eitaa logo
احکام کاربردی
3.8هزار دنبال‌کننده
424 عکس
120 ویدیو
47 فایل
🔸پاسخگو (فاطمی) @a_f_133 ۱_فهرست موضوعی احکام کانال؛ https://eitaa.com/ahkam31/910 ۲_پاسخ گویی احکام حرم مطهر 👈 ‎051 32020 ✅ پاسخ به سوالات دینی با هوش مصنوعی https://dindan.ssl.qom.ac.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 .. 😍 😊 ترین موجود کره زمین 🐫 این بزرگوار وسط بیابون موقع خوردن خار چنان رضایتی توی چهره ش هست انگار وسط هال نشسته میخوره😃😀 ‌ 😅😅🤣 🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹 شرعی🌷🌹🌷🌹🌷 🔹برخی‌مستحبات غذاخوردن🌮🥘 🔅شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا 🔅میزبان زودتر شروع به خوردن کند و بعد از همه دست بکشد. 🔅اول بسم الله و آخرش الحمدلله بگوید. 🔅خوردن با دست راست 🔅هرکس از غذای جلو خودش بخورد. 🔅لقمه را کوچک بردارد و خوب بجود. 🔅بعداز خوردن‌غذا به پشت بخوابید و پای راست را روی پای چپ بزارید. 🔅در اول غذا و آخر آن کمی نمک بخورید. 🔹برخی‌مکروهات خوردن ❌درحال سیری غذاخوردن و پرخوری ❌نگاه به صورت دیگران موقع غذا ❌خوردن غذا و نوشیدنی ‌داغ و فوت کردن به آن ❌بریدن با کارد🔪 ❌گذاشتن نان زیر ظرف غذا ❌پوست‌کندن ای که با پوست میشه خورد.🍎🍏🍅 ❌دورانداختن قبل‌از تمام‌شدن 🆔 @fatemi222
آیا کسی که مرجع تقلید نداره نمازش صحیح است؟ ✅پاسخ: اگر مكلّف مدّتی اعمال خود را بدون تقلید انجام دهد، دو حالت دارد: 1⃣ اعمالش را مطابق با فتوای مجتهدی که باید از او تقلید کند انجام داده است که در این صورت اعمال گذشته او صحیح است. 2⃣اعمالش را مطابق با فتوای مجتهدی که باید از او تقلید کند انجام نداده است که در این فرض اگر اشکال عملش از جهت اركان و مانند آن باشد (مثلا وضو یا غسلش باطل بوده) یا از جهت ارکان هم نباشد ولی مکلف جاهل مقصر باشد در این صورت آن عملش باطل است. توضيح المسائل 16 مرجع مسأله14 _شعبان 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔 @fatemi222
براى رهن خانه چه كنيم تا دچار ربا نشويم؟ همه مراجع (به جز سيستانى ): راه صحيح آن است كه از اول به عنوان اجاره قرارداد بسته شود ؛ به طورى كه مالك، خانه خود را تا مدت مشخص به مبلغ معينى، به مستأجر اجاره دهد و شرط كند كه مستأجر مبلغى را به او قرض دهد. اما اگر اول به عنوان قرض، پول را به صاحبخانه دهد – به شرط آنكه خانه را به كمتر از قيمت اجاره دهد ربا و حرام است. آيةاللَّه سيستانى: اجاره به شرط قرض، بنابر احتياط واجب جايز نيست. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔 @fatemi222
🍄🍄🍄🍃 🍄🍄🍃 🍄🍃 🍃 😵😮 📛🔺۱_اگر مردی با علم به این که زنی شوهر دارد یا درعِدّه طلاق یا وفات به سر می برد وی را به عقد خود درآورد ، هم عقد باطل است و هم آن زن برای ابد به او حرام می شود. 👈اما اگر مرد به موارد مزبور جاهل با شد یعنی نداند زن ، شوهر دارد یا عِدّه اش تمام نشده و زن را به عقد خود در آورد عقد باطل است ؛ اما می تواند پس از اتمام عِدّه ، زن را به عقد خود در آورد ولی اگربین آنها رابطه زناشویی نیز برقرار شده باشد، زن بر وی حرام همیشگی خواهد شد. 📛🔺۲_اگر مردی همسر دائمی اش را که مسلمان و عفیفه است لِعان کند یعنی به وی نسبت زنا دهد یا فرزندش را از خود نفی کند و این کار را با شرایطی نزد قاضی انجام دهد بین این زوجین برای همیشه جدایی واقع می شود و بر هم حرام ابدی می شوند. 📛🔺۳_اگر مرد یا زنی در حال احرام ( حج) با فردی ازدواج کند و به حرمت این کار هم آگاه باشد بین آن دو حرمت ابدی حاصل می شود. 📛🔺۴_اگر مردی با زن شوهر دار یا زنی که در عِدّه طلاق رجعی است زنا کند آن زن برای همیشه به وی حرام می شود. 👈تذکر: بعضی از فقها این کار را موجب حرمت ابدی نمی دانند. 📛🔺۵_اگر مرد بالغ با پسری لواط کند مادرو خواهر و دختر آن پسر بروی حرام ابدی می شوند ؛ ولی مفعول می تواند با مادر وخواهر ودختر آن مرد ازدواج نماید 👈 راههای حرام ابدی شدن زن و شوهر است و اینست که مرد العیاذ بالله نسبت زنا به خانمش بدهد اما شاهدی بر این مدعا نداشته باشد در اینصورت یا محکوم به حد قذف میشود یعنی ۸۰بار شلاق خوردن یا اینکه در پیش قاضی لعان می کند که در اینصورت زن بر او حرام میشه ... 👈شرایط اینه هر دو درحضور حاکم شرع، به‌حالت قیام می‌ایستند.مرد پس از تکرار ادعای خود، چهار بار می‌گوید: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ اَنّی‌ لَمِنَ الصَّادِقینَ فیما قُلتُ»؛ یعنی «خدا را گواه می‌گیرم که در ادعای خود (نسبت به زنا یا نفی ولد) راستگو هستم سپس یک بار می‌گوید: «لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیَّ انْ کُنْتُ مِنَ الْکاذِبینَ»؛ یعنی «اگر در ادعای‌ خود دروغ‌گو باشم، لعنت خدا بر من باد.» اگر زن ادعای مرد را قبول داشته باشد که در اینجا سکوت کرده و از ادای سوگند امتناع می‌ورزد. در این صورت، زنای او ثابت شده و به مجازات آن محکوم می‌شود؛ ولی اگر ادعای مطرح‌شده را نپذیرد، در جواب مرد چهار بار می‌گوید: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ انّهُ لَمِنَ الکاذِبینَ فی‌ مَقالَتِهِ»؛ یعنی «خدا را گواه می‌گیرم که او (شوهر) در ادعای خود دروغ‌گوست.» آنگاه می‌گوید: «اِنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَیَّ انْ کانَ مِنَ الصَّادِقینَ»؛ یعنی «اگر او در ادعای خود راستگو باشد، خشم خدا بر من باد.» طبیعتا نیاز به ذکر همه این مسائل نیست ولی با رعایت کامل حیا😌 در ذکر بعضی از کلمات باید مباحث ارائه شود ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 📚فهرست احکام کاربردی https://eitaa.com/ahkam31/910 ✍در ثواب نشر احکام شریک شوید
احکام نذر ادامه👇
تاخیر در عمل به نذر که زمانش مشخص است ادامه👇
صورت های نذر مشروط
نذر درسایر ادیان در قرآن
نذر یا نقش دل
💠 حکم پخش موسیقی در مسجد 💬 سؤال: پخش موسیقی در مسجد چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: 🔹 واضح است که مسجد جایگاه شرعی خاصی دارد، لذا اگر پخش موسیقی در آن منافی با حرمت مسجد باشد، حرام است، حتی اگر موسیقی غیر لهوی باشد. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
هدایت شده از منبرک فاطمی
🌹سلام و ارادت و تبریک ایام 🔺هفت نکته در رابطه با امام زمان عجل الله https://eitaa.com/fatemi222/7946 🔺درصورت امکان نشر بفرمایید . با تشکر
❓کسی که از وطنش رفته و شهر دیگه‌ای زندگی می‌کنه؛ وقتی به شهر خودش برگشت، نمازش شکسته است یا کامل؟ 📚 همه مراجع (به‌جز مکارم): اگه انسان از وطنش رفته باشه و تصمیم بگیره که دیگه تا آخر عمر برای زندگی به وطنش برنگرده یا به‌خاطر شرایط زندگی اطمینان داره که دیگه برنمی‌گرده؛ او‌‌نجا دیگه وطنش نیست. پس اگه برای مسافرت به این شهر بیاد و زیر ده روز بمونه، نمازش شکسته و روزه‌‌ش باطله. 👈 اما اگه چنین تصمیم و اطمینانی نداره، همچنان اونجا وطنشه و هر وقت بیاد، نماز و روزه‌‌ش کامل و درسته. 📚 آیت‌الله مکارم: اگه کسی قصد داره تا پنج‌ سال دیگه به وطنش برنگرده یا پنج ساله که از وطنش رفته و در این مدت، هر سال کمتر از نود روز به اونجا رفت‌وآمد داشته، دیگه اونجا وطنش نیست. اگه برای مسافرت به این شهر بیاد و زیر ده روز بمونه، نمازش شکسته و روزه‌ش باطله. 👈 اما اگه حداقل نود روز در سال به وطن برمی‌گرده (هرچند به‌صورت پراکنده)، همچنان اونجا وطنشه و هر وقت بیاد، نماز و روزه‌‌ش کامل و درسته. 📣نکته: اگه جایی دیگه وطنتون نیست، می‌تونین قصد موندن ده روزه کنین تا نماز و روزه‌تون کامل بشه.😇 🔺 توضیح‌المسائل ۱۶مرجع، م۱۳۳۴؛ أجوبة‌الاستفتائات، س۶۹۷؛ مکارم، جزوه «بخشی از احکام نماز و روزه مسافر»، نکته 5؛ جزوه «پیک احکام دفتر معظم‌له»، مرداد ۱۳۸۹. 🆔 @fatemi222