فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر که منظور تو زیبائی ماست
هر طرف چهرهٔ زیبائی هست
پا به هرجا که نهی برگ گلی است
همه جا شاهد رعنائی هست
(اختر چرخ ادب، پروین)
پ.ن؛ بعضی آدمها گاهی ظاهراً شبیه هم هستن، اما حقیقتا هر آدمی منحصر به فرد هست. پروین اعتصامی با زبون شعر خیلی لطیف این نکته رو گفت. باطن آدمها اصله، نه ظاهرشون.
#برف
#جشن_نیمه_شعبان
✅ @serrenahan
هدایت شده از عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار میکند:
♨️ جریان
سلسله نشستهای تخصصی عصر زنان
♨️موضوع:
جریانشناسی زنان مبارز با رژیم پهلوی
♨️نشست نهم:
▫️دکتر طیبه میرزااسکندری
▫️سرکارخانم پروین سلیحی
▪️دبیر نشست: الهه سادات شفیعی
🗓 زمان: سهشنبه ۸ اسفندماه
🕰 ساعت ۱۰ تا ۱۲
✅ پخش زنده نشست در کانال ایتای عصر زنان و بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan
✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبتنام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید:
🔹 @Asrezanan_admin
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
🔸عرض سلام و درود به مخاطبین محترم عصر زنان؛
💢 باتوجه به وضعیت ناپایدار جوی، امکان حضور میهمانان نشست فراهم نیست، لذا نشست روز سهشنبه لغو و به زمان دیگری موکول شده که متعاقبا در کانال اطلاعرسانی خواهد شد.
🌨 روز برفی خوبی داشته باشید🌨
هدایت شده از مهدیه شادمانی
✅ اتحادیه دفتر تحکیم وحدت برگزار میکند:
🔻زنان و صندلی سبز!
🖇 قسمت دوم: نمایندگان مجلس آتی چه مسیری را باید در حوزه مسائل زنان طی کنند؟ / لازمه این مقوله، ورود چه مدل افرادی به مجلس است؟
👤 باحضور:
➕ سرکار خانم ناهید سلیمی؛
هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده
➕ سرکار خانم سمیه سادات حسنیحلم؛
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی دادگاههای خانواده
➕ سرکار خانم مهدیه شادمانی؛
استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان
📆 زمان: سهشنبه ۸ اسفندماه | ساعت ۱۹ | به صورت مجازی
📍جهت شرکت در برنامه و کسب اطلاعات بیشتر به ادمین کانال تلگرامی یا پیج @nedayedokhtaran مراجعه فرمایید.
🆔 @NedayeDokhtaran
🆔 @DaftarTahkimVahdat
@drshadmani
«زنان در عرصه سیاست گذاری»
گاهی اوقات برخی از دوستان پژوهشگر و اندیشمند حوزه زنان و خانواده، در نقد زنان نماینده مجلس خیلی تند میروند. این تندی به نظر برخواسته از نگاه ایده آل گرانه و آرمانخواهانه است. مشکل آرمانگرایی نیست، مشکل این است که آرمانگرایی را بدون در نظر گرفتن گذشتهی طی شده در نظر بگیریم.
زنان از قبل از انقلاب نقش مستقلی عملا در سیاستگذاری های کشور ایفا نمیکردند. نهایت اثرگذاری هایشان به واسطه شدن بنابر نقشهای خانوادگی و اشرافی که داشتند بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه برای ورود زنان به کرسیهای تصمیم گیری و سیاست گذاری فراهم شد به طوری که نسبت به گذشته مستقلاً و بنابر جایگاه سیاسی مشخص نه به واسطه سوبسید های خواهر، همسر، مادر و دختر شاه بهمان و وزیر فلان وارد سمتی شوند.
اگرچه بنای ترسیم شده از اثر گذاری زنان در جامعه توسط انقلاب اسلامی، صرف کسب مسند نبوده؛ اگرچه بنای انقلاب اسلامی فراهم نمودن عرصهای برای تاثیر زنان مطابق زنانگی شان بوده است نه آنکه زن متخصص و کاربلدی که در سمت موثر سیاست گذاری است طبق قانون نانوشتهای محکوم به هجمههای شدید و گاه برکناری از سمت و جایگاهش به دلیل بارداری و فرزندآوری اش به اقتضاء زنانگیاش باشد!
گویی که بروز زنانگی در عرصه سیاستگذاری زن را دچار خلل عقلی و عملی میکند و اثرگذاری او را محدود و منکوب میکند! گاه در گوشه و کنار میشنوم که برای نقد به عملکرد فلان خانم مدیر میگویند «خیلی مادرانه رفتار میکند, مدیریت که نباید مادرانه شود. خیلی دلسوز و مستقیم با مردم ارتباط میگیرد و اصلا پرستیژ مدیریت را رعایت نمیکند.»
این ذهنیت نه تنها از جانب مردان بلکه از جانب برخی زنان نیز بازتولید میشود که زن مدیر، زنی است که زنانگی و مادرانگی اش را پشت در خانهاش بگذارد و تماما با پرستیژ روحی مردانه و حتی فراتر از آن، سرسخت به مثابه سنگ به مدیریت و سیاستگذاری بپردازد.
سوال اینجاست اگر چنین روحیه و پرستیژِ تهی از زنانگی کارآمد بود چرا تا به اکنون شاهد اشکال مختلف و متعدد مسائل و آسیبهای اجتماعی در حوزه زنان هستیم؟! آیا علت این امر رویکرد مردانه محور فهم و کنکاش مسائل حوزه زنان نبوده است؟!
مخلص کلام آنکه عرصه اثرگذاری زنان در سیاستگذاری کشور هنوز به طور کامل برمدار افق انقلاب اسلامی قرار نگرفته است اگرچه که از مدار گذشتهی تاریک اثرگذاری مستقلانه زن در سیاست فاصله گرفته است. زنان در عرصه سیاستگذاری چه در کرسیهای مجلس شورای اسلامی و چه در کرسیهای دولتی با چالشهای زیادی مواجه هستند که بخشی از آن ها به تفکر حاکم در نسبت با سیاستورزی و سیاست گذاری باز میگردد و تا اصلاح این تفکر راه بسیار است. گاهی خطاهای عملکردی زنان در عرصه سیاستگذاری بیش از آنکه نشات گرفته از فردیت خواهی و قدرت طلبی آنان باشد، نشات گرفته از گیجی آنان در این عرصه است.
اینکه بلآخره به چه جهت و سویی حرکت کنند که هم کرسی زنان از دست نرود و توسط جریانات سیاسی و گاه توسط جریان خودشان هضم نشوند و هم اثرگذاری مطلوب داشته باشند. تجربه حاکی از آن است که احزاب بزرگ متاسفانه بزرگترین مانع در راستای هویت یابی زنان در عرصههای سیاستگذاری بودهاند. آنان با سلطه مردانه خود و در راستای برنده شدن در گود انتخابات سیاسی اجازهی بلوغ سیاستورزی زنان در عرصه سیاستگذاری را نمیدهند!
با این همه معتقدم زنان در عرصههای سیاست گذاری و سیاست ورزی خصوصا در مجلس و دولت فعلی، توانستهاند کنشگری قابل ملاحظهای نسبت به زنان پیشین خود داشته باشند چه در عرصه های بینالمللی و چه در عرصه داخلی. بر این اساس میتوان گفت زنان در عرصه سیاستگذاری، در طول عمر جمهوری اسلامی، حضورشان تشریفاتی نبوده و نیست اما این حضور و اثرگذاری با نقطه مطلوب ترسیم شده جمهوری اسلامی هنوز هم فاصله دارد، میبایست به طور جدی همه، خصوصا مردان و البته زنان اهل سیاست برای فتح قله مطلوب اثرگذاری حرکت کنند. در نقدهایمان تند نرویم. عرصه اثر زنان در سطوح سیاستگذاری با نقد هایمان باید برای حضور فعالانه و موثر آنان باز شود نه آنکه تنگتر گردد.
🌱نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan
مسلمون؛
شهدا نرفتن که (برخی از شما )برای باند بازی هاتون و تکیه بر کرسیهای مجلس از خون و استخوانهاشون استفاده کنید!«خطاب به کاندیدها»
«خطاب به خودم که از مردمم»
شهدا نرفتن که منِ مردم تکلیف شرعی شرکت در انتخابات رو بذارم زمین و با کلی منت بگم «ناراضیام ولی در انتخابات شرکت میکنم»! خودِ عزیزِ ناراضی، ما وقتی به رضایت خاطر میرسیم که مسئولیت انتخاب هامون و اشتباه هامون رو بپذیریم و ایمان بیاریم به آیهی «وَ لا تهنوا ولا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین» اون زمان خاطر آسوده و تغییر ملموس پیش میاد. بدبختی ما از ضعف ایمان و ترس های ناشی از این ضعف ایمانه.
مومن هیچ وقت نمیبازه، هیچ وقت!
#من_در_انتخابات_شرکت_می_کنم
✅ @serrenahan
ما رای دادیم
رفتیم بهشت زهرا، عرض سلام و ارادت کردیم به محضر امام روحالله عزیزمون و شهدای گلگون کفن مون، ازشون مدد خواستیم که کمک کنن به افراد اصلح رای بدیم. ان شاءالله منتخبین اصلح ترینها باشند.
یه تُک پا هم رفتیم به اموات مون که تو بهشت زهرا آرام گرفتن سر زدیم. انشاءالله مشمول دعای خیرشون باشیم و به رای مون افتخار کنند در نزد خداوند عالم🌷
خدایا، قدمهای ما را برای تقرب به خودت ثابت بفرما.
✅ @serrenahan
«در ستایش مرضیه و سبا »
یادم هست چندسال پیش وقتی درگیر و دار یادگرفتن رانندگی بودم و میخواستم بر ترسم از تنهایی رانندگی کردن غلبه کنم، مرضیه هاشمی عزیز پستی در صفحه ی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت از خاطرهی یادگرفتن رانندگی با ماشین دنده اتوماتی که پدرش خریده بود گفت. به خاطر دارم تا چند روز بعد از آن پست به تفاوت امکانات ایران و آمریکا و انتخاب ایران توسط مرضیه هاشمی عزیز فکر میکردم.
سبا بابایی، تنها مادر شهیدی که ژاپنی هست، از ژاپن با ثروت و پیشرفتهای چشمگیری که دارد و چهره سفیدی که در رسانههای جهان دارد، پای جمهوری اسلامی میماند، جمهوری اسلامی که چهرهاش را عقب مانده و خشن در رسانههای جهان تصویر کرده اند!
این دو فهماندند همهچیز پول، ماشین دنده و تصویر رسانه ای سفید و لاکچری نیست.اگرچه سبا بابایی دیگر در میان مان نیست ولی اطمینان دارم اگر بود مثل مرضیه هاشمی عزیز میگفت، به جمهوری اسلامی رای میدهم نه به این خاطر که به رای من احتیاج دارد، که اثبات شده اعتلایش از منبع لایزال الهی تامین میشود نه رای من! رای میدهم چون مکلف شدهام و مرجع تقلید و امام من این تکلیف را بر عهدهی من گذاشته است. قدم برداشتن سباها و مرضیه ها برای حمایت از پرچم جمهوری اسلامی به ماشین شاسی بلند و دنده اتومات، ویلای لاکچری گره نخورده، بلکه به تکلیفی که بر گرده شأن گذاشته شده گره خورده است. قَدَر بودن و عظمت این زنان به دلیل پذیرش تکلیف شأن بدون ذرهای اما و اگر بود. آنها نشان دادند تکالیف شرعی واسپاری شده از ولی، شانهی زنانه را خم نمیکند، سرفراز میکند.
🌱 نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan
«در ستایش مرضیه و سبا»۲
حقیقتا گاهی به غرور زنانهی من بر میخورد برخی از اساتید میگویند «زن الگوی سوم» بار مضاعف روی شانهی زنان گذاشته است، مگر زن را ضعیف میدانید که شانههایش را برای برافراشتن الگوی سوم زن بر قلهی جهانی هویتی شکننده و سست میخوانید؟! میپذیرم که شرایط برای همه گانی شدن الگوی سوم زن به طور مطلوب و یکسان فراهم نیست؛ میپذیرم که نیاز است به الگوی سوم مرد هم فکر جدی شود و همراهی مردان را نباید نادیده گرفت؛ میپذیرم که برخی ساختارها نگاه مرد محور از نوع مردسالارانه دارند و رشد زن را به کندی میسر میکنند، اما هرگز نمی پذیرم که موانع و مشکلات سر راه زنان را به این تفسیر کنید که «الگوی سوم زن» بار مضاعف بر گرده ی زن است. فطرت زنانه را نشناخته ایم اگر زن و زن تربیت یافته جمهوری اسلامی را در برابر پرچمداری الگوی سوم و برافراشتن این پرچم بر قلهی هویت یابی زنان ضعیف تلقی کنیم و شانههایش را سست در برابر حمل این بار بدانیم.
سبا،مرضیه و بسیاری دیگر از زنانی که تربیت یافته جمهوری اسلامی هستند، خود را متعلق به جمهوری اسلامی میدانند، خواه در جغرافیای ایران ریشه اجدادی دوانده باشند و خواه در جغرافیای دیگری بوده و به این جغرافیا گرد آمده باشند: مظهری از معجزات انقلاب اسلامی هستند. انقلابی که هنوز هم در جریان است و در بعد هویت زنانه خط و نظری جدید را در حال عرضه کردن است. فطرت های پاک زنانهای گردهم در زیر بیرق جمهوری اسلامی جمع شدند و با تمام توان «الگوی سوم زن» را حمل و متجلی کردند.
این راه همچنان ادامه دارد، بدون ضعف و با تمام قدرت.
🌱نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan
صد باریکلا به مردم رشت و کرمان بابت نه بزرگی که به پدرخوانده های کاندید شده در این شهرها گفتن.
همون پدرخوانده ها که زمانی که در قدرت بودند مردم دیارشون رو فراموش کردند، کشور رو متحمل هزینههای سنگین کردن و دوباره برای ورود به عرصه سیاستگذاری و تصمیم گیری کلان یاد مردم شهر و دیار شون افتاده بودن!
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
در تهران ۱۸۱۳۰۷۳ نفر رای دادهاند. طبق قانون هر داوطلب باید حداقل ۲۰ درصد آراء ماخوذه صحیح را برای ورود به مجلس کسب کند. با توجه به آماری که تاکنون از تعداد آراء منتشر شده، به احتمال بسیار بالا، قریب به اتفاق نمایندگان تهران در دور دوم تعیین تکلیف خواهند شد.
@syjebraily
« لازمهی صلابت عشق به ولایت؛ داشتن قوت معرفتی است»
انتخابات مجلس ۱۴۰۲ به انتهای خود رسید با درسهای بی نظیر بسیاری. قبل از پرداختن به برخی از این درسها لازم است بگویم که در این سطور قرار نیست به بررسی و تحلیل آمار مشارکت بپردازم بلکه معانی نهفته و مهمتری در متن این رویداد ملی به وقوع پیوست که از قضا در پدیدار شدن آمار بی تاثیر نبود؛ لذا میبایست به آنها به صورت جدی پرداخت و مورد بررسی و واکاوی عینی قرار داد.
از روز جمعه که جریان انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد رویدادهایی از برخی دوستان انقلابی که عشق و ارادت به مقام ولایت و خاصتا شخص رهبری عزیزمان دارند به کررات دیده شد. برای مثال وقتی خبرنگار شبکه خبر از برخی از این جوانان میپرسد چرا در انتخابات شرکت کردید؟ در پاسخ گفتند؛ فقط به عشق رهبر شرکت کردم و الا نمیآمدم!
یا مثلاً برخی تعرفهی رای خود را به نام رهبری؛ شهدای انقلاب پر کردند و عملا تعرفه رای را به جمع آراء باطله فرستادند.
حقیقت امر این است که عشق و ارادت یک صورت ظاهری دارد و یک صورت باطنی. اصالت این عشق و ارادت به صورت باطنی آن گره خورده و از آن تغذیه میکند. اینجاست که ما شاهدیم مثلا در انتخابات سال ۸۸ علیرغم آنکه میرحسین موسوی ابراز ارادت قلبی و عشق به مقام ولایت، رهبری عزیز داشت؛ رهبری نیز در سخنانی که بعدها به مستند تلویزیونی از آن روزهای پر التهاب فتنه ۸۸ تبدیل شد این علاقه را تایید کردند و گفتند خودشان هم به آقای موسوی علاقه دارند لذا بارها بابت بار هزینهای سنگینی که ادعاهای ناصواب آقای موسوی و اطرافیانش به او تذکر مشفقانه دادند؛ ما شاهد انشقاق علنی و خودخواسته موسوی از انقلاب، ولایت و رهبری بودیم. درکنار تأسف موسوی ارادتمند و عاشق رهبری تبدیل به فتنه گر اعظم شد!
گزارهی؛ (صرفا به عشق رهبر و به دلیل امر ایشان حاضر به شرکت در انتخابات شدم؛ پای صندوقهای رأی حاضر شدهام)؛ یا باطل نمودن رای با نوشتن عرض ارادت به رهبری و شهدا روی تعرفه رای؛ نشان از این میدهد که دوست انقلابی و ولایت دوستِ من؛ شما بینش انقلابی ندارید و عشق و محبت باطنی تان بسی سست و لغزنده است!
ولایت مداری، ارادت و عشق قلبی به مقام معظم رهبری زمانی سفت و مستحکم است که منطق رفتار و گفتار ایشان، فرامین ایشان را درک نماییم یا دست کم برای فهم آن منطق تلاش کنیم. ظاهر امر ولی فقیه عزیز ما حاضر شدن پای صندوق های رای بود اما منطق نهادینه در این امر حراست و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
دوست عزیزی که تعرفه رای خود را با نام شهدا به رای باطله تبدیل نمودی، شما منطق و معنای حقیقی رفتار و عمل شهدا را درک نکردید و ماننده شهدا رفتار نکردید علیرغم آنکه دوستشان داری! شهدا در برههای که لازم بود با جانِ خود نظام نوپای اسلامی را حراست کنند، آن جان مبارک را تقدیم کردند و نظام حفظ شد اما در برههای که نیاز بود شما دوست ولایت مدار و عاشق شهدا با رای درست خود (نه رای باطله) از نظام در برابر مسئولان بی کفایت و طمع دشمنان از انشقاق ایجاد شده توسط همین مسئولان بی کفایت دفاع کنی از این کار دریغ نمودی!
نکتهی پایانی آنکه شاید برخی از دوستان انقلابیمان خرده بگیرند بر این سطور که مگر مشکل اقتصادی را نمیبینم؟! اتفاقا این مشکلات را نه تنها میبینم بلکه با گوشت و پوست و استخوان لمس میکنم اما مشکلات اقتصادی زمان پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و زمان قطعنامه را هم لحاظ میکنم و کنش شهدا را با کنش ما مدعیان ولایت و عاشق شهدا قیاس میکنم، حقیقتا خجالت میکشم.
باید سوزن به خودمان بزنیم، سوزنی دردناک! ولایت مداری ما باید با معرفت همراه شود، باید به خود بقبولانیم این نوع ولایت مداری ظاهری بدون فهم معنا و منطق سخنان و کلام و امر رهبری به درد نمیخورد و چه بسا ما را مثل همان که در سال ۸۸ لغزید، مستعد لغزش میکند. یکی از درس های بزرگ انتخابات مجلس دوازدهم الزامی بودن عمق دادن به عشق و ارادت مان به مقام ولایت، انقلاب اسلامی و شهداست. این میسر نمیشود اگر معرفت خود را نسبت به منطق کلام، امر و عمل ولی فقیه و شهدا تقویت و به روز نکنیم.
🌱 نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan
این نشست فردا ان شاءالله یکی از بهترین نشستهای زن به روایت سوم خواهد شد.
چرا؟! چون ما در مسئله زن از غرب طلبکاریم رو در قالب پرسش های عینی از غرب در مسئله زن قرار هست بیان کنیم.
خوشحالم که در معیت خانم دکتر شادمانی و خانم منافی عزیز قرار هست درس پس بدم.
✅ @serrenahan
34.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوستان حزب الهی و انقلابی من که دردتان آمد از یادداشت بنده؛ عذرخواهم که خاطرتان مکدر شد اما یادداشت بنده در راستای این دو توصیهی جمعه گذشته رهبری عزیز بود.
همیشه که امر به معروف و نهی از منکر نباید از جانب ما ولاییها به قشر خاکستری و بنفش و سبز و... باشد، گاه نیاز است خودمان را امر به معروف کنیم تا به درجه مطلوب و اعلای ایمان و انقلابی بودن برسیم، لذا یادداشت منتشر شده را با این نگاه بخوانید که نویسنده دلسوزانه درصدد نشان دادن ضعف های انقلابی هاست تا این اشکالات مرتفع شوند و رشد جمعی حاصل شود.🌺🍃
ارادتمند شما عزیزان، صغری عاشوری
✅ @serrenahan
هدایت شده از نوشتهها
نمونهی یک رأی باطله رو ببینید.
طرف اسامی شهدای کربلا رو نوشته
یعنی واقعا هیچ نمایندهای قابل اعتماد و انتخاب نبوده.
بذارید یک نکتهی دیگه رو رک و راست بگم.
یه حدیثی داریم از امیر المومنین علی علیهالسلام که عبادتکنندگان رو به سه گروه تقسیم میکنند:« إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ، وَإِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ، وَإِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الاَْحْرَارِ.گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّهاى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمتها (و اين كه شايسته عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است»
میخوام از این روایت وام بگیرم و بگم نسبت حزباللهیها با اصل نظام اسلامی هم به همین شکله.
برخی وقتی این نظام براشون منافعی داشته باشه و خدمات بده حمایتش میکنند مثل تجار.
برخی وقتی خدماتش کم بشه، بازم حمایت میکنند اما از ترس اینکه مبادا دشمن خوشحال بشه. اما برخی مثل شهدا، صالحان، اولیاء و علما به خاطر شکر وجود چنین حکومتی که بعد از ۱۴۰۰ سال زحمات اهل بیت علیهمالسلام و بسیاااری از علمای شیعه به ثمر نشسته و تنها پرچم حق در برابر تمام شیاطین عالم است، در هر حال و بدون منت و برای تقویت این درخت تنومند پای کارش هستند. شهدا با خون خودشون و علما با علمشون در جهت تقویت بنیهی علمی نظام و اصلاح ساختارهای اون.
خوبه که هر چند وقت یک بار وصیتنامهی حاج قاسم رو مرور کنیم.
@aghletarif
«این غم، قصیدهای طولانی است»
میپرسند چرا فمینیست ها در مقابل هزاران زن و کودک فلسطینی که در غزه، رامالله، رفح، جنین، الخلیل به خاک و خون کشیده میشوند ساکت اند؟! چرا فمینیست هایی که تا همین چندماه گذشته یقه چاک میکردند تا فیلم مبتذل، فاقد محتوای قابل تاملی و فاقد کشش و جذابیت رسانهای «باربی» را تبلیغ کردند حال انگار نه انگار که در غزه هر ساعت، دو مادر فلسطینی شهید میشوند.
طبیعی است، چگونه زنانی که برای تصویب گنجانده شدن «حق سقط جنین» در قانون اساسی فرانسه جشن گرفتهاند و به نام حق بدن خود، حقِ حیات انسانی ناتوان در اعاده حقوق خود را میگیرند، برای این ظلم رقص و شادی پیروزمندانه به پا میکنند، برایشان مادران و کودکان غزه ای اهمیت یابد؟!
دنیایی که خداوند بیهمتا آفریده است گنجایش همهی مخلوقات او را خصوصا کودکان را دارد، حال چرا انسان برای حق حیات بخل میورزد و اطفال بیدفاع را می کشد، خود قصیدهای طولانی و غمبار است. برای انسانیت باید شمع روشن کرد.
🌱 نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی | #نقد_فیلم
📽 معرفی و نقد فیلم «قلبها در بازی»
♦️ این فیلم ماجرای دختری جوان به نام هیزل است که در شرکت تبلیغاتی به طور حرفهای کار میکند و آوازهی فعالیتهای او سبب شهرتش شده. او در طول جریان کاری خود با بیسبالیست معروفی به نام دیگو وسکز مواجه میشود و زندگی اش متحول میگردد.
🔸کارگردان: استیسی هاردینگ
🔸سال ساخت: ۲۰۲۳
🔸نقدنویس: صغری عاشوری
🔸نریتور: شهناز خواجهوند
🔸تدوینگر: سمانه نادری پور
📎شماره قبلی نقد فیلم
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از مهدیه شادمانی
با توجه به جنايت هاي گسترده رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين بويژه زنان و كودكان، كمپين جهاني اخراج رژيم اسراييل از كميسيون مقام زن سازمان ملل توسط مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان آغاز شد. براي حمايت از اين كمپين روي لينك زير كليك كنيد.
Can you add your signature? ✍️
https://chng.it/fvqQV4VLM5
نكات مهم:
١-جهت ورود به كمپين از فيلترشكن استفاده كنيد.
٢-ايميل ثبت شده، معتبر باشد.
٣- پس از امضا، لينك ارسال شده به ايميل را تاييد نماييد.
@drshadmani
معتقدم این کمپین که در حمایت از حقوق زنان مظلوم فلسطینی هست، به ۸ مارس، آبرو داد!
شما هم سهیم باشید در دفاع از پارهی تن اسلام، ملت فلسطین
هدایت شده از عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار میکند:
♨️ جریان
سلسله نشستهای تخصصی عصر زنان
♨️موضوع:
جریانشناسی زنان مبارز با رژیم پهلوی
♨️نشست نهم:
▫️دکتر طیبه میرزااسکندری
▪️دبیر نشست: الهه سادات شفیعی
🗓 زمان: شنبه ۱۹ اسفندماه
🕰 ساعت ۱۰ تا ۱۲
✅ پخش زنده نشست در بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/jareyan
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
در مباحث تاریخ انقلاب اسلامی، خصوصا جریان شناسی گروه های مبارز با رژیم پهلوی، یک نقطه مغفول و نامعلوم است و آن جریان شناسی زنان مبارز با رژیم پهلوی است. شاید بتوان گفت یکی از دلایل این اتفاق به دلیل نبود روایت درست و جامعی پیرامون جریان شناسی زنان مبارز بوده است.
در این نشست تلاش میشود تا برگی ناپیدا اما مهم از تاریخ مبارزه با رژیم پهلوی و وقوع انقلاب اسلامی از زیر گرد و غبار غفلت و بی توجهی بیرون کشیده شود تا زن ایرانی بخشی از عقبهی مبارزاتی خود با پهلوی و اربابان استعمارگر او را درک کنند.
|عصر زنان را دنبال کنید و به دوستان خود معرفی کنید.
|✌🏻 @asrezanan_ir
✅ @serrenahan
«جشن رمضان در اردوگاه آوارگان»
در قرآن، قصههایی وجود دارد که برای هر انسانی عبرت آموز است و هرکس به قدر بضاعت خود از آن داستان نکات تربیتی برداشت میکند. از داستان نمرود، اصحاب فیل، شعب ابی طالب و ماجرای پیمان نامه پیامبر اکرم با سران قریش آنچه دریافت کردهام این است که خداوند جباران پرهیاهو را همیشه با سادهترین و کوچکترین پدیدهها رسوا و نابود میکند!
مثلا نمرود را با پشهای علیل، اصحاب فیل را با سنگ ریزه، سران قریش را با موریانه ذلیل و نابود کرد.
حال اما نوبت به اسرائیل رسیده است. اسرائیل جنایتکار و حامیان آمریکایی و انگلیسی اش را خداوند با همین عکسها از لبخند و جشنهای سادهای که فلسطینیان در اردوگاههای آوارگان، در چادرهایشان برای استقبال از ماه رمضان میگیرند ذلیل و نابود میکند.
این عکس به تنهایی چنان قدرت جوشندهای دارد که حقارت اسرائیل و آمریکا را با آن همه تجهیزات آهنین و قلبهای سنگ شده شان به زبونی کشانده است. چنان گرمای شادی و ایمانی راسخ در این خانواده در کنار سختی های جانی عدیده، متبلور شده است که سران و مردمان شهرکهای اشغالی و ایالتهای آمریکا در حسرت داشتن یک لحظهای این گرمای محبت اند.
آری خداوند مستکبران را عبرت آموز ادب میکند با پدیدههای ساده اما پرمعنا و این عکس یکی از همان پدیدههاست!
🌱 نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan
هدایت شده از عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔻مراجعه به تصویر
♦️آبروی بر باد رفته کمیسیون مقام زن
✍🏼 | خانم صغری عاشوری
🔹حدود ۱۲۵ روز از شروع طوفان الاقصی و تجاوزات وحشیانهی رژیم صهیونیستی و پشتیبانان امریکایی_انگلیسیاش میگذرد. در این مدت تمام مردم فلسطین متحمل هزینههای فراوانی شدند اما به جرئت میتوان گفت زنان بیشترین آسیب را متحمل شدهاند. اگر زن باشی، اگر در جغرافیای غزه ساکن شده باشی، اگر نژادت فلسطینی الاصل باشد، اگر مسیحی و مسلمان باشی در این ۱۲۵ روز یا جزء ۲ مادری خواهی بود که در هر ساعت به وسیلهی حملات سنگین رژیم صهیونیستی به شهادت میرسی؛ یا جز مادرانی که هر ساعت کودکان خود را در کفن خونین و برای آخرین بار به آغوش میکشند. یا جزء دختران جوانی که با هزاران آرزو و در اوج جوانی به خاک سرد گور سپرده میشوند و یا از زنانی خواهی بود که رژیم منحوس صهیونیستی او را به اسارت و آزارگریهای جنسی خود خواهد کشید.
🔸زن فلسطینی ساکن غزه که باشی علیرغم تمام خشونتهایی که در برابر دیدگان بشریت متحمل میشوی هیچ جایی برایت در ۸ مارس(روز جهانی زن) و ۲۵ نوامبر (روز رفع خشونت علیه زنان) وجود ندارد! به راستی چرا کمیسیون مقام زن که خود را محفل حقوق بشری در حمایت از زنان میداند حتی به خود زحمت نداده تا رژیم صهیونیستی، این جنایتکار حرفهای در اعمال زور و خشونت به بشریت و خاصتا به زنان را از این کمسیون اخراج کند؟ به قول خالد بیدون، چرا هیچ فمینیست ذی نفوذی موضع ضد صهیونیستی به دفاع از زنان غزه نگرفته است؟! جالب است بدانید عقبهی ارادت فمینیسم به رژیم صهیونیستی را باید در ارادت سیمون دوبووار، این مادر جریانات فمینیسم متأخر دانست. بیانکا لمبلین در اواخر کتاب خاطرات خود «رابطهی ننگین» از مواجههی خود با سیمون دوبووار پیرامون مسئلهی فلسطین مینویسد.
🔹لمبلین چنین اذعان میکند که بارها با سیمون دوبووار بحثهای جدی در رابطه با اشغالگری قدس توسط اسرائیل داشته و آنان را به دلیل غصب سرزمین فلسطین و جنایات علیه فلسطینیان محکوم میکرد درحالی که دوبووار به شدت از موضع گیریهای لمبلین علیه اسرائیل به خشم میآمد و او را سرزنش میکرد! دوبووار حتی در برههای سارتر را نیز از اعلام موضع مخالف رژیم صهیونیستی باز میداشت و با سارتر نیز بحثهای زیادی در این رابطه داشت. از آنجایی که دوبووار مادر نحلههای فمینیستی متاخر محسوب میشود میتوان چنین گفت که برخی از علل موضع بیتفاوتی فمینیستها در نسبت با زنان فلسطینی از افکار و رفتار مادر معنوی آنان نشات میگیرد. به دنبال این رویکرد انفعال ننگین کمیسیون مقام زن را در نسبت با جنایات دامنهدار، وقیحانه و کینه توزانهی اسرائیل علیه زنان فلسطینی را شاهدیم! کاش حال که روزهایی را به روز جهانی زنان نامگذاری کردهاند شاهد حذف آشکار بخشی از زنان این جهان از دستور کار گرامیداشت جهانی سازمان ملل و کمیسیونهای آن نباشیم.
به امید آزادی قدس شریف و ملت نجیب، مظلوم اما مقتدر فلسطین خصوصا زنان باایمان آن.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان
🌐 |@asrezanan_ir|
«آنتی تز صهیونیستی»
همزمان با روز جهانی زن (۸ مارس) کمپینی بینالمللی در راستای حمایت از زنان غزه برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، شروع به فعالیت میکند و در فراخوانی مردم دنیا را دعوت به امضا و حمایت از این کمپین میکند. رسانههای دنیا و خصوصا اسرائیل و آمریکا میدانند که جمهوری اسلامی در حمایت از این کمپین ایستاده است. اخبار این چند روز اخیر، تمرکز لنزهای خبرنگاران، بر مدار زنان و مادران غزهای است. آمارها از زنان و مادران شهید در غزه خبرهای شوکه کنندهای میدهند.
عواطف ملتهای آزاده دنیا آزرده شده از این واقعیتهای پنهان شده ای که در ایام منتهی به ۸ مارس لنزها و قلمهای اصحاب رسانهی دنیا دارند جلوی دیدگان عَلَم میکنند.
قاعدتاً افتضاح بزرگی است اگر اسرائیل از کمیسیون مقام زن اخراج شود و بسیاری از مردم دنیا به کمپین حمایتی از زنان غزه که جمهوری اسلامی ایران حامی آن است بپیوندند. اینجاست که تئوریسین های جنگ روانی آمریکا بسیار تمیز وارد بازی میشوند. دعوای زنی معترض به طلبهای که سرش در گوشی خود است در فضای بیمارستان رخ میدهد. زن کودکی در بغل دارد و به طلبهی جوان حمله میبرد. قاعدتاً این تصویر میگوید به مادری که به خاطر کودک بیمارش در بیمارستان حیران است اصطلاحا گیر الکی داده شده و به حریمش، با بی اجازه فیلم گرفتن، تعرض شده است.
فیلم از شبکه های خبری فارسی زبان خارج از کشور منتشر شده و روایت سازی مجدد اتفاق میافتد. روایتی که میگوید طلبه ای که نماد حکومت جمهوری اسلامی است حق زنی که مادر کودک بیماری است را نقض کرده. این تصویر کافی است تا دوباره ذهنهای جهانیان را به غائلهی سال گذشته بکشاند و بگوید این جمهوری اسلامی هم حق زن و حق مادر را نقض میکند. نمیبینی طلبهشان که نماد این حکومت است چگونه از مادر جوان دلواپس کودکش فیلم و عکس گرفت! و همین کافی است تا کمپین اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شکست بخورد, چون جمهوری اسلامی ضد زن معرفی شده، پای این کار است! اسرائیل و آمریکا هم باز با بمبهای رنگارنگ خود بر سر زن و مرد و کودک غزه ای بکوبند و در مجامع بینالمللی آب از آب تکان نخورد!
خبرنگاران از مسئولی در رابطه با واقعه رخ داده میپرسند و ایشان از بد بودن رفتار هر دو طرف میگویند. ساعتی بعد دوباره اینترنشنال موضع این مسئول را منتشر کرده تا تیک نهایی مبنی بر تایید وقوع چنین رخداد زشت و ضد زنانه در جمهوری اسلامی را بزند.
خبرهای تکمیلیتر از کارشناسان رسانهای میرسد که اولا طبق دوربین مدار بسته طلبه در حال عکس گرفتن نبوده و حریمی را نقض نکرده است بلکه پیام های خود را چک میکرده، ثانیا زن معترض مادر کودک نبوده است و خالهی او بوده و اصلا دستگیر نشده است!
به عبارت بهتر شاید دعوای رخ داده یک دعوای ساده بوده است اما رسانه به قدری تمیز فیلم آن دعوا و مواضع مسئول دولت را کنارهم جای گذاری میکند که نتیجهگیری دلخواهش را مخاطب بگیرد. نتیجهی دلخواه چیست؟! ضد زن بودن جمهوری اسلامی و نمایشی بودن کمپین حمایتی او از زنان غزه!
شاید بد نباشد به سرتیترهای اصلی خبرگزاری بیبیسی انگلیسی و نیویورک تایمز که مجدد ماجرای مهسا امینی و اتفاقات سال گذشته، اغراق در مقابله زنان ایرانی با حجاب و دستورات شرعی نگاه بیاندازید.
ما هنوز جنگ ترکیبی و رسانهای را جدی نگرفته ایم، از مسئولان مان تا فعالان رسانهای مان و این بسی شگفت آور است! چندبار باید از یک سوراخ گزیده شد تا دقت بیشتری در انتشار خبر و موضع گیری رسمی نمود؟ نیاز است تا همهی ما تا مدتها روی این مسئله عمیقا فکر کنیم.
🌱 نویسنده: صغری عاشوری
✅ @serrenahan