eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
تثلیث، توحید، تکثر مسیحیان با معرفی لوگوس (دومین شخص تثلیث) قصد داشتند، شکاف هستی شناختی بین خدا و ماده را با موجودی واسطه ای که خود در الوهیت ادغام شده بود، برطرف کنند. آموزه ی تثلیث تلاشی برای آشتی «accommodate» طرفداران کتاب مقدسیِ خط روشن «Bright Line » با حامیانِ سنت یونانیِ زنجیره ی طویل هستی «Great Chain of Being » بود. عیسی با عنوان لوگوس (یک موجود الهیِ واسطه ای «mediating divine being» که جهان مادی را آفرید) در نظر گرفته شد. یهودیان به خاطر گسترش توحید می خواستند همه موجودات الهی را در خدای واحد خلاصه کنند. یونانیان می خواستند با موجوداتی واسطه ای، شکاف هستی شناختی بین جهان مادی و واقعیت متعالی فراتر از آن را پر کنند. مسیحیان با معرفی لوگوس (دومین شخص تثلیث) که در مسیح، تجسم یافته بود، قصد داشتند، شکاف هستی شناختی «ontological gap» را با موجودی واسطه ای که خود در الوهیت ادغام شده بود، برطرف کنند و دغدغه ی متافیزیکی یونانیان و یهودیان را برآورند. _________________ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ حزن بی‌پایان علیه السلام بر مصائب حسینی ... (۱) علی بن الحسين عليهما السلام پس از واقعه لحظه ای اشك مباركش قطع نشد، كسانی‌ كه او را در اين حال می ديدند از علّت آن سؤال می‌كردند، حضرت در پاسخ می‌فرمود: لا تلوموني، فإنّ يعقوب فقد سبطاً من ولده، فبكي حتّي ابيضّت عيناه من الحزن، ولم يعلم أنّه مات، وقد نظرتُ إلي أربعه عشر رجلاً من أهل بيتي يذبحون في غداه واحده، فترون حزنهم يذهب من قلبي أبدا. 🔹مرا سرز‌نش و ملامت نكنيد، يعقوب عليه السلام برای مدتی يكي از فرزندانش را از دست داد، آنقدر گريه كرد تا بينايی چشمانش را از دست داد، با اين كه نمي دانست فرزندش مرده است، ولی من ۱۴ نفر از خاندانم را در يك روز در برابر ديدگانم سر بريدند، آيا فكر مي كنيد كه اندوه و مصيبت برای هميشه از من دور خواهد شد؟ 📚 تهذيب الكمال (مزّي) ج20 ص399 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ترک نماز و شریعت فقط برای صوفیان خاص! 🔸در طول تاریخ تصوف، رعایت مقررات شرع یکسان نبوده است و شرع مقدس در زمان‌ها و مکان‌های مختلف در بین صوفیه فرق می‌کرده است. 🔹چنانچه قاسم غنی می‌گوید: «گاهی مشایخ صوفیه به‌مقتضای زمان، شرع را از شروط تصوف می‌شمردند و گاهی هم قیودی می‌گذاشتند.» (1) 🔻برخی معتقدند که ازجمله جاهایی که شرع، جزو شروط تصوف نیست، زمانی است که صوفی به مقصود یعنی مرحله حقیقت، رسیده است و خود را در این راه، صوفی پخته می‌داند. 🔰چنانچه ملاسلطان گنابادی در سخنی به‌عنوان سرّ، به نزدیکان خود می‌گوید: «اصل و حقیقت روح نماز همین ذکر قلبی است که ما داریم و من خودم در خانه که هستم، نماز نمی‌خوانم و مسجد هم که می‌آیم برای عوام است.» (2) ♻️این امر نشان‌دهنده این است که شریعت در بین صوفیه همچون زنجیری در پای آنهاست که به‌حسب شخص، زمان و مکان خاص، لازمیت اجرائی دارد. 📚پی‌نوشت: 1.غنی، قاسم، بحث در آثار و احوال حافظ، نشر کتاب هرمس، تهران، 1386. 2. بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث جمعی، سه به یک، ارزشش را دارد! تثلیث جمعی، توحید را تحت فشار می گذارد؛ اما این هزینه کرد، ارزشش را دارد! باورمندان به تثلیث جمعی "Social Trinitarians" با دغدغه ی توضیح نقش واسطی مسیح ، تثلیث را به عنوان یک جامعه ی الهی تصور می کنند ، که هر یک از اعضای آن کاملاً شخصی، مرکز آگاهی و درگیر رابطه ای عاشقانه با دیگری است. این دیدگاه توحید را تحت فشار می گذارد " This view puts pressure on monotheism" اما، به نظر مدافعان این هزینه ارزشش را دارد تا کمکی به دغدغه های نیرومند مذهبی باشد. کتاب مقدس مسیح را به عنوان پسری که در ارتباطی بین فردی با پدرش در حال دعا و ستایش پدرش و پدر خشنود از اوست، نشان می دهد. تثلیث گرایان اجتماعی این نوع رابطه را از نظر مذهبی تا آنجا مهم می دانند که در یک شکل ایده آل الگوی رابطه بین خدا و ما ، و همچنین بین ما و همنوعان خود گردد. علاوه بر این ، تصویر تثلیث به عنوان یک جامعه الهی عاشق مفهوم خدا را به عنوان عشق معنا می کند. در هر صورت ، برای تثلیث گرایان اجتماعی ، یک مشکل اساسی، معنا کردن وحدت افراد در یک موجود الهی است. ___ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تهمت صوفی‌گری به ابن فهد حلی 🔸از حربه‌های صوفیه، صوفی خواندن علمای بزرگ و صاحب‌نام شیعه است. 🔹برای مثال، از سوی عده‎ای تهمت صوفی‌گری به ابن فهد حلی زده شد. 🔻یکی از کسانی که ابن فهد حلی را صوفی خوانده است، دکتر مصطفی کامل الشیبی است. او درباره دلایل صوفی بودن ابن فهد می‌گوید: 👈«بجاست این اشارات ابن فهد را با دلایل دیگر تاثیر وی از تصوف تایید نماییم. از جمله حدیثی از امام کاظم (علیه السلام) آورده است که پر است از اصطلاحات صوفیانه: صبر، قناعت، رضا، اخلاص، یقین و توکل.» (1) 🔰راستی که سخن دکتر شیبی بسیار عجیب است و باید گفت که این گفتار صوفیان و فریب‌خوردگان است نه سخن یک فرد محقق. او حدیث امام کاظم (علیه السلام) را مشتمل بر اصطلاحات صوفیه دانسته است، لابد نظرش این است که امام کاظم (علیه السلام) نیز تحت تاثیر این اندیشه‌های صوفیانه قرار گرفته است. ♻️درصورتی که حقیقت مطلب آن است که صوفیه مطالب مفید را به نفع خود مصادره کرده و آنچه که از ناحیه امامان معصوم (علیه السلام) صادر شده است را به نام بزرگان خود مصادره نموده و بزرگانی چون ابن فهد حلی فقط راه اهل‌بیت (علیهم السلام) را می‌رفته‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.ابن فهد حلی احمد بن محمد، عده الداعی و نجاح الساعی، دارالکتب الاسلامیه، بیروت، ص65. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دروغ بزرگ صوفیه از شروع تصوف 🔸آغاز تصوف از عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دروغ بزرگی است که بسیاری از صوفیان به آن قائلند. 🔹چنانچه نورعلی تابنده از اقطاب این فرقه دراین‌باره می‌گوید: «می‌بینیم که در صدر اسلام مؤمنین حقیقی به... زهاد یا شیعه خوانده می‌شدند و به همین جهت است که بزرگان شیعه در صدر اسلام مثل سلمان و ابوذر و عمار و حذیفه در متون صوفیه جزء اولین بزرگان تصوف ذکر می‌شوند.» (1) 🔻حال‌آنکه خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی پیشگویی کرده و می‌فرماید: «قیامت تشکیل نمی‌شود تا گروهی از امتم به نام صوفیه ظاهر می‌شوند که از من نیستند، آنان یهود امت من هستند...» (2) 🔰از این روایت مشخص می‌شود که شروع تصوف از عصر نبوی نبوده است. کما اینکه سلطان حسین تابنده شروع تصوف را زمانی می‌داند که مسلمین شروع به‌گرفتن علوم از یونان کردند.(3) 📚پی‌نوشت: 1. تابنده، علی (محبوب علیشاه)، خورشید تابنده، نشر حقیقت، تهران، 1371، 20. 2. شیخ حر عاملی، محمد، نقدی جامع بر تصوف، مترجم عباس جلالی، نشر انصاریان، قم، 1383، ص34. 3. تابنده، حسین، نابغه علم و عرفان، چاپ تابان، تهران، 1333، ص48. ص عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 پایت را هرگز دراز نکن پیش پدر و مادرت متواضع باش و مهربان در حضورشان! 👌 مثل یک غلام، یک عبد! 🔹 و نیز نامشان را در صدر جدول دعاها و نذر و نیازهایت ثبت کن 👇👇👇👇 🌴 آیه 24 سوره اسراء 🌴 🕋 وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانِي صَغِيراً ⚡️ترجمه: و از روى مهربانى و لطف، بالِ تواضع خويش را براى آنان فرودآور و بگو: پروردگارا! بر آن دو رحمت آور، همان گونه كه مرا در كودكى تربيت كردند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🥀🍃🥀🍃🥀🍃 رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : الإسلامُ عُريانٌ ؛ فَلِباسُهُ الحَياءُ ، وزِينَتُهُ الوَفاءُ ، ومُرُوءَتُهُ العَمَلُ الصالِحُ ، وعِمادُهُ الوَرَعُ ، ولِكُلِّ شَيءٍ أساسٌ وأساسُ الإسلامِ حُبُّنا أهلَ البَيتِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اسلام برهنه است . و پوشش آن حياست، و زيورش وفا، و مردانگيش كار نيك، و ستونش پارسايى . هر چيزى بنيادى دارد و بنياد اسلام دوست داشتن ما اهل بيت است . المحاسن : 1/445/1031 . عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
▫️آنقدر غریب و مظلومی که حتی شیعیانت هم می‌گویند که رحلت نموده ای و درحقت جفا میکنند، ای خاتم النبیین جگر گوشه ات امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: که مرا مانند پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به شهادت می‌رسانند توسط زَهر، من توسط جعده (لعنت الله علیها) و پیامبر اکرم توسط آن دو زن ملعونه .... ▪️ شهادت حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام را محضر امام زمان ارواحنا فداه تسلیت عرض می کنیم... عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حرم نداری..._۲۰۲۱_۱۰_۰۴_۱۹_۲۶_۵۳_۴۶۹.mp3
7.76M
🎤 <َچَہٍ‌ّجًوٍرٌۍٍ‌ّقُبْوٍلْ‌ًڪُنِمْ‌ْڪّہٍ‌ًحَࢪَمٍ‌ٍنَدّاَرٍےَ؟!...>ً عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⚫️سوگنامه امیرالمؤمنین (ع)در رحلت پیامبررحمت(ص) ☑️و لَوْ لَا أَنَّکَ أَمَرْتَ بِالصَّبْرِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْجَزَعِ لَأَنْفَدْنَا عَلَیْکَ مَاءَ الشُّئُونِ وَ لَکَانَ الدَّاءُ مُمَاطِلًا وَ الْکَمَدُ مُحَالِفاً؛ وَ قَلًّا لَکَ وَ لَکِنَّهُ مَا لَا یُمْلَکُ رَدُّهُ وَ لَا یُسْتَطَاعُ دَفْعُهُ؛ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی اذْکُرْنَا عِنْدَ رَبِّکَ وَ اجْعَلْنَا مِنْ بَالِک ⬛️امیرمؤمنان(ع) در درباره ارتحال پیامبر رحمت(ص) فرمود: اگر نبود که امر به صبر و شکیبایی فرموده ای و از بی تابی نهی نموده ای، آنقدر گریه می کردم که اشک هایم تمام شود و این درد جانکاه همیشه برای من باقی بود و حزن و اندوهم دائمی و تازه اینها در مصیبت تو کم بود؛ اما حیف نمی توان مرگ را بازگرداند و آن را دفع نمود. پدر و مادرم فدایت باد ما را در پیشگاه پروردگارت یاد کن و ما را هرگز فراموش منما. 📚خطبه ۲۲۶ نهج البلاغه عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سابوردنیسم (تبعیت گرایی) پیامد شخص پرستی گروهی (تثلیث اجتماعی) وقتی تثلیث گرایی اجتماعی درست پیش نرود، به Subordinationism (تبعیت گرایی) استحاله می یابد. خانواده ای از آموزه ها که موقعیت، شان یا نقشی نازلتر an inferiority being of" status or role" را درون تثلیث به پسر و روح القدس نسبت می دهد، که ریشه در الهیات نشأت گرایانه ای دارد که در جهان هلنیسم گسترش یافت. این دیدگاه به طور کلاسیک در الهیات آریوس بدعت گذار نشان داده می شود، که معتقد بود پسر، یک مخلوق محض، هرچند "اولین زاده تمام خلقت" است. الهیات شرقی مستعد تثلیث "شل"، نزولی، سه خداپرستی و تبعیت گرایی است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷گریه هفت آسمان در سوگ امام حسن(ع) 🔹قال رسول الله(ص):أَمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّهُ ابْنِی وَ وُلْدِی وَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ قُرَّةُ عَیْنِی وَ ضِیَاءُ قَلْبِی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ هُوَ سَیِّدُ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى الْأُمَّةِ أَمْرُهُ أَمْرِی وَ قَوْلُهُ قَوْلِی مَنْ تَبِعَهُ فَإِنَّهُ مِنِّی وَ مَنْ عَصَاهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَ إِنِّی لَمَّا نَظَرْتُ إِلَیْهِ تَذَکَّرْتُ مَا یَجْرِی عَلَیْهِ مِنَ الذُّلِّ بَعْدِی فَلَا یَزَالُ الْأَمْرُ بِهِ حَتَّى یُقْتَلَ بِالسَّمِّ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً فَعِنْدَ ذَلِکَ تَبْکِی الْمَلَائِکَةُ وَ السَّبْعُ‏ الشِّدَادُ لِمَوْتِهِ وَ یَبْکِیهِ کُلُّ شَیْ...؛ یعنی ✅حسن پسرم و فرزندم و پاره تنم و نور دیده‌‏ام و روشنى دلم و میوه قلبم است و او سید جوانان اهل بهشت و حجت خدا بر امت است؛ امرش امر من و سخنش سخن من است؛ هرکه او را پیروی کند، از من است و هرکه او را نافرمانی کند از من نیست. بعد اشاره به ماجرای از آینده کرده، فرمود: وقتی او را دیدم به یادم آمد اهانت‌هایی که پس از من براو وارد میشود ؛ اهانت به او تا آنجا ادامه می‌یابد که ظالمانه و از روی دشمنی او را با زهر خواهند کشت؛ در آن هنگام فرشتگان هفت آسمان به خاطر شهاتش خواهند گریست 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏28، ص: 39 عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
4_5769306771306840407.mp3
5.86M
🌑 شهادت امام رضا علیه السلام🌑 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠عوامل اعتقاد به تصوف از نگاه امام رضا (ع ) 🔸اعتقاد و عمل به اسلام به‌عنوان یک دین کامل بر همه‌ی مردم واجب است، اما آنچه در این اعتقاد خیلی مهم است، اطاعت بی‌چون‌وچرا از فرامین الهی و پیروی محض از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است. 🔹در حالی که یکی از فرقه‌های مدعی اسلام و تشیع، که اعتقاداتی متضاد با اسلام و مخالف با دستورات معصومین (علیهم‌السلام) دارد، فرقه‌ی صوفیه می‌باشد. 🔻امام رضا (علیه‌السلام) عقاید صوفیان را باطل و معتقدین به این گروه را انسان‌هایی جاهل و فریب‌دهنده می‌داند. 🔰چنان‌چه در روایتی از حضرت درباره‌ی صوفیه سوال شد که ایشان فرمودند: کسی قائل به تصوف نمی‌شود مگر از روی خدعه و مکر یا جهالت و حماقت، لیکن اگر کسی از روی تقیه، خود را صوفی بنامد تا از شر آنها در امان باشد بر او گناهی نیست به شرط آنکه از عقاید باطلشان چیزی نیاموزد.» (1) ♻️یعنی کسی که صوفی است از دو حال خارج نیست، یا برای مکر و فریب مردم، اعتقادات تصوف را انتخاب کرده، تا به مقاصد دنیوی و شیطانی خود برسد و یا از روی جهل و نادانی اوست که این فرقه باطل و منحرف را که عقائدی مخالف اسلام دارد، پذیرفته است. 📚پی‌نوشت: 1. سفینة البحار، شیخ عباس قمی، کتابخانه سنائی، تهران،ج۲،ص۵۸. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تمسخر خانه خدا توسط صوفیان 🔸یکی از شعائر اسلامی که در قرآن از آن ذکر شده، حج و رفتن به زیارت خانه خداست که در روایات نیز به اهمیت آن اشاره شده و خود اهل‌بیت نیز بارها به زیارت خانه خدا مشرف شده‌اند. 🔻اما آنچه در این‌باره قابل ذکر است سخنان گزاف و تمسخر خانه خدا، توسط صوفیان است، به‌گونه‌ای که در احوال بعضی از سران آنان نقل شده که وقتی به زیارت خانه خدا می‌رفتند کعبه به استقبال آنان آمده و به دور آنان طواف می‌کرد. 🔹چنانچه عطار درباره‌ی رابعه عدویه گفته: «رابعه به سوی مکه می‌رفت که در بین راه کعبه را دید که به استقبال او می‌آید، رابعه گفت من رب البیت می‌خواهم، کعبه را چه کنم؟» (1) 🔰بنابر آنچه ذکر شد این ادعای سران صوفیه به دلایلی، خصوصا کرامت‌تراشی برای خود و فریب مردم، اینچنین حج و زیارت خانه خدا را به تمسخر گرفتند، در حالی که هیچ کدام از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) با اینکه برترین مخلوق و حجت خدا روی زمین هستند، سخنی مبنی بر اینکه کعبه به سوی آنان بیاید و یا دور آنان طواف کند، از آنان صادر نشده است. 📚پی‌نوشت: 1. عطار نیشابوری، تذکرة الولیاء، نشر صفی‌علیشاه، منوچهری، چاپ22، باب ۹، ص ۶۵. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انکار وجود امام زمان(ع) در برخی از سلاسل صوفیه 🔸از اعتقادات مهمی که در بین صوفیه رایج بوده و امروزه هم در بین آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، مسئله ولایت در قطب می‌باشد که با بزرگ جلوه دادن قطب و او را تا حد امام معصوم بالابردن، در صدد کمرنگ کردن منزلت و جایگاه عظیم امام معصوم هستند. 🔻به‌گونه‌ای که حتی برخی از صوفیه، وجود امام زمان(علیه‌السلام) در این عصر را انکار کرده و گفته‌اند اصلا امام زمان(علیه‌السلام) وجود خارجی ندارد. 🔹چنان‌چه علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس درباره حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) گفته: «خدا می‌داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می‌داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه‌السلام) دفن کردند و شبهه‌ای در این نیست.»[1] 🔰ببینید چگونه این صوفیان وجود امام زمان (علیه‌السلام) را که تمام مردم به برکت وجود وی زنده‌اند را انکار کرده تا خودشان را ولی و صاحب الامر معرفی کنند. 📚پی‌نوشت: 1. علاء الدوله سمنانی، چهل مجلس، تهران، اساطیر، 1379، چاپ اول، ص 176. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انکار وجود امام زمان(ع) در برخی از سلاسل صوفیه 🔸از اعتقادات مهمی که در بین صوفیه رایج بوده و امروزه هم در بین آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، مسئله ولایت در قطب می‌باشد که با بزرگ جلوه دادن قطب و او را تا حد امام معصوم بالابردن، در صدد کمرنگ کردن منزلت و جایگاه عظیم امام معصوم هستند. 🔻به‌گونه‌ای که حتی برخی از صوفیه، وجود امام زمان(علیه‌السلام) در این عصر را انکار کرده و گفته‌اند اصلا امام زمان(علیه‌السلام) وجود خارجی ندارد. 🔹چنان‌چه علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس درباره حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) گفته: «خدا می‌داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می‌داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه‌السلام) دفن کردند و شبهه‌ای در این نیست.»[1] 🔰ببینید چگونه این صوفیان وجود امام زمان (علیه‌السلام) را که تمام مردم به برکت وجود وی زنده‌اند را انکار کرده تا خودشان را ولی و صاحب الامر معرفی کنند. 📚پی‌نوشت: 1. علاء الدوله سمنانی، چهل مجلس، تهران، اساطیر، 1379، چاپ اول، ص 176. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انکار وجود امام زمان(ع) در برخی از سلاسل صوفیه 🔸از اعتقادات مهمی که در بین صوفیه رایج بوده و امروزه هم در بین آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، مسئله ولایت در قطب می‌باشد که با بزرگ جلوه دادن قطب و او را تا حد امام معصوم بالابردن، در صدد کمرنگ کردن منزلت و جایگاه عظیم امام معصوم هستند. 🔻به‌گونه‌ای که حتی برخی از صوفیه، وجود امام زمان(علیه‌السلام) در این عصر را انکار کرده و گفته‌اند اصلا امام زمان(علیه‌السلام) وجود خارجی ندارد. 🔹چنان‌چه علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس درباره حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) گفته: «خدا می‌داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می‌داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه‌السلام) دفن کردند و شبهه‌ای در این نیست.»[1] 🔰ببینید چگونه این صوفیان وجود امام زمان (علیه‌السلام) را که تمام مردم به برکت وجود وی زنده‌اند را انکار کرده تا خودشان را ولی و صاحب الامر معرفی کنند. 📚پی‌نوشت: 1. علاء الدوله سمنانی، چهل مجلس، تهران، اساطیر، 1379، چاپ اول، ص 176. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰