eitaa logo
احکام کاربردی
3.7هزار دنبال‌کننده
417 عکس
119 ویدیو
47 فایل
🔸پاسخگو (فاطمی) @a_f_133 ۱_فهرست موضوعی احکام کانال؛ https://eitaa.com/ahkam31/910 ۲_پاسخ گویی احکام حرم مطهر 👈 ‎051 32020 ✅ پاسخ به سوالات دینی با هوش مصنوعی https://dindan.ssl.qom.ac.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
😂 💑😁☺️🌹🌷 میدونین هر که میکنه اولین کسی که از دستش‌راحت میشه کیه؟ . . . ” ” ازبس میگیرن 😜😜😜 😅🌾📖 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌹🌷🌷 📄 گرفتن و همچنین بینی از است و ندارد. ❌ ✅ اما که از روشهایی است برای پی بردن به امور واقعیت دارد.☺️ اما مهم اینست که به چه و توسط چه کسی این کار انجام شود . اگر درست انجام شود جواب میدهد ولی اگر شخص نباشد بیشتر از آنست🌷🌸 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷🌹🌷 ودرآمد از راه آن سؤال📝 : الف: آیا برای خود ما یادیگران اشکال دارد؟ ب : آیامیتوانیم برای گرفتن به دیگران مراجعه کنیم؟ ج : آیا درآمد، ازاین راه است؟ جواب📚: شرعااعتباری ندارد؛ وکسب درآمد از این طریق نیست. احکام احکام شیرین 🌈💎🌈❤️👇 @ahkameshirin
...🤗😇 یکی رفت پیش گفت: آیا کسی با من میکنه؟؟🤔 👴🏽 گفت : نه! 😳 گفتم : ﺗﻮ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ دستم رو ﻧﺪﻳﺪﻯ🙄 گفت : ﻛﻪ ﺩﻳﺪم 😂😂🤪 🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷 ـ💥💥💥 ...👇 ✍️.. و کارایی که معمولاً مثل باز کردن کتاب📖 کف بینی و...انجام میدهند، هیچ مستند و نداشته و از نظر اسلام صحیح نیست❌ ‼️اولین ویژگی کلی گویی است و جزئیات رو نمیگن ، مثلا میگن👇 ❗️سفری در پیش دارید ❗️یا شما خوشبخت می شوید 😏 🌷🌹🌷🌹🌷🌷 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹نظـر مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم🌷🌹🌷 درباره👇 🌹آیات عظام رهبری و مکارم و سیستانی دامت برکاتهم🌷🌹 دعانویسی و از خرافات است و جایز نیست❌ رجوع مردم به آنها هم است😳 پول گرفتن در برابر این کارها، اشکال دارد .⛔️❌ 🌷🌹🌷🌹🌷 ودرآمد از راه آن سؤال📝 : الف: آیا برای خود ما یادیگران اشکال دارد؟ ب : آیامیتوانیم برای گرفتن به دیگران مراجعه کنیم؟ ج : آیا درآمد، ازاین راه است؟ جواب📚: شرعااعتباری ندارد؛ وکسب درآمد از این طریق نیست. احکام احکام شیرین @ahkameshirin
ـ⁣⁣⁣⁣☘️🌺☘️🌺☘️ ـ⁣⁣⁣⁣🌺☘️🌺☘️ ـ⁣⁣⁣⁣☘️🌺☘️﷽ ـ⁣⁣⁣⁣🌺☘️ ـ⁣⁣⁣⁣☘️ ❓امسال شب یلدا با ایام فاطمیه هم‌زمان شده؛ این شب رو جشن بگیریم، اشکال نداره؟ 📚 همه مراجع: این‌جور مراسم‌ها اگه باعث بی‌احترامی به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نباشه، اشکال نداره. 👌 احکام یار: 🔸 اولاً: شب یلدای امسال، نه در فاطمیه اوله و نه در فاطمیه دوم. 🔸 ثانیاً: برگزاری یه مهمونی خونوادگی ساده در هیچ شرایطی اشکالی نداره؛ مخصوصاً که خیلی وقت‌ها این‌جور مراسم‌ها باعث صله رحم و رفع کدورت‌ها می‌شه. 🔺 استفتا از دفتر مراجع. @fatemi222
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 ❗️ بعضی از مردم وقتی جایی مهمون هستن، بچه‌ها یا دیگران رو هم همراه خودشون می‌برن؛ درحالی‌که فقط آقا به‌تنهایی یا آقا و بانو دعوت بودن. 📛 این کار درست نیست. ✍️ همراه‌بردن کسانی که دعوت نیستن، فقط در صورتی اشکال نداره که مطمئن باشیم میزبان راضیه. 🔸 اما اگه شک داریم که راضیه یا نه، یا مطمئن هستیم راضی نیست، نباید این کار رو کنیم. ⭕️ امام صادق(ع): «هر وقت یکی از شما به مهمونی دعوت شدین، بچه‌ها رو با خودتون نبرین. اگر این کار رو کنین، کار حرامی کردین و این یه جور غصب حساب می‌شه». 🔺 استفتائات آیت‌الله مکارم شیرازی؛ حوزه نت؛ حدیث: بحارالأنوار، ج72، ص445. @fatemi222
☑️سئوال 1 پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانم ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم ها در دید نامحرمان چگونه است؟ ✅پاسخ حضرت آیةالله خامنه ای: پوشاندن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است. ☑️سئوال 2 آرایش زنان در خیابان ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس محرک چه صورت دارد؟ ✅پاسخ حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی، بهجت، صافی گلپایگانی: حرام است. حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، سیستانی: جایز نیست. ________ @fatemi222
☑️سئوال اگر کسی بداند جایی یا چیزی نجس است آیا بر او واجب است که دیگران را از بون آن مطلع کند؟ ✅پاسخ ▫️1. اگر انسان ببیند کسى چیز نجسى را مى‏خورد یا با لباس نجس نماز مى‏خواند، لازم نیست به او بگوید.[1] ▫️2. اگر جایى از خانه یا فرش کسى نجس باشد و ببیند بدن یا لباس یا چیز دیگر کسانى که وارد خانه او مى‏شوند با رطوبت به جاى نجس رسیده است، لازم نیست به آنان بگوید.[2] ▫️3. اگر صاحب خانه در بین غذا خوردن بفهمد غذا نجس است، باید[3] به مهمانها بگوید، اما اگر یکى از مهمانها بفهمد، لازم نیست به دیگران خبر دهد،[4] ولى چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که مى‏داند که به واسطه نگفتن،[5] خود او [6] هم نجس مى‏شود باید بعد از غذا به آنان بگوید.[7] 👇 〰〰〰 👇 آیات عظام: 🔹[1]. بهجت: مگر این که با او طورى معاشرت داشته باشد که اگر نگوید، لوازم مشترک بین آن دو نجس خواهد شد. توضیح المسائل مراجع، ج 1، ص 96- 97، مسأله 143. 🔹[2]. بهجت: مگر این که مثل مسأله فوق با آنها معاشرت داشته باشد. اراکى: بنا بر احتیاط واجب باید به آنان بگوید. گلپایگانى: بنا بر احتیاط لازم باید به آنان بگوید. خوئى، تبریزى: [اگر] در معرض این باشد که نجاست به مأکول و مشروب سرایت کند، باید به آنان بگوید. مکارم: احتیاط آن است که به او اعلام کند. سیستانى: چنانچه او موجب این امر شده باشد، باید با دو شرطى که در مسأله پیش گذشت به آنان بگوید. صافى: وجوب اعلام به آنان معلوم نیست. زنجانى: به چهار شرط لازم است به آنان بگوید: شرط اول: آن که صاحب خانه آنها را دعوت کرده باشد و یا در مجالسى چون مجلس روضه دعوت عمومى شده باشد، پس اگر کسى بدون دعوت صاحب خانه وارد شود، بر صاحب خانه لازم نیست نجس شدن لباس یا بدن او را بگوید. شرط دوم: آن که جا یا چیز نجس به گونه‏اى باشد که تماس بدن یا لباس افراد با رطوبت، با آن متعارف است مثلًا اگر دستمالى که در کنار دستشویى گذاشته مى‏شود نجس باشد، بر صاحب خانه لازم است نجس شدن بدن یا لباس دیگران را به آنها بگوید، ولى اگر قسمتى از دیوار اتاق که معمولًا دست تر به آنها زده نمى‏شود نجس باشد و بدن یا لباس دیگران با رسیدنِ به آن نجس شود، لازم نیست به آنها گفته شود. شرط سوم: آن که در معرض آن باشد که نجاست به چیزهاى خوردنى و آشامیدنى سرایت کند. شرط چهارم: آن که احتمال بدهد میهمانها به گفته او ترتیب اثر مى‏دهند. همان، مسأله 144. 🔹[3] سیستانى: با شرط دوّمى که گذشت .. مکارم: بنا بر احتیاط باید . 🔹[4] اراکى، فاضل: بقیه مسأله ذکر نشده. مکارم: فقط خودش باید اجتناب کند مگر این که با او معاشرت داشته باشند که براى جلوگیرى از آلودگى خودش، مى‏تواند بعد از غذا خوردن به آنها بگوید تا دست و دهان خود را آب بکشند. 🔹[5] خوئى، گلپایگانى، تبریزى، صافى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که ممکن است به واسطه نجس بودن آنان. 🔹[6] بهجت: لوازم خود او. 🔹[7] صافى: یا بعد از غذا به آنان بگوید یا خودش به وظیفه شخصى خود عمل کند. سیستانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که به واسطه نجس بودن آنان خود از جهت ابتلاى به نجاست، مبتلا به مخالفت حکم الزامى مى‏شود باید به آنان بگوید. زنجانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که بداند بواسطه نجس بودن آنان لوازم منزل او نجس مى‏شود و از نجاست آن به گونه‏اى غفلت کرده که باعث مثلًا خوردن چیز نجس مى‏گردد یا سبب مى‏گردد که در لباس یا بدن نجس نماز خوانده و دیگر در وقت، نمازش را با لباس یا بدنِ پاک نخواهد خواند، لازم است بعد از غذا به آنان بگوید. همان، مسأله 145. ________ @fatemi222
💠 روزی شیطان😈همه جا اعلام کرد قصد دارد از کارش دست بکشد و وسایلش را با تخفیف ویژه به حراج بگذارد! 🔹همه مردم جمع شدن و شیطان وسایلی از قبیل : غرور، خودبینی، شهوت، مال اندوزی، خشم، حسادت، شهرت طلبی و دیگر شرارت ها را عرضه کرد... 🔹در میان همه وسایل یکی از آنها بسیار کهنه و مستعمل بود و بهای گرانی داشت! کسی پرسید : این عتیقه چیست ؟ شیطان گفت : این نا امیدی است... شخص گفت : چرا اینقدر گران است؟ شیطان با لحنی مرموز گفت :این موثرترین وسیله من است ! شخص گفت : چرا اینگونه است؟ شیطان گفت : هرگاه سایر ابزارم اثر نکند فقط با این میتوانم در قلب انسان رخنه کنم و وقتی اثر کند با او هر کاری بخواهم میکنم... 🔹این وسیله را برای تمام انسانها بکار برده ام، برای همین اینقدر کهنه است. @fatemi222
☑️سئوال آیا اگر اذکار نماز، هنگام حرکت بدن گفته شود، نماز باطل است؟ ✅پاسخ مراجع تقلید در این زمینه ‌می‌گویند: هنگام گفتن ذکرهاى واجب در ، بدن باید بى‌حرکت باشد، بلکه بنابر احتیاط واجب، در موقع گفتن ذکرهاى مستحب نیز باید بدن آرام باشد.[1] حال اگر عمداً ذکر واجب را هنگام حرکت بدن بگوید نماز باطل است و اگر ذکر مستحبی را هنگام حرکت بدن بگوید (مثلًا موقع رفتن به یا رفتن به تکبیر بگوید)، چنانچه به قصد مطلق ذکر باشد، نماز صحیح است، ولی اگر به قصد ذکرى که در نماز وارد شده (ذکر مستحبی) بگوید، اکثر مراجع می‌گویند، بنابر احتیاط واجب، باید نماز را دوباره بخواند،[2] ولی برخی از فقها، در این صورت هم نماز را صحیح شمرده‌اند.[3] ------------------------- [1]. ر. ک: امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، گردآورنده، بنی‌هاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج‌1، ص 538، م 965، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ هشتم، 1424ق. غیر از ذکر «بحول اللّٰه و قوته اقوم و اقعد» که در حال برخاستن گفته می‌شود. [2]. امام خمینی(ره) در این صورت، فتوا به اعاده نماز می‌دهند. [3]. آیات عظام خوئى، سیستانی و تبریزى؛ ر. ک: امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی) ، ج‌1، ص 538، م 966. __________ @fatemi222
☑️سئوال آیا در احکام اسلامی استفاده از برای مرد در هر حال حرام است؟ کسانی‌که دندان طلا استفاده می‌کنند حکم شرعی آن چگونه است؟ ✅پاسخ استفاده مردان از طلا، جهت جایز نیست و در روکش دندان مصنوعی که از طلا ساخته می‌شود، اگر جهت زینت، نباشد، استفاده از آن اشکالی ندارد. 🔹ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[۱] ☘حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی): دندان طلا برای مردان مانعی ندارد مگر دندان‌های جلو که آشکار است که اگر به قصد زینت باشد احتیاطاً باید از آن خودداری کرد. ☘حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی): استفاده از دندان طلا اشکال ندارد. ☘حضرت آیت الله العظمی صافی‌ گلپایگانی (مد ظله العالی): استفاده از دندان طلا اگر زینت محسوب نشود برای مرد مانعی ندارد. ☘حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالی): در غیر دندان‌های جلو مانعی ندارد. ------------------------- [۱]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای،سیستانی،شبیری زنجانی،مکارم شیرازی،صافی گلپایگانی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی)، توسط سایت اسلام کوئست. __________ @fatemi222
😂 ...🤗😇 یکی رفت پیش گفت: آیا کسی با من میکنه؟؟🤔 👴🏽 گفت : نه! 😳 گفتم : ﺗﻮ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ دستم رو ﻧﺪﻳﺪﻯ🙄 گفت : ﻛﻪ ﺩﻳﺪم 🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷 ـ💥💥💥 ...👇 ✍️.. و کارایی که معمولاً مثل باز کردن کتاب📖 کف بینی و...انجام میدهند، هیچ مستند و نداشته و از نظر اسلام صحیح نیست❌ ‼️اولین ویژگی کلی گویی است و جزئیات رو نمیگن ، مثلا میگن👇 ❗️سفری در پیش دارید ❗️یا شما خوشبخت می شوید 😏 🌷🌹🌷🌹🌷🌷 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹نظـر مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم🌷🌹🌷 درباره👇 🌹آیات عظام رهبری و مکارم و سیستانی دامت برکاتهم🌷🌹 دعانویسی و از خرافات است و جایز نیست❌ رجوع مردم به آنها هم است😳 پول گرفتن در برابر این کارها، اشکال دارد .⛔️❌ 💑 میدونین هر که میکنه اولین کسی که از دستش‌راحت میشه کیه؟ . . . ” ” ازبس میگیرن 😜😜😜 🌹🌹🌹🌷🌷 📄 گرفتن و همچنین بینی از است و واقعیت ندارد. ❌ ✅ اما که از روشهایی است برای پی بردن به امور پنهان واقعیت دارد.☺️ اما مهم اینست که به چه روش و توسط چه کسی این کار انجام شود . اگر درست انجام شود جواب میدهد ولی اگر شخص مطمئنی نباشد ضررش بیشتر از فایده آنست🌷🌸 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷🌹🌷 ودرآمد از راه آن سؤال📝 : الف: آیا برای خود ما یادیگران اشکال دارد؟ ب : آیامیتوانیم برای گرفتن به دیگران مراجعه کنیم؟ ج : آیا درآمد، ازاین راه است؟ جواب📚: شرعااعتباری ندارد؛ وکسب درآمد از این طریق نیست. احکام احکام شیرین @ahkameshirin
🎀🎄🎀 😁😄 😋😅 تنها راه شدن صورت، sms واریز 😂 دنبال چیز دیگه نگردید ..😂😍😂 👇😍 🌷🌹🌷🌹🌹🌹🌹🌹 🌹🌷🌷🌹🌷 🔻روش دادن تو خانواده ای که و هر دو درآمد دارند این است که:👇 هر کدام جداگانه باید سال خمسی داشته باشند وربطی به هم ندارند ✔️ هر دو بایدمراقب باشند چیزی از سال گذشته را مصرف نکنند مگر اینکه آنرا داده باشند🌺 احکام احکام شیرین ⬇️ @ahkameshirin
مکروهات نماز جمعه‏ آنچه بر امام و مأمومین(نمازگزاران) هنگام ایراد خطبه کراهت دارد: آن‌که امام جمعه در حال خطبه به غیر از خطبه سخن دیگری بگوید، و أحوط ترک آن است. آن‌که مأمومین هنگام ایراد خطبه‌‏ها حرف بزنند، بنابر احتیاط آنها نیز حرف نزنند و أحوط بر مأمومین آن است که خطبه‌‏ها را به دقّت گوش کنند و توجّه به سخنان امام جمعه