eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
135 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
باسمه تعالی 🔹چرا اگر پدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود؟ ✍️حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای فقه و حقوق جزا) ✅پاسخ داستان غم بار اشرفی و تبلیغات در مورد کیفیت مجازات پدر این دختر تالشی، این سوال را در ذهن بسیاری ایجاد کرده که چرا قاتل که پدر رومینا باشد، قصاص نمی‌شود؟ پاسخ این سوال در دو بخش دلایل اصلی و دلایل فرعی قابل بیان است: 1️⃣ دلایل اصلی اولاً اصل عدم جواز قتل است. یعنی کشتن کسی جائز نیست مگر آنکه خالق انسان اجازه دهد. در مورد پدری که فرزندش را بکشد چنین اجازه ای وجود ندارد. ثانیا در باب 32 از ابواب قصاص نفس در ج 29 وسائل الشیعه، یازده روایت وجود دارد که تصریح می کند پدری به خاطر فرزند قصاص نمی شود. البته این به این معنا نیست که هیچگونه مجازاتی نمی شود، بلکه صرفاً قصاص منتفی است. 2️⃣ دلایل فرعی با توجه به اینکه دستورات اسلامی بر اساس حکمت ها و مصالح واقعی است به نظر می رسد حکمت این موضوع موارد زیر باشد: ۱. با توجه به اینکه حکمت اصلی قصاص تشفی خاطر خانواده مقتول است، در صورتی که پدری به خاطر فرزند قصاص شود، نه تنها آرامش خاطری ایجاد نمی شود که داغی بر داغ خانواده مقتول اضافه می شود. ۲. وجود و هستی فرزند از پدر است، اگر پدر نبود آن فرزند هم نبود، لذا سزاوار نیست کسی که به نوعی پدید آورنده فرزند است را به دلیل آنچه خود به وجود آورده نابود کرد. ۳. پدر از نظر اسلام چنان جایگاهی داد که حتی اگر کافر باشد فرزند نمی تواند به او کوچک ترین توهین (مانند عبارت اف) در حق او انجام دهد چه اینکه به واسطه‌ی فرزندی پدر کشته شود! ۴ . همانطور که می دانیم قصاص مخصوص قتل عمد و از روی اراده و اختیار است. ظاهر حال پدری که فرزند و جگوگوشه خود را می کشد، این است که مسئله ای (حیثتی و ....) چنان وی را تحت فشار قرار داده که حاضر شده است چنین جنایتی را مرتکب شود. بنابراین وی به نوعی اراده و اختیار خود را در اثر فشار روانی موضوع از دست داده و از این رو قصاص نسبت به وی منتفی شده است. ۵. با توجه به اینکه یکی از دلایل قصاص جنبه بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم است (و لکم فی القصاص حیاة)، نسبت به غیر پدر مجازات سبکی مانند چند سال حبس نمی تواند مانع و رادعی در برابر تکرار جرم محسوب شود اما نسبت به پدر و با توجه به رابطه و عواطف پدری، این مانع خود به خود وجود دارد و نیاز به یک مجازات قاطع نیست. مخصوصا اینکه گفتیم اصل عدم جواز قتل انسان است. یادآور می شود که دلایل دیگری نیز می توان برشمرد اما دلیل اصلی دو مورد اول است. 🔹 پی‌نوشت ۱. اسلام ستیزان همواره اسلام را متهم به مجازات های خشن می کنند اما در اینگونه موارد، اعتراض دارند که چرا حکم اعدام در اسلام وجود ندارد. در حالیکه نظام حقوقی و سیاست جنایی اسلام بر احساسات و هیاهوهایی نظیر آنچه در فضای مجازی ایجاد می شود بنا نشده بلکه مصلحت های واقعی انسان و جامعه انسانی را درنظر گرفته است. ۲. برخی به غلط اینگونه می‌گویند طبق شرع و قانون پدر حق دارد فرزند خود را بکشد یا می‌گویند مجازات ندارد. این هردو اشتباه است، پدر نسبت به حرمت شدید کشتن استثناء نشده است و مجازات‌های سختی هم دارد، تنها چیزی که هست اینکه مجازات او قصاص نیست.
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔺پس فرستادند...👌 🔸«مالک شریعتی نیاسر» صاحب پیشنهاد عدم پذیرش ودیعه‌ی مسکن از سوی نمایندگان مجلس به همراه «روح الله ایزدخواه» که هر دو از نمایندگان جوان مجلس یازدهم هستند در اقدامی بسیار شایسته کارت هدیه‌‌ی دو میلیون و هفتصد هزار تومانی یک سازمان دولتی را قبول نکردند.👏 👈مهتر از این کار پسندیده در حفاظت از بیت‌المال آنست که نام آن سازمان دولتی را فاش کنند تا معلوم شود با چه نیّت و توقّعی از مجلس در آینده، آن هدایا را داده است؟!
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔻تمدن غرب که داعیه دار اومانیسم است، با مردمی که فقط رنگشان با آنها فرق می‌کند، با وحشیگری برخورد می‌کند. 🔺امّا این دین اسلام است که ملاکش برای تمایز انسان‌ها براساس قرآن، تقوا است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حضوربرخی مستشاران ارتش تروریستی آمریکا در اطراف استان مارب یمن برای آخرین تلاش ها جهت جلوگیری از سقوط این استان به دست انصارالله و ارتش یمن. ائتلاف سعودی کارش به استخون رسیده ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
315-menshavi-tah.mp3
8.77M
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۱۵ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
315_parhizgar.mp3
943.4K
📖صفحه ۳۱۵ 👤️استاد : سوره طه آیه ۵۲ مقام سه گاه سوره طه آیات ۵۳ تا ۶۴ مقام بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
315_menshavi.mp3
985K
📖صفحه ۳۱۵ 👤️استاد : سوره طه آیات ۵۲ تا ۶۴ مقام بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
 موسى گفت: علم آن نزد پروردگار من است. اين علمى است كه در كتابى گسترده و فراگير ثبت شده‌است. پروردگار من نه در علم خود خطا مى‏‌كند و نه چيزى را از ياد مى‌‏برد. (52) خداوند همان كسى است كه زمين را براى شما چون گهواره‌‏اى قرار داد تا در آن رشد يابيد، و در آن راه‌‏هايى برايتان پديد آورد تا با پيمودن آن‌ها به خواسته‌‏هاى خود دست يابيد، و از آسمان آبى فروفرستاد، پس به وسيله آن انواعى همسان از گياهان گوناگون برآورديم. (53) از آن‌ها بخوريد و دام‌‏هايتان را در آن‌ها بچرانيد؛ قطعا در اين مجموعه براى صاحبان خرد نشانه‌‏هايى بر يكتايى خدا در تدبير جهان است. (54) ما شما را از زمين آفريده‏‌ايم و شما را در آن بازمى‌‏گردانيم و بار ديگر شما را زنده مى‌‏كنيم و از آن بيرون مى‌آوريم. (55) به يقين، ما همه معجزات خود را كه به موسى داديم به فرعون نمايانديم، ولى او آن‌ها را دروغ انگاشت و روى برتافت. (56) گفت: اى موسى، آيا به سراغ ما آمده‏‌اى تا ما را با سحر خود از سرزمينمان بيرون كنى؟ (57) قطعا ما هم با سحرى مانند سحر خودت به سراغت خواهيم آمد و دليل تو را باطل خواهيم ساخت، پس ميان ما و خودت موعدى بگذار كه نه ما آن را خلاف كنيم و نه تو، آن هم در مكانى هموار. (58) موسى گفت: موعد شما روز عيد، روز جشن و آزين باشد، با اين شرط كه مردم- آن‌‏گاه كه آفتاب گسترش مى‌‏يابد- آنان را روانه وعده‌‏گاه گردانند. (59) فرعون موسى را ترك كرد و نيرنگ‌‏بازان خود (ساحران و كارگزارانش) را گرد آورد و سپس به وعده‌‏گاه آمد. (60) موسى به آنان گفت: واى بر شما! با شرك ورزيدن خود، بر خدا دروغ مبنديد كه شما را به عذابى سخت نابود خواهد كرد. بى‌‏ترديد هر كه بر خدا دروغ بست، از دستيابى به خواسته‏‌هاى خود نا اميد شد. (61) پند موسى در ساحران اثر كرد و ميان آنان درباره كارشان نزاع و كشمكش رخ داد. پس فرعون و كارگزارانش براى رفع اختلاف و واداشتن ساحران به مبارزه با موسى، در نهان به نجوا پرداختند. (62) به ساحران گفتند: قطعا اين دو تن جادوگرند و مى‏‌خواهند شما را با سحر خود از سرزمينتان بيرون كنند، و آيين و سنّت ملّى شما را كه درست‌‏ترين سنّت‌‏هاست، از بين ببرند. (63) پس هرترفندى كه داريد فراهم آوريد، آن‌‏گاه استوار و هماهنگ به ميدان مبارزه آييد. امروز هر كه برترى يابد پيروز و خوشبخت مى‌‏شود. (64) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۵🌷 نشانه هایی برای خردمندان: خداوند در این آیات، توجّه انسان را به نکات مهمّی جلب می کند که به دو نکته‏ از آن ها اشاره می شود: 1ـ زمین، گهواره ای نرم: خداوند در آیه‏ ی 53، زمین را یکی از نشانه های لطف و مهربانی خود نامیده و آن را به گهواره ای نرم تشبیه فرموده است. می دانیم که این مخلوق عظیم و چابک با سرعتی سرسام آور (حدود 30 کیلومتر در ثانیه) در فضا حرکت می کند؛ در حالی که کمترین لرزشی برای ساکنان خود ایجاد نمی کند و مردم روی زمین اصلاً از حرکت آن مطّلع نمی شوند. همچنین نیروی جاذبه‏ ی زمین به ما اجازه می دهد که روی آن حرکت کنیم و بخوابیم و خانه بسازیم و کشاورزی کنیم. به راستی اگر جاذبه‏ ی زمین نبود، همه‏ ی ما و وسایل زندگی مان در یک چشم بر هم زدن به فضا پرتاب و در آسمان سرگردان می شد! پیشوای چهارم ما شیعیان ـ امام سجاد(ع)ـ در سخن زیبایی فرموده است: «خداوند، زمین را متناسب با وضعیّت جسمی و طبیعی شما قرار داد؛ آن را گرم و سوزان نکرد تا از حرارتش بسوزید، و زیاد سرد نیافرید تا منجمد شوید. آن را آن قدر معطّر قرار نداد تا بوی تندش به مغز شما آسیب برساند، و آن را بدبو نیافرید تا مایه‏ ی هلاکت شما شود. آن را همچون آب قرار نداد تا در آن غرق شوید، و چنان سفت و محکم نیافرید تا نتوانید در آن خانه بسازید و مردگان را در آن دفن کنید. آری، خدا این گونه زمین را بستر استراحت شما قرار داد.» 2ـ معرّفی «خردمندان»: پس از آن که خدا به بعضی از نشانه های خود در جهان هستی اشاره می کند، در آیه‏ ی 54 می فرماید: «بی شک در این پدیده ها، نشانه های روشنی برای خردمندان وجود دارد.» در حقیقت، سراسر عالم هستی پر از نشانه های خداست که انسان ها را با علم و قدرت بی پایان پروردگارشان آشنا می کنند؛ امّا تنها کسانی از این نشانه ها بهره می برند که عقل و خرد خود را به کار می گیرند و آن را به فکر و اندیشه وامی دارند. آری، «برگ درختان سبز در نظر هوشیار/ هر ورقش دفتری است، معرفت کردگار». البتّه منظور از اندیشه و فکر در این آیه و آیات مشابه، فقط تحقیق و مطالعه در آزمایشگاه ها یا پژوهش های زیست شناسی، جانورشناسی و... نیست؛ بلکه علاوه بر این ها، اندیشه ای مورد نظر است که در وجود انسان اثر بگذارد و او را به فرمانبری هر چه بیشتر از خدای بزرگ وا دارد. در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام می خوانیم: «بهترین شما، اولوالنهی [خردمندان] هستند.» از پیامبر پرسیدند: اولوالنهی چه کسانی هستند؟ حضرت فرمود: «کسانی که اخلاق نیکو و اندیشه های پرارزش دارند. با خویشاوندانشان پیوند برقرار می کنند و به مادر و پدر خود نیکی می کنند. پیوسته به نیازمندان و همسایگان و یتیمان رسیدگی می کنند و به مردم غذا می دهند و در جهان، صلح و امنیّت می گسترانند. همان ها که [نیمه های شب] در حالی که مردم در خواب اند، به نماز [و راز و نیاز با خدا] مشغول اند.» 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
بیعت ۳۲ ام با ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله) وعده همه ما ۱۴ خرداد ساعت ۱۱ صبح از طریق شبکه های سراسری
آداب معاشرت در آینه نهج البلاغه .xmind
50.7K
--------------- ✿﷽✿ ------------- یڪے از ارزش هایے ڪہ بہ حفظ ڪیان خانوادہ واجتماع ڪمڪ میڪند،گذشت انسان هاست،بخصوص اگر این گذشت در عین قدرت و البتہ در حقوق فردے صورت گیرد، فضلیت بالاترے خواهد بود.و این امر قطعا میتواند در شڪل گیرے جامعہ مهدوے موثر باشد براے فهم بهتر این حڪمت نورانے آن را با ڪل نهج البلاغہ بررسے ڪردیم 🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸 ⏬فلسفه حمد و شکر الهی ۱-کامل شدن نعمت ۲-تسلیم بزرگی خداوند ۳-امنیت از گناه ستایش میکنم خداوند را، برای تکمیل نعمتهای او و تسلیم بودن در برابر بزرگی او، و ایمن ماندن از نافرمانی او .... پس ستایش خداوند گران سنگ ترین چیز است، و برترین گنجی است که ارزش ذخیره شدن دارد و .... ، 📚خطبه2بند1 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 لازم بہ ذڪر است در تمام موارد تنها منبع مورد استفادہ، خود نهج البلاغہ باترجمہ مرحوم دشتے میباشد، با این رویڪرد ڪہ نهج البلاغہ بہ تنهایے تا حدزیادے میتواند مفسّر بخشهاے مختلف خود باشد. ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalagheiha ┗━━━🍂━
🔴🔵 پیش گویی پیامبر در مورد انقلاب ایران و ذکر نام امام خمینی در متن روایت: 🌺 در حدیثی علامه مجلسی از امام باقر(علیه السلام) نقل می کند که: 🔷 پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «... ان عن یمین الله— او عن یمین العرش- قوماً منا علی منابر من نور، وجوههم من نور و ثیابهم من نور تغشی وجوههم ابصارالناظرین دونهم قال ابوبکر: من هم یا رسول الله؟ فسکت. فقال الزبیر من هم یا رسول الله؟ فسکت. فقال عبدالرحمن: من هم یا رسول الله؟ فسکت. فقال علی علیه السلام: من هم یا رسول الله؟ فقال: هم قوم تحابوا بروح الله علی غیر انساب و لا اموال اولئک شیعتک و انت امامهم یا علی. »... 🔶 در طرف راست عرش خدا، قومی از ما بر منابری از نور قرار دارند که چهره های آنان از نور است و لباسهایشان از نور است بگونه ای که چهره های نورانی آنان، چشم ناظران را فرو می پوشاند. ابوبکر گفت: ای رسول خدا اینان چه کسانی هستند؟ پیامبر ساکت ماند. آنگاه زبیر همان سؤال را کرد و پیامبر خدا سکوت کرد. سپس عبدالرحمن سؤال را تکرار کرد و بازهم آن حضرت سخنی نگفت. پس علی (علیه السلام) پرسید ای رسول خدا آنها کیستند؟ 🌹 پیغمبر اکرم(ص) فرمود: آنها قومی هستند که به وسیله بین آنها پیوند محبت برقرار می شود بدون آن که نسبتهای خانوادگی و منافع مادی و امور دنیوی در این محبت و پیوند نقشی داشته باشد. اینان شیعیان تواند و تو امام آنها هستی ای علی(ع). 🔴🔵 بعد از پیروزی انقلاب آیت الله صدوقی در ملاقاتی به امام خمینی (ره) گفت: ♦️ آقا این روح الله که در حدیث (تحابو بروح الله) وجود دارد شما هستید؟زیرا امروز تمام اقشار مردم بواسطه رهبری و دوستی شما متحد شده اند و امام با لبخندی گذشت. 📚 منبع: بحارالانوار جلد 68 ص 139 🌺ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌺 🆔 @emame_zaman
🔴 پیغمبر اکرم(ص): 🔵 آنها قومی هستند که به وسیله بین آنها پیوند محبت برقرار می شود بدون آن که نسبتهای خانوادگی و منافع مادی و امور دنیوی در این محبت و پیوند نقشی داشته باشد. اینان شیعیان تواند و تو امام آنها هستی ای علی(ع). 🆔 @emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیشگویی مرحوم آیت الله سید علی قاضی درباره سرانجام انقلاب اسلامی و اتصال به قیام حضرت مهدی(عج) بعد از نائب امام خمینی 🔵 پخش شده از شبکه قرآن از زبان آیت الله ناصری درتاریخ ۹۷/۰۳/۱۳ 🆔 @emame_zaman
🔴 سید جوانی وارد جلسه درس آیت الله قاضی ره (که استاد آیت الله بهجت و صاحب کراماتی عظیم و عجیب هستند) شد. ناگهان آیت الله قاضی ره درس را متوقف کردند و برخواستند و در میان بهت شاگردان آن جوان را با احترام به بالای مجلس دعوت کردند. موضوع درس آیت الله تغییر کرد و شروع کردند به صحبت از قیام علیه ظلم! بهت شاگردان بیشتر شد! جلسه که تمام شد آن سید جوان رفت و حضرت آیت الله قاضی ره تا دم در بدرقه اش کرد! شاگردان دیگر تاب نیاوردند و سوال کردند که حضرت آیت الله این جوان که بود که اینچنین احترامش کردید؟ فرمودند ایشان کسی است که علیه ظلم قیامی خواهد کرد که احدی نکرده و غالب خواهد شد و تصویرش بر سکه ها زده میشود و بعد از او و بعد از نائب او ، امام عصر (عج ) قیام خواهد کرد. ✍ راوی: آیت الله ناصری 🆔 @emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا