نکتهی بعدی در رابطه با فصلالخطاب بودن قانون و واجبالاطاعه بودن قانونه که فرقی بین فرد معتقد و غیرمعتقد نیست
چه فرد مسیحی باشه و چه مسلمان نسبت به رعایت قانون جایگاه یکسان دارند، اینم خط بطلان بر برخی دیگه از تحلیلها بود
همچنین خط بطلانی بر روند مسموم فیلم و سریالسازیهایی که از زنان مکشوفه به بهانه مسیحی بودن استفاده میکنند
هدایت شده از نوشتهها
در رابطه با اینکه آیا در التزام به قوانین اجتماعی اعتقاد قلبی لازمه یا نه، این نکته تفسیری از سوره توبه که توسط حضرت آقا بیان شده رو ارسال میکنم
در رابطه با قوانین اجتماعی مصالح عموم جامعه در نظر گرفته میشه، اما در فرهنگ غرب که فردگرایی یکی از مولفههای اون هست، منافع فردی اولویت داره و آزادی به معنای ولنگاری و اباحهگری مد نظره و فرد خودش رو نسبت به جامعه مسوول و مکلف نمیدونه
@aghletarif
قبلتر در مورد ارادهورزی زنان در انتخاب نوع حجاب و یا حتی کشف حجاب یه رشته استوری در پیج داشتم که مفصل بحث کرده بودم که تمام رفتارهای ما دقیقا به فهم ما از توحید و شناخت خداوند برمیگرده، این دوتا از اسلایدهای اون رشته استوریه
@aghletarif
دیشب که بعد از سخنان حضرت آقا در مورد مسوولیت بیشتر زنان در بحث حجاب یکی از این اسلایدها رو مجدد بازنشر دادم، یکی از مخاطبان پیج که بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ متحول شدند و به حجاب روی آوردند و کلا نگاهشون نسبت به نظام تغییر کرده با اینکه قبلا مخالف نظام بودند، این دایرکت رو فرستادند.
اینها آسیههای زمانند و چقدر لبخند به لبان امام زمان عج مینشونند.
@aghletarif
New Doc ۲۰۲۴-۰۴-۰۴ ۰۶.۳۲.۵۲.pdf
2.32M
در سخنرانی حضرت آقا با مسوولان که در بخشی به رابطه حجاب و مسوولیت همهی افراد در این زمینه اشاره کردند نکتهای رو فرمودند مبنی بر اینکه مسوولیت خود زنان در این زمینه از همه بیشتر است، قبلا این رشته استوری رو در پیج با عنوان «توحید یعنی چه» و اینکه فهم درست یا غلط از توحید چه نقشی در بروز رفتارهای ما دارد منتشر کرده بودم که مجدد اینجا و به درخواست دوستان به صورت فایل پیدی اف منتشر میکنم.
@aghletarif
هدایت شده از عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔺 مراجعه به تصویر
♦️ امامهایم یا امکلثوم؟
✍🏼|خانم مریم اردویی
🔹زیاد در رابطه با کنشگری زنانه گفتهاند و شنیدهایم. اما کمتر در رابطه با کم و کیف این کنشگری در یک جامعهی ولایی سخن به میان آمده است. به عنوان مثال وقتی در یک جامعهای که از قضا دشمن زیاد دارد و جنایتی توسط همان دشمن رقم میخورد، یک زن فعال و کنشگر اجتماعی چگونه باید موضعگیری کند تا تیر درست به هدف بنشیند و دشمن توان بهرهبرداری از آن موضع را نداشته باشد؛ به ویژه زمانیکه سخنان و مواضع آن کنشگر در عرصهی سیاسی و اجتماعی برد زیادی دارد و دشمن روی آن حساب باز میکند. مطلبی را میخواندم که نقبی به دل تاریخ زده و مرثیهخوانی دو بانوی شیعه را روایت میکرد. وقتی شمشیر صیقلخورده با جهل و تحجر مرادی فرق عدالت را شکافت و شهادت مولی حاصل شد، تاریخ به تماشای مرثیهخوانی اهل و عیال علی علیهالسلام نشست. امامه همسر امیرالمومنین علی علیهالسلام یکی از زنان مرثیهخوان شهادت مولی است. تاریخ مینویسد: « اين بانو ميچرخد و او را ميجويد وقتى نوميد ميشود بانك به شيون بر ميآورد: كان الناس اذا فقدوا عليا نعام جال فى بلد سنينا انگار كه مردم وقتى على را از دست دادهاند شتر مرغانى هستند كه به گمراهى مىگردند.»
🔸این شعر اگرچه روایت سوز دل امامه است، اما با نظر به جایگاه و نسبتی که او با خلیفه و امام مسلمین دارد، میتواند منتقلکنندهی یک پیام سیاسی نه تنها به مردم که به دشمنان باشد. وقتی حرف از سرگردانی امت بعد از علی علیهالسلام میزند، کلامش دو پهلو و قابل تفسیر است. میتواند ناامیدی را به جان شیعیان و یاران علی علیهالسلام تزریق کند. اگر عمیقتر نگاه کنیم حتی میتواند مخابرهکنندهی این پیام به جامعه باشد که بعد از علی امام و خلیفهی برحقی نیست، در حالیکه امام مجتبی علیهالسلام امام بعد از او است. تا اینجا را نگه دارید و بیایید وصف حال امکلثوم دختر مولا و ابیاتش در پاسخ به امامه را بخوانیم: « ام كلثوم اشك ميريزد و امامه را در اين ماتم و شيون پاسخ ميگويد: از شماتت لب فرو بند اى معاويه پسر حرب، زيرا وارث خلافت در كنار ماست. ما بر اساس رضاى دل عهد اتفاق بستهايم كه خلافت را به پسر پيامبر واگذاريم. هرگز زمام امور خود را جز به دست او به دست كس ندهیم. با شمشيرهاى تيز و سواران نامى نيروى دشمن را پاسخ گوئيم.» هر دو بانو عزیزی را از دست دادهاند. هردو از خاندان اهل بیت علیهمالسلام هستند و عزادار. موقعیتشان حساس و موضعگیریهایشان در رصد دشمن است. آنچه امامه میگوید اگرچه در قاالب عزاداری است اما دقیق که میشویم گویی دارد پیام ضعف صادر میکند و ناامیدی؛ چراکه قولش سدید نیست.
🔹آن سو اما امکلثوم در مواجهه با غم و مصیبتی که جهان اسلام متحمل شده است، در اوج عاطفه و با کمال درایت و عقلانیت هم مرثیه میخواند و هم رجز. از ادامهی راه امامت و سیاست میگوید. اگرچه دلش با غم پدر لرزیده اما ذرهای از خباثت دشمن نترسیده و شجاعانه در برابر شجرهی خبیثه موضع میگیرد. حالا بیایید همین صحنه را به امروز و دیروزمان بیاوریم. دیروزی که مردممان را در سالگرد سردارمان در خاک کرمان به خون غلتاندند و امروزی که رژیم خبیث اسرائیل ذلیلانه همچون اسلافش فرماندههامان را با ناجوانمردی در خاک سوریه به مسلخ شهادت برده است. موضع ما به کدام یک شبیهتر است؟ به امامه یا به امکلثوم؟
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از سِرّ نهان| صغری عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقالهای با عنوان « ایرانیها چگونه قورباغه را آبپز میکنند؟»
مقالهای که یکی از کارشناسان عرصه بینالملل «شرمینه ناروانی» آن را توضیح میدهد. این مقاله از رویکرد ایران در قبال اسرائیل میگوید.
پ.ن؛ فیلم از صفحه اینستاگرام آقای دکتر مهدی خانعلیزاده برداشته شده است.
✅ @serrenahan
همینطور که امروز این جمعیت کمنظیر بر پیکر مطهر شهدای راه قدس نماز گذارد، انشاءالله به زودی در قدس نماز خواهد خواند.
#یزد_باوفا
#سنصلی_فی_القدس
@aghletarif
کوتاهترین خطبه نماز جمعه
شیخ محمود الحسنات خطیب فلسطینیای که ۱۴ نفر از نزدیکانش (از جمله نوه ۹ ماهاش) در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهات رسیدهاند کل خطبه نماز جمعهاش در روز قدس امسال این بود:
«اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند این امت را بیدار کنند، سخنان من چه میتواند بکند؟! نماز را اقامه کنید»
@aghletarif
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1403.01.18-Panahian-Shabake3Sima-BarnameyeMaheMan-RishehayeMazlumiatAmiralmomenin...-26-32K.mp3
5.47M
🔉 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ - ۲۶
📅 جلسۀ ۲۶ام | ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
🔻 شبکۀ ۳ | برنامۀ ماه من
🕌 سحرهای ماه مبارک رمضان
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
اینقدر حاشیه درست کردن برای این سخنان که رفتم کاملش رو گوش دادم، حرف بدی نزدن ایشون. اینقدر تحلیل تو گروهها منتشر شده که متحیر موندم. فقط این حاشیه ساختن میتونه کار افرادی باشه که مصداق «فی قلوبهم مرض» هستند. یعنی نصف بیشتر این تحلیلهای فضایی از همین عارضهی حسادت برخواسته. خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم.😅
اما یک نکته در رابطه با بصیرت رسانهای که خب بارها گفته شده اما تکرار و تذکر دأب قرآنه
هیچ وقت در چنین مواقعی که دیدید گرد و خاک به پا شده و بر اساس یک کلیپ برش خورده هم دارند تحلیل مینویسند، اصل را بر شک قرار بدید و دنبال اصل صحبتها باشید و سعی کنید به فضای بحث پی ببرید که اصلا تو چه اتمسفری مطالب بیان شده و قبل و بعد سخنان چی بوده.
بذارید یه مثال بزنم:
مثلا یکی بیاد بگه خداوند در قرآن فرموده:«لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی با تأکید و سوگند گفته همهی شما رو گمراه میکنم.
خب این میتونه به فرض مثال برای کسیکه با کلام وحی آشنا نیست ایجاد شبهه کنه که خدا قسم خورده بندگانش رو گمراه کنه. اما وقتی برید سراغ اصل آیه و فضای بحث و پس و پیش آیه رو نگاه کنید میبینید اصلا قضیه چیز دیگهای بوده و اینجا خداوند داره ماجرای سجد ملایکه بر آدم و سرپیچی ابلیس را بیان میکنه و وقتی ابلیس رانده میشده قسم میخوره که تمام انسانها رو اغوا کنه و اصل آیه اینه :«قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی این قول ابلیسه که « ابلیس گفت به عزتت قسم، تمام آنها(انسانها) را گمراه میکنم»
دیدید یک تقطیع و جدا کردن چند جمله از یک متن چطوری مفهوم رو کاملا قلب میکنه.
@aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هول و هراس سردبیر رادیو اسرائیل از خیل عظیم جمعیت در راهپیمایی روز قدس!
منشه امیر:
ایرانیها از ابتدا هم مصمم به شعار "راه قدس از کربلا میگذرد" بودند؛ آنها به ما میگویند شنا یاد بگیرید چون تنها راه فرار دریای مدیترانه است؛ مردم اسرائیل از انتقام ایرانیها بسیار نگران هستند!
@aghletarif
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
✅منصافانه از ماجرای جدید جناب پناهیان
✍ع. صدر: حجت الاسلام پناهیان که ایشان را نه در قامت خطیب صرف، که در تراز نظریه پرداز می ستایم، اخیرا در جملاتی از واژه گوشت تلخ برای معصوم استفاده کردند. نگاهی نقاد، به محتوا و قالب سخنان ایشان داریم
محتوا:
ایشان بدون اینکه لفظ حسودان را بکار ببرد، با ترسیم فضا و به اصطلاح کانتکست، گفتگوی آنان با معصوم را اکران کرد و گفت: ایشان گوشت تلخ بودند و شمع بیت المال را خاموش میکردند
در نگاه اول، فاعل و قائل خود پناهیان است اما کمترین دقت نشان میدهد از زبان حسودان است. چطور؟ با در هم آمیختن انزجار از خاموش کردن شمع و با دادن لقب گوشت تلخی. یعنی این گوشت تلخی از نگاه کسی است که از خاموش کردن شمع بیت المال آزرده می شود و نه شخص پناهیان!
بنابراین بر محتوای سخن ایشان هیچ نقدی نیست.
قالب:
در کل قالب سخنان ایشان بسیار خاص بوده و صاحب سبک است. سخن را همیشه لابلای مسیرهای تو در توی دلربا و گاه پیچیده می گذارد و مخاطب را با خود همراه می کند. این پیچیدگی گاه، اینچنین هزینه و گاف هم دارد. سه آسیب در جمله ایشان باعث این موج و استفاده دشمنان و غفلت دوستان شد:
🔻1.عدم ذکر مستقیم عنوان گوینده به طوری که مخاطب کم سواد و یا کم دقت آن را از زبان پناهیان تصور کند.
🔻2.نامناسب بودن واژه گوشت تلخ برای معصوم به هر توجیه و از زبان هرکسی
🔻3.عدم توجه به کینه دشمنان و مترصد مچگیری بودن آنان نسبت به شخصیتهای انقلابی در بکار بردن واژگان
بنابراین قالب انتخابی برای انتخاب این جمله نامطلوب بوده است.
قضاوتها
🟢گونه اول: گرگها
طبق معمول، ضربه اول را دشمنان زدند وعقده گشایی کردند. همان کسانی که دربرابر وحشتناکترین توهین های سروش به پیامبر و قرآن و رویا دانستن آن ساکت بودند. خنده دار اینکه خود سروش هم به دفاع از پیامبر علیه پناهیان قیام کرده و یک شبه رسم مسلمانی آموخته!
🟢گونه دوم: انقلابیهای بی بصیرت
برخی بدون توجه به تفکیک محتوا از قالب، جوری القا کردند که گویی قصد پناهیان تنقیص معصوم بوده است. برخی آیه روایت جمع کردند که آقای پناهیان ببین پیامبر گوشت تلخ نبوده!! فلان روحانی با ان الله و انا الیه راجعون بیانه داده ووو.
🟢گونه سوم: اهل دیار انصاف
در کمال ناباوری دیدم دربرخی کانالها قضاوتهای دقیق و منصفانه ای هم هست! قضاوت منصفانه از نگاه بنده آن است که
✔استفاده از یک قالب بد را به محتوا و باورهای گوینده تسری ندهیم.
✔برای دستمال قیصریه آتش نزنیم.
✔از کسانی که خیلی وقتها حواسشان به مخرج مشترک با دشمن و مهره بازی آنان شدنشان نیست نباشیم.
✔این را هم بگوییم که کل موضوع سخنرانی او با موضوع حسادت یکی از شاهکارهای خطابه در سالهای اخیر بود و از نگاهی بسیار بسیار بدیع پدیدارهای سیاسی را از این منظر تبیین کرد.
✔بدانیم یک بدسلیقگی تک کلمه ای درمیان 28 جلسه سخنرانی ماه مبارک از غیرمعصوم بعید نیست.
✔بدانیم زمین گرد است و طبق روایات، سرزنش و تحقیر و ترور شخصیت حتی افراد عادی، به رسوایی خودمان خواهد انجامید
✔و اینکه، یادمان نرود که دشمن، به هر بهانه درست یا نادرست، به دنبال قلع و قمع تمام یاران رهبریست؛ تا به خیال خامشان، در عصر عاشورا به تنهایی سراغش بروند. و الله متم بنوره..
ـــــــــــــــــــــــ
به کانال: 🍃 روزنوشتهای دکتر علی صدر خوش آمدید.
@siyasatbrotoush
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| شبکههای اجتماعی آدم رو سخیف بار میاره!
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🇮🇷🇵🇸
﷽
انسان به بعضی گناهها توجه ندارد | خیلی از اظهارات در فضای مجازی مراقبت لازم دارد
امامخامنهای مدظلهالعالی، عصر امروز در دیدار دانشجویان: بعضی از گناهها هست که انسان توجه ندارد به اینکه اینها گناه است. خیلی از حرف زدنهای ما، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی میکنیم اینها پاسخ لازم دارد بالاخره مراقبت باید کرد.
رفتارهای نادرست خودمان اگر شناخته شد اصلاحش ممکن میشود، توبهی از آنها ممکن میشود، استغفار از آنها ممکن میشود، اگر نادرستی شناخته نشد انسان توبه هم نمیکند میماند متراکم میشود، دل را از نورانیت میاندازد حیف است شماها واقعاً دلهایتان نورانی است.
🔺توصیهام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم.
@aghletarif