصَرَكَ ، و يَلزَمُكَ أن تَعودَ عَلى أهلِ الحاجَةِ مِن إخوانِكَ إذا رَأيتَ مُنقَطِعا ، و المُواساةُ . و يَلزَمُكَ التقيَّةُ التي قِوامُ دِينِكَ بها ، و الوَرَعُ عمّا نُهِيتَ عَنهُ ، و الخُصُومَةِ ، و كَثرةِ الأيمانِ ، و الجِدالِ الذي فيهِ الأيمانُ ، فإذا فَعَلتَ ذلكَ تَمَّ حَجُّكَ و عُمرَتُكَ . 👇👇👇
بحار الأنوار به نقل از محمّد بن مسلم : به امام عليه السلام عرض كردم : اگر به زيارت پدر شما برويم حج كرده ايم؟ فرمود: آرى . پرسيدم : پس آنچه بر حاجى لازم است بر ما نيز لازم است؟ فرمود : چه چيز؟ عرض كردم : چيزهايى كه براى حاجى لازم است . فرمود : لازم است با همسفرت خوش رفتار باشى ، لازم است كمتر حرف بزنى، مگر در خير و خوبى ، لازم است ياد خدا بسيار كنى ، لازم است جامه ات تميز باشد ، لازم است پيش از رسيدن به حائر [حسينى ]غسل كنى ، لازم است خاشع باشى و نماز زياد بخوانى و بر محمّد و آل محمّد بسيار صلوات فرستى ، لازم است از برداشتن آنچه مال تو نيست خوددارى كنى ، لازم است چشمت را [از حرام ]فرو بندى ، اگر ديدى يكى از برادران همسفرت توشه اش تمام شده و از سفر بازمانده ، لازم است به او رسيدگى و كمك مالى كنى . لازم است تقيّه را، كه قوام و استحكام دين تو به آن است، رعايت كنى و از منهيّات و ستيزه و جرّ و بحث و قسم خوردن زياد و جدال و بحث، كه در آن سوگند خورده شود، دورى كنى . پس ، اگر اينها را رعايت كردى حج و عمره تو به طور كامل انجام شده است .
قال الصادق ع: إِذَا أَرَدْتَ الْمَسِیرَ إِلَى قَبْرِ الْحُسَیْنِ ع فَصُمْ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ وَ الْخَمِیسِ وَ الْجُمُعَةِ‏... وَ أَقِلَّ مِنَ الْکَلَامِ وَ الْمِزَاحِ وَ أَکْثِرْ مِنْ ذِکْرِ اللَّهِ تَعَالَى وَ إِیَّاکَ وَ الْمِزَاحَ وَ الْخُصُومَةَ ؛ کامل‌الزیارات/صص223-225
💠روایتی از مظلومیت تاریخی مردم افغان ودرس های آن برای ما..... ✍حال داشتید حیفه روایت رو مطالعه نکنید ⭕️شماره اول داشتم از قم به سمت تهران میومدم دو نفر جوون افغانی هم سوار ماشین شدن وراه افتادیم به سمت تهران . وقتی با یکیشون صحبت کردم بهش گفتم شما آذری هستید چون ته له لهجه آذری دارید ؟ گفت نه افغانی هستم منم یه دفعه جاخوردم چون واقعا انتظار نداشتم اونقدر سلیس فارسی جنوب تهرانی نازی آبادی صحبت کنه وته لهجه آذری داشته باشه ولی از اتباع افغانستان باشه .بهش گفتم بابا دمت گرم خیلی فارسید ایرانیه اونم با لهجه جنوب تهرانی. اون هم تایید کرد وگفت خوب دیگه ما بزرگ شده ایران وتهرانیم دیگه داداش. نفری که صندلی جلو نشسته بود که خیلی تابلو بود که افغانیه اما این کناریم خیلی جالب بود که واقعا بهش نمی خورد از اتباع باشه. خوب منم باب گفت وگو رو باز کردم وگفتم تو این ایام هم قراره وزیر امور خارجه به افغانستان بره تا پیرامون حق آبه هیرمند، ایران وافغانستان به نتیجه ای برسن .تا ماجرای حق آبه رو گفتم بهم گفت البته خشکسالی وکم آبی تو افغانستان هم زیاده وافغانستان تو این مقوله یکمم حق داره .ن 🆔@abhas313
⭕️شماره دوم بعد رفت تو شرایط افغانستان ودر مورد اوضاع داخلی افغانستان وحکومت طالبان و وضعیت شیعیان هزاره وشهرهای مهم افغانستان صحبت به میون اومد .منم از نکته ها واطلاعاتی که می داد واقعا استفاده می کردم .تا اینکه بحث رفت تو اغتشاشات پاییز پارسال واوضاع داخلی ایران مطرح شد.خیلی آدم خانواده دار وباغیرتی به نظر می رسید چون می گفت اتفاقا تو فامیلای ما هم هستن از خانم ها ودخترهایی که مراعاتشون تو مساله حجاب پایینه وخلاصش شل حجاب یا بدحجابن وهر وقت بحث حجاب ومسائل خانم ها وتحولات اخیر مطرح میشه میگم والله به خدا شما تو اروپای گور به گور شده هم بری قانون پوشش دارن اونقدر آزاد وشولکس نمی تونن زندگی کنن .برام جالب بود که خیلی باحال ومنطقی صحبت می کرد 🆔@abhas313
⭕️شماره سوم بهش گفتم کلیپ جوابیه" برای آزادی" "شروین" رو که دخترای افغانی اجرا کردن دیدی جواب داد :نه برام عجیب بود که این اثر که خیلی بهتر از بقیه آثار تهیه شده در جوابیه آهنگ شروین بود آنقدر غریب بود که حتی او هم با اینکه افغانی ودوستدار فرهنگ ایرانی بود تا حالا اون رو ندیده بود . رفتم تو صفحه سرچ گوگل کلیپش رو از آپارات دانلود کردم وبهش نشون دادم وقتی کلیپ رو دید براش جالب بود وبعد از مشاهده کلیپ بهم گفت واقعا افغانستان تو این چند سال خیلی زخم دیده افغانستانی که خیلی میتونست جلو باشه وخیلی بهش افتخار کنیم اما متاسفانه نذاشتن واونقدر سنگ جلوی پاش انداختن که حالا شده این .... وقتی اغتشاشات ایران رو رصد می کردم گفتم واقعا حیفه ایران خودشو ترکونده وبا هزاران زحمت خودشو به اینجا رسونده حالا بخواد وا بره وتجزیه بشه ومثل افغانستان بشه ؛من خودم کاری به ایران ندارم واز اتباع به حساب میام اما واقعا افسوس می خورم وقتی می بینم این همه سنگ میندازن تا کشور ایران رو با این پیشرفت های چشمگیر به واسطه مساله حجاب واقتصاد وده هاوصد ها مشکل،به زمین بزنن .ای کاش این مسائل حل بشه ومردم خیلی از ظرفیت های ایران رو قدر بدونن ومثل ماها متواری وآواره نشن . صحبت با او خیلی به دلم چسبید وبا خودم متعهد شدم حتما اگه تایمی گیر آوردم گزارش این گفت وگو رو یادداشت کنم تا یکم بیش تر دلسوز کشورمون باشیم وبا دغدغه مندی ودشمن شناسی به دنبال حل مشکلات کشور بریم . 🆔@abhas313
وقت داشتید، این کتاب آقای حداد پور رو هم بخونید که مستندی داستانی در مورد ترور بیولوژیک مسلمانان ومسائل حقوق زنان هست که به مدیریت صهیونیزم یین المللی داره اداره میشه. شخصیت اصلی دختری افغانی به نام سمنه که ماجراهای او به صورت داستان دراومده . ✍البته از سبک نویسندگی آقای حداد پور که توجهی ویژه واز روی عمد به مسائل جنسی داره وبه جنبه های اروتیک خیلی زوم می کنه خیلی خوشم نمیاد هر چند که خیلی برای مخاطب می تونه جذاب باشه به خصوص در کتاب "تب مژگان" وهمین کتاب "نه" یاعلی مهدی میرزائی 🆔@abhas313
💠 📍حافظه تاریخی https://eitaa.com/abhas313/3518 📍مرجعیت زبان فارسی https://eitaa.com/abhas313/3534 📍امتداد اجتماعی فقه وحکمت https://eitaa.com/abhas313/3522 📍اقتصاد متصلب لیبرال https://eitaa.com/abhas313/3326 📍ریشه ها وراهکارهای توسعه فرهنگ حجاب https://eitaa.com/abhas313/2236 📍جنگ گنج https://eitaa.com/abhas313/3517 📍مسمومیت تاریخی https://eitaa.com/abhas313/3579 📍تبلیغ مرتبه اول است یعنی.... https://eitaa.com/abhas313/3635 📍تکمیل فرایند تحصیل علوم حوزوی با روی آوری به اندیشکده های حل مسأله.... https://eitaa.com/abhas313/3756 📍یه روایت تبلیغی ویه دردودل درون گفتمانی https://eitaa.com/abhas313/3742 📍خاطره_مادرانه_عالمانه https://eitaa.com/abhas313/3855 📍کف بازار تحصیل حوزوی https://eitaa.com/abhas313/3931 📍روایتی از مظلومیت تاریخی مردم افغان ودرس های آن برای ما..... https://eitaa.com/abhas313/4012 📍نقدی بر اندیشه های التقاطی داوود مدرسیان در تخریب چهره حوزه های علمیه https://eitaa.com/abhas313/4050 🆔@abhas313