eitaa logo
مهدی میرزائی
579 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
466 ویدیو
580 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
در پایگاه جامع قرآنی به راحتی می توانید ارتباط لفظی وموضوعی آیات قرآن را به دست آورید. هم چنین ارتباطات آیات مکی ومدنی را در مورد آیه مورد نظر بررسی کرده است . فقط بعد از انتخاب ارتباط لفظی وموضوعی بر روی مستندات کلیک کنید https://quran.inoor.ir/fa//
بسم الله الرحمن الرحیم 📣 💠شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها 🎙سخنران: حجت‌ الاسلام مهدی میرزایی 🗓 جمعه ۱۹ مرداد ماه ⏱از ساعت ۲۰:۳۰ 🕌حسینیه هیات یارقیه سلام الله علیها ⭕️ برادران و خواهران 📲@h_ya_roghayeh
در میان منابع حدیثی اهل سنت یکی از درگاه های فناورانه سامانه "الدرر السنیه"است . در این سامانه با جستجوی قسمتی از حدیث می توانید به احادیث متشابه وشرح احادیث متشابه دسترسی پیدا کنید ‌.👇 Dorar.net
مَکاتیبُ الاَئمّة(ع) کتابی حاوی نامه‌های ائمه معصومین(ع) به قلم علی احمدی میانجی (متوفای ۱۴۲۱ق) است. در این مجموعه هفت جلدی، دو جلد نخست به امیرالمؤمنین(ع) اختصاص دارد و جلد سوم به امام حسن(ع) تا امام باقر(ع)، جلد چهارم به امام صادق(ع) و امام کاظم(ع)؛ جلد پنجم به امام رضا(ع) و امام جواد(ع)؛ جلد ششم به امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) و جلد هفتم به امام زمان(ع) اختصاص داده شده است. این کتاب برترین اثر در بیست و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش تألیفات حوزه دین شناخته شد.
مهدی میرزائی
مَکاتیبُ الاَئمّة(ع) کتابی حاوی نامه‌های ائمه معصومین(ع) به قلم علی احمدی میانجی (متوفای ۱۴۲۱ق) است.
• جلد اول تا چهارم این مجموعه که پیشتر انتشار یافته است، به مکاتیب حضرت علی(ع) و امامان اول تا هفتم اختصاص دارد. • پنجمین جلد مکاتیب امام علی بن موسی الرضا(ع) و امام محمدبن علی الجواد(ع) را گردآورده است. • ششمین جلد ویژه آثار امام علی بن محمد الهادی(ع) و امام حسن بن علی العسکری(ع) اختصاص یافته است. • هفتمین جلد به توقیعات امام زمان اختصاص دارد. نخستین نامه نقل شده در این کتاب از امیرالمؤمنین(ع) به پیامبر خدا (ص) است هنگامی که به فرمان حضرت به یمن رفته بود؛ او پس از عزل خالدبن ولید نامه پیامبر را برای مردم یمن(قبیله همدان) خواند و آنان همگی در یک روز اسلام آوردند آنگاه حضرت طی نامه‌ای گزارش ماجرا را برای پیامبر نوشت و رسول خدا هم پس از خواندن نامه به سجده افتاد و پس از سجده فرمود:«السَّلامُ عَلَى هَمْدانَ، السَّلامُ عَلَى هَمْدانَ». [۵] آخرین نامه کتاب نیز توقیعی است از امام زمان (ع) به حسین بن روح در رابطه با لعن محمد بن علی بن ابی‌العَزاقِر مشهور به محمد بن علی شلمغانی
کتاب « مواجهه امامان شیعه با اباحه گری» اثر یدالله حاجی زاده است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده است. اباحه‌ گری از انحرافاتی است که فرهنگ اسلامی را از گذشته تا به امروز با خطراتی جدی مواجه ساخته است؛ به همین جهت واکاوی مصادیق اباحیان در صدر اسلام و گمانه‌ های آنان و توجه به نوع برخورد پیشوایان دینی با ایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. امامان(ع) که سیره آنان همواره برای مسلمانان اسوه است، به منظور حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی، مواجهه بسیار جدّی و غیر قابل اغماضی با گمانه ‌ها و عملکرد اباحیان داشته ‌اند. آنان با اهل اباحه مبارزه کرده و تلاش کرده ‌اند در سیره خویش نادرستی راه و روش آنان را برای شیعیان و مسلمانان بیان کنند. نوشتار حاضر ضمن معرفی اهل اباحه، سیره قولی و عملی پیشوایان دینی را در مبارزه با اهل اباحه و تفکر اباحه ‌گری به تصویر کشیده است. برخی مسلمانان همانند پیروان دیگر ادیان دچار کج روی شده و به انحراف کشیده شده اند. برخی از نادیده گرفتن حدود شرعی به اسقاط تکالیف پرداخته و خود را بی نیاز از انجام آن دانسته اند. البته چگونگی، علل و میزان اباحی گری آنان و عدم پایبندی شان به احکام اسلامی مختلف بوده و واکنش ها نیز در برابر آنان متفاوت بوده است.
جبهه دیگر جنگی را که، سلمان فارسی در آن شرکت داشته «غزوه بلنجر» بوده است. بلنجر، سابقا پایتخت «خزر» بوده، بعدها «آتل » پایتخت آنان شده و خزرنام طایفه ای از اقوام «آریایی » است، که در قدیم در «ترکستان » و سواحل غربی دریای خزر سکونت داشته و از سال 600 تا 950 میلادی، در قسمت جنوب غربی «قفقازیه » دارای حکومت و قدرت بوده اند، و نام «دریای خزر» هم از نام آنها گرفته شده است به هر حال، آن طور که از متون تاریخی استفاده می شود، سلمان فارسی در این جنگ نیز شرکت داشته، و پس از آن که «سلمان بن ربیعه باهلی » در این جنگ شهیدشده، سلمان فارسی با سپاه اسلام، از راه گیلان و کوههای گرگان و جنگلهای مازندران، برگشته است «قمقام زخار» می نویسد: بلنجر، شهری از شهرهای «خزر» بوده، که «عبدالرحمن بن ربیعه باهلی » آن را فتح کرد. سلمان فارسی هم با سردار بزرگ عرب «زهیربن قین بجلی » رازی را در میان گذاشته است. آن راز این بود که، زهیر بن قین، آن را در سال شصت و یک هجری، در کربلا ودر رکاب حضرت سید الشهدا (ع) افشا کرد و به یاران خود گفت: وقتی در زمان فتوحات اسلامی به «بلنجر» رفتیم و خداوند فتح و پیروزی هایی نصیب ما کرد وغنیمتهایی هم به دست ما رسید، سلمان فارسی به ما گفت: آیا از این پیروزی و غنیمت خوشحال هستید؟ گفتیم: آری، چنین است. سلمان گفت: اگر چه این خوشحالی به جاست، اما خوشحالی واقعی آن وقتی است که، جوانان آل محمد (ص) را درک کنید، و به حمایت و یاری آنان بشتابید، که لذت و خوشحالی آن، از این پیروزی و غنیمت، بیشتر می باشد باری، آن روز که سلمان این راز را در گوش «زهیر» می گفت، تا آن تاریخ که واقعه کربلا رخ داد و «زهیربن قین » در آن شرکت نمود و به شهادت رسید، حدود سی سال مانده بود، و چنین کارهایی از سلمان آگاه به اسراری، که در فصل «حکمت وفقاهت » خواندیم، و در فصل «کرامات اعجاز گونه » هم می خوانیم، سابقه فراوانی داشته است. درباره تاریخ وقوع این جنگ نوشته اند: جنگ «بلنجر» به سال 32 هجرت و درسال نهم خلافت «عثمان » واقع شد، مسلمانان آن شهر را محاصره کردند، منجنیق ها و ارابه ها نصب نمودند، چند روز به جنگ و مبارزه شدید پرداختند و درحالی که «سلمان فارسی » و «ابوهریره » نیز حضور داشتند (و نیز در حوزه اسلام علیه عثمان، آشوبهایی به راه افتاده بود) رزمندگان نتوانستند کاری از پیش ببرند، وسرانجام با کشته و مجروح دادن، از مسیرهای گیلان و گرگان و مازندران، راه بازگشت را پیش گرفتند! 91. فرهنگ معین، اعلام، ج 5، ص 277 حدود العالم، ص 192.92. فرهنگ عمید، تاریخ و جغرافیا، ص 391.93. فتاوی صحابی کبیر سلمان فارسی، ص 113.94. فتاوی صحابی کبیر سلمان فارسی، ص 113، عنصر شجاعت، ج 1، ص 254.95. تاریخ الامم و الملوک، ج 5، ص 78، فتاوی صحابی کبیر سلمان فارسی، ص 595.96. تاریخ الامم و الملوک، ج 5، ص 78، فتاوی صحابی کبیر سلمان فارسی، ص 595
امروز قبل از ظهریه یه سری به پاتوق کتاب قم تو خیابون صفائیه زدم ومی خواستم آخرین کتاب های منتشر شده رو ببینم . تو لابلای کتاب های تخصصی تو زمینه کربلا چشمم به کتاب اهالی تپه ندبه از آقای قنبریان خورد . کتاب قبلی ایشون رو که نهضت مقدس بود قبلا مطالعه کرده بودم وتم تحلیل تاریخی ورویکرد های اقتصادیشو می پسندیدم.این کتاب هم گویا از تازه های چاپه وبه قلم ایشون پیرامون گروه سومی در کربلا صحبت می کند که به اهالی تپه ندبه معروف شدن . در ادامه به معرفی کتاب خواهم پرداخت👇 🆔@abhas313
مهدی میرزائی
امروز قبل از ظهریه یه سری به پاتوق کتاب قم تو خیابون صفائیه زدم ومی خواستم آخرین کتاب های منتشر شده
💠 ایده مولف در این کتاب: 🔸معمولا هر کدام از ما توصیفات زیادی از دو گروهی که در عاشورا صف‌آرایی داشتند شنیده‌ایم اما کمتر کسی به این موضوع توجه دارد که صف سومی هم در کربلا وجود داشت. این جماعت کثیر که بعدها به «اهالی تپه ندبه» معروف شدند نه به یاری فرزند رسول خدا شتافتند و نه خواستند دستشان به خون آن حضرت آلوده شود در تپه‌ای جمع شدند و با گریه دعا می‌کردند: «اللهم أنزل نصرک!» (خدایا پیروزی ات را نازل کن). 🔹 این گروه به دلیل نداشتن معرفت کافی نسبت به امام زمانشان، اجتهاد احمقانه و درک نادرستشان از مسائل آن روز، رهاوردی جز روسیاهی و ننگ دنیا و آخرت برایشان به دنبال نداشت. بلاذری می‌نویسد از هر هزار اعزامی ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر به کربلا می‌رسیدند و بقیه از سر کراهت فرار می‌کردند. با یک محاسبه معلوم می‌شود جمعیت فراری‌ها بیش از حاضران میدان بودند. اگر آنها به امامشان می‌پیوستند، کار تمام بود اما بازمانده الهیات قعود با خصلت‌های جمعی کوفه مانع شد. 🔸 اهالی تپه‌ی ندبه در صف سومی قرار داشتند که معادله جنگ را با خروج از میدان نبرد و بی طرفی خود به نفع یزید رقم زدند. بنا بر این می‌توان گفت گناه اهل آن تپه اگر بیشتر از گناه لشکریان عمر بن سعد نباشد، کمتر نیست. برای اینکه گناه بزرگ و نابخشودنی اهل تپه‌ی ندبه بهتر درک شود در ادامه به یک نمونه از این صف سوّمی ها اشاره می‌کنیم. 🔹 این کتاب با این افراد کار دارد! می‌رود یقۀ این‌ها را می‌گیرد و محاکمۀ تاریخی می‌کند که «شما که بودید؟ چه بودید؟ از کجا آمده بودید؟ چه فکر و اندیشه‌ای داشتید؟ چه اتفاقی در درون شما افتاد که این‌گونه عمل کردید؟ و بعد عبور کنیم به زمان خودمان و بیندیشیم که چه ضمانتی هست من چنین نشوم؟ 💢 در این کتاب تمرکز بر ماجراهایی است که در کوفه رخ دادند و واقعۀ عاشورا را رقم زدند. سال‌های ۱۷ تا ۶۱ هجریِ شهرِ کوفه بررسی می‌شود و در این روایت، دو نهضت و سه نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد. بی‌شک این روایت جذاب و خواندنی می‌تواند در فهم اهداف قیام عاشورا بسیار مورد استفاده قرار بگیرد... 🆔@abhas313
مهدی میرزائی
امروز قبل از ظهریه یه سری به پاتوق کتاب قم تو خیابون صفائیه زدم ومی خواستم آخرین کتاب های منتشر شده
🔰کتاب رستاخیز حسین 👇👇👇 در روایت‌ها آمده است که آدم ابوالبشر و نوح پیامبر متوسل به «حسین» شده‌اند. خاتم‌الانبیا هم با «حسین منی و انا من حسین» تکلیف را روشن کرده است و حسین، حسین فاطمه است. محرمْ رستاخیز عالم است. از راه که می‌رسد، عالم روضه‌خوان می‌شود. بادها نوحه می‌خوانند. دیوارها سیاه‌پوش می‌شوند. مرزها در هم می‌شکنند و حسین می‌شود محور عالم. این است ترجمان «حب الحسین یجمعنا». روضه‌ها این داغ‌های بر دل نشسته، سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل، آن نبا عظیم را به آدمیان رسانده‌اند و قلم‌ها، قلم‌هایی که جمله به جمله آن روضه‌ها را گریستند، مظلومان مقتدرند که در میدان فراموشی زمانه در حال نبرد هستند. این چنین است که کتاب‌ها هم روضه‌خوان حسین شده‌اند. شما در این کتاب در دوازده منزل، «خورشید امام حسین» را از کربلا تا شام و از شام تا اربعین و از اربعین تا ظهور همراهی خواهید کرد؛ «رستاخیز کائنات»، «ذبیح عشق»، «ستارهٔ خضرا»، «بوسهٔ سرخ»، «مؤمن بنی‌امیه»، «نگین دمشق»، «جاذبهٔ حسینی»، «ادب حضور»، «ادب عاشقی»، «بیمهٔ عمر»، «بدعت سنت‌نما»، «ظهور امتداد کربلا» و در پایان «هدیهٔ امام حسین» را نیز دریافت خواهید کرد. در کتاب رستاخیز حسین (ع)، برای اولین‌بار «دستورالعمل عرفانی» امام صادق (ع) در روز عاشورا با چینش جدید، مطرح و به مخاطبان هدیه داده شده است.
مهدی میرزائی
🔰گام های تمهیدی در تحصیل ملکه اجتهاد https://eitaa.com/abhas313/6143 🔰بینش تاریخی https://eitaa.com/
CamScanner ۲۰۲۴-۰۷-۲۹ ۱۵.۱۳.pdf
1.48M
🔰روابط متقابل فقه وتاریخ ✍به قلم جواد سلیمانی امیری 💠با دانلود فایل می توانید به فهرست مطالب کتاب دسترسی پیدا کنید 🆔@abhas313