eitaa logo
یادداشت های مهدی افراز
984 دنبال‌کننده
63 عکس
7 ویدیو
4 فایل
مهدی افراز دانش‌طلب درس‌خارج و دکتری سیاست‌گذاری فرهنگی شاگرد مکتب امام خمینی @mahdi_afraz
مشاهده در ایتا
دانلود
💡توصیه های راهبردی سید حسن نصرالله به رسانه های جبهه مقاومت چه بود؟ ✍️مهدی افراز بخش اول 🔸جناب سیدحسن نصرالله در تابستان سال ۱۴۰۰ و پس از پایان نبرد سیف القدس، بر اساس بازخوردهایی که از آخرین وضعیت میدان و جامعه مقاومت داشت، در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوسازی گفتمان رسانه‌ای و مدیریت نبرد» توصیه های قابل تأملی را در خصوص راهبردهای گفتمانی و رسانه ای ایراد فرمود که مرور آن برای این روزهای نبرد می تواند الهام بخش باشد. 🔹راهبرد اول: "مخاطب قرار دادن بی طرف ها". در ارائه منطق و اندیشه مقاومت نباید از هیچ طبقه و جریان اجتماعی به عنوان مخاطب مأیوس شد و اساساً مسؤلیت رسانه این است که بتواند با در نظر گرفتن اقتضائات، افراد بی طرف و حتی کسانی که به جبهه دشمن تعلق دارند را به جریان مقاومت ملحق نموده و سرمایه اجتماعی آن را افزایش دهد... "مسئولیت رسانه آن است که بقیه را هم که هنوز بی‌طرف هستند خطاب قرار دهد تا این پایگاه مردمی گسترش یابد. همچنین باید مخاطب رسانه‌های آن‌ها را که در جبهه‌ی دشمن ایستاده‌اند و از دشمن حمایت می‌کنند یا روابطشان را با دشمن عادی‌سازی کرده‌اند یا به‌دنبال توطئه‌چینی علیه مقاومت هستند، خطاب قرار دهد. نباید از هیچ‌کسی چه بی‌طرف و چه از کسانی که در جبهه‌ی دشمن قرار گرفته‌اند مأیوس شد. وقایع تاریخی در بسیاری از جنگ‌ها به ما نشان داد که چطور ممکن است پیام واقعی، صادقانه و منطقی تعداد زیادی از افراد جبهه‌ی دشمن را بی‌طرف کند و حتی به جبهه‌ی دوست ملحق کند." 🔸راهبرد دوم: "اذعان به نقاط قدرت دشمن". بایستی ضمن آن که برای عبور از قابلیت های نظامی دشمن برنامه ریزی داریم ولی واقعیتِ دارایی ها، امکانات و تجهیزات دشمن را برای مخاطبین تشریح نمائیم... "این از نقاط قدرت گفتمان رسانه‌ای و رسانه‌های محور مقاومت است، استناد به واقعیت‌ها و حقایقی عینی میدانی، سیاسی، فرهنگی، عاطفی و وجدانی نزد امت، حقایق و واقعیت‌ها نزد دشمن. ما از نقاط قدرت دشمن اطلاع داریم و به آن اذعان می‌کنیم و برای مقابله با این نقاط قوت، مهارکردن آن‌ها، عبور از این نقاط قدرت و تضعیف آن‌ها تلاش می‌کنیم و از نقاط ضعف دشمن نیز مطلع هستیم تا با اتکا به آن‌ها پیروزی بسازیم. مهم‌ترین چیز در گفتمان رسانه‌ای در حدود ۴۰ سال گذشته آن است که به واقعیت‌ها مستندبوده و به اوهام، تخیلات، اختراعات ذهنی، رؤیا‌ها و دروغ‌ها مبتنی نبوده است و همین‌طور هم باید ادامه یابد." 🔹راهبرد سوم: "استناد به حقوق طبیعی و انسانی مقاومت". مهم ترین برگ برنده مقاومت تلاش آن برای احقاق حقوق طبیعی و انسانی خودش است لذا برای بیان منطق مقاومت، اصلی ترین نقطه قدرت آفرین تکیه بر همین حقوق انسانی، اخلاقی و دینی مسلّم است... "زمانی که می‌خواهیم این گفتمان را ارتقاء دهیم یا احیا کنیم، باید آن را با استناد به عناصر اصلی قدرت ارتقاء دهیم و احیا کنیم که بیشتر رسانه‌های دیگر یا رسانه‌های دشمن فاقد این عناصر هستند. اوّل استناد به حق؛ رسانه‌های محور مقاومت و گفتمان رسانه‌ای اینجا بیانگر حق است، حق ملت فلسطین در سرزمین آن از دریا تا رودخانه، حق سوریه در جولان آن، حق لبنان در باقی‌مانده‌ سرزمین‌های اشغالی آن. امروزه اگر به سرتاسر کره‌ی زمین نگاهی بیاندازیم، مهم‌ترین و روشن‌ترین حق قانونی، دینی، شرعی، انسانی و اخلاقی، حق فلسطین را در بالاترین درجات وضوح می‌بینیم؛ شما بیانگر حق هستید، امّا رسانه‌های مقابل شما بیانگر باطل‌اند و بر اساس همه‌ی معیار‌های قانونی، شرعی، دینی، اخلاقی و انسانی باطل هستند. این حق است که ملت‌هایمان سرنوشتشان را خودشان به‌دور از سلطه‌گری آمریکا تعیین کنند. این حق است که ملت‌ها از ثروت‌هایشان در مقابل غارتگری آمریکا و کشور‌های همسو با آن بهره‌برداری کنند." 🔸راهبرد چهارم: "اعتماد به عملکرد گروه های مقاومت". در جریان درگیری، گروه های مقاومت حتماً دچار اشتباهات و خطاهایی خواهند شد اما نباید اجازه داد این موارد برجسته شده و زمینه سستی و از بین بردن اعتماد به نفس جنبش مقاومت را فراهم بیاورد..."این یک نبرد سخت است که به برنامه‌ریزی و پیگیری نیاز دارد؛ امّا در وهله‌ی نخست، به اعتمادبه‌نفس هم نیاز داریم. نباید در مقابل این تخریب‌ها و بدنام‌کردن‌ها سست شویم. ما باید به خودمان،مردم و جنبش‌های مقاومت اعتماد بالایی داشته باشیم. جنبش‌های مقاومت معصوم نیستند و ممکن است مرتکب اشتباه شوند، امّا این جنبش‌ها از اعتبار، اخلاص و آمادگی بالا برای فداکاری و وفاداری برخودار هستند. هر چند این مسئله، وجود خطاکاران و حتی گناهکاران را در میان آن‌ها نفی نمی‌کند. ما در واکنش به خطا‌ها و گناهان موجود، باید برای درمان و حل آن تلاش کنیم. دشمنان بر روی بزرگ جلوه‌دادن اشتباهات تمرکز می‌کنند" https://eitaa.com/afrazmahdi
💡توصیه های راهبردی سید حسن نصرالله به رسانه های جبهه مقاومت چه بود؟ بخش دوم 🔹راهبرد پنجم: "اعتبارآفرینی بر مبنای صداقت با مخاطب". برخلاف سیاست های مدرن، نه زیادی رسانه و مهارت های رسانه ای و نه پول پاشی ها نمی تواند برای رسانه مقاومت اعتبارآفرینی کند بلکه آن چه موجب موفقیت است حرکت بر مدار راستی و صداقت با مخاطبین است..."از مهم‌ترین عناصر قدرت در گفتمان و رسانه‌های محور مقاومت، صداقت و راستی است که اعتبار آورده است. اعتبار را با پول نمی‌توان ساخت و با زیادی رسانه‌ها و زیادکردن مهارت‌های رسانه‌ها به‌دست نمی‌آید. اعتبار واقعی را راستی به‌دست می‌آورد، آنچه رسانه‌های مقاومت به مردم می‌گویند، صداقت و راستی در نقل حقایق است و این باید ادامه یابد. امروز شهرک‌نشینانِ این دشمن به رسانه‌های مقاومت بیشتر از سران و رسانه‌هایشان اعتماد دارند، چرا ما به این نتیجه رسیده‌ایم؟ این نتیجه‌ی صداقت، راستی و تجربه‌ی طولانی است." 🔸راهبرد ششم: "توجه به تنوع سلائق در پایگاه مردمی مقاومت". جریان مردمی مقاومت شامل طیف گسترده ای از سلائق و دیدگاه های مختلف است لذا می باید با درنظر داشتن تنوعات فرهنگی و ایدئولوژیک برای آن ها گفتارسازی و تصویرسازی صورت داد... "طرفدارانی که رسانه‌ها و گفتمان مقاومت به آن متکی است، از عامه‌ی مردمی است که در جهان عرب و جهان اسلام و نیز در جهان طیف بزرگی را تشکیل می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این پایگاه مردمی آن است که از نظر دینی، فکری، فرهنگی، اعتقادی و ایدئولوژیک متنوع است. از نظر قومیتی و نژادی هم تنوع دارد و در امتداد منطقه و جهان هستند و نقطه‌ی مشترک آن‌ها قدس، مقدسات در آن و مظلومیت ملت فلسطین است." 🔹راهبرد هفتم: "استفاده حداکثری از شبکه های اجتماعی". شبکه های اجتماعی به دلیل برخورداری از بستر مردم پایه تر، شرایط مساعدتری را برای شکستن انحصارهای رسانه ای جریان سلطه پدید آورده اند به همین جهت این شبکه ها فرصت بزرگی برای انتقال حقایق به سراسر جهان است..."آنچه ما امروزه به آن نیاز داریم، استفاده‌ی حداکثری از شبکه‌های اجتماعی است. من اخیراً برخی آمار‌ها را مطالعه می‌کردم که در آن‌ها این سؤال مطرح شده بود: چرا ابراز همبستگی جهانی با نبرد سیف‌القدس بیشتر از هر نبرد دیگری بود؟ برخی تحقیقات این مسئله را به‌وجود شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری آن مرتبط دانسته‌اند، چراکه دشمنان ممکن است بتوانند یک شبکه‌ی ماهواره‌ای را مسدود و یک شبکه‌ی رادیویی را تحریم و ساکت کنند و جلوی انتشار یک روزنامه را بگیرند، ولی انتشار شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی به‌حدی رسیده است که می‌تواند تحولات را منتقل کند، در حالی که سابقه نداشته است نبرد یا تقابل و مظلومیت و کشتار در فلسطین اشغالی این‌گونه منتقل شود. این یک فرصت بسیار بزرگ است که در آن هر انسان و شخصی در این امت می‌تواند برای انتقال تصاویر، حوادث و موضع‌گیری‌ها به جهان وارد عمل شود." 🔸راهبرد هشتم: "تکیه بر مقابله با سلطه گری آمریکا در منطقه". در طرح مقاومت برای رهایی منطقه، اصل اول مبارزه با سلطه گری آمریکاست و آزادسازی فلسطین بدون درهم شکستن سلطه آمریکا در منطقه ممکن نیست، برهمین اساس لازم است ضمن تعمیق دشمنی ها با صهیونیسم، توجهات را بر روی نشان دادن نقش محوری آمریکا متمرکز نمائیم و مانع تفکیک نقش اسرائیل از ایالات متحده در اذهان شویم... "نمی‌توان فلسطین را بدون رویارویی با سلطه‌گری آمریکا در منطقه آزاد کرد، زیرا همین سلطه‌گری نظام‌ها و ارتش‌ها را به ساختار‌های مرده‌ای تبدیل کرده است که تحرک و اراده‌ای ندارند و کاری از دستشان بر نمی‌آید. سلطه‌ی آمریکا پایه و اساس و خطرناک‌ترین است، زیرا این سلطه اوّلاً، به‌خودی‌خود مشکلی برای کشور‌ها و ملت‌های ماست از این جهت که سلطه‌گری مبتنی بر سلب تصمیمات، غارت ثروت‌ها، تحمیل نظام‌ها و منع‌کردن ملت‌های ما از تعیین سرنوشت خود در همه‌ی عرصه‌هاست و ثانیاً، همین آمریکا نیز حامی اسرائیل است. نمی‌توان فلسطین را بدون رویارویی با سلطه‌گری آمریکا در منطقه آزاد کرد، زیرا همین سلطه‌گری نظام‌ها و ارتش‌ها را به ساختار‌های مرده‌ای تبدیل کرده است که تحرک و اراده‌ای ندارند و کاری از دستشان بر نمی‌آید." 📌لینک سخنرانی کامل جناب سید: https://khl.ink/f/48269 https://eitaa.com/afrazmahdi
سرچشمه.mp3
58.46M
💡ریشه کانونیِ ابهامات اجتماعی در مورد مقاومت چیست؟ ▫️در جمع فعالان تبلیغی استان کرمان 🔸مجموعه فرهنگی مس سرچشمه https://eitaa.com/afrazmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در غزه زندگی جاریست قربان آن بدن کوچکی که با تداوم «زندگی» در برابر این وحشت و خشونت «مقاومت» می‌کند... https://eitaa.com/afrazmahdi
"اگر توسعه سرمایه اجتماعی مقاومت در ایران از طریق تبیین عمومی مساله مان باشد، هزاران امکان طبیعی در امور روزمره در دسترس ماست..." 📸 اولین سوال میانترم درس فیزیک ۱ که از ورودی‌های جدید خواسته بود تا حجم آوار ناشی از جنایت اسرائیلی‌ها در نوار غزه را تخمین بزنند.
💡در حکم دیوان لاهه چه دستاوردی نهفته است؟ ✍️مهدی افراز بخش اول 🔸ایده مقاومت فراتر از مواجهه میلیتاریستی واجد عقلانیتی است که مسأله اش نه توسعه قدرت که ظهور حق است. مقاومت می گوید فقط زمانی که حق بروز یابد، استیلا از میان می رود و قسط اقامه می شود. مقاومت ورای مواجهه میلیتاریستی در یک میدان پیش نمی رود، هرجا که زمینه ای برای تظاهر حق باشد، آنجا میدان سرنوشت سازی برای مقاومت است. آن هایی که امروز برای قضاوت در موازنه نبرد صرفا به میدان خیام و جبالیا چشم دوخته اند، فهمی میلیتاریستی از جهاد دارند. 🔹پس از ۱۴ ماه تداوم و تشدید جنایت، دیوان کیفری بین‌المللی در یک روند دو مرحله ای، حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت را صادر کرد؛ حکمی که علت صدور آن، ارتکاب جنایات جنگی در غزه از سوی این دو مقام رژیم صهیونیستی اعلام شده‌است. با اندک تأملی در سابقه نهادی این دیوان درخواهیم یافت که حتما اتفاق متفاوتی در مناسبات حقوق بین الملل رقم خورده است. 🔸در عملکرد ۸۰ ساله دادگاه لاهه تاکنون هیچ رأی‌ یا حکمی که در چارچوب نظام منافع دنیای غرب معنادار نباشد، صادر نشده است. این دادگاه در طول عمر مفید خود، صرفا به موضوع نسل‌کشی اوگاندا، کنگو، آفریقای مرکزی، دارفور، کنیا و اوکراین رسیدگی و علیه ۱۵ نفر اعلام جرم کرده که هیچکدام از متعلقان به بلوک قدرت غرب نبوده اند. اما اینبار و پس از صدور رأی‌، بسیاری از کشورهای اروپایی از آمادگی خود برای اجرای حکم خبر داده‌اند و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد "باید به تصمیم این دیوان احترام گذاشته و آن را اجرا کنیم." 🔹در رفتارشناسی این حکم متفاوت، حداقل پنج احتمال قابل تصویر است؛ 🔸احتمال اول؛ بیدار شدن وجدان انسانی در ساختار حقوق بین الملل، با اندک دقتی در فلسفه وجودی نهادهای بین المللی پس از جنگ دوم و کارکرد نهاد حقوقی آن، وقوع این احتمال ساده انگارانه به نظر خواهد رسید. هیچیک از مفادی که در سیاهه جرائم سران رژیم برای صدور این حکم به آن ها استناد شده، بدیع و جدید نمی باشند. رفتارهای مبتنی بر جنایت جنگی، حمله عمدی علیه جمعیت غیرنظامی، آزار و اذیت، قتل عمدی و تحمیل گرسنگی همگی بخشی از مانیفست نظامی اسرائیل در ادوار گذشته در قبال مردم فلسطین و لبنان بوده و در هیچکدام از فصول قبلی این جنایات، این وجدان انسانی با وجود دریافت گزارشات متعدد حتی به خود هم نیامده بود و در طول یک دهه گذشته حتی موضوعات مرتبط با بحران انسانی غزه و زندانی شدن دو میلیون انسان در یک باریکه را به بحث هم نگذاشته بود. 🔹احتمال دوم؛ تغییر سیاست های کلان اتحادیه اروپا در قبال آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ ممکن است به ذهن برسد که به جهت تغییرات در موازنه قدرت جهانی و افول هژمونی امریکایی، صهیونیزم دچار افت سرمایه در دنیای غرب شده و امکان صدور چنین حکمی صرفاً در بستر جهانی قابل تصور است که یهود امریکا در آن تضعیف شده است. لذا اتحادیه اروپا بر اساس استقلال رأی خود تلاش نموده قدم هایی را برای بیرون آمدن از ذیل پروسه تحمیلی واشنگتن بردارد و نشانه هایی را برای ایجاد تغییر بنیادین در سیاست های خود در قبال رژیم صهیونیستی بروز دهد. روشن است که چنین برداشتی از مسأله نیز بیش از حد خوشبینانه است، با توجه به این واقعیت که تمدن غربی، صرف نظر از وجوه یونانی آن، اساساً تمدنی یهودی است و در موقعیت کنونی نیز گره خوردگی ماهوی میان آینده اقتصادی اروپا و موضوع دسترسی های آمریکا به منابع غرب آسیا، هیچ امکان عقلائی برای استقلال نظر اروپائیان نسبت به مسأله اسرائیل وجود ندارد. ضمن این که در همین دادرسی محمد ضیف، یحیی السنوار و اسماعیل هنیه نیز مورد اتهام قرار گرفته و تحت همین حکم واقع شده اند، که این موضوع بیانگر این واقعیت است که اگر بنابود این دیوان با رویکردی متفاوت از گذشته اقدام نماید، نبایست چنین جرائمی را برای رهبران مقاومت فلسطین مقرر می نمود. 🔸احتمال سوم؛ تلاش اروپا برای تضعیف بلوک ترامپ از طریق تحت فشار گذاشتن باند نتانیاهو؛ با توجه به رویکردهای ضد حمایتی ترامپ در قبال اتحادیه اروپا در دور اول ریاست خود و اختلافات اساسی که در موضوع ناتو و اوکراین میان اروپا و ترامپ شکل گرفته است، این احتمال طبیعی به نظر می رسد که اتحادیه اروپا تلاش دارد با بهره گیری ابزاری از وضعیت انسانی غزه، این موضوع را به وزنه ای برای قرار گرفتن در موقعیت بهتر در موازنه منازعات خود با بلوک ترامپ تبدیل کند. https://eitaa.com/afrazmahdi
💡در حکم دیوان لاهه چه دستاوردی نهفته است؟ بخش دوم 🔹احتمال چهارم؛ تلاش ریاکارانه غرب برای حفظ ارزش های مدرن در افکار عمومی جهان؛ بیش از یکسال است که همه روزه و با سقوط هر بمب و موشک در باریکه غزه، ساختار ارزش های مدرن در پیشگاه ذهن و وجدان عمومی جهان بیش از پیش مورد محاکمه قرار گرفته و پایه های اصولی آن لرزان می گردد. طبعاً آن هایی که در جهان غرب نسبت به آینده تمدنی مدرن و باورمندی الهیات آن فهم دارند، طراحی هایی را برای ترمیم این وضعیت و بازسازی ذهنی آن صورت می دهند. حکم اخیر دادگاه لاهه می تواند ضلعی از تحقق همین سناریوها باشد. 🔸احتمال پنجم؛ استفاده از فرصت انتقال قدرت در آمریکا برای تغییر در آرایش سیاسی رژیم صهیونیستی؛ حفظ رژیم و جلوگیری از قرار گرفتن آن در سراشیبی وجودی حتماً از رسالت های تاریخی است که در شرایط کنونی جهان غرب در قبال آن احساس ضرورت می کند. بازسازی وجهه اسرائیل از طریق منحصر نمودن جنایات به رفتارها و تصمیمات شخصی نتانیاهو و تیم او و مبرّی نمودن کلیت ساختار سیاسی رژیم، حتماً در دسترس ترین راهبرد برای نجات آن و ایجاد دگرگونی در وضعیت بحران زده کنونی اش می باشد. 🔹فارغ از کنکاش در راستی آزمایی هریک از احتمالات مذکور و بدون توجه به این مطلب که آیا دنیای غرب در سناریو تازه طراحی شده خویش می تواند منفعت یا آورده ای را تصاحب کند یا خیر، می بایست متوجه دستاوردی بزرگ برای ایده مقاومت باشیم. در بدبینانه ترین احتمالات نیز قابل انکار نیست که مهم ترین ساختار حقوقی بین الملل مجبور شده است، سران رژیم را به عنوان جنایتکاران جنگی مورد پیگرد کیفری قرار دهد و این موضوع حتی اگر با هدف بازسازی تصویر جهانی از صهیونیزم هم که صورت گرفته باشد به طورناخودآگاه بزرگترین ضربه وجودی را به آن وارد آورده است. بیش از هشت دهه است که فلسفه وجودی این رژیم در چارچوب کلان روایتی با عنوان "مظلومیت تاریخی یهود" معنادار شده است. 🔸"تصویرسازی از یهود به عنوان یک قربانی تاریخی" کلان پروژه ای است که اروپای معاصر برای موفقیت آن هزاران اثر علمی و رسانه ای تولید کرده و سرمایه های فراوانی را به پای آن ریخته است. در یک فقره آن شخصیتی چون هانا آرنت به عنوان یک فیلسوف سیاسی و شاگرد مکتب هایدگر، مهم ترین اثر اندیشه سیاسی خود را تحت عنوان "یهود ستیزی" به این مسأله اختصاص می دهد که؛" نفرت از یهودیان چرا و تحت چه شرایطی در میان جوامع اروپایی پدید آمد؟" 🔹با در نظر داشتن به این واقعیات و توجه به میزان ارزش مندی که موضوع مظلومیت یهود برای عالم مدرن دارد، باید دریافت که مقاومت، امروز در بسیاری از میادین غیر میلیتاریستی همچون این میدان تاریخی چه پیروزی بزرگی را به دست آورده و چه دوران کابوس ناکی را برای روایت های غرب پدید آورده است. جنایت کار شناخته شدن سران رژیم -با این فرض که هیچ مابه ازای سیاسی و حقوقی هم نداشته باشد- منهدم کننده ارکانِ کلان روایتِ "قربانی بودن یهود" بوده و به طور مستقیم ریشه های الهیاتی اسرائیل به عنوان یک کشور و ساختار سیاسی دولت - ملت را خواهد پوساند. این رخداد در دوران پساتوافق، یک پیروزی تثبیت شده، غیرقابل انکار و بنیادین را برای جبهه مقاومت خواهد آفرید. این پیروزیِ نهفته، بیش از هرچیز مدیون منطق، عقلانیت و از همه مهم تر حقانیت ایده مقاومت بوده و در آینده نزدیک پیامدهای خود را بر مناسبات جهانی تحمیل خواهد نمود. https://eitaa.com/afrazmahdi
💡توضیحی پیرامون یک بریده فیلم... ✍مهدی افراز 🔸بریده فیلمی از بنده در فضای مجازی پخش شده است که مربوط به جلسه ای در حدود دو ماه پیش و پس از شهادت سید مقاومت، در محفل بچه مسجدی ها بوده است. 🔹بنده در این جلسه ضمن برشمردن استدلال هایی که در طرفین میدان فکری امروز ایران در جریان است، تلاش نمودم با توجه دادن به موقعیت سرنوشت سازی که در آن قرار گرفته ایم به ضرورت خروج از سرخوشی و جدی گرفتن فرمان جهاد مبنی بر حمایت همه جانبه از حزب الله بپردازم. موقعیتی که همه ظرفیت های تکنولوژیک غرب در خدمت اراده شیطانی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تنها راه برای تداوم پیروزی های گذشته کشاندن اراده الهی به صحنه از طریق اقدام و مجاهدت بی امان است و الا با دلخوش کردن به امکانات نظامی و خلاصه کردن اقدام به القای فشار برای پرتاب موشک نمی توانیم کمک شایانی را به مقاومت تقدیم کنیم. 🔸بیان کلی بنده ناظر به نقد رویکردی بود که از سه بی توجهی رنج می برد؛ 🔹اولا؛ نسبت به قدرت و توان دشمن گویی بی توجه است و حواسش نیست که با قدرتی مستظهر به توان شیطانی غرب میجنگد و کوچک شمردن ذهنی آن به نوعی کوچک شمردن حماسه مقاومت و حزب الله است. 🔸ثانیا؛ نسبت به اقتضائات ما در میدان نبرد و موازنه نظامی بی پروایی دارد و تصور می کند پیشرفت های فنی ما به گونه ای دست برتری مطلق درست کرده است که از هر تلاش برای تکاپو در میدان های دیگر مستغنی هستیم. 🔹ثالثا؛ نسبت به کاستی هایی که در سرمایه اجتماعی ما وجود دارد نیز بی اعتناست و آن را بی اهمیت قلمداد نموده و لذا اراده و انگیزه ای برای ارتقا و تقویت آن ندارد. 🔸و این هر سه بی توجهی یک غفلت بزرگ را درست میکند و آن غفلت از منطق پیروزی است که منطق عجز در مقابل درگاه الهی است و بسترسازی برای جریان پیدا کردن قدرت لایزال حق از مسیر مجاهدت های طاقت فرساست. 🔹ما حتما در فضای پیشرفت همه توانی که داشته ایم را به کار بسته ایم و همه دنیا را به شگفتی وا داشته ایم و عمیقا کار را برای دشمن سخت کرده ایم. 🔸ما حتما در سرمایه اجتماعی بالاترین سطح آمادگی تاریخ اسلام را داریم و این مقاومت چهل ساله ملت ایران است که این قوت را پدید آورده است، اما با این وصف وسط یک مبارزه سختی هستیم که همانطور که برای طرف مقابل وجودی است برای ما نیز حالت وجودی دارد. 🔹لذا در این جنگ سخت هم باید واقعیت سخت مواجهه با اسراییل را شناخت و به مردم بازشناساند و هم باید واقعیت کاستی ها در سرمایه اجتماعی را دید و به داد ذهن بی پناه جامعه رسید و هم در عین حال مردانه پای این جنگ ایستاد و استمداد از درگاه الهی نمود. 🔸ما در کوران یک جنگ تاریخی بزرگ هستیم و هیچ آتش بسی آتش این جنگ را به سردی نمی کشاند. 🔹ما در تداوم وعده های صادق هستیم، در حالی که هم قدرت دشمن مان را میشناسیم، هم درباره خودمان برآورد درستی داریم در ضعف و قوت و هم مطمئنیم ورق جنگ ها را اراده الهی مردم می چرخاند و لذا ناموس جهاد تبیین و تقویت ایمان عمومی به جهاد را جدی می گیریم و نهایتا از وعده های صادق مان از سه تا بیشمار نیز کوتاه نخواهیم آمد ... https://eitaa.com/afrazmahdi