eitaa logo
نوشته‌ها
882 دنبال‌کننده
825 عکس
418 ویدیو
24 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
زن وقتی بخواد اثرگذار باشه واقعا زنان ظرفیت‌های زیادی دارند @aghletarif
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
پدیده؟! نتایج انتخابات قم اعلام شد و برخی رسانه‌ها، منان رئیسی (به عنوان منتخب دوم مردم شریف استان قم) را به عنوان پدیده این دوره از انتخابات اعلام کردند. این تصویر که پیام ارسالیِ چند ماه قبل حقیر برای یکی از دوستانم بود (مربوط به شروع فرایند انتخابات) را آوردم تا بگویم که پدیده عجیبی در کار نبوده و از همان موقع، به اراده خدا با تمام وجودم باور داشتم و می‌دانم که این اراده‌ خدای متعال بود که یک معلم پابرهنه را بدون آنکه حتی یک ستاد شخصی داشته باشد چنین در افکار عمومی آبرو داد. خدمت عزیزانی که چنین نتیجه‌ای را دور از ذهن می‌دانستند نیز عرض می‌کنم که راز چنین نتیجه‌ای که به حسب ظاهر، بر خلاف تمام معادلات سیاسی بود را در دو موضوع می‌دانم؛ اولا زحمات خالصانه و نیتهای مومنانه دوستانی که بدون هیچ چشم‌داشتی حقیر را شرمنده تلاشهایشان کردند؛ ثانیا عهد خودم با خدای متعال مبنی بر آنکه بیش و پیش از آنکه مبلّغ نام خودم باشم مبلّغ نام او و دین او باشم و گمان می‌کنم که همین ادبار حقیر از اسم خودم، سبب اقبال قلبها به این بنده ناچیز شد. اکنون این منم و بار سنگین مسئولیتی که سنگینی‌اش را بر شانه‌هایم حس می‌کنم و تمنای دعای خیر مومنین و مومنات برای بدرقه راهم... قُل ٱللّهمَّ مَٰلِكَ ٱلۡمُلۡك تُؤۡتِی ٱلۡمُلۡك من تَشَآء وَتنزعُ ٱلۡمُلۡك مِمّن تَشَآء وَتعِزّ مَن تَشَآء وتُذلُّ من تشَآء بيدكَ ٱلۡخيۡرُ إِنَّكَ علَىٰ كلِّ شيۡءٖ قدِير محمدمنان رئیسی؛ بنده ناچیز خدا و منتخب مردم شریف استان قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی 🔸بلد طیب/کانال رسمی دکتر محمدمنان رئیسی 👇 https://eitaa.com/baladetayyeb
با اینکه نماینده‌ی مورد نظرم در یزد رأی نیاورد اما خییییلی خوشحالم که آقای منان رئیسی با توجه به تخصصی که در معماری اسلامی دارند و دغدغه‌ی ارزشمندشون به مجلس راه پیدا کردند. چون بحث معماری یکی از موضوعات مهم و حیاتی تمدنی و فرهنگیه که در تغییر سبک زندگی نقش بسیار ویژه‌ای داره
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
میزان مشارکت در انتخابات مجلس و مُهر: قابل قبول! در خصوص آمار مشارکت چهل و یکی دو درصدی مردم نکاتی قابل توجه است: 🟢1. ما نتوانستیم آمار مشارکت دور قبل را افزایش دهیم و همان امتیاز سابق را کسب کردیم؛ نباید در خواب آمار به نسبت قابل قبول مشارکت بمانیم و از نیامده ها غافل شویم. باید آسیب شناسی و اصلاح کرد. امیدی به جریان لیبرال نیست اما حال که قدرت در دست انقلابیون است؛ هیچ بهانه ای برای سودجویی از قدرت و درجا زدن اقتصادی و طرحهای پوپولیستی و رویکردهای لیبرال نیست. ⚪2. جدای از کل کل های رسانه ای و تعصبات مرسوم، دشمن با همین آمار 25 میلیون حضور شکست سختی خورد. همین روزها رسانه هایشان از حمایت هفت درصد مردم از نظام گفتند و گاردین، آرزویش را در قابل پیش بینی مشارکت 27 درصدی مردم گفت.دشمن میداند آمار چهل پنجاه درصدی مشارکت(که از مشارکت خود غربی ها هم بالاتر است) چیزی نیست که روی آن مانور عدم مشروعیت نظام بدهند. خلاصه آنکه برای صدمین و هزارمین بار از ملت ایران تو دهانی خوردند. 🔴3. نکته جالب اینکه بیشترین آمار مشارکت را مناطق کم برخورداری مثل ایلام و کهگیلویه و.. به خود اختصاص دادند و کمترین آنها به استانهای برخورداری چون البرز و تهران. این یعنی اقتصاد مهم است اما همه چیز اقتصاد نیست؛ میزان نفوذ رسانه های غرب به دل خانواده ها و فرهنگ سازی غربی در این مساله وزنه ای سنگین و قابل اعتناست. ✅4. یادمان نرود این آمار حضور و مشارکت از دل تورم سنگین و گله مندی های بسیار مردم و نیز زیر بمباران دیوانه وار تبلیغات دشمن در تحریم انتخابات حاصل شده است. نتیجه آنکه جدای از شعارزدگی و پست‌نویسی تبلیغی له یا علیه نظام، آمار مشارکت را می توان قابل قبول دانست.. نه خوب و نه مردود؛ نه مایوس کننده و نه فریبنده؛ لطفی خفیه که از سویی نقشه های دشمن برآب کرد و از سویی تلنگری است برای مسئولان و افسران جنگ نرم نظام. در خصوص ریشه های ایجابی و سلبی میزان حضور مردم خواهم نوشت؛ ان شاءالله 🍃کانال روزنوشتهای دکتر علی صدر @siyasatbrotoush
واقع‌بینانه‌ترین تحلیلی که خوندم همین بود. در گروهی که جمعی از نخبگان کشوری حضور دارند بحث بر سر همین آمار بود. برخی این آمار رو نشان شکست نظام و کاهش سرمایه‌ی اجتماعی تحلیل می‌کردند. اما نکته‌ای که باید با توجه به این آمار مد نظر قرار بدیم اینه که به دنبال نقش خودمون در عدم افزایش این مشارکت بگردیم بنابر اصل کلکم راع و کلکم مسؤول اینکه ما چقدر در کف میدان تلاش کردیم تا آمار ۲۸ درصدی مرددین رو به رأی دهند‌گان تغییر بدیم. من به شخصه خودم رو مسوول این کمکاری می‌دونم.
هدایت شده از عصر زنان
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️ عقل طریف زنانه در جامه هنر ظریف 🔹یکی از موضوعاتی که همیشه بر سر آن چالش وجود داشته و دارد بحث بر سر عقلانیت زنانه است. برخی با نگاه تنقیصی تلاش می‌کنند تا عقل زنان را ناقص بدانند. رهبر انقلاب در دیداری که با جمعی از بانوان در دی ماه گذشته داشتند در رابطه با نقش بانوان در افزایش مشارکت در انتخابات به نکته‌ای اشاره کردند که در این رابطه بسیار حائز اهمیت است: «در این قضیّه‌ی انتخابات شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند. زن‌ها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند؛ [لذا] در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.» در اینجا دو نوع نقش‌آفرینی زنانه در ساحت سیاست و ناظر به کنش انتخاباتی بیان شده است. که یک نوع آن معطوف به شناخت زنانه است که پاره‌ای موارد تفاوتی ماهوی با شناخت مردانه دارد. شناختی که در برخی موارد هم ظریف‌تر و هم دقیق‌تر است. زنی که از قدرت چنین شناختی برخوردار است قطعا دارای عقلانیت است. 🔸از سویی نقش دیگر زن در رابطه با هدایت سیاسی همسر و فرزندان نیز رابطه‌ی غیرقابل انکاری با نوعی عقلانیت دارد که برای درک بهتر این عقلانیت زنانه شاید خالی از لطف نباشد نیم نگاهی به روایت «عُقُولُ النِّسَاءِ فِی جَمَالِهِنَّ» داشته باشیم. اگرچه برخی این روایت را با این فهم که عقل زنان در جمال ظاهری آنان است آن را با کرامت زن سازگار ندانسته‌اند اما آیت‌الله جوادی آملی در شرح این روایت می‌فرماید: «زن موظف است و يا مي‏تواند عقل و انديشه انساني خويش را در ظرافت عاطفه و زيبايي گفتار و رفتار و كيفيت محاوره و نحوه برخورد و نظائر آن ارائه دهد.. زن تحصيل كرده و آگاه به معارف ايثار و شهادت توان آن را دارد كه در نقش مادري مهربان، فرزندش را تشويق به جهاد كند و در بدرقه او هنگام عزيمت به جبهه، عقل طريف خود را در جامه هنر ظريف ارائه دهد.. خلاصه آنكه زن بايد حكمت را در ظرايف هنر ارائه دهد.» عقلانیتی هم از فحوای کلام رهبر انقلاب در رابطه با نوع خاصی از کنش‌گری سیاسی زنانه در ساحت خانواده و اجتماع قابل برداشت است کاملا با شرحی که از این روایت توسط علامه ارائه شده است منطبق است. 🔹در جریان انتخابات اخیر که شدیدترین تبلیغات در راستای تحریم انتخابات توسط رسانه‌های خارجی ضد انقلاب و برخی از جریانات داخلی به بدنه‌ی اجتماعی پمپاز می‌شد و رسانه‌های خارجی من جمله گاردین مشارکت 27 درصدی را پیش‌بینی می‌کردند، زنان با تکیه بر همین عقلانیت توانستند همسران و فرزندان خود را برای رأی دادن به میدان بیاورند. به عنوان مثال بانوانی با بخشیدن مهریه‌ی خود موفق شدند همسران مردد و حتی مخالف خود را به پای صندوق رأی بکشانند. زنان دیگری با برگزاری جلسات تبیینی در کنار روضه‌های خانگی و مراسم مولودی و تهیه‌ی بسته‌های نذری و محتوایی و پخش آن در سطح جامعه تلاش کردند تا حکمت سیاسی خود را در قالب ظرافتی هنرمندانه در صحنه‌ی اجتماع به منصه‌ی ظهور رسانند. بنابراین زنان نه تنها ناقص العقل نیستند بل‌که به فرموده‌ی علامه عقل طریف خود را که به معنای عقل لطیف و پسندیده است در جامه هنر ظریف ارائه می‌دهند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از تربیت مربی رشد
👈🏻نقش و جایگاه زنان در تاریخ معاصر 🔆حضوری / آنلاین 🔻با حضور ✅حجت الاسلام دکتر رضا رمضان نرگسی 🔆عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم 🔆مولف کتاب زنان در تاریخ سیاسی اجتماعی ایران 🔸زمان: پنجشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۸ تا ۱۴ 🔹مکان: سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد واقع در بلوار شهید پاکنژاد 🔺ثبت نام: ارسال مشخصات؛ نحوه شرکت(حضوری یا آنلاین) و شماره تلفن به: @basirat93 🔻اطلاعات بیشتر در خصوص سرفصل ها؛ صدور گواهی شرکت در دوره، نحوه شرکت به صورت مجازی، اطلاع از نشست ها و برنامه های بعدی، دسترسی به فایل نشستهای قبلی؛همکاری تبلیغی با موسسه آفتاب ولایت در مدارس و ... را در کانال رشد در ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/roshd_yazd
« لازمه‌ی صلابت عشق به ولایت؛ داشتن قوت معرفتی است» انتخابات مجلس ۱۴۰۲ به انتهای خود رسید با درس‌های بی نظیر بسیاری.‌ قبل از پرداختن به برخی از این درس‌ها لازم است بگویم که در این سطور قرار نیست به بررسی و تحلیل آمار مشارکت بپردازم بلکه معانی نهفته و مهمتری در متن این رویداد ملی به وقوع پیوست که از قضا در پدیدار شدن آمار بی تاثیر نبود؛ لذا می‌بایست به آن‌ها به صورت جدی پرداخت و مورد بررسی و واکاوی عینی قرار داد. از روز جمعه که جریان انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد رویدادهایی از برخی دوستان انقلابی که عشق و ارادت به مقام ولایت و خاصتا شخص رهبری عزیزمان دارند به کررات دیده شد. برای مثال وقتی خبرنگار شبکه خبر از برخی از این جوانان می‌پرسد چرا در انتخابات شرکت کردید؟ در پاسخ گفتند؛‌ فقط به عشق رهبر شرکت کردم و الا نمی‌آمدم! یا مثلاً برخی تعرفه‌ی رای خود را به نام رهبری؛ شهدای انقلاب پر کردند و عملا تعرفه رای را به جمع آراء باطله فرستادند. حقیقت امر این است که عشق و ارادت یک صورت ظاهری دارد و یک صورت باطنی. اصالت این عشق و ارادت به صورت باطنی آن گره خورده و از آن تغذیه می‌کند. اینجاست که ما شاهدیم مثلا در انتخابات سال ۸۸ علیرغم آنکه میرحسین موسوی ابراز ارادت قلبی و عشق به مقام ولایت، رهبری عزیز داشت؛ رهبری نیز در سخنانی که بعدها به مستند تلویزیونی از آن روزهای پر التهاب فتنه ۸۸ تبدیل شد این علاقه را تایید کردند و گفتند خودشان هم به آقای موسوی علاقه دارند لذا بارها بابت بار هزینه‌ای سنگینی که ادعاهای ناصواب آقای موسوی و اطرافیانش به او تذکر مشفقانه دادند؛ ما شاهد انشقاق علنی و خودخواسته موسوی از انقلاب، ولایت و رهبری بودیم. درکنار تأسف موسوی ارادتمند و عاشق رهبری تبدیل به فتنه گر اعظم شد! گزاره‌ی؛ (صرفا به عشق رهبر و به دلیل امر ایشان حاضر به شرکت در انتخابات شدم؛ پای صندوقهای رأی حاضر شده‌ام)؛ یا باطل نمودن رای با نوشتن عرض ارادت به رهبری و شهدا روی تعرفه رای؛ نشان از این می‌دهد که دوست انقلابی و ولایت دوستِ من؛ شما بینش انقلابی ندارید و عشق و محبت باطنی تان بسی سست و لغزنده است! ولایت مداری، ارادت و عشق قلبی به مقام معظم رهبری زمانی سفت و مستحکم است که منطق رفتار و گفتار ایشان، فرامین ایشان را درک نماییم یا دست کم برای فهم آن منطق تلاش کنیم. ظاهر امر ولی فقیه عزیز ما حاضر شدن پای صندوق های رای بود اما منطق نهادینه در این امر حراست و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. دوست عزیزی که تعرفه رای خود را با نام شهدا به رای باطله تبدیل نمودی، شما منطق و معنای حقیقی رفتار و عمل شهدا را درک نکردید و ماننده شهدا رفتار نکردید علیرغم آنکه دوست‌شان داری! شهدا در برهه‌ای که لازم بود با جانِ خود نظام نوپای اسلامی را حراست کنند، آن جان مبارک را تقدیم کردند و نظام حفظ شد اما در برهه‌ای که نیاز بود شما دوست ولایت مدار و عاشق شهدا با رای درست خود (نه رای باطله) از نظام در برابر مسئولان بی کفایت و طمع دشمنان از انشقاق ایجاد شده توسط همین مسئولان بی کفایت دفاع کنی از این کار دریغ نمودی! نکته‌ی پایانی آنکه شاید برخی از دوستان انقلابی‌مان خرده بگیرند بر این سطور که مگر مشکل اقتصادی را نمی‌بینم؟! اتفاقا این مشکلات را نه تنها میبینم بلکه با گوشت و پوست و استخوان لمس می‌کنم اما مشکلات اقتصادی زمان پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و زمان قطعنامه را هم لحاظ می‌کنم و کنش شهدا را با کنش ما مدعیان ولایت و عاشق شهدا قیاس می‌کنم، حقیقتا خجالت می‌کشم. باید سوزن به خودمان بزنیم، سوزنی دردناک! ولایت مداری ما باید با معرفت همراه شود، باید به خود بقبولانیم این نوع ولایت مداری ظاهری بدون فهم معنا و منطق سخنان و کلام و امر رهبری به درد نمی‌خورد و چه بسا ما را مثل همان که در سال ۸۸ لغزید، مستعد لغزش می‌کند. یکی از درس های بزرگ انتخابات مجلس دوازدهم الزامی بودن عمق دادن به عشق و ارادت مان به مقام ولایت، انقلاب اسلامی و شهداست. این میسر نمی‌شود اگر معرفت خود را نسبت به منطق کلام، امر و عمل ولی فقیه و شهدا تقویت و به روز نکنیم. 🌱 نویسنده: صغری عاشوری ✅ @serrenahan
این متن خیلی درست و دقیق بود قبل‌تر هم گفته بودم اینکه صرفا به عشق حضرت آقا رأی بدیم شاید ارزشمند باشه اما کافی نیست. ما باید برای دفاع از عشقمون به ولایت منطق محکمی داشته باشیم. یعنی اگر رهبری حرفی می‌زنند و یا مطلبی می‌فرمایند باید تلاش کنیم درستی اون رو اثبات و دلیلش رو بیابیم. چند وقت پیش صوتی رو گوش می‌دادم در رابطه با بحث الگوی سوم زن که یکی از افراد بزرگواران صاحب نظر در این زمینه بودند ایشون می‌گفتند اینکه امام و رهبری زن رو دعوت به حضور اجتماعی و شرکت در مقدرات سیاسی کشور می‌کنند ادله‌ی فقهی‌ براش ارائه ندادند، همون موقع که داشتم گوش می‌دادم گفتم این ماییم که باید به دنبال اثبات این حرف باشیم چون فقه ما نیاز به تکمیل داره و معتقدم هر سخنی که رهبر انقلاب بیان می‌کنند حکیمانه است و ما باید خودمون رو به امام برسونیم.
ناظر به این نگاه