eitaa logo
❖ ﴿آفــاقـــ|𝒂𝒃𝒐𝒎𝒂𝒉𝒊𝒈𝒊𝒓﴾
85 دنبال‌کننده
56 عکس
36 ویدیو
2 فایل
﷽صَلَی‌اللّهُ‌عَلَیْکِ‌يَافَاطِمَةُالزَّهْرَاءُ ◉ تاملاتی از : مهدی ابوماهیگیر ◉ تماس با ما: @m_mahigir ◉ لیست صفحات فضای مجازی: zil.ink/abomahigir
مشاهده در ایتا
دانلود
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ یلدای گمگشتگان ❖ هیچ طفل نوپای سربه‌هوای دورافتاده‌ای نیست که عسرت و درد هجران را در قلب خود بیابد، مگر این‌که در شلوغ‌بازار ترسناک جهان، خود را تنها ببیند. هیچ طفلی از اضطراب فراق، به وحشت اضطرار و استغاثه وصل نمی‌افتد مادام که خود را حاضر؛ اما سرپرست و صاحب را غایب و گم‌گشته بنگرد. در بلندای این یلدای دیجور و شام یخ‌زده غیبت، ماییم که از محضر حضرت حاضر جا مانده و دور گشته‌ایم. ماییم که در غربتکده ظلمت‌خیز و باتلاق بی‌احساس آخرالزمان گم شده‌ایم؛ اما پندارمان این است که صاحبی گم شده است. ❖ در این بکاءالفاقدین رقت‌بار بشریت، تویی که والد شفیق و طبیب دوّاری؛ برای جماعتی که حتی نمی‌داند خودش گم شده است. آری؛ گمگشتگان کوی دوست و مهجورین ولای محبت را تو نیز انگار کن که صاحبی گم کرده است. | ۱۴۰۳/۱۰/۱ ه.ش ◉ آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ بغض باران بارش رحمت الهی درسال آبی جاری نسبت به میانگین درازمدت خود حدود ۴۰ درصد، و در خوزستان قریب به ۶۰ درصد کاهش یافته است. صنعتی شدن و تغییر در اکوسیستم جهانی با انتشار آلاینده‌ها، موجب اختلال در قوانین طبیعی و اقلیمی، و در نتیجه گرمایش زمین و کاهش نزولات رحمانی شده است. از مصادیق بارز آیه شریفه ﴿﷽ ظهر الفساد فی‌البر والبحر بماکسبت ایدی‌الناس لیذیقهم بعض‌الذی عملوا لعلهم یرجعون﴾؛ شاید همین بلایی باشد که مافیای سلطه‌جوی استثمارگر بر زیست‌بوم حیات آورده است. نظام تکوین الهی بر مداری اعتدالی است. هر ظلمی در جهان تلاشی مذبوحانه و بلاخیز برای خروج از این مدار است؛ و در کشاکش میان عدل توحیدی و ظلم طاغوتی، فرح زندگانی از خلق خدا زدوده خواهد شد. پدیده‌های جهان طبیعت از منظر ماتریالیستی اسباب مرکب و علل متکثر مادی دارند؛ اما در نظام توحیدی همگی ممکناتی کالعدم و فقیرند که به حقیقت بسیط وجود و به عطای غنی بالذات تجلی یافته‌اند. اگر بشریت کیفر این فساد دست‌ساز ابناء جنس خود را در صوری همچون گرمایش زمین و آلودگی هوا و مرگ‌های ناگهانی و امراض صعب و ضنک معیشت و امثالهم چشیده؛ باید به مدار عدل توحیدی بازگردد، و از باتلاق مهلک و سراب فریبای بطلان به آغوش مهر حفیقت پناه جوید. بازگشت به خدا بازگشت به فطرت خویشتن است که بنی‌آدم را اعضاء یکدیگر و آلام هر کس را آلام همگان می‌داند. هر که باران را از طبیعت میخواهد باید قانون طبیعت را به رسمیت بشناسد؛ و هر که از احدیت بخواهد باید در سبیل حق به عدالت قیام کند. ۱۴۰۳/۱۰/۱۱ ه.ش ◉ آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ جدول مراقبه‌ی رجبیه 📝 اعمال و اذکار ماه رجب ✅ این جدول جهت استفاده و بهره‌برداری اهل ذکر و تهذیب و مراقبه در ماه خدا رجب بسیار مفید است. 📿 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای سهولت انجام آن و دائم الذکر بودن به تعداد همه روزهای ماه تقسیم شده است؛ با انجام اعمال و اذکار هر روز، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. ♨️ مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کنید و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید. ✅ به جهت تأکید اساتید اخلاق، دعاهای روزانه ماه رجب نیز به جدول مراقبه اضافه شده‌اند. 📌فایل جدول مراقبه را ❈﴿از اینجا دریافت کنید﴾❈ 📚 منابع: اقبال الاعمال/مفاتیح الجنان | ۱۴۰۳/۱۰/۱۲ ه.ش ◉ آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
Moraghebe_Rajab 1446.pdf
331.6K
جدول مراقبه ماه رجب ۱۴۴۶ ه‌ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ باران ایمان و چشمه مقاومت ❖ غزه سیدالاحرار بلاداسلامی و شهید حقگوی امت تکه‌پاره‌ای است که فریاد هل‌من‌ناصر و خون باعزت مردمانش، گریبان زندگی ذلت‌بار خموشان و خائنان و ستمگران را خواهد گرفت. خون جوشان غزه فریاد خروشان و جریان حماسه‌زا و خط نامیرای مقاومتی است که یوغ بیداد هیچ سلطه‌گری او را به بند بردگی نمی‌کشد و تسلیم هیچ استکبار و استبدادی نمی‌کند. غزه شکوه ایمان است که خروش مقاومت او زَبَد رابی کبر و طاغوت را به عجز آورده و آخرالامر آن را به خارج صحنه وجود پرتاب و از فطرت پاک بشر خواهد زدود. | ۱۴۰۳/۱۰/۱۳ ه.ش ◉ آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
این الرجبیون .mp3
3.64M
اَللّهُمَّ اِنّى اَرْغَبُ إِلَیْکَ ... امشب لیلة الرغائبه ساده رد نشیم از کنارش برای هم دعا کنیم. 🎤حاج مهدی توکلی
اَللّهُمَّ اِنّى اَرْغَبُ إِلَیْکَ ... برای مستضفین و دردمندان جهان دعا کنیم.
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ قصۀ آب و سراب مهرماه ۹۸ بود که فرماندار وقت دزفول از وجود بیش از ۳ هزار چاه غیرمجاز با دبی خروجی ۶ اینچ؛ و رئیس وقت میراث فرهنگی از برداشت روزانه ۵۰ هزار لیتر آب توسط استخرهای غیرمجاز، و تاراج ماهیانه بیش از ۱۵۰۰۰۰۰ لیتر در ویلاباغ‌ها خبر داد. حالا با گذشت بیش از ۵ سال و به رغم زنگ‌خطر تغییرات اقلیمی با کاهش نزولات آسمانی و افزایش گرما و آلودگی هوا، گزارش‌های غیررسمی از افزایش چندبرابری حفر چاه و احداث ویلاباغ‌های غیر مجاز در زمین‌های مرغوب کشاورزی حکایت دارد، اما گزارشی جامع از تدابیر و اقدامات مسئولان مخابره نمی‌شود. مشخص نیست که چرا یک بار هم خبری از تشکیل شورای حفاظت از منابع آب توسط فرماندار شهرستان گزارش نمی‌شود؛ و چرا سازمان‌های مربوطه آماری از وضع موجود ارائه نمی‌کنند؟ براستی چرا آماری رسمی از تغییرکاربری‌های غیرمجاز کشاورزی، یا حفر چاه‌ها و فعالیت اقامتگاه‌های بدون مجوز ارائه نمی‌شود ؟! و چرا یا چگونه خدمات و انشعابات توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان به ساخت‌وسازهای غیر مجاز می‌رسد؟! اصلاً چرا نباید ظرفیت خداداد طبیعی و گردشگری ما بصورت قانونی؛ ساماندهی و شفاف شود؟! نقش نماینده دولت در این راستا، به منظور هماهنگی و انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی، بی‌تردید می‌تواند و باید نقشی کلیدی و اثرگذار باشد. | ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ ه.ش 🔗 بازنشر در: 1⃣ 2⃣ آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ دومینوی ظلم ❖ ظلم در ذات واجب‌الوجود که حضرت احدیت است راهی ندارد و از او جز به عدالت صادر نمی‌شود. افاضه اختیار و اراده‌ی ربوبی است که چون خنجری در دست آدمی، گاه آلت جرح و قتّاله می‌شود و گاه تیغ جراحی و حیات. در دایره امکان ظلم از آن وجود عاریتی صادر می‌گردد که جمع میان عقل و نفس و اراده باشد. اما چون اراده‌ی آدمی متعلق به حضرت احدیت و در طول اراده اوست، هرگز نمی‌تواند نظام اعتدال گیتی و عدل هستی را مغلوب ظلم خود کند. آری درحقیقت ظلم از نفس آدمی می‌خیزد، و تا بر همان نفس ظالم ننشیند از بین نخواهد رفت. ظلم نیرویی است که از تولید تا امحاء، به شمایل و اشکال گوناگون می‌گردد و تخریب می‌کند؛ و آخرالامر در محل صدور خود فرو می‌افتد و انتحار می‌کند. سیاره حیات و جهان امکان در سنت عدل الهی هیچ مرزی ندارد و آدمیان - در هر نژاد و رنگ و زبان - ، بر سرشت و سنت واحد پا به عرصه‌ای از زیست مشترک می‌نهند. هیچ کس نمی‌تواند در بخشی از این سفینه طوفان بکارد و خود در کنجی دیگر خانه‌ی امن بسازد. هر نوع زیست امپریالیستی یا ضد فطری که جامعه یکپارچه انسانی را تکه پاره و طبقاتی کند ظلمی است که دامان همگان را خواهد گرفت. چه افروختن آتش جنگ باشد، چه گرمایش زمین، و یا امراضی که آدمی خواسته و ناخواسته می‌سازد. اینها با اثرات دومینووار خود و به گونه‌های متفاوت جهان را در می‌نوردند و با شدتی افزون به مسبب خود می‌رسند. طبیعت بحران نمی‌آفریند، این دومینوی ظلم است که به‌پای طبیعت نگاشته می‌شود. | ۱۴۰۳/۱۰/۲۳ ه.ش 🔗 بازنشر: 1⃣آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ عالم غریبه‌اند و فقط آشنا علیست ... ❖ میلاد اعلی‌حضرت مبارک @abomahigir ╰──────────────✿✿✿
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ خلوت اُنس ﴿به بهانه اعتکاف رجبیه﴾ ❖ غرق شدن در جولان جلوت‌ها و سراب کثرت‌های دنیاست که آدمی را به خوف تنهایی و انزوای فسردگی و عبث بی‌خیالی و غفلت روزمرگی می‌کشاند. گاهی باید که مار خوش‌خط‌وخال تعلقات و غل‌وزنجیر کثرت‌ها را به تمامه برید و درید تا برای آن یگانه غایت غایی حیات و بقا سبک‌بار و رها شد. این روح سبحانی محبوس در قفس نفس، و این دلِ پادرگِلِ ولیجه‌های نفسانی را باید تا فرصت باقیست رهانید و لذت رهایی و هم‌آغوشی در سپهر بی‌کران و لایتناهای احدیت را جرعه‌جرعه چشید. در شلوغ‌بازار ترسناک مکر و فریب و اغوای این دنیا، اعتکاف و خلوت‌گزینی در حریم امن خدا، تلنگری بر جان‌های زنگارگرفته و دلهای غبارآلوده از سیئات و معاصی و غفلت‌هاست. کسی اگر خنکای وقوف عییدانه در خانه‌ی روح‌نواز مولا و لذت ضیافت دلبرانه‌اش را چشیده باشد، می‌داند که هرگز حلاوت خلوت انس او در ذره‌ذره‌های وجودش از بین نخواهد رفت و حبط نخواهد شد. شیرینی این جذبه‌ی رحمانی و نفحات انس با حقیقت ناب را کی و کجا می‌توان در آشفته‌حالان هرزه‌گوی و فسرده‌دلان دریده‌زبانی یافت که می‌خواهند با قهقهه‌های مصنوع خود از آلام درون غفلت‌زده‌شان بگریزند یا بکاهند. خدایا؛ این خرابستان بلازده‌ات را به مهرآباد عافیتت چاره ساز. | ۱۴۰۳/۱۰/۲۷ ه.ش 🔗 بازنشر: 1⃣آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿
╭────┈┈ ✿🦋﷽ 🍂✿⃟ از چشم‌انداز ایرانی تا تیمز جهانی ❖ درحالی هدف سند چشم‌انداز بیست ساله‌ی ایران دستیابی به جایگاه اول علمی منطقه بود، که اینک و در افق ۱۴۰۴ ؛ گزارش جهانی تیمز می‌گوید ۲۱ درصد از دانش‌آموزان ایران عملکرد بسیار ضعیفی دارند و از هر ۵ دانش‌آموز، ۲ نفر هیچ‌چیزی نمی‌آموزند. بررسی نتایج پایه چهارم تحصیلی آزمون تیمز در سال 2023 نشان می‌دهد که ایران از میان ۵۸ کشور رتبه ۵۳ در ریاضی و ۴۹ در علوم را کسب کرده؛ و در پایه هشتم تحصیلی از بین ۴۴ کشور به رتبه ۳۱ در ریاضی و ۳۶ در علوم رسیده است. روند نزولی آموزش و سقوط ایران در چنین گزارشی، و البته آنالیز نتایج کنکور در سال‌های پیشین؛ برون‌داد بیعدالتی در ساختار نظام آموزشی کشور است. هیچ تئوری برتر یا سند تحول‌گرایی بر یک بستر معیوب، کارآمد نیست؛ و هیچ پیشران مدرن و پرسرعتی قادر به شتاب‌گیری بر یک ریل فرسوده‌ی نامتوازن نیست. پیش از علاج و نسخه‌پیچی، ابتدا باید تمامی مسائل آموزش‌وپرورش را به یک‌جا و نظام‌گونه دید و همه‌ی اجزای آن را با هم شناخت. اگر کسی علاج یک مساله را بدون مساله‌ای دیگر بجوید -بی آن‌که خود بخواهد- آسیبی بر آسیب‌‌ها خواهد افزود. با احاطه‌ی آماری و تحلیلی و تطبیقی بر این نظام جامع مسائل است که می‌توان راهبرد متقن حل مسائل را تدوین کرده؛ و با نگاهی اصلاحی به درون‌داد؛ ضرورت‌ها، اولویت‌ها، و تقدم و تاخّر‌ها را معین نمود. تبدیل نظام آموزشی به نهادی حاکمیتی و ملی میتواند سرآغاز استقلال، اصلاح و ضابطه‌مندی او باشد. | ۱۴۰۳/۱۰/۲۸ ه.ش 🔗 بازنشر: 1⃣آفـــاقــ [مهدی‌ابوماهیگیر] @abomahigir 🔗 ╰─────────────✿✿✿