💠جلسه ای با طلاب #طرح_میثاق_قم
🕌مدرسه تخصصی امام کاظم ع
موضوع:"سامانه دانش تجوید"
👈هدایتگری قرآن
👈تقوا ومراعات آداب شرط برخورداری از هدایت قرآن
👈بررسی علوم ادبی وجایگاه دانش تجوید
👈ضرورت های قرآنی وغیر قرآنی تحصیل دانش تجوید
👈فوائد چهارگانه مترتب بر دانش تجوید
📍صحت نماز واهمیت فقهی
📍مقدمه ورود به مکالمه عربی
📍مقدمه فهم علوم ادبی مانندصرف ونحو
📍رسالت طلبگی در قرائت فاخر در نماز
👈معرفی منابع تکمیلی در دانش تجوید
🆔@abhas313
👈نگاه مبلغ به مخاطب چگونه باید باشد؟؟؟👇
زَيْدٌ اَلنَّرْسِيُّ فِي أَصْلِهِ ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ
اَلرَّجُلُ مِنْ مَوَالِيكُمْ يَكُونُ عَارِفاً يَشْرَبُ اَلْخَمْرَ وَ يَرْتَكِبُ اَلْمُوبِقَ مِنَ اَلذَّنْبِ نَتَبَرَّأُ مِنْهُ فَقَالَ تَبَرَّءُوا مِنْ فِعْلِهِ وَ لاَ تَتَبَرَّءُوا مِنْهُ أَحِبُّوهُ وَ أَبْغِضُوا عَمَلَهُ قُلْتُ فَيَسَعُنَا أَنْ نَقُولَ فَاسِقٌ فَاجِرٌ فَقَالَ لاَ اَلْفَاسِقُ اَلْفَاجِرُ اَلْكَافِرُ اَلْجَاحِدُ لَنَا اَلنَّاصِبُ لِأَوْلِيَائِنَا أَبَى اَللَّهُ أَنْ يَكُونَ وَلِيُّنَا فَاجِراً وَ إِنْ عَمِلَ مَا عَمِلَ وَ لَكِنَّكُمْ تَقُولُونَ فَاسِقُ اَلْعَمَلِ فَاجِرُ اَلْعَمَلِ مُؤْمِنُ اَلنَّفْسِ خَبِيثُ اَلْفِعْلِ طِيبُ اَلرُّوحِ وَ اَلْبَدَنِ اَلْخَبَرَ
مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل , جلد۱۲ , صفحه۲۳۶
عنوان باب : الجزء الثاني عشر كِتَابُ اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيِ عَنِ اَلْمُنْكَرِ أَبْوَابُ اَلْأَمْرِ وَ اَلنَّهْيِ وَ مَا يُنَاسِبُهَا 17 - بَابُ وُجُوبِ حُبِّ اَلْمُطِيعِ وَ بُغْضِ اَلْعَاصِي وَ تَحْرِيمِ اَلْعَكْسِ
أَنَّ رَجُلًا مِنَ الْمُنَافِقِینَ قَالَ لِأَبِی الْحَسَنِ الثَّانِی ع: إِنَّ مِنْ شِیعَتِکُمْ قَوْماً یَشْرَبُونَ الْخَمْرَ عَلَى الطَّرِیقِ.
فَقَالَ: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَهُمْ عَلَى الطَّرِیقِ فَلَا یَزِیغُونَ عَنْهُ.
وَ اعْتَرَضَهُ آخَرُ فَقَالَ: إِنَّ مِنْ شِیعَتِکَ مَنْ یَشْرَبُ النَّبِیذَ.
فَقَالَ ع: قَدْ کَانَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ ص یَشْرَبُونَ النَّبِیذَ.
فَقَالَ الرَّجُلُ: مَا أَعْنِی مَاءَ الْعَسَلِ وَ إِنَّمَا أَعْنِی الْخَمْرَ.
قَالَ: فَعَرِقَ وَجْهُهُ ثُمَّ قَالَ: اللَّهُ أَکْرَمُ مِنْ أَنْ یَجْمَعَ فِی قَلْبِ الْمُؤْمِنِ بَیْنَ رَسِیسِ[دسیس] الْخَمْرِ وَ حُبِّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ.
ثُمَّ صَبَرَ هُنَیْئَةً وَ قَالَ: فَإِنْ فَعَلَهَا الْمَنْکُوبُ مِنْهُمْ، فَإِنَّهُ یَجِدُ رَبّاً رَءُوفاً وَ نَبِیّاً عَطُوفاً وَ إِمَاماً لَهُ عَلَى الْحَوْضِ عَرُوفاً، وَ سَادَةً لَهُ بِالشَّفَاعَةِ وُقُوفاً، وَ تَجِدُ أَنْتَ رُوحَکَ فِی بَرَهُوتَ مَلْهُوفاً.
بحار الانوار، ج۲۷، ص۳۱۴
💠👈👈ولایت فقاهت وعدالت؛چالش ها وپرسش ها 👇👇
💡بررسی تاریخ تحولات اروپا مبتنی بر مساله :"دینداری مانع توسعه وپیشرفت کشورهای اسلامی شده است ؟؟؟"۸
📍دوران باستان
📍قرون وسطی
📍دوره رنسانس
💡مقایسه میان روشنفکری غربی وروشنفکری متولد یافته در ایران
💡ضرورت تمدن اسلامی
📍ساحت سخت افزار
📍ساحت نرم افزار
💡ادله ضرورت حاکمیت
💡 چرا حکومت اسلامی؟؟
💡 بررسی مدل حکومتی امام خمینی با عنوان جمهوری اسلامی
💡مردم سالاری دینی
💡حاکم چرا باید فقیه باشد؟؟؟
💡تالی فاسد های حاکم غیر فقیه خه
💡 آیا مرجعیت برای ولی فقیه شرط است ؟؟؟
💡 شرایط رهبری
📍فقاهت
📍عدالت
📍سیاست
💡 ادله ولایت فقیه
💡 گستره اختیارات ولی فقیه
💡ولایت فقیه مساله ای کلامی است یا فقهی
💡 حکم ولایی وتفاوت آن با فتوا
💡 مقایسه رسالت های ولی فقیه ومرجع تقلید
💡 شبهه دور در ولایت فقیه
💡ولایت فقیه ومرزهای جغرافیایی؟؟؟آیا هرکشوری می تواند ولی فقیه داشته باشد ؟؟؟؟ن
💡 رهبری فردی است یا شورایی ؟؟؟؟
💡منشا مشروعیت ولی فقیه در دوره غیبت
💡 پیشینه ولایت فقیه
💡بررسی كُلُ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
📌مسجد صاحب الزمان عج دولت آباد تهران
🔸تابستان۱۴۰۰
🎙حجت الاسلام مهدی میرزائی
🆔@abhas313
🔰تاریخ عصری نبوی
💡تاریخ قبل از بعثت
💠شبه جزیره عربستان ومنطقه حجاز وشهر مکه
💠 اهمیت شهر مکه ووجود خانه کعبه
🔹اقتصادی
🔹معنوی
💠تاریخچه تاسیس خانه کعبه
🔹دوران ابراهیم نبی ع
🔹دوران حضرت اسماعیل ع
🔹قوم جرهم
🔹قوم بنی خزاعه
🔹قصی بن کلاب از اجداد پیامبر ص
🔹هاشم از نوادگان قصی بن کلاب
🔹حسادت امیه به هاشم
🔹شیبه(عبدالمطلب)
🔹گزارش تاریخی دوره کودکی،نوجوانی وجوانی پیامبر
💡گزارش تاریخ بعد از بعثت پیامبر اسلام ص
💠۱۳سال مکه
🔹سه سال اول:دعوت مخفیانه
🔹دعوت آشکار وتبلیغ اسلام وگزارش تاریخی ده سال بعد
💠۱۰سال مدینه:شرح حوادث سال اول هجری تا سال ۱۰هجری
👇👇
https://eitaa.com/abhas313/3916
https://eitaa.com/abhas313/3917
https://eitaa.com/abhas313/3918
https://eitaa.com/abhas313/3919
https://eitaa.com/abhas313/3920
🆔@abhas313
🔰سلسله جلسات تاریخ دوران خلفا
📍جلسه اول:بررسی جریان انحرافی در دوره نبوی وتاثیر آن در ثقیفه بنی ساعده
https://eitaa.com/abhas313/3909
📍جلسه دوم:بررسی جریان ثقیفه بنی ساعده وحوادث پس از آن
https://eitaa.com/abhas313/3910
📍جلسه سوم وچهارم:بررسی تاریخی دوران خلفا
https://eitaa.com/abhas313/3911
https://eitaa.com/abhas313/3912
📍جلسه پنجم:بررسی تاریخی دوران حکومت امیرالمومنین علی ع،امام حسن ع وقیام امام حسین ع
https://eitaa.com/abhas313/3913
👇👇👇👇👇👇👇
🆔@abhas313
"معارفی از اربعین" 👇👇👇
💡ارکان انحراف امت؛جهالت وضلالت
https://eitaa.com/abhas313/3951
💡تبیین زیارت اربعین با محوریت انسان کامل
https://eitaa.com/abhas313/3839
💡نشانه های جامعه شیعی"کدهای حدیث علائم المومن"
https://eitaa.com/abhas313/3932
💡ولایت سیدالشهدا دریچه ورود به توحید
https://eitaa.com/abhas313/2068
💡آداب مجالس توسل به اهل بیت علیهم السلام
https://eitaa.com/abhas313/1467
💡اهمیت جوشش درونی در ذکر مصیبت حسینی ع
https://eitaa.com/abhas313/3651
💡منطق جهانی حسین ع
https://eitaa.com/abhas313/3749
💡تمام دینداران عالم مدیون امام حسین ع اند
https://eitaa.com/abhas313/3748
💡نگاهی کوتاه به فلسفه قیام حسینی ع
https://eitaa.com/abhas313/3750
💡اشک مسئولیت ساز
https://eitaa.com/abhas313/2152
💡اهتمام به شریعت پر رنگ ترین چهره عاشورا
https://eitaa.com/abhas313/2155
https://eitaa.com/abhas313/2164
💡معنویت حسینی تنها معنویت راستین در عصر بحران معنوی
https://eitaa.com/abhas313/3641
💡قیام حسینی ،قیام دغدغه مندان
https://eitaa.com/abhas313/3642
💡عزم واراده حسینی
https://eitaa.com/abhas313/3643
💡مقام بِرّ سر دردانگی
https://eitaa.com/abhas313/2150
💡زمان شناسی در نصرت امام
https://eitaa.com/abhas313/5831
💡معیت با ولی خدا در سیره اصحاب امام حسین ع
https://eitaa.com/abhas313/5832
💡انگیزه های عاشورائی
https://eitaa.com/abhas313/5833
💡خیمه خادمی وبیرق جهانی
https://eitaa.com/abhas313/5824
💡بنیاد های مسئولیت گریزی وبی دغدغگی
https://eitaa.com/abhas313/5839
✍"درس های حسین شناسی"
🆔@abhas313
تشبیه،مجاز،استعاره،کنایه_1.m4a
17.03M
✍نکاتی پیرامون علم بیان
☘تشبیه
☘مجاز
📍مرسل
📍استعاره
☘کنایه
🆔@abhas313
❇️مولفه های سه گانه در نظام جامع فراگیری علم
♦️ضرورت شناسی
🔸چگونه دانش را عمیق بخوانیم؟
🔸چگونه به مرزهای دانش دست یابیم؟
🔸چگونه علوم را با ثبات بخوانیم؟
🔸چگونه دانش را عملیاتی کنیم؟
🔸چگونه در دانش تحول ایجاد کنیم؟
🔸چگونه امتدادهای اجتماعی به دانش دهیم؟
♦️مولفه های سه گانه
⏪فلسفه دانش
⏪شبکه مسائل علم در نظامی منسجم
🔸کشف مسائل
🔸طراحی نقشه مسائل
🔸بررسی مسائل وایصال به نتایج نهایی
⏪وزن دهی به دانش ومطالعات عملیاتی ناظر به مقاصد
🔺دست وپنجه نرم کردن با روش های مذکور +در بستر زمان+به صورت متمرکز
♦️روش های عمومی واختصاصی در پرتو شناخت وعملیات
🆔@abhas313