eitaa logo
مهدی میرزائی
565 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
424 ویدیو
566 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ معرفی برخی معاجم حدیثی شاخص 🔺[مفتاح الکتب الاربعه]/سیدمحمود موسوی دهسرخی اصفهانی این معجم کلید شایسته و سودمندی است برای یافتن احادیث کتب اربعه شیعه. مولف سالیان درازی برای سامان دادن به آن رنج کشیده است و اولین جلد آن را به سال 1386 در نجف منتشر کرده است. دراین [معجم] برای یافتن حدیث سه شیوه بکار گرفته شده است: 1-از طریق واژه های اول و دوم و سوم حدیث بدون توجه به ماده آن کلمه. 2-از طریق موضوع در موضوع بندی محتوی روایات. 3-از طریق آخرین راوی روایات یعنی شخصی که روایت را بدون واسطه ازامام علیه السلام نقل کرده است. 🔺[معجم المفهرس کتب اربعه شیعه]/ موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی 🔺[ المعجم المفهرس لالفاظ اصول الکافی]/ الیاس کلانتری فهرستی است واژه ای، براصول کافی براساس چاپهای متعدد آن. این کتاب از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول متن روایات آمده است که در صورت طولانی بودن به چند بخش تقسیم می شود که اگر کسی اول روایت یااول یکی ازاین بخشها را به یاد داشته باشد می تواند روایت را با مراجعه به همین قسمت به دست آورد. در بخش دوم تمام کلمات احادیث آمده است جز کلماتی که آمدن آنها سودمند نبوده است. 🔺[ الهادی الی اصول الکافی]/ سیدجوادمصطفوی راهنمای واژه ای اصول کافی و برخی از شرحهای آن از جمله شرح ملا صالح مازندرانی ملاصدرا و چاپهای مختلف اصول کافی می باشد. 🔺[ الخزانة اللغویة الموسعة والدلیل اللغوی للکتب الابعة]/ روءوف جمال الدین مجموعه ایست گرانقدر وارزشمند که موضوع اصلی آن[ غریب الحدیث] است و تحقیق در واژه های[ کتب اربعه]. اما با توضیحی که خواهیم داد روشن می شود که معجم واژه کار آمد و سودمندی است در دست یافتن به روایات [کتب اربعه]. مولف در آغاز واژه حدیث را می آورد. و پس از آن ماده اصلی آن را. آنگاه ریشه کلمه می آید و غالبا براساس [مقاییس اللغه]، و بالاخره با تکیه بر منابع لغوی وادبی دیگر اصل اشتقاق معانی حقیقی و مجازی کلمه فروق لغوی اضداد لغوی ثلاثی یا رباعی مجرد یا مزید فیه صحیح یا معتل بودن کلمه تبیین و بررسی می شود و متن حدیث نیز با حفظ سنداگر خیلی طولانی نباشد با مشخص ساختن جایگاه آن در ماخذ می آید. مولف در سامان دادن به این کتاب به بیش از 110 کتاب لغت مراجعه کرده است. 🔺[مفتاح الوسائل]/سیدجوادمصطفوی 🔺[المعجم المفهرس لالفاظ وسائل الشیعه]/سیدحسن طبیبی فهرستی است واژه ای برای دستیابی به احادیث [وسائل الشیعه].
📖اولین کتاب هوشمند کشور در حوزه‌‌های و 📌۷۵کلیپ‌کوتاه پیوست‌شده در متن کتاب به‌کمک فناوریQR_Code برای مشاهده آنلاین؛ ۲۱۶صفحه رقعی، تک‌رنگ، جلدبرجسته 🧠آشنایی با عرصه‌ی شگفت‌انگیز ذهن و مغز و کارکردهای شناختی+رمزگشایی از مهمترین تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها در جنگ شناختی http://Mjavani.ir/CWarfare
📌فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است 📌تخصّص‌گرایی فکر خیلی خوبی است، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. 🔹یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است. حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی اداره‌ی زندگی، یعنی تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی. 🔹بالاخره اینکه ما در این زمینه تخصّص‌گرایی کنیم و تخصّصها را هر چه ریزتر کنیم، البتّه فکر خیلی خوبی است، دارد هم میشود، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. سالها است عدّه‌ای از متفکّرین در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که تخصّصی‌ شدن در کنار منافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بین‌رشته‌ای و مانند اینها برای این است که این نقصها را جبران کند؛ شما هم اگر چنانچه دنبال تخصّص میروید، باید به این نکته توجّه کنید که تخصّص خوب است امّا در کنارش ممکن است عیوبی هم داشته باشد که باید به آن برسید. 📚 رهبر معظم انقلاب‌ 98/02/18
پایگاه دعا و نغمه های مذهبی ایران‌صداhttp://nava.iranseda.ir/
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند صداوسیما از خیانت هایی که محمد هاشمی رفسنجانی و ظریف و روحانی درحق نادر طالب زاده کردند ✔️حاج قاسم میدان هنر ورسانه
همیشه قدردان کسانی هستم که یک کلمه از آنها آموخته ام کسانی که اشتباهاتم را با بزرگواری تصحیح کردند اما مانع فکر کردنم نشدند روز معلم و استاد بر آنها که حق حیات بر ما دارند مبارک
⛔️9 مخرج مشترک ویرانگر رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟ ✅این 9 مورد را مرور کنیم: 1⃣یکم. مطالبه گری بی مبنا شعار عدالتخواهی را چه کسی در این عصر به بروز و ظهور کشاند؟ امام خمینی با شکل گیری انقلاب. پس پی گیری چنین ارزشی را هم باید از مکتب امام گرفت. با این توضیح لازمست پیش از مطالبه گری، نظام اندیشه و مبانی انقلابی مان را تقویت کنیم. نسبت ولایت با عدالتخواهی. نسبت قانون با عدالتخواهی. نسبت مصلحت با عدالت خواهی و ... در غیر این صورت عدالتخواهی شبه مارکسیستی یا عدالتخواهی خوارجی و متحجرانه، در دامن مخرج مشترک با دشمن خواهد نشست. 2⃣دوم.مطالبه گری غیراخلاقی مطالبه گری که در آن اخلاق رعایت نشود بدون تردید همسفره با شیطان است؛ ولو با نیت های خیرخواهانه و انقلابی باشد. روح و معنای مطالبه گری انقلابی همین اخلاق و شریعت است. کسی که بی اعتنا به اخلاق باشد، عدالتخواهی اش ظالمانه است. 3⃣سوم. مطالبه گری کور مطالبه گری که به علت های عمیق و اصلی توجه نمی کند و تنها مصادیق را فریاد می کند، مطالبه اش کور است. این مدل مطالبه گری چون علت ها را نمی بیند قدرت فهم اصل و فرع را ندارد و فرع را جای اصل و برعکس فریاد می کند. چنین مطالبه گری تنها به یک داد زن تقلیل می یابد. 4⃣چهارم. مطالبه گری خیال انگیز مطالبه گری خیال انگیز، آرمانگرایی بدون واقع بینی است. کسانی که بی اعتنا به واقعیت ها برای رسیدن به آرمان ها، فریاد می کشند سهم بالایی در ناامیدی خود و دیگران دارند. این دسته کمک می کنند غرض دشمن محقق شود و آنهم ناامیدی از اصلاح و حرکت است. 5⃣پنجم. مطالبه گری در بن بست مطالبه گری که در آن هیچ راه حل معقول و متکی بر واقعیت و کارشناسی ارائه نمی شود، مطالبه گری در بن بست است. مدلی که هیچ روزنه روشن و شفافی از امکان اصلاح نشان نمی دهد. 6⃣ششم. مطالبه گری کاریکاتوری این مدل مطالبه گری فقط سیاهی ها را می بیند و قدرت دیدن سیاهی در کنار زیبایی ها و دارایی ها را ندارد. از منظر این مطالبه گری آدم ها یا صفرند یا یک و با هر خطا شمر می شوند و در نتیجه جز معصوم کسی در دایره جبهه حق نمی ماند. 7⃣هفتم. مطالبه گری شتابزده مطالبه گری که هرچی دید و هرچه دستش رسید را سر دست می گیرد و پیش از آنکه نسبت به درستی آن علم پیدا و تحقیق کند دست به افشاگری می زند. 8⃣هشتم. مطالبه گری سوپرمنی مطلبه گری که هدفش تنها و تنها شهرت و لایک و فیو و ممبر است. این نوع مطالبه گری هدف نهایی اش اینست که بت من و سوپرمن شود و برای این راه تلاش می کند همه نهادهای نظارتی و قضائی را تعطیل معرفی کند تا از خود یک قهرمان دست ساز بسازد. 9⃣نهم. مطالبه گری فریبنده این نوع مطالبه گری یک فریب بزرگ برای ایجاد خطای ادراکی است چرا که با ساخت تعمیم های ناروا، یک جز و مصداق را گرفته و به کل تعمیم می دهد. این مدل مطالبه گری روش اصلی خناسان و رسانه های شیطانی است که با کنار هم قرار دادن چند مصداق تلاش می کنند همه چیز را سیاه تصویر کنند. ✅و در نهایت؛ اگر قرار باشد این 9 خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود: اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر. 📝 محسن مهدیان
فقط امید به خدا ... • امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔹« إِذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ‏ أَنْ لَا يَسْأَلَ رَبَّهُ شَيْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ فَلْيَيْأَسْ‏ مِنَ النَّاسِ كُلِّهِمْ وَ لَا يَكُونُ لَهُ رَجَاءٌ إِلَّا عِنْدَ اللَّهِ فَإِذَا عَلِمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ مِنْ قَلْبِهِ لَمْ يَسْأَلِ اللَّهَ شَيْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ » 🔸اگر يكى از شما بخواهد كه خداوند حاجتش را بر آورد، بايد اميدش را از ديگران قطع كند و به غير خداوند اميدى نداشته باشد، و هنگامى كه خداوند، اين وضع را در قلبش ببيند، آن چه او طلب كند اجابت مى شود. 📚 كافي ؛ ج‏2 ؛ ص148
آن روز يك طلبه اى مى آمد نجف درس می خواند، فقه و اصول مى خواند، رجال مى خواند و بعضى چيزهاى ديگر مى خواند، ملا مى شد، فاضل مى شد؛ اگر در نجف مى ماند، مى شد بحرالعلوم و كاشف الغطاء؛ اگر از نجف خارج مى شد، مى شد ميرزاى قمى آن وقت عوامل گمراه كننده و لغزاننده ى مردم زياد نبود؛ ... آن روز ديگر تلويزيون نبود، اينترنت نبود، اين همه كتاب و مجله و افکار جدید نبود، شبكه ى فيلم هاى خانگى نبود، ماهواره نبود. آن روز وقتى عالم وارد يك شهرى مى شد از همه ى مردم آن شهر فاضل تر بود. در مقام برخورد و زورآزمائى علمى، كسى از عهده ى آنها برنمى آمد؛ اما امروز اين جورى نيست. امروز ما فقه و اصول كه مى خوانيم، اگر توى يك شهرى برويم، اينجور نيست كه از همه زورمان بيشتر باشد؛ در رشته هاى مختلف، در افكار مختلف كسانى هستند كه مسلطند، فنّانند، متبحرند! امروز فقه و اصول كافى نيست براى اينكه انسان بتواند تبليغ دين را بكند! 🍃 رهبر انقلاب، ۲ آبان ۸۹ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
📌 با سلام وادب خدمت همه مخاطبین گرامی با توجه به گذشت دو سال از تاسیس این کانال موضوعات متعددی در کانال به اشتراک گذاشته شد.بسیاری از این موضوعات مباحثی بودند که توسط استاد مهدی میرزائی ارائه شدند واز حیث تنوع در موضوعات وکاربردی بودن آن ها برای طلاب جوان در نوع کم نظیر بوده است وافق گشائی های علمی مطلوبی در آن صورت گرفته است .در ادامه می خواهیم به مجموعه ای از موضوعاتی که توسط ایشان تدریس شده است بپردازیم .به امید ارتقاء علمی ومعنوی همه عزیزان ان شاء الله
هو‌الحبیب🌹 🔹گاهی عمیقاً نیاز داریم مفاهیم ناب دینی رو برای خودمون مرور کنیم...؛ ۱. قالَ رَسُولُ‌اللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِه :  إِنَّ اَلْجَنـَّةَ لَأَشْوَقُ إِلَى سَلمانَ مِن سَلْمانَ إِلَى اَلْجَنـَّةِ وَ إِنَّ اَلْجَنـَّةَ لَأَعْشَـقُ لِسَلمانَ مِن سَلمانَ لِلْجَنـَّةِ. شوق بهشت به سلمان، بیشتر از شوق سلمان به بهشت است؛ بهشت به سلمان عاشق‌تر است تا سلمان به بهشت. (بحارالأنوار، ج۲۲، ص۳۴۱) ۲. إنَّ اللّه جلّ‌جلاله يَقُولُ: عَبْدى! خَلَقتُ الأَشياءَ لِأَجلِك وَ خَلَقـتُكَ لِأجلى! بنده‌ی من! همه‌ی اشياء را به خاطر تو آفريدم و تـو را بـه خـاطر خـودم... (الجواهر السنیّه، ص۲۸۴) ۳. لَم يَسَعنی سَمائی وَ لا أَرْضی وَ وَسِعَنی قَلبُ عَبدِی المُؤمِن. نه آسمان من و نه زمین من، ظرفیت پذیرش من را ندارند؛ بلکه تنها قلب بنده مومن من ظرفیت من را دارد... (بحارالأنوار، ج۵۵، ص۳۹) 📌یک‌ساعت تفکـری از یک‌سال عبادت برتـره که به زندگی انسان جهت بده... بسم الله!
🔻«آموزش‌و‌پرورش» و «علوم انسانی»؛ دو هدف استعمار نو 🖋مرحوم آیت الله حائری شیرازی: 🔹استعمار به دو روش و صورت است: یک. استعمار کهنه و قدیمی؛ در این نوع از استعمار، کشوری که استعمارگر است، کشوری دیگر را فقیر، عقب‌مانده، ضعیف و ناتوان نگه می‌دارد تا فقر و جهل و بیماری بر آن مسلط باشد. این استعمار آشکار و کهنه است. دوم. استعمار نو؛ یعنی اینکه استعمارگر، کشوری را آباد کند، وضعیت بهداشت آن را بهبود بخشد، و فقر و بی‌سوادی را از چهرۀ آن برچیند؛ اما این کشور سالم، قوی و ثروتمند در جهت منافع استعمارگر مصرف شود؛ یعنی بهداشت، ثروت، سواد و معلوماتش در خدمت استعمارگر قرار گیرد. 🔸این دو شیوۀ استعمار با هم متفاوت‌اند. شیوۀ اول، استعماری اجباری و تحمیلی است. در این شیوه، کشوری را فقیر، بی‌سواد، ناتوان و دور از بهداشت نگه می‌دارند تا بتوانند بر آن تسلط پیدا کنند. شیوۀ دوم، استعماری به‌ظاهر غیراجباری و غیرتحمیلی است. در این شیوه، کشوری را درعین باسوادی، استعمار می‌کنند، و درعین خوب بودنِ وضع بهداشت، در چنگ می‌گیرند، و درعین قدرت نظامی و ثروت، آلت دست نگه می‌دارند. 🔹نوع دوم، استعمار پیچیده‌تری است. در این شیوه، برنامۀ استعمارگر کار کردن روی ، روی و روی است؛ چشم او به دانشگاه‌هاست. اگر استعمارگر بتواند در کشوری علوم انسانی دانشگاه‌ها را در چنگ داشته باشد، آن کشور بی‌زحمت در چنگ اوست؛ یعنی چنین کشوری خرج استعمار خودش را هم خودش می‌پردازد، و هزینۀ استعمار را خودش به عهده می‌گیرد! حتی وسیله‌ای می‌شود برای اینکه استعمار‌گران بتوانند کشورهای دیگر را نیز استعمار کنند.