eitaa logo
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
217 دنبال‌کننده
287 عکس
17 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت دو روز و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه (۸ بهمن ماه) تمدید شد. 20 درصد تخفیف ارسال رایگان آثار با غرفه همراه باشید در https://b2n.ir/adib99
حق هستی اندیشه های تقریبی آیت الله علیدوست ناشر: موسسه فرهنگی هنری ادیب فقه جواهری سال انتشار: 1399 شابک: 9786229665367 تعداد صفحات: 180 زبان: فارسی موضــوع کتـاب انسان (اسلام) - مقاله‌ها و خطابه‌ها تقریب مذاهب - مقاله‌ها و خطابه‌ها هستی‌شناسی - جنبه‌های قرآنی 20 درصد تخفیف با پست رایگان کتاب حق هستی از طریق لینک زیر: https://b2n.ir/adib099
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
کتاب های سید مرتضی حسینی کمال آبادی را در نمایشگاه مجازی کتاب تهران با 20 درصد تخفیف و ارسال رایگان آثار از طریق لینک زیر دریافت کنید: https://b2n.ir/372956
🔔🔰 با انتشارات_پژوهشکده_ادیب_فقه_جواهری همراه باشید در ♨️ ⚜️ هم اکنون برای سفارش این دو اثر ارزشمند اقدام کنید: 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان https://b2n.ir/adib99
کتاب سی فصل اثر خواجه نصیر الدین طوسی است. اين رساله شامل: معلومات راجع به تقويم، شناسايى كائنات، حساب ابجد، ترتيب تقويم‌هاى عربى و ايرانى، طرز حركت ستاره‏ها و آفتاب و ماه، جدول آن حركت بوده و دارای 30 فصل است. این رساله در 72 صفحه با جلدی شومیز در قطع رقعی به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است، علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند به سایت کتابگاه مراجعه بفرمایند. https://b2n.ir/30fasl
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
کتاب سی فصل اثر خواجه نصیر الدین طوسی است. اين رساله شامل: معلومات راجع به تقويم، شناسايى كائنات، حس
کتاب سی فصل اثر خواجه نصیر الدین طوسی است. اين رساله شامل: معلومات راجع به تقويم، شناسايى كائنات، حساب ابجد، ترتيب تقويم‌هاى عربى و ايرانى، طرز حركت ستاره‏ها و آفتاب و ماه، جدول آن حركت بوده و دارای 30 فصل است. کتاب سی فصل ازجمله کتابهای نجومی می باشد که از آن در تقویم نگاری استفاده می‌کرده‌اند. این کتاب مشتمل بر سی فصل است. فصل ۱: چون در دلایل و شواهد نجومی کثرتی بود؛ فصل ۲: چون غرض از تقویم معرفت ایام و ازمان است؛ فصل ۳: چون بعد از معرفت ایام هفته رجوع به ایام و شهور عرب و تاریخ آن می کند؛ فصل ۴: در تاریخ رومی؛ فصل ۵: در تاریخ فارسی؛ فصل ۶: در تاریخ جلالی؛ فصل ۷: در بیان ستارگان هفت گانه سیاره و افلاک ایشان؛ فصل ۸: در بروج و اجزای آن و سیر کواکب آن؛ فصل ۹: در مقدار روشن تارگان؛ فصل ۱۰: در جوزهرين عروض ماه و دیگر ستارگان سیاره؛ فصل ۱۱: در ساعات و ارتفاعات دوری شبانروزی؛ فصل ۱۲: در نظر و تناظر کواکب بعضی به بعضی؛ فصل ۱۳: در ممازجات قمر و دیگر احوال؛ فصل ۱۴: در منازل ماه: فصل ۱۵: در ظهور و اختفا و دیگر احوال کواکب سیاره؛ فصل ۱۶: در باقی آن چه در تقویم آرند از اوراق دوازده گانه؛ فصل ۱۷: در خانه ها و وبال ستارگان؛ فصل ۱۸: در شرف و هبوط ستارگان؛ فصل ۲۰: در حدود کواکب؛ فصل ۲۱: در وجوه دیگر حظهای کواکب؛ فصل ۲۲: در اوج و حضیض ستارگان؛ فصل ۲۳: در احوال بروج؛ فصل ۲۴: در احوال کواکب؛ فصل ۲۵: در خانه های دوازده گانه؛ فصل ۲۶: در فرح كواكب؛ فصل ۲۷: در احوال نظرها؛ فصل ۲۸: در مولودات کواکب؛ فصل ۲۹: در احوال روزها و اختیارات؛ فصل ۳۰: در معرفت اصولی که در اختیارات بدان احتیاج افتد. این رساله در 72 صفحه با جلدی شومیز در قطع رقعی به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است، علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند به سایت کتابگاه مراجعه بفرمایند. https://b2n.ir/30fasl
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
بسم الله الرحمن الرحیم مداح اهل بیت علیهم السلام جناب آقای محمود کریمی حفظه الله سلام علیکم با احترام به عرض می رساند که شکرانه وجود شما و پیشرفتی که به همت شما و همکاران محترمتان در عرصه مداحی به وجود آمده، پیوسته جاری است و این نوای ماندگار را به گوش جان می سپاریم. در میان اشعار پر محتوایی که با صدای خود جاودان کرده اید، گاه ابیاتی دیده می شود که با محتوای دین، شریعت و عرفان شیعی ناسازگار است و این کمترین در مواردی به برخی از این ابیات اشاره کرده ام. در ایام فاطمیه سال گذشته، بیتی وجود داشت که اگر به محتوای آن و به وفق مصطلح به کار رفته، معنا شود، ترویج غلو در ذات و کفر است، ظاهرا امسال نیز این شعر را دوباره بازخوانی کردید که نشان از عدم واکنش کارشناسان دینی یا عدم توجه به تذکر آنان در این باره دارد. از این رو مقداری در این باره توضیح می دهم به امید آنکه اگر صحیح است، اصلاح شود؛ آن بیت این است: «فقیر بانویی ام که غنی بالذات است» مصطلح «غنی بالذات» به این معنا است که غنایی که این وجود دارد به سبب ذات خود است و از جایی مورد افاضه قرار نگرفته است، ذات او در بی نیازی کافی است و ذات او عین غنی بودن است. ظاهرا کسی تا به حال نگفته این مصطلح، معنای دیگری داشته باشد، در این صورت، هیچ بانو و آقایی مصداق «غنی بالذات» بودن نیست و فقط ذات مقدس خداوند متعال است که غنی بالذات است، عقل و نقل نیز گواه این مهم هست؛ به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم: يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ؛ اى مردم، شما به خدا نيازمنديد، و خداست كه بى‌نياز ستوده است. سوره مبارکه فاطر آیه 15. جناب آقای کریمی، هرچند وادی مدح و نجوا، وادی عشق و محبت ویژه است و فضای خود را دارد، اما این هرگز به این معنا نیست که اجازه ورود غلو را به خود دهد، آن هم غلو در ذات که در تاریخ افرادی به دنبال آن بودند که برای خود جایگاهی باز کنند، اهل بیت را خدا کنند که خود را اهل بیت و..... (ر ک: کتاب غالیان نوشته دکتر نعمت الله صفری فروشانی) این در حالی است که در راه خداوند، هر چه انسانی مقرب تر باشد، فقیرتر است، و برترین انسان های عالم، فقیرترین آنان به خداوند متعال هستند بلکه عین فقرند. عاشقان کوی او الفقر فخری می زنند. مداح محترم، شما از بنده بیشتر آگاهید که آنان که دنبال شر افروزی هستند، این اشعار را با زیر نویس از زبان های مختلف دنیا منتشر می کنند تا شیعه امامیه را مصداق غلاة نشان دهند و این در واقع نقض غرضی است که شما عمر خود را بر آن نهادید، چه شیرین فرمود صادق آل محمد صلوات الله علیهم: «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً»؛ یعنی زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما (بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۱۵۱). تجربه نشان داده که مداحی به ویژه در این سطح، نیاز به کارشناس یا حلقه کارشناسانی دارد تا از رخنه این آسیب ها در امان باشد. سید مرتضی حسینی کمال آبادی پژوهشکده ادیب فقه جواهری 3/11/1399= 8 ج2/1442 @hkamal
آموزش متن خوانی و متن فهمی عربی
کتاب چیستی و پیوند قرآن، عرفان و برهان اثرحجت الاسلام و المسلمین استاد روح الله سوری اثر شایسته تحسین بیست و دومین دوره کتاب سال حوزه علمیه شد. برای تهیه با 20 هزار تومان تخفیف با کمک لینک زیر به کتابگاه مراجعه بفرمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/195127?ref=O3bN&sh=copy-O3bN-product-referral کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
مثنوی کنزالحقائق اثر شیخ محمود خوارزمی معروف به جهان پهلوان پوریای ولی به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب در بیان اسرار شریعت و عبور دادن انسان از ظاهر دین به باطن آن است. این کتاب به کوشش شیخ یوسف احدی و سید مرتضی حسینی کمال آبادی به زودی منتشر خواهد شد.
امسال کدامیک از آثار را مطالعه کردید: نقش عقل در استنباط مدیریت در تحصیل بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی صحت سنجی نسبت غلو به فرق و اشخاص تبیین نسبت ارتباط اثر مرجع شناسی دانش لغت عربی اثر سید مرتضی حسینی کمال آبادی اثر خواجه نصیرالدین طوسی به تصحیح شرح رساله اثر مجموعه آیت الله علیدوست به زبان عربی سروده عرفانی عاشورایی نقش ادبیات عربی بر _دانش_فقه_و_کلام اثر محمد حسن ربانی بیرجندی مجموعه مقدمه های مخطوط علامه حسن زاده بر آثار علمی گرد آوری سید مرتضی حسینی کمال آبادی از دیدگاه کلام فلسفه عرفان و قرآن اثر اندیشه های تقریبی آیت الله علیدوست به تقریر سید مرتضی حسینی کمال آبادی اثر اثر اثر علامه شعرانی به کوشش غیاثی کرمانی کلبه فرشته ها نهج البلاغه برای نوجوانان در به روایت داستان و تصویر الهی نامج الهی نامه علامه حسن زاده آملی به زبان عربی نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط تقریر سید مرتضی حسینی کمال آبادی سلسله مجلات فهم نص سیاست خارجه از نگاه قرآن کریم با بیانات آیت الله خامنه ای اثر امید حسین پور ترجمه و متن دو رساله از ابن سینا به تصحیح شیخ یوسف احدی برای تهیه آثار به دایرکت یا از سایت کتابگاه اقدام فرمایید. 09197459063
کتاب گنجینه الاسرار اثر عمان سامانی مجموعه معنوی و عرفانی در خصوص حادثه عاشورا است این کتاب به خط استاد بزرگ شیخ حبیب الله فضائلی قلمی شده و توسط انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است. لینک خرید آنلاین با 20 هزار تومان هدیه برای خرید اولی ها: https://b2n.ir/y89564
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
کتابگاه سایت فروش آنلاین کتاب سایت: https://basalam.com/ketabeadib ایتا: https://eitaa.com/ketabgah اینستاگرام: https://www.instagram.com/ketabeadib/ اینستاگرام ویژه آثار علامه حسن زاده آملی https://www.instagram.com/nashrealm/ اینستاگرام ویژه آثار پژوهشکده ادیب فقه جواهری https://www.instagram.com/adibefeqhh/ تلفن تماس: 09197459063
بسم الله 🔵ترجمه «ذهب بـ» در نامه ۲۷ نهج البلاغه أَنَّ الْمُتَّقِينَ ذَهَبُوا بِعَاجِلِ الدُّنْيَا وَ آجِلِ الْآخِرَة در تعبیر «ذهب بـ» باء به معنای تعدیه بالمعنی الأخص است. معنای «ذهب بـ» هم رفتن نیست بلکه بردن است. معنای جمله هم این است که «متقین سود دنیای عاجل و آخرت آجل را بردند» 🔻حالا این ترجمه‌ها را نگاه کنید: ❌ترجمه دشتی: پرهيزكاران از دنياى زودگذر به سلامت گذشتند و آخرت جاودانه را گرفتند! ❌آقامیرزایی: پرهيزگاران رفتند با شتاب از دنيا و از آخرت بهره‏مند شدند! ❌بهشتی: پرهيزكاران با سود اين جهان و بهره آن جهان از جهان بيرون شتافتند! ترجمه فیض الاسلام و برخی دیگر از مترجمان دقیق است: ✔️فیض الاسلام: پرهيزكاران (سود) دنياى گذرنده و (سود) آخرت آينده را بردند. ،‌ شماره 57
هم زمان با ماه مبارک رمضان کتاب ترجمه سه شرح بر دعای سحر به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری به زودی منتشر می شود.. این کتاب ترجمه سه شرح بر دعا سحر است این شروح به قلم حضرات آیات امام خمینی، علامه رفیعی قزوینی و ملاحبیب الله کاشانی است. این سه شرح به قلم آیت الله سید علی حسینی آملی از عربی به فارسی برگردان شده است، مترجم علاوه بر ترجمه به تعلیق و مصدر یابی سخنان نیز اهتمام داشته و در پایان اصطلاحنامه ای را منتشر کرده است. این کتاب در 504 صفحه با جلد سلفون سخت به قیمت 110هزار تومان توسط نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر می شود. لینک خبر در کتابگاه: https://b2n.ir/j21126
🔔🔰 با انتشارات_پژوهشکده_ادیب_فقه_جواهری همراه باشید در ♨️ ⚜️ هم اکنون برای سفارش این دو اثر ارزشمند اقدام کنید: 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان https://b2n.ir/adib99
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
جایگاه شناسی کتاب تشنه دانش در عرضه نظام فکری علامه حسن زاده آملی در تحصیل دانش👇
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
بسم الله الرحمن الرحیم اواخر دهه هفتاد بود که هر طلبه ای می خواست با حضرت علامه آشنا شود و ایشان را الگوی خود بگیرد کتابچه ای کوچک اما ساده و روان به نام نیم نگاهی به زندگی علامه حسن زاده آملی را مطالعه می کرد، اثری لز جناب با مقدمه . وجود نازنین حضرت علامه حسن زاده آملی به عنوان یک سرمایه عظیم در میان ما است و باید از این سرمایه بهترین بهره وری ها به جهت سعادت صورت گیرد. اما سالیان زیادی نگذشت که کتاب نجم الدین دیگر رنگ به خودش ندید و این یک اسیب و زنگ خطر بود، چرا که طلبه و دانشجو اگر با الگوهای صحیح رو به رو نشوند، راه به بیراهه می روند؛ چه اینکه با امدن وسایلی مانند شبکه های اجتماعی این آسیب بیشتر هم شده است. تا اینکه کتاب به قلم به رشته تحریر در آمد، مسئله ای که این‌ کتاب را از کتاب های همسان جدا می کرد آن بود که تشنه دانش به دنبال عرضه یک نظام فکری در مدیریت در تحصیل بود و بر عکس کتاب های پیشین خود که فقط خاطرات حضرت علامه را جمع اوری می کردند، این کتاب به صورت هدفمند به سراغ خاطرات رفته تا یک و بینشی از این سرمایه استخراج کند. این نظام فکری در سه بخش مقامات تحصیل منازل تحصیل اهداف تحصیل عرضه شده است در این اثر هم روش ها و برنامه های تحصیلی آمده است، و هم از روحیاتی سخن گفته شده است که بدون داشتن و تقویت ان روحیات، سلوک علمی میسر نیست. تشنه دانش با استقبال خوبی مواجه شد و تا کنون چهار مرتبه به زینت طبع آراسته شده و به ویراست دوم رسیده است. تشنه دانش و نجم الدین و کتاب هایی مانند این دو که راه را نشان رهروان می دهند، بسیار ارزشمند هستند چرا که راه و رسم حسن زاده، حسن زاده ساز هست و امید آن است که در آینده از میان استعدادها، اشخاصی مانند حضرت علامه داشته باشیم که مظهر عالی علم و عمل باشند. تشنه دانش در ۴۶۲صفحه با جلد سلفون سخت با کاغذ اعلا به قیمت ۹۰هزار تومان عرضه می شود. خرید از کتابگاه با 20 هزار تومان تخفیف برای اولین خرید: https://basalam.com/ketabeadib/product/103745?ref=O3bN&sh=copy-O3bN-product-referral
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ع همزمان با حلول ماه محرم الحرام حسینیه کتابگاه بر پا شد. در این حسینیه انواع کتاب درباره سیدالشهدا در قالب مقتل، تاریخ تحلیلی، شعر، رمان و... در سطوح مختلف سنی با پست رایگان موجود است. شما با حداقل خرید صد هزارتومان می توانید کتاب ها را با پست رایگان تهیه بفرمایید: https://b2n.ir/hosiniyehketabgaho
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
کتاب تبیین قاعده الواحد و کاربست های آن در علوم عقلی اثر حجت الاسلام و المسلمین دکتر آرش رجبی به زبان فارسی به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شد. ساختار کتاب ساختار این کتاب در هفت فصل به شرح ذیل است: 1. تمهیدات 2.سیر تاریخی قاعده الواحد 3. تبیین معنا شناختی قاعده الواحد 4. دلایل و شواهد اثبات صدق قاعده الواحد 5. دلایل و شواهد مخالفان و ناقدان قاعده الواحد 6. عیار نقد، نقدها و پاسخ ها 7. کاربست های فلسفی و الهیاتی قاعده الواحد گزارش محتوا وحدت و بیکرانگی حقیقت وجود و صفات عینی ذاتی او، ازلی، ابدی و سرمدی است، و به هیچ کرانه و حدی محدود و کرانمند نیست، و هرگز کثرت در ذات او راه نمی یابد، و هر آن چه به نام و نشان، کثرت می نُماید، همه جلوه گری ها و نمودها و ظهورهای آن حقیقت محض است که در آینه ها و آیه ها تجلی می کند. آن حقیقت متعالی، در عین ظهور در مظاهر، مقید به قیود و حدود نمی شود، و تعالی و تنزه او محفوظ است، و در عین تنزه و تعالی، برکنار و منعزل از کرانه ها و شمارها نیست و قیوم بالذات و مقوم همه است. ▪️قاعده الواحد، که به تعبیر میرداماد، از امهات قواعد عقلیه است، مُبیِّن این حقیقت است که از یکی، جز یکی پدیدار نگردد، اما نه آن یکی و نه این یکی هیچ یک به معنای عددی تفسیر نمی شوند، و بیانگر کرانمندی و محدودیت قدرت بیکران او نیستند. ▪️تبیین و تفسیر این قاعده، سیر تاریخی آن، ادله عقلی و شواهد نقلی آن، نقد مخالفان و پاسخ به آن، و کاربست های فلسفی و کلامی آن در این کتاب عرضه شده است. وضعیت کتاب این کتاب در 387 صفحه با جلد سلفون سخت با کاغذ تحریر در قطع رقعی با قیمت 130000تومان به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری در آذرماه 1400 شمسی منتشر شد. تهیه کتاب 1. سایت اینترنتی کتابگاه https://b2n.ir/k90074 2. پیامک به 09197459063 @adibefeghh