eitaa logo
نوشته‌ها
903 دنبال‌کننده
906 عکس
458 ویدیو
25 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
کوتاه‌ترین خطبه نماز جمعه شیخ محمود الحسنات خطیب فلسطینی‌ای که ۱۴ نفر از نزدیکانش (از جمله نوه ۹ ماه‌اش) در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهات رسیده‌اند کل خطبه نماز جمعه‌اش در روز قدس امسال این بود: «اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند این امت را بیدار کنند، سخنان من چه می‌تواند بکند؟! نماز را اقامه کنید» @aghletarif
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ - ۲۶ 📅 جلسۀ ۲۶ام | ‌۱۴۰۳/۰۱/۱۸ 🔻 شبکۀ ۳ | برنامۀ ماه من 🕌 سحرهای ماه مبارک رمضان @Panahian_ir @Panahian_mp3
اینقدر حاشیه درست کردن برای این سخنان که رفتم کاملش رو گوش دادم، حرف بدی نزدن ایشون. اینقدر تحلیل تو گروه‌ها منتشر شده که متحیر موندم. فقط این حاشیه ساختن می‌تونه کار افرادی باشه که مصداق «فی قلوبهم مرض» هستند. یعنی نصف بیشتر این تحلیل‌های فضایی از همین عارضه‌ی حسادت برخواسته. خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.😅
اما یک نکته در رابطه با بصیرت رسانه‌ای که خب بارها گفته شده اما تکرار و تذکر دأب قرآنه هیچ وقت در چنین مواقعی که دیدید گرد و خاک به پا شده و بر اساس یک کلیپ برش خورده هم دارند تحلیل می‌نویسند، اصل را بر شک قرار بدید و دنبال اصل صحبت‌ها باشید و سعی کنید به فضای بحث پی ببرید که اصلا تو چه اتمسفری مطالب بیان شده و قبل و بعد سخنان چی بوده. بذارید یه مثال بزنم: مثلا یکی بیاد بگه خداوند در قرآن فرموده:«لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی با تأکید و سوگند گفته همه‌ی شما رو گمراه می‌کنم. خب این می‌تونه به فرض مثال برای کسی‌که با کلام وحی آشنا نیست ایجاد شبهه کنه که خدا قسم خورده بندگانش رو گمراه کنه. اما وقتی برید سراغ اصل آیه و فضای بحث و پس و پیش آیه رو نگاه کنید می‌بینید اصلا قضیه چیز دیگه‌ای بوده و اینجا خداوند داره ماجرای سجد ملایکه بر آدم و سرپیچی ابلیس را بیان می‌کنه و وقتی ابلیس رانده می‌شده قسم می‌خوره که تمام انسان‌ها رو اغوا کنه و اصل آیه اینه :«قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی این قول ابلیسه که « ابلیس گفت به عزتت قسم، تمام آنها(انسان‌ها) را گمراه می‌کنم» دیدید یک تقطیع و جدا کردن چند جمله از یک متن چطوری مفهوم رو کاملا قلب می‌کنه. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هول و هراس سردبیر رادیو اسرائیل از خیل عظیم جمعیت در راهپیمایی روز قدس! منشه امیر: ایرانی‌ها از ابتدا هم مصمم به شعار "راه قدس از کربلا می‌گذرد" بودند؛ آن‌ها به ما می‌گویند شنا یاد بگیرید چون تنها راه فرار دریای مدیترانه است؛ مردم اسرائیل از انتقام ایرانی‌ها بسیار نگران هستند! @aghletarif
این متن رو چند روز پیش در اینستاگرام‌ پست کردم و امروز صبح دیدم حذفش کرده، اینها حتی از اسم و رسم موشک‌های ایرانی وحشت دارند، بعد عده‌ای در داخل انگ انفعال به نیروهای نظامی می‌زنند.
منصافانه از ماجرای جدید جناب پناهیان ✍ع. صدر: حجت الاسلام پناهیان که ایشان را نه در قامت خطیب صرف، که در تراز نظریه پرداز می ستایم، اخیرا در جملاتی از واژه گوشت تلخ برای معصوم استفاده کردند. نگاهی نقاد، به محتوا و قالب سخنان ایشان داریم محتوا: ایشان بدون اینکه لفظ حسودان را بکار ببرد، با ترسیم فضا و به اصطلاح کانتکست، گفتگوی آنان با معصوم را اکران کرد و گفت: ایشان گوشت تلخ بودند و شمع بیت المال را خاموش میکردند در نگاه اول، فاعل و قائل خود پناهیان است اما کمترین دقت نشان میدهد از زبان حسودان است. چطور؟ با در هم آمیختن انزجار از خاموش کردن شمع و با دادن لقب گوشت تلخی. یعنی این گوشت تلخی از نگاه کسی است که از خاموش کردن شمع بیت المال آزرده می شود و نه شخص پناهیان! بنابراین بر محتوای سخن ایشان هیچ نقدی نیست. قالب: در کل قالب سخنان ایشان بسیار خاص بوده و صاحب سبک است. سخن را همیشه لابلای مسیرهای تو در توی دلربا و گاه پیچیده می گذارد و مخاطب را با خود همراه می کند. این پیچیدگی گاه، اینچنین هزینه و گاف هم دارد. سه آسیب در جمله ایشان باعث این موج و استفاده دشمنان و غفلت دوستان شد: 🔻1.عدم ذکر مستقیم عنوان گوینده به طوری که مخاطب کم سواد و یا کم دقت آن را از زبان پناهیان تصور کند. 🔻2.نامناسب بودن واژه گوشت تلخ برای معصوم به هر توجیه و از زبان هرکسی 🔻3.عدم توجه به کینه دشمنان و مترصد مچگیری بودن آنان نسبت به شخصیتهای انقلابی در بکار بردن واژگان بنابراین قالب انتخابی برای انتخاب این جمله نامطلوب بوده است. قضاوتها 🟢گونه اول: گرگها طبق معمول، ضربه اول را دشمنان زدند وعقده گشایی کردند. همان کسانی که دربرابر وحشتناکترین توهین های سروش به پیامبر و قرآن و رویا دانستن آن ساکت بودند. خنده دار اینکه خود سروش هم به دفاع از پیامبر علیه پناهیان قیام کرده و یک شبه رسم مسلمانی آموخته! 🟢گونه دوم: انقلابیهای بی بصیرت برخی بدون توجه به تفکیک محتوا از قالب، جوری القا کردند که گویی قصد پناهیان تنقیص معصوم بوده است. برخی آیه روایت جمع کردند که آقای پناهیان ببین پیامبر گوشت تلخ نبوده!! فلان روحانی با ان الله و انا الیه راجعون بیانه داده ووو. 🟢گونه سوم: اهل دیار انصاف در کمال ناباوری دیدم دربرخی کانالها قضاوتهای دقیق و منصفانه ای هم هست! قضاوت منصفانه از نگاه بنده آن است که ✔استفاده از یک قالب بد را به محتوا و باورهای گوینده تسری ندهیم. ✔برای دستمال قیصریه آتش نزنیم. ✔از کسانی که خیلی وقتها حواسشان به مخرج مشترک با دشمن و مهره بازی آنان شدنشان نیست نباشیم. ✔این را هم بگوییم که کل موضوع سخنرانی او با موضوع حسادت یکی از شاهکارهای خطابه در سالهای اخیر بود و از نگاهی بسیار بسیار بدیع پدیدارهای سیاسی را از این منظر تبیین کرد. ✔بدانیم یک بدسلیقگی تک کلمه ای درمیان 28 جلسه سخنرانی ماه مبارک از غیرمعصوم بعید نیست. ✔بدانیم زمین گرد است و طبق روایات، سرزنش و تحقیر و ترور شخصیت حتی افراد عادی، به رسوایی خودمان خواهد انجامید ✔و اینکه، یادمان نرود که دشمن، به هر بهانه درست یا نادرست، به دنبال قلع و قمع تمام یاران رهبریست؛ تا به خیال خامشان، در عصر عاشورا به تنهایی سراغش بروند. و الله متم بنوره.. ـــــــــــــــــــــــ به کانال: 🍃 روزنوشتهای دکتر علی صدر خوش آمدید. @siyasatbrotoush
اینم یک تحلیل جامع و مانع در این رابطه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | شبکه‌های اجتماعی آدم رو سخیف بار میاره! 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗دوره دین و سینما 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🇮🇷🇵🇸 ﷽ انسان به بعضی گناه‌ها توجه ندارد | خیلی از اظهارات در فضای مجازی مراقبت لازم دارد امام‌خامنه‌ای مدظله‌العالی، عصر امروز در دیدار دانشجویان: بعضی از گناه‌ها هست که انسان توجه ندارد به اینکه اینها گناه است. خیلی از حرف زدنهای ما، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی میکنیم اینها پاسخ لازم دارد بالاخره مراقبت باید کرد. رفتارهای نادرست خودمان اگر شناخته شد اصلاحش ممکن میشود، توبه‌ی از آنها ممکن میشود، استغفار از آنها ممکن میشود، اگر نادرستی شناخته نشد انسان توبه هم نمیکند می‌ماند متراکم میشود، دل را از نورانیت می‌اندازد حیف است شماها واقعاً دلهایتان نورانی است. 🔺توصیه‌ام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم. @aghletarif
نکاتی در رابطه با بیانات روز گذشته رهبری در دیدار با دانشجویان @aghletarif
این دو تا نکته هم از بیانات که حیفم اومد نگم @aghletarif
نمازی از حضرت فاطمه زهرا در شب های چهارشنبه پیشنهاد میکنم این نماز رو در شب عید فطر بخونید.. آیاتی که ذکر شده برای خواندن در نماز آیات ۲۶ و ۲۷ آل عمران هست @aghletarif
ما کودکی‌هایمان را لای چادر نماز سفید مادرهایمان جا گذاشتیم. کودکی‌هایی که پای سجاده‌ی مادر بوی تربت و عطر جانماز گرفت. وضو گرفتنشان، قامت بستنشان و نور پاشیدنشان به خانه قد اعتقاداتمان رو بلند و بلندتر کرد. تا بعدتر که خودمان بزرگ شدیم، دامن چادرنمازمان بشود زمین بازی و خاطره‌سازی بچه‌هایمان. سجده‌هایی که به اجبار دست‌های کوچکشان طولانی شده و مهر دزدیدن و مثل قرقی پا به فرار گذاشتن و خنده های نخودی‌شان برایمان خاطره ساختند. مادرها می‌دانند که همین سواری دادن‌ها، مکث‌های میان دو سجده و گم کردن مهر و وول خوردن یک فرشته میان جانماز دارد از او یک آدم می‌سازد. سر همین ارتباط است که خدا زن را که مظهر جمال الهی است مأمور بسط معنویت در عالم کرده و عقلش را در جمال معنویتش قرار داده است. به فرموده‌ی علامه جوادی آملی«زنان در ذکر و مناجات که راه دل و راه عاطفه و شور و محبت است یا از مردان موفق‌ترند یا همتای آنها.» این عقل زنانه است که معنویت و عاطفه را به جان انسان‌ها می‌نوشاند. همین عقل است که به تعبیر حضرت آقا زنان را « جزو پیشگامان حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفت‌ها» کرده است که «اگر در کشوری زنان آن کشور بتوانند به آن صفا و معنویت و رقاء و تعالی فکری برسند هیچ مشکلی در آن مملکت باقی نمی‌ماند..لذا در واقع اصلاح جامعه با اصلاح زنان است.» زن، سحرنشینی، سجاده و استمرار نور در خانواده و امت قدمتی طولانی دارد به بلندای تاریخی خانه‌ی بانویی که نشانی‌اش میان عرشیان شناخته‌شده‌تر از فرشیان بود. عید بندگی بر شما مبارک. برایتان تداوم بندگی و سحرنشینی‌ را آرزومندم. @aghletarif
نکته بسیار مهم! خواهران و برادران طبق فتوای قاطبه مراجع تقلید من جمله «آیت الله خامنه ای» زکات فطره (فطریه) را فقط باید به فقیر شیعه داد! (مگر فقیر شیعه ای یافت نشود)که اینهم فعلاً منتفی است لذا پرداخت فطریه بر اساس این ،پوستر اشکال شرعی دارد. ان شاء الله از زکات و صدقات مستحبی و از طریق همین خیریه محترم ملت فلسطین را یاری کنیم. @aghletarif
اگر در تخفیف قبلی موفق نشدید دوره ازدواج اسلامی رو تهیه کنید فردا به مناسبت عید فطر با تخفیف ۵۰ درصدی میتونید تهیه کنید🌱 🔸 سرفصل های دوره رو از اینجا بخونید 🔸 نظرات شرکت کننده ها رو از اینجا بخونید برای تهیه هم عبارت دوره ازدواج اسلامی رو برای پشتیبان بفرستید👇👇👇👇 آدرس پشتیبان👇👇👇 👉👉👉👉 @poshtibaan
شکرش را به جا آوردید؟ @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیر ملی چیست؟! فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در سفر به آمریکا برای ادای احترام سر خاک سربازان آمریکایی رفته، همون سربازهایی که ۲۲۰ هزار نفر از مردمش رو با سلاح اتمی در یک لحظه به خاکستر تبدیل کردند. با دیدن این کلیپ به یاد زمانی افتادم که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کرد تا نامه‌ی ترامپ را به رهبر انقلاب تحویل دهد که حضرت آقا حتی نامه را تحویل هم نگرفتند. این سفر و رفتار مقتدرانه رهبر عزیزمان واکنش‌های حسرت‌برانگیز جمعی از فعالان رسانه‌ای ژاپنی را برانگیخت. یک کاربر ژاپنی در توئیتر در واکنش به این دیدار نوشت:«برای ایشان احترام قائلم، ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران، رشک برانگیز است». یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به این توئیت کاربر ژاپنی نوشت:«سفر شینزو آبه به تهران، با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی‌اعتنایی رهبر عالی ایران قرار گرفت، این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126 میلیون نفری ژاپن را با یک رهبر مقتدر و نفوذ ناپذیر در مقابل آمریکا آشنا کرد...آنها صاحب یک امپراتوری قدرتمند بودند. اما هفت دهه است از آمریکا توهین و تحقیر می‌بینند؛ از ایجاد پایگاه نظامی و تحمیل کاپیتولاسیون، تا تعرض به زنان ژاپنی توسط نظامیان آمریکا و ممانعت از داشتن برنامه نظامی و دیپلماسی و تجارت خارجی مستقل». فعال رسانه‌ای دیگری نوشت:«تاثیر انگیزشی و رشک برانگیز برخورد مقتدای حکیم و قدرتمند ایران، البته قطعا منحصر در مردم ژاپن نخواهد ماند. ملت‌های بسیاری، از آمریکا تحقیر دیده‌اند. این قدرت «نفوذ نرم» انقلاب اسلامی است». @aghletarif
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️ زن محکوم شرایط نیست ✍🏻| خانم مریم اردویی 🔸این روزها هر وقت صحبت از وضعیت حجاب می‌شود غالب تحلیل‌گران پیکان نقدشان را به سمت علل اجتماعی گرفته و فقط از عوامل محیطی می‌گویند. به عبارتی کمتر کسی به عاملیت و اراده‌ورزی زن در مسأله‌ی کشف حجاب یا حتی انتخاب نوع پوشش اشاره می‌کند. برخی تحلیل‌ها به گونه‌ای است که گویی هیچ نقشی برای عاملیت زن در این میان قائل نیستند و او را محکوم شرایط می‌دانند. انگاره‌ی بی‌ارادگی زن در انتخاب مسیر و سبک زندگی‌اش تا جایی در اذهان نهادینه شده که یک خطیب دلسوز و صاحب نام را که طبیب‌وار دغدغه‌ی هدایت گناهکاران را دارد، به چنان وادی می‌کشاند که مسوولیت زنی که به هر دلیل مبتلا به گناهان منافی عفت شده را کان لم یکن قلمداد کرده و تمام بار گناهان او را بر دوش جامعه و مسوولان می‌ا‌ندازد و از او در قبال عملی که مرتکب شده سلب مسوولیت می‌کند. همه ‌از نقص قانون، مردسالار بودن ساختارهای مدرن، جادوی رسانه و ...سخن به میان می‌آورند و اراده‌ی زن را محکوم تمام آنها می‌دانند و اینچنین است که زن مظلوم و جامعه ظالم می‌شود. 🔹البته راقم این سطور به دنبال نفی کامل این تحلیل‌ها نیست که خود نیز بارها منتقد چنین ساختارها و عوامل زمینه‌ساز سبک زندگی غیراسلامی بوده است. اما آنچه نگارنده را به نوشتن این متن واداشته است پررنگ شدن جبرانگاری‌های ساختاری است که مختار بودن زن را به عنوان یک انسان نادیده می‌گیرد. در حالی که انتخاب نوع پوشش و حتی کشف حجاب در نهایت با اراده‌ی زن رقم می‌خورد. اگر بخواهم دقیق‌تر بحث را پیش ببرم باید بگویم عوامل متعدد از جمله ساختارها جزو علل معده برای انتخاب فرد محسوب می‌شوند اما در نهایت این اراده‌ی فردی زن است که به عنوان علت تامه دست به انتخاب می‌زند. 🔸اما رهبر انقلاب بر خلاف باورهای موجود در دیدار اخیرشان با مسوولان نظام در کنار گوشزد کردن مسوولیت تمام قوا و نهادها فرمودند: «بنده معتقدم در دولت، در قوّه‌ی قضائیّه، در بخش‌های مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّت‌های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند. خود بانوان ما بیش از همه در این زمینه مسئولیّت دارند؛ و رعایت کنند جنبه‌ی حجاب اسلامی را.» در واقع این نگاه که سهمی را برای اراده‌ورزی زنان لحاظ کرده و از مسوولیت بیشتر آنان در این رابطه سخن به میان آورده است کاملا منطبق بر منطق قرآن است که می‌فرماید: ««وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَإِن تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَى حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَى..هیچ کس بار دیگری را برنخواهد داشت و اگر کسی بخواهد مسئولیت کارش را به شانه‌ی دیگری بیندازد ولو آن دیگری از نزدیکانش باشد این اتفاق نخواهد افتاد.» 🔹استاد صفایی حائری نیز در کتاب «حرکت» تحلیل درست و دقیقی در رابطه با نسبت بین اراده انسان و شرایط جامعه بیان می‌کنند: « انسان کلیتی است که جبرهای گوناگون در او جریان دارند کلیتی است که جبر اجتماعی، جبر تاریخ جبر وراثت، جبر محیط و تربیت در او مؤثرند، نه حاکم. اینها زیر مجموعه‌اند، نه اینکه آدمی جزئی از کلیت جامعه‌اش باشد. با این توجه هنگامی که این جبرها با هم ترکیب شوند زمینه‌ی انتخاب و اختیار و حکومت او را فراهم می‌کنند و انسانی که از این ترکیب برخوردار است هیچ وقت محکوم نیست که مسئول است؛ مسئول تمام جرم‌هایی که در سطحی گسترده در جامعه‌اش جریان دارد. 🔸پس شرایط زمینه‌ساز انتخاب آدمی است نه حاکم بر انتخاب او. انسان محصور و محکوم شرایط نیست، بل‌که متأثر از شرایط است. ما مسأله را محدود به شرایط می‌کنیم و خودمان را تبرئه می‌‌کنیم و می‌گوییم ما کنار میکروب‌ها بودیم در حالی که میکروب‌ها و موقعیت‌ها و شرایط هیچ کدام ملاک نیست اینکه ما چه موضعی در برابر آنها داشته‌ایم مطرح است. مهم موضع‌گیری ما در برابر موقعیت‌هاست و این چیزی است که کاملا در اختیار ماست.» بنابراین منطق تحلیل‌هایی که بدون در نظر گرفتن عاملیت زن از او سلب مسوولیت کرده و اراده‌ی او را محکوم شرایط می‌دانند بر خلاف منطق قرآن و نظر رهبر انقلاب است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|