✍️روز بیست و یکم تیرماه، روز حجاب و عفاف نامگذاری شدهاست.
به دنبال اجباری شدن کلاه شاپو و ممنوعیت حجاب و سیاستهای تغییر لباس در دوران پهلوی اول، در تیرماه ۱۳۱۴، آیتالله سید حسین طباطبایی قمی به پیشنهاد علمای مشهد جهت مذاکره با رضاخان در مورد این سیاستها راهی تهران شد. قمی در تهران در حصر قرار گرفت و ممنوعالملاقات شد.
در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به این اقدام حکومت در مسجد گوهرشاد تجمع کردند.[۳] با حضور قوای نظامی این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و زخمی شدند. پس از واقعه مسجد گوهرشاد روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند.
شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کردهاست.
@qavami
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر قمهکش به نیروی انتظامی احضار شد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان:
🔹 پس از انتشار کلیپ درگیری چند دختر نوجوان در فضای مجازی عوامل درگیری شناسایی و به نیروی انتظامی احضار شدند.
✅✅پینوشت: این دخترکان هرچند مقصرند و به دلیل کشف حجاب، حمل سلاح سرد، ارعاب و تهدید و تشویش اذهان عمومی مستحق برخورد قضایی ولی خود بزرگترین قربانیان فضای مجازی ولنگار هستند.
🔰بدون شک عامل اصلی انحراف اینان، فضای مجازی یله و رها است که روزانه صدها و هزاران معضل ریز و درشت را موجب میشود. آیا عاملان اصلی این ولنگاری متهمان اصلی نیستند؟!
🔰ملاک و معیار مفسد فی الارض چیست؟ اگر مختل کننده نظام اقتصادی مفسد فی الارض شناخته شده و اعدام می شود، کسی که تمامی مولفههای خرد و کلان فرهنگی، ارزش های انسانی، هنجارهای اجتماعی، را به باد داده، کشور را در بالاترین سطح آسیب پذیری نسبت به حملات سایبری قرار داده، حتی ناامنی اقتصادی را دامن زده و مسبب وقوع میلیون ها جرم در فضای مجازی شده که می توانست مانع آنها شود، مفسد فی الارض نیست؟!!!
#محاکمه_جهرمی
#محاکمه_فیروزآبادی
•┈┈••✾••┈┈•
🔊 #فمتا را به دوستان خود معرفی کنید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408204C9325443efc
@howzehenghelabi
✍🏻 رضاخان نتوانست اما...
این روزها سالروز ماجرای کشف اجباری حجاب توسط رضاخان و شهادت غیرتمندان آن روزگار در صحن گوهرشاد است.
البته رضاخان بیسواد هر چه دست و پا زد، نتوانست زنان و دختران ایرانی را از حجاب و عفاف جدا کند.
اما این ماموریت کثیف، در سالهای اخیر به دست یک آخوند انگلیسی به نام حسن روحانی از طریق فضای مجازی رها شده و افسار گسیخته ادامه یافت. طوری که امروزه دیگر به سختی می توان دختران و زنان اسیر تبلیغات برهنگی اینستاگرام و شبکههای اجتماعی و ماهواره ای را نجات داد.
این است خطر غارتگرانی که لباس مقدس روحانیت بر تن میکنند و متأسفانه با رأی ملت بر مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام، مسلط میشوند و دین و دنیای مردم را به غارت میبرند.
این است خطر تقی زاده های زمان
چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر برد کالا
#محاکمه_فوری_روحانی
📣 کانال فریاد ابوذر ها🔻🔻🔻
_______________
https://eitaa.com/joinchat/2105147472C6dbbeb6c44
🌹اگه در آرزوی شهادتی، دو کلیپ زیر رو حتماً ببین.
انشاءالله به آرزوت برسی.
التماس دعا
📣 کانال فریاد ابوذر ها
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2105147472C6dbbeb6c44
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض متفاوت خوزستانیها به نبود آذوقه برای دامها / آوردن گاو میش ها به داخل اداره دولتی 😅
💠پ ن حوزه انقلابی:
🔸کرخه پر از آب است اما #وزیر_خائن_نیرو آن را بر روی حورالعظیم باز نمی کند
تا هم درختان کشاورزان نابود شود که ۱۰ سال طول میکشد إحیاء شود
و هم دام و گاومیشهایی که باید در این فصل در آب زندگی کنند نابود شوند
و هم علوفه برای دام نباشد
#سرزمین_سوخته
#عدم_ترخیص_نهاده_های_دامی_درحال_فساد
#حرمت_بقاء_روحانی_در_خبرگان
#سکوت_مرگبار_علمای_حوزه_ها
#به_فریاد_اسلام_برسید
#محاکمه_روحانی_و_وزرای_خائن
#اُف_بر_سکوت
👇کانال حوزه انقلابی خوزستان:👇
https://eitaa.com/joinchat/2358313083Cfdb7d0b2a2
📸 جولان سگان در پارکهای تهران
🔹تا کنون دهها هزار نفر از مردم با ثبت کمپینی در سامانه فارس من خواهان ممنوعیت سگ گردانی در پارکها و میادین شهری شدهاند.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬رسانه مستقل 👈 حجره انقلاب
🌀 اصلا شما لیبرال باش!
🔻اینقدر عناوین مقدّس را خرجِ بیعرضگیتان نکنید، به اسم نیست!
#انقلابینماها
✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
@hojre_enghelab
💬رسانه مستقل 👈 حجره انقلاب
* تلنگر *
🌀 چه کسانی این توئیت #جعلی را منتشر کردند؟
🌀 این افراد در مورد #مخاطب خود چه تصوری داشتند؟
🌀 کسانی که اینگونه مطالب را منتشر میکنند چه زمانی متوجه خواهند شد که ذهنشان در تصرف جریانی است که برای مردم فقط به اندازه #رأیشان و #زندهباد و #مُردهباد ارزش قائلند؟
🔴 اگر میخواهید در فضای مجازی به #انقلاب_اسلامی خدمت کنید،
در اولین گام، #رسانههای_سفارشی و #وابسته را #بیاعتبار کنید
#رسانههای_سفارشی
#پبروان_کندفهم
#استحمار_به_نام_اسلام
✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
@hojre_enghelab
🔴 بسیار مهم ( لطفا با دقت بخوانید )
🔹 به مناسبت روز عفاف و حجاب مروری کوتاه بر بیانات امام خامنه ای در مسئله حجاب و راهکارهای مقابله با بدحجابی داشته باشیم که متاسفانه تا جایی که بشود این سخنان سانسور میشود حتی در سایت خود ایشان ( البته کامل سخنان در سایت وجود دارد ولی در موضوع حجاب سانسور می شود ) که شاید با دقیق شدن در این مسائل علت بعضی کم کاریها و انفعالها در مسئلهء حجاب مشخص شود :
🔹امام خامنه ای ( ۱۳۷۲/۵/۷ )
مشکل بدحجابی در ادارات را حل کنید :
راجع به خانمهای به اصطلاح بدحجاب، خیلی بحث است. در رسانهها میگویند، روزنامهها مینویسند، حزبالّلهیها میگویند، خانوادهی شهدا هم هر وقت با آنها مینشینیم به ما شکایت میکنند. این، البته بحث دیگری است و تدابیر دیگری دارد. من عرض میکنم: در ادارات، خیلی از این خانمها هستند که شما اوّل باید مراقبت کنید، ترتیبی برای وضع حجابشان بدهید. یعنی مقیّد باشند به اینکه حجابشان را حفظ کنند. ما البته لباس خاصّی را به کسی تحمیل نمیکنیم. اگر سلیقهی من را سؤال کنند، من چادر را بر هر حجاب دیگری برای زن ترجیح میدهم. اما این، سلیقهی من است. حجاب، محلّ کلام است؛ محلّ حکم الهی است. خانمها، محجّبه، با مواظبت و بدون داشتن تظاهراتی از لاابالی گری ظاهر شوند. از کارهای خیلی بد این است که بعضی از خانمها ناخنهایشان را بلند میگذارند، کأنّهُ میخواهند مثلاً از فلان وسیلهی موسیقی استفاده کنند! شما که اهل این نیستید، ولی این تشبّه است. این تشبّه، چیز بدی است. «ای دو صد لعنت بر این تقلید باد.» البته تقلید در امر تخصّصی، یک امر لازم است. آن، حکم عقل است. چیزی که بلد نیستیم، باید از آنکه بلد است یاد بگیریم و از او تبعیت و تقلید کنیم. اما نه تقلید در این آداب و رفتار و سنّتها و حرف زدن و کار کردن و نشست و برخاست کردن از این آدمهای لاابالی. یا مثلاً فرض کنید بعضی لاکهایی به ناخنهایشان میزنند. آدمی که اهل وضوست، نمیتواند این لاکها را بزند. اینها چیزهای واضحی است. باید مواظب و مقیّد باشند. خانمها را مواظبت کنید. مقیّدشان کنید. به آنها بگویید و تذکر بدهید. یا مثلاً در محیط کار، رفتارهای جلف زن و مرد نباید وجود داشته باشد. شما اگر در محیط کارتان این رفتارها را مواظبت کنید، کار، بهتر و روانتر انجام میگیرد. مشکل بدحجابی، شاید صدی پنجاه، صدی شصتش، همینطور حل میشود. این را بعید ندانید. غرض، محیط را محیط دینی کنید.
🔹اجازه ندهید توهین کنندگان به حجاب جولان دهند (۱۳۷۱/۹/۲۵) :
محیط دانشگاهها بسیار مهمّ است. در محیط دانشگاهها، خانمهای دانشجو و استاد باید بکوشند روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج کنند. اجازه ندهید به کسانی -اگر خدای نکرده در دانشگاههای کشور هستند- که نسبت به حجاب اسلامی یا زنان و دانشجویان دخترِ مسلمان بی احترامی کنند. اجازه ندهید که اینها بتوانند افکار فاسد را منتشر کنند. محیط دانشگاه باید محیط اسلامی باشد؛ محیطی برای رشد انسان طراز اسلام؛ انسانی که الگویش فاطمه زهرا سلاماللهعلیهاست. و این، برای آینده کشور فوقالعاده مهم است. مخصوصاً بعضی از دانشگاهها، مثل دانشگاه تربیت مدرّس که در حقیقت یک نهاد انقلابی است، عنایت بیشتری داشته باشند. من همیشه گفتهام: انتظاری که ما از دانشگاه تربیت مدرّس داریم، حتی از دانشگاههای دیگر ما بیشتر است. اگر چه امروز بحمدالله همه دانشگاهها در زیر سایه اسلام فعالیت میکنند؛ اما دانشگاه تربیت مدرّس، پرورده اسلام و مولود اسلام و انقلاب و ساختهشده با هدف تربیت استادان و مدرّسین عالیمقام اسلامی است. لذا انتظار از این دانشگاه، بیشتر از دانشگاههای دیگر است. توجّه مسؤولین به اینگونه مراکز هم باید توجّه شایسته و بایسته آنها باشد.
🔹وظایف سازمانها و نهادها بخصوص علما و حوزه های علمیه در برابر دین و ایمان مردم (۱۳۸۰/۰۶/۱۵) :
تکیه نظام اسلامی به قدرت مردم است. قدرت مردم هم با ایمان آنهاست؛ اگر مؤمن باشند، دفاع خواهند کرد؛ اما اگر پایه ایمان سست شد، این پشتیبانی و این دفاع به مرور از بین خواهد رفت ... علاج این کار، پیکار نظری است. یک حرکت علمی در این زمینه لازم است. البته ما دولت را از این مسؤولیت برکنار نمیکنیم. خطاب و عتاب ما در طول این سالها تا امروز به وزارت ارشاد ودستگاههایی که تبلیغات رسمی را برعهده دارند، به خاطر همین جهت بوده است. بالأخره دولت یکی از مهمترین مسؤولیتها را برعهده دارد؛ کمااینکه صدا و سیما بخش مهمی از این مسؤولیت را بر عهده دارد؛ کمااینکه همه دستگاههای هنری که به نظام اسلامی وابستهاند، مسؤولند؛ لیکن مسؤولیتهای دولتی را نباید نافی مسؤولیتهای علما و حوزههای علمیه گرفت. بالاخره تولید و تبیین و تدوین فکر، کار حوزههای علمیه است وحوزههای علمیه باید در این زمینه وارد میدان شوند .
🖌به فرزندان فیضیه بپیوندید :
@farzandan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جامعه مسلمانها جامعه #فضولها ست؛ چون امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک افراد جامعه اسلامی است...
✍پ.ن: عباراتی از قبیل: به شما ربطی نداره، سرت توی کار خودت باشه، دیگران را قضاوت نکن، تو نگاه نکن، و... برای جوامع انزواطلب غربی است، نه جامعه اسلامی که هدفش تعالی انسان است
#شهید_بهشتی
🖌به فرزندان فیضیه بپیوندید :
@farzandan
🌹 یک نصیحت مشفقانه به استاد شیخ حسین انصاریان
✍🏻 کانال فریاد ابوذرها
واعظ محترم، جناب آقای شیخ حسین انصاریان سلام علیکم.
قریب چهل سال است که بسیاری از مؤمنین، بویژه علاقه مندان به روضه سیدالشهداء علیه السلام، از منبر وعظ شما بهره برده، به نوای گرم و سوز دل شما غبطه خورده و همواره دعاگوی شما بوده اند.
اما همین مؤمنان علاقه مند به سید الشهداء علیه السلام، مدتی است که در اوج ناباوری میبینند شما در حیاط مسجد اعظم قم به منبر میروید و متإسفانه در کنار شما شخصی که مشهور به «مقام پرستی» و «دنیا طلبی» است و بدون هیچ لیاقتی سالهاست برای رسیدن به مرجعیت، دست و پا میزند، روی صندلی مینشیند و از منبر شما برای شهرت بیشتر خود سوء استفاده میکند!!!
لذا از باب وظیفه ایمانی و خیرخواهی به شما نصیحت می کنیم که نگذارید سالوس ورزان و ریاست طلبان ریاکار، بیش از این، شما را پلی برای مقاصد شیطانی خود قرار دهند و خدای ناکرده شما را بعد از عمری نوکری اباعبدالله علیه السلام، با خود به دوزخ بکشانند.
حتماً یادمان هست که امام راحل عظیم
الشأن، در آخرین نامه خود، آقای منتظری را با آنهمه سابقه مجاهدت و تحمل زندان و تبعید، از سوخته شدن در قعر جهنم، انذار دادند.
والسلام علی من اتبع الهدی
#تعفن_مرجعیت_طلبان
#لزوم_هوشیاری_واعظان
#مسجد_اعظم_قم
📣 کانال فریاد ابوذر ها
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2105147472C6dbbeb6c44
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
سقوط تعداد قابل توجهی از شهرهای افغانستان به دست «طالبان» مباحث زیادی را در سطح منطقهای و بینالمللی و از جمله در ایران پدید آورده است. سؤال اصلی این است که با این تحولات که عمدتاً صبغه نظامی- امنیتی دارد، سرنوشت افغانستان چه میشود؟ و آیا در پس این روند، شکلگیری یک «حکومت مقتدر مذهبی» است یا آغاز جدیدی
بر آنارشی امنیتی و از هم گسیختن هرچه بیشتر پایههای نظام اجتماعی افغانستان؟ برای پاسخ بر این سؤال توجه به مطالب زیر اهمیت دارد:
1- کشور «جمهوری اسلامی افغانستان» 652840 کیلومترمربع مساحت و حدود 40 میلیون نفر جمعیت دارد. 77 درصد از مردم این کشور به زبان فارسی و بقیه به دو زبان پشتو و ازبکی تکلم مینمایند.
99 درصد مردم آن مسلمانند و در بیش از ده گروه قومی شامل پشتونها، تاجیکها، هزارهها، ازبکها، ایماقها، ترکمنها، بلوچها، پشهایها و سادات قرار دارند. در این بین پشتونها با حدود 16 میلیون نفر، 39/5 درصد، بزرگترین گروه قومی افغانستان به حساب میآیند که از پیروان دو مذهب اهل سنت (اکثریت) و تشیع (اقلیت) شکل گرفته است. گروه دوم تاجیکها هستند که 32/5 درصد یعنی حدود 13 میلیون نفر جمعیت دارند و عمدتاً سنی مذهب میباشند و بیشتر در شهرهای هرات، مزارشریف، کابل و غزنی زندگی مینماید. گروه قومی سوم، هزارهها هستند که 20 درصد یعنی حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارند که در ولایات مختلف افغانستان توزیع شدهاند. گروه قومی چهارم، ترکتبارها- ازبکها- هستند که 10 درصد یعنی جمعیت آنان حدود 4 میلیون نفر میباشد.
جمعیت شیعه که حدود 7 میلیون نفر میباشد، در میان تاجیکها، پشتونها، قزلباشها، سادات، هزارهها و بقیه توزیع شده است. شیعیان عمدتاً در ولایات بامیان، مالستان، بلخاب، سرپل، ناوور، کابل، مزار شریف، هرات، دایکندی، غزنی، شیخ علی، لعل، سرجنگل و جاغوری زندگی میکنند و شهر محوری و تاریخی آنان بامیان به حساب میآید.
بنابراین کاملاً واضح است که هیچ قومی در افغانستان وجود ندارد که بتواند ادعا کند اکثریت مطلق جمعیت را داشته و در نتیجه حق دارد حکومت و کشور و سازمانهای آن را در قبضه خود قرار دهد.
البته از نظر مذهبی، با توجه به اینکه بین 75 تا 80 درصد مردم، تابع مذهب حنفی هستند، طبعاً حکومت از نظر قوانین و حقوق اساسی، از اصول این مذهب پیروی میکند. کما اینکه الان هم اینگونه است اما در عین حال این نکته را باید در نظر داشت که تقسیمبندیهای داخلی افغانستان مانند عراق، لبنان و... نه بر مبنای مذهب بلکه بر مبنای قومیت قرار دارد و از این منطق تبعیت مینماید.
2- گروه طالبان که از حدود 1370 و در جریان جنگهای داخلی افغانستان سربرآورده و در فاصله سالهای 1375 تا 1380 حکومت را در این کشور به دست گرفته است و گفته میشود مثلث آمریکا، پاکستان و سعودی در شکلگیری اولیه و رشد آن نقش اساسی داشتهاند، حداکثر 30 درصد جامعه متنوع افغانستان را نمایندگی میکند. چه اینکه طالبان با توجه به صبغه مذهبی و دستور کاری که- تحت عنوان امارت اسلامی- برای خود تعریف نموده است، نمیتواند اقوام غیرپشتون را مخاطب خود داشته باشد. در میان پشتونها هم سه جریان وجود دارد؛ یک جریان مذهبی سنی که از نظر تعلیمی از مدارس حقانی و... پاکستان تغذیه میشود، یک جریان مذهبی شیعه پشتون و یک جریان غیرمذهبی سنی پشتون که از ایدههای غیرمذهبی جانبداری مینماید. جریان مذهبی اول یعنی طالبان اگر سه چهارم کل پشتونها را هم جذب نماید، 30 درصد یعنی حدود 12 میلیون نفر از مردم افغانستان را نمایندگی مینماید.
آنچه الان از سوی گروه طالبان دنبال میشود سیطره مطلق بر افغانستان و کنار زدن عملی سهم و حق بقیه اقوام و طوایف است و این یعنی سیطره یک اقلیت 30 درصدی بر کل افغانستان. این در حالی است که تاجیکها با داشتن حدود 13 میلیون نفر جمعیت، اقلیتی بزرگتر را شکل میدهند. در اینجا دو نکته وجود دارد یک نکته این است که میان بیان و قول طالبان، از یک سو باسابقه و از سوی دیگر با عمل فاصله اساسی وجود دارد.
«طالبان امروز» اصرار دارد ما قبول کنیم با طالبان گذشته و حکومت مطلوب فعلی آنان با حکومت امارات گذشته، تفاوت بنیادی دارد. ولی روشی که طالبان برای سیطره بر افغانستان در پیش گرفته است، وادارکردن بقیه طوایف و مذاهب به تمکین در برابر سیطره مطلق خود است و این در واقع نوعی جدید از «تمامیتخواهی» این گروه میباشد که اگر بر افغانستان مسلط گردد، قطعاً برای ساکت کردن دیگران دست به سلاح میبرد و به قول و قرارهای فعلی خود پشت میکند.
طالبان الان بر شکلگیری امارت اسلامی تأکید دارد و از آن کوتاه نمیآید و حال آنکه حدود 70 درصد از مردم و اکثریت قاطع اقوام، مخالف این ایده هستند. طالبان «قانون اساسی» که به تصویب اکثریت مردم رسیده را رد کرده و حتی به اصلاح آن بسنده نمیکند. طالبان دقیقاً به دلیل اینکه نمیتواند بیش از 30 درصد مردم را
نمایندگی کند، با برگزاری انتخابات پارلمانی یا ریاستجمهوری موافق نیست و به یک «لویه جرگه» میاندیشد که اعضای آن بر مبنای اکثریت پشتون و اقلیت دیگران منصوب شده باشند و این به معنای آن است که تا سالهای بعد هم مردم حق و سهم واقعی در تشکیلات دولتی نخواهند داشت.
طالبان با حمله به مناطق شمالی در حال جنگ با اقوام تاجیک، هزاره، ازبک و... میباشد و هر روز تعدادی از طرفین در این جنگ کشته میشوند این به معنای وقوع دوباره یک جنگ قومی در افغانستان است طالبان، اصرار دارد بگوید ما با مسالمت شهرهای شمالی را تسخیر کرده و بنای جنگ نداریم ولی این واقعیت ندارد و صدها کشته و هزاران آواره مناطق شمالی، بطلان این ادعا را آشکار میکند. طالبان اصرار دارد بگوید ما با شیعیان کار نداریم و مرزهای جمهوری اسلامی ایران را هم محترم میشماریم ولی روش طالبان که توسل به زور برای سیطره بر افغانستان است، آینده شیعیان و مرزهای کشور ما را با ابهام مواجه کرده است. البته شیعیان قادر به دفاع جدی از خود هستند و جمهوری اسلامی ایران اجازه کمترین تعرض به مرزهای خود را نمیدهد، اما سخن بر سر این است که این همه با هزینههایی از سوی شیعیان و جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود و نمیتواند نگرانکننده نباشد.
3- نکته دیگر این است که به دلیل آنچه در بخش قبلی گفته شد، استقرار حکومت مطلقه طالب به این سادگی هم که آنان و آمریکا تصور کردهاند، میسر نیست. ما شاهد بودهایم که طالبان در فاصله سالهای 1375 تا 1380 نتوانست سیطره مطلق پیدا کند و لذا در طول این دوره، جنگ در مناطق شمالی این کشور استمرار پیدا کرد. الان هم طالبان نمیتواند 100 درصد خاک را به تصرف درآورده و امارات خود را بدون توافق با دیگران و بدون ارائه یک چشمانداز روشن از حکومتی فراگیر، مردمی و دربردارنده حقوق همه اقوام مستقر نماید. همین الان که رسانههای طالبان تصویر پیروزی مطلق این گروهها را به نمایش گذاشتهاند، بیش از 50 درصد یعنی 183 شهرستان
از 369 شهرستان افغانستان را در سیطره خود ندارد و جنگ و درگیری سخت
در 136 شهرستان ادامه دارد و این در حالی است که طالب مدعی است بر حدود 90 درصد افغانستان سیطره یافته است. حکومت مورد نظر طالب یک حکومت نیست، صحنهای از آشوب دائمی میان اقوام است و این چیزی نیست که با تغییر ادبیات طالبان- در حالی که بر اصلیترین عناصر فکری سابق خود تأکید میکند- دگرگون گردد.
4- در این میان سهم آمریکا خیلی مهم است. آمریکا براساس وظیفه خود باید در طول 20 سال گذشته که در دو بخش سیاسی و امنیتی- نظامی این کشور تسلط داشته است، ارتش افغانستان را برای به دست گرفتن مسئولیتهای نظامی- امنیتی آموزش میداد و تجهیز میکرد. نه اینکه 20 سال پس از آنکه با ادعای مقابله با طالبان این کشور را اشغال کرده،- به دلیل ناتوان شدن- طرحی که مشخصات کامل یک توطئه دارد را به اجرا بگذارد که نتیجه آن درگیری نظامی در بیش از 136 شهرستان- 37 درصد خاک این کشور- باشد. الان سؤال اساسی این است که درگیریهای قومی که امروز در نتیجه مذاکرات دوحه بر افغانستان سایه افکنده است، چه لایههای پنهانی دارد؟ آیا آمریکا نمیدانست که طالب نمیتواند به تنهایی بر افغانستان مسلط شود؟ پس چرا برای ایجاد موازنه قدرت بین طالبان و دولت پشتون اشرف غنی کاری نکرده و با عدم تجهیز ارتش و جلوگیری از تجهیز آن توسط دیگران، عملاً افغانستان را به صحنه درگیری تبدیل کرده است؟ آیا از این پس طالبان در نقش گروه نیابتی آمریکا برای مهار مخالفان آمریکا در افغانستان و منطقه عمل خواهد کرد؟
✍ برادران و خواهرانم!
جهان اسلام پیوسته نیازمند #رهبری است؛
رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب میدانید منزّه ترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی #خمینی_بزرگ و پاک ما، #ولایت_فقیه را تنها نسخه نجاتبخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمهی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است.
والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه، حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند
🍃حاج #قاسم_سلیمانی
https://eitaa.com/joinchat/2061434900Cc21bea41cb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️علی حسین:سرکرده داعش که تیر خلاص به سربازان آموزشی پادگان اسپایگر عراق میزد و آنان را به رودخانه پرتاب می کرد و در بریدن سر مردم بیگناه و شیعیان مشارکت داشت توسط نیروهای حشد الشعبی ( مقاومت عراق) یاران ابومهدی المهندس در فروشگاه در بغداد دستگیر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| گاهی دوستان ما یک حرفی هم نسبت به ما می زنند، خب بزنند!
🔸اگرنیت آنان صالح است، آنها ثواب خود را خواهند برد، به ما هم ضرری نخواهد رسید.
٩٢/٢/٢۴
30.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ دیدن این فیلم، جرم نیست.
نشر آن وظیفه همه است.
⭕️ استاد کامران غضنفری:
جرائم حسن روحانی حکم فساد فی الارض دارد و طبق قانون، مجازات آن اعدام است.
✍🏻 فراخوان عمومی:
کانال فریاد ابوذرها از همه دلسوزان انقلاب درخواست دارد برای تعجیل در محاکمه حسن روحانی همه تلاش خود را در فضای مجازی و حقیقی بکار بگیرند.
از جمله پیشنهادات:
1⃣ تشکیل ستادهای مردمی پیگیری محاکمه حسن روحانی در همه شهرها
2⃣ راه اندازی پویش محاکمه روحانی درفضای مجازی
3⃣ نوشتن عبارت«محاکمه حسن روحانی» روی شیشه ماشین ها
4⃣ تشویق مردم به مطالبه گری
5⃣ درخواست از چهرهها برای مطالبهگری و تهیه و پخش کلیپ
6⃣ پیاده روی به سمت مراکز عدلیه در همه شهرها و درخواست محاکمه حسن روحانی
7⃣ نشر گسترده اتهامات حسن روحانی در بین مردم
8⃣ درخواست اخراج او از مجلس خبرگان
9⃣ درخواست خلع لباس او از دادگاه ویژه
🔟 شرکت در دومین پیاده روی قم-تهران برای پیگیری موضوع محاکمه .
#محاکمه_فوری_حسن_روحانی
#خلع_لباس
#اخراج_از_خبرگان
📣 کانال فریاد ابوذر ها
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2105147472C6dbbeb6c44
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
🔵برادر عزیز جناب آقای رئیسی
با آرزوی موفقیت و سربلندی در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم
⚠️لازم است توجه بفرمایید
🔻شاید ریشهکنی فقر آسان نباشد، اما در جامعهای #احساس_فقر باشد خیلی بد است
🔻شاید افراد دچار افسردگی زیاد نباشند، اما در جامعهای #احساس#افسردگی باشد خیلی بد است
🔻ملت ایران وابستگی ندارد، اما اگر در جامعه #احساس_وابستگی باشد خیلی بد است
🔻امروز در ایران خفقان نیست، اما اگر ذهنیت جامعه #احساس_خفقان باشد خیلی بد است.
🔻🔻و . . . . .
🔻امروز کشور تحولات فراوانی دارد، اما اگر #احساس_عدم_تحول باشد خیلی بد است.
🔶🔻جناب آقای رئیسی
سپردن هر یک از مناصب، بویژه در سطوح عالی به افرادی از سلولهای سرطان باندهای قدرتطلب اصولگرا اصلاحطلب و #محافظهکاران ، به ویژه مدیران دولت های ۵ و ۶ هاشمی مغروق، ۷ و ۸ خاتمی باغی و ۱۱ و ۱۲ حسن فریدون و #ساکتین و #محافظهکاران حامی این خائنان، قطعا #احساس_عدم_تحول به دنبال خواهد داشت!!!
⚠️⚠️و این برای شما بسیار بد است و هزینههای آن دامنگیر انقلاب و ولایت خواهد شد.
توفیق شما را در مسیر تحول، از خداوند متعال خواستاریم
وفقنا الله وایاکم لمرضاته
.#نجات_تاریخ صدای رسای انقلاب در خدمت شما
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1737359374C70e3695ffe
🔸مهمترین عامل حال خوب «شُکر» است
🔸هدف محوری شیطان این است که انسانها شاکر نباشند؛ یعنی حالشان بد باشد
➖ قرآن میفرماید: شیطان از هر طرف به انسانها حمله میکند تا نگذارد آنها شاکر بمانند «لاَ تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شَاکِرِینَ» شیطان هیچ چیزی را نمیتواند در زندگی ما جابجا کند، نه میتواند ثروت ما را کم و زیاد کند نه روزیمان را. تنها کارش وسوسه و عملیات روانی است.
➖تمام تلاش شیطان برای این است که حال آدم را بد کند و روش او هم این است که ما را به «ناشکری» بکشاند؛ چون مهمترین عامل حال خوب «شکر» است و مهمترین عاملی که موجب میشود حال آدمها بد بشود، ناشکری است.
➖شاکر نبودن یعنی داشتن همۀ بدیها. اگر شکر از تو گرفته شود جای آن یا حسادت میآید یا تکبر یا حرص یا طمع یا هزار مشکل دیگر! درحالیکه اگر انسان، شاکر باشد این گرفتاریها را نخواهد داشت.
➖شکر، مجموعهای از حالهای خوب را در انسان ایجاد میکند و مجموعهای از حالهای بد را از بین میبرد. اگر آدم شاکر باشد هزارتا بدی را کنار میگذارد. اگر احساس حسادت و عداوت به دیگران پیدا نمیکنی، پس غرق شکر هستی.
➖اگر شاکر باشی هیچوقت افسوس و غصۀ گذشته را نمیخوری و به خدا سوءظن پیدا نمیکنی. سوءظن، حال آدم را بد میکند مخصوصاً سوءظن به خدا.
➖اصلِ حال خوب و بهترین حال خوب، شکر نعماتی است که انسان دارد. خیلی از انواع حال خوب به پای شکر نمیرسند. مثلاً انگیزه و امید داشتن برای موفقیت، یک نوع حال خوب است. اما قیمت حال خوبِ در اثر شکر، بالاتر از آن است.
➖حال خوب در اثر شکر یعنی همین الان هم موفق هستی و این احساس، در کنارش استرس نیست، اما در کنار امید به موفقیت یک استرس هست، اینکه «اگر موفق نشوم چه؟!» حال شکر، حال پیروزی است؛ حال پس از موفقیت است نه حال امید به موفقیت.
🔹علیرضا پناهیان
👈🏻 متن کامل:
Panahian.ir/post/6918
#حال_خوب
@Panahian_ir