🔺انگیزه🔺
🔸شاید بتوان گفت علت اصلی بی انگیزگی و بی تحرکی ""غفلت و فراموشی و عدم نگرش درست "" است ولو علل دیگر هم مؤثر هست ولی اگر توجه به بعض مسائل انجام بشود آن علل با علة العلل رفع می شوند و نگرش صحیح کسب خواهد شد.
🔸 توجه به زندگینامه بزرگان، توجه ما به اهداف عالی و راقی را دوباره زنده میکند، میل به کسب علم و تقوا را در دل احیا میکند و چون که با بزرگان همراه شدی بزرگانه رفتار میکنی( رسم بزرگان مطالعه زندگینامه علما بوده است ) .
🔹اینکه بی انگیزه می شویم چون از بزرگان خود غفلت میکنیم چرا که سیر در احوال آنها پر است از تلاشها و مجاهدت ها و روشها و اهداف عالیه
🔸دیدار با بزرگان علم و تقوا
🔹چون که با بزرگان هم دم شوی، همچو آنان همره شوی
🔹بله دیدار با بزرگ انسان را بزرگ میکند یعنی افق های دیدش را همچون خود میکند.
🔹چه قدر ما به این نکات توجه داریم و آنها را موثر میدانیم.
🔸 غفلت از هم نشین
🔹هم نشینی با افرادی که اهل علم و تقوا نیستند در روند نگرش و عملکرد ما بسیار مهم هست.
( از اساتید میفرمودند علامه طباطبایی فرمودند یکی از علل پیشرفت من دوری از نا اهلان بود)
🔸 غفلت از فرمانده یعنی حضرت بقیة الله روحی و أرواح العالمين له الفدا
🔹ارتباط روزانه و تجدید عهد ( با توجه نه از روی عادت ) با حضرت تا اینکه سرباز واقعی باشیم.
🔹فردی که همیشه و هر روز با صاحب خود پیمان میبندد و با او معامله میکند و ارتباط قلبی و محبتش نسبت به او بیشتر میشود یقینا بی تحرک و نا امید و بی انگیزه نمی شود.
🔸 غفلت از هجمه های دینی و بلا هایی که بر سر مردم جهان بالاخص شیعیان می آید.
🔹انسان دغدغه مند و دلسوز که به این مساله توجه میکند هرگز دست روی دست نمیگذارد.
🔸 توجه به ارزش عالم و عامل دینی از منظر اسلام.
🔸 توجه به فهم عمیق مباحث علمی و توجه به عملکرد ها و عدم غفلت از خود
🔹باید علمی را که کسب میکنیم عمیق بفهمیم و با روش علمای سترگ و تراز، پیش برویم و از علمای خود غفلت نکنیم و بی توجهی به روش و منش علمی و اخلاقی آنها موجب خسارت عظیم میشود.
🔸 غفلت از علمای تراز و جا به جایی ملاک ها
🔹یعنی به جای اینکه مسیر و تلاش خود را با بزرگان بسنجیم و آنها را ملاک قرار دهیم اساتید خود را ملاک قرار میدهیم لذا غفلت های آن استاد آرام آرام ما را از مسیر اصلی باز میدارد ولی اگر بزرگ الگوی ما شد هرگز کوتاه نمی آییم.
🔸 برای بزرگ شدن که مفهومی است که میخواهیم مصداق آن شویم باید به مصادیق اتم و اکمل آن توجه کنیم و در خود پیاده کنیم.
🔸 و ...
✅ توجه به این طور مسائل باعث شد تا بزرگان نگرش صحیح کسب کنند و در نتیجه با نگرش صحیح، عملکرد صحیح پیدا کردند و تلاش های خود را با وجود موانع به کار بردند تا خدمتی به اسلام کرده باشند( تحمل سختی های مالی، جانی، آبرو و ... )>>> در زندگی آنها سرشار است.
🔹بله غفلت مهمترین عامل برای بی تحرکی و ایستایی هست چرا که وقتی احوال بزرگان را مطالعه میکنیم متوجه میشویم با اینکه استاد خوبی هم بعضا نداشتند ولی دست از تلاش و پیدا کردن استاد و هجرت و ... بر نمیداشتند و در یکجا ساکن نمیشدند و بی انگیزه و نا امید نمیشدند و با تمام وجود و با تمام اخلاص برای اعتلای خود و دین قدم بر میداشتند و هیچ مانعی آنها را متوقف نمیکرد بلکه آنها را تبدیل به فرصت میکردند و خداوند هم به پاس این تلاشها و مجاهدت ها به آنها عزت میبخشید و میبینید که شیخ انصاری و شهید مطهری و شهید صدر و ... چه قدر عزت دارند.
اللهم ارزقنا
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
✔️با مقدمه عبدالحسین خسروپناه؛
💐کتاب «روششناسی جریانشناسی» منتشر شد
کتاب «روششناسی جریانشناسی بهمثابه نظریه-روشی میانرشتهای» با موضوع روششناسی علوم انسانی، نوشته علی ابراهیم پور و با مقدمه دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر محمدصادق کوشکی روانه بازار نشر شد.
«روششناسی جریانشناسی» به دغدغهی تقویت ادبیات بومی علوم انسانی و پاسخی به چالش «روش» در تولید علم میپردازد.
این کتاب برای نخستینبار، جریانشناسی را بهمثابه «نظریه-روش» صورتبندی کرده است، که میتواند در عرض روشهای مرسوم علوم انسانی همچون تحلیل گفتمان مطرح شود. مهم آنکه این پژوهش پیشرو، روش جریانشناسی را بهعنوان فرآیندی میانرشتهای معماری کرده است و بر مبانی حکمت اسلامی پیریزی شده است.
«جریانشناسی» اصطلاحی نوپدید و پربسامد در فضای فکری-فرهنگی و علمی ایران معاصر است که با ادبیات جذاب خود، توجه مخاطبان و اندیشوران بسیاری را جلب کرده است؛ اما بیشتر از آن بهعنوان الگویی رسانهای و ژورنالیستی برای تنظیم محتوا در سخنرانیها، مقالات و یادداشتها استفاده میشود.
جریانشناسی بهمثابه نظریه-روش، میتواند در هر پژوهش فکری، اندیشهای و فرهنگیِ تأثیرگذار در بستر تاریخ استفاده شود؛ ازاینرو جریانشناسی بهعنوان الگویی بومی در رشتههایی همچون فلسفه، کلام، معارف اسلامی، تاریخ، جامعهشناسی، علوم سیاسی، مدیریت و سیاستگذاری قابل بهرهبرداری خواهد بود.
استاد حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در مقدمهی این کتاب آورده است: «بدون روششناسی جریانشناسی، نمیتوان امیدی به دستیابی به مطالعات منضبط و ساختارمند در این حوزه داشت؛ چراکه در اصل «روش» است که مسئولیت پاسداری از هویت علمی پژوهشها و پایداری توجیه آنها در فضای علم و جامعه علمی را برعهده دارد. کتاب «روششناسی جریانشناسی» اولین اثر منسجم برای هموارسازی مسیر دستیابی به این هدف است... این کتاب تحقیق جامع و نوآورانهای است که توسط برادر فاضل آقای علی ابراهیمپور تدوین شده است؛ بنده آن را کامل مطالعه کردم و اصلاحات آن انجام شده است. بیشک برای خوانندگان مفید خواهد بود.»
استاد دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، نیز در مقدمه خویش آورده است: «برای برونرفت از این تنگناها و فاصلهگرفتن از شائبههای غیر عالمانه رایج در جریانشناسی موجود در ایران امروز، چارهای جز پرداختن علمی و روشمند به این مقوله وجود ندارد و یکی از ارکان پرداخت روشمند به جریانشناسی (و سایر موضوعاتی ازایندست) دستیابی به روش شناخت جریانها است... اثر پیش رو یکی از نخستین گامها در عرصه «روش جریانشناسی» است که نویسنده محترم طی تلاشهای خود در جهت شناخت جریانات فرهنگی و سیاسی کشور آن رسیده و مدتی طولانی را برای تولید و پردازش آن صرف کرده و به همین دلیل این اثر هم از امتیاز تازگی و نوپدیدی برخوردار است و هم نیازمند بررسی و نقد عالمانه و البته تکمیل این روند جز با تداوم نگارش در این موضوع ممکن نخواهد بود.»
علی ابراهیم پور طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ دانشگاه باقرالعلوم(علیهالسلام) است و در این کتاب محصول پژوهش چهارساله خود را پس نقد و نظر برخی از استادان حوزوی و دانشگاهی، به جامعه علمی ارائه کرده است.
قابل ذکر است، چاپ نخست کتاب «روششناسی جریانشناسی بهمثابه نظریه-روشی میانرشتهای» در 456 صفحه رقعی با تیراژ 500 نسخه و با قیمت 95هزارتومان بههمت انتشارات کتاب طه راهی بازار نشر شده است.
گفتنی است، پایگاه اختصاصی کتاب به آدرس "@Currents_studies" بستری برای اطلاعرسانی اخبار، نشستها، رویدادها، درسگفتارها و بازخوردهای خوانندگان در شبکههای اجتماعی راهاندازی شده است.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه کتاب علاوه بر کتابفروشیها به پایگاه اینترنتی نشر کتاب طه به نشانی " https://ketabtaha.com/?p=71025" مراجعه کنند و یا با شماره ۰۲۵۳۷۸۴۲۰۳۹ تماس بگیرند.
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
مجله افکار بانوان حوزوی
✔️با مقدمه عبدالحسین خسروپناه؛ 💐کتاب «روششناسی جریانشناسی» منتشر شد کتاب «روششناسی جریانشناسی
روش شناسی جریان شناسی
نویسنده علی ابراهیم پور
بخشی از کتاب نقد و استدلال ها
با چه استدلالی از صهیونیست ها متنفریم ؟
محمد ادریسی/قدس میراث انبیاست، قدس مهبط الوحی است؛ آزادی قدس مستنهض می خواهد. با فلسطین ارتباط داشتن هویت ما است، با قدس ارتباط ایمانی داریم؛ فلسطین سرزمین معجزات است و خدایی که حامی قبله دوم بود، حامی قبله اول هم هست.
در سخنرانی ها و مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی و یاداشت های سران اسرائیلی پر است از عبارات ها و نفرت پراکنی های که نشان دهنده اهداف و ذات آنهاست که لازم است جوانان و نوجوانان بدانند که آنها چه افکار و اعتقاداتی دارند و ما به چه دلایلی از صهیونیست ها متنفر هستیم.
به دلایل مختلف از صهیونیست ها متنفریم. آری! از اسرائیل متنفریم چون اسحاق شامیر یکی از رهبران موساد، می گوید: به زودی فلسطینی ها را مانند ملخ زیر پا له می کنیم و سر آنها را به سنگ ها می کوبیم.
از اسرائیل متنفریم چون بنیامین زئب مشهور به تئودور هرتسل که جنبش سیاسی صهیونیسم را پایه نهاد، می گوید: ساکنان فلسطین که فقیر هستند را باید از این مرزها خارج کنیم و به آنها هرگز شغل داده نشود و بگذارید همیشه بیکار باشند و این وسیله تنها راه استیلا بر این سرزمین است که لازم است سری و مخفیانه انجام شود.
از اسرائیل متنفریم چون داوید بن گوریون اولین نخست وزیر اسرائیل، می گوید: اینها را باید از این سرزمین بیرون کنیم و ما به جای آنها بنشینیم و باید تک تک فلسطینی ها را به قتل برسانیم، به جز آنها که بخواهند در کنار ما همچون برده و بنده برای ما زندگی کنند.
از اسرائیل متنفریم چون گوریون می گوید: این نقشه اسرائیل کنونی را انگلیسی ها برای ما طراحی کردند که قبول نداریم! نقشه ما که جوانان و بزرگان ما برای ما طراحی کرده اند، از نیل تا فرات است و باید مطمئن شویم که فلسطینی ها هرگز به اینجا بازنمی گردند و پیران آنها به زودی می میرند و جوانان هم فراموش می کنند که ما با آنها چه کردیم!
از اسرائیل متنفریم چون ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل، می گوید: فلسطینی ها همچون تمساح هستند که هرچقدر گوشت به آنها بدهی، باز هم دوباره طلب می کنند و سیری ناپذیرند.
از اسرائیل متنفریم چون مناخم بگین نخستوزیر اسرائیل، در یک سخنرانی می گوید: فلسطینی ها حیواناتی بیش نیستند که فقط دوپا دارند.
از اسرائیل متنفریم چون رفائیل ایتان رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر قدس، که از فرماندهان عالیرتبه نیروهای این رژیم بود، می گوید: هنگامی که استعمار این سرزمین تمام شود، اعراب همچون جیرجیرک های سرگیجه گرفته و مست داخل یک شیشه دربسته می شوند و از این سرزمین حتی یک سانتیمتر هم برای آنها نمی گذاریم.
از اسرائیل متنفریم چون آریل شارون می گوید: این را واضح می گوییم نه سربسته که همه بدانید ما یهودیان بر آمریکا سیطره و تسلط پیدا می کنیم و آنها تمامی خواسته های ما را علیه دیگران مو به مو اجرا می کنند.
از اسرائیل متنفریم چون هنگامی که یک روزنامه نگار نیویورک تایمزی از اسحاق رابین نخستوزیر اسرائیل، می پرسد بعد از مذاکرات با فلسطینی ها چه می کنید؟ با اشاره دست خود می گوید: همه را بیرون می کنیم.
از اسرائیل متنفریم چون موشه دایان نخست وزیر اسرائیلی، در یک برنامه رادیویی می گوید: هدف نهایی ما فقط امپراطوری در جهان است.
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
23.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ شماره یک
تعریف دانش سایبرنتیک
سلسله وبینارهای حکمرانی انقلابی
✳️نشست دوم
با موضوع: «دولت سیزدهم و مسألهی حاکمیت سایبرنتیک جمهوری اسلامی»
✅با ارائه استاد محترم:
🔸مهندس محمد علی شکوهیان راد (مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر آزمایشگاه سایبر)
🔸نقادی و ارزیابی:
🔻دکتر آرش وکلیلیان (پژوهشگر فرهنگی اجتماعی)
🔻دکتر عباس پورخصالیان (کارشناس و تحلیلگر مخابرات)
برگزار شده در پنجشنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰
🔸دفتر مطالعات حکمرانی و سبک زندگی اندیشکده معنا🔸
https://eitaa.com/maana_hamandishi
#حق_الجهاد
سکانس ۱
(داغی که از یاد نمیرود)
بسمالله
وقتی در ۶ سالگی پدر و در ۷ سالگی مادرش را از دست داد، عمویش عهدهدار امورش شد.
از دست دادن پدر داغ سنگینی است. ولی خب پدر که آیتالله شیخ مهدی درزی رحمه الله علیه باشد داغ دو چندان می شود. هم از نعمت پدر خوب محروم شد و هم از نعمت یک مربی علمی و معنوی.
اما لطف خدا شامل حالش شد و عمو را دلسوز او گردانید. کمی بعد هم الطاف خاص خداوندی نصیبش شد و او با کسی آشنا گردید که برایش کم از پدر نداشت.
اما خب همه ی این الطاف، داغ فقدان پدر و مادر در هفت سالگی را از یاد نخواهد برد.
چند سال بعد به حوزه کوهستان رفت. یک اتفاق خوش را در آنجا تجربه کرد. خیلی خوش.
وقت برای گفتن زیاد است.
پ.ن: تصویر اعزام رزمنده های بهنمیر به جبههها
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
#حق_الجهاد
سکانس ۲
(ای خواجه درد نیست وگرنه طبیب هست)
بسم الله
معمول طلاب دوست دارند استاد اخلاق داشته باشند. حتی برخی که خیلی اخلاق برایشان در اولویت نیست، باز هم برای حفظ شکلِ کار بدشان نمیآید که استاد اخلاق داشته باشند.
اما خب بیراه نیست اگر بگویم از دُر، نایاب تر است. یعنی اگر دنبال دُر بگردیم، شاید زودتر و آسانتر پیدا کنیم تا استادی که هم ربانی باشد، هم عالم باشد، هم مربی.
شیخ محمداسحاق اما اگر چه از نعمت پدر محروم بود اما توفیق استاد خوب، زود نصیبش شد.
البته از حق نگذریم او هم کمی به این طرف و آن طرف حواله شد تا به مراد دل رسید.
سال ۱۳۲۲ یعنی در ۱۳ سالگی وارد حوزه صدر بابل و هنگامی که ۱۸ ساله شد، وارد حوزه قم شد. به طور خاص مورد تفقد حضرت آیتالله العظمی بروجردی قرار گرفت. مدتی در قم بود تا مصداق آیهی "عسی ان تکرهوا شیئا فهو خیر لکم" شد.
شیء کریه همان خونریزی معده بود که امانش نمیداد. حالا بماند که این خونریزی و این دردها خودش حکایت از مصائبی فراموش نشدنی میکرد که در سکانسهای بعد خواهم گفت. دیگر قم ماندن برایش مقدور نبود. حسب الامر بروجردیِ بزرگ، به خاطر بیماریاش به مازندران برگشت.
آیت الله العظمی بروجردی به او گفت: برو کوهستان نزد شیخ محمد کوهستانی.
به راستی شیخ محمد کوهستانی که بود؟!
دست روزگار شیخ اسحاق را رساند به مراد دل. او هنوز خبر نداشت که مراد دل را یافته...
البته اگر جوینده نباشی تا آخر عمر به این طرف و آن طرف حواله میشوی. طالب که باشی به مطلوب و مقصود خواهی رسید. بسیاری از ما در پی چنین گوهری هستیم اما ندای دلمان نیست. زبانمان طالب است.
قلب طالب خواب و خوراک را از او دریغ میکند. اینگونه میشود کعبه خود را نمایان میکند.
چه زیبا گفت:
ای خواجه درد نیست وگرنه طبیب هست
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
بسمالله
_شرح ما وقع_
آقای قدیانیِ خوش قلم که از طرفداران حاج باقر قالیباف است، در ادبیاتی که قطعا مورد تایید رهبر انقلاب نیست، به آقای جلیلی و جبهه پایداری و هوادارانشان تاختند. این تاخت و تازها صدای طرف مقابل را در آورد که خب کاملا طبیعی بود.
_یک سوزن و یک جوالدوز_
البته بماند که برخی دوستان یک عمر از این ادبیات برای دوستان هم مسلکشان که فقط در سلیقه اختلاف دارند، استفاده کردند ولی خب حالا یکی با خودشان اینگونه حرف زده بر آشفتند. البته آقای قدیانی کارش هیچ توجیهی ندارد و قطعا اشتباه است.
_سر پیاز یا ته پیاز؟_
من خودم به حاج باقر قالیباف ارادت بیشتری دارم و کلا مدل رفتار و کردار او را میپسندم. اما خب خودم را با دوستان آقای جلیلی در یک دایره گفتمانی میبینم که سلیقه هایمان خیلی تفاوت دارد که البته گاهی اختلاف سلیقه موجب اختلاف در هدف میشود که قابل حل است.
_قیمه توی ماست چرا؟_
دغدغه ای که موجب شد این متن را بنویسم یک چیز بود. قدیانی در یکی از این نوشته جات برای حضرت آیت الله مصباح از ادبیات زشتی استفاده کرده بود.
هاااا. اینجاست که کلاه ما می رود توی هم.
حرص خوردم که این جوان که فرزند شهید هم هست، چه دارد میگوید. به همین زودی از مصباحی که دهه هفتاد و هشتاد، تک و تنها برای پاسخ به شبهات و استحکام انقلابیگری جوانان به کوی و برزن میزد، عبور می کند؟
حاشا و کلا که انقلابی مصباح بزرگ را یادش برود.
قدیانی جان؛ بی احترامی به این شخصیت در واقع روی شاخه ایستادن و شاخه را بریدن است.
من شخصا اگر به حاج باقر علاقه دارم، آیت الله مصباح را عاشقانه دوست دارم. افتخار هم میکنم.
_الله الله فی القرآن_
عدم انس با قرآن دارد ما را بیچاره میکند.
مگر قرآن نمیگوید: وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ
اگر افرادی از هم مسیرانمان عدالت را در گفتار رعایت نمیکنند، ما نیز باید مثل آنان باشیم؟
ضمن اینکه در بین همان افراد، شخصیت های مومن و فرهیخته کم نیستند.
چه جلیلی چه قالیباف چه رئیسی، هر کدامشان اگر رئیس جمهور شوند، مدتی هستند و خواهند رفت. اما عمر ما کهتمام شود، برای هر کلمه ای که نوشتیم تازه باید جواب دهیم.
جانم به سید علی خامنه ای که تقوا تقوا از دهانش نمی افتد.
شبیه او باشیم لااقل.
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
یادداشت؛
انتظار مردم از شورای نگهبان
انتظار مردم از شورای نگهبان بیش از آنکه تأیید صلاحیت افراد باشد، رد صلاحیت کسانی است که توان اداره کشور را نداشته و ممکن است با تصمیمات غلط مردم و کشور را گرفتار کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، این روزها که همه ما به انتظار تصمیمات شورای نگهبان درباره تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نشستهایم، اعضای محترم این شورا در شرایطی بسیار دشوار و البته سرنوشت ساز قرار گرفته و باید بتوانند مسؤولیت مهم و تاریخی خود را به درستی انجام دهند.
در حقیقت می توان ادعا کرد، شورای نگهبان امروز نگهبان واقعی کشور و نظام از سقوط در درّه بی تدبیری، بی کفایتی و ناکارآمدی است؛ دره ای ژرف که جز فقر، گرانی، تعطیلی مشاغل، بسته شدن منابع انرژی، گرفتاری در معاهدات غربی و قطعی برق، آب و نانِ سفره مردم، ارمغانی نخواهد داشت.
خاطرم هست روزی با یکی از میلیونها مردم گله مند از نابسامانیهای اقتصادی و بی عدالتی دولت تدبیر و امید، صحبت میکردم که در خلال صحبت متوجه شدم به رییس جمهورِ تا اطلاع ثانوی محترم کشورمان رأی داده است. به او گفتم خود کرده را تدبیر نیست، شما خود به کسی رأی دادی که کارآمدی و توان لازم برای اداره دولت را نداشت و باورش به غرب بیشتر از مردم و جوانان این کشور بود.
او در جوابم گفت: «من به کسی رأی دادم که شورای نگهبان او را تأیید کرده بود و من گمان می کردم هر کسی که توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت می شود، صلاحیت کافی برای اداره کشور را دارد و تفاوت کاندیداها در عرصه انتخابات، مربوط به تفاوت حزب یا صرفاً نگاه سیاسی آنهاست.»
آری، این روزها انتظار مردم از شورای نگهبان، بیشتر از آنکه تأیید صلاحیت افراد باشد، رد صلاحیت کسانی است که توان اداره کشور را نداشته و ممکن است با سیاست ها و تصمیمات غلط و سیاست زده خود، کشور را به ورطه بحران ها و مردم را به گرداب گرفتاری ها بکشانند.
این بار مردمی که طعم تلخ فشارهای سیاسی برای تأیید صلاحیت گشاده دستانه را چیشیده اند، با قوت پشت شورای نگهبان می ایستند تا فارغ از فشارهای سیاسی یا حتی فشارهای رسانه ای، مانع ورود کسانی به عرصه انتخابات شوند که صلاحیت کافی و لازم برای تصدی مدیریت دستگاه اجرایی کشور و خروج ایران عزیز از مشکلات اقتصادی و مدیریتی را ندارند:
- کسانی که تجربه، برنامه و اراده کافی برای مدیریت جهادی در دولت را ندارند؛
- کسانی که نشان داده اند هنگام دسترسی به منابع و اطلاعات، نمی توانند اصل پاکدستی را برای خود و نزدیکانشان رعایت کنند؛
- کسانی که فرزندانشان برای تحصیل یا زندگی، تابعیت یا حتی اقامت در کشورهای غربی را برگزیده اند و با بی اعتمادی به ظرفیت های داخلی، زمینه نفوذ را هم برای دشمنان ملت ایران باز کرده اند؛
- کسانی که نشان داده اند بعد از تصدی یک جایگاه مهم مانند ریاست جمهوری، از خویشتن داری لازم در برابر مردم و قانون برخودار نبوده و با قانون گریزی و اعمال نظرات سلیقه ای، کشور را دچار بحران های گوناگون از جمله بحرانهای امنیتی می کنند؛
- کسانی که خود و دوستانشان را نظام میخوانند و مردم را رعیت خویش می دانند و به همین علت، بی اعتنا به نظر مردم یا نمایندگان آنها، تصمیمات شخصی و محفلی خود را به کشور و مردم تحمیل کرده و وقیحانه آن را به نام تصمیم نظام معرفی میکنند؛
- یا کسانی که با قانون جمهوری اسلامی رأی می آورند و بعدا خودشان را برابر یا حتی برتر از قانون دانسته و قانون اساسی کشور را پایمال می کنند.
مردم همچنان باور دارند که شورای نگهبان، تنها نهاد نگهبان کشور از افتادن سکان اجرای کشور به دست نا اهلان (از خودی و نا خودی تا افراد بیخودی) است. گرچه آرزو داشتیم که این افراد خودشان به مردم و خودشان رحم کرده و به صحنه نمی آمدند تا هم کار خادمان مردم راحت تر باشد، هم آبروی خودشان بیشتر حفظ شود.
اما اکنون که آمدند بدانند «قرار نیست مردم ایران عزیز، تاوان آبروی آنها را بدهند.»
محمدحسین پیشاهنگ
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645