eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
138 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
از یاران امام زمان(عج) 📜ﻃﺒﻖ ﺭﻭﺍﻳﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ(ع)ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ(ع)ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ: «ﻧﺠﺒﺎ» ﻳﺎﺭﺍﻥ ﻣﻬﺪﯼ ﺍﺯ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺼﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ✅"ﻓَﻴَﺨْﺮُﺝُ ﺍﻟﻨﱡﱡﺠَﺒﺎﺀُ ﻣِﻦْ ﻣِﺼْﺮَ..ﺭُﻫﺒﺎﻥٌ ﺑِﺎﻟﻠﱠﱠﻴﻞِ ﻟُﻴﻮﺙٌ ﺑِﺎﻟﻨﱠﱠﻬﺎﺭِ ﮐﺎﻥَ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﺯُﺑُﺮَ ﺍﻟﺤَﺪﻳﺪِ ﻓَﻴﺎﺑِﻌُﻮﻧَﻪُ ﺑَﻴﻦَ ﺍﻟﺮﱡﱡﮐﻦِ ﻭَ ﺍﻟﻤَﻘﺎﻡِ» " ﻧﺠﺒﺎ ﺍﺯ ﻣﺼﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﯽ‌ﺁﻳﻨﺪ..ﮐﻪ ﺭﺍﻫﺒﺎﻥ ﺷﺐ ﻭ ﺷﻴﺮﺍﻥ ﺭﻭﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎن ﭼﻮﻥ ﻓﻮﻟﺎﺩ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺭﮐﻦ ﻭ ﻣﻘﺎﻡ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ...". 🌹ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ✅ﻳﺒﺎﻳِﻊُ ﺍﻟﻘﺎﺋِﻢَ ﺑَﻴﻦَ ﺍﻟﺮﱡﱡﮐﻦِ ﻭَ ﺍﻟﻤَﻘﺎﻡِ ﺛَﻠﺎﺛﻤﺎﺋﺔ ﻭَ ﻧَﻴﱢﱢﻒ ﻋِﺪَﺓ ﺍَﻫْﻞِ ﺑَﺪْﺭ ﻓِﻴﻬِﻢ ﺍﻟﻨﱡﱡﺠَﺒﺎﺀُ ﻣِﻦْ ﺍَﻫْﻞِ ﻣِﺼْﺮ... " ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﺪﺭ ﺑﺎ ﻗﺎﺋﻢ ﺑﻴﻦ ﺭﮐﻦ ﻭ ﻣﻘﺎﻡ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺠﺒﺎ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﻣﺼﺮ، …ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ.. ". 📙ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻐﻴﺒﺔ/ﺹ 476 📗ﺍﻟﺎﺧﺘﺼﺎﺹ/ﺹ 208 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨همه غربزدگیها ظلمت است 🔹امام خمینی(ره): اینهایی که توجهشان به است، توجهشان به اجانب است، قبله‌شان غرب است، رو به غرب توجه دارند، اینها در فرو رفته‌اند 📥دریافت سایر کیفیت ها👇 http://emam.com/posts/view/21799@Sahifeh_noor
🔰 وقتی می‌بینم کسی نمی‌زند از آن پرستار و پزشک خجالت می‌کشم 🔻 رهبر معظم انقلاب اسلامی : خوشبختانه مجموعه‌های درمانی در مسئله کرونا فداکاری کردند، دیگر انسان زبانش قاصر است از اینکه بخواهد مبلَغ فداکاری اینها را بیان کند؛ چه تعدادی از اینها خودشان مبتلا شدند و تعدادی جان باختند در این راه، در راه خدمت به مردم. اینها خیلی با ارزش است. 🔹️ من وقتی میبینم توی تلویزیون نشان میدهد که بعضی‌ها عبور میکنند و همین چیز ساده، همین ماسک را نمیزنند، وقتی من این را میبینم، من از آن پرستار خجالت میکشم، واقعاً خجالت میکشم که آنها آن جور دارند فداکاری میکنند، آن پزشک، آن پرستار، آن وقت این آدم، جوان یا غیر جوان حاضر نیست یک ماسک بزند؛ این عرض اوّل ما است. 🔺️ من خواهش میکنم همه‌ی کسانی که در این زمینه مؤثّرند، همه در این زمینه فعّالیّت کنند تا بتوانیم در ظرف مدّت کوتاهی این زنجیره‌ی سرایت را قطع کنیم و کشور را به ساحل نجات برسانیم. ۹۹/۴/۲۲
☘️ آیت الله حق شناس (ره) : 🌷اگر شکست خوردی، دوباره بسم الله بگو ! ☀️ دائماً باید با امیال نفسانی مبارزه کرد. یک کسی به بنده گفت: من از اول خیلی جدیت کردم؛ ولی شکست خوردم. گفتم: هیچ ناراحت نباش! همین الساعه دوباره بسم الله بگو و بلند شو! 📚 کتاب ز ملک تا ملکوت، جلد ۲ ☀️ @omeabih 🌷
📚 از نامه خصوصی شهید بهشتی به امام(ره): امام عزیز، 🔹به خدا سوگند تحمل این وضع برای این فرزندتان بس دشوار است که چهره افسرده‏ این‏‌ها را ببینم و ندای یاللمسلمین آن‏ها را بشنوم و تنها پاسخ این باشد که صبر کنید. من هم صبر می‏کنم و فی العین قذی و فی الحلق شجی. . 🔺این روزها مکرّر با خود می‌اندیشم که ای‌کاش زیر بار این مسئولیت سنگین که با تأکید بر عهده‌ام نهادید نبودم، تا می‌توانستم به‌کمک آنها لااقل فریادی برآورم، زیرا فریاد از یک طلبه زیبنده است اما از یک مسئول انتظار اقدام می‌رود، نه فریاد و اگر اقدام کنم با این شائبه جگرسوز روبه‌رو می‌شوم که دفاع از مظلومان نیست، جنگ قدرت است میان سران، از روی هواها. ✅ @Sahifeh_noor
فال یا نفوس بد زدن برخی از مردم پریدن کلاغ، عطسه کردن، دیدن جغد، قدم برخی افراد و... را به فال بد می گیرند، در میان غربی ها هم رد شدن از زیر نردبان، افتادن نمکدان و هدیه دادن چاقو، به شدت به فال بد گرفته می شود. و این در حالی است که از فال بد و یا نفوس بد زدن در آیات مختلف قرآن1 و روایات اهل بیت علیهم السلام به شدت نهی شده و در برخی روایات "نفوس بد زدن" در حدّ شرک و کفر معرفی شده است. از پیامبر اکرم روایت شده که فرمود: "هر کس برای سفر، خانه اش را ترک کند و بر اثر فال بدی برگردد، به آنچه بر محمد نازل شده کفر ورزیده است."2 فال بد گرچه اثر طبیعی ندارد، ولی اثر روانی آن یک حقیقت انکار ناپذیر است. در روایات اسلامی راه مبارزه با فال بد، توکل کردن بر خدا و اعتنا نکردن به آن، معرفی شده است.3 1. یس 19، نمل47، اعراف131 2. میزان الحکمه ج7 ص3344 حدیث11338 3. میزان الحکمه ج7 ص3345، ح11343 🌱 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
❓پرسش ❔مگر روز قیامت همه انسان ها عریان و بدون لباس و پوشش محشور میشوند ؟ اگر عریان باشیم واقعا با حکمت خداوند سازگار است ؟ لطفا از طریق آیات و روایات و عقلی پاسخ بدهید❗️❗️ 💠پاسخ💠 ❗️از برخی روایات استفاده می شود که مردمان در روز قیامت لخت محشور می شوند. 🔷پیامبر گرامی فرمود: « مردمان در قیامت لخت و بدون پوشش محشور می شوند» 📚بحار الانوار ج7 ص12 🔶حضرت امیر فرمود: « مردمان روز قیامت عریان به نزد پرودگار حاضر میشوند» 📚امالی طوسی ص653 🔶امام باقر فرمود: « زمانی که قیامت شود خداوند همگان را جمع می کند در حالی که آنان عریان هستند» 📚بحار الانوار ج7 ص101 👌اما باید توجه کرد که این عریان محشور شدن اختصاص به کافران دارد و مومنان با پوشش محشور می شوند. 🔶امام صادق درباره کیفیت حشر مومنان فرمود: « آنان در کفن هایشان محشور می شوند و کسی که بدون کفن از دنیا رفته باشد به وسیله پوششی الهی محشور می شود» 📚الاحتجاج ج2 ص350 🔶در روایت دیگر پیامبر گرامی فرمود: « مومن به حالت پوشیده محشور می شود و کافر به حالت عریان محشور می شود» 📚بحار الانوار ج7 ص111 👌باید توجه کرد که عریان محشور شدن کافران نوعی عذاب روحی برای آنان می باشد که از درون آنها را می خورد اما با توجه به خوف و هراسی که قیامت بر افراد وارد می کند هر کس به فکر خودش است و به هیچ عنوان به وضعیت دیگران توجه نمی کنند. 🔶خداوند می فرماید: « روزی که آدمی از برادرش و از مادرش و پدرش و از همسرانش و پسرانش می گریزد .در آن روز هرکسی از آنان را کاری است که او را به خود مشغول می دارد» 🔷عبس 34- 37 🔶عایشه از پیامبر سوال کرد که زمانی که کافران عریان محشور می شوند برخی از انان به دیگری نگاه می کند❓ 👌پیامبر گرامی فرمود: « همگان مشغول به خودشان هستند و به یکدیگر هیچ توجهی ندارند» 📚بحار الانوار ج7 ص69 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
❔پرسش ❓فلسفه غسل دادن میت با شرایط مخصوصی چیست❔میتی که قرار است به زودی بپوسد و از بین برود چه نیازی به غسل دارد❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌یکی از اسرار لزوم غسل میت این است که تمام اقوام و ملل دنیا همانطور که احترام افراد زنده را لازم می دانند برای مردگان نیز احترام خاصی قائل می شوند. 🔷گرچه اسلام بسیاری از تشریفات ملل و اقوام گذشته را درباره مردگان که جنبه خرافی داشته حذف کرده است ولی احترام ساده و بی آلایش را به صورت « غسل و کفن و دفن» برای مردگان لازم می داند .روی این حساب موضوع غسل میت و سایر تشریفات مردگان یک نوع احترام بی آلایش نسبت به مردگان است . ❗️به عبارت دیگر؛ 🗯اسلام برای انسان ارزشی قوق العاده قائل است و ارزش او را با وسائل و بیانات گوناگون بالا برده است حتی این موضوع شامل حال پس از مرگ هم می شود و از نظر قوانین اسلام هیچ کس مجاز نیست به مرده مسلمان اهانت کند حتی نمی تواند به قبر او نیز اهانت نماید . 🔶موضوع غسل و کفن و دفن مردگان نیز یک نوع احترام به مقام انسان است . احترامی که جنبه خرافی ندارد. ❗️علاوه بر این چون از نظر اسلام مرگ پایان زندگی نیست بلکه دروازه ای نسبت به جهان و زندگی دیگر و نزول در جوار رحمت الهی است از این جهت دستور می دهد که بایستی مردگان را نظیف و پاکیزه کنند و با لباسی ساده و پاک به خاک بسپارند تا این عمل رمز بقای حقیقی و امتداد زندگی باشد .این است فلسفه غسل میت 📚پاسخ به پرسشهای مذهبی ، مکارم شیرازی و سبحانی تبریزی ، ص315 👌فلسفه غسل میت در روایات؛ 🔶امام رضا علیه السلام فرمود: « علت غسل دادن میت این است که به این وسیله طاهر و نظیف شده و از آلودگی های امراض و آنچه در هنگام بیماری به او رسیده پاکیزه می گردد چه آنکه انسان بعد از مرگ با فرشتگان و اهل آخرت ملاقات می کند لذا مستحب است وقتی بر خداوند و اهل طهارت وارد می شود طاهر و نظیف بوده و به واسطه طهارت به خداوند توجه کند و از او خواسته خود را خواسته و بخواهد که شفاعت شفعائ را در حق او بپذیرد. 🔶وعلت دیگر برای غسل دادن میت آن است که وقتی روح از کالبد خارج می شود نطفه ای که وی از آن خلق شده از جسد او بیرون می رود لذا این غسل به خاطر خروج آن نطفه نیز می باشد» 📚علل الشرائع ج1 ص300 📚وسائل الشیعه ج2 ص478 🔷در روایت دیگر فرمود: « به غسل میت دستور داده شده است زیرا زمانی که انسان می میرد نجاست و آفت و ناراحتی ها بر او غالب می شود .میت دوست دارد زمانی که اهل طهارت از ملائکه را می بیند و با آنها مباشرت می کند طاهر باشد و با این طهارت به خداوند توجه کند» 📚عیون الاخبار ج2 ص114 📚وسائل الشیعه ج2 ص478 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
❓پرسش ❔با وجود علم که می توانیم با آن به مجهولات جواب بدهیم چه نیازی به وجود امام و پیامبر هست❗️ 💠پاسخ💠 🗯هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمال و سعادت شایسته انسانی است .مسلما تربیت چنین موجود تکامل یافته ای بدون یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده در تمام جنبه های زندگی امکان پذیر نیست . 🔶به این نکته نیز باید توجه داشت که زندگی بشر یک زندگی اجتماعی است و تمام پیشرفت ها و موفقیت هایی که برای بشر حاصل شده است ناشی از همین اجتماعی بودن آن است ولی روشن است که زندگی گروهی با تمام برکاتی که دارد بی شک سبب تصادم ها و کشمکش ها و برخورد منافع افراد خواهد بود . ❗️از اینجا نیاز به تشریع قوانین اجتماعی و تنظیم حقوق برای افراد جامعه روشن می شود. 👌با اندکی تامل روشن می شود که تنها برنامه ریز سعادت بشری و قانون گذار زندگی اجتماعی انسان کسی جز خالق آن ها نمی تواند باشد زیرا؛ 1⃣برنامه ریز و قانون گذار باید قبل از هر چیز یک انسان شناس کامل باشد و تمام اسرار جسم و جان بشر و عواطف، غرائز، امیال، هوس ها، آرزوها، فطریات و ادراکات عقلى او را بداند 👌و نیز به تمام اصولى که حاکم بر روابط انسان ها با یکدیگر است احاطه داشته باشد، تا بتواند قوانینى هماهنگ با تمام آن ها وضع کند. ❓آیا کسی جز خالق انسان ها این آگاهی ها را دارد❔ 2⃣باید از گذشته و آینده، تا زمان هاى دور، اطلاع کامل داشته باشد، تا ریشه مسائل پیچیده امروز را در گذشته ببیند، و آثار قوانین امروز را در آینده زندگى بشر نیز ارزیابى کند .چرا که حل مشکلات امروز بدون آگاهى از ریشه هاى آن در دیروز ممکن نیست همان گونه که مفید بودن یک قانون در امروز بدون توجّه به واکنش هاى آن در فردا کافى به نظر نمى رسد . 3⃣برنامه ریز و قانون گذار شایسته باید داراى علم کامل باشد تا بتواند با قوانین خود تمام استعدادها و شایستگى هایى را که در فرد فرد انسان ها و اجتماع نهفته است به مرحله بروز برساند، و آنچه بالامکان و بالقوّه در نهاد آدمى وجود دارد به آن جنبه فعلیّت بخشد، و با حدّاقل ضایعات که به طور طبیعى در زندگى دسته جمعى وجود دارد، حد اکثر بهره را به جامعه برساند. 4⃣برنامه و قوانین باید جنبه عملى داشته باشد نه خیالى و از ضمانت اجراى کافى برخوردار باشد نه بدون پشتوانه وهمچنین درک آن براى همگان ممکن باشد نه اینکه پیچیده و دور از فهم و درک افرادباشد. 5⃣برنامه ریز و قانون گذار حقیقى کسى است که مرتکب لغزش و گناه و خطا و اشتباهى نشود، و از این گذشته نسبت به افرادى که مى خواهد قانون براى آنان وضع کند مهربان و دل سوز، و در عین حال قوىّ الاراده باشد، و از هیچ قدرتى نهراسد. 6⃣برنامه ریز و قانون گذار شایسته کسى است که خودش منافعى در آن جامعه نداشته باشد .چرا که منافع شخصى و خصوصى به هر حال فکر قانون گذار را به سوى خود مى کشاند زیرا اگر بتواند از تأثیرات آگاهانه آن خود را بر کنار کند از آثار ناخودآگاه آن ممکن نیست برکنار باشد، و اتفاقاً مهم ترین مشکل دنیاى امروز که سبب درگیرى هاى خونین و کشمکش هاى ظالمانه شده همین قوانینى است که از سوى به اصطلاح متفکران هر جامعه وضع مى شود، و هر کدام منافع خویش، یا گروه و کشور خویش را در نظر مى گیرند، و مسلّماً این خود خواهى ها و تنگ نظرى ها نتیجه اى جز تشدید تضادها و درگیرى ها نخواهد داشت. ❓آیا این جهات شش گانه که در بالا گفته شد در کسى جز ذات پاک خدا پیدا مى شود؟ 👌کسى که خالق بشر است و از تمام اسرار وجود او آگاه است، کسى که علم او گذشته و آینده را تا میلیاردها سال در بر مى گیرد، و از ریشه ها و اسرار هر چیز و بازتاب ها و نتایج هر موضوع آگاه است. کسى که خطا و لغزش و اشتباه در ذات پاکش راه ندارد، و بالاخره کسى که نیاز به چیزى و کسى ندارد تا بخواهد منافع خویش را تأمین کند. 🔷از اینجا نتیجه مى گیریم که هر قانونى غیر از قانون خدا ناقص و بى فرجام است، و هر حکمى غیر از حکم الهى غیر قابل اعتماد و بى سرانجام است، و هنگامى که درست دقّت مى کنیم مى بینیم، تمام بدبختى و مشکلات بشر از اینجا سرچشمه مى گیرد که خودش مى خواهد با آن علم محدود، با آن همه انگیزه هاى هوس آلود، براى خویش قانون بگذارد و این یکى از دلایل عقلى لزوم بعثت انبیاء است. 📚پیام قرآن ج7 ص42 🔶علم محدود انسانی نمی تواند انسان را از وجود پیامبران بی نیاز کند زیرا انسان با پیشرفتی که در علوم حاصل کرده است باز دنیایی از مجهولات در رشته های مختلف پیش روی او است که همگان به آن اذعان کرده اند . 👌از سوی دیگر نیازهای انسان منحصر به این عالم ماده نمی باشد بلکه زندگی بشر مرحله برزخ و قیامت هم دارد که تشخیص مصالح آن مراحل تنها از طریق شرع ممکن است. 📚 الالهیات ج3 ص32 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁