eitaa logo
مهدی میرزائی
565 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
424 ویدیو
566 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
شیوه های حیات بخش حفظ جامعه تشیع در دوران امام سجاد ع 🔰شیوه های حیات بخش حفظ جامعه تشیع در دوران امام سجاد ع ۱ https://eitaa.com/abhas313/5942 🔰شیوه های حیات بخش حفظ جامعه تشیع در دوران امام سجاد ع ۲ https://eitaa.com/abhas313/5943 🔰شیوه های حیات بخش حفظ جامعه تشیع در دوران امام سجاد ع ۳ https://eitaa.com/abhas313/5945 🆔@abhas313
🔻 برای پنجمین سال متوالی؛ «تنهاتر از مسیح» روی صحنه می‌رود. اینبار با نگاهی متفاوت به وقایع پیش از عاشورا تا روز عاشورا، با روایتی دیگر اجرا می‌گردد… این نمایش پس از فصل راه سرخ در تلاشی دیگر به روایت دسته‌های پنهانی پرداخته که گرچه به ظاهر مسلمان بودند اما دین و آئین و مسلکشان از یهود بود. روایت منافقین که در میان امت اسلام رخنه کردند تا خون خدا بر زمین ریخته گردد. 🏷علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیط خود به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه نمایند. 📲 درگاه های مجازی عین قاف @Aein_Ghaf https://yek.link/Aein_Ghaf
قیام‌های علویان ادامه نهضت حسینی(ع)(۱) 🕌 زید بن علی (ع)🕌 🌍 آدرس بقعه:عراق، استان بابِل، ۷کیلومتری شهر کفل، مابین کربلا و نجف. 🕍اطلاعات بنا: بنا مربوط به دوره قاجار است اما در سالیان اخیر بازسازی شد و دارای گنبد بزرگ شلجمی با کاشی های رنگی معرق و دو مناره بزرگ و آیینه کاری و ضریح مطلا است. 📜نسب شریف: زید پسر امام سجاد(ع)، مادرش همان کنیزی است که مختار خریداری کرد و برای امام سجاد(ع) فرستاد. ⏰تولد و وفات: در تاریخ ولادت زید اختلاف است. ابن‌عساکر سال تولد او را ۷۸هق، و محلی سال ۷۵هق را ذکر کرده. شیخ مفید گویا سال ۷۹هق را قبول دارد و شهادت ایشان را اول صفر ۱۲۱ هق، ذکر می‌کند. وی هنگام شهادت ۴۲ سال سن داشت. 🗓توضیحات:زید بن علی(ع)، نخستین سید حسینی علوی است که علیه ظلم بنی‌امیه، قیام کرد و با وجود آنکه مردی پرهیزکار، محدث، مفسر و عالم بود، در میدان نبرد نیز شجاع و مجاهد، به شمار می‌رفت. دشمن جسد او را از قبر بیرون آورد، سه سال بر چوبه دار بود و سپس جسدش را به آتش کشیدند و خاکستر آن را در فرات ریختند. مشهدی که فعلاً محل زیارتگاه زید است، محل دار زدن و سوزاندن بدن زید(ع) است. امام صادق (ع) در شهادت عموی بزرگوارش متأثر شد و فرمود: اَمّا الباکی علی زید، فمَعه فی الجَنّة اما الشامتُ فَشریک فی دَمِه: آن کسی که در سوگ زید گریست، همراه او در بهشت است و آن کسی که (قیام) او را سرزنش کرد، در خون او شریک است. 📚👈زیارتگا‌ههای عراق ج۱و۲ 🕌دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇 @Daneshnamebegha
مهدی میرزائی
یکی کانال های خیلی خوب که به معرفی بقاع متبرکه ایران وکشورهای اسلامی می پردازد کانال فوق است . استفاده از مطالب آن خالی از لطف نیست.
مهدی میرزائی
شیوه های حیات بخش حفظ جامعه تشیع در دوران امام سجاد ع 🔰شیوه های حیات بخش حفظ جامعه تشیع در دوران ام
توفیق شد سه شب پایانی مراسم عزاداری در مسجد ارشاد ورامین در ایام محرم امسال ،سه شب پیرامون سیره وعملکرد امام زین العابدین ع وزمینه سازی این امام بزرگوار برای مرجعیت علمی وسیاسی امام باقر ع وامام صادق ع سخنرانی داشته باشم. مباحث می تواند برای عزیزان قابل استفاده باشد .
27.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ‌ 🔺ماجرای سقوط یک مسجد🔻 را از زبان سردار دلها حاج قاسم سلیمانی (ره) بشنوید 😍 ‌
کلیات مباحث عقیدتی ارائه شده برای تبدیل عضویت_1.m4a
16.79M
🔰مجموعه مباحث معارفی در جمع بسیجیان تبدیل عضویت به فعال 📍جامع ترین برنامه برای سعادت انسان 📍محور های سه گانه در دفترچه راهنمای خالق انسان 📍تفاوت عملکرد ما در دو حوزه عقاید واحکام 📍نگاهی تازه به مفهوم تقلید در احکام شرعی وتبیینی صحیح 📍راه های شناخت متخصص در حوزه معارف دینی 🕌حسینیه چهارده معصوم ع حوزه بسیج امام حسن مجتبی ع 🆔@abhas313
زهیر در جواب امام در مقابل با لشگر حرّ که حضرت وضع را روشن کردند و خبر از جنگی دادند که در پیش است تا رأی همراهان را اندازه بگیرند که تا کجا همراهی خواهند کرد، عرض کرد: «وَالله لَوْ كَانَتِ الدُّنْيَا لَنَا بَاقِيَةً وَ كُنَّا فِيهَا مُخَلَّدِينَ لَآثَرْنَا النُّهُوضَ مَعَكَ عَلَى الْإِقَامَةِ فِيهَا» به خدا سوگند اگر ممکن بود دنیا برای ما باقی بماند و جدایی از چنین دنیایی فقط با یاری و مواسات شما رخ دهد، ما همراهی با شما را بر اقامت بر دنیا بر می‌گزینیم، پس امام دعایش کرد. زهیر در این سخن راه بسیار صحیحی را برگزید و عقده‌ی دل دیگر همراهان را نیز گشود و به دهان بعضی زبان گذاشت و امام را به بهترین شکل اجابت کرد و در جواب امام که فرمودند: از عمر و از پیمانه‌ی آن چیزی باقی نمانده و از زندگی اندکی و آن‌هم زهرآگین؛ در جواب گفت: تو ارزش آن را داری که اگر دنیا برای ما جاودانه بود، برای همراهی با تو بگذریم. زهیر از این طریق عمر و جان را در جلوی پای امام می‌اندازد و آخرین درجه‌ی دلدادگی را اظهار می دارد .
عصر تاسوعا صحبتی بین زهیر و لشگر عمر سعد رد و بدل شد و آن‌ها را نصیحت کرد که مبادا از آنان باشید که برگشتن نفوس پاک شرکت کنید. عزره از لشگریان عمر سعد گفت: ای زهیر! تو از شیعیان این خانواده نبودی. زهیر گفت: اکنون از ایشانم، من هرگز به حسین(ع)نامه ننوشته‌ام و به یاری‌کردنش وعده نداده‌ام ولی وقتی دیدمش به واسطه‌ی او به یاد پیغمبر خدا(ص)افتادم و آن منزلتی که در نزد پیامبر(ص)دارد را به یاد آوردم و فهمیدم که از حزب شما چه بر سرش خواهد آمد، تصمیم گرفته‌ام یاری‌اش کنم و در حزبش داخل شوم «ان‏ أجعل‏ نفسي‏ دون‏ نفسه‏، حفظا لما ضيّعتم من حقّ اللّه و حقّ رسوله عليه السّلام» و این‌که جانم را فدایش کنم تا حقوق خدا و رسولش را که شما ضایع کردید حفظ کنم. از این طریق در صدد بود هرچه بیشتر بر فضیلت خود بیفزاید.
در شب عاشورا که حضرت خواستند تکلیف را از دوش همراهان بردارند باز زهیر پس از عباس(ع)از خانواده‌ی حضرت و پس از مسلم بن عوسجه عرض کرد: «وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ‏ أَنِّي‏ قُتِلْتُ‏ ثُمَّ نُشِرْتُ ثُمَّ قُتِلْتُ حَتَّى أُقْتَلَ هَكَذَا أَلْفَ مَرَّةٍ وَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَدْفَعُ بِذَلِكَ الْقَتْلَ عَنْ نَفْسِكَ وَ عَنْ أَنْفُسِ هَؤُلَاءِ الْفِتْيَانِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ»[1] سوگند به خدا دوست مي‌داشتم كشته شوم و دوباره زنده گردم و به همين كيفيت هزار مرتبه كشته شوم و زنده گردم و خداى متعال از طریق من تو و جوانان اهل بيتت را از آسيب دشمنان نگه‏دارى فرمايد. انصافاً به این موقع‌شناسی باید تبریک گفت