eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5951714062432732764.pdf
1.51M
📚بخوانید| 🔍 موضوع جذب قشر خاکستری 🍉برشی از جزوه منهاج ✨ اگر دونگانگی وجود داشته باشد، دوگانگیِ انقلابی و ضدانقلابی است. حتی فرد غیر انقلابی هم قابل کشش است، قابل جذب است، بنده معتقد به جذب حداکثری ام البته با روشهای خودش؛نه اینکه حالا هرکاری بکنیم به عنوان جذب حداکثری. 🎙 رهبر حکیم انقلاب مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✴️ چرا نشد؟ 📝دکترعبدالکریم اینکه چرا قم قرنطینه نشد، بدیهی است که در آنجا زور روحانیان و مدّاحان بر سیاستمداران و بر مسئولان بهداشت کشور چربید و متاسفانه اینان نتوانستند قم را از چنگال اداره و تدبیر آنها بیرون بکشند و در دست خود بگیرند و لذا فاجعه افزون‌تر و انبوه‌تر شد. گفته‌اند که هیچ مغازه‌داری به‌اختیار دکان خود را تعطیل نمی‌کند. مداحان و روحانیان مداح صفت هم چنین‌اند. امروز قم بدست مداح‌ها افتاده است و من در مقاله «پای مداحان در نعلین روحانیان» ظهور این فاجعه را آوردم و خبر دادم. این اماکن مسمّی به مقدس به هیچ وجه از جان آدمیان مقدس تر نیستند. اولا که سابقه‌ای در اسلام ندارند، ثانیا ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند خواه خواهر امام خواه برادر امام، صدای زائران را می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند. آنان در زمان حیات خود برای درمان دردهاشان به طبّ زمانه و طبیبان دوران مراجعه می‌کردند. اینان که امروزه این‌همه از طبّ‌الرضا و طبّ‌الصادق دم می‌زنند نمی‌دانند که این همان طبی بود که امامان بدان عمل می‌کردند و به‌هبچ وجه جنبه الهی و آسمانی نداشت؟ کجا در حکایات و روایات شرعی آمده است که مردم بر در خانه پیامبر یا امامان صف می‌کشیدند تا امراضشان را شفا دهند؟ ابن خلدون می‌گوید پیامبر هنگام بیماری به طبیبان راه‌نشین حجاز مراجعه می‌کرد و از آنان داروهای گیاهی می‌گرفت. وقتی امام علی را ضربت زدند جرّاحی یهودی را بر بالینش آوردند تا او را علاج کند. نه علی نه حسن و نه حسین هیچکدام دست به معجزه نبردند بلکه شفای علیّ را از یک یهودی خواستند. گفته‌اند که هیچ مغازه‌داری به‌اختیار دکان خود را تعطیل نمی‌کند. مداحان و روحانیان مداح‌صفت هم چنین‌اند. امروز قم بدست مداح‌ها افتاده است. من مشکلی ندارم با اینکه آدمیان به بزرگان خود احترام بگذارند، حتی به قبور آنها احترام بگذارند. اما قصه‌ی حرمت نهادن و ستایش کردن چیزی است و قصه‌ی حاجت خواستن و شفا خواستن چیز دیگری است. اینها را از یکدیگر باید جدا کرد. دیری‌ست که در تاریخ اسلام قصه‌ی رفتن به مزار‌ها اهمیت و قداست پیدا کرده، این مزارات سرقفلی‌هایی پیدا کرده و گردانندگانی هم دارد که کرامات و معجزات مجعوله بسیاری نقل می‌کنند و در میان مردم می‌پراکنند و از این طریق دل خلایق را می‌ربایند و در هنگام ناامیدی‌ها و دشواری‌ها به آنان‌ تلقین می‌کنند که رواشدن حاجتشان و برطرف شدن بلایا را از این مزارات طلب کنند در صورتی‌که هیچ حجت عقلی و نقلی معتبری بر صحت این رفتارها نداریم. شما نظر کنید در همین چند دهه اخیر یک مسجد متروکه‌ی ناشناخته‌ای به نام جمکران را به چه مرتبه و منزلتی رسانده‌اند که حتی اینک تقدسش از تقدس حرم حضرت معصومه در قم افزون‌تر شده و جمعیت بیش‌تری را به آن‌جا جذب می‌کند و مردم به آن‌جا می روند و نذورات می‌کنند و نامه‌ها و عریضه‌ها می‌نویسند. در آن‌جا دو چاه نهاده‌اند یکی برای زنان و یکی برای مردان تا هر کدام عرایض خود را جداگانه در آن چاه بیاندازند تا به‌دست امام غائب برسد. امثال اینها متاسفانه جزو عوارض یا عناصر جدی دینداری عوامانه‌ است. شما می‌دانید که من سه نوع دینداری را از یک تفکیک کرده‌ام؛ دینداری عوامانه یا دینداری معیشت‌اندیش، دینداری معرفت‌اندیش و دینداری تجربت‌اندیش. در دینداری معیشت‌اندیش که همان دینداری عوامانه باشد، این‌گونه امور و آیین‌ها به وفور یافت می‌شود و روحانیانی که پیشوایان عوام هستند و خودشان هم عوام‌ و عوام‌ زده هستند این‌گونه امور را تشویق و تبلیغ می‌کنند و برای آن‌ها چه بهتر از این‌ که روزگاری فرا برسد که مردم تصور کنند از دست طب و پزشکی کاری بر نمی‌آید و هجوم به سوی این مزارات متبرکه ببرند. در این میان دسته‌ای دیگر از روحانیان هم به‌پا خاستند و فکر کردند که این حادثه می‌تواند موجب تقویت پاره‌ای از معتقدات و منقولات پیشین شیعیان بشود.‌ گفتند که روایات بسیار داریم که قبل از ظهور امام غایب مرگ سفید آدمیان را از پا خواهد انداخت و آن‌گاه تمسّک جستند به تصاویر پرتو‌نگار‌ی‌ ریه‌های کسانی که در اثر ابتلا به کرونا ریه‌هاشان سفید شده است. گفتند که این همان مرگ سفید است و لذا ظهور امام غایب نزدیک است. حتی پا را فراتر نهادند و بعضی از آن‌ها که یکی‌شان در بحرین و چند تا در قم و جاهای دیگر هستند رسما اعلام کردند که ظهور امام غایب نزدیک است و سفیانی که قبل از ظهور امام ظاهر خواهد شد همین آقای اردوغان رییس‌جمهورکنونی ترکیه است! یاوه‌هایی از این دست فراوان گفتند و غافل بودند از این‌که در همین روایات آمده است که وقتی این بلایا به سرتان آمد به قم پناهنده شوید و اکنون می‌بینیم که نقیض آن رخ داده و قم خود کانون و سرچشمه این بیماری مرگبار شده است. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!!!!
🔰پاسخی به عقده گشایی یک روشنفکر: 🔰اخیرا مصاحبه ای از در فضای مجازی منتشر شده است که به مساله و برخی مسائل اعتقادی و اجتماعی پیرامون آن پرداخته و تلاش نموده است که از این نمد، کلاهی برای روشنفکری دینی و بر ضد تفکر صحیح اسلامی دست و پا نماید. در این مقال ضیق، به اجمال به برخی نکات وی و پاسخ آنها اشاره می شود: ✍️1. وی مدعی است که «کرونا از آغاز شده و بدیهی است که در آنجا زور روحانیان و مدّاحان بر سیاستمداران و بر مسئولان بهداشت کشور چربید و متاسفانه اینان نتوانستند قم را از چنگال اداره و تدبیر آنها بیرون بکشند و در دست خود بگیرند و لذا فاجعه افزون‌تر و انبوه‌تر شد». در مورد این که واقعا شروع کرونا از قم بوده است با این که هیچ راه مستقیمی هوایی و آبی به خارج از کشور ندارد ، خود جای تامل و بحث مفصل است؛ در واقع باید گفت این پزشکان قمی بودند که جرئت و جسارت اعلام آن را زودتر از دیگران یافتند. به هر تقدیر اگر این علمای قم بودند که جلوی قرنطینه قم را گرفتند پس چطور نتوانستند جلوی بسته شدن و مساجد را بگیرند ؟!! سوال دیگر از جناب ایشان این است که لابد در فرانسه و انگلستان هم ارباب کلیسا و متصدیان امور دینی اند که جلوی قرنطینه شهرها را گرفته اند؟!! ✍️2. در جای جای مصاحبه بر طبل دو قطبی درمان و پزشک از سویی و دعا و توسل از سوی دیگر می کوبد. اگر این دو قطبی کاذب از سوی آتئیستها و بی خدایان مطرح می شد، چندان ملالی بر نمی انگیخت اما وقتی انسان در شگفتی فرو می رود که از زبان کسی که مدعی دینداری و قرآن فهمی است، بشنود که « به ما عقل هم داده است و از ما می خواهد عقل و تجربه را به کار بریم نه اینکه برای شفای امراض به دعا متوسل شویم. خدا را نباید تبدیل به یک ابزار کنیم، بلکه باید او را به دوستی برگیریم، خیلی فرق است بین این دو». اگر ایشان مطلع نیستند باید بدانند که بزرگان فقاهت و مرجعیت در قم و کشور اسلامی ایران، از اولین کسانی بودند که بر رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی و پذیرفتن دستورات وزارت بهداشت تاکید داشتند. البته با این همه، توسل و تضرع به ساحت ربوبی برای شفا و رفع بلا امری است که در جهان بینی توحیدی کاملا حل شده است . گویا جناب سروش هیچ گاه با این آیه شریفه برخورد نکرده است که از قول می شنویم: اذا مرضت فهو یشفین ( شعراء 80). آری هر حادثه ای در این عالم در ذیل تدبیر و ربوبیت او می گنجد و در نهایت اوست که بر حل و رفع آن قادر است و نه غیر از او . علل طبیعی هم در طول ارادة خدا می گنجد و نه آن که در عرض آن قرار گیرد. درمان از طبیب است و شفا از جانب خداست این است چکیدة عقلانیت تفکر اسلامی که امروزه در نظام اسلامی هم بر اساس آن عمل می شود. ✍️.3. سروش تلاش دارد که از آب گل آلود کرونا، برای ضربه ای دیگر بر کیان تقکر اسلامی ماهی بگیرد. وی روی عقیده عده ای معدود از مدعیان طب اسلامی انگشت می گذارد که به تعارض علم و دین می اندیشند و طب مدرن را از اساس بی پایه و ناچیز می شمارند با این که اکثریت اندیشمندان اسلامی، سخن آنها را نمی پذیرند و بین علم و دین جدایی نمی بینند. این سخنان شهید را بنگرید: « باید دید که آیا علم ما را به چیزی فرامی‌خواند و ایمان به چیز دیگری ضدّ آن؟ علم، ما را به گونه‌ای می‌خواهد بسازد و ایمان به گونه‌ای مخالف آن؟ علم ما را به سویی می‌برد و ایمان به سویی دیگر؟👇👇👇
علم و ایمان متمّم و مكمّل یكدیگرند. علم نیمی از ما را می‌سازد و ایمان نیمی دیگر را هماهنگ با آن؛ علم به ما روشنایی و توانایی می‌بخشد و ایمان عشق و امید و گرمی علم ابزار می‌سازد و ایمان مقصد؛ علم سرعت می‌دهد و ایمان جهت؛ علم توانستن است و ایمان خوب خواستن؛ علم می نمایاند كه چه هست و ایمان الهام می‌بخشد كه چه باید كرد؛ علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون؛ علم جهان را جهان آدمی می‌كند و ایمان روان را روان آدمیّت می‌سازد؛ علم وجود انسان را به صورت افقی گسترش می‌دهد و ایمان به شكل عمودی بالا می‌برد- علم طبیعت‌ساز است و ایمان انسان‌سا؛ علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح؛ هم علم به انسان امنیّت می‌بخشد و هم ایمان. علم امنیّت برونی می‌دهد و ایمان امنیّت درونی؛ علم در مقابل هجوم بیماری‌ها، سیل‌ها، زلزله‌ها، و طوفان‌ها ایمنی می‌دهد؛ و ایمان در مقابل اضطراب‌ها، تنهایی‌ها، احساس بی‌پناهی‌ها، و پوچ‌انگاری‌ها؛ علم جهان را با انسان سازگار می‌كند و ایمان انسان را با خودش» . این سخنان نه از زبان یک روشنفکر دینی مانند سروش بلکه از بیان شهید مطهری در کتاب انسان و ایمان است . سروش جوری سخن می گوید که گویا عالمان دینی بر جدایی یا تضاد علم و دین باور داشته اند و این روشنفکران دینی بوده اند که در مقام حل و فصل آن برآمده است. گویا وی فراموش کرده است که در مقالات و کتابهای خود خصوصا در رویا انگاری وحی بر تعارض آیات قرآن با علم تاکید می نماید و همه آنها را ناشی از بشری بودن وحی و نقص علم پیامبر! می داند. پس این نه عالمان دینی بلکه روشنفکران دینی اند که اساسا قرآن را منشا تضاد علم و دین می دانند!! ✍️4. در جمله ای دیگر می گوید: « غافل بودند از این‌که در همین روایات آمده است که وقتی این بلایا به سرتان آمد به قم پناهنده شوید و اکنون می‌بینیم که نقیض آن رخ داده و قم خود کانون و سرچشمه این بیماری مرگبار شده است. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!!» . باید از جناب پرسید که آیا برداشتی نادر از این روایت که برای فرار از بیماری ها به قم بگریزید را می توان به قاطبه عالمان دینی نسبت داد؟! اساسا کدام یک از بزرگان و اعاظم علمی ما چنین تفسیری از روایت فوق داشته اند؟ قم بر اساس روایات متعدد، شهر علم و معرفت و چشمه جوشان دیانت خواهد بود و این خود به نیکی روشن می نماید که مراد از بلاها و فتنه ها ، نه بلاهای طبیعی بلکه فتنه های اعتقادی است که باید به این العلم مراجعه نمود و از آن چشمه جوشان، جرعه ای برداشت.
✍️ 5. دیگر به توسل و قبور ائمه می رسد. تعبیر وی این است « این اماکن مسمّی به مقدس به هیچ وجه از جان آدمیان مقدس تر نیستند. اولا که سابقه‌ای در اسلام ندارند، ثانیا ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند خواه خواهر امام خواه برادر امام، صدای را می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند...». از زمانی که سروش مقاله صراطهای مستقیم را نگاشت و در آن جا تسنن و تشیع را دو قرائت از سنت نبوی نام نهاد، روشن شد که او دیگر بر باورها و اعتقادات ( چه باورهای شیعی و چه باورهای سنی) به عنوان رکن تدین، اصراری ندارد و به تبع الهیات لیبرال مسیحی، صرفا تجربه و احساس درونی را سنگ بنای دیانت می داند و بس ؛ آموزه ای که در مقالات « ایمان و حیرت» و ایمان و امید» در مورد آنها به تفصیل سخن می گوید. با این توصیف، دیگر از مانند او انتظار نمی رود که عقیده به زنده بودن شهدا و ابرار و نظاره گر بودن آنها بر ما داشته باشد؛ عقیده ای که بر آمده از کریم است: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ( 169 آل عمران). ✍️ 6. در مورد مساله شر مدعی می شود که علما و حکمای اسلامی نتوانسته اند پاسخ قانع کننده ای به آن بدهند. نگارنده بر این باور نیست که همه پاسخهایی که در اندیشه اسلامی به مساله شر و چرایی آن داده شده، صحیح است اما مجموعه پاسخهایی که مبتنی بر عقلانیت فلسفی و مباحث وحیانی به مساله شرور طبیعی داده شده، پاسخ در خوری به جوانب مساله شر می دهد از جمله توجه دادن به محدودیتهای عالم ماده، ضعف اراده و قدرت انسانی ، ابتلائات و امتحانات الهی، زمینه سازی برای رشد و تکامل مادی و معنوی انسان، عقوبت برخی از گناهان انسانها خصوصا در بعد معاصی اجتماعی، دخالت نابجای انسان در طبیعت و .... نمونه هایی از پاسخهای اندیشمندان اسلامی به مقوله شر و جوانب آن است. حال باید از خود دکتر سروش باید پرسید که روشنفکری دینی چه پاسخی به مساله شر و نسبت آن با قدرت و خیر الهی می دهد؟ جالب آن است که او در همین مصاحبه از پاسخ به این سوال طفره می رود. ✍️ 7. نکته آخر این که بر خلاف گفته جناب این عالمان دینی نیستند که عوامزده شده اند بلکه عوامزدگی، روشنفکران دینی ما را گرفته که علیرغم ادعای عقلانیت و آزاد منشی فکری، متاثر از پروپاگاندای رسانه ای در فضای شبکه های ای فارسی زبان و نیز گفت وشنودهای شبکه های اجتماعی ، هر آن چه را می شنوند، بی تامل و مداقّه، بر زبان جاری می کنند. ✍️حجت الاسلام محمد جعفری 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
✅ ما امروز با دو جبهه -که وجه مشترک هر دو سکولار (غیر دینی) بودن آنها است- درگیر و در تقابل هستیم. یکی جریان روشنفکرنمای غربگرا و دیگری مقدس نمای پُرمدعا. وجه اشتراک هر دو، نفی اسلام ناب است. وجه افتراق آن دو نیز این است که یکی دین را لاغر و نحیف جلوه میدهد و دیگری آن را کاریکاتوری و غیرعقلانی، زشت و خشن! 1️⃣ روشنفکرنمای سکولار با سوهان مدرنیته به جان دین افتاده، آن را می ساید و می تراشد و آنقدر نازک و نحیف می کند تا با دستاوردهای مدرنیته تطبیق نماید! برای تجدد و مدرنیته اصول لایتغیری است که به هیچ وجه نباید از آنها کوتاه آمد، ولی اصول دین قابل تغییر و تحویل اند! 😳 دین (سنت) عصری و تاریخی است و تجدد وحی منزل و لایتغیر!😳 2️⃣ مقدس نمای خشک مغز نیز دین را منحصر در هیأت و محراب و حرم دانسته، با تصلب بر ظواهر برخی –تأکید میکنم «برخی»- از آیات و روایات، کاریکاتوری از دین ساخته که نه دردی از دردهای این دنیایی بشر را مداوا می کند و نه قطعاً برای آخرتشان سودی به بار می آورد. 📀 اینها همه، گذشته از خاستگاه های هر دو جریان و وابستگی های سیاسی آنها با استکبار و دشمنان اسلام است. ✅ نکته: معارضه و مقابله هر قدر با قسم اول میسور (آسان) است، با قسم دوم معسور (مشکل)! زیرا آن شفاف و روشن تابلوی جبهه مقابل را بلند کرده، اما این گرگی است در لباس میش! با نام دین و قرآنِ بر سر نیزه به مقابله با اسلام ناب می آید. به همین دلیل تقابل با او چه بسا برای خیلی از افراد جامعه که با زیر و بم افکارشان ناآشنا هستند، مقبول نیفتد. برخی هنوز اینها را نمایندگان اسلام ناب می پندارند!!!!!! 😳خلاصه استخوانی است در گلو! ✍️ حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی شیخ شبانی 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
📆 امروز سه‌شنبه ☀️ ۵ فروردین ۱۳۹۹ هجرے شمسے 🌙 ۲۹ رجب ۱۴۴۱ هجرے قمرے 🎄 ۲۴ مارس ۲۰۲۰ میلادے 📿 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه: 🎗«یا اَرْحَمَ الرّاحِمین»🎗 🎗«ای مهربان ترین مهربانان»🎗 ☀️ رویدادهای مهم امروز در تقویم خورشیدی: 🔹تولّد «امیرخسرو دهلوی» شاعر پارسی‏گوی هندی (631ش) 🔸ساعت سه بعدازظهر رعد و برق شدیدی در تهران حادث شد. به دنبال آن قریب ربع ساعت تگرگ درشت نازل شد. حوالی غروب سیل مدهشی در غرب تهران جاری شد و تمام اراضی مزروعی قریه ونک، قریه فرحزاد را آب فراگرفت. در اثر جاری شدن این سیل مجموعاً 371 خانه خراب شد و حدود سه هزار گوسفند و بز طعمه سیل شدند (1292ش) 🔹سردار معظم خراسانی به حکمرانی گیلان منصوب شد (1298ش) 🔸آغاز تخلیه ایران از قوای اشغالگر روس (1325ش) 🔹محمد حجازی (مطیع الدوله) نویسنده معروف به سمت معاون نخست وزیر و ریاست اداره کل تبلیغات و انتشارات تعیین شد (1330ش) 🔸وضع عمومی خوزستان مخصوصاً شرکت نفت به هم خورد و کارگران اعتصاب خود را آغاز کردند. این اعتصاب از این جهت صورت گرفت که پس از ملی شدن صنعت نفت شرکت نفت ایران و انگلیس مزایا و امتیازات کارگران را قطع کرد و یک زمینه نامناسب برای دولت فراهم نمود (1330ش) 🔹زلزله شدیدی در قریه جزنیان طالقان به وقوع پیوست. در اثر این زلزله زمین دهان باز کرد و قریه و ساکنین آن را در کام خود فرو برد (1333ش) 🔸یک کارخانه شیشه‌سازی در شهر صنعتی البرز (قزوین) شروع به کار کرد.(1347ش) 🔹نیکلا پادگورنی رئیس جمهوری شوروی برای یک دیدار رسمی شش روزه وارد تهران شد.(1349ش) 🔸مایرون اسمیت اسلام شناس برجسته امریکایی درگذشت (1349ش) 🔹عظیم ترین بهمن جهان با 30 متر ارتفاع و 500 متر طول در جاده هراز سقوط کرد و فاجعه بزرگی به بار آورد. صدها اتومبیل در زیر بهمن مدفون شدند.(1351ش) 🔸برای اکتشاف و تولید نفت و گاز در دو ناحیه دریای شمال با انگلستان قرارداد بسته شد (1351ش) 🔹دولت عراق سه افسر نیروی هوائی ایران را که با هلیکوپتر در خاک عراق فرود آمده بودند پس از دو ماه و نیم بازداشت تحویل ایران داد (1352ش) 🔸سیل در خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان و گیلان خسارات زیادی وارد کرد و عده ای بی خانمان شدند (1353ش) 🔹ملک فیصل پادشاه عربستان سعودی، در کاخ خود، به وسیله امیر فیصل بن ساعد بن عبدالعزیز برادرزاده اش به قتل رسید. امیر خالد جانشین ملک فیصل شد و فهد ولایتعهدی را به عهده گرفت.(1354ش) 🔸حوزه علمیه قم به مناسبت چهلمین روز شهدای تبریز اعلامیه داد (1357ش) 🔹شهادت شهید جعفر یاری (1361ش) 🔸شهادت شهید عنایت ‌الله عابدزاده (1361ش) 🔹درگذشت پروین دخت یزدانیان ، بازیگر سینما و تلویزیون (1391ش) 🔸درگذشت دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی استاد ادبیات و عضو افتخاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران (1393ش) 🌙 رویدادهای مهم امروز در هجری قمری: ▪️وفات همسر گرامی رسول‏ خدا، "حضرت خدیجه" به روایتی (سه‏ سال قبل ازهجرت) 🔹درگذشت "ابن قُتَیبه" محدث و ادیب (276ق) 🔸رحلت آیت‌اللَّه "سیدمحمد هادی میلانی" فقیه بزرگ و مرجع عالی مقام شیعه (۱۷ مرداد ۱۳۵۴ش) (1395ق) 🔹رحلت آیت‌اللَّه "میرزا جواد سلطان القراء" (1418ق) 🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی: 🔹تولد "ژوزف پریستْلی" دانشمند انگلیسی و کاشف اکسیژن (1733م) (ر.ک: 7 ژانویه) 🔸تولد "ویلیام موریس" شاعر و نویسنده معروف انگلیسی (1834م) 🔹درگذشت "هنری لانگ فلو" نویسنده و ادیب معروف امریکایی (1882م) 🔸کشف عامل بیماری سل توسط "رابرت کُخ" محقق و دانشمند آلمانی (1882م) 🔹درگذشت "ژول ورن" نویسنده بزرگ فرانسوی (1905م) 🔸وقوع کودتای نظامی در بنگلادش و به قدرت رسیدن ژنرال "حسین ارشاد" (1982م) 🔹بازگشایی مسجد جامع گنجه پس از هفتاد سال تعطیلی (1989م) 🔸روز جهانی سِل
⭕️در حالی که امام خامنه‌ای با لغو سفر سالیانه خود به مشهد مقدس اهمیت حفظ بهداشت را به همگان یادآور شدند، متاسفانه عده‌ای با اتخاذ تصمیمات نادرست مانند نحوه تشییع پیکر مطهر سردار شهید اسداللهی، خوراک رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #دکتر_ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری #وزارت_بهداشت: 🔹در شیوع ابتلا به #کرونا در برخی مناطق کشور به #پیک نزدیک شده‌ایم 🔹وقتی یک بیماری اپیدمی می‌شود، بین ۵۵ تا ۷۰‌ درصد جامعه به آن #مبتلا می‌شوند. 🌸 #ارزنده_تر_از_طلا 👌تجربه' یک محقق:// 🌿 #اسنانس_معطر برگهای تازه #اکالیپتوس برای پیشگیری و درمان تمام ویروسهای سالانه #خلق_شده...🌷🌿🌷 🛑 اگر ملت خاصیت #ضد_ویروسی_قوی_اکالیپتوس رو میدونستن // حتی یک برگ روی درخت نمیماند..... 😍 👌 جهت بهره گیری #آسان و #بهتر / چند برگ رو روی #شعله_پخشکن_گاز گرم نموده و تنها بمدت #یکدقیقه بوی آنرا کاملا" #استنشاق نمایید .. ♨️🌿 با یکمرتبه تجربه ، متوجه این #لطف_الهی و #نابودی کامل #ویروسها و #بازشدن_ریه و #رفع_سرفه بصورت #همزمان در یک لحظه خواهید شد... 🔰 بهترین زمان #درمان هرشب #قبل از #خواب هست.. 👌 این برگها خاصیت #آنتی_ویروسی_بسیارقوی و #ضدالتهاب_ریوی داشته💯 و #خوراکی_نیستند.. #الحمدلله. 🚩 t.me/@tebson
🔴چرا ایران پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا را نپذیرفت؟ ♦️روزنامه رای‌الیوم: اقدام دولت ایران در رد پیشنهاد دولت آمریکا برای کمک به تهران در راستای مقابله با ویروس کرونا بسیار تحسین‌برانگیز است ♦️ این پیشنهاد در وهله اول توهین‌آمیز بود٬ گذشته از آن نمی‌توان به نیت واشنگتن در این زمینه اعتماد کرد و مهم‌تر از همه اینکه خود ایالات متحده در حال حاضر برای مقابله با این ویروس نیاز مبرم به تجهیزات پزشکی و واکسن دارد.
🔴 افشاگری مدیرکانال اصلاح‌طلب انتخاب از کمک محقّر کرونایی "پزشکان بدون مرز" به ایرانی‌ها ۱) هزار عدد ماسک ۳ لایه ۲) ۵۰۰ دست لباس پرستاری ۳) ۱ تخته چادر بزرگ برای احداث بیمارستان ۴) اندکی تجهیزات غیردارویی جمعا ارزش این کمک‌ها به ۲۰ هزار دلار هم نمی‌رسد!!! واقعا مردم ایران لَنگِ این حجم از کمک‌ها هست؟!! بنظرم وزارت بهداشت به وزرای بهداشت کشورهای اروپایی نامه بزند، اگر نیازی داشتند روی کمک ملت ایران حساب کنند؛ مخصوصا آمریکایی‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نخست وزیر ایتالیا بعداز اینکه موافقت کرد که مسلمانان در ایتالیا در خیابان اقامه نماز کنند مسیحیان هم به اقامه مسلمانان ملحق شدند
رسانه‌های سوریه عکسی از حضور سربازان مسلمان روس با یونیفورم نظامی در حرم حضرت زینب (س) را منتشر کرده‌اند. سربازان روس در این تصویر مشغول انجام فریضه نماز و زیارت ضریح مطهر حضرت زینب (س) هستند.انتشار این عکس از بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی برخوردار شده است.
هدیه فروشگاه مشهدی به ترامپ😂
بستری شدن بیماران کرونایی در خیابان ایتالیا
🌀 درخواست بیان تفسیر قرآن کریم از مقام معظم رهبری 🔹 تقاضا داریم در ایام قرنطینه خانگی که دیدارهای مردمی و دروس رهبر معظم انقلاب لغو شده، در صورت صلاحدید معظم‌له، درس تفسیری از طریق رسانه ملی تدریس نمایند و جامعه را با مفاهیم ناب دینی، بیشتر آشنا فرمایند. ❇️شرکت در کمپین درخواست تفسیر 🌐my.farsnews.ir/c/20506 💐سپاس از کانال برای درج چنین اخبار ارزشمندی 💠منبع: @Manahejj ------------------- 🇮🇷
تکرارسخنرانی مقام معظم رهبری اکنون در شبکه افق
🚩ماه شعبان را بزرگ شمارید پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله: ماه شعبان را بزرگ شمارید و به دنبال آن، «روزاوّل» این ماه را تعظیم نمایید. چه بسیار کسانی که در این روز، می شوند، و چه بسیار افرادی که در این روز بدبخت می شوند. پس در این روز از نیک بختان باشید و از بدبختان نباشید. 🔸بحارالأنوار، ج97
🚩 فضیلت ماه شعبان شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌كرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر كه یك روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است كه چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود: اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید. به حقّ آن خدایى كه جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى‌كنم كه از پدرم حسین بن على علیهماالسلام شنیدم كه فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام كه هر كه روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت كرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند. شیخ از صفوان جمال روایت كرده كه گفت : حضرت صادق علیه السلام به من فرمود كسانى را كه در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود بله همانا كه رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود كه در مدینه ندا مى‌كرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما. آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت كند كسى را كه یارى كند مرا بر ماه من، یعنى در آن ماه روزه بگیرد. سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود: از زمانى كه شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا كرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى كه حیات دارم ان شاء الله تعالى. سپس مى‌فرمود كه روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است. 🔹مفاتیح‌الجنان
🚩 اعمال شب و روز اول ماه شعبان ▫️شب اوّل: در كتاب «اقبال» نمازهاى بسيار ذكر شده، از جمله دوازده ركعت كه در هر ركعت سوره «حمد» يك مرتبه و سوره توحيد یازده مرتبه خوانده شود. ▫️روز اوّل: روزه اين روز فضيلت بسيار دارد، از امام صادق عليه السّلام روايت شده: هركه روز اول شعبان را روزه بگيرد، بى تردید بهشت بر او واجب می شود، و سيّد ابن طاووس از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله ثواب بسيارى روايت كرده براى كسى كه سه روز اوّل اين ماه را روزه بدارد، و در شب هاى آن، دو ركعت نماز بجاى آورد، با اين ترتيب كه در هر ركعت سوره «حمد» يك بار، و سوره«قل هو اللّه احد»يازده بار خوانده شود. 🔸 مفاتیح‌الجنان
🌕 🚩 اعمال مشترك ماه شعبان: اوّل : هر روز هفتاد مرتبه بگويد:  اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ دوم : هر روز هفتاد مرتبه بگويد : اَسْتَغْفِرُاللَّهَ الَّذى  لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ الْحَىُّ الْقَيّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ  و در بعضى روايات الْحَىُّ الْقَيُّومُ پيش از الرَّحْمنُ الرَّحيمُ است و عمل به هر دو خوبست و از روايات مستفاد مى شود كه بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است و هركه هر روز از اين ماه استغفار كند هفتاد مرتبه مثل آنست كه هفتاد هزار در ماههاى ديگر استغفار كند سوم : تصدّق كند در اين ماه اگرچه به نصف دانه خرمايى باشد تا حق تعالى بدن او را برآتش جهنّم حرام گرداند از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه از آن جناب سؤال كردند از فضيلت روزه رجب فرمود چرا غافليد از روزه شعبان؟ راوى عرض كرد يابن رَسول اللَّه چه ثواب دارد كسى كه يك روز از شعبان را روزه بدارد؟ فرمود به خدا قسم بهشت ثواب اوست عرض كرد يابن رسول الله بهترين اعمال در اين ماه چيست فرمود : تصدّق و استغفار هر كه تصدّق كند در ماه شعبان حق تعالى آن را تربيت كند همچنانكه يكى از شما شتر بچّه اش را تربيت مى كند تا آنكه در روز قيامت برسد به صاحبش در حالتى كه بقدر كوه اُحُد شده باشد چهارم : در تمام اين ماه هزار بار بگويد:  لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَلانَعْبُدُ اِلاَّ اِيَّاهُ مُخْلِصينَ لَهُ الدّينَ وَ لَوُ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ  كه ثواب بسيار دارد از جمله آنكه عبادت هزار ساله در نامه عملش بنويسند پنجم : در هر پنجشنبه اين ماه دو ركعت نماز كند در هر ركعت بعد از حمد صد مرتبه و بعد از سلام صد بار صلوات بفرستد تا حق تعالى برآورد هرحاجتى كه دارد از امر دين و دنياى خود و روزه اش نيزفضيلت دارد و روايت شده كه در هر روزپنجشنبه ماه شعبان زينت مى كنند آسمانها را پس ملائكه عرض مى كنند خداوندا بيامرز روزه داران اين روز را و دعاى ايشان را مستجاب گردان و در خبر نبوى است كه هر كه روز دوشنبه و پنجشنبه شعبان را روزه دارد حقّ تعالى بيست حاجت ازحوائج دنيا وبيست حاجت ازحاجتهاى آخرت او را برآورد ششم : دراين ماه صلوات بسيار فرستد هفتم : در هر روز از شعبان در وقت زوال و در شب نيمه آن بخوانداين صلوات مَرْويّه ازحضرت امام زين العابدين عليه السلام را:  اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى  مُحَمَّدٍ  وَآلِ مُحَمَّدٍ، شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوْضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِكَةِ  وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ، وَاَهْلِ بَيْتِ الْوَحْىِ........ هشتم : بخواند اين مناجات مرويّه از ابن خالويه را كه نقل كرده و گفته اين مناجات حضرت اميرالمؤمنين و امامان از فرزندان اوعليهم السلام است كه در ماه شعبان مى خواندند:  اَللّهُمَ صَلِّ عَلى  مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاسْمَعْ دُعائى  اِذا دَعَوْتُكَ، وَاْسمَعْ  نِدائى  اِذا نادَيْتُكَ....... و اين از مناجاتهاى جَليلُ الْقَدْر  اَئمه عليهم السلام است و بر مضامين عاليه مشتمل است و در هر وقت كه حضور قلبى باشد خواندن آن مناسب است. 🔹مفاتیح‌الجنان