❎آیا امام حسین صلوات الله علیه الان در قبر خود دفن است؟
❎مقام زائر کربلا و پاک شدن گناهان او
💢...قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَخْبِرْنِي عَنِ الْحُسَيْنِ (صلوات الله علیه) لَوْ نُبِشَ كَانُوا يَجِدُونَ فِي قَبْرِهِ شَيْئاً قَالَ (الامام الصادق صلوات الله علیه) يَا ابْنَ بَكْرٍ مَا أَعْظَمَ مَسَائِلَكَ الْحُسَيْنُ (صلوات الله علیه) مَعَ أَبِيهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِيهِ الْحَسَنِ فِي مَنْزِلِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) يُحْبَوْنَ كَمَا يُحْبَى وَ يُرْزَقُونَ كَمَا يُرْزَقُ فَلَوْ نُبِشَ فِي أَيَّامِهِ لَوُجِدَ وَ أَمَّا الْيَوْمَ فَهُوَ حَيٌّ عِنْدَ رَبِّهِ يُرْزَقُ وَ يَنْظُرُ إِلَى مُعَسْكَرِهِ وَ يَنْظُرُ إِلَى الْعَرْشِ مَتَى يُؤْمَرُ أَنْ يَحْمِلَهُ وَ إِنَّهُ لَعَلَى يَمِينِ الْعَرْشِ مُتَعَلِّقٌ يَقُولُ يَا رَبِّ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ إِنَّهُ لَيَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ هُوَ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ بِدَرَجَاتِهِمْ وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ أَحَدِكُمْ بِوَلَدِهِ وَ مَا فِي رَحْلِهِ وَ إِنَّهُ لَيَرَى مَنْ يَبْكِيهِ فَيَسْتَغْفِرُ لَهُ رَحْمَةً لَهُ وَ يَسْأَلُ أَبَاهُ الِاسْتِغْفَارَ لَهُ وَ يَقُولُ لَوْ تَعْلَمُ أَيُّهَا الْبَاكِي مَا أُعِدَّ لَكَ لَفَرِحْتَ أَكْثَرَ مِمَّا جَزِعْتَ فَلَيَسْتَغْفِرُ لَهُ كُلُّ مَنْ سَمِعَ بُكَاءَهُ مِنَ الْمَلَائِكَةِ فِي السَّمَاءِ وَ فِي الْحَائِرِ وَ يَنْقَلِبُ وَ مَا عَلَيْهِ مِنْ ذَنْبٍ.
🔺پسر بکر می گوید به امام صادق (صلوات الله علیه) عرض كردم: فدايت شوم به من خبر بده از حسین (صلوات الله عليه)، اگر قبر آن حضرت را نبش كنند در آن چيزى مى يابند؟ (امام صادق صلوات الله علیه) فرمود: اى پسر بكر! سؤال بسيار بزرگى نمودى، حسين (صلوات الله عليه) با پدر و مادر و برادرش حسن (صلوات الله عليهم) در منزل رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) بوده به ايشان اعطاء مى شود همان طورى كه به آن جناب اعطاء مى گردد، و روزى داده می شوند همان طورى كه آن حضرت روزى داده می شود، اگر در همان ايام قبر را نبش مى كردند، البته آن حضرت را در آن مى يافتند، امّا امروز آن حضرت زنده بوده و نزد پروردگارش روزى مى خورد و به لشكرش و به عرش مى نگرد تا چه كسى و در چه وقت امر شود كه آن را حمل كند، آن حضرت در سمت راست عرش ايستاده مى گويد: پروردگارا، وعده اى كه به من داده اى عملى كن، و به زوّارش نگريسته و او به ايشان و اسامی پدرانشان و به درجات و مراتب آنها نزد خدا از یکی از شما نسبت به فرزندش و آنچه در منزل دارد آگاه تر است. آن حضرت مى بيند كسانى را كه بر او مى گريند پس از روی رحمت به او برایش آمرزش می طلبد و از پدرش نيز برایش طلب آمرزش مى كند و مى گويد: اى گريه كننده اگر بدانى براى تو چه آماده شده شادى تو بيش از جزع تو خواهد بود پس تمام فرشتگانى كه در آسمان و حائر بوده و صداى گريه او را مى شنوند برايش استغفار مى كنند و وى حركت مى كند در حالى كه هيچ گناهى بر او نمى باشد.
📚کامل الزیارات باب 108 ح 2
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج25، ص: 376
#جای_تقیه_نیست
جای تقیّه نیست پیمبر شهید شد
در اصل از جفای دو همسر شهید شد
نام خدیجه روی لبش بود دائماً
حتماً به جرم عشق به مادر شهید شد
بعد از غدیر خم که علی شد امام خلق
احیاگر ِ ولایت حیدر شهید شد
از اوّلی و دوّمی و دخترانشان
بغضی رسید و صاحب منبر شهید شد
بعد از صفر مصیبت اعظم شده شروع
محسن به دست امّت کافر شهید شد
زد دوّمی لگد به در ِ نیمه سوخته
یک سوّم سلاله ی کوثر شهید شد
قنفذ،مغیره،ثانی و چل مرد بی حیا
جوری زدند حضرت مادر شهید شد
تیر سقیفه روز دوشنبه رها شد و
با شعبه های آن، علی اصغر شهید شد
شیعه نکن جفا به پیمبر، مگو: (وفات)
جای تقیّه نیست پیمبر شهید شد
❎شهادت یا رحلت؟
👈🏿 بعضی اسناد شهادت رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله در فرمایشات اهلبیت علیهمالسلام و همچنین منابع عامه
▪️حضرت #امام_رضا علیهالسلام فرمودند: «والله هیچ یک از ما اهلبیت نیست مگر اینکه مقتولِ شهید است.
▪️حضرت امام_مجتبی علیهالسلام به اهلبیتشان فرمودند: «من با سم از دنیا میروم، همان گونه که رسول خدا از دنیا رفتند.» عرض شد: «به دست چه کسی مسموم میشوید؟» فرمودند: «همسرم جعده دختر اشعث، به تحریک معاويه
▪️سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل میکند که #رسول_خدا صلّیاللهعلیهوآله خطبهای خواندند و فرمودند:
✍🏿 «ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است...» پس امیرالمؤمنین علیهالسلام ایستاد، در حالی که گریه میکرد و فرمود: «پدر و مادرم فدایتان ای پیامبر خدا! آیا کشته میشوید؟!» حضرت فرمودند:
✍🏿 بله، من با سم به شهادت میرسم و تو با شمشیر کشته میشوی و محاسنت به خون سرت خضاب میشود
▪️حسین بن منذر گوید: از حضرت امام_صادق علیهالسلام در مورد قول خداوند "أَفَإِن مَاتَ أَو قُتِلَ انقَلَبتُم عَلَىٰ أَعقَابِكُم" سوره آلعمران، آیه ۱۴۴ پرسیدم که: «(از دنیا رفتن پیامبر) آیا قتل بوده یا موت؟» فرمودند: «اصحابش کردند آن چه کردند (یعنی ایشان را به شهادت رساندند)
▪️عبدالصمد بن بشیر گوید: که امام صادق علیهالسلام فرمودند:
✍🏿 میدانید پیامبر صلیاللهعلیهوآله درگذشت یا کشته شد؛ همانا خدا میفرماید: "أَفَإِن مَاتَ أَو قُتِلَ انقَلَبتُم عَلَىٰ أَعقَابِكُم" (اگر وفات کند یا کشته شود، آیا به گذشتهتان بر میگردید؟) پس پیامبر صلّیاللهعلیهوآله قبل از موت، مسموم شد و همانا آن دو زن عایشه و حفصه به او سم خوراندند.» راوی گوید: «پس گفتیم که آن دو زن و پدرانشان، بدترین مخلوقات خدایند!
▪️حضرت امام صادق علیهالسلام در تفسیر آیه "وَإِذ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَىٰ بَعضِ أَزوَاجِهِ حَدِيثًا" (سوره تحریم، آیه ۳) فرمودند:
✍🏿 «پیامبر صلّیاللهعلیهوآله، حفصه را آگاه کردند که پدرش (عمر) و ابوبکر، خلافت را غصب خواهند کرد، حفصه این سرّ را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت و ابوبکر هم به عمر گفت؛ پس آن دو (ابوبکر و عمر) جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد، پیامبر را مسموم کنند
👈🏿 در مسند احمد حنبل، از معتبرترین کتب اهل تسنّن از عبدالله بن مسعود، از بزرگان اصحاب رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله نقل شده است که گوید: «اگر نُه بار قسم بخورم که رسول خدا صلّیاللهعلیه(وآله)وسلّم کشته شده و به شهادت رسیده است، برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است! چرا که خداوند ایشان را پیامبر قرار داده و شهادت را برایش انتخاب نموده است
📚 منابع:
۱. عیون اخبار الرضا عليه السّلام شیخ صدوق جلد ۱ صفحه ۲۸۷ حدیث ۹
۲. الخرایج و الجرایح قطب راوندی جلد ۱ صفحه ۲۴۱ حدیث ۷
۳. کتاب سلیم بن قیس الهلال صفحه ۲۶۳
۴. مسند احمد بن حنبل جلد ۶ صفحه ۴۱۷
🤏 اَللَّهُمَّ خُصَّ أَنتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعنِ مِنِّي وَابدَأ بِهِ أَوَّلاً، ثُمَّ العَنِ الثَّانِيَ وَالثَّالِثَ وَالرَّابِع
❌ عایشه می گوید : در ایام بیماری رسول خدا به زور در دهان ایشان دارو ریختیم‼️
✍ این بیان در صحیح ترین کتاب پس از قرآن نزد اهل سنت آمده که قابل تامل است :
۴۴۵۸- عايشه گفته است در دهان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم در زمان مريضی ايشان به زور دوا ريختيم ، پس با اشاره به ما فهماندند كه به من دوا نخورانيد ، ما با خود گفتيم اين از آن جهت است كه مريض از دوا بدش می آيد ، و وقتی حضرت به هوش آمدند ، فرمودند: آيا من شما را از اين كه به من دوا بخورانيد نهی نكردم ؟ پس فرمودند : بايد در دهان هر كسى كه در اين خانه است ، در جلوی چشم من دوا ريخته شود ؛ غير از عباس كه او شاهد ماجرا نبوده است.
📚 صحیح البخاری ج۶؛ ص۱۴؛ ح۴۴۵۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ازدواج های مهجور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎وقتی قوانین مردانگی و پولی گامی بودنشون برا امین حیایی هم جواب میده به طریق اولی برای مردان نچرال باید لحاظ بشه
پ.ن:علم راه فرار نداره حتی تو فیلم های ایرانی با تمام مبارزه ی دست ان کاراشون ضد این مطالبِ علمی مبارزه میکنند اما گاهی خواسته یا ناخواسته مجبورند حقایق را در گوشه و کنار بگویند.
هدایت شده از ازدواج های مهجور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی دکتر انوشه با تمام هلو بودنش اعتراف کرده مردها تنوع تطلبند و ریزو و درشت برخی احکام چند همسری رو میپذیرد اما برخی زنان و مردانِ ریشو و چادری میگن تو کتم نمیره مرد دو تا زن بگیره
(البته دوتا برا دست گرمیه)
وقتی تو ذهنت دینی ساختی که از عمه و ننه و ننه بزرگ و گوگل و صدا و سیما بهت رسیده بایدم تو کتت نره چون کتت مشکل داره، کتتو عوض کن تا توش بره 👍🏾
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بانوی پوشیه ای♥️♥️
من اسم تو را به مادرم گفتم و گفت:
در خواب همیشه می بری نامش را:)
♥️♥️
♥️پوشیه، حجابِ مؤمنات ❤️
@hejabe_momenat313
❎هر جمعه، پنج بار، و هر روز یک بار، قبر حسین بن علی علیه السلام را زیارت کن
عَنْ حَنَانٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ: يَا سَدِيرُ! تَزُورُ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عَلَیهِ السَّلامُ فِي كُلِّ يَوْمٍ؟ قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ لَا، قَالَ: فَمَا أَجْفَاكُمْ! قَالَ: فَتَزُورُونَهُ فِي كُلِّ جُمْعَةٍ؟ قُلْتُ: لَا، قَالَ: فَتَزُورُونَهُ فِي كُلِّ شَهْرٍ؟ قُلْتُ: لَا، قَالَ: فَتَزُورُونَهُ فِي كُلِّ سَنَةٍ؟ قُلْتُ: قَدْ يَكُونُ ذَلِكَ، قَالَ: يَا سَدِيرُ! مَا أَجْفَاكُمْ لِلْحُسَيْنِ عَلَیهِ السَّلامُ! أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَلْفَيْ أَلْفِ مَلَكٍ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَ وَ يَزُورُونَ لَا يَفْتُرُونَ، وَ مَا عَلَيْكَ يَا سَدِيرُ! أَنْ تَزُورَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عَلَیهِ السَّلامُ فِي کُلِّ جُمْعَةٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ وَ فِي كُلِّ يَوْمٍ مَرَّةً، قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنَّ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ فَرَاسِخَ كَثِيرَةً! فَقَالَ لِي: اصْعَدْ فَوْقَ سَطْحِكَ، ثُمَّ تَلْتَفِتُ يُمْنَةً وَ يُسْرَةً، ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ إِلَى السَّمَاءِ، ثُمَّ انْحُ نَحْوَ الْقَبْرِ وَ تَقُولُ: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» تُكْتَبُ لَكَ زَوْرَةٌ، وَ الزَّوْرَةُ حَجَّةٌ وَ عُمْرَةٌ. قَالَ سَدِيرٌ: فَرُبَّمَا فَعَلْتُ فِي الشَّهْرِ أَكْثَرَ مِنْ عِشْرِينَ مَرَّةً. (کافی، ج4، ص589)
سَدیر گفت: حضرت صادق علیه السلام به من فرمود: اى سدير! آیا هر روز قبر حسين بن علی علیه السلام را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر، فرمود: چقدر شما جفاکارید! و سپس فرمود: در هر جمعه زیارت می کنید؟ عرض کردم: خیر، فرمود: در هر ماه زيارت مي كنید؟ عرض کردم: خیر، فرمود: در هر سال زيارت مي كنید؟ عرض کردم: گاهى زیارت می کنیم. فرمود: ای سدير! چقدر به حسين عليه السّلام جفا مىكنيد! آيا نمي دانى خداوند دو میلیون فرشته ژوليده موى و خاك آلود دارد که به طور مداوم بر حسین بن علی علیه السلام گريه ميكنند و قبر او را زيارت مي كنند و خسته نمي شوند؟
ای سَدیر! چرا خود را مقیّد نمی سازی که هر جمعه پنج بار، و هر روز یک بار قبر حسین بن علی علیه السلام را زیارت کنی؟ عرض کردم: بین ما و قبر او فرسخ ها فاصله است! فرمود: به بلندی برو، به سمت راست و چپ خود توجه کن، سرت را سوی آسمان کن، و سپس به سوی قبر حسین بن علی علیه السلام توجّه کن و بگو:
«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ»
اگر چنین کنی، برای تو یک زیارت نوشته می شود، و هر زیارت معادل یک حجّ و یک عمره می باشد. سدیر گفت: گاهی می شد که در یک ماه بیش از بیست بار این کار را انجام می دادم.
در روایت مشابهی که در «کامل الزیارات» نقل شده است، جناب سدیر در انتهای حدیث می گوید: فَرُبَّمَا فَعَلْتُهُ فِي النَّهَارِ أَكْثَرَ مِنْ عِشْرِينَ مَرَّةً. یعنی روزهایی می شد که بیش از بیست بار این کار را انجام می دادم.
📚كامل الزيارات، ص287/ بحارالأنوار، ج101، ص365 به نقل از کامل الزیارات)
هدایت شده از آیت الله العظمی روحانی قدس سره
⭐️حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (قدس سره الشریف) :
بی اعتنایی به حجاب شرعی موجب فسق است و بر حکومت واجب است اجبار به حجاب در جامعه
بسمه تعالی :
1⃣ حجاب برای زنان مسلمان از واجبات است و بی اعتنایی به آن یعنی حجاب شرعی را رعایت ننمودن، موجب فسق است.
2⃣ ضمنا کشف حجاب یکی از محرمات اجتماعی است و جلوگیری از آن یکی از مصادیق نهی از منکر است.
3⃣ حکومت اسلامی و افراد مکلفند در این مساله به امر به معروف و نهی از منکر، خصوصا این امر بر حکومت واجب است.
4⃣ اجبار به حجاب در جامعه لازم است و همچنین زنان غیر مسلمان هم که اجبار می شوند به حجاب برای حفظ اجتماع است از هر چیزی که خلاف خاصه اسلام می باشد.
#حجاب #احکام_شرعی #مرجع_مجاهد
#آیت_الله_العظمی_روحانی قدس سره
منبع : بخش استفتائات در سایت www.rohani.ir
@rohani_fa
هدایت شده از آیت الله العظمی روحانی قدس سره
🔶 حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی قدس سره الشریف در سالهای گذشته به سوالاتی درباره حجاب و وظیفه حکومت و مردم در این زمینه پاسخ داده اند که در ادامه تعدادی از آن ها را می خوانید :
❓ نظر شما درباره حجاب اجباری چیست؟
✅ باسمه جلت اسمائه
حجاب از واجبات است و حکومت اسلامی موظف است به اجراء احکام الهی و مردم هم از باب وجوب امر به معروف موظف به جلوگیری از بی حجابی هستند به خصوص علماء
❓آیا حجاب اجباری در اسلام سابقه داشته است؟
✅ باسمه جلت اسمائه
در احکام شرعیه و موضوعات آنها احتیاج به سابقه نیست اگر قرآن و روایات دال بر آن است باید عمل شود سابقه داشته باشد یا سابقه نداشته باشد.
❓ آیا برخوردهای امنیتی و انضباطی ماموران مرد با دختران برای اجبار چادر، مورد تایید شرع مقدس اسلام می باشد؟
✅ باسمه جلت اسمائه
در مکان هایی که مقررات آن ها استفاده از چادر است، رفتار مأموران امنیتی و انضباطی در اجرای این مقررات بر حق است و کار خلافی نمی کنند.
❓ چنانچه اجبار به چادر در محیطی مثل دانشگاه موجب وهن چادر، حجاب و اسلام شود آیا اجباری کردن آن از لحاظ شرعی جایز است؟
✅ باسمه جلت اسمائه
در دانشگاه اسلامی حتی اجبار به استفاده از چادر در آن مکان نه تنها موجب وهن اسلام و حجاب نیست بلکه در حقیقت امر به استفاده از حجاب کامل تر است.
❓بعضی از زن ها اگر امر به حجاب نماییم ممکن است برای چند ساعتی که آنجا هستی حجاب را رعایت نمایند اما ممکن است از اعتقاد آنها به دین اسلام کم شود یا به دین اسلام بدبین تر شوند یا ممکن است بعد رفتن ما بدتر کنند و بیشتر بی حجاب شوند.
الف) آیا باید اینها را امر به معروف کرد؟
✅ باسمه جلت اسمائه
آنچه ذکر شد مانع از وجوب امر به معروف نمی شود.
❓ب: آیا اگر یقین داریم که نهی از منکر ما اثر نمی کند باز هم مکلف به آن هستیم؟
✅ باسمه جلت اسمائه
در منکرات فردی خیر مکلف نیستید و اما در منکرات اجتماعی با علم به عدم تاثیر باید اظهار نموده شود.
❓ آیا اجبار قانونی از طرف حکومت جایز است؟
✅ باسمه جلت اسمائه
بلی جائز است در منکرات اجتماعی مانند بی حجابی یا بدحجابی
❓ آیا اگر زن مسلمانی حجابش را را رعایت نمی کند می توان با استفاده از قدرت قانونی او را وادار به حجاب کرد؟ من یک مامور وظیفه در نیروی انتظامی هستم و نمی دانم چه کنم؟ گاهی مجبور هستم همراه گشت ارشاد بروم
✅باسمه جلت اسمائه
بلی می توانید با قدرت قانونی او را وادار به حجاب کنید و در این عمل نزد خدای تعالی با اجر می باشید.
#حجاب #احکام_شرعی #مرجع_مجاهد #حکومت_اسلامی
#آیت_الله_العظمی_روحانی قدس سره
منبع : بخش استفتائات در سایت www.rohani.ir
@rohani_fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔کرامت امام رضا علیه السلام به زائرینش💔
❎پاکدامنی مادر و تربیت حیدری...
💢وَ كَانَ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ يَدُورُ فِي سِكَكِ الْأَنْصَارِ بِالْمَدِينَةِ وَ هُوَ يَقُولُ عَلِيٌّ خَيْرُ الْبَشَرِ فَمَنْ أَبَى فَقَدْ كَفَرَ يَا مَعَاشِرَ الْأَنْصَارِ أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَى حُبِّ عَلِيٍّ فَمَنْ أَبَى فَانْظُرُوا فِي شَأْنِ أُمِّهِ
🔺ابو زبیر می گوید: جابر را دیدم که بر عصایش تکیه کرده بود و میان اصحاب می گشت و می گفت: علی بهترین مردم است و هر کس این را قبول نداشته باشد کافر شده است. ای انصار! فرزندانتان را بر محبت علی (صلوات الله علیه) تربیت نمایید. اگر محبت علی را نپذیرفتند از مادر بچه قضیه را جستجو کنید.
📚مكاتيب الأئمة عليهم السلام، ج1، ص: 93
📚رجال الكشي، ص: 44
📚علل الشرائع، ج1، ص: 142
📚مناقب (ابن شهرآشوب)، ج3، ص: 67
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج39، ص: 300
پ. ن:این همه در اسلام به #حجاب و #عفاف و #غیرت اهمیت داده شده علتش صیانت از ولایت مولانا امیرالمومنین صلوات الله علیه است که مبادا اولادمان از محبت حیدر کرار صلوات الله علیه دور شوند.
❎بال و پرشان را کوتاه کنید...
💢رسول اللّه صلی الله علیه و آله :
«وَأَیُّما رَجُلٌ تَتَزَیَّنُ امْرَأَتُهُ وَتَخْرُجُ مِنْ بابِ دارِها فَهُوَ دَیُّوثٌ... وَالْمَرْأَةُ إِذا خَرَجَتْ مِنْ بابِ دارِها مُتَزَیِّنَةً مُتَعَطِّرَةً وَالزَّوْجُ بِذلِکَ راضٍ یُبْنی لِزَوْجِها بِکُلِّ قَدَمٍ بَیْتٌ فِی النّارِ، فَقَصِّرُوا أَجْنِحَةَ نِسائِکُمْ، وَلا تَطُولُوها، فَإِنَّ فِی تَقْصیرِ أَجْنِحَتِها رِضیً وَسُرُورا وَدُخُولَ الْجَنَّةِ بِغَیْرِ حِسابٍ، احْفَظُوا وَصِیَّتِی فِی أَمْرِ نِسآئِکُمْ حَتّی تُنْجُوا مِنْ شِدَّةِ الْحِسابِ، وَمَنْ لَمْ یَحْفَظْ وَصِیَّتِی فَما أَسْوَأَ حالُهُ بَیْنَ یَدَیِ اللّه ِ».
وقال صلی الله علیه و آله وسلم: «النِّسآءُ حَبائِلُ الشَّیْطانِ».
🔷 مردی که زنش خود را زینت دهد و از خانه خارج شود دیّوث (یعنی: بی غیرت) است... و زن اگر از خانه خودش با آرایش و زینت و خوشبو خارج شود و شوهرش به این کار او راضی باشد، به هر قدمی که آن زن (یا دختر) در جامعه بر میدارد برای شوهرش (یا پدرش)، خانه ای در جهنّم بنا میشود؛ پس بال و پرِ زنان خودتان را کوتاه کنید (و آنها را در بی حجابی و بی عفّتی بی پر و بال بگذارید) ؛ چرا که در کوتاه کردن بال و پر آنها هم رضایت خدا، و هم سرور و شادی کانون خانواده، و هم داخل شدن در بهشت بدون حساب و کتاب وجود دارد، وصیّت مرا در مورد زنان خود حفظ کرده و بدان عمل کنید تا از شدّت عذاب روز حساب نجات یابید، و هر که این وصیّت را در مورد زن و یا دخترش ترک کند چه حال و روز بدی در فردای قیامت در برابر پروردگارش خواهد داشت؟! » و فرمود: «زنان (بهترین) دامهای شیطان هستند».
📚بحار الانوار (۱۰۰/۲۴۹) ؛ مستدرک سفینة البحار
مطلقه بودن عایشه.pdf
737.6K
👈🏾 مطلقه بودن و سن عایشه در زمان ازدواج با پیامبر
👈🏾دوشیزه بودن ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها در زمان ازدواج با پیامبر
ایام سنگینیست...
تصور اینکه در این ایام مادر ما را کتک زدند...
غرور مولای ما حضرتِ غیرت الله رو شکستند....
توی کوچه به مولای ما خندیدند...
قلب زاغارتی مثل من رو هم پاره میکند...موندم چطور یک عده نادیده میگیرند؟!
مردمِ ناحسابی این ایام مادرمون رو کتک زدند...بفهمید.... برای همین مصیبت دنیا نابود بشود باز کم است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔سه روز بعد از پیغمبر استخوان ......شکست!
مرجع عالیقدر آیت الله وحید خراسانی
#محسنیه
4_253755682984035526.mp3
3.46M
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
فایل صوتی ایام محسنیه
بار دیگر از سقیفه در مدینه
دست کینه گشته پیدا
با نوای گرم و شنیدنی الحاج ملا باسم کربلایی - فارسی
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
🌹 مردان غیور بی غیرت 🌹
عالمی گفتا به شوی بی حجاب
اذن رویت ده به من ، مرد حساب !
تا ببینم روی زیبای زنت
توشه بردارم از ایشان ، بی عنت
صورت آن مرد شد ، چون گوی خون
گفت : هان ای مردک پست زبون !
این زن این ناموس من،این حرف چیست ؟
آن سخن جز از دهانی پست ، نیست
ای که بی غیرت شدی از بیخ و بن
این سخن با مرد با غیرت مکن
گفت آن مرد غیور با حیا :
حرفها دارم بسی ، با من بیا
من که از تو ، اذن می خواهم عزیز
این همه سوی زنت ، چشمان هیز
این همه بی اذن ، رویت می کنند
آنقدر زیبا است ، حیرت می کنند
این منم در بین آنها ، اذن خواه
قلب من گوی سپید ، آنها سیاه
پاس حرمت دار با من ای ، عزیز
هیچ ، ناراحت مشو ! مستر ، پلیز!
ای که دادی همسرت را در عیان
بین مشتی چشم هیز رایگان
لا اقل اینجا دم از غیرت ، مزن
همتت پست و دم از همت ، مزن
بنده ای ؟ جز بند یک زن ، نیستی
هرچه هستی ، خود بدانی کیستی
❤️پوشیه، حجابِ مؤمنات ❤️
❤️پوشیه، لباسِ حجابِ ناموسِ غیوران❤️
@hejabe_momenat313
#پوشیه
#حجاب
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
⭕یک نکته ای هم راجع به پست قبلی عرض کنم
بعلاوه ی اینکه خیلی از زنانِ شیعه ای که از زنانگی خارج شدند و بجای لذت بردن از تحت تملک مردشان بودن از اینستا گردی و چت و غیره در مجازی میخواهند لذت ببرند
گویا مردانی هم اونجا هستند که مانند برخی بیغیرتان خودی و مذهبی (که زنانشان را در اختیارِ عمومِ اهل مجازی گذاشته اند بدونِ مخالفتی یا اینکه اصلا خودشان هم کمک حالِ دیدن نامحرمان توسط ناموسشان و دیده شدنِ ناموسشان توسط نامحرمان شده اند) نیستند و دوست ندارند زنانشان لباس بد و باز و غیره بپوشند و در مجازی و غیره با مردان، اختلاط داشته باشند.
باید گفت چه شده که نه زنان ما زنانگی دارند و نه مردان، غیرت و مردانگی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطراتت ماند... 💔
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
✅حیا و عزت نفس حضرت سکینه سلام الله علیها
●از سفيان نيز مروي است كه گفت: سكينه بنت الحسين عليها سلام را ديدم كه از مناسك حج به رمى جمره مشغول بود. همين كه جمره بيفكند هفتمين سنگ از دستش بر زمين افتاد و آن خاتون بزرگوار از برداشتن سنگ ديگر چون متضمن عار بود (باید در برابر نامحرمان خم می شد و از زمین سنگ بر می داشت) انگشتر خويش را به جاى جمره سابعه بيفكند.
📚وقايع الايام خيابان صفحه 374
📚رياحين الشريعه : در ترجمه دانشمندان بانوان شيعه جلد 3 صفحه 259
💔خون باید گریست که این خاتون با این حیا چهل منزل با رخت اسارت از این کو به آن کو برده می شد...
♥️پوشیه، حجابِ مؤمنات ♥️
@hejabe_momenat313