eitaa logo
عرفان ناب
545 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
88 ویدیو
3 فایل
📡 http://www.ahlevela.com ديگر كانال ما: 👈 http://ble.ir/ahlevelaa ارتباط با ما: 👈 @adminsm 🌐 اينستاگرام:👈http://instagram.com/ahlevela 🔵 کانال ما در آپارات: 👈 https://www.aparat.com/ahle_vela/Ahlevela
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 امام صادق علیه السّلام به مداومت شیعیان بر خواندن در دوران غیبت تاکید فرموده اند و توصیّه شده است شیعیان بعد از نمازهای واجب، خواندن آن را ترک نکنند. در این دعا معرفتی طلب میشود که بدون آن امکانپذیر نیست. ✨ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ ✨ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ ✨ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی. 💫 خداوندا!خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشناسانی پیامبرت را نخواهم شناخت. 💫 خداوندا! پیامبرت را به من بشناسان که اگر پیامبرت را به من نشناسانی حجّت تو را نخواهم شناخت. 💫 خداوندا! حجّت خود را به من بشناسان که اگر حجّت خود را به من نشناسانی در دین خود گمراه خواهم شد. ◀️ از مضمون این دعا میتوان نتیجه گرفت شرط گمراه نشدن در دین شناخت امام زمان ارواحنافداه است. 📗 پيشگفتار از كتاب ✍استاد مهدي طيب ☑️ @ahlevela
عرفان ناب
💠مروری بر برخی از مضامین مناجات شعبانیه (٤) 🔹« وَ ما اُرِيدُ اَنْ أُبْدِئََ بِهِ مِنْ مَنْطِقِي وَ اَتَفَوَّهَ بِهِ مِنْ طَلِبَتِي وَ اَرْجُوهُ لِعاقبتی» خدایا آن چیزهایی که الان می خواهم در قالب این مناجات برایت بگویم و از تو درخواست کنم و برای آخرت و عاقبت کارم به آنها امید بسته ام بر تو مخفی نیست. خدایا تو همه را می دانی. 🔹 پس اگر خدا می داند چرا می خواهیم بگوییم؟ اینجا همان نکته های ظریفی است که قبلا در بحث دعا اشاره کردیم که دعاکنندگان بزرگ اصلا را بهانه ای برای گفتگوی با معشوق و سخن گفتن با محبوب قرار می دهند. هم عاشق، سخن گفتن با معشوق را دوست می دارد و هم معشوق دوست می دارد که عاشق با او سخن بگوید. یک طرفه نیست که بگوییم این عبد لذت می برد که با مولای خودش سخن بگوید، بله این هست، سخن گفتن با مولا خیلی لذت بخش است و لذا او هم دلش می خواهد صحبت با مولایش را دائما کش بدهد و تمام نکند؛ چندین بار به زبان های مختلف حرف هایش را تکرار می کند. 🔹نمونه اش را در داستان بارها اشاره کرده ام که خدای متعال از او پرسید: « مَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى » (سوره ی طه، آیه ی 17) « ای موسی چه در دست داری؟» در دستش عصا بود، می توانست بگوید عصا. اما دیدید چگونه پاسخ گفت: هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى (سوره ی طه، آیه ی 18) «این عصای من است، به آن تکیه می کنم، گوسفندهایم را با آن می رانم، برگ درختان را برایشان می ریزم تا بخورند، تازه خیلی کارهای دیگر هم با آن انجام می دهم» چرا این قدر کشش می دهد؟ چون لذت می برد، بهانه‌ای برای حرف زدن با معشوق خود پیدا کرده است. لذا هم عبد از سخن گفتن با معشوق لذت می برد، هم مولا. 🔹 در عشق های ظاهری هم دیده ایم؛ همین عاشق و معشوق های عشق مجازی. اصلا مهم نیست راجع به چه چیز حرف می زنند، مهم این است که دلشان می خواهد با هم حرف بزنند. می گوید «حالت چطور است؟» جواب می دهد «الحمدلله خوبم» می گوید «حالا احوالت چطور است؟» احوالت چطور است همان حالت چطور است دیگر!!! این برای آن است که لذت می برد. لذا هم عبد از حرف زدن با مولا لذت می برد؛ در عین این که می داند خدا همۀ اینها را هم خبر دارد باز می گوید می خواهم برایت بگویم، می خواهم با تو حرف بزنم... مولا هم از حرف زدن عبد با او لذت می برد. 🔹روایات متعددی در این زمینه وجود دارد؛ در کتاب «ره توشه دیدار» روایات را در فصل دعا و توسل ذکر کرده ام. در مجموعه گفتارهای توحید افعالی در مبحث هم هست، روایات متعدد است که بنده ی مقربی از بندگان خدا دعا می کند و از خدا چیزی را درخواست می کند، فی المجلس خدا به ملائکه می گوید خواسته ی او را برآوردم، دعای او اجابت شد، اما این را که اجابت کردم به او ندهید، به خاطر این که دلم می خواهد او باز هم با من حرف بزند، باز هم از من درخواست کند، باز هم با من گفتگو کند، منِ خدا از صدای این بندۀ مناجات کننده و دعا کننده لذت می برم؛ من عاشق او هستم. ◀️ در هر حال مناجاتگر ماه شعبان می گوید خدایا همه چیزم را تو می دانی؛ ظاهر و باطنم را می دانی، گذشته و آینده و حالم را می دانی، نیازمندی ها و احتیاجاتم را می دانی، آنهایی را که الان می خواهم بگویم همه را تو می دانی، اما باز هم می خواهم بگویم خدایا، می خواهم با تو حرف بزنم. 🔹 روایت هم داریم که معصوم علیه السّلام فرمود: «گرچه خدا به نیازهای شما آگاه است، اما دوست می دارد شما نیازهایتان را به زبان به او بگویید.» همین به زبان گفتن آثار عجیبی دارد که دیگر الان فرصت بیان آن نیست. 🎤 در محضر استاد مهدي طیب 90/04/16 @ahlevela
www.ahlevela.com 🎤٤٦گفتار از مباحث مهدويت در وب سايت اهل ولاء
💠 حضرت يعقوب عليه السّلام پيامبر بزرگ الهي به فرزندان خويش فرمود: فلا تَموتُنَّ الّا و انتم مُسلمُونَ: جز درحالي كه مسلمان باشيد نميريد. 💠 پيامبر اكرم صلّي الله عليه وآله وسلّم فرمودند: مَن ماتَ و لَم يَعرِفْ امامَ زَمانهِ ماتَ مِيتةً جاهِليةً ... جاهِليةَ كُفرٍ و نفاقٍ و ضَلالٍ: هركس بميرد درحالي كه امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ دوران جاهليّت و در كفر و نفاق و گمراهي از دنيا رفته است. ◀️👌 از جمع اين آيه و حديث مي توان دريافت براي مسلمان از دنيا رفتن راهي جز به حضرت بقيّة الله ارواحنافداه وجود ندارد. 📘✍ صفحه ١٤
کی رفته‌ای زدل که تمنا کنم تو را کی بوده‌ای نهفته که پیدا کنم تو را غیبت نکرده‌ای که شوم طالب حضور پنهان نگشته‌ای که هویدا کنم تو را با صد هزار جلوه برون آمدی که من با صد هزار دیده تماشا کنم تو را
💠مروری بر برخی از مضامین مناجات شعبانیه (٥) 🔹«وَ قَدْ جَرَتْ مَقَادِيرُكَ عَلَیَّ يَا سَيِّدِی فِيمَا يَكُونُ مِنِّی اِلَى آخِرِ عُمُرِی مِنْ سَرِيرَتِی وَ عَلَانِيَتِی» ✅ خدایا مقدرات تو در آنچه که از شؤون و امور من است تا پایان عمرم جاری است. اینکه بر من چه شده و چه می‌شود را تقدیر تو رقم زده و می‌زند؛ چه در جنبه های ظاهری، چه در جنبه های باطنی و معنوی زندگی‌ام؛ همه‌ی اینها به مقدرات تو رخ می دهد، آنچه شده و می‌شود و خواهد شد به تقدیر و خواست تو است. 🔹«وَ بِيَدِكَ لَا بِيَدِ غَيْرِكَ زِيَادَتِی وَ نَقْصِی وَ نَفْعِی وَ ضُرِّی» ✅ خدایا دست خودت است؛ دست احدی غیر تو نیست؛ وقتی آنچه که دارم، افزون می شود؛ ولو به دست خلق چیزی به من رسیده است؛ امّا تو بودی که آن را به دست من رساندی؛ وقتی آنچه که دارم، کاهش می‌یابد؛ ولو بنده ای آمد آن را از من ستاند؛ امّا تو بودی که به دست آن بنده، آن را از زندگی من خارج کردی؛ وقتی سودی به من می‌رسد، این تو بودی که آن سود را رساندی؛ وقتی خسارت و زیانی بر من وارد می شود، این تویی که آن خسارت و زیان را به من وارد می کنی؛ دست تو است؛ دست احدی جز تو نیست. در زندگی من جز تو احدی کاره ای نیست. هر چه شده و می شود همه کار تو است و لا غیر. در محضر استاد مهدي طیب 90/04/16 @ahlevela
✨ اي خدا پس تو ما را هم ياري فرما بر پيروي سنّتش و به شفاعتش نايل گردان ✨ خدايا و حضرتش را براي من شفيع مقبول الشفاعه قرار ده و طريق مستقيم هموار بسوي خود گردان ✨ و مرا پيرو آن بزرگوار ساز تا روزي كه تو را ملاقات مي كنم كه روز قيامت است در آن روز از من خوشنود باشي و از گناهانم چشم پوشي ِ✨ در حالي كه لطف و رحمتت را بر من حتم فرموده و مرا در منزل هميشگي بهشت ابد كه محلّ خوبان است منزل دهي. @ahlevela
💠✨ شبیه ترین مردم به رسول الله صلی الله علیه و آله (1) 🔹امام حسین (ع) وقتی‌ می‌خواستند فرزند بزرگوار و پسر رشیدشان، حضرت علی‌اکبر (ع) را به میدان بفرستند، به خدای متعال عرضه داشتند: 🔹 «اللّـٰهُمَّ اشْهَدْ» خدایا گواه و شاهد باش. 🔹 «فَقَدْ بَرَزَ اِلَيْهِمْ غُلامٌ» پسر رشیدی از فرزندان من به میدان مبارزه با آنها می‌رود و بر آنها حمله‌ور می‌شود 🔹«اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسولِكَ» (1) که شبیه‌ترین مردم از نظر خلقت، منش و منطق به رسول‌الله(ص) است. ✅ شاید این تعبیر رسا‌ترین تعبیر در عظمت شخصیت حضرت علی اکبر است. تاریخ خلقت، انسانی عظیم‌تر از رسول‌الله (ص) ندیده است و در همه ی ابعاد وجودی، در معرفت، کمالات وجودی، اخلاق، فضائل و مکارم اخلاقی و رفتار و کردار، اشرف خلایق، وجود مقدّس خاتم‌النّبیّین، محمّد مصطفی(ص) است، به‌گونه‌ای که قرآن خُلق ایشان را تمجید کرد: «اِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ».(2) 🔹 بحث‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه جنبه‌ی خلقت جسمانی هر شخص سهم خاصّی در استعداد کمالی او دارد و اگر وجود ما در جنبه‌ی پیکر جسمانی، اعتدال و تعادل را به طور کامل نداشته باشد، این مرکب کشش اینکه ما بتوانیم پروازهایی را به اوج قلّه‌های بلند کمال انسانی داشته باشیم، ندارد. بحث اعتدال جسم جای خاصّی دارد و اشرف مخلوقات خدا، از لحاظ جسمی در اوج مرتبه‌ی اعتدال است. ◀️ امام حسین (ص) می‌فرمایند علی‌اکبر (ع) «اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً» یعنی از نظر خلقت و آفرینش، هم از بُعد جسمی و هم از بُعد روحی، شبیه به رسول‌خدا(ص) هستند. یعنی از نظر همه‌ی سرمایه‌هایی که در آفرینش و جنبه‌ی تکوینی، چه جنبه‌های روحانی و چه جسمانی، به پیغمبر‌اکرم(ص) عطا و عنایت شده است؛ شبیه‌ترین مردم در سرمایه‌های خلقتی و آفرینشی به رسول‌الله(ص) که اشرف خلایقند، علی‌اکبر (ع) هستند. 🔹امام معصوم بر این موضوع گواهی می‌دهند. یک ذرّه اغراق و زیاده‌گویی در آن نیست. این‌گونه نیست که بگوییم فرزندشان بوده و علاقه و عشق پدر و فرزندی سبب شده است که العیاذ بالله اغراق کنند. امام معصوم اهل اغراق نیستند. 🎤 در محضر استاد مهدی طیب 92/03/30 @ahlevela 📚 1. سیّدبن طاووس، لهوف، ص 113 و مجلسی، بحار، ج 45، ص 43 2. سوره ی قلم، آیه ی 4. علیهم السلام علیه السلام