eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4هزار ویدیو
701 فایل
آموزش و تربیت قرآنی زیرنظراستادعلی قاسمی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
Page046.mp3
365.2K
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.Ale_.imran_.166-167.mp3
3.07M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس صد و سی و پنج 🌻 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔺 سوره مبارکه بقره آیه 135 🔸استاد حمید صفار هرندی —————————————— بسم الله الرحمن الرحيم وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (135) 🔻ترجمه کلمات: قَالُوا: گفتند كُونُوا: باشيد، بشويد هُود: جمع« هائد: يهودی» تَهْتَدُوا: هدايت شويد، هدايت يابيد قُلْ: بگو حَنِيف: حق گرا مَا كَانَ: نبود مُشْرِكِينَ: جمع« مُشرِک: مشرک، شرک ورز» ✍🏻 نکات مناسب برای ترجمه آیه: 1. «کونوا هوداً أو نصاری تهتدوا»؛ در ترجمه اين عبارت مانند« اوفوا بعهدی اوفِ بعهدکم» عمل می کنيم يعنی قبل از ترجمه «تهتدوا» حرف «تا» را می آوريم: باشيد يهودی يا مسيحی تا هدايت شويد. 2. «قل بل ملة ابراهيم حنيفاً و ما کان من المشرکين»؛ در ترجمه اين عبارت قرآنی می گوييم: «بگو بلکه(پيروی می کنيم) از آيين ابراهيم...». «پيروی می کنيم» در حقيقت فعلی است که در دل اين جمله است و حذف گرديده است گويی اينچنين بوده است: بل نتبع ملة ابراهيم... 3. در همان عبارت مذکور در بند 2 ، «حنيفاً» قيد حالت يا به اصطلاح ادبيات عرب، حال است و معمولاً در ترجمه حال ترکيب «در حالی که» را می آوريم ولی می توان «که» نيز آورد. پس دوگونه می توانيم ترجمه کنيم: «بگو بلکه(پيروی می کنيم) از آيين ابراهيم در حالی که حقگرا بود و نبود از مشرکان.»/ «بگو بلکه(پيروی می کنيم) از آيين ابراهيم، که حقگرا بود و نبود از مشرکان.» ترجمه آيه: و گفتند باشيد يهودی(يهوديان) يا مسيحی(مسيحيان) تا هدايت شويد. بگو بلکه (پيروی می کنيم) از آيين ابراهيم که حق گرا بود و نبود از مشرکان.(135) —————————— https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از نهضت زندگی با قرآن
31.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ کلیپ تصویری 📣 لا اکراه فی الدین یعنی چه ؟ 🔹 تحلیلی از حوادث اخیر @Avayequrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅ـ﷽ـ🔅 ┏━•••🕘💎📖•••━┓ رساله حقوق---حقّ افعال: حقّ صدقه ┗━•••☀️☀️☀️•••━┛ ❇️و أَمَّا حَقُّ الصَّدَقَةِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهَا ذُخْرُكَ عِنْدَ رَبِّكَ و امّا حقّ صدقه اين است كه آگاه باشى كه راستى صدقه پس انداز تو نزد پروردگار توست ✳️و وَدِيعَتُكَ الَّتِي لَا تَحْتَاجُ إِلَى الْإِشْهَادِ و امانتى است كه بى‌‏نياز از گواه آورى است ✳️فإِذَا عَلِمْتَ ذَلِكَ كُنْتَ بِمَا اسْتَوْدَعْتَهُ سِرّاً أَوْثَقَ بِمَا اسْتَوْدَعْتَهُ عَلَانِيَةً پس چون بر آن [مطلب‏] آگاه گرديدى، بر سپرده‌‏گذارى در نهان، بيشتر از سپرده‌‏گذارى آشكارا، اعتماد كن ✳️و كُنْتَ جَدِيراً أَنْ تَكُونَ أَسْرَرْتَ إِلَيْهِ أَمْراً أَعْلَنْتَهُ وَ كَانَ الْأَمْرُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ فِيهَا سِرّاً عَلَى كُلِّ حَالٍ و شايسته است كه آنچه كه خواهى آشكار بدارى، در نهان به خداوند بسپارى و در هر حال رازى باشد ميان تو و خدا ✳️و لَمْ تَسْتَظْهِرْ عَلَيْهِ فِيمَا اسْتَوْدَعْتَهُ مِنْهَا بِإِشْهَادِ الْأَسْمَاعِ وَ الْأَبْصَارِ عَلَيْهِ بِهَا و در امانت سپارى به خدا از گواه گيرى گوش‏ها و چشم‏ها مدد مجوى، گويى كه به گوش‏ها و چشم‏ها بيشتر اعتماد دارى ✳️كأَنَّهَا أَوْثَقُ فِي نَفْسِكَ لَا كَأَنَّكَ‏ لَا تَثِقُ بِهِ فِي تَأْدِيَةِ وَدِيعَتِكَ إِلَيْكَ و اين گونه به نظر مى‌‏رسد كه در بازپس‌‏گيرى سپرده‌‏ات، به خداوند اطمينان ندارى ✳️ثمَّ لَمْ تَمْتَنَّ بِهَا عَلَى أَحَدٍ لِأَنَّهَا لَكَ فَإِذَا امْتَنَنْتَ بِهَا لَمْ تَأْمَنْ أَنْ تَكُونَ بِهَا مِثْلَ تَهْجِينِ‏ حَالِكَ مِنْهَا إِلَى مَنْ مَنَنْتَ بِهَا عَلَيْهِ سپس با صدقه‌‏ات بر هيچ كس منت مگذار چرا كه صدقه براى خود توست پس چون منت نهادى، ايمن مباش از اينكه همانند آن كس كه بر او منت نهادى نگون حال گردى ✳️لأَنَّ فِي ذَلِكَ دَلِيلًا عَلَى أَنَّكَ لَمْ تُرِدْ نَفْسَكَ بِهَا وَ لَوْ أَرَدْتَ نَفْسَكَ بِهَا لَمْ تَمْتَنَّ بِهَا عَلَى أَحَدٍ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ چرا كه اين منت‌‏گذارى نشانه آن است كه تو صدقه را براى خود نمى‌‏خواهى و چنانچه صدقه را براى خود خواهى بر كسى منت مگذار. کانال جامع اهل القرآن 👇 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page047.mp3
314.2K
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/ahlalquran
انواع از سیره ی عملی و روایی اهل بیت علیهم السلام : 🔸1_خاک بازی 🔹2_آب بازی وشنا 🔸3_سواری دادن واسب دوانی 🔹4_تیله بازی وتیر اندازی 🔸5_بازی های کلامی و فکری 🔹6_بازی های رزمی وجه مشترک همه این ها سادگی ست. این با فطرت انسان وروح دینداری او، عجین است. کانال جامع اهل القرآن👇🏼 https://eitaa.com/ahlalquran کانال انواع برای توانمند سازی والدین ومربیان👇🏼 https://eitaa.com/baziham
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ(۳)🔸 ⚜توضیح آيه ♦️نکته اول👈اين آيه و دو آيه بعد، ويژگی های افراد باتقوا(متقين) را که در آخر آيه قبل آمده بود(هدی للمتقين) بيان می کند. بنابراين اگر از ابتدای سوره را يک بار ديگر بخوانيم، اينگونه معنا می کنيم: اين کتاب -که شکی در آن نيست- هدايت برای افراد باتقواست، همان افرادی که ايمان به غيب دارند و نماز به پا می‌دارند و از آنچه خدا به آنها روزی داده است انفاق می‌کنند. پس اگر کسی به عالم غيب ايمان نداشته باشد نمی‌تواند ادعای تقوا کند. نيز اگر اهل نماز و انفاق نباشد نبايد مدّعی تقوا باشد. ♦️نکته دوم 👈 غيب در مقابل شهادت است و به معنای همه آنچه از ديدگان ما پنهان است و قابليت ظاهر شدن ندارد. مثلاً اگر پيامبر(ص) الآن برای ما قابل مشاهده نيست به عنوان مصداق غيب نيست؛ زيرا جسم آن حضرت از چيزهايی است که قابل ظاهر شدن و ديدن است. ♦️نکته سوم👈 از مهم‌ترين مصاديق غيب، وحی و فرشتگان هستند که قابل رؤيت نيستند؛ ولی حقايقی انکارناپذيرند. پس "ايمان‌به‌وحی" از نمونه‌های "ايمان‌به‌غيب" است. 📚🔸📚🔸📚 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ با سلام وخسته نباشید. ببخشید یک سوال داشتم.در قرآن کریم کلمه باران با تعابیری مثل ...ودق یا غیث ویا مطر نام برده شده؟؟ آیا اینها فرقی با هم دارند؟؟؟ کلمه ای دیگری که معنی باران را بده باز هم در قرآن وجود داره؟؟ خیلی ممنون از کانال خوبتون 🌷🌱🌷🌱🌷 ✅ پاسخ سلام و عرض احترام و سپاس از همراهیتان با اهل القرآن 💐 بله در زبان عربی گرچه همه این کلمات به معنی باران هستند اما هر کدام به وجوه معنایی ویژه ای اشاره دارند. 🌷این گستردگی کلامی و معنایی از ویژگی های زبان عربی است که در قرآن کریم هم به زیباترین شکل، در راستای اهداف معنایی آیات به کار گرفته شده. گفته شده که 🔺غیث به باران سودمند یا بارانی که در پی کم آبی می‌بارد گفته می‌شود، 🔺مطر نام عامّ باران است و برای باران‌های مفید کمتر به کار می‌رود. 🔺وابل به معنای باران درشت و سنگین 🔺طَلّ به معنای باران سبک و کم 🔺 وَدْق به معنای باران مستمر 🔺صَیِّب به معنای باران یا ابر باران زا است. ✍مثلا در آیه 265 سوره مبارک بقره دو کلمه «وابل» و «طل» هر دو به معنای باران هستند اما 👈وابل به باران تند و 👈طل به باران ملایم اطلاق می‌شود و میبینید که فهم معنای دقیق و صحیح آیه به درک وجه تفاوت این دو کلمه بستگی دارد. ⬇️ 🌸ﻭ ﻣﺜﻞ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻣﻮﺍﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻃﻠﺐ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻔﻮﺳﺸﺎﻥ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻮﺳﺘﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﺑﻠﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺭﺍﻧﻲ ﺗﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺮﺳﺪ ، ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﻴﻮﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺩﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﺪﻫﺪ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺗﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﺮﺳﺪ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻣﻠﺎﻳﻤﻰ ﻣﻰﺭﺳﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰﺩﻫﻴﺪ ، ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ. 🌸 ✔️ همه شباهت و تفاوت ها در قرآن کریم حکیمانه و بیانگر ظرافت های معنایی هستند. 🌼توفیق فهم و عمل به آیات الهی نصیبتان🌼 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن(موذن) https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا