eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️شاخصه ها و ویژگی های عرفان های نوظهور(1) 💢آنچه به طور كلي ميتوان در خصوص شاخص ها و ويژگي هاي عرفان هاي نوظهور بيان كرد، شامل موارد ذيل مي باشد كه باعث جذب اقشار مختلف جامعه به اين فرقه ها مي گردد و جذابيت لازم را براي طرف داران خود تا حدودي مهيا مي سازد: 1️⃣التيام موج هاي رواني : انسان امروز در زندان تنهايي، گسستگي پيوندها، فشارهاي رواني، اضطرا بها،افسردگي ها، پوچي و بي معنايي گرفتار است. معنويت هاي نوظهور صرفا براي حل اين مشكلات به عرصة حيات بشري وارد شده است. 2️⃣ناتواني از ايجاد تحول در زندگي: ناتواني از ايجاد تحول و بسنده نمودن به حداقل تغييرات خاموش در فرد از ويژگ يهاي اين موج است. _التیام عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠توجیه سماع با آیات قرآن 🔰1⃣ 🔸برخی از متصوفه رقص سماع را قرآن پارسی خوانده و بعضی دیگر برای عظمت و تقدس بخشی به سماع و توجیه رقص سماع، آن را به قرآن نسبت داده و با تفسیر و تأویل خود برخی از آیات قرآن را به سماع مربوط دانسته‌اند. 🔻سلمی و باخرزی و ابوسعید ابوالخیر در یک استدلال، رقص سماع را به آیه‌ای از قرآن ربط داده‌اند و می‌گویند: 👈«از آنکه سماع دوستان به‌حق باشد، ایشان بر نیکوترین روی فرا شنوند. خدای تعالی می‌گوید: (فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه [زمر / 18] سماع هرکسی رنگ روزگار وی دارد. [1] 🔻در واقع ابوسعید ابوالخیر از آیه این‌طور می‌خواهد استفاده کند که بهترین سخن حق همان سماعی است که صوفیه آن را می‌شنوند. 🔻همچنین وی با استدلال به این آیه سماع را هم‌رتبه سخن خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) توصیف کرده که توسط صوفیه به آن پرداخته می‌شود. ♻️درحالی‌که معنای آیه این است که: « آن بندگانی که سخن بشنوند و به نیکوتر آن عمل کنند، آنان هستند که خدا آن‌ها را (به لطف خاص خود) هدایت فرموده و هم آنان به حقیقت خردمندان عالم‌اند.» 🔹و هیچ وجه تشابهی بین این آیه و آنچه ابوسعید ابوالخیر به آن تمسک کرده وجود ندارد. 📚پی نوشت [1]. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، تصحیح و تنظیم شفیعی کدکنی محمدرضا، ناشر آگاه، تهران، 1376، ص 264. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠توجیه سماع با آیات قرآن 🔰2⃣ 🔸رقص سماع ازجمله آدابی است که در بین اکثر بزرگان و طریقت‌های صوفیه قدیم پرآوازه بوده و رواج زیادی داشته و هریک از بزرگان و طریقت‌های صوفی برای توجیه ظاهر خلاف شرع سماع، آن را به قرآن نسبت دادند و با تفسیر و تأویل خود برخی از آیات قرآن را به سماع ربط دادند. 🔻چنانچه ابوسعید ابوالخیر می‌گوید: «السماع محتاج الی ایمان قوی لان الله تعالی قال ان تسمع الا من یؤمن بآیاتنا [1] سماع نیاز به ایمان قوی دارد برای اینکه خداوند متعال گفت: تنها آنان که به آیات ما ایمان می‌آورند و تسلیم امر ما هستند تو آنها را می‌توانی سخن بشنوانی». ❌اما آنچه ابوسعید ابوالخیر از آیه اراده کرده است با آنچه از معنا و مفهوم آیه برداشت می‌شود کاملاً در تضاد است. 👈چراکه بحث در آیه در مورد هدایت انسان‌ها است و خداوند متعال می‌فرماید: «تنها آنان که به آیات ما ایمان می‌آورند و تسلیم امر ما هستند تو آن‌ها را می‌توانی سخن بشنوانی.» 🔻درواقع کلمه "تسمع" در آیه به معنای شنواندن سخن است، نه شنیدن سخن. حتی اگر این کلمه به معنای شنیدن هم باشد بازهم ربطی به رقص سماع ندارد. پی‌نوشت: [1]. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، تصحیح و تنظیم شفیعی کدکنی محمدرضا، ناشر آگاه، تهران، 1376، ص 309. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفسیر عجیب صوفیه از عرش 🔸صوفیه همچون دیگر فرقه‌های باطن‌گرا به تأویل قرآن پرداخته‌اند. آن‌ها در تفسیر بیش از هر چیز بر دل خود اتکا دارند و آن را محل الهام و استقرار علم الهی می‌دانند. 🔹 ابوسعید به تبع باطن‌گرایی که اقتضای مشرب صوفیانه است، اشتیاق وافری به تأویل آیات قرآن برخلاف ظاهر دارد. تأویل او از آیات گاه به معنایی کاملاً متفاوت و متضاد می‌انجامد. 👈در نمونه‌ای از این تفاسیر آمده است: «از شیخ سؤال کرد که‌ ای شیخ! در این آیت که "الرحمن علی العرش استوی" چه گویی؟ شیخ ما گفت: در میهنه پیرزنان باشند که یاد دارند که خدای بود و هیچ جای عرش نبود». [1] از سخن ابوسعید چنین بر می‌آید که عرش و کرسی مصداق بیرونی ندارد. 🔻این تفسیر با سیاق آیه و آرای اهل تفسیر منافات دارد. در احادیث و تفاسیر برای عرش مصادیقی ذکر شده است که در تفسیر نمونه آمده است: «مجموعه جهان هستی است که تخت حکومت او محسوب می‌شود».[2] 📚 پی نوشت [1]. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، تصحیح و تنظیم شفیعی کدکنی محمدرضا، ناشر آگاه، تهران، 1376، ص 229 [2]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1387، ج 13، ص 160. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💠 پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از اصحاب خود پرسیدند : 🌷فقیر کیست؟ اصحاب پاسخ دادند: ✴️فقیر کسی است که پول نداشته و دستش از مال دنیا تهی باشد. 💠 حضرت فرمودند : آنکه شما می گویید فقیر واقعی نیست، فقیر واقعی کسی است که روز قیامت وارد محشر شود در حالی که حق مردم در گردن اوست، بدین گونه که یکی را فحش و ناسزا گفته، مال کسی را خورده، خون دیگری را ریخته، چهارمی را زده، اگر اعمال نیکو و کار خیری داشته در مقابل حقوق مردم از او می گیرند و به صاحبان حق می دهند، و چنانچه کارهای نیکویش کفایت نکند، از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار می کنند، و روانه آتش دوزخ می نمایند، فقیر و بینوای واقعی چنین کس است. 📚بحارالانوار ج 72، ص 6 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ مفاهیم اسلامی در شاهنامه فردوسی 🔹 مقام معظم رهبری در مورد شاهنامه فردوسی چنین بیان می کنند: 🔸 شما خیال می‌کنید که اگر در شاهنامه‌ی فردوسی چیزی برخلاف مفاهیم اسلامی وجود داشت، این‌قدر در جوامع اسلامی جا می‌افتاد؟
یک پرسش در باب اناجیل در پیشتر گفتیم که قدیم تر، آثار عظیم ادبیات مسیحی از زندگانی زمینی عیسی سخن نگفته است و فقط در ربع دوم قرن دوم می بینیم، نخستین بار به اناجیل استناد شده است؛ اگر اناجیل کلیسایی براستی به نیمه ی قرن اول برسد و بنابراین به رسالات دینی کتاب عهد جدید مقدم باشد، چهره‌ی عیسی در کتاب عهد جدید با روایات انجیلی، تضادی نداشت؛ مثلاً رسالات دینی منسوب به پول، ضرب المثل ها و سخنان کنایی اناجیل را شرح نداده است ... اگر اناجیل هنگامی که رسالات دینی تدوین شده بود، وجود داشت ... نویسنده پیام های منسوب به پول ... اگر از وجود اناجیل آگاه بود، امکان نداشت، سخنان مولا مسیح را از حیث سندی که به اتکای آن، گفت هایش تایید می شد، از قلم بیاندازد. ----- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۱۸۱. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 علیه السلام موذن روز و لعن‌کننده بر غاصبین ولایت به روایت «فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمِين» (اعراف / ۴۴) روز رستاخیز، موذن بین جمعیت ندا مى‌دهد: لعنت خدا بر ظالمین! از علمای بزرگ در تفسیر این آیه می‌نویسد: گفت که مولا علی علیه السلام در مورد این آیه فرمودند: من آن موذن روز رستاخیز هستم، خدا بر کسانی که ولایت مرا تکذیب نموده و حق مرا تضعیف کردند. 📚 شواهد التنزیل ج۱ ص۲۰۲-۲۰۳ ح۲۶۲ 👈🏼👈🏼 از متعصبین علمای بزرگ در باره می نویسد: القاضي المحدث ... الحاكم ... [ الحافظ ] شيخ متقن ذو عناية تامة بعلم الحديث ، وهو من ذرية الأمير عبد الله بن عامر بن كريز الذي افتتح خراسان زمن عثمان وكان معمرا عالي الاسناد ، صنف [ في الأبواب ] وجمع وحدث ... وما زال يسمع ويجمع ويفيد. قاضی، محدث، حاکم، حافظ، شیخ متقن و دارای عنایت تمام به حدیث. او از ذریه امیر عبد الله بن عامر بن کریز است که در زمان عثمان خراسان را فتح نمود. فردی سالخورده بود که در حدیث گرفتن از او مقام بالائی داشت. در باب های مختلف تالیف نمود و احادیث را جمع و نقل کرد. پیوسته حدیث می شنید و جمع می کرد و نفع می رساند. 📚 تذکرة الحفاظ ص۱۲۰۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠شاخصه ها و ویژگی های عرفان های نوظهور(2) 1️⃣ستم پذيري : اين معنوي تها مي كوشند مردم را تسليم نظم موجود و مطيع قدرت هاي حاكم گردانند وسكوت در برابر ستم را به آن ها م يآموزند و به عنوان يك ارزش اخلاقي و معنوي تعليم مي دهند. 2️⃣اسراف ميراث معنوي انسان: در معنويات صحبت از شادي، معنا، زندگي، عشق، خدا، آرامش، روح و...است اما هيچ كدام به معناي حقيقي و عظيمي كه دارند نمي رسند. اين معاني سطحي و حداقلي كه معنويت هاي نوظهور ارائه ميدهند، به راستي اسراف در ميراث معنوي بشر است. (درگاهي فر، رضا ( 1390 )، شاخصه هاي عرفان هاي كاذب، تهران: نشر جمهوري. عضویت درکانال👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✔️اللهم عجل لولیک الفرج... ☑️حضرت امام جعفرصادق سلام الله علیه فرمودند: ➿شماشیعیان هم اگرمانندقوم بنی اسرائیل باضجه وگریه دعای همگانی کنیدخداوندفرج ماراخواهدرساندامااگرچنین نکنیداین سختی،به نهایت مدّتش خواهدرسید. 📓بحارالانوار ج52،ص13.
💠کفر گویی با توجیه سخن دل و ابرازعشق! 🔸امروزه برخی از افراد مسلمان به دلایل گوناگون که رنگ و بوی صوفیانه دارد، جملاتی را ادا کرده و بر زبان جاری می‌کنند که مخالف با توحید است. 🔹جملاتی مانند لااله الا زینب! لا اله الا رقیه! لا اله الا لیلی! که بر زبان برخی هیئتی نمایان و دراویش صوفی در مدح سران تصوف جاری می‌گردد و از آن بوی کفر استشمام می‌شود و نمی‌توان با ادله‌ی دلی و به اصطلاح عاشقانه، از تبعات آن شانه خالی کرد. 🔻این نوع کفرگویی بجز اینکه برای گوینده‎‌گان دارای تبعات اخروی ست، برای جامعه‌ی دینی و اهل مذهب شیعه نیز دارای تبعات است و موجب سوء استفاده‌ی سایرین و هتک مذهب خواهد بود. 🔻بر حذر بودن از نفـی توحید و یگانگی خداوند و یا شـرک بر پروردگار، در آیات قرآن به کرات در قالب اصنام (بتان) و انداد (شریکان) گوشزد شده است. ♻️آیه‌ی «فَلٰاتَجْعَلوا لِلّٰهِ اَنداداً وَ اَنْتُمْ تَعْلَمونَ»[1] و آیه‌ی «وَ لٰایَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً اَرْباباً مِنْ دونِ‌اللّٰهِ»[2] نمونه‌هایی از تبیین نمود خارجی دوری‌گزینی از توحید است. 📚پی نوشت [1]. بقره / 22 [2]. آل عمران / 64 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 چقدر برچسب میزنیم به پیشانی این و آن؟! هرگز کسی را قضاوت نکنیم 🔹 بعضی بندگان را یک عمر به چشم مجرم و گناهکار میبینیم و در شمار جهنمی ها، ردیفش میکنیم همیشه! 🔹 ولی یوم الحساب که جایگاه حقیقی هرکس روشن میشود، خلایق هرچه برانداز میکنند جهنم را، هیچ اثری از او نمی یابند! 🔹 آری آنکه سالها محکومش میکردیم و در خیالمان جهنمی بود، یک مؤمن بهشتی شده و ما حالا جهنمی جهنمی! 👇👇👇👇 🌴 آیه 62 سوره ص 🌴 🕋 مَا لَنَا لَا نَرَىٰ رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَار ⚡️ترجمه: چرا مردانى را كه ما آنان را از اشرار مى‌شمرديم (در اين جا) نمى‌بينيم؟ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌هنگام ورود به خانه؛ سلام کنید رسولُ اللّه صلى الله عليه وآله : إذا دَخَلَ أحَدُكُم بَيتَهُ فَلْيُسَلِّمْ ؛ فإنَّهُ يَنزِلُهُ البَركَةُ و تُؤنِسُهُ الملائكةُ . هرگاه يكى از شما وارد خانه خود شد، سلام كند؛ زيرا سلام بر آن بركت فرود مى آورد و با آن انس مى گيرند . 📝شرح روایی : الإمامُ الباقرُ عليه السلام في قولِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ: «فَإذا دَخَلْتُمْ بُيُوتا فَسَلِّمُوا على أنْفُسِكُم» هُو تَسليمُ الرَّجُلِ على أهلِ البيتِ حينَ يَدخُلُ ، ثُمَّ يَرُدُّونَ علَيهِ ، فهُو سَلامُكُم عَلى أنفُسِكُم .[بحار الأنوار: 76/5/16] امام باقر عليه السلام در تفسیر این آيه: «هرگاه وارد خانه هايى شديد، به خودتان سلام كنيد» فرمود : منظور سلام كردن بر اهل خانه است به هنگام ورود و جواب دادن اهل خانه است به او . پس ، اين سلام شماست به خود شما . 🔹بحار الأنوار : 76/7/25 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
طومارهای قومران و قتل عیسی مسیح در سال ۱۹۴۷، نزدیک کومران [قومران] در شمال غربی بحرالمیت، طومارهای چرمین که متن آن ها به عبری و از قول پیمبران تورات نقل شده است و چند نوشته ساختگی، کشف گردید. در یکی از این طومارها، در هامشِ تفسیر بر متنِ گفته‌های حبقوقِ پیمبر، نوشته های مبنی بر آزار و شکنجه بر فرقه ای یهودی به دست آمد. از جمله مطالب این نوشته ها، اعدام رئیس آن فرقه است که در متن مزبور، معلم دادگری نامیده شده است‌. بعد از کشف آثار مزبور، مطبوعات کشور های مختلف، مقاله های بیشمار منتشر کردند تا اثبات کنند، رئیس فرقه ی مزبور که به قتل رسیده است، همان عیسی است و این پاپیروس ها از آثار بسیار کهن مسیحیان ابتدایی است. با این همه، بین تاریخ نویسان، راجع به تاریخ این طومارها، اختلاف شدید پدید آمد. تاریخ این نوشته ها به اختلاف، بین فاصله زمانی از قرن دوم پیش از میلاد تا عصر جنگ های صلیبی، تعیین گردید. پس از کاوش ها از سال ۱۹۵۲ به بعد و بنا به تجزیه عناصر آلی طومارها با روش‌های بسیار جدید علمی، مسلم گردید، تاریخ بعضی از طومارها به قرن نخستین پیش از میلاد می‌رسد. ---- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۵۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نقد وهابیت به وسیله عالم مصری 🎤 زین العابدین سخنان جالب عالم سنی در مورد سلام‌الله‌علیها 👈🏼 این عالم سخنان فوق العاده ای علیه عقاید میگوید عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠غرب، الگوی اقطاب صوفی در ورود فراماسونر به ایران 🔸صفی علیشاه از مدعیان قطبیت فرقه نعمت‌اللهی با کمک ظهیرالدوله، داماد ناصرالدین شاه که بعدها به‌عنوان جانشین صفی علیشاه معرفی گردید، انجمنی به نام انجمن اخوت را تأسیس کردند که بیشتر اعضای این انجمن از فراماسونرها بودند. 🔹آشنایی مردم ایران با فراماسونری، از دو طریق رخ داد. 🔻یکی ورود استعمارگران اروپایی به کشورهای مسلمان 🔻و دیگری، سفر رجال سیاسی مسلمان به هند و کشورهای اروپایی. 🔰ظهیرالدوله در طول دوره حیات خود، دو تحول عظیم فکری را تجربه کرد؛ یکی آشنایی با صفی علیشاه و دیگری سفر به اروپا همراه با مظفرالدین شاه. 🔺علاوه بر سفر رجال ایرانی به اروپا، تأسیس فراموش‌خانه و نیز وجود برخی شباهت‌های فراماسونری با تصوف، ایرانیان را به فراماسونری جذب نمود.[1] ❌تصوف در پذیرش فراماسونری در ایران نقش مهمی داشته و علت آن تشابهی است که میان این دو وجود دارد؛ زیرا تعدیل احساسات فرق و مذاهب، ترویج آزادگی و حریت فکری، ترویج روح برادری و رعایت مساوات ازجمله این تشابهات است. 📚پی نوشت 1. الگار، حامد، درآمدی بر تاریخ فراماسونری در ایران، یعقوب آژند ، نشر گستره، ص 58-60. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 حضرت امیرالمومنین عليه‌السلام: اَلافراطُ فِى المَلامَةِ يَشُبُّ نيرانَ اللَّجاجِ. زياده ‏روى در سرزنش كردن، آتش لجاجت را [در سرزنش شونده ]شعله‏ ور مى ‏سازد. تحف العقول، ص 84 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
مراد از کلیسا چیست؟ واژه ی کلیسا از واژه ی یونانی Ek-kalein و لاتین Ecclesia به معنای یک جمعیت، انجمن و یا اجتماعی است که اغلب دارای هدفی دین هستند؛ اجتماعی انسان هایی که فراخوانده شده و با یکدیگر جمع شده‌اند. در ترجمه ی یونانی عهد عتیق، واژه ی کلیسا Ekklesia در ابتدا برای اجتماع مردمی است، که از طرف خدا انتخاب شده بودند؛ به ویژه برای آن جماعت کوه سینا که در آن، بنی اسرائیل، قانون را از خدا دریافت کرد و از طرف خدا به مثابه قوم مقدس برگزیده شد. در عهد جدید نیز این واژه برای مردمی به کار رفته که خدا آنها را برای خدمت مخصوصی فرا خوانده است. پولس نیز مومنانِ مسیحی را قوم برگزیده نامید. این مردم، خانواده روحانی خدا را تشکیل می‌دهند و رابطه اعضای خانواده به وسیله روح القدس و بر اساس کفاره مسیح به وجود آمده است؛ یعنی جماعتی که توسط ایمان به مسیح نجات یافته بود. در واقع از زمان های اولیه تاکنون، کلیسا، انجمن دوستی کسانی بوده که به مسجد اعتقاد داشته و خود را متعهد به شخص و هدف مسیحی دانسته، آن را مایه امیدواری همه مردان و زنان می دانند و هنوز چنین است. ------- بررسی تطبیقی سازمان روحانیت شیعه با نهاد کلیسای کاتولیک ( ماهیت، وثاقت، جایگاه، ساختار و عملکرد) طاهری آکردی، محمد حسین، ص ۴۵. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠امام خمینی(ره)، مخالف شطحیات صوفیانه 🔸برخی از صوفیه منشأ شطحیات را حالت وجد و مستی و بی‌خودی صوفی می‌دانند و آن را به‌عنوان نشانه کمال و عظمت و وصول ذکر می‌کنند. 🔹 ولی برخی دیگر از صوفیه لازمه شطح را نوعی فخرفروشی، ترک ادب و گستاخی می‌دانستند که نشأت گرفته از نقص کمال و فقدان مقام ثابت روح و وجود هیجانات روحی است. 🔰از میان علما و عرفای حقیقی، حضرت امام خمینی(ره) در اواخر "مصباح الهدایه " نظر خود را در مورد شطحیات اظهار فرموده و صدور شطحیات را برخواسته از نقصان سلوک وبقاء خودخواهی صوفیه دانسته است. 🔻امام (ره) پس از اینکه بیانی در مورد سفر اول و دوم ایراد می‌فرماید، اشاره به عامل اصلی و منشأ صدور شطحیات می‌کند و آن را نقصان سالک و سلوک می‌داند : " والشطحیات کل‌ها من نقصان السالک و السکوک".[1] 🔻حضرت امام خمینی (ره) در جایی دیگر نیز شطحیات صوفیه را ناشی از نقصان سلوک و انانیت آن‌ها دانسته و می‌گوید: 👈« آنچه به‌عنوان شطحیات از بعضی از اصحاب مکاشفه و سلوک و ارباب ریاضت صادر شده به سبب ناقص بودن سلوک و بقاء خودخواهی و انانیت در درونشان یا درون درونشان بوده است و به سبب آن، نفس آن‌ها همچون فرعونی بر آن‌ها تجلی کرده است (و این کلمات ناموزون و ادعاهای باطل را گفته‌اند)».[3] 📚پی نوشت [1]. موسوی خمینی، سید روح الله، مصباح الهدایه، نشر آثار امام (ره)، ص 207 [2]. همان، ص 53. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اگر علمای خیانت نمی‌كردند، تمام مردم می‌شدند!!! به اعتراف 🔶 ۵۵۶۹ـ حدثني محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبي ليلي عن علي بشيء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه مني أبدا ۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غيلان مثله وقال لترفضتم. قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی را از عبد الرحمن بن ابی ليلی از قول (علیه السلام) شنیده‌ام كه اگر برای شما آن‌ها را نقل كنم، به خدا سوگند كه همه شما می‌رقصید و هرگز آن‌ها را از من نخواهید شنید. احمد بن حنبل در ادامه می‌گوید كه همین روایت را برای من نقل كرده است كه شعبه گفته كه اگر آن‌ها را نقل كنم، همه شما (شیعه) خواهید شد. ابو عبد الرحمن (عبد الله بن احمد بن حنبل) گفته: اين تعبير درست‌تر است. 📚 العلل و معرفة الرجال ج۳ ص۳۵۴-۳۵۵ (چاپ دار الخانی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠آسيب هاي عرفان هاي نوظهور💠 🔷عمده دليل گرايش برخي از جوانان به اين فرقه ها، بيشتر از سر لهو و لعب است كه متأسفانه، بدون اين كه هيچ گونه شناختي از عقايد اصلي اين فرقه هاي منحرف داشته باشند، به دام آن ها گرفتار مي شوند: همچنين به علت وعده هاي كذب سركرده هاي اين مكاتب، عده اي از افراد كه مشكل مالي دارند و در پاره اي موارد داراي مشكلاتعقيدتي نيز هستند به اين فرق هها، گرايش مي‏يابند. 🔷آسيب هاي فرقه اي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه ومنافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. (محمودزاده، مريم ( 1389 )، عرفان هاي كاذب و انحراف جوانان، در: روزنامه رسالت، . 4/7/89 ، صفحه 20 ) عضویت درکانال👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آغاز پذيرش مراكز تخصصی جهت ثبت نام رشته‌های تخصصی در سطوح ۲، ۳ و ۴ سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به سایت پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه فرمایید. 🌐http://www.paziresh.ismc.ir عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💠امام صادق علیه السلام 🔸منْ سُرَّ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ اَلْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ اَلْأَخْلاَقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ 🔹كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نيكو توأم گردد. 📗بحار الأنوار ج52 ص140 علیه السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
جایگاه زنان در کلیسا گرچه اناجیل لوقا و یوحنا بر نقش بی نظیر مریم، مادر عیسی، تاکید دارند؛ عیسی هرگز او را به مقام رسولی منصوب نکرد و حتی وقتی زنان، رستاخیز مسیح را از قبر مشاهده کردند، مأموریت یافتند، پیام مسیح را به حواریون برسانند، نه این که خود مستقیم به مردم برسانند؛ از این رو آبای کلیسا معتقد بودند، تنها مردان باید به مقام روحانی منصوب شوند. پاپ اینوسنت سوم بارها اعلام کرد: گرچه مریم، باکره ی مقدس، در عظمت و نیکویی از همه حواریون بالاتر بود، اما کلیدهای ملکوت آسمان به او سپرده نشد. این امر تاکنون ادامه دارد و حتی پاپ ژان پل دوم در نامه خود به اسقفان در سال ۱۹۹۵ میلادی، علاوه بر تاکید بر تجرد کشیشان، بر مرد بودن آنها تاکید کرده، این حکم را خطا ناپذیر دانست. ---- طاهری آکردی، محمدحسین، بررسی تطبیقی سازمان روحانیت شیعه با نهاد کلیسای کاتولیک (ماهیت وثاقت، جایگاه ساختار و عملکرد)، ص ۲۳۵. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e