eitaa logo
نوشته‌ها
840 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
593 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر در کنار اردوهای راهیان نور، اردوهای روایت پیشرفت در کشور هم به شکل یک رویه‌ی ثابت دربیاید که جوانان و نوجوانان را به تماشای دستاوردهای این چهل و چند سال بنشاند، به یقین می‌تواند خیلی اثرگذارتر از هر کار فرهنگی دیگری عمل کند و موج‌های رسانه‌های دشمن را بی اثر سازد. متاسفانه به دلیل ضعف رسانه‌ای در بازتاب دستاوردها و اقتدار کشور خیلی از همین دختران هیچ ذهنیت و اطلاعی از وضعیت کنونی کشور ندارند. کافی است مدتی در دبیرستان‌های دخترانه چرخی بزنید و پای صحبت‌های آنها بنشینید. چند روز پیش بود توفیقی حاصل شد و چند ساعتی را در یکی از هنرستان‌های دخترانه حاضر شدم. کمتر حرف زدم و اجازه دادم بیشتر آنها صحبت کنند. تمام ذهن و فکرشان تبدیل شده بود به انباشتی از تحلیل‌های زرد و دروغین شبکه‌های معاند، ناامیدی در کلامشان موج می‌زد. چنان تصور خیالی و غیرواقعی از پهلوی در ذهن برخی‌شان شکل گرفته بود که او را پادشاهی قدرتمند تصور می‌کردند، تا جایی که حتی رییس سازمان اوپک بوده و قیمت‌گذاری نفت زیر نظر او انجام می‌گرفته. اینها را گفتم که بدانیم خلأ مباحث سیاسی و تاریخی در مدارس چه فاجعه‌ای رقم زده. ادامه را اینجا بخوانید. @maryamordouei
🔰پیشرفت‌ها را روایت کنید اگر در کنار اردوهای راهیان نور، اردوهای روایت پیشرفت در کشور هم به شکل یک رویه‌ی ثابت دربیاید که جوانان و نوجوانان را به تماشای دستاوردهای این چهل و چند سال بنشاند، به یقین می‌تواند خیلی اثرگذارتر از هر کار فرهنگی دیگری عمل کند و موج‌های رسانه‌های دشمن را بی اثر سازد. متاسفانه به دلیل ضعف رسانه‌ای در بازتاب دستاوردها و اقتدار کشور خیلی از همین دختران هیچ ذهنیت و اطلاعی از وضعیت کنونی کشور ندارند. کافی است مدتی در دبیرستان‌های دخترانه چرخی بزنید و پای صحبت‌های آنها بنشینید. چند روز پیش بود توفیقی حاصل شد و چند ساعتی را در یکی از هنرستان‌های دخترانه حاضر شدم. کمتر حرف زدم و اجازه دادم بیشتر آنها صحبت کنند. تمام ذهن و فکرشان تبدیل شده بود به انباشتی از تحلیل‌های زرد و دروغین شبکه‌های معاند، ناامیدی در کلامشان موج می‌زد. چنان تصور خیالی و غیرواقعی از پهلوی در ذهن برخی‌شان شکل گرفته بود که او را پادشاهی قدرتمند تصور می‌کردند، تا جایی که حتی رییس سازمان اوپک بوده و قیمت‌گذاری نفت زیر نظر او انجام می‌گرفته. اینها را گفتم که بدانیم خلأ مباحث سیاسی و تاریخی در مدارس چه فاجعه‌ای رقم زده. اردیبهشت و مهر ماه گذشته، با همراهی دوستانم نمایشگاهی را برگزار کردیم و غرفه به غرفه دستاوردها را روایت کردیم. نمایشگاه ویژه مدارس دخترانه بود. سهم من از روایت، غرفه امنیت بود. تمام تلاشم در این غرفه جا انداختن معنای امنیت با شرح شرایطی بود که کشور در آن قرار گرفته، از بیان انواع مخاطرات امنیتی گرفته تا شرایط امنیتی که دیگر کشورها از منطقه تا اروپا و آمریکا با آن مواجهه هستند با ارائه‌ی مستندات تصویری. شاید تعجب کنید اگر بگویم بسیاری از این اطلاعات را هیچ کدام از آن دانش‌آموزان نداشتند، حتی معلم‌هایشان. تمام این دختران پر شر و شور موقع روایت سراپاگوش بودند و حتی برخی یادداشت برمی‌داشتند. ما فقط قطره‌ای از دریای اقتدارمان را روایت می‌کردیم، اما همین قطره، دنیای آنها را متحول می‌کرد. کاش این نسل را دریابیم. @aghletarif
نوشته‌ها
اگر در کنار اردوهای راهیان نور، اردوهای روایت پیشرفت در کشور هم به شکل یک رویه‌ی ثابت دربیاید که جوا
صحبت های این دختر خانم رو شنیدید؟ آنچیزی که باعث شد نظرش در مورد سبک پوشش عوض بشه درک اقتدار مردانی بود که برای امنیت زحمت می کشند اقتدار مردانه یکی از مؤلفه‌های اثرگذار چه در خانواده و چه در جامعه است که این اقتدار سبب حفاظت از عفت و حیا میکشه
نوشته‌ها
#یادداشت | #اختصاصی 🔻مراجعه به تصویر ♦️اقتدار مردان را دریابیم 🔹امروز که در عصر رسانه به سر می‌بر
این یادداشت رو خوندید؟ اگر خونده باشید الان بهتر متوجه خیانتی خواهید شد که رسانه داره با شکستن اقتدار مردان رقم میزنه که در نهایت سبب بر هم زدن امنیت و عفاف زنان میشه
هدایت شده از عصر زنان
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️جهاد فمنیستی 🔹احتمالا صحبت‌های آقای شیخ طادی را شنیده‌اید. فارغ از مغالطه‌آمیز بودن این صحبت‌ها، باید دید ریشه‌ی چنین تفکراتی در کجاست؟ موج دوم فمنیسم زمانی به وقوع پیوست که دنیا شاهد حاکمیت آمریکا بر نظام جهانی سرمایه‌داری و بسط و گسترش سرمایه‌داری سازمان یافته بود. ویل دورانت در کتاب لذت فلسفه می‌نویسد: «کارخانه‌داران که به فکر سود بیشتر خود بودند و اخلاقیات برایشان بی‌اهمیت بود، زنان را که کارگران ارزان‌تری بودند بر مردان سرکش سنگین قیمت ترجیح می‌دادند و آنان را هنگام استفاده از دستگاه‌های خطرناک به استفاده از لباس‌های تنگ و کوتاه وادار می کردند. بدین ترتیب در جامعه صنعتی زن نیز صنعتی شد و مردانی که طالب حذف شرم و حیا بودند به بهانه آزادی زن و در واقع برای سوءاستفاده بیشتر از او، زنان را به عرصه فحشا کشاندند. این برهنگی اجباری زنان در کنار رواج فرهنگ مصرف‌گرایی، سرمایه‌داران را ترغیب کرد که از جذابیت‌های جسمی زنان بعنوان وسیله‌ی لذت و سرگرمی برای کسب سود بیشتر و تجارت‌ خود استفاده کنند.» اینگونه بود که زن به ابژه‌ای برای دامن زدن به مصرف بیشتر تبدیل شد. 🔸چرایی ابژه شدن زن برای نظام سرمایه‌داری فارغ از جذابیت‌های تنانه‌ی زن را باید در دیدگاه فیلسوفان غربی به زن جستجو کرد که به صورت گسترده در سنت فلسفی غرب وجود دارد. فلسفه‌ای که اصالت را به جنس مرد داده و همواره زنان را به منزله‌ی موجود درجه دوم، فروتر و طفیلی قلمداد کرده و او را به مثابه حیوانی می‌داند که برای خدمت به مرد آفریده شده است. به عنوان مثال پولس در رساله‌ی خود به قرنتیان می‌گوید: «مرد به جهت زن آفریده نشده، بل‌که زن برای مرد.» از آکویناس فیلسوف مسیحی که معتقد بود مرد آغاز و سرانجام زن است، نیز این جمله نقل شده: «زن حیوانی است که نه استوار است نه ثابت قدم» با صنعتی شدن غرب و نیاز سرمایه‌داری به کارگر ارزان این نگاه با شعار حمایت از حقوق زن، او را به استخدام سرمایه‌سالاران درآورد. با بالا گرفتن کار رسانه و نیاز به تبلیغات بیشتر، زن تغییر کاربری داد و کالایی شد برای ترغیب مشتری. اما این‌بار جاذبه‌های جنسی زن در جامعه‌ای که با شتاب به سمت انقلاب جنسی پیش می‌رفت، ابزار پول‌سازی سرمایه‌داران شد. 🔹مکتب فمنیست که در چنین بستری و بر مبنای چنین فلسفه‌ای شکل گرفته بود به اسم دفاع از حقوق تا جایی پیش رفت که شعار آزادی جنسی سر داد و آزادی زنان برای هرگونه رابطه‌ی جنسی را از الزامات غلبه بر پدرسالاری دانست.(شولامیث فایراستون، فمنیست رادیکال آمریکایی) فمنیست مزورانه به زنان گفت هیچ‌گونه تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. بر مبنای چنین بینشی حجاب سمبل استبداد مذهبی شد و به صراحت اعلام گردید «ما فقط مخالف حجاب اجباری نیستیم، مخالف حجاب اسلامی هستیم.»(آذر ماجدی، سخنرانی در بنیاد آزادی و اندیشه بیان) به عبارتی درگفتمان فمنیستی آنچه اساسی‌ترین جهاد زنانه قلمداد می‌گردد، برداشتن حجاب است.( عصرا نومانی، روزنامه‌نگار هندی-آمریکایی). 🔹اما امروزه چنین نگاهی به زن صدای اعتراض اندیشمندان غربی را نیز درآورده است و بر وجوب حیا و حجاب برای زنان صحه گذارده‌اند. وندی شلیت نویسنده‌ی آمریکایی در کتاب «بازگشت به عفاف» خود می‌نویسد: «در گذشته مردانی که به دنبال روابط جنسی راحت و دست یافتنی بودند، معمولا به سراغ زنان روسپی می‌رفتند، اما امروزه انتظار دارند که بتوانند با همه‌ی زنان همانند روسپیان رفتار نمایند، تنها تفاوت این است که هزینه‌ای هم نمی‌کنند.» سوزان اف. هاردینگ در نقد انقلاب جنسی می‌گوید: «انقلاب جنسی، زن‌ها را از قید عفت خلاص کرد ولی مفهوم قابل احترام بودن نادیده گرفته شد.» جودیت میل خبرنگار نیویورک تایمز در مقاله‌ی «زنان در آغوش اسلام، امنیتی تازه می‌یابند» با تأکید بر اینکه حضور زنان، به همراه حجاب در اجتماع سبب کاهش مزاحمت برای آنان می‌شود، آورده است: «پوشش حجاب، برای زن این امکان را فراهم ساخته که در شهرهای شلوغ بتواند به راحتی فعالیت کند و از مزاحمت مردان جوان در امان بماند. پیام غیرقابل تردید این لباس به اطرافیان این است که : این زن نجیب است، به او کار نداشته باشید.» 🔸 مگی نویسنده‌ی مقاله‌ی «هنر عفت» نیز می‌نویسد: « به آسانی نمی‌توان کاری کرد که مردها به عقاید و ارزش‌های شما توجه کنند، اما اگر اجازه ندهید ظاهر شما را زیاد ببینند، مجبور می‌شوند توجه خود را به باطن شما معطوف کنند.» اینها تنها چندین نمونه از نظرات اندیشمندان و نویسندگان غربی در موج بازگشت به عفافی بود که در غرب شکل گرفته است. موجی که سبب شد تا در سال 2017 یک سوم بودجه‌ی فدرال برای برنامه‌های آموزش سلامت جنسی نوجوانان، به آموزش خویشتنداری اختصاص یابد و در سال 2021 به 100 میلیون دلار افزایش یابد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
هفته پیش برادرم رفته بود تهران برای خرید لوازم کارش . یه سر میرن شهر ری، بازار شاه عبدالعظیم که اتفاقی به این مغازه قهوه فروشی برمی‌خورند. یه آقای حدود چهل ساله فروشنده بوده از این داش مشدی ها در و دیوار مغازه‌اش از تصویر حضرت آقا تا شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نصب کرده بوده. داداشم بهش میگه دمت گرم مشدی که پای اعتقادات وایسادی، اونم تو این زمونه. میگه اینقدر بابت همین عکس‌ها فحش خوردم از مشتری و همچراغ حتی فحش ناموس. بهم میگن واسه چی عکس این کودک کش رو زدی سر در مغازه ات!!!! میگه حتی برای شهدای کرمان بنر تسلیت زدم و باز فحش خوردم. ولی پای عقیده‌ام وایسادم، سید علی تاج سرماست راستی! ما چقدر حاضریم پای عقیده‌مون وایسیم و بابتش هزینه بدیم؟ بهش فکر کنیم. @maryamordouei
داشتیم روی پشت بوم الله اکبر می‌گفتیم، یکی گفت «زهر مار»😅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منتقدین عزیز ناراضیان به حق از عملکرد مسوولان یک چیز رو بدونید، این دنیا با بالا و پایینش و کم و زیادش می‌گذره ولی اجازه ندیم این دلخوری‌ها، ما رو از لذت‌های عمیقی چون همین تکبیر گفتن‌های در امنیت، راهپیمایی با آرامش خاطر و حق لذت‌بخش رأی دادن محروم کنه. انقلاب به حقی شده و ما باید مراقبش باشیم، قرار نیست با قهر کردن چیزی درست بشه، فقط کافیه صحنه رو دقیق ببینیم. اگر دقیق دیدیم حتی «زهر مار» هم برامون دلچسب می‌شه یاعلی✋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان با ۲ کیلومتر راه رفتن میشه دین خدا را تقویت کرد واقعا الان دفاع از دین نسبت به زمان قبل از ما خیلی راحت‌تر شده، دریغ نکنیم. نه ترسی هست، نه شکنجه‌ای، نه کتک خوردنی @maryamordouei
امروز اتفاقی گذرم به پیج آقای جهرمی افتاد و این پست‌ها رو دیدم شاید خیلی از ما منتقد وضعیت اقتصادی یا فرهنگی باشیم اما با وجود تمام نقدها من به آقای رییسی تا اینجا نمره‌ی قبولی می‌دم ما باید واقع بین باشیم یه روستا سال‌ها معطل یه پل ساده بوده و دریغ شده، اما این دولت این نیاز رو دید و سریع برطرف کرد. این تفاوت دولت مردمی و انقلابی با تفکر جهادی با دولت لیبرال خودت بمالگوی غربزده هست. این اتفاقات شاید از نظر ما بی اهمیت باشند اما بزرگند و در زمانه‌ای که ما عادت کردیم به نق زدن به چشممون نمیان @maryamordouei
انقلابی که اینجوری متولد شد، پیش رفت و تنومند شد را نمی‌توانید حذف کنید. انقلاب عزیزم، عاشقتم به مولا تولدت مبارک🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹
وقت دفاع از حرم، خواب نمونی
1_9392900104.apk
12.13M
اپلیکیشن کارنامه، تقویمی متفاوت است که تاریخ همه دستاوردهای نظام اسلامی است را جمع کرده و تلاش دارد تا خدمات و توفیقات آن را از فردای پیروزی انقلاب اسلامی را روایت کند. (باور نکردنیه! واقعا زحمت کشیده) از دیگر مزایای این تقویم قابلیت سرچ و جستجوی تمامی خدمات انقلاب می‌باشد که تاریخ آن را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. ✅ بسیار جالب و دیدنیه و حرکتی مهم در راستای جهاد تبیین
نوشته‌ها
اپلیکیشن کارنامه، تقویمی متفاوت است که تاریخ همه دستاوردهای نظام اسلامی است را جمع کرده و تلاش دارد
نصب کردم و یه سرچی زدم خیلی خوب بود به ویژه بخش خاطرات حتما نصبش کنید، به کارتون میاد
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️دختر باید سیاسی باشد 🔹ممکن است شما هم این جمله‌ی نادر ابراهیمی را خوانده باشید: «دختر سیاسی، بهتر از پسر سیاسی است. مردان، انگار که برای حضور در معرکه‌ سیاست به دنیا می‌آیند؛ اما زنان، بر این میدان منت می‌گذارند که پا در آن می‌نهند. هر جا زنی هست که به خاطر عدالت می‌جنگد، آنجا عطری پیچیده است شیرین و شورانگیز و بهشتی. ما بدون زنان خوب، مردان کوچکیم.» جمله‌ا‌ی که در نگاه اول جمله‌ای کاملا درست و درجور توجه است. اما این جمله برخواسته از یک پیش فرض نادرست است؛ پیش فرضی که میدان سیاست را میدانی مردانه می‌داند و اگر زنی پای در این میدان می‌گذارد، منت گذارده و گویی بر خلاف طبیعتش رفتار کرده است. همین پیش فرض بوده که زنان را از میدان سیاست دور نگه داشته و در تلاش است دور نگه دارد. کافی است یک بار گذرتان به مدارس دخترانه بیافتد و پای صحبت‌های دختران نوجوان بنشینید و آنها به شما اعتماد کرده و فضا را برای گفتگو مهیا ببینند. 🔸هنوز مدت زیادی از باز شدن باب گفتگو نگذشته که متوجه خواهید شد ذهن بخش زیادی از آنها تبدیل به انباشت اخبار و تحلیل‌های امثال شبکه‌های معاند شده است. چنان با اعتماد به نفس بر اساس داده‌های این رسانه‌ها تحلیل می‌کنند که ذره‌ای نسبت به آنچه می‌گویند تردید به خود راه نمی‌دهند. فعالیت‌های بی وقفه‌ی این شبکه‌ها توانسته پهلوی را تا حدی تطهیر کند که حتی برخی از این دختران در برابر پذیرفتن داده‌های علمی جهانی نیز مقاومت می‌کنند. این ذهنیت به گونه‌ای معکوس در رابطه با جمهوری اسلامی شکل گرفته و خشم و نفرت نسبت به نظام و مسوولان را در دل آنها کاشته است. 🔹همین گزاره اثبات می‌کند که دختران سیاسی‌اند و دشمن خوب توانسته با روایت نادرست سیاسی از این ظرفیت نیرومند بهره‌برداری کند. دلیل دیگر بر این مدعی کلام وحی است. فرمان خداوند به پیامبر در خصوص بیعت ایشان با زنان، حاکی از ترغیب ایشان به توجه به مسائل سیاسی اجتماعی و حضور درمناسبات اجتماعی است. آنجایی که خداوند در آیه 12 سوره ممتحنه خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: «یا أَیهَا النَّبِی إِذَا جَاءک الْمُوْمِنَاتُ یا أَیهَا النَّبِی إِذَا جَاءک الْمُوْمِنَاتُ یبَایعْنَک عَلَی أَن لَّا یشْرِکنَ بِاللَّهِ شَیئًا وَلَا یسْرِقْنَ وَلَا یزْنِینَ وَلَا یقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ وَلَا یأْتِینَ بِبُهْتَانٍ یفْتَرِینَهُ بَینَ أَیدِیهِنَّ وَأَرْجُلِهِنَّ وَلَا یعْصِینَک فِی مَعْرُوفٍ فَبَایعْهُنَّ وَاسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ» علامه طباطبایی در تفسیر این آیه معتقد است که اگرچه برخی از این شرایط بین زن و مرد مشترک است اما برخی دیگر ارتباطش با زنان بیشتر است مانند: سرقت نکردن از شوهران، زنا نکردن، سقط جنین نکردن، نسبت ندادن فرزند دیگری به همسر و عدم سرپیچی در امور معروف. نکته‌ی ظریفی که علامه در رابطه با عبارت «لا یعصینک فی معروف» ذکر می‌کنند این نکته است: « در اين جمله فرموده تو را معصيت نكنند، و نفرموده خدا را معصيت نكنند.....اين بدان جهت بوده كه بفهماند آنچه رسول خدا (ص) در مجتمع اسلامى سنت و مرسوم مى‏كند، براى جامعه‏ اسلامى عملى معروف و پسنديده مى‏شود، و مخالفت با آن در حقيقت تخلف از سنت اجتماعى و بى‏اعتبار كردن آن است.» ‏ 🔸همین نکته قوام‌بخش اهمیت مشارکت سیاسی زنان در جامعه است. بنابراین زنانی می‌توانند به درستی از ولی جامعه تبعیت کنند که آگاه به مسائل روز و تحلیل‌گر در عرصه‌ی سیاست باشند. اگر بخواهیم فرازهای این آیه را طبق شرایط روز جامعه تحلیل کنیم در خواهیم یافت تمام تعهداتی که خداوند در این آیه از زنان خواسته، جنبش زن زندگی آزادی و مکتب فمنیسم تلاش دارد زنان را بر خلاف آن راهبری کند. بنابراین زنگ هشداری که در وهله‌ی اول خانواده و بعد نظام آموزش و پرورش و معاونت امور زنان را باید به خط کند، توجه به تربیت سیاسی دختران از همان دوران نوجوانی است. دغدغه‌ای که سال‌ها پیش در کلام رهبر انقلاب نیز آمده است: «عملا تحلیل سیاسی در زنان ما ضعیف است و این را باید عمق داد. باید به آنها قدرت تحلیل داد.» 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
«حبیبِ حَبّابه‌ها» حبابه زنی بود که افتخار درک محضر ۶ امام را داشت و محضر امام حسین (ع) را نیز درک کرده بود. در ایامی که مردمان فوج فوج به طمع زرق و برق اموال بیت المال مسلمین به سمت و سوی معاویه می‌رفتند، حبابه که زنی فعال در عرصه سیاست بود خود را به کررات به محضر امام حسین (ع) می‌رساند و خود را مفتخرانه «کنت زوّاره للحسین... من پیوسته زائر حسین بودم» معرفی می‌کرد. او خود را شیفته امام حسین(ع) می‌خواند و شجاعت و صدق عشقش به امام حسین (ع) در احادیث رسیده از امام صادق (ع) آمده است. حبابه می‌گوید؛ روزی به دلیل بیماری نتوانست به محضر امام حسین (ع) وارد شود. امام وقتی متوجه نبودن حبابه و کسالتش می‌شوند به اتفاق یاران به ملاقاتش می‌روند و با دعایشان کسالت حبابها مرتفع می‌شود. امام خطاب به حبابه می‌فرمایند؛ «ای حبابه، ما و شیعیان ما با فطرت پاک آفریده شدیم درحالی که سایر مردم از آن محروم اند.» پ.ن؛ حبیب حبابه‌ها؛ در شلوغی دنیا و آخرت ما را هم به خاطر داشته باش و دستگیرمان باش. ******************* برگرفته از کتاب بانوان محدث شیعه، سیده طیبه موسوی اصل، ص۲۱۳ 🌱نویسنده: صغری عاشوری ✅ @serranahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سایهٔ معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد؟ ما به او محتاج بودیم، او به ما مشتاق بود 😭 اگر نبینی ضرر کردی، شک نکن @maryamordouei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم می‌خواست نقد مفصل بنویسم، اما دیگه حوصله نقد نوشتن ندارم چون احساس می‌کنم فایده‌ای ندارد. این همه بروز جلوه‌گرانه با حرکات موزون توسط دختران زیبا و جوان جلوی اینهمه نامحرم اونم در برنامه‌ای به اسم اهل بیت و در حضور مداحان مرد چه لزومی داره؟ روابط محرم و نامحرم تعریفش در دین چیه ؟ کاش اسم برنامه حسینیه معلی نبود. کاش اسم اهل بیت علیهم‌السلام وسط نبود. کاش یک طرف قضیه مداحان نبودند و چندین کاش دیگه. از طرف دیگه حرکت دیشب آقای قطری برام خیلی جای تعجب داشت. آیا به این دلیل که ایشون نذار قطریه و چون برنامه مذهبیه و اون خانم‌های جوان ناشنوا بودند جواز اینه که ایشون برای اونها قلب بفرسته؟ آیا مرزهای محرم و نامحرم اینجوری راحت قابل جابجاییه؟ من که نمیفهمم. کسانی که فقه بلدند لطفا به من بگن آیا این ابراز دوست داشتن یک مرد نامحرم به دختران جوان جایزه؟ داریم چه بر سر جماعت مذهبی و انقلابی میاریم. به والله این خیانت خیلی سنگین‌تره. اون از رقص (یزله) مردان مقابل زنان نامحرم و همراهی مداحان با اونها، که به فتوای رهبری رقص محلی مردان هم بنابر احتیاط واجب حرامه. اینم از دسته گل دیشب. گاهی فکر می‌کنم شاید من سخت‌گیرم. معتقدم الان زندگی برای خدا خیلی سخت‌تر از شهادت برای خداست. @aghletarif