هدایت شده از حوزه هنری انقلاب اسلامی
Zeytoon TalkhMa Nakoshtim.mp3
زمان:
حجم:
18.2M
💬 همه فکر میکردند کار حزبالله تمام است!
پرونده ترور رفیق حریری، قطعنامه ۱۵۵۹ و دادگاهی که با رشوههای دلاری چیده شده بود. اما یک مدرکِ سرّی از سال ۱۹۹۷ در دستان #سیدحسن_نصرالله بود که هیچکس فکرش را هم نمیکرد.
🎧 بشنوید| اپیزود دوم #ما_نکشتیم!
◽️کاری از #حوزه_هنری_انقلاب_اسلامی
◽️گوینده و سرپرست نویسندگان: محمدرضا ابوالحسنی
◽️نویسنده: فاضل علیپور
◽️طراحی و ترکیب صدا: مهدی مسعودیان
◽️تهیه کننده: امیر مهریزدان
📌 کانال پادکست «زیتون تلخ» در ایتا
🆔 @hozehonari_ir
عقـیـقِعشــق؛ | سورهیبارآن
-
می گفتند حزب الله بعد از سید دیگر حزب الله قبل نمی شود.
حزب الله که هیچ، لبنان دیگر لبنان قبل نیست.
آنها که دلشان به بودن دبیرکل برای گرفتن
حقشان از دولت و حکومت خوش بود،
دیگر به چه امیدی مقاومت کنند؟!
حتماً تسلیم اسرائیل و استعمارطلبیِ یهودیهای فلسطین اشغالی می شوند.
احتمالا دیگر حاضر نیستند جوان هایشان را بفرستند عضو نیروی مقاومت شوند و
همین روزها ، حزب الله از کمبود شدید نیرو ، به گِل می نشیند و تمام؛
این حرفها را می زدند.
حرفهایی که در حد حرف هم باقی ماند.
اما او، با همان روحیه ی پدرانه اش که همزمان چشم هایش و کلماتش خشم شب سوی دشمن می گرفتند، گفت می خواهد بیاید بعد از سالها خودش نماز جمعه را بخواند.
دنیا در تلاطم اینکه چه خواهد شد، دل پیچه گرفت.
آن سمتی ها تهدیدِ ترور خامنه ای را
روی میز گذاشتند و این سمت،
آدم های عزاداری بودند که نیمی از آنان، رهبر از دست داده بودند و
نیم دیگرشان در سوگ سید لبنانی و
در هراس جان سید خراسانی....
جمعه ی نصر آمد.
محکم تر از همیشه، در فضای باز، زیر آسمان خدا، برای برادرعزیزش مجلس
مرثیه گرفت و بعد بلند شد، سلاح بهدست
مقابل جایگاهی که منقش به آیه ی
«فان حزب الله هم الغالبون» بود،
ایستاد و سوره ی نصر را خواند. در دهان تهدید های دشمن زد و با غمی که تا انتهای قلبش را آکنده کرده بود، برای فرزندان برادرش در لبنان ، خطبه ی عربی خواند.
گفت حزب الله زنده است و راه نصرالله روشن. فرزندانش فرزندان من هستند و الباقی؛
اما او، تنها وصیت سید لبنانی، سید خراسانی بود.
گذشت..
روی خیالهایشان، محاسبات میدانی کردند و تنها وصیت سید حسن را به آغوش سید رساندند.
خدا می داند که او چقدر دلتنگِ برادرش بود...
می گفتند دیگر کار تمام است.
سید را که سپر بلای ایران میخواندیم،
با واژه ی قتلنا، با بمب افکن های چند تنی، حذفش کرده ایم، حزب الله هم که دیگر حزب الله نصرالله نیست.ضعیف شده است.
مانعی برای زدن ایران و خامنهای وجود ندارد، پس میزنیم.
اولبار زدند و نشد..
اما بارِ دوم..
همان روز اول جنگ، اولین مقصد موشک ها، تهران، خیابان کشور دوست، محله ی
مشهور به بیت او بود.
رهبر ایران را زدند؛
بلافاصله پس از اعلام خبر شهادتش،
طوفان حملات حزب الله علیه اسرائیل
آغاز شد.
آنها می گفتند خط قرمزهای ما را رد کردید
پس، انتقامی فراتر از انتقامِ نگرفته ی نصرالله،منتظرقاتلان بود.
از شدت انگشت به دهانی خودشان اعتراف کردند که مگر حزب الله ضعیف نشده بود؟این موشک ها را ، این قدرت مرکاوازنی را ، این ها را از کجا آورده؟
ما اشتباه کردیم. حزب الله قوی تر از این حرف هاست.
البته،معلوم است که بعدها، تاریخ هم گواهیخواهد داد که چه کسانی ضعیف شده اند.
آرزوی سید تحقق پیدا کرد.
اتاق فرمان جنگ جبهه ی مقاومت یکی شده بود.
جنگ در پیچ و خم هایش به سکوت جبهه ی نبرد رسید.
بنا بود اگر آتش بسی هست، برای لبنان هم باشد اما اسرائیل، نقض پیاپی آتش بس را به جنگی تمام عیار تبدیل کرد .
حزب الله همچنان ایستاد و می ایستد؛
هرچقدر فرماندهان گروهک هایش را
را، سربازانش را، مردمش را، به شهادت
برسانند، او مقاومت را بر میگزیند.
لبنان، شب های موشک باران جنگ، در انتقام رهبرایران،برادری اش را در حق ایران نشان داده بود و
حالا نوبت ایران بود.
مردم ایران، شب های میدان با پرچم های زرد رنگ حزب الله،
برای مظلومیت لبنانِ سیدحسن و
شیعیانی که خون هایشان روی زمین ریخته می شود که برادران و خواهران دینیشان هستند ، فریاد می زنند
فریادِ
« نحن الجنود دین و العقیده
لبنانُ لن نترکها وحیده..»
و
«مقاومت مسیر روشن ماست
لبنان همیشه پاره ی تن ماست»
سر می دهند تا برادرهایشان فکر نکنند
فرزندان سیدعلی، بی معرفت اند و بی وفا.
تا نشان بدهند لبنان و ایران در یک جبهه اند و دشمن شان یکیست. یک روح اند در دو کشور !
تا خدا شاهد باشد مردم مبعوث شده ی خامنه ای عزیز،
تنها وصیت شهید نصرالله، دل هایشان برای هممسیر هایشان در لبنان خون است و امید دارند وجدان های خفته ی برخی ها بیدار شود و کاری کنند .
پدرانِ این امتِ غمدیده در کنارهم اند و
کاش همانطور که امتشان ، مسئولینِ شان هم..
#سورهیبارآن / ۱۵خردادماه ۱۴۰۵.
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
+ شیعه ی لبنان پدر شیعه ی ایران است!
هدایت شده از آکادمی نشیطا🌱
https://eitaa.com/aghigheeshgh/8312
هروقت یک پست درمورد سید میبینم
یک جوری بهم میریزم
فرقی نداره عکس باشه متن باشه
حرف باشه
صوت باشه
میگن آدم زخم هایی که تو نوجوانی خورده رو از یاد نمیبره .
من هیچ وقت شبی که تا صبح برای سید گریه کردم
از یاد نبردم
دروغ چرا
دوست دارم همیشه امیدوار باشم
اما احساس میکنم بعد سید
و رهبر یک چیزی جاش تو قلبم همیشه خالیه
کاش میشد ما هم به اونا میپیوستیم
و چقدر خسارت زده ایم که جاموندیم😢
عقـیـقِعشــق؛ | سورهیبارآن
نمیدونم حکایتش چیه که وقتی به قسمت شهادت کتابهای شهدا میرسم؛ دقیقه شب و نیمه شبِ... تو سکوت مطلق جان
نمیدونم حکایتش چیه که وقتی به قسمت شهادت کتابهای شهدا میرسم؛
دقیقه شب و نیمه شبِ...
کتاب #اسم_تو_مصطفاست
عقـیـقِعشــق؛ | سورهیبارآن
+ راهِ ارتباطی با #سورهیبارآن
برامون از شیخ نعیم قاسم هم بنویس
؛
اگر دانسته هایی داشتم، چشم...
جان فَدا باید به این دلدادگی
دل كه دادی میرود جان نیز هم !
- شهریار |
عقـیـقِعشــق؛ | سورهیبارآن
از عکس تو و بغض، همینقدر بگویم دردا که چه شبها که چه شبها که چه شب ها...
صد شب به صد سال، گذر خواهد کرد!
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوشته بود :
محرم را زودتر به شیعیان برسانید ؛
علمدارشان از دهم رمضان
به حرم نیامده است .