eitaa logo
احکام کاربردی
3.1هزار دنبال‌کننده
350 عکس
99 ویدیو
47 فایل
🔸پاسخگو (فاطمی) @a_f_133 👈فهرست موضوعی و عددی احکام؛ https://eitaa.com/ahkam31/910 مساله 11 مسائلی را که انسان غالبا به آن نیاز دارد واجب است یاد بگیرد. پاسخ گویی احکام حرم مطهر 👈 ‎051 32020 👈سایر کانال های ما https://eitaa.com/fatemi222/10600
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 درمورد ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : شرکت کردن در مجالس صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها جایز نیست و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه معتقدند چه بهتر است که اسم جداگانه را که لازم نیست بلکه مضر است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشد. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : مجالست با فرقه‌های ضاله حرام است و شرکت در مجالس آنها حرام است توضیح اینکه مجالست در مجالس آنها ولو و در تحت عناوین اسلامی مثل قرائت قرآن و ختم انعام و غیره باشد حرام است و هر چیزی که تقویت آنها به حساب آید حرام است. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : تمامی فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و شرکت در فعالیت‌های آنان و کمک به اهدافشان جایز نیست. تمام فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از مراکز آنان تعطیل شد. مسئولین محترم هم نباید اجازه تاسیس یا تعمیر خانقاه تحت هر اسم و عنوانی به آنها بدهند. ♦️حضرت آیت الله العظمی : اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است ♦️حضرت آیت‌العظمی : معبد مسلمان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر بر این باشد که گمان کند آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد صحیح نیست بلکه اگر به این عنوان بروند که آنجا شرعا پایگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام می‌باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که برای امور عبادی،‌مذهبی و اعیاد موالید ائمه در مساجد اجتماع کنند که «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با این حرکت طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : هر عنوانی که سبب تشکیل حزب و گروهی شود که مولد فرقه‌ای از 72 فرقه شود باطل است و تاسیس و ترویج آن جایز نیست.تاسیس و ترویج اماکن و مجالس فرقه‌های صوفیه کاملا جایز نیست و نهی از منکر و جلوگیری آنها با احراز شرایط امر به معروف وبرهمگان واجب است. ♦️حضرت آیت‌آلله العظمی : شرکت در مجالس ذکرو دعای فرقه‌های صوفیه و کمک مادی و معنوی در ساخت و عمران اماکن آنها همچون خانقاه و حسینه و نامهالیی از این قبیل که ویژه عبادت این فرقه ساخته می‌شود جایز نیست. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی سید شهاب الدین نجفی در صفحه 183 از تعلیقات جلد اول احقاق الحق می‌نویسد: حقیقتاً مصیبت صوفیه بر علیه اسلام در نزد من از بزرگترین مصیبت‌است که ارکان اسلام بواسطه این مصیبت منهدم و بنیان اسلام از هم پاشیده وامصیبتا از این همه غفلت و سکوت مردم. ♦️علامه سید محمد حسین رحمت الله علیه : این گروه صوفیه طریقت را در مقابل شریعت قرار داده‌اند در حالی که طریقت هرگز نمی‌تواند در مقابل شریعت قرار گیرد 🌍 @sofinetgonabad
💢 اقتدا به امام جماعت در تشهد آخر نماز 💠 اگر زمانی به جماعت برسد که امام مشغول خواندن تشهد رکعت آخر نماز است، چنانچه بخواهد به ثواب جماعت برسد، باید نیت کند و پس از تکبیرة الاحرام بنشیند و تشهد نماز را با امام بخواند ولی سلام نگوید و صبر کند تا امام سلام نماز را بگوید، بعد بایستد و نماز را ادامه بدهد؛ یعنی حمد و سوره را بخواند و آن را رکعت اول نماز خود حساب کند. ◀️ این عمل مختص تشهد آخر نماز جماعت و برای درک ثواب جماعت است و نمی توان آن را در تشهد رکعت دوم نمازهای سه رکعتی و چهار رکعتی انجام داد. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۷۵۰
💠 حکم شک بعد از نماز 🔸 احکام به زبان ساده ❓اگه بعد از نماز شک کنیم که نمازمون درست بوده یا نه؛ مثلاً شک کنیم رکوع رفتیم یا نه یا مثلاً چهار رکعت خوندیم یا سه رکعت؛ تکلیف نمازمون چیه؟ 📚 همه مراجع: شک بعد از نماز، از اون شک‌هایی حساب می‌شه که اصلاً نباید بهش اعتنا کنیم. اگه از این شک‌ها سراغت اومد، بهش بی‌توجهی کن؛ نمازتم درسته، خیالت تخت‌.✅ ❗️مگر این‌که دو طرف شک، هر دو باطل باشه؛ مثلاً در نماز چهاررکعتی، شک داری که سه رکعت خوندی یا پنج رکعت.اینجا دیگه هر جور حساب کنی، نمازت باطله؛ سه رکعت خونده باشی باطله، پنج تا هم خونده باشی باطله. 🔺 توضیح‌المسائل مراجع، م۱۱۷۹. 📎 احکام_نماز 📎 احکام_شکیات لطفاً جهت فراگیری احکام نشر دهید
🌸 .. 😍 😊 ترین موجود کره زمین 🐫 این بزرگوار وسط بیابون موقع خوردن خار چنان رضایتی توی چهره ش هست انگار وسط هال نشسته میخوره😃😀 ‌ 😅😅🤣 🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹 شرعی🌷🌹🌷🌹🌷 🔹برخی‌مستحبات غذاخوردن🌮🥘 🔅شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا 🔅میزبان زودتر شروع به خوردن کند و بعد از همه دست بکشد. 🔅اول بسم الله و آخرش الحمدلله بگوید. 🔅خوردن با دست راست 🔅هرکس از غذای جلو خودش بخورد. 🔅لقمه را کوچک بردارد و خوب بجود. 🔅بعداز خوردن‌غذا به پشت بخوابید و پای راست را روی پای چپ بزارید. 🔅در اول غذا و آخر آن کمی نمک بخورید. 🔹برخی‌مکروهات خوردن ❌درحال سیری غذاخوردن و پرخوری ❌نگاه به صورت دیگران موقع غذا ❌خوردن غذا و نوشیدنی ‌داغ و فوت کردن به آن ❌بریدن با کارد🔪 ❌گذاشتن نان زیر ظرف غذا ❌پوست‌کندن ای که با پوست میشه خورد.🍎🍏🍅 ❌دورانداختن قبل‌از تمام‌شدن 🆔 @fatemi222
آیا کسی که مرجع تقلید نداره نمازش صحیح است؟ ✅پاسخ: اگر مكلّف مدّتی اعمال خود را بدون تقلید انجام دهد، دو حالت دارد: 1⃣ اعمالش را مطابق با فتوای مجتهدی که باید از او تقلید کند انجام داده است که در این صورت اعمال گذشته او صحیح است. 2⃣اعمالش را مطابق با فتوای مجتهدی که باید از او تقلید کند انجام نداده است که در این فرض اگر اشکال عملش از جهت اركان و مانند آن باشد (مثلا وضو یا غسلش باطل بوده) یا از جهت ارکان هم نباشد ولی مکلف جاهل مقصر باشد در این صورت آن عملش باطل است. توضيح المسائل 16 مرجع مسأله14 _شعبان 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔 @fatemi222
براى رهن خانه چه كنيم تا دچار ربا نشويم؟ همه مراجع (به جز سيستانى ): راه صحيح آن است كه از اول به عنوان اجاره قرارداد بسته شود ؛ به طورى كه مالك، خانه خود را تا مدت مشخص به مبلغ معينى، به مستأجر اجاره دهد و شرط كند كه مستأجر مبلغى را به او قرض دهد. اما اگر اول به عنوان قرض، پول را به صاحبخانه دهد – به شرط آنكه خانه را به كمتر از قيمت اجاره دهد ربا و حرام است. آيةاللَّه سيستانى: اجاره به شرط قرض، بنابر احتياط واجب جايز نيست. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔 @fatemi222
🍄🍄🍄🍃 🍄🍄🍃 🍄🍃 🍃 😵😮 📛🔺اگر مردی با علم به این که زنی شوهر دارد یا درعِدّه طلاق یا وفات به سر می برد وی را به عقد خود درآورد ، هم عقد باطل است و هم آن زن برای ابد به او حرام می شود. 👈اما اگر مرد به موارد مزبور جاهل با شد یعنی نداند زن ، شوهر دارد یا عِدّه اش تمام نشده و زن را به عقد خود در آورد عقد باطل است ؛ اما می تواند پس از اتمام عِدّه ، زن را به عقد خود در آورد ولی اگربین آنها رابطه زناشویی نیز برقرار شده باشد، زن بر وی حرام همیشگی خواهد شد. 📛🔺اگر مردی همسر دائمی اش را که مسلمان و عفیفه است لِعان کند یعنی به وی نسبت زنا دهد یا فرزندش را از خود نفی کند و این کار را با شرایطی نزد قاضی انجام دهد بین این زوجین برای همیشه جدایی واقع می شود و بر هم حرام ابدی می شوند. 📛🔺اگر مرد یا زنی در حال احرام ( حج) با فردی ازدواج کند و به حرمت این کار هم آگاه باشد بین آن دو حرمت ابدی حاصل می شود. 📛🔺اگر مردی با زن شوهر دار یا زنی که در عِدّه طلاق رجعی است زنا کند آن زن برای همیشه به وی حرام می شود. 👈تذکر: بعضی از فقها این کار را موجب حرمت ابدی نمی دانند. 📛🔺اگر مرد بالغ با پسری لواط کند مادرو خواهر و دختر آن پسر بروی حرام ابدی می شوند ؛ ولی مفعول می تواند با مادر وخواهر ودختر آن مرد ازدواج نماید 👈 راههای حرام ابدی شدن زن و شوهر است و اینست که مرد العیاذ بالله نسبت زنا به خانمش بدهد اما شاهدی بر این مدعا نداشته باشد در اینصورت یا محکوم به حد قذف میشود یعنی ۸۰بار شلاق خوردن یا اینکه در پیش قاضی لعان می کند که در اینصورت زن بر او حرام میشه ... 👈شرایط اینه هر دو درحضور حاکم شرع، به‌حالت قیام می‌ایستند.مرد پس از تکرار ادعای خود، چهار بار می‌گوید: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ اَنّی‌ لَمِنَ الصَّادِقینَ فیما قُلتُ»؛ یعنی «خدا را گواه می‌گیرم که در ادعای خود (نسبت به زنا یا نفی ولد) راستگو هستم سپس یک بار می‌گوید: «لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیَّ انْ کُنْتُ مِنَ الْکاذِبینَ»؛ یعنی «اگر در ادعای‌ خود دروغ‌گو باشم، لعنت خدا بر من باد.» اگر زن ادعای مرد را قبول داشته باشد که در اینجا سکوت کرده و از ادای سوگند امتناع می‌ورزد. در این صورت، زنای او ثابت شده و به مجازات آن محکوم می‌شود؛ ولی اگر ادعای مطرح‌شده را نپذیرد، در جواب مرد چهار بار می‌گوید: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ انّهُ لَمِنَ الکاذِبینَ فی‌ مَقالَتِهِ»؛ یعنی «خدا را گواه می‌گیرم که او (شوهر) در ادعای خود دروغ‌گوست.» آنگاه می‌گوید: «اِنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَیَّ انْ کانَ مِنَ الصَّادِقینَ»؛ یعنی «اگر او در ادعای خود راستگو باشد، خشم خدا بر من باد.» طبیعتا نیاز به ذکر همه این مسائل نیست ولی با رعایت کامل حیا😌 در ذکر بعضی از کلمات باید مباحث ارائه شود
احکام نذر ادامه👇
تاخیر در عمل به نذر که زمانش مشخص است ادامه👇
صورت های نذر مشروط
نذر درسایر ادیان در قرآن
نذر یا نقش دل
💠 حکم پخش موسیقی در مسجد 💬 سؤال: پخش موسیقی در مسجد چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: 🔹 واضح است که مسجد جایگاه شرعی خاصی دارد، لذا اگر پخش موسیقی در آن منافی با حرمت مسجد باشد، حرام است، حتی اگر موسیقی غیر لهوی باشد. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
🌹سلام و ارادت و تبریک ایام 🔺هفت نکته در رابطه با امام زمان عجل الله https://eitaa.com/fatemi222/7946 🔺درصورت امکان نشر بفرمایید . با تشکر
❓کسی که از وطنش رفته و شهر دیگه‌ای زندگی می‌کنه؛ وقتی به شهر خودش برگشت، نمازش شکسته است یا کامل؟ 📚 همه مراجع (به‌جز مکارم): اگه انسان از وطنش رفته باشه و تصمیم بگیره که دیگه تا آخر عمر برای زندگی به وطنش برنگرده یا به‌خاطر شرایط زندگی اطمینان داره که دیگه برنمی‌گرده؛ او‌‌نجا دیگه وطنش نیست. پس اگه برای مسافرت به این شهر بیاد و زیر ده روز بمونه، نمازش شکسته و روزه‌‌ش باطله. 👈 اما اگه چنین تصمیم و اطمینانی نداره، همچنان اونجا وطنشه و هر وقت بیاد، نماز و روزه‌‌ش کامل و درسته. 📚 آیت‌الله مکارم: اگه کسی قصد داره تا پنج‌ سال دیگه به وطنش برنگرده یا پنج ساله که از وطنش رفته و در این مدت، هر سال کمتر از نود روز به اونجا رفت‌وآمد داشته، دیگه اونجا وطنش نیست. اگه برای مسافرت به این شهر بیاد و زیر ده روز بمونه، نمازش شکسته و روزه‌ش باطله. 👈 اما اگه حداقل نود روز در سال به وطن برمی‌گرده (هرچند به‌صورت پراکنده)، همچنان اونجا وطنشه و هر وقت بیاد، نماز و روزه‌‌ش کامل و درسته. 📣نکته: اگه جایی دیگه وطنتون نیست، می‌تونین قصد موندن ده روزه کنین تا نماز و روزه‌تون کامل بشه.😇 🔺 توضیح‌المسائل ۱۶مرجع، م۱۳۳۴؛ أجوبة‌الاستفتائات، س۶۹۷؛ مکارم، جزوه «بخشی از احکام نماز و روزه مسافر»، نکته 5؛ جزوه «پیک احکام دفتر معظم‌له»، مرداد ۱۳۸۹. 🆔 @fatemi222
❓اگه به‌خاطر گرمى هوا يا دلیل دیگه‌ای، موقع مسح سر و پا، کف دست خشک شده باشه و رطوبتى نمونده باشه تا باهاش مسح بکشیم، تكليف چيه؟ 📚 همه مراجع (به‌جز زنجانی، وحید، رهبری و سیستانی): دستتون رو به بقیه اعضاى وضو بکشین، از اون‌ها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. 📚 مقام معظم رهبری: فقط می‌تونین از ریش‌ها و ابروها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. 📚 آيت‌الله سیستانی: فقط می‌تونین از ریش‌ها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. گرفتن رطوبت از سایر نقاط صورت (غیر از ریش)، مثل ابرو یا گونه‌ها، چه برای کسانی که ریش دارن و چه افرادی که ریش ندارن، بنابر احتیاط واجب، کافی نیست و وضو باطل می‌شه. 📚 آيت‌الله وحید: فقط می‌تونین از ریش‌هایی که داخل در حد صورته، رطوبت بگيرین (یعنی از رطوبت ریش پایین چونه نباشه). گرفتن رطوبت از غیر ریش بنابر احتیاط واجب، جایز نیست. 📚 آيت‌الله زنجانی: بنابر احتیاط واجب، فقط می‌تونین از ریش‌ها رطوبت بگيرین و با اون مسح بکشین. ⭕️ نکته مهم: حواستون باشه که این گرفتن آب از بقیه اعضا فقط در صورتیه که دست خشک شده باشه. در حالت عادی، نباید این کار رو بکنیم و ممکنه وضو باطل بشه. ⭕️ نکته: آيات عظام امام، رهبری، سیستانی و فاضل، نظرشون اینه که مسح سر رو می‌شه با تموم قسمت‌های دست از آرنج تا نوک انگشت کشید. بنابراین مقلدین این عزیزان، به‌شرطی باید برن سراغ رطوبت بقیه اعضا که کل دستشون از آرنج تا انگشت خشک شده باشه. ⭕️ نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌تونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم. 🔺توضیح‌المسائل ۱۶مرجع، م۲۵۷، اجوبةالإستفتائات، س۱۱۳. 🆔 @fatemi222
💠 💬سوال : اگه عقدِ ازدواجی بدون مهريه خونده بشه، آيا عقد باطله؟ 🔹 آیات عظام امام خمینی، خامنه‌ای، بهجت، تبریزی، سیستانی، صافی، فاضل، نوری، مکارم و وحید: 📝اگه عقد موقت(صیغه) باشه، عقد باطله؛ اما عقد دائم بدون تعیین مهریه باطل نیست، ولی مهریه اون خانم به‌اندازهٔ «مهرالمثل» هست. ⭕️ نکته: مهرالمثل، یعنی باید دید که دختری با شأن و شئونات، زیبایی، تحصیلات، سن و عقل و... این خانم، معمولاً چقد مهریه براش قرار می‌دن، همون مهریه این خانم می‌شه. 🔺امام خمينى، تحريرالوسيله، ج2، المهر، م4؛ امام خمینی، النكاح‌المنقطع، م5؛ آيت‌الله صافى، هدايةالعباد، ج2، المهر، م4؛ آیت‌الله صافی، النكاح‌المنقطع، م5؛ آيت‌الله تبريزى و آيت‌الله وحيد، منهاج‌الصالحين، عقد‌المتعة والمهر، م1354؛ دفتر همه مراجع.
❓پرسش: آیا محل ایستادن خانم ها در نماز، باید عقب تر از مردها باشد؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: آیت الله خامنه ای: بنابر احتیاط واجب باید حداقل بین زن و مرد یک وجب فاصله باشد و با رعایت فاصله، اگر زن هم جلوتر بایستد، نمازش صحیح است. آیت الله مکارم: زن باید عقب تر از مرد بایستد، و گرنه نماز او باطل است و فرقی بین محرم و نامحرم نیست. آیت الله سیستانی: اگر زن و مرد بخواهند در یک مکان نماز بخوانند، بنابر احتیاط لازم، باید زن عقب‌‌تر از مرد بایستد و این عقب ایستادن، حدّاقل به مقداری باشد که جای سجدۀ او، برابر جای دو زانوی مرد در حال سجده باشد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📗 منبع: فقه همراه، صفحه ١۴۵، توضیح المسائل جامع آیت الله سیستانی، جلد یک، مسئله ١١٣٠ 🆔 @fatemi222
📚 حَدث اصغر در غُسلحدث اصغر (بول کردن یا خروج باد معده) در بین غسل، غسل را باطل نمی‌کند، ولی با آن غسل نمی‌تواند نماز بخواند یا کارهایی انجام دهد که نیاز به وضو دارد؛ بلکه پس از غسل برای این کارها باید وضو بگیرد. 📌 نکته: در وضو یا غسل جبيره‌ای باید روی قسمتی که چسب یا جبیره است، دست تر کشید. 📌 غسل با انگشتر: هنگام غسل اگر انگشتر در دست باشد، درآوردن آن لازم نیست و همین که آب به زیر آن برسد، کافی است. 🏷پی‌نوشت: آموزش مصوّر احکام آیت‌الله خامنه‌ای مدظلّه‌العالی، 163. 🆔 @fatemi222
🌸🍃﷽🍃🌸 ✋مواردی_که_خمس_ندارد ✍یکی از واجبات و عبادات مالی که آثار مادی و معنوی در زندگی دارد پرداخت خمس است لذا هر فردی که در در تاریخ سر سال خمسیش بخشی از درآمدهایش باقی بماند، با شرایطی باید خمس آن درآمد باقی مانده را پرداخت کند اما جهت اطلاع عزیزان عرض می شود که به برخی از اموال خمس تعلق نمی گیرد که در این فرصت مختصر به برخی از آنها اشاره می شود: 1. ارثیه: مالی که به واسطه ارث به انسان برسد با شرایطی خمس ندارد . لذا در برخی موارد مثل اینکه میت وصیت به پرداخت خمس اموالش کرده باشد باید خمس ارث پرداخت شود. (1) 2. مهریه ای که خانم دریافت می کند به اصل مهریه ای که خانم دریافت می کند، خمس تعلق نمی گیرد. (2) 3.دیه: مثلا اگر در حادثه ای به کسی صدمه ای وارد شود و بخاطر این صدمه دیه‌ای تعلق بگیرد این دیه هم حلال است و هم خمس ندارد. (3) 4.هدیه و یارانه و جایزه و سوغاتی و مانند اینها که مجانی به انسان می رسد به نظر برخی از مراجع از جمله حضرت امام و امام خامنه ای خمس ندارد. (4) خداوند توفیق انفاق در راه خدا را به همه ما عنایت فرماید به برکت صلواتی بر محمد و ال محمد منابع: (1) (رساله مراجع مساله1754)   (2) (مخالف: بهجت: بنابر احتیاط، رساله م1378)(3) (تحریرالوسیله، ج1،ص356 م5؛ تبریزی: المسائل المنتخبه، مساله1385 ص211؛ رهبری: استفتاآت جامعه الزهرا؛ خوئی، اسیتفتاآت ص125 س407؛ سیستانی: ندارد مطلقا: المسائل المنتخبه ص256 السابع؛ نوری ندارد: استفتاآت ج1 س289؛ فاضل: جامع المسائل ج1س862؛ مکارم: ندارد: استفتاآت ج1 س318-دیه جرح: اکثرمراجع؛ مخالف: بهجت، اراکی: جرح خمس دارد بنا بر احتیاط واجب: استفتاآت ص67 س2؛ آیه الله سیستانی، سایت؛ بهجت، استفتائات ج3ص82 س 3655، استفتائات از محضر آیت الله اراکی ص67 س1و2؛ دیه قتل: مشهور: ندارد)  (4)(رساله مراجع مساله 1753: هدیه خمس ندارد: امام خمینی، امام خامنه  ای، نوری همدانی. هدیه خمس دارد: فتوی: سیستانی، گلپایگانی، صافی، خوئی، اراکی (تبریزی، وحید: اگر هدیه قابل توجه باشد)؛ احتیاط واجب: بهجت، مکارم، فاضل) 🆔 @fatemi222
🌹 به زبان آوردن نیت نماز ⁉️ نیت نمازهای روزانه و نماز مستحبی آیا باید به زبان آورده شود یا اگر در قلب بگوید (مثلاً چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله)، کافی است؟ ✅ به زبان آوردن نیت (مانند اینکه بگوید: چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله) و نیز گذراندن آن از ذهن و دل، لازم نیست، همین اندازه که برای اطاعت از فرمان الهی، انجام عملی را قصد کند، کفایت میکند؛ (بلکه احتیاط مستحب است که نیت نماز را به زبان نگوید). 🆔 @fatemi222
نماز مسافر 1402.pdf
1.35M
درسنامه نماز نماز مسافر 🆔 @fatemi222
روش بیان احکام.pptx
177.2K
🖼 پاورپوینت «روش بیان احکام»
rwsh-mhasbh-khms000_0.pptx
934.3K
🖼 پاورپوینت «روش محاسبه خمس»