eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
347 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷نقد فرقه‌های صوفیه🌷 ✅ ، تَصنّعی است! 🔹 که مدت‌ها در خدمت اقطاب بوده و از طرف چندین قطب داشت و بعدها از تصوف جدا شد، درباره‌ی می‌نویسد: 🔹«از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا می‌توانم فتوا دهم که امروز موضوع  وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پُرکن هستند.» 📚، ص133 🔹این ، که مدتی سرسپرده‌ی اقطاب زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیه‌ی سلسله_گنابادیه را تکذیب و همه‌ی آنان را دنیا خواه و جاه طلب می‌دانست.» 📚همان، ص134 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
در این روزها یادی کنیم از تیتر عجیب سایت هاآرتص اسرائیل: ترامپ همان کورش کبیر است. صهیونیسم به هر دوی این‌ها مدیون است 🔴تاریخ حقیقی ایران واسلام ♨ @n_bastan 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
با توجه به ارسال پرونده محمدثلاث راننده اتوبوس و عضو فرقه دراویش به واحد اجرای احکام دادسرای تهران، این محکوم که سه مأمور ناجا را به شهادت رسانده، یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: در صورتی که خانواده ها درخواست شان اجرای حکم باشد زمانی تعیین می‌شود و حکم اجرا خواهد شد. @n_tasavof @adyannet
ناقص ماندن کتاب بیان نشان بر چیست؟!⁉️ ♦️#‌محمد پیشوای مسلک و ، در سال 1264 قمری (با هدف نسخ آیین الهی اسلام)، اقدام به نگارش کتابی با عنوان بیان نمود.[1] وی با تعیین ظهور پس از خود در 1511 تا 2001 سال آینده [2]، کتاب بیان را میزان تا آن زمان معرفی می‌نماید: 👈 «ان البيان ميزان من عند الله الي يوم من يظهره الله من اتبعه نور و من ينحرف عنه النار [3]؛ به درستی که کتاب بیان میزان است نزد خدا تا روز ظهور من یظهره الله؛ کسی که از آن تبعیت کند به نور خواهد رسید و کسی که از آن منحرف شود در آتش است». 🔰اما اولین نقدی که متوجه این اثر علی‌محمد شیرازی است، ناقص ماندن آن است. چرا که به راستی پیامبری که معجزه‌ی خود را تندنویسی می‌داند [4]، چگونه از تکمیل کتاب آسمانی خود باز می‌ماند؟! چگونه ممکن است خدای حکیم، کسی را مبعوث نماید اما فرصت اتمام کتابش (که قرار است مایه‌ی هدایت انسان‌ها در 2000 سال باشد) را به او ندهد؟! و به راستی در تاریخ کدامیک از پیامبران، چنین سابقه‌ای وجود دارد؟! 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: عبدالحسین نوایی، فتنه باب، بهار 1362، چاپ سوم، ص 238. [2]. ر.ک: علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، ص 61. [3]. علی‌محمد شیرازی، بیان عربی، ص 3. [4]. ر.ک: علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، باب اول از واحد ثانی، ص 13 نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
😳تجلی؛ توجیه ! ️مدعی پیامبری بهائیت، در موارد بسیاری ادعای خدایی و حتی خداآفرینی داشته است.[1] از این‌رو مبلّغان بهائی برای توجیه این پیامبرخوانده‌ی خود، تجلّی را بهترین راه برای توجیه انحرافات او یافتند؛ همچنان که می‌خوانیم: «می‌توانیم بگوییم در جمله "لا إله إلا أنا" مقصود از ضمیر، مظاهر مقدسه هستند که به این خطاب تکلم می‌فرمایند؛ زیرا حقیقت مظاهر الهی، حقیقت واحده است و لهذا می‌گوید: "لا إله إلا أنا". ، قوه تجلّی به جمیع صور را داراست؛ از این جهت ما می‌توانیم بگوییم که مظهر ذات خدا عبارت از خداست و مشاهده مظهر خدا، مشاهده نفس خداست».[2] اما در پاسخ به این توجیه نویسندگان بهائی می‌گوییم: 1⃣اولاً: ذات الهی محیط و بی‌نهایت و کُنه او درک نشدنی است؛ لذا چگونه محدودی می‌تواند خود را مظهر "ذات" خدا بخواند! از این‌رو قرآن کریم فرموده است: «... لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ [شوری/11]؛ هیچ چیز همانند او نیست و او شنوا و بیناست». ثانیاً: پیشوایان الهی همواره با غالیان و کسانی که ادعای حلول خدا در اجسام آن‌ها را می‌کردند، برخورد شدیدی کرده و از این‌رو احادیث بسیاری در نفی غلوّ و غالی وجود دارد.[3] 2⃣ثالثاً: نویسندگان بهائی برای توجیه غلط‌های پیشوایان خود، با چه سندی پیامبران را متهم به ابراز ادعای "خدایی" می‌کنند، حال آن‌که خدای تعالی صراحتاً در قرآن می‌فرماید: «مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَٰكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ [آل‌عمران/79]؛ برای هیچ بشری سزاوار نیست که خداوند، کتاب آسمانی و حکم و نبوّت به او دهد سپس او به مردم بگوید: "غیر از خدا، مرا پرستش کنید!" بلکه (سزاوار مقام او، این است که بگوید:) مردمی الهی باشید، آن‌گونه که کتاب خدا را می‌آموختید و درس می‌خواندید! (و غیر از خدا را پرستش نکنید!)». 📚پی‌نوشت: [1]. عباس افندی، مکاتیب، کردستان العلمیه: 1330 ق، ج 2، ص 255-254. [2]. احمد حمدی آل‌محمد، دلیل و ارشاد، 126 بدیع، ص 73. [3]. ر.ک: محمد محمدی ری‌شهری، میزان الحکمه، 1404 ق، ج 7، ص 287-282. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍📕وضوی امام علی علیه السلام👆 در کتب معتبر اهل سنت 📕✍ ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
✍📕وضوی امام علی علیه السلام👆 در کتب معتبر اهل سنت 📕✍ 👀ملاحظه بفرمایید 👆👆«و مَسحَ علی رأسه و رِجلَیه» و حضرت مسح کرد بر سرش و دو پایش ⁉️ ⁉️چرا این عمل حضرت را ، که او را افضل صحابه و امت می دانند حجت نیست؟⁉️ ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
بهائیت و ادعای ساختگی بودن اعجاز قرآن... برای ادامه مطلب به لینگ زیر مراجعه فرمایید نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
❌بهائیت و ادعای ساختگی بودن 👈مبلّغان بهائی در راستای انکار برای توجیه عجز پیامبرخوانده‌ی خود، به انکار معجزه‌ی بیانی قرآن کریم پرداخته‌اند. 💠در پاسخ به این شبهه‌ی مبلّغان بهائی می‌بایست گفت: 1⃣اولاً: اگر واقع‌بینانه بنگریم، نشانه‌های آگاهی ادیبان عرب جاهلی را به اعجاز بیانی قرآن درخواهیم یافت. همچنان که "ابن ربیعه بن عامر" (از بزرگ و نام‌دار عرب جاهلی)، فصاحت و بلاغت بی‌نظیر آیات قرآن را ستود و بخاطر همین عظمت بیانی قرآن، پس از مسلمان شدن دیگر شعر نگفت و به قرائت قرآن مشغول شد.[1] 2⃣ثانیاً: بر فرض که کشف اعجاز بیانی قرآن ده‌ها، بلکه صدها سال پس از نزول قرآن مطرح شده باشد، به هیچ‌وجه نمی‌تواند بر ساختگی بودن این وجه از وجوه اعجاز قرآن دلالت کند. چرا که استخراج دیر هنگام یک علم، دلیلی بر عدم وجود اصل آن علم نیست. 📚پی‌نوشت: (1)ر.ک: یاقوت بن عبدالله حموی، معجم الادباء، چاپ اروپا: بی‌نا، بی‌تا، ص 117، 319. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖📖 خوبان و روزه داران عزیز، باهم زمزمه می کنیم دعای روز ششم 👆👆ماه مبارک رمضان 📖📖 ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet