eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
128 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
699 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
اظهارات سید محمد خاتمی در پیام ویدئویی به نشست ماهانه اعضا بنیاد باران مبنی بر کم شدن شدید سرمایه اجتماعی و لزوم بازگشت حاکمیت به مسیر درست خود در صورت انجام اشتباهات، در رسانه‌های معاند و اصلاح طلب بازتاب گسترده‌ای داشته است. خاتمی ضمن اشاره به میل مردم به خشونت برای ابراز نارضایتی خود و توسل حکومت به خشونت در مقابل آنان، نسبت به بروز اعتراض‌های اجتماعی، و افزایش خشونت مردم در پساکرونا به دلیل ضعف سرمایه اجتماعی، شکاف ملت و حکومت و مشکلات اقتصادی هشدار داده است. وی در ادامه ضمن اشاره به رو به نابودی بودن قشر متوسط جامعه به دلیل مشکلات، بر لزوم اصلاح سیاست‌های داخلی و خارجی کشور برای رفع مشکلات دولت تاکید داشته است. خاتمی در ادامه سخنان خود زمان حاضر را بهترین زمان برای آزادی زندانیان دانسته است این آقا طوری صحبت میکنه که انگار ما تکرار کردیم و مسبب این اوضاع ما هستیم حقیقتا صفت باغی برازنده اشه
‏این جمله حضرت آقا خیلی حرف دارد: «نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی(برگزاری مراسمات دعا) را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.» پ. ن: وقتی تصمیم گیران با نگاه تک بعدی مادی بخواهند نیازهای جامعه را اولویت بندی کنند، نتیجه این می شود که به خاطر نیازهای معیشتی و لزوم بازگشایی کسب و کارها، بازار را با وجود قابلیت پایینش برای کنترل فاصله اجتماعی باز می کنند؛ اما مساجد و مراسمات دعا و نیایش را به خاطر مستحب بودن (عین کلام رئیس جمهور) و پایین تر دیدن اولویتش در رده نیازهای جامعه، با وجود داشتن قابلیت بیشتر برای کنترل فاصله اجتماعی همچنان بسته نگه می دارند. برای تصمیم گیری درباره اولویت بندی نیازهای جامعه باید علاوه بر متخصصین بهداشت، نظر انسان شناسان را نیز دید.
🔴 ‌چند نکته درباره حادثه سهوی ناوچه 🔹 ناوچه کنارک بعد از رها کردن هدف کاذب راداری موشک کروز فاصله ایمن را رعایت نکرده است و موشک شلیک شده از ناو جماران به جای هدف قرار دادن هدف تمرینی ناوچه کنارک را مورد هدف قرار داد. دلیل اصلی این اتفاق به احتمال زیاد عدم هماهنگی کامل ناو جماران و کنارک بوده است. 🔹 طبیعی است مثل فاجعه سقوط هواپیمای اکراینی ، رسانه و اکانت های وابسته به جریان های تروریستی از این اتفاق خوشحال باشند و از این موقعیت سوءاستفاده کنند. 🔹 هدف یابی موشک های کروز هدایت راداری مثل نور به صورت خودکار انجام میشود و ناو فقط مختصات تقریبی هدف را به موشک میدهد و موشک تا نزدیکی هدف بر پایه هدایت داخلی حرکت میکند و نزدیکی هدف سیکر راداریش فعال میشود. 🔹 در اینجا وقتی ناوچه کنارک و هدف تمرینی را هم زمان داریم موشک ناو را که ناوچه کنارک را که سطح مقطع راداری بزرگتر و هدف متحرکی است را به عنوان هدف اصلی تشخیص میدهد و متاسفانه این اتفاق ناراحت کننده می افتد. 🔹 در واقع آن چیزی که از ظاهر مسئله دیده میشود این است که موشک کار خود را بر اساس محاسبات درست انجام داده و مشکل از عدم هماهنگی ناوچه کنارک با ناوشکن جماران بوده است.
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔶 گرامی.. ما با این کاراتون حالمون خوب میشه.. اگه دنبال ما هستید.. (شعار تکراری ها) 🆔 @basiratafzayi
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔶 کجاست.. دقت کنید قبله اول مسلمانان است. ولی کل این محوطه شامل چندین مسجد و محل عبادت، مسجدالاقصی است و نام دیگرش: ، نزدیکترین نقطه زمین به است و زیر آن ای است که پیامبر از روی آن به رفتند.. رسانه باشید 🌺 🆔 @basiratafzayi
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔹 فواید روزه داری از معتبرترین سایتهای جهان 🚸 ، روش پیشگیری و درمان و بیماریهای 👆 🆔 @basiratafzayi
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔷 وقتی رزمندگان با زبان و لب تشنه به وصال حضرت حق رسیدند... 🔺یادمان نرود این روزها و شب ها را که با امنیت و آزادی روزه داریم، مدیون چه کسانی هستیم... 🆔 @basiratafzayi
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔴 نمی بینم.. چون نمیخواهم نادان فرض شوم.. چون نمیخواهم فقط از من و خبربد و غرغر بشنوم و همه ها و گل و بلبل مال آمریکا و اروپا باشه.. چون نمیخواهم های ظاهرا راست بشنوم👆 🆔 @basiratafzayi
هدایت شده از بیداری ملت
🔹‏حسن روحانی وزیر صمت را عزل کرد. پی نوشت: بنظرم این برکناری بیش از آنکه به‌خاطر افزایش تصنعی قیمت خودرو باشد که البته آن هم شکسته شد، از باب رای نیاوردن تشکیل وزارت بازرگانی بود! جالب‌تر آنکه این عزل در روزی اتفاق می‌افتد که رئیسی در دیدار با رحمانی، او را وزیر پرتلاش خوانده بود! "علی قلهکی" 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
مناظره امام حسن علیه السلام با بزرگان بی امیه پس از عهد شکنی معاویه و سب و توهین به امیرالمومنین.m4a
12.41M
ازجمله پیمان شکنی های معاویه پس از امضائ صلح نامه با امام حسن عادی سازی دشنام و توهین به امیرالمومنین علیه السلام در مراکز رسمی نظام بود تا بدانجا که این وقاحت را در نزد خود امام هم رخ دادند در جلسه ای که با حضور معاویه و بزرگان بنی امیه برگزار شد انها از معاویه تقاضا کردند تا امام حسن علیه السلام را، حاضر کند و در نزد او به حضرت توهین نمایند. مشروح این جلسه به قرار زیر است ابتدا عمرو عاص روبه معاویه کرد و گفت: «آیا کسی را نمی‌فرستی که حسن را احضار کند؟ او امر پدرش را احیا کرده و مردم به دنبال او راه افتاده اند و امر او را اطاعت می‌کنند. او را حاضر کن تا او و پدرش را کوچک کنیم . او و پدرش را سبّ کنیم و آنقدر این کار را ادامه دهیم تا تو را تصدیق کند. معاویه گفت: می‌ترسم شما را ضایع کند و ننگ و عارش برای شما تا دم مرگتان باقی بماند. عمرو عاص گفت: می‌ترسی که امر باطل او بر حقی که ما در آن هستیم غلبه کند؟! معاویه با شنیدن این کلام دستور داد که حضرت را حاضر کنند. حضرت قبل از حضور در مجلس کلمات فرج خواندند پا به مجلس معاویه گذاشتند. معاویه گفت: این جماعت تو را به اینجا آورده اند تا اقرار کنی که عثمان مظلومانه کشته شد و پدر تو او را کشت. حضرت فرمود: امر کن حرف‌هایشان را بزنند. پسر عثمان این چنین گفت : شما پدرم را کشتید در حالی که ما خونخواه ۱۹ نفری هستیم که در جنگ بدر توسط پسران عبدالمطلب کشته شدند. عمرو عاص گفت: ما تو را به اینجا آوردیم تا اقرار کنی که پدرتو (یعنی حضرت امیر المومنین علیه السلام)، هم ابوبکر را مسموم کرد و در قتل عمر شریک بود و عثمان را مظلومانه کشت. در اینجا
امام حسن واولین عهد شکنی معاویه.m4a
3.85M
در حوادث پسا صلح با معاویه چگونه امام مجتبی(ع) از شخصیت امیرالمومنین(ع) واصول اساس مکتب رسول الله یک دفاع همه جانبه را رقم زدند؟: در زمانه ای که از اهداف اصلی حکومت معاویه، تخریب شخصیت امیر المومنین (ع) بود، یکی از اقدامات امام مجتبی(ع)، دفاع همه جانبه از شخصیت امیر المومنین (ع)بود. شرایطی که امام حسن (ع) در آن امامت را عهده دار شدند شرایط بسیار سختی بود. معاویه بر جامعه مسلمین مسلط شده بود و یکی از اهداف اصلی حکومتش تخریب شخصیت امیر المومنین (ع) بود. ابن ابی الحدید می‌گوید: پس از اینکه معاویه با امام حسن (ع) صلح کرد، دستور العملی برای تمام والیانش صادر کرد که اگر کسی فضیلتی از ابوتراب و اهل بیتش نقل کند از تحت ذمه من خارج است. این درحالی است که از ابتدا حضرت به مردم و تحمیل گران صلح گوشزد کرده بود که معاویه ب سر قرار و عهد خود نمیماند اما بخاطر فشار افکار عمومی که بوسیله مشتی خواص طرفدار حق اما دنیا طلب و بی بصیرت ،خواصی در راحت طلبی غرق شدند و با فرو رفتن در سبک زندگی طاغوت زمان ، یک تحمیل ناجوانردانه را بر امام خود روا داشتند.مردمی که گفتمان مقاومت را با گفتمان سازش عوض کرده بودند امروز باید دشنامهای پی در پی بر مقدسات را از تریبونهای رسمی حکومت میدیدند نتیجه امید به دشمن در این روزها دربرخی از اصحاب امام حسن، نتایج زجر آوری همچون توهین به اصول اساسی مکتب را در پی داشت . لذت زندگی اشرافی در عموم مردم و کاخ سازی به بهانه عزت اسلام کار معاویه را به انکار حقایق ذاتی مکتب و خط رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم کشانده بود و این همه در سب امیرالمومنین خود را نشان میداد پس از
داداشی مدیر حوزه علمیه خواهران: ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌺 ┊ ┊ 🌺 ┊ 🌺 🌺 🔸✨آغاز ثبت نام مقطع کارشناسی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل 🕊🌺 تحصیل رایگان 🕊🌺مهدکودک رایگان 🕊🌺امکان اشتغال و تحصیل در مقاطع بالاتر 📞شماره تماس09908545056 🔸کسب اطلاعات بیشتر در؛ پیام رسان های⬅ ایتا، تلگرام @paziresh_aran ┄═❁🍃๑🌸๑🍃❁═┄
هدایت شده از آگای پسر
صوت حجه الاسلام،زاهری را در مورد شرایط سیاسی و مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام بشنوید👇👇👇👇👇
مناظره امام حسن علیه السلام با بزرگان بی امیه پس از عهد شکنی معاویه و سب و توهین به امیرالمومنین.m4a
12.41M
ازجمله پیمان شکنی های معاویه پس از امضائ صلح نامه با امام حسن عادی سازی دشنام و توهین به امیرالمومنین علیه السلام در مراکز رسمی نظام بود تا بدانجا که این وقاحت را در نزد خود امام هم رخ دادند در جلسه ای که با حضور معاویه و بزرگان بنی امیه برگزار شد انها از معاویه تقاضا کردند تا امام حسن علیه السلام را، حاضر کند و در نزد او به حضرت توهین نمایند. مشروح این جلسه به قرار زیر است ابتدا عمرو عاص روبه معاویه کرد و گفت: «آیا کسی را نمی‌فرستی که حسن را احضار کند؟ او امر پدرش را احیا کرده و مردم به دنبال او راه افتاده اند و امر او را اطاعت می‌کنند. او را حاضر کن تا او و پدرش را کوچک کنیم . او و پدرش را سبّ کنیم و آنقدر این کار را ادامه دهیم تا تو را تصدیق کند. معاویه گفت: می‌ترسم شما را ضایع کند و ننگ و عارش برای شما تا دم مرگتان باقی بماند. عمرو عاص گفت: می‌ترسی که امر باطل او بر حقی که ما در آن هستیم غلبه کند؟! معاویه با شنیدن این کلام دستور داد که حضرت را حاضر کنند. حضرت قبل از حضور در مجلس کلمات فرج خواندند پا به مجلس معاویه گذاشتند. معاویه گفت: این جماعت تو را به اینجا آورده اند تا اقرار کنی که عثمان مظلومانه کشته شد و پدر تو او را کشت. حضرت فرمود: امر کن حرف‌هایشان را بزنند. پسر عثمان این چنین گفت : شما پدرم را کشتید در حالی که ما خونخواه ۱۹ نفری هستیم که در جنگ بدر توسط پسران عبدالمطلب کشته شدند. عمرو عاص گفت: ما تو را به اینجا آوردیم تا اقرار کنی که پدرتو (یعنی حضرت امیر المومنین علیه السلام)، هم ابوبکر را مسموم کرد و در قتل عمر شریک بود و عثمان را مظلومانه کشت. در اینجا
امام حسن واولین عهد شکنی معاویه.m4a
3.85M
در حوادث پسا صلح با معاویه چگونه امام مجتبی(ع) از شخصیت امیرالمومنین(ع) واصول اساس مکتب رسول الله یک دفاع همه جانبه را رقم زدند؟: در زمانه ای که از اهداف اصلی حکومت معاویه، تخریب شخصیت امیر المومنین (ع) بود، یکی از اقدامات امام مجتبی(ع)، دفاع همه جانبه از شخصیت امیر المومنین (ع)بود. شرایطی که امام حسن (ع) در آن امامت را عهده دار شدند شرایط بسیار سختی بود. معاویه بر جامعه مسلمین مسلط شده بود و یکی از اهداف اصلی حکومتش تخریب شخصیت امیر المومنین (ع) بود. ابن ابی الحدید می‌گوید: پس از اینکه معاویه با امام حسن (ع) صلح کرد، دستور العملی برای تمام والیانش صادر کرد که اگر کسی فضیلتی از ابوتراب و اهل بیتش نقل کند از تحت ذمه من خارج است. این درحالی است که از ابتدا حضرت به مردم و تحمیل گران صلح گوشزد کرده بود که معاویه ب سر قرار و عهد خود نمیماند اما بخاطر فشار افکار عمومی که بوسیله مشتی خواص طرفدار حق اما دنیا طلب و بی بصیرت ،خواصی در راحت طلبی غرق شدند و با فرو رفتن در سبک زندگی طاغوت زمان ، یک تحمیل ناجوانردانه را بر امام خود روا داشتند.مردمی که گفتمان مقاومت را با گفتمان سازش عوض کرده بودند امروز باید دشنامهای پی در پی بر مقدسات را از تریبونهای رسمی حکومت میدیدند نتیجه امید به دشمن در این روزها دربرخی از اصحاب امام حسن، نتایج زجر آوری همچون توهین به اصول اساسی مکتب را در پی داشت . لذت زندگی اشرافی در عموم مردم و کاخ سازی به بهانه عزت اسلام کار معاویه را به انکار حقایق ذاتی مکتب و خط رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم کشانده بود و این همه در سب امیرالمومنین خود را نشان میداد پس از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
294-menshavi-tah.mp3
7.61M
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۲۹۴ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
294_parhizgar.mp3
955.3K
📖صفحه ۲۹۴ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۵ تا ۱۵ مقام نهاوند 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
294_menshavi.mp3
1.04M
📖صفحه ۲۹۴ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۵ تا ۱۵ مقام بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
 نه آنان بدين سخن علمى دارند و نه پدرانشان كه مقتداى آنانند بدان علمى داشتند. چه بزرگ سخنى است كه از دهانشان بيرون مى‌‏آيد! آنان جز دروغ نمى‌‏گويند. (5) بيم آن مى‏رود كه اگر مشركان به اين قرآن ايمان نياورند تو در پى روي‌گردانى آنان خود را از شدت اندوه به هلاكت بيفكنى. (6) ولى جاى اندوه نيست، ما آن‌چه را كه روى زمين است زينتى براى آن قرار داده‌ايم تا بدين‌‏وسيله مردم را بيازماييم كه كدام‏ يك از آنان كردارش نيكوتر است. (7) و هنگامى كه آزمون به پايان رسد، آن‌چه را كه بر روى زمين است از بين مى‌‏بريم و آن را به صورت خاكى بى‌‏گياه و جايى كه مورد رغبت نباشد در مى‌‏آوريم. (8) آيا پنداشته‌‏اى كه اصحاب كهف و رقيم از نشانه‌‏هاى بسيار شگفت‌‏انگيز [و كم‏‌نظير] ما بوده‏‌اند؟ ولى بدان آن‌چه بر آدميان مى‌‏گذرد نظير واقعه‌‏اى است كه بر اصحاب كهف گذشت. (9) ياد كن زمانى را كه آن جوانان در غار جاى گرفتند و گفتند: پروردگارا، از جانب خود رحمتى به ما ببخش و راه درست را به ما بنماى و در كارى كه در پيش گرفته‌‏ايم راه نجاتى براى ما فراهم كن. (10) پس چند سالى در آن غار به آرامى بر گوش‌‏هايشان نواختيم و آنان را به خواب فرو برديم. (11) سپس از خواب بيدارشان كرديم تا مشخص كنيم كدام يك از آن دو گروه مدت درنگشان را برشمرده‏‌اند. (12) ما داستان آن‌ها را به دور از هر باطلى بر تو حكايت مى‌‏كنيم. آن‌ها جوانانى بودند كه به پروردگارشان ايمان آوردند و ما آنان را هدايت، افزوديم. (13) و دل‏‌هايشان را استوار كرديم آن‏‌گاه كه برخاستند و به سردمداران مشرك خود گفتند: پروردگار ما همان پروردگار آسمان‏‌ها و زمين است و ما هرگز به جاى او معبودى را نمى‌‏پرستيم، زيرا اگر چنين كنيم، قطعا سخنى گزاف و ناروا گفته‌‏ايم. (14) اين‌ها قوم ما هستند كه به جاى او معبودانى را برگزيده و به پرستش آن‌ها پرداخته‏‌اند. چرا بر شايستگى آن‌ها براى پرستش دليلى آشكار نمى‌‏آورند؟ اين پرستش بى‌‏دليل، افترا بر خداست، و كيست ستم‌كارتر از كسى كه بر خدا دروغ بسته است. (15) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۹۴🌷 اصحاب کهف: بین سال های 49 تا 251 میلادی، در امپراتوری روم شرقی، در شهری به نام «افسوس»، پادشاهی به نام «دکیوس» (که به عربی «دقیانوس» گفته می شود)، فرمانروایی داشت. این پادشاه نه تنها به خدا ایمان نداشت، بلکه مدّعی خدایی بود و پیروان دین مسیح را به شدّت سرکوب می کرد. در یکی از سال ها، در مجلسی عمومی، به دقیانوس خبر دادند که لشکر ایران به روم حمله کرده و وارد مرزهای آن شده است. دقیانوس که ادّعای خدایی داشت از این خبر به شدّت ناراحت شد و از ناراحتی چنان بر خود لرزید که تاج از سرش به زمین افتاد. در این هنگام، یکی از شش وزیر دقیانوس که «تلمیخا» نام داشت به فکر فرو رفت و از خود پرسید: چگونه شخصی که ادّعای خدایی دارد، چنین می ترسد؛ در حالی که او دقیقاً مانند دیگر انسان هاست. این جرقه، آتشی به جان تلمیخا افکند و پس از در میان گذاشتن آن با پنج وزیر دیگر معلوم شد که آنان نیز مانند تلمیخا دچار تردید و اضطراب شده اند. بدین ‏ترتیب، آن شش نفر از اعتقاد شرک آلود خود دست برداشتند و پس از مدتی، راحت قصرنشینی را رها کرده، برای پاک ماندن از کفر و گمراهی، شهر خود را ترک گفتند. در میان راه، چوپانی با آنان ملاقات کرد و شیفته‏ ی اعتقادشان شد و با آنان همراه. سگ او نیز در پی آنان راهی شد؛ چنان که گویی برای محافظت از ایشان مأموریت دارد. این هفت نفر به راه خود ادامه دادند تا به کوهی رسیده، از آن بالا رفتند و در کنار غاری قرار گرفتند. بر در غار، چشمه و درختان میوه ای یافتند. از میوه های آن درختان خوردند و خود را از چشمه‏ ی آب، سیراب کردند. هنگامی که تاریکی شب فرا رسید، به غار پناه بردند، و سگشان در حالی که دست و پاهایش را گشوده بود، بر در غار دراز کشید. در این حال، خداوند خواب عمیقی را بر آنان مسلّط کرد. این آیات که به بخشی از داستان اصحاب کهف اشاره کرده اند حاوی نکات تربیتی و آموزنده ای هستند که به برخی اشاره می شود: الف ـ در آیات 10 و 13، به اصحاب کهف، «فتیه‏» جمع «فتی» (جوانمرد) گفته شده است. در روایتی می خوانیم که امام صادق از یکی از یاران خود پرسید: «فتی به چه کسی می گویند؟» او عرض کرد: «فتی را به جوان می گوییم.» امام فرمود: «آیا تو نمی دانی که اصحاب کهف همگی پیر بودند؛ امّا خدا به سبب ایمانشان به آنان فتیه‏ [جوانمردان] نام داده است. هر کس به خدا ایمان داشته باشد و تقوا پیشه کند، جوانمرد است.» ب ـ بر اساس آیات 13 و 14، خداوند در برابر ایمان اصحاب کهف، بر هدایتشان افزود (فزدناهم هدی) و دلهایشان را بر آن اعتقاد حق، محکم و استوار کرد(رَبَطنا عَلیّْ قُلوبِهِم). آری، بدون‏شک کسانی که به دعوت پروردگار جهان، پاسخ مثبت می دهند، از لطف او برخوردار می شوند و در دنیا و آخرت مورد حمایت او قرار می گیرند. ج ـ یکی از درس های مهم این آیات، پرهیز از تقلید کورکورانه است. اصحاب کهف، بی توجّه به آیین باطل نیاکانشان و تفکّر حاکم بر جامعه‏ ی زمانشان، در پی دلیل و منطق بودند و از قوم مشرک خود گله می کردند که چرا برای انکار خود، دلیل درستی نمی آورند (لَو لا یَأتونَ عَلَیهِم بِسُلطانٍ بَیِّن). 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا