📌عزیزانم، من عرفان امام خمینی (ره) را دوست دارم که در آن شهادت، مجاهدت و نماز شب است. عرفان عزلت را نمی پسندم.
شرح نهج البلاغه ۹۷/۰۸/۲۵
_
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌علت عقب افتادگی همه ی ما اینست که رابطه ی ما با مربوب مستحکم شد ولی در صورتی که باید ماها رابطه ی خود را با رب مستحکم میکردیم. آن کسی که در افق نورانی به سر میبرد توحّد به ربوبیّت است و هنگامی که توحّد به ربوبیّت بیایند این دیگر بالاترین معرفت است و انسان کامل میشود. و لذا خداوند هیچگاه رابطه ی خود را از مربوب نگرفته است و همیشه از خودش بوده است، و میفرماید اگر میخواهید انسان کامل شوید به سوی من آیید.
اخلاق قم ٩٧/١٢/٠٨
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#اخلاق_قم ٩٧/١٢/١۵
بسم الله الرحمن الرحیم
اخلاق قم ٩٧/١٢/١۵
🌀یکی از بیانات پر محتوا این است، فوَصَفَ نَفْسَهُ بِغَيْرِ مَحْدُودِيَّةٍ
من و شما اگر از همدیگر تعریف کنیم همدیگر را محدود کرده ایم، اگر وصف و صفتی در مورد هم بکار ببریم هر چند این تعریف ما باشد ما را محدود کرده است.
تنها جایی که توصیف محدودیت ایجاد نمیکند توصیف خداوند است چون هیچ مرزی قایل نمیشویم.
✅لذا امام (ع) میفرمایید:
فوَصَفَ نَفْسَهُ بِغَيْرِ مَحْدُودِيَّةٍ
خداوند خود را وصف کرد لازمه اش محدودیت خود نشد.
میخواهد بگوید کسی را عبادت میکنید، بشناسید. برای چه کسی نیایش و گریه میکنید؟ برای چه کسی تعظیم میکنید؟ باید افتخار کنید خداوند چنین افتخاری به شما داده تا برایش سجده کنید. پاک زندگی کنیم، معصیت نکنیم، گناه نکنیم.
❇️امام باقر (ع) میفرمایند:
وَ لَا يَحْتَمِلُ أَحَدٌ مِنَ الْخَلَائِقِ أمْرَهُ بِكَمَالِهِ حَتَّي يَحُدَّهُ لانَّهُ مَن حَدَّ شَيئاً فَهُوَ أكْبَرُ مِنْهُ.
نمیبینم کسی را که بتواند به تمام و کمال امر خدا را بیان کند، چون هر اسمی و صفتی را بخواهد برای خود بیان کند باز خداوند از او بزرگتر است.
♻️به نظر میرسد که همه حرفها در همین جمله خلاصه شده است که:
یا من ملا کل شی نور
ای کسی که نور تو همه جا را پر کرده کوچکترین ذره هستی نیست که نور تو نباشد.
🔷ما امشب میخواهیم درس بگیریم که ما اگر پنجاه سال شبهای جمعه دعای کمیل بخوانیم باز کاری نکرده ایم، ما اگر پنجاه سال شبها احیا کنیم و نماز شب بخوانیم کاری نکرده ایم.
علامه حسن زاده آملی به ما در جلسات داخلی میفرمود: بشر باید دارایی اش را بشناسد و در مناجاتشان بگویند دارایی من خداییِ خداوند است دارایی من علم من و فقه من نیست.
🔴در قرآن سوره مبارکه نحل آیه ٩۶ داریم که:
مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلَونَ.
آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست (از ذخائر اعمال نیک و ثواب آخرت، تا ابد) باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجری است بسیار بهتر از عملی که به جا میآوردند.
💠بوعلی میگوید:
اگر عارف فکر میکند عرفانش را باید دیگری نیز بفهمد نوعی شرک است، تمام وجود عارف اینست که با خداوند حرف بزند.
🌐اگر میخواهید دارایی پیدا کنید آیه ۲۴٧ سوره مبارکه بقره را بخوانید:
وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا ۚ قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمَالِ ۚ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ ۖ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ.
پیغمبرشان به آنها گفت: خداوند طالوت را به پادشاهی شما برانگیخت. گفتند که از کجا او را بر ما بزرگی و شاهی رواست در صورتی که ما به پادشاهی شایستهتر از اوییم و او را مال فراوان نیست. رسول گفت: خداوند او را برگزیده و در دانش و توانایی و قوت جسم فزونی بخشیده، و خدا ملک خود را به هر که خواهد بخشد، که خدا به حقیقت توانگر و داناست.
🔚 امام خمینی (ره) فکر نمیکردند که امیر جهان بشوند، حاج آقا شاه آبادی به ایشان دستوری دادند که هر شب ۶۰۰ مرتبه بگویند:
(وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يَشَاءُ)
ادامه دارد..............
___
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
4_5908854429167125951.mp3
7.67M
#شرح_نهج_البلاغه ٩٨/٠١/٢٣
___
🌐@ahadi_ir
4_5908854429167125952.mp3
12.08M
#شرح_نهج_البلاغه ٩٨/٠١/٣٠
____
🌐@ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#اخلاق_قم ٩٧/١٢/١۵
بسم الله الرحمن الرحیم
اخلاق قم ٩٧/١٢/١۵
ادامه.....
🌀امام (ع) میفرماید:
تمام اسامی خدا غیر خداست و خدا هم غیر این اسامیست.
۱۰۱ اسم در جوشن کبیر است همه را میگوید غیر خداست و خدا غیر اینهاست.
✅پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
اُعْبُدِاللّهَ كَاَنَّكَ تَراهُ،
اسم خدا را عبادت نکنید خود خدا را عبادت کنید، ذوب در خودش شوید.
فَاِنْ كُنْتَ لاتَراهُ فَاِنَّهُ يَراكَ.
اگر شما او را نمیبینید او شما را میبیند.
♻️این نمازی که میخوانید از سقف هم بالا نمیرود.
همه به مقام اسمیت رسیدید بهتر نبود از این مقام فراتر میرفتید؟
اگر به شما بگویم آب، شما در مقام اسمیت اسم آب را میشنوید، امّا اگر آب را به شما بدهم بخورید خنک میشوید یا حسین هم میگوید، جگرتان با نماز و روزه ماه رجب خنک میشود.
دوستان همه جوان هستید حاج آقا روح الله در این سن کار کرد.
❇️پسرم قدرت نفسانیت کم است، بالا بروید.
چرا آخر دعای کمیل را یاد نمیگیرید:
وَ أَشْتَاقَ إلَي قُرْبِكَ فِي الْمُشْتَاقِينَ
وَ أَدْنُوَ مِنْكَ دُنُوَّ الْمُخْلِصِينَ
وَ أَخَافَكَ مَخَافَهَ الْمُوقِنِينَ وَ أَجْتَمِعَ فِي جِوَارِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ.
و به كوي قربت آيم در ميان مشتاقان و همانند مخلصان به تو نزديك شوم.
و چون يقين آوردگان از جاه تو بهراسم و با اهل ايمان در جوارت گرد آيم.
تازه میرسد به اینجا بعد این همه اشتیاق ها میگوید یا سریع الرضا.
🔷همه عالم به تو افتخار میکنند و تو به دو نفر،
این دو نفر گنج مخفی من هستند:
↩️یکی از آنها، انسان کامل است.
فَـلا تَعْلَمُ نَفْسٌ مـا أُخْفِيَ لَهُـمْ مِنْ قُرَّةِ أعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كانُوا يَعْمَلُون(سوره مبارکه سجده آیه ۱۷).
شما چه میدانید نور چشم مخفی من کیست؟
🔚 شهدای مدافع حرم را ببینید، یکی از شهدای مدافع حرم (شهید بی سر محسن حججی) از علامه حسن زاده آملی حفظ الله ذکر سجده گرفت:
(أسْأْلُكَ لَذَّةَ النَّظَرِ إلَى وَجْهِكَ، وَالشَّوْقَ إِلَى لِقَائِكَ)
رفت و سر داد.
ملا احمد نراقی در خزائن میفرماید قبل اربعین ذکر (یا حاضر و یا ناظر) را شروع کنید بعد از اینکه ۳۰۶ مرتبه گفتید، بگویید(يَا حَيُّ يَا قَيُّوْمُ بِرَحَمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ اللّهم احی قلبی)، یا حاضر و یا ناظر باعث میشود نلغزید.
یک ذکر دیگر (الله خاطری و ناظری) است، خداوند در خاطر من است و ناظر من است.
(يا دائِمَ الْفَضْلِ عَلى الْبَريِّةِ يا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِـــــــــــيَّةِ)
عبرت بگیرید به خدا نزدیک شوید آیات قرآن و روایات را بیشتر بخوانید.
_
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌ذات اقدس اله را وقتی میخواهید مناجات کنید باید بگویید (یا مَن تَوحَّدَ بِرُبوبیَّتِه)، چون خداوند از کسی ربوبیّت نگرفته است، و هیچ رابطه ی با مربوب ندارد.
و اینجاست که باعث میشود عارف به ثمر برسد و اهل سلوک به ثمر برسند و در این فضا ذوب میشوند.
اخلاق قم ٩٧/١٢/٠٨
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌امت اسلام باید به شدت از اعمالشان مواظبت کنند تا دست خوش هوی و هوس نشوند.
به علاوه؛ کاری نکنند که پیامبر اعظم (ص) در مقابل سایر امت ها در روز قیامت از رفتار امت خود شرمنده شود.
📚تفسیر تنعیم / ج٢ ص١٣
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
برنامه مراسم ماه مبارک رمضان
جهت دیدار در تهران با شماره 09900128254 اقای خسروجردی هماهنگ نمایید.
___
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
📌در دعای امام رضا (ع) بعد از نماز ایشان آمده است که:
استغفرک استغفار رجاء
استغفرک استغفار انابه
استغفرک استغفار ایمان
؟؟؟؟؟
◀یعنی خود اخلاص هم نیاز به استغفار دارد، یعنی همین حیایی را که دارم باید باز هم استغفار کنم تا بالاتر بروم. تا ناب تر شود پس این را توبه برای توبه میگویند.
شب هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۹
____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#شرح_نهج_البلاغه ٩٨/٠١/٠٢
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح نهج البلاغه ٩٨/٠١/٠٢
🌀خطبه ای ٨٧ در نهج البلاغه، محبوب ترین بندگان خداوند را توصیف میکند.
در این خطبه در مورد خصوصیات این افراد میفرماید:
اى بندگان خدا، محبوب ترين بندگان خدا در نزد او بنده اى است، كه خدايش در مبارزه با نفس يارى دهد. پس اندوه را جامه، زيرين خود سازد و خوف را پوشش رويين. .... ◀️
⬅️تفاوت بین حزن و خوف در اینست که:
حزن نسبت به گذشته است و خوف نسبت به آینده است.
...... ◀️چراغ هدايت در دلش افروخته است و براى روز مرگ خود توشه اى مهيا كرده، مرگى را كه ديگران دورش میپندارند، نزديكش انگاشته.
تن به سختيها سپرده. نگريسته و نيكو نگريسته، خدا را ياد كرده و فراوان ياد كرده. از آبى گوارا كه راه آبشخورش سهل و آسان بوده، سيراب گشته و با همان جرعه نخستين تشنگيش فرو نشسته است.
راه هموار زير پاى كوفته را در پيش گرفته است. جامه هاى شهوت و هوس از تن به در كرده و از هر غمى [و همّى] دل را بپرداخته جز غم دين. از زمره اى كه به كوردلى موصوف بوده اند خود را به يك سو كشيده و از مشاركت اهل هوی و هوس دورى جسته است.
كليد درهاى هدايت گرديد و قفل درهاى هلاكت و ضلالت. راه خود را بشناخت و در آن قدم نهاد و نشانه هاى راه را بشناخت و از گردابهاى مهالك برست و به ساحل نجات رسيد.
به استوارترين دستگيره ها و محكمترين ريسمانها چنگ زد. به مرحله اى از يقين رسيد كه چهره يقين را، كه چون آفتاب تابان بود، مشاهده كرد.
↩️ مرحوم شوشتری (ره) میفرمود:
چراغ هدایت در دل همه است بعضی ها متأسفانه سوخت به آن نرسید و فتیله ی آن سوخت.
🔔 امروز فرهنگ غربی و دنیا میخواهد لباس شهوت را به تن جوانان ما بکند، ولی فرهنگ امامت و ولایت اینست که لباس شهوت را از تن جوانان بیرون میآورد.
✅عزیزان من به دنبال نهج البلاغه بروید، چون در این کتاب همه چیز را گفته است، حکومت داری و شخصیت های معنوی را و....
امیرالمؤمنین علی (ع) سفره ی دلش را برای شماها پهن کرده است.
♻️امام علی (ع) در نمازش میفرمودند که، گناه نگذاشت که من دو تا نماز قبول شده بخوانم. شماها که میدانید علی (ع) حجت و عصمت خداوند است ببینین چگونه صحبت میکند.
🔚 خانمها و آقایان هر چه میتوانید به سمت پاکی ها بروید، معنویات بسیار زیبا است.
_________
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#درس_اخلاق_قم ٩٧/١٢/٢٢
بسم الله الرحمن الرحیم
اخلاق قم ٩٧/١٢/٢٢
🌀در هفته ی پیش دلیل مغایرت اسم خداوند مطرح شد، دلیل این مغایرت در ادامه ی حدیث آمده است، شما اگر بخواهید اسم شیء را در هر یکی از اشیاء عالم بگذارید. حتما باید بدانید آن چیزی که به آن شیء میگویند مخلوق است. امّا اگر این شیء را به خداوند اطلاق کنید دیگر آن شیء مخلوق نیست پس اسم شیء را یکبار بر روی تک تک موجودات میگذارند میشود مخلوق، همان اسم شیء را بر روی خداوند میگذارند دیگر مخلوق نیست. به خاطر اینکه مبداء تمام اشیاء جهان ذات اقدس اله است، لذا شیء یت خداوند از کسی گرفته نشده است و خداوند خودش به همه شیء یت داد. بنابراین میشود که کلمه ی شیء را بر این اطلاق کنیم که مخلوق شود، و اگر بر خداوند اطلاق کنیم خالق میشود.
✅در سوره مبارکه اسراء آیه ١١٠ آمده است که:
قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَٰنَ أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَآءُ الْحُسْنَىٰ وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا
بگو خدا را بخوانيد يا رحمان را بخوانيد هر كدام را بخوانيد براى او نامهاى نيكوتر است و نمازت را به آواز بلند مخوان و بسيار آهسته اش مكن و ميان اين [و آن] راهى [ميانه] جوى.
❇️عزیز دل من، ما در عرفان این را میگوییم، فایده ی یک گوشه نشستن ساعتی از روز برای اینکه مثلاً ١٠٠ بار بگویم لا اله الا الله، یا به هر تعداد، ↩️فایده ی آن اینست که من جزء مجذوبین شوم. خیلی از ماها مجذوب شهوت هستیم، چگونه از آن بیرون بیاییم؟ اینست که در یک روزی با خودمان خلوت کنیم و با اسم خداوند صحبت کنیم تا بتوانیم جزء مجذوبین خداوند شویم.
♻️در حدیث داریم که:
دوستان من زیر بال و پر من هستند. و مردم که اینها رو نمیشناسند.
و اینها جزء مجذوبین میشوند.
❌یک عبارتی برای اهل سالک هست که، سالک هیچگاه گرفتار شطحیّات* نمیشود، همیشه این لفظ است. در بیانات امام خمینی (ره) و قاضی سعید قمی و .... هم آمده است.
و همچنین عارف گرفتار تلوین نمیشود، یعنی حالات.⬅️( یعنی طرف فقط در دعای کمیل داد میزند و گریه میکند و در خانه و نماز این حالات را ندارد.)
لذا میگویند چهره سالک را نگاه که میکنید لبش خندان است ولی در خلوت خود قلبش لرزان است.
↩️پس به این نتیجه میرسیم که سالک و عارف واقعی در تمکین است و دچار شطحیّات و تلوین نمیشود.
💠در حدیثی آمده است که:
بعضی ها در قیامت دو چهره دارند، و دو زبان دارند، یکی از زبان هایشان پشت سرشان و دیگری در جلو صورتشان است، تمام جسدشان آتش است، فریاد میزنند که اینها کسانی هستند که در دنیا دو رو بودند، و لذا در روز قیامت هم به همین صورت محشور میشوند.
🔚 دوستان از عمرتان درست استفاده کنین عمر ما دارد هدر میرود نه دیداری نه لقاء ی و... نداریم.
*پ. ن: هیجان زده نمیشود، یعنی در بین مردم اظهار معرفت، فضل و مرتبت نمیکنند.
__
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir
کانال رسمی آیت الله احدی
#شب_اول_رمضان۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
شب اول ماه رمضان ٩٨
🌀در مباحث آسیب های اجتماعی نمیشود نام برد قداست جلسه بهم میخورد. بطور کلی ادب قرآن، فقها و ائمه(ع) در اینست که از آسیب های اجتماعی نام نمیبرند.
شما در قرآن اسم هیچکدام از خصوصیات زن و مرد نیست، چون ادب قرآن نمیگذارد که هتاکی شود. مثلاً ما در قرآن اصلا زوجه نداریم، هر چه داریم زوج است، و منظور از زوج هر دو است.
✅لذا همه تلاشم در این شبها اینست که این مباحث را به گونه ای دیگر عرض کنم، مثلاً یکی از چیزهایی که اولین بحث ماست لذت ناپاک است. و همین لذت ناپاک دریایی از آسیب های اجتماعی است.
روانشناسی غرب بی ادبی را به بشر آموخت، ولی روانشناسی اسلامی کرامت را به بشر آموخت.
روح کرامت را در جوانان افکند.
♻️در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که:
بسیاری از لذت های ناپاک و پست، آدمی را از سنت ها و روش ها و سیره های متعالی باز میدارد.
↩️اتفاقاً در مورد این حدیث دو آیه هم داریم که میشود به عنوان مدرک این حدیث آورد:
در سوره مبارکه مومنون آیات ۵ و ٧ آمده است که:
وَ الَّذينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ.
و آنان که دامن خود را حفظ میکنند.(۵)
فَمَنِ ابْتَغي وَراءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العادُونَ.
پس کسانى که راه دیگرى جز آنچه مقرّر شد طلب کنند، آنان از مرز الهى گذشته اند.(٧)
❌کسانی که به نفس خود ظلم میکنند یعنی عملاً دارند به خداوند هم ظلم میکنند.
🔷از امام صادق (ع) سوال کردند چرا استمناء حرام است؟
فرمودند: گناه بزرگی است خداوند در قرآن نهی کرده است، و کسی که این عمل را انجام میدهد مثل کسی است که با خودش ازدواج میکند. و اگر من بدانم که شخصی چنین کاری را انجام داده است با او سر یک سفره نمینشینم.
💠در قرآن سوره مبارکه مومنون آیه داریم که:
كَلَّا ۖ بَلْ ۜ رَانَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ مَا كَانُوا يَكْسِبُونَ.
چنین نیست، بلکه ظلمت ظلم و بد کاریهاشان بر دلهای تیره آنها غلبه کرده است (که قرآن را انکار میکنند).
این آیه را مرحوم علامه طباطبایی استنباط کردند و روایت نداریم، فرمودند آنهایی که لذت های ناپاک دارند با اینها رفیق نشوید، اینها دلهایشان زنگ زده است، به خاطر کار حرامی که انجام میدهند.
ایشان فرمودند در این آیه سه نکته وجود دارد:
1⃣◀️اشاره به این دارد که اعمال زشت، نقش و صورتی به نفس و روح انسان میدهد.
2⃣◀️این نقش و صورت مانع آن میشود که حق و حقیقت را درک کند.
3⃣◀️ نفس آدمی از وقتی که متولد میشود اگر همینگونه بماند و آثاری و نقشه ای در نفس آدمی ایجاد نشود قطعاً این نفس باصفا و پاک میماند و در همین دنیا به ملاقات خداوند میرود.
↩️این گناه است که باعث میشود انسان از دیدار خداوند در همین دنیا غافل شود.
🌐اسلام چشم چرانی را نهی کرد. از امام صادق در اینباره سوال کردند، ایشان جواب دادند:
به صورت زن نامحرم که نگاه کنید و چشم چرانی میکنید، درخت شهوت در دل شما به وجود میآید و قلب شما مزرعه ی شهوت میشود، و این باعث فتنه میشود.
❎امام علی (ع) فرمودند:
کسانی که به بهشت علاقه دارند، خواهش های نفسانی و شهوات را فراموش میکنند و از آنها چشم میپوشند.
از امام باقر (ع) نقل شده است که شخصی محضر ایشان رسید و گفت من اعمال عبادی مثل نماز و روزه زیاد ندارم ولی حلال میخورم و شهوت ناپاک را به هیچوجه اجازه نمیدهم در زندگی ام وارد شود، امام (ع) فرمود دو کار میکنید که اعظم از هر عبادت است. در کافی نقل شده هست.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
اگر کسی به زنی عاشق شد و منتها آن عشق را در دل نگه داشت، کتمان کرد و پاک ماند و از دنیا رفت، خداوند به خاطر اینکه این عشق را پنهان نگه داشت سایر گناهانش را نیز میبخشد.
🔚 دوستان عزیز من به این روایات ائمه (ع) عمل کنید. کسی که میخواهد به بهشت برود اجازه نمیدهد که سرگرم این ناپاکی ها شود.
_____
پایگاه حفظ و نشر آثار آیتالله احدی (مدظله)
🌐@Ahadi_ir