eitaa logo
مهدی میرزائی
565 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
424 ویدیو
566 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
💠پرونده پنجم 🔰از این گذشته، تعیین این ایام برای عزاداری محسنیه به گونه ای صورت می‌گیرد که با مناسبت های دلخواه این افراد همچون نهم ربیع الاول تضاد نداشته باشد وگرنه با استناد به قرائت ایشان، اتفاقا ایام محسنیّه با ایام نهم ربیع الاول تلاقی پیدا خواهد نمود؛ پس چگونه است که به یکباره در ایامی که حضرت زهرا(س) به بستر بیماری افتاده اند و درد و رنج بسیاری را متحمل می شوند، آن هم درست در نهم ربیع، مصیبت برداشته می‌شود و شادی‌های خارج از عرف جای آنها را می‌گیرد؟! 🔰شاد یا محزون بودن، یک حالت قلبی است. مگر می‌شود که کسی از روی تقویم شاد یا محزون باشد؟! بله، تقویم سبب می‌شود تا موضوع یادآوری (ذکر) شود؛ توجه جلب شود. اما در هر حال شادی و یا حزن، به قلب است و نه به تقویم.آله اگر تاریخ اسلام را فقط در دوران 23 ساله‌ی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله مطالعه کنیم، هر روزش مصادف با حوادث تلخی بوده است، چرا که کفار، مشرکان، منافقان، جاهلان و بالاخره مسلمانان پوسته‌ای، بی‌بصیرت، دم دمی مزاج، نان به نرخ روز خور و ... در آن دوران، هر روز مصیبت تازه‌ای را تحمیل می‌کردند (چنان که امروز می‌کنند) اگر تاریخ اسلام را پس از رحلت، مورد مطالعه قرار دهیم، از همان ساعت اولش تا همین ساعتی که این نوشتار را می‌خوانید، نه تنها هر روز، بلکه هر ساعت و دقیقه‌اش، قرین با ظلم و جنایت و خیانت بوده است. خ حال چه کنیم؟ یک تقویم بگذاریم مقابل خودمان و دائم ورق بزنیم و گریه کنیم؟! یا مردم را به برپایی مراسم (که کار فردی نیست، بلکه اجتماعی و مردمی است) فرا بخوانیم؟! آیا اسلام چنین آموزه‌هایی دارد و از مردم چنین خواسته است؟! متأسفانه بعضی با برداشت نادرست از حکمت والا و انسان ساز عزاداری، خصوصا برای امام حسین(ع)، گمان می کنند برای هر مصیبتی که به اهل‌بیت علیهم‌السلام در طول زمانهای متمادی وارد شده، باید لباس مشکی پوشیده و عزاداری کنند. درحالی که چنین کاری نه ممکن است و نه معقول، و نه از شیعیان خواسته شده است. در این صورت شیعه باید در تمام طول سال به سوگواری نشسته و در عزا به سر برد. آیا مگر انسان برای هر موافقت، خوشایند و امر نشاط ‌آوری، مراسم جشن می‌گیرد؟! و مگر برای هر موضع مخالف و یا نارضایتی و ناخوشایندی، و حتی حزن و اندوه خود از یک واقعه، مراسم عمومی عزاداری برپا می‌کند؟! مثلاً یک تقویم جلوی خود بگذارند و بگویند: امروز مصادف است با رحلت پسر رسول خدا صلوات الله علیه و آله، پس یک مراسم عزا بگیریم – در چنین روزی، حصر اقتصادی و اجتماعی در شعب ابیطالب (ع) رخ داد، پس عزاداری کنیم – در این روز دندان ایشان در جنگ شکست، پس مراسم عزاداری برپا کنیم – در چنین روزی، یهودیان صهیونیست آن زمان، کفار و مشرکین مکه را تحریک به جنگی دیگر کردند، پس مراسم عزاداری برپا کنیم – امروز یک کافری، فرزند امام سجاد علیه السلام را کُشت، پس مراسم عزاداری برپا کنیم و...؟!
💠پرونده ششم 🔰دیدگاه مراجع 📍آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع پیشگام در اقامه عزا برای اهل بیت(ع) هستند و در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و امام صادق(ع) و برخی ائمه(ع) دیگر آئین پیاده‌روی با پای پیاده از منزل تا حرم حضرت معصومه(س) را به راه انداخته‌اند. با این وجود با تماسی که خبرگزاری ایکنا؛ با دفتر این مرجع تقلید داشت، دفتر ایشان با صراحت اعلام کردند که ایشان هیچ نظری در مورد اقامه عزا در ایامی به نام محسنیه(ع) نداشته‌اند. 📍همچنین آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در این باره بیان کردند که افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد و جامعه نمی‌تواند نسبت به همه عزاداری‌های پیاپی مراقبت داشته باشد. این مرجع تقلید گفت: همین‌طور پشت سر هم دهه درست‌کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان، زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها را به وجود می‌آورد. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. 📍مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به این سوال که «نظر شما در مورد برگزاری ایام محسنیه چیست؟» می فرمایند: «توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهم السلام) و فرزندان آنها کار بسیار خوبی است، ولی بهتر این است که برنامه های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود تا برنامه های موجود کم رنگ نگردد.»
💠پرونده هفتم 🔰از سویی عده ای از کسانی که در دهه محسنیه عزاداری نمی کنند وبه امور روزمره خود می پردازند، به سبب برگزاری این دهه مورد اتهام قرار می گیرند که به صورت مطلوب به عزای اهل بیت ع نپرداخته اند در حالیکه در مورد تاریخ هجوم وشهادت حضرت محسن ع اختلاف نظر وجود دارد وقدر متیقن تاریخی این است که طبق برخی پژوهش ها ۳۰روز وبرخی گزاره ها پنجاه روز بعد از شهادت پیامبر اکرم ص هجوم صورت گرفته وموجب شهادت حضرت محسن ع گردیده است .
📌مجموعه ای از دلایل تاریخی وروایی مبنی بر عدم هجوم به خانه حضرت زهرا س وبلافاصله بعد از شهادت پیامبر ص وجود داره 📌از طرفی پژوهش های تاریخی نشون میده تاریخ شهادت حضرت محسن ع وهجوم به خانه حضرت زهرا س سی روز یا در برخی پژوهش ها پنجاه روز بعد از شهادت پیامبر گرامی اسلام ص است وتهاجم به خانه بلافاصله بعد از شهادت پیامبر ص ودر این ایام صورت نگرفته است . 📌البته جمع شدن در ثقیفه بنی ساعده از سوی انصار وبعد پیوستن خلیفه اول ودوم به این جمع ومدیریت این جلسه مبنی بر بيعت با ابوبکر در همین ایام صورت گرفته است ‌. ✍عزیزان برای دسترسی به یادداشت ها به لینک های زیر مراجعه کنید https://eitaa.com/abhas313/6426 https://eitaa.com/abhas313/6427 https://eitaa.com/abhas313/6428 https://eitaa.com/abhas313/6429 https://eitaa.com/abhas313/6430 https://eitaa.com/abhas313/6431 https://eitaa.com/abhas313/6432
حضور پر شور و شوق نونهالان و نوجوانان پایگاه حر زیباشهر در روز جمعه ۱۶ شهریور ماه 😍 . سین برنامه: ⚽️ - ورزش صبحگاهی 🍳 - صبحانه و پذیرایی 🏓 - فوتبال دستی، پینگ‌پنگ و دارت 🕌 - حلقه های معرفتی صالحین 💻 - کلاس سواد رسانه ای . - معاونت تعلیم و تربیت - پایگاه حر زیباشهر 📲 @rahrovan_basij_hor