eitaa logo
شبکه ادیان
10هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کودکان صهیونیست آموزش کشتار می‌بینند. از آرزوهای خود می‌گویند: کشتن عرب‌ها، حس شور و شعف از قتل‌عام انسان‌ها. یکی دوست دارد بزرگ که شد خلبان جنگنده شده و بمب سر انسان‌ها بریزد، دیگری قتال روی زمین را ترجیح می‌دهد. یکی کشتار در غزه را اولویت می‌داند، دیگری خون‌ریزی در لبنان را 🌐 eitaa.com/adyan8
🔻گریه،نوحه سرایی،لطمه زنی،پخش غذا و نوشیدنی نذری در ایران باستان! 🔍ابوریحان بیرونی،دانشمند و مورخ بزرگ ایرانی در کتاب خود(آثارالباقیه) روایت های جالبی از ایرانیان پیش از اسلام دارد. وی در مورد نحوه عزاداری ایرانیان چنین می نویسد: "مردم سغد(یکی از استان های ایران باستان)بر مردگان پیشین خود گریه می کنند و برآنان نوحه میزنند و رویهای(صورت) خود را می خراشند و برای مردگان طعام و شراب می برند.چنانکه ایرانیان(در متن اصلی کتاب عبارت اهل فارس آمده است!) به همین طریق رفتار می نمایند" 📚بیرونی،آثارالباقیه،ترجمه اکبر داناسرشت،صفحه ۳۶۳ 🌐 @Anti_Archaism 🌐 @adyan8
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اظهارات شجاعانه مجری آمریکایی علیه اسرائیل، هرچند برای وی مشکلات زیادی پدید آوردند 🌐 eitaa.com/adyan8
15.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#چهار_پایه_خوانی حاج محمود کریمی☝️ ☝️شاید برای ما این شیوه جدید باشه ولی از 🌷سنّت های قدیمی بازار #تهران بوده که برای آنکه صدا به همه برسد زیر طاقچه ی بازارچه مدّاح چهارپایه ای می گذاشت و مردم دور او می‌ایستادند و این خود جذّابیت زیادی برای مردم داشت. تقدیر رهبر معظّم انقلاب از برنامه چهارپایه‌خوانی #حاج_محمود_کریمی در هیئت رایه العباس #مناسبت #تاریخ 🌐 eitaa.com/adyan8
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 Understanding Islam by Matt Davies (Part 4) ✳️ تفاوت با چیست؟ آیا اسلام دستور به در برابر سایرین می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش چهارم) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. | | | | | | 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح 🌐 @ThrillOfPeace 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم بزرگداشت صلیب مقدس عصر یکشنبه با حضور اسقف اعظم ارامنه تهران "سبوه سرکیسیان" در کلیسای صلیب مقدس تهران واقع در ورزشگاه آرارات برگزار گردید. 🌐 @adyan8
سالهای قبل در چنین ایامی راستگرایان فالانژیست و هم‌پیمان اسرائیل، با حمایت به اردوگاه آوارگان فلسطینی صبرا و شتیلا یورش بردن و ۳۵۰۰ فلسطینی رو به طرز فجیعی سلاخی کردن؛ این فاجعه به قدری سیاه بود که حتی سازمان ملل هم مجبور شد اون رو به عنوان نسل‌کشی شناسایی کنه! 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزند پروفسور سمیعی: منزلت پزشکان متخصّص در از آلمان بالاتر است. 🌐 eitaa.com/adyan8
🔻 شایعه: 26 شهریور، روز پسر در تقویم هخامنشی!!! پاسخ به این شایعه را در متن بخوانید! 🌐 @ir_bastan 🌐 @adyan8 پ ن: البته الحمدلله چند سالیست روز تولّد حضرت علی اکبر به عنوان روز جوان میان شیعیان ایرانی شناخته میشه.
سوال: اگر بگوييم حجّت است. پس چرا عقل من مرا به سمت خداوند سوق مي دهد و عقل يك لائيك او را به سمت بي خدايي؟ پاسخ: حجّت عقل نه تنها امري فطري بوده بلكه در روايات نيز به اين مسئله تاكيد شده است. اما توجّه داشته باشيد كه مراد از عقل در كلام الهي، ادراكي است كه با سلامت فطرت براي انسان دست دهد(1) در نتيجه هر نوع رفتار و جهت گيري انسان ناشي از هدايت عقل نيست و به علاوه بسياري از جهت گيري هاي به ظاهر عقلي نتيجه هدايت گري مطلق عقل نبوده، بلكه مسير به واسطه گرايش هاي غير عقلي تنظيم شده يا به عقل تحميل شده است. 🔹در برخي موارد انسان در اثر غلبه شهوت، غضب و در مجموع وابسته شدن به امور دنيوی از اعتدال خارج شده و سلامت عقل و فطرت را از دست مي‌دهد و در اين صورت قضاوت صحيح انجام نمیدهد. لذا قرآن عقل را به نجات دهندگي از جهنم معرفي كرده است و از قول كافران در قيامت مي فرمايد" لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا فِي أَصْحابِ السَّعِيرِ"(2) و ميگويند: اگر ما گوش شنوا داشتيم يا تعقّل ميكرديم، در ميان دوزخيان نبوديم!" در متون روائي نيز عقل به عنوان ابزاري براي شناخت و اطاعت خداوند معرفي شده است در روايت آمده است شخصي از امام صادق(ع) درباره ماهيت عقل سوال كرد و امام فرمود: الْعَقْلُ قَالَ مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَان..."(3) چيزي است كه به وسيله آن خدا بپرستند و بهشت به دست آرند." 🔸بر اين اساس عقل، نيرويي سالم و به دور از شهوت و غضب است كه با درك حقايق و نيكي‌ها و زشتي‌ها، انسان را به سوي نجات از جهنم و نيل به عبوديت و بهشت هدايت مي‌كند. لذا حجت دانستن عقل بدان معنا نيست همه افراد به نتيجه اي واحد برسند در واقع به اعتقاد ما هرگاه انسان عقل واقعي خود را به دور از هرگونه تعصب به كار گيرد، ممكن نيست براي جهان خدائي قائل نباشد و متجلي نشدن آثار عقل براي فرد لائيك يا ....به خاطر عوامل گوناگوني است كه به برخي از آنها اشاره مي كنيم. 1. گرايش انسان به راحت طلبي، هوسراني، بي بندوباري، فرار از مسؤوليت و....وي از مسير عقلاني صحيح خارج كرده كه در نهايت عقل كارآيي خود را دست مي دهد لذا در بسياري از موارد ميل به بي خدائي ، نه معلول تحقيق و تفكر است. بلكه اساساً خداباوري با تبعاتي مانند تكليف و...همراه است كه شخص مادي، انگيزه اي براي رسيدن به آن ندارد. 2. برخي از منكران خدا و كساني كه در آثار خود، دين و آموزه هاي آن را نقد و انكار كرده اند، به اين جهت بوده كه از نظر فكري و علمي اقناع نشده اند و براي آنها شبهاتي پديد آمده است كه پاسخ آنها را نيافته اند؛ بدين سبب، همان شبهات منشأ اين شده كه دين و خداگرايي را غيرعلمي و غيرعقلاني دانسته، منكر آن باشند، نظير شبهاتي كه حس گرايان به آن دچار شده اند و مي گويند: هر چه را با حواس ادارك نكنيم، وجود ندارد يا اگر هر چيزي علتي و خالقي دارد، علت و خالق خدا كيست. 3. يكي ديگر از علل خمود عقل، عوامل محيطي و اجتماعي است. تاثير محيط و اوضاع اجتماعي چه در هدايت و رشد و شكوفايي عقل و چه در سركوب آن غير قابل ترديد است و بسياري از مردم به سمت و سويي گرايش دارند و ميروند كه دستگاههاي تبليغاتي و فرهنگ اجتماعي و عوامل محيطي براي آنها تعيين و ترسيم كرده اند و دنباله رو خواص و نخبگان خود هستند و بديهي است كه اگر نخبگان و كارگردانان عوامل محيطي و اجتماعي منافع و موقعيت خويش را در دين ستيزي و فاصله مردم از مذهب و دين بدانند، با بهره گيري از همه امكانات كاري مي كنند كه آنها از خداپرستي فاصله بگيرند. نكته مهم در همه اين موارد آن است كه گرايش بي خدائي در افراد لائيك نه آنكه معلول عقل به عنوان حجت باطني باشد، بلكه دور از عقل به معناي مطرح شده، ثمره بي خدائي است. البته هيچگاه در صدد نفي صد در صدي نيستيم چه بسا فردي كه واقعاً به اعتقاد خود عقلش را به كار گرفته، اما به وجود خداوند پي نبرده است، حكم عقل براي چنين شخص حجت بوده و وي نزد خداوند معذور است. پي نوشت ها: 1. ر.ك سيد محمد باقر، موسوي همداني، ترجمه، تفسير الميزان، دفتر انتشارات اسلامي جامعهي مدرسين حوزه علميه قم 1374 ش، ج 2، ص 376. 2. ملك(67)آيه 10. 3. كليني، الكافي، چ دارالكتب الاسلاميه، تهران 1365ه ش، ج 1، ص 11. 🌐 eitaa.com/adyan8