نوشتهها
🔰مهمتر از قیام موشکها، قیام امتها است شما را نمیدانم اما من معتقدم ایران میتواند با یک موشک بزن
این متن رو چند روز پیش در اینستاگرام پست کردم و امروز صبح دیدم حذفش کرده، اینها حتی از اسم و رسم موشکهای ایرانی وحشت دارند، بعد عدهای در داخل انگ انفعال به نیروهای نظامی میزنند.
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
✅منصافانه از ماجرای جدید جناب پناهیان
✍ع. صدر: حجت الاسلام پناهیان که ایشان را نه در قامت خطیب صرف، که در تراز نظریه پرداز می ستایم، اخیرا در جملاتی از واژه گوشت تلخ برای معصوم استفاده کردند. نگاهی نقاد، به محتوا و قالب سخنان ایشان داریم
محتوا:
ایشان بدون اینکه لفظ حسودان را بکار ببرد، با ترسیم فضا و به اصطلاح کانتکست، گفتگوی آنان با معصوم را اکران کرد و گفت: ایشان گوشت تلخ بودند و شمع بیت المال را خاموش میکردند
در نگاه اول، فاعل و قائل خود پناهیان است اما کمترین دقت نشان میدهد از زبان حسودان است. چطور؟ با در هم آمیختن انزجار از خاموش کردن شمع و با دادن لقب گوشت تلخی. یعنی این گوشت تلخی از نگاه کسی است که از خاموش کردن شمع بیت المال آزرده می شود و نه شخص پناهیان!
بنابراین بر محتوای سخن ایشان هیچ نقدی نیست.
قالب:
در کل قالب سخنان ایشان بسیار خاص بوده و صاحب سبک است. سخن را همیشه لابلای مسیرهای تو در توی دلربا و گاه پیچیده می گذارد و مخاطب را با خود همراه می کند. این پیچیدگی گاه، اینچنین هزینه و گاف هم دارد. سه آسیب در جمله ایشان باعث این موج و استفاده دشمنان و غفلت دوستان شد:
🔻1.عدم ذکر مستقیم عنوان گوینده به طوری که مخاطب کم سواد و یا کم دقت آن را از زبان پناهیان تصور کند.
🔻2.نامناسب بودن واژه گوشت تلخ برای معصوم به هر توجیه و از زبان هرکسی
🔻3.عدم توجه به کینه دشمنان و مترصد مچگیری بودن آنان نسبت به شخصیتهای انقلابی در بکار بردن واژگان
بنابراین قالب انتخابی برای انتخاب این جمله نامطلوب بوده است.
قضاوتها
🟢گونه اول: گرگها
طبق معمول، ضربه اول را دشمنان زدند وعقده گشایی کردند. همان کسانی که دربرابر وحشتناکترین توهین های سروش به پیامبر و قرآن و رویا دانستن آن ساکت بودند. خنده دار اینکه خود سروش هم به دفاع از پیامبر علیه پناهیان قیام کرده و یک شبه رسم مسلمانی آموخته!
🟢گونه دوم: انقلابیهای بی بصیرت
برخی بدون توجه به تفکیک محتوا از قالب، جوری القا کردند که گویی قصد پناهیان تنقیص معصوم بوده است. برخی آیه روایت جمع کردند که آقای پناهیان ببین پیامبر گوشت تلخ نبوده!! فلان روحانی با ان الله و انا الیه راجعون بیانه داده ووو.
🟢گونه سوم: اهل دیار انصاف
در کمال ناباوری دیدم دربرخی کانالها قضاوتهای دقیق و منصفانه ای هم هست! قضاوت منصفانه از نگاه بنده آن است که
✔استفاده از یک قالب بد را به محتوا و باورهای گوینده تسری ندهیم.
✔برای دستمال قیصریه آتش نزنیم.
✔از کسانی که خیلی وقتها حواسشان به مخرج مشترک با دشمن و مهره بازی آنان شدنشان نیست نباشیم.
✔این را هم بگوییم که کل موضوع سخنرانی او با موضوع حسادت یکی از شاهکارهای خطابه در سالهای اخیر بود و از نگاهی بسیار بسیار بدیع پدیدارهای سیاسی را از این منظر تبیین کرد.
✔بدانیم یک بدسلیقگی تک کلمه ای درمیان 28 جلسه سخنرانی ماه مبارک از غیرمعصوم بعید نیست.
✔بدانیم زمین گرد است و طبق روایات، سرزنش و تحقیر و ترور شخصیت حتی افراد عادی، به رسوایی خودمان خواهد انجامید
✔و اینکه، یادمان نرود که دشمن، به هر بهانه درست یا نادرست، به دنبال قلع و قمع تمام یاران رهبریست؛ تا به خیال خامشان، در عصر عاشورا به تنهایی سراغش بروند. و الله متم بنوره..
ـــــــــــــــــــــــ
به کانال: 🍃 روزنوشتهای دکتر علی صدر خوش آمدید.
@siyasatbrotoush
نوشتهها
✅منصافانه از ماجرای جدید جناب پناهیان ✍ع. صدر: حجت الاسلام پناهیان که ایشان را نه در قامت خطیب صرف
اینم یک تحلیل جامع و مانع در این رابطه
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
14.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| شبکههای اجتماعی آدم رو سخیف بار میاره!
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🇮🇷🇵🇸
﷽
انسان به بعضی گناهها توجه ندارد | خیلی از اظهارات در فضای مجازی مراقبت لازم دارد
امامخامنهای مدظلهالعالی، عصر امروز در دیدار دانشجویان: بعضی از گناهها هست که انسان توجه ندارد به اینکه اینها گناه است. خیلی از حرف زدنهای ما، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی میکنیم اینها پاسخ لازم دارد بالاخره مراقبت باید کرد.
رفتارهای نادرست خودمان اگر شناخته شد اصلاحش ممکن میشود، توبهی از آنها ممکن میشود، استغفار از آنها ممکن میشود، اگر نادرستی شناخته نشد انسان توبه هم نمیکند میماند متراکم میشود، دل را از نورانیت میاندازد حیف است شماها واقعاً دلهایتان نورانی است.
🔺توصیهام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم.
@aghletarif