eitaa logo
کانال اهل ولاء
2.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
526 ویدیو
11 فایل
• بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ • اخلاق، عرفان و معارف اهل بیت علیهم‌السّلام استاد مهدی طیّب www.ahlevela.com ارتباط با ما و ارسال نظرات و پیشنهادات: @ahlevela14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 مراقبه عصر جمعه و نسیم رحمت خدا 🔅 از حضرت امام موسی کاظم عليه السّلام روايت شده است: 🔅خدا را در روز جمعه هزار نسيم رحمت است كه هر بنده را آنچه خواهد از آن رحمت‌ها عطا فرمايد. 🔅پس هر كه بعد از عصر روز جمعه صد مرتبه سوره قدر (اِنّا اَنْزَلْناهُ) را بخواند حقّ تعالی آن هزار رحمت را مضاعف گرداند و به او عطا فرمايد. 💫بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾  💫 منبع: مفاتیح‌الجنان @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
salavat-abolhasssan-zarrab-esfahani.mp3
3.7M
💠 صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی ✔️ هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید ☀️ صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آورده‌اند. ▫️سيّد ابن طاووس فرموده: ☀️ اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن. ⭐️ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ ..... 🔸 متن کامل صلوات در مفاتیح الجنان قسمت اعمال روز جمعه @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠# حدیث ۲۸۴۲ بنا به نقل، امام مهدي عليه السّلام فرمودند: هر يك از شما بايد عملی را انجام دهد كه سبب
💠 ۲٨٤٣ بنا به نقل، امام محمّد باقر عليه السّلام فرمودند: زیاد به یاد مردن باش، کسی که زیاد به یاد مردن باشد مسلّماً از دنیا قطع علاقه خواهد کرد. 🔅اَكثِر ذِكْرَ المَوتِ فَإِنَّهُ لَم یُكثرْ انسانٌ ذِكرَ المَوتِ اِلاّ زَهِدَ فی‌الدّنیا. بحارالانوار، ج ٧٣، ٦٤ @ahlevela_channel
☀️ سابق که در دولاب گوسفند داشتیم، هر شب آنها را رسیدگی می‎کردیم و گوسفندهایی را که کاملاً چاق شده بودند، با حنا علامت می‎زدیم و فردا آنها را جدا می‎کردند و به قصّابخانه می‎بردند و سر می‎بریدند. برای اینکه پوست گوسفند سالم و راحت کنده شود، کسی که آن را ذبح کرده بود، از نَفَس خود زیر پوستش می‎دمید و آن را باد می‎کرد. گاهی هم چند مشت به پشت و دمبه‎اش می‎زد تا خوب جا باز کند و کاملاً باد شود. وقتی پوست کاملاً از گوشت جدا می‎شد، آن را از تن گوسفند بیرون می‎کشید. زیر آن پوست یک پوست نازک روی گوشت قرار داشت. موالیان هم هر شب چند مؤمن را که به رشد کامل رسیده‎اند، جدا می‎کنند و به قصّابی می‎برند و سر می‎برند (به موت نائل می‎سازند). آن‎گاه از نَفَس خودشان در او می‎دمند (نَفَختُ فِیه مِن رُوحی: از روح خود در او دمیدم.) و چند مشت هم به او می‎زنند و وقتی پوست و گوشتش، یعنی بدن و روح یا دنیا و آخرت، از هم جدا شد، پوستش را بیرون می‎کشند. زیر آن یک پوست نازک است که به آن قالب مثالی گفته می‎شود. روح به قالب مثالی وارد می‎شود و با آن وارد عالم مثال می‎شود و به سوی خدا می‎رود. بعد از آن، قالب مثالی را هم جدا می‎کنند و بدن لطیف‎تری زیر آن هست که به آن شبح گفته می‎شود و روح با آن به عالم اشباح می‎رود. بعد از آن، شبح را هم جدا می‎کنند و زیر آن یک بدن لطیف‎تر و ریز قرار دارد که به آن ذرّه گفته می‎شود و با آن به عالم ذر وارد می‎شود. همین‎طور ریز و باادب می‎شود تا به قمر ولایت می‎رسد. (شیعیان ستاره‎اند و از ماه ولایت نور می‎گیرند. ماه ولایت هم از شمس نبّوت نور می‎گیرد). بعد به خود شمس نبّوت می‎رسد و مستقیماً از آن نور می‎گیرد. تا اینکه نهایتاً به خورشید هستی مطلق می‎رسد و قیامت کبری طالع می‎شود. در آنجا اگرچه ستاره‎ی مؤمن و ماه ولایت و خورشید نبوّت روشنند؛ امّا در برابر روشنایی خورشید هستی مطلق، نورشان نمودی ندارد. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
27.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 دنیا، برزخ و قیامت در سیر باطنی انسان ⭐️ برزخ دورانی است که یک شب خدا را می‎بینی و صابر و راضی و خشنود و شاکر و مطمئن هستی و یک شب خدا را نمی‎بینی و نگران و مضطرب و محزون و غصّه‎داری و جزع و فزع می‎کنی. وقتی گرفتار می‎شوی، هیچ روزنه‎ی خیری در تو نیست، چون اگر بود، غصّه‎دار نمی‎شدی و وقتی خوشحال می‎شوی، هیچ روزنه‎ی شرّی در تو نیست. همین که حالتت عوض می‎شود، نشان می‎دهد داری برزخت را طی می‎کنی و ان‎شاء‎الله عن‎قریب برزخت تمام می‎شود و از قیامت سر در می‎آوری. 🎤 استاد مهدی طیّب 🔗 لینک فایل در سایت آپارات: aparat.com/v/yaWzd @ahlevela_channel
جلسۀ این هفته‌ی خانم‌های اهل ولاء در روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در مهدیۀ اهل ولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد.
‍ 💠 جلسۀ این هفته‌ی خانم‌های اهل ولاء در روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در مهدیۀ اهل ولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد - بخش اوّل ▫️در این جلسه ، استاد در پاسخ سؤال یکی از حاضران دربارۀ چگونگی مواجهه با ظلم و ظالم از منظر توحید افعالی، فرمودند: به این سؤال به‌صورت مشروح در کتاب‌های طبیب‌عشق و شراب‌طهور پاسخ داده‌ام؛ لذا اینجا به‌اجمال پاسخ را عرض می‌کنم. ▫️وقتی کسی به شما ظلمی می‌کند، محرّک شما در عکس‌العمل در برابر او می‌تواند دو چیز باشد؛ یک وقت انگیزۀ شما این است که می‌خواهید حقّ خودتان را از او بگیرید، یا در پی این هستید که از او انتقام بگیرید، یا به‌اصطلاح عوام می‌خواهید رویش را کم و حاليش كنید که ظلم‌كردن به شما يعنی چه و چه پیامدهایی دارد! در این‌گونه موارد، محرّك، نفس شماست. به بیان دیگر، چون به «شما» ظلم شده است، عكس‌العمل نشان می‌دهید. به‌نحوی که اگر به ديگری ظلم شده بود، چنين عكس‌العملی انجام نمی‌دادید. يعنی در انجام عکس‌العمل، «منِ» شما محرّك و عامل برانگيختن شماست. يك وقت اين‌گونه است. ▫️امّا يك وقت صرف‌نظر از اينكه به شما ظلم شده يا به ديگری، می‌خواهید با نفس ظلم مبارزه كنید؛ یا چون خدا امر فرموده است كه با ظلم مبارزه كن، در اطاعت امر الهی، با ظالم مبارزه می‌كنید. اينجا هم مبارزه است؛ منتها مبارزه‌ای كه در مسير اطاعت امر خدا صورت می‌گيرد؛ نه در مسیر تشفّی نفسِ خود و اینکه دلتان خنک شود یا به طرف مقابل حالی کنید زور‌گفتنِ به شما یعنی چه! در حالت دوم، نفسانیّات شما محرّکتان نیست. ▫️حالا باید دید کِی نفس انسان تحریک نمی‌شود او را به عکس‌العمل نفسانی وادارد. چون به‌طور طبیعی وقتی به فرد زور می‌گویند یا اذیّتش می‌کنند یا حقّی از او تضییع یا غصب می‌کنند، نفس او تحریک می‌شود و نفس، او را برمی‌انگیزد که عکس‌العمل نشان دهد. کِی نفس انسان تحریک نمی‌شود؟ وقتی که فرد دو نکته را متوجّه باشد؛ یکی اینکه شخصی که آن ظلم به‌دستش جاری شد، کاره‌ای نبود؛ گر چه آن کار به دستش جاری شد؛ ولی آنچه عملی شد، فی‌الواقع فعل الهی و کار خدا بود. ▫️دوّم: کاری که به‌دست او جاری شد، به ضرر من نبود؛ بلکه بیشترین مصلحت من را دربر داشت. چون از منظر توحید افعالی، غیر از خدا کسی در عالم کاره‌ای نیست و همۀ ماسوی‌الله مجرای فعل الهی هستند و تنها فاعل هستی، خداوند است؛ پس ظلمی که به‌دست شخص مقابل انجام شد، کار خدا بود و در عین اختیار او در تصمیم‌گیری و مسؤولیّت او در برابر خداوند نسبت‌به تصمیم ناصحیحش به ارتکاب ظلم، فعلی که در جهان خارج واقع شد، خدا به آن امکان عملی‌شدن داد و بی‌اذن تکوینی الهی محال بود انجام شود. در نتیجه آن عمل کار خدا بود. همچنین چون آنچه که خدا عملی می‌کند، برخاسته از علم و حکمت و رحمت اوست و خیر عبد را در بردارد، آنچه به‌دست شخص مقابل برای فرد اتّفاق افتاد، برای او خیر و تعالی‌بخش و به مصلحت بود. پس نه شخص مقابل کاره‌ای بود، نه کاری که انجام شد، به زیان فرد بود. خدا در مسیر رشد او مصلحت و لازم دید چنان اتّفاقی بیفتد و به وقوع آن امکان داد. ▫️براین اساس، شما دیگر نسبت‌به شخص مقابل بابت کاری که نسبت‌به شما کرد، هیچ احساس رنجش و خشمی نخواهید داشت. چون او کاره‌ای نبود و خدا کرد؛ و کاری هم که انجام شد، به زیان شما نبود؛ بلکه به سودتان بود. طبیعتاً وقتی کاری به سود شما باشد، رنجیده‌خاطر نمی‌شوید که در پی آن، نفستان برانگیخته شود و درصدد انتقام برآیید یا بخواهید تلافی کنید. وقتی توجّه داشتم که خیر من در این کاری بود که برای من واقع شد و این فرد هم که کار به دستش جاری شد، در وقوع خارجی آن هیچ‌کاره بود و کار را خدا کرد، دیگر نفس شما نسبت‌به شخص مقابل به هیجان نمی‌آید. حالا چه کنم؟ ظالم را رها کنم و عکس‌العملی در برابر او انجام ندهم؟ نه! ادامه دارد…. @ahlevela_channel @OstadMahdiTayyeb eitaa.com/ahlevela_channel instagram.com/ahlevela
‍ 💠 جلسۀ این هفته‌ی خانم‌های اهل ولاء در روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در مهدیۀ اهل ولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد - بخش دوّم ▫️در بحث تسلیم در کتاب طبیب عشق توضیح دادیم که تسلیم و رضا یک وقت در ­رابطه با مُقدّرات تکوینی الهی است، یعنی به آنچه که خدا انجام می‌دهد و در زندگیمان پیش می‌آورد، راضی هستیم؛ یعنی وقتی فردی یک سیلی به صورت من زد، به خود می‌گویم این تقدیر الهی بود و نسبت‌به این تقدیر هم راضی هستم. این تسلیم و پذیرشِ قلبی در برابر وقوع این امر است که به آن رضا یا تسلیم قلبی نسبت‌به مُقدَّرات تکوینی الهی، می‌گوییم. ▫️امّا تسلیم یک بُعد دیگر هم دارد؛ که تسلیمِ دربرابر مقدّرات تشریعی الهی، یعنی در برابر اوامر و فرامین الهی است. امر خدا در این رابطه چیست؟ امر خدا این است که با ظالم بجنگ و با ظلم مبارزه کن! خدا که نفرموده است ظلم را بپذیر، توسری‌خور باش، مایه‌ی جرأت پیداکردن بیشتر ظالم باش. خدا گفته برو با ظلم بجنگ و مبارزه کن. خب پس در جهت تسلیمِ در برابر امر الهی، نه ناشی از به هیجان آمدن نفسم، با او می‌جنگم، برآشفته و غضب‌آلود، در صدد تلافی‌کردن، دقّ‌دلی خالی‌کردن و امثال آن نیستم. کاملاً آرام هستم. چون خدا امر کرده با ظالم بجنگ، می‌جنگم.اگر بفرماید نجنگ! می‌گویم چشم و دیگر نمی‌جنگم. این یک نکته که می‌توان به ظلمی که نسبت‌به ما واقع شده، چنین نگاه کرد و پذیرای آن بود؛ به‌عنوان خیر ما که خدا عملی کرده است؛ و در عین حال با آن مبارزه کرد؛ در جهت اجرای دستور خداوند در مبارزه‌ی با ظلم. ▫️یک نکته‌ی دیگر هم اینجا اضافه کنم و آن اینکه نسبت‌ به فردی که به شما ظلم کرده، نه تنها کینه به دل نگیری، بلکه می‌توانی انسان بزرگتری باشی و دلت به حالش بسوزد و با خود بگویی این فرد که کاره‌ای نبود؛ آنچه که شد، خدا کرد و به سود من هم تمام شد. امّا این فرد با این تصمیمِ جاهلانه بر ظلم‌‌کردن، به خودش ضرر زد و من چون او را دوست می‌دارم و خیرخواه او هستم، ناراحتم از اینکه او ضرر کرد. دلم می‌خواهد این فرد ضرر نکند. لذا اینجا اگر او را نصیحت کردم یا حتّی تنبیهش کردم، این تنبیه به معنی انتقام‌جویی، تشفیّ خاطر، دقّ‌دلی خالی‌کردن و تلافی‌کردن نیست؛ بلکه مثل تنبیه مادری است که بچّه‌اش را برای اینکه بهتر بار بیاید و از خطا و اشتباهش دست بردارد، به او اخم می‌کند؛ سرش داد می‌زند؛ حتّی او را تنبیه می‌کند. همه‌ی اینها را به‌حسب ضرورت، در مسیر تربیت فرزندش و با انگیزه‌ی خیرخواهیِ برای او انجام می‌دهد. من اگر به طرف مقابل این‌گونه نگاه کردم، یعنی دشمنم را هم دوست داشتم، خیرخواه دشمنم بودم و دلم می‌خواست که این دشمن با این تصمیم‌های غلطی که می‌گیرد، خودش را نابود نکند، به‌سمت نجات‌دادن او از زیان‌هایی که به خودش می‌زند، قدم برمی‌دارم. در چنین فضایی حتّی اگر شمشیر برداشتم و با او جنگیدم، کارم ناشی از محبّت و خیرخواهی برای اوست؛ نه در اثر به هیجان‌آمدن نفسم و تلافی‌کردن و روی او را کم‌کردن و امثال آن؛ بلکه به انگیزه‌ی خیرخواهی و به‌قصد اصلاح و به سعادت رسیدن اوست. ▫️پیغمبر ما صلّی‌ الله‌ علیه‌ و ­آله‌ و سلّم را ببیند؛ رَحْمَةٌ لِلْعٰالَميِن هستند؛ یعنی حتّی رحمت برای دشمنان، مشرکان، ظالمان، فاسدان فاسقان. اینها هم جزو عٰالَميِن هستند. لذا قرآن می‌فرماید: لَعَلَّكَ بٰاخِعٌ نَّفْسَكَ أَلّٰا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ. پیغمبر! شما از غصّه‌ی اینکه این مشرکان کینه‌توز و دشمنان معاند تو، نمی‌آیند بهشتی شوند، داری خودت را به کشتن می‌دهی. پس می‌توان دشمن را دوست داشت؛ به حالش غصّه خورد و طالب سعادتش بود و از اینکه نمی‌آید به سعادت برسد، غصّه‌دار و محزون بود؛ نه اینکه از آن دشمن کینه به دل داشت. اینها از مراتب کمال انسان است و می‌توانید در برابر کسی که به شما ظلم کرده است، این‌گونه هم باشید. @ahlevela_channel @OstadMahdiTayyeb eitaa.com/ahlevela_channel instagram.com/ahlevela
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٨٤٣ بنا به نقل، امام محمّد باقر عليه السّلام فرمودند: زیاد به یاد مردن باش، کسی که زیاد به ی
💠 ۲٨٤٤ بنا به نقل، امام حسن عسكري عليه السّلام فرمودند: هركس ورع و پرهيزگاری روش زندگی او، بزرگواری و سخاوت عادت او و صبر و بردباری برنامه‌اش باشد، دوستانش زياد خواهند بود و ديگران او را مورد مدح و ستايش قرار می‌دهند. 🔅مَنْ كانَ الوَرعُ سجيّتهُ و الكرَْم ُطبيعَتَهُ و الحِلمُ خلَّتَهُ كَثُرَ صديقُهُ و الثّناءُ عليهِ. بحار الانوار، جلد ٧٥، صفحه ٣٧٩ @ahlevela_channel
☀️ بزرگان با حرف، سرِ ما را گرم می‎کنند و مخفیانه چیزهای بزرگ را توی جیب ما می‎گذارند. علّتش هم این است که چون ظرفیت نداریم، اگر آن را به ما نشان دهند، مغرور می‎شویم و به مردم فخر می‎فروشیم و ادّعا می‎کنیم. وقتی آنها را آشکار می‎کنند و نشان می‎دهند که در ما ظرفیت پیدا شده و با دیدن آنها خدا را شکر می‎کنیم و آنها را عطای خدا و نه نتیجه‎ی تلاش و هنر خودمان می‎بینیم. ☀️ خداوند عیب‎هایت را که پوشاند و بخشید، حُسن‎هایت را هم علنی نمی‎کند؛ چون یا آنها را نفله می‎کنی و ارزان می‎فروشی یا شیطان جیبت را می‎زند. خودت می‎توانی از دور ببینی؛ امّا از بیرون آشکار نمی‎کند. هر وقت دانا شوی و بتوانی آنها را حفظ کنی، آشکار می‎کند؛ روز قیامت پرده را برمی‎دارد و آشکار می‎کند. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
جلسۀ هفتگی آقایان اهل ولاء در روز سه‌شنبه ٢٠ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مهدیۀ اهل ولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد.
‍ 💠 جلسۀ هفتگی آقایان اهل ولاء در روز سه‌شنبه ٢٠ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مهدیۀ اهل ولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد. ▫️به‌مناسبت تقارن روز جلسه با روز تخریب حرم ائمّۀ‌علیهم‌السّلام در قبرستان بقیع به دست وهّابیان در هشتم شوّال سال ١٣٤٤ قمری (٣١ فروردین سال ١٣٠٥ شمسی)، استاد در اوایل جلسه فرمودند: ⚪️ جریان وهّابیت به عنوان یک قدرت دینی_سیاسی، از به هم پیوستن انحراف عقیدتی ریشه‌ گرفته از دوران پیامبراکرم‌ صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم در بین برخی از صحابه و تدوین شده در قرن هفتم توسّط ابن تیمیّۀ حرّانی و ترویج شده توسّط محمّدبن‌عبدالوهّاب در قرن دوازدهم در سرزمین حجاز؛ و قدرت محمّدبن‌سعود در نجد، با مدیریّت استعمار انگلیس حدود ٣٢٠ سال قبل به‌وجود آمد و منشأ جنایت‌های بسیاری در جهان اسلام گردید که نمونۀ آن حمله وهابیان حجاز به کربلای معلّی و ویران کردن و غارت حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السّلام و کشتن چند هزار نفر از مردم کربلا در سال ١٢١٦ قمری و نیز کشتار و ویرانی‌های بسیار آنان در سرزمین حجاز است. ⚪️ این جریان منحرف و وابسته به قدرت‌های استعماری در جهان امروز از یک‌سو در قالب قدرت‌های سیاسی حاکم در کشورهای اسلامی، خصوصاً کشور عربستان، در سمت‌وسوی منافع استعمار و همسو با اهداف صهیونیزم نقش‌آفرینی می‌کند و از سوی دیگر در قالب گروه‌های خشن و وحشی نظامی همچون داعش و طالبان و بوکوحرام و سپاه صحابه و... با حمایت و تدارک مالی و نظامی دولت‌های وهّابی و با مدیریّت کشورهای غربی، خصوصاً آمریکا، در جای‌جای جهان اسلام به کشتار مسلمانان و ویرانی سرزمین‌های اسلامی و ارائۀ چهره‌ای مخوف و انزجارآور از اسلام در سطح جهان مشغول است. ⚪️ اندیشه‌های سلفی و وهّابی از دیرباز در جریانات روشنفکری جهان اسلام، خصوصاً در کشورهای عربی نفوذ کرد که نمونه‌های آن را در آثار محمّدقطب و محمّدعبده و جریانات سیاسی مثل اخوان المسلمین به‌وضوح مشهود است. این نفوذ در بین روشنفکران و سیاسیّون ایران نیز به‌نحو نامحسوس رخ داد. معنویّت‌ستیزی و عمل‌گرایی صِرف از مظاهر این نفوذ در جریانات روشنفکری ایران، حتّی برخی روحانیون صدوپنجاه سال اخیراست. ⚪️ نفوذ وهّابیت در بین اهل‌سنّت ایران که عمدتاً در مناطق مرزی کشور مستقّرند به کمک پول‌های عربستان سعودی و روحانیون متأثّر از عقاید وهّابی، به‌صورت بارزی قابل مشاهده است. نفوذ مرموز عقاید و افکار وهّابیّت در مناطق مرکزی ایران و در مناطق شیعه‌نشین نیز در این فاصلۀ زمانی واقعیّتی انکارناپذیر است. فعّالیّت شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و سایت‌ها و کانال‌های اینترنتی وهّابیون به زبان فارسی در مقابلۀ با تشیّع و حکومت شیعی ایران امری مشهود است. آنچه به دست وهّابی‌ها در سوریه و عراق رُخ داد، مقدّمه‌ای بود برای آنچه قصد دارند در ایران، به عنوان مرکز تشیّع در جهان، انجام دهند و برای عملی ساختن آن، درصدد وهّابی کردن مردم و آماده کردنشان برای برپایی چنان فتنه و آشوب و چنان ویرانی و کشتاری در ایران هستند. ⚪️ بنابراین وهّابیّت امری مربوط به چند سدۀ گذشته نیست که گمان شود با سوگ و اندوه ویرانی بقاع متبرّکۀ قبرستان بقیع در قریب صد سال قبل و نفرین بر مرتکبان آن، حقّ آن ادا شده باشد. اهتمام اهل معنا به حقایق عرفانی و سلوک الی‌الله نباید منجر به غفلت ایشان از خطر وهّابیّت و کسب آمادگی برای مقابلۀ با آن شود. می‌بایست از یک سو تسلّط علمی لازم را برای پاسخ به شبهات وهّابیون و متقابلاً آشکار نمودن انحرافات عقیدتی ایشان و نیز مهارت‌های لازم برای مناظره و گفتگوی با ایشان را کسب کرد و با این آمادگی، در فضای خارجی و فضای مجازی، به میدان مقابله با تبلیغات وهّابیت رفت و از سوی دیگر، ذکاوت و زیرکی لازم را در فهم خدعه‌های ایشان علیه قدرت و حکومت شیعه در ایران به دست آورد تا بی‌توجّه تحت تأثیر تحریکات سیاسی آنها قرار نگرفت و نادانسته ابزار پیش‌برد اهداف و مقاصد شوم ایشان واقع نشد. ⚪️ مسألۀ افزایش زاد و ولد در مناطق اهل سنّت و عمدتاً وهّابیون ایران و کاهش شدید آمار موالید در بین شیعیان کشور، نگرانی شدیدی در بر هم خوردن ترکیب جمعیّتی کشور و در معرض آسیب بودن اکثریّت داشتن شیعیان در ایران را به‌وجود آورده است؛ که باید نسبت به آن نیز حسّاس بود و هر چه زودتر برای آن چاره‌ای کارساز اندیشید. @ahlevela_channel @OstadMahdiTayyeb eitaa.com/ahlevela_channel instagram.com/ahlevela
☀️ همان‎طور که در ظاهر، خداوند راه کربلا را چند وقت باز می‎کند تا مؤمنین بهره‎مند شوند و چند وقت می‎بندد تا قدر بدانند و شاکر شوند، در دل هم خداوند همین کار را می‎کند؛ چند روز بسط و گشایش و چند روز قبض و گرفتگی ایجاد می‎کند. چند روز حال عبادت دارید و چند روز از عبادت و نماز خودتان خوشتان نمی‎آید. اگر دیدید حال عبادت ندارید، خیلی شلوغ نکنید و صابر باشید چون خدا که صانع و پرورنده‎ی ماست، برای رشد دادن ما این کار را کرده است. وقتی هم راه باز شد و کار روی دور افتاد، شکر کنید و بهره ببرید. ☀️ اگر جلو نرفتی، بدان در موقف هستی و خدا می‎داند این موقف‎ها چقدر برای سالک مفید است. باید صبر کنی تا از آن رد شوی. استغفار کن تا از آن بگذری. امّا اگر داری می‎روی، صلوات بفرست. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
4_5971829885360932490.mp3
8.3M
🏴 شهادت حضرت حمزه عموی بزرگوار رسول ‌الله صلّی الله علیه و آله و سلّم در جریان جنگ اُحد در سال سوّم هجرت (۸ یا ۱۵ شوّال) ۸۶/۰۶/۲۶ @ahlevela_channel
🏴 رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام - پانزدهم شوّال ▫️این فرزند پاک از سلاله‌ی امام مجتبی علیه السّلام، محدّث و عالم بزرگوار شیعی، صحابی بزرگواری که محضر سه امام را درک کرد و شخصیتی که مورد تأیید امام معصوم قرار گرفت. تعبیر «انْتَ وَلِیُّنا حَقّا» که امام هادی علیه السّلام در حقّ ایشان فرمودند، تاج افتخار بسیار بزرگی بر سر ایشان است. حضرت فرمودند: تو به حقّ ولی، دوست و اهل ولایت ما هستی. ⚪️ مقام بلند حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام: ▪️یکی از اهالی ری که به عتبات مشرّف شده بود؛ برای زیارت اباعبدالله الحسین علیه السّلام به کربلا رفت و سپس خدمت امام هادی علیه السّلام رسید. امام از او پرسیدند: کجا بودی؟ عرض کرد: از رِی آمده‌ام و به کربلا و زیارت امام حسین علیه السّلام مشرّف شدم. امام فرمودند: ▫️«لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ‏ كَمَنْ‏ زَارَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلی علیه السّلام» ▫️اگر قبر عبدالعظیم حسنی را در همان ری، در نزدیکی خودت زیارت کرده بودی، مثل کسی بودی که مرقد مطهّر اباعبدالله الحسین علیه السّلام را زیارت کرده است. ▪️در زیارتنامه‌ای که هنگام تشرّف به حرم این بزرگوار می‌خوانید، هم این جمله را می‌بینید: ▫️«السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَنْ بِزِيَارَتِهِ ثَوَابُ زِيَارَةِ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ يُرْتَجَى» ▫️سلام بر کسی‌ که در زیارت او امید ثواب زیارت امام حسین علیه السّلام وجود دارد. ▪️عبدالعظیم حسنی شخصیت عظیم‌ القدر و والامقامی است؛ محضر سه امام بزرگوار را درک کرده؛ صحابی امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهم السّلام بوده؛ معارف عظیمی را از این بزرگواران اخذ و کتبی را تألیف کرده است. آثاری مثل کتاب "خطب امیرالمؤمنین" و کتاب "یَوم و لَیله" از تألیفات عبدالعظیم حسنی است. ▪️امام معصوم به یکی از شیعیان که برای سؤال درمورد بعضی از مسائل دینی خدمت حضرت رسیده بود؛ فرمودند: عبدالعظیم حسنی نزدیک تو بود؛ لازم نبود نزد ما بیایی و سؤالات دینی خود را از ما بپرسی. از این به بعد هر وقت سؤالی برایت پیش آمد، خدمت عبدالعظیم حسنی برو و از آن بزرگوار سؤال کن. این موارد مقام بلند این شخصیت عظیم القدر را نشان می‌دهد. ▪️آن بزرگوار در شرایط اختناق و فشار مجبور شد مخفیانه فرار کند و هر چند گاه یکبار در نقاط مختلف اقامت می‌کرد. نهایتاً به ری آمد و در آنجا مخفی زندگی می‌کرد. ▪️بعد از رحلت آن بزرگوار شجره نامه ایشان را از جیب لباسش بیرون آوردند و فهمیدند که چه شخصیت عظیمی در بین آنها به طور ناشناس زندگی می‌کرده است. ▪️امیدواریم خدا توفیق بیشتری به ما اهل تهران بدهد، که از این نعمت عظمایی که در دسترس ما قرار داده است، بهره ببریم. خیلی نعمت عظیمی است و غفلت از آن موجب خسارت است. ▪️امیدواریم خودِ آن بزرگوار عنایت کند و توفیق بیشتری به ما نصیب شود که مرقد مطهّر ایشان را بیشتر زیارت کنیم و از نورانیت آن فضا و توجّهات و امدادهای روح بلند حضرت عبدالعظیم و همین‌طور از توجّهات و امدادهای روح بلند حمزة بن موسی الکاظم (فرزند برومند امام کاظم علیه السّلام) و امامزاده طاهر (یکی از سلاله‌های امام سجّاد علیه السّلام) که در جوار ایشان مدفونند و بسیاری از علماء، بزرگان و اولیای خدا، که در اطراف این سه بزرگوار دفن هستند؛ بیشتر بهره ببریم. « استاد مهدی طیّب » @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٨٤٤ بنا به نقل، امام حسن عسكري عليه السّلام فرمودند: هركس ورع و پرهيزگاری روش زندگی او، بزرگ
💠 ۲٨٤٥ بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: دوستى و محبّت، میوه فروتنى است. 🔅ثَمَرهُ التَّواضُعِ المَحَبَّهُ. غررالحکم، ج ۳، ص ۳۲۷، ح ۴۶۱۳ @ahlevela_channel
☀️ در سیر الی اللّه عجله کردن و تقلاّ و فشار آوردن نه تنها نتیجه‎ای ندارد، بلکه راه را مسدود می‎کند. آنچه راه را باز و نزدیک می‎کند ادب و تواضع است. از خدا و اولیای خدا با زور نمی‎توان چیزی گرفت. به خانه‌‎ی خدا و اهل بیت علیهم السّلام با ادب و افتادگی می‎توان راه پیدا کرد، همچنان که سلمان راه یافت. این عمر بود که خواست با فشار و زور و شکستن در، وارد خانه‎ی اهل بیت علیهم السّلام شود. در محضر اولیای خدا هم ادب و انتظار را پیشه کنید تا بتوانید از آنها بهره ببرید. با شتاب‌زدگی و زور و اصرار موجب محرومیت خود نشوید. ☀️ مقصد که در نظر قاصد بزرگ و ارزشمند شود، راه نزدیک می‎شود، تا جایی که مقصد در دل قاصد جا می‎کند و نزد قاصد حاضر می‎شود. ☀️ هر قدر انسان فهمش بالاتر رود و بفهمد که مقصد چقدر شریف و عزیز است، پیمودن راه برای او آسان‎تر می‎شود و موانع و سختی‎ها و دوری راه به نظرش نمی‎آید. وقتی مقصد شریف و بزرگ است، بین راه هر طوری شد، می‎ارزد و هر چه بدهی، ارزش دارد. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
4_5886692178876433483.mp3
5.09M
💎 رَدُّالشّمس - ۱۵ شوّال 🔅 رَدُّالشمس در زمان رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم 🔅 رَدُّالشمس در بازگشت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام از جنگ نهروان 🔅 پاسخ به تردیدهای وهّابیون در مورد واقعۀ رَدُّالشمس @ahlevela_channel
4_5884440379062748542.mp3
8.43M
💎 زندگی و شخصیّت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام ▪️شخصیّت برجستۀ علمی و از محدّثان بزرگ جهان تشیّع که با چهار واسطه به امام حسن مجتبی علیه‌السّلام می‌رسد... ۸۶/۰۱/۲۹ @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٨٤٥ بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: دوستى و محبّت، میوه فروتنى است.
💠 ۲٨٤٦ بنا به نقل، امام كاظم عليه السّلام فرمودند: بر طاعت خدا صبر کن و در ترک معاصى او شکیبا باش؛ زیرا دنیا لحظه‌اى بیش نیست. آنچه گذشته جاى شادى و غم ندارد و از آنچه نیامده نیز خبرى ندارى. پس لحظه‌اى را که در آن به سر مى‌برى، صبور باش چنان که گویى خوشبخت و خوشحالى. 🔅اِصبِر عَلى طاعَهِ اللّه ، وَاصبِر عَن مَعاصِى اللّه ؛ فَإنَّمَا الدُّنیا ساعَهٌ، فَما مَضى مِنها فَلَیسَ تَجِدُ لَهُ سُرورا وَلا حُزنا، وَما لَم یَأتِ مِنها فَلَیسَ تَعرِفُهُ، فَاصبِر عَلى تِلکَ السّاعَهِ الَّتى أنتَ فیها فَکَأَنَّکَ قَدِ اغتَبَطتَ. بحارالانوار، ج ٧٥، ص ٣١١ @ahlevela_channel
☀️ خواب و مکاشفه و مشاهده، هم خوب دارد و هم بد، گاهی هست و گاهی هم نیست؛ امّا معاینه همه‌اش خوب است و همیشگی و دائمی است، چون مال دل و جان و جانان است. در معاینه، صاحب‌خانه آمده و در دل ساکن شده است. ☀️ مکاشفه و مشاهده گاهی هست، گاهی نیست؛ گاهی قشنگ است، گاهی زشت است. امّا معاینه همیشگی ‎است و تماماً قشنگ است. معاینه عین‌الیقین است. در حدیث اولواالالباب، حضرت صادق علیه السّلام فرمود: عَایَنَ رَبَّهُ فِی قَلبِهِ: پروردگارش را در دل خویش بالمعاینه دید. وقتی شخص به معاینه برسد، خدا وارد قلبش می‎شود و دیگر از آن بیرون نمی‎رود. حقّ‎الیقین بالاتر است و مخصوص انبیای مرسل است. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مشاهده، شهادت، شهود ⭐️ از نظر قضائی، شهادت کسی پذیرفته است که شخصاً مشاهده کرده باشد. اگر کسی بگوید من شنیدم که فردی فلان کار را انجام داد، شهادتش را نمی‎پذیرند. حضرت امیر علیه السّلام فرمود: فاصله‎ی بین حقّ و باطل چهار انگشت است، یعنی فاصله‎ی بین چشم و گوش؛ بین دیدم و شنیدم. در شهادت‎هایی هم که در اذان و اقامه و تشهّد نماز می‎دهیم، شهادتی ارزش دارد که مبتنی بر مشاهده و دیدن باشد. 🎤 استاد مهدی طیّب 🔗 لینک فایل در سایت آپارات: aparat.com/v/gbEJD @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
💠 دستورالعمل‌هایی برای وسعت رزق 💎 برای وسعت رزق و رفع گرفتاری و تطهیر باطن، روزی يكبار و يا بعد از هر نماز واجب و یا در سحرگاهان، دو ركعت نماز استغفار را قربة الی االله به ترتيب زير بخوانيد: ▪️در هر ركعت: ▫️سورۀ «حمد» یک مرتبه ▫️سورۀ «قدر» یک مرتبه ▫️«اَستغفِرُالله» ١٥ مرتبه ▪️سپس به ركوع برويد و در ركوع بگوييد: ▫️«سبحان رَبّی العَظيم وَ بِحَمده» یک مرتبه ▫️«اَستغفِرُالله» ده مرتبه ▪️از ركوع بايستيد و در حال ايستاده بگویید: ▫️«سَمِعَ اللهُ لِمَن حَمِدَه» یک مرتبه ▫️«اَستغفِرُالله» ده مرتبه ▪️به سجده برويد و در سجدۀ اوّل بگوييد: ▫️«سُبحانَ رَبّی الاَعلی وَ بِحَمدِه» یک مرتبه ▫️«اَستغفِرُالله» ده مرتبه ▪️از سجده بلند شويد و در حال نشسته بگوييد: ▫️«اَستغفِرُالله» ده مرتبه ▪️به سجده برويد و در سجدۀ دوّم بگوييد: ▫️«سُبحانَ رَبّی الاعلی وَ بِحَمدِه» یک مرتبه ▫️«اَستغفِرُالله» ده مرتبه ▪️از سجده بلند شويد و در حال نشسته بگوييد: ▫️«اَستغفِرُالله» ده مرتبه ▪️سپس بايستيد و ركعت دوّم را شبيه ركعت اوّل به جا آوريد. ▪️در رکعت دوّم می‌توانيد قبل از ركوع، قنوت بخوانيد. در قنوت می‌توانید این دعا را بخوانید.: ▫️«اللّٰهُمَّ اَغْنِنِی بِحَلاٰلِکَ عَنْ حَرٰامِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوٰاکَ. یٰا مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْئٍ وٰ لٰا یَکْفِی مِنْهُ شَیْئٌ! اِکْفِنِی مٰا اَهَمَّنِی مِمّٰا اَنَا فِیهِ وَ اکْفِنِی مٰا اَهَمَّنِی مِنْ اَمْرِ الدُّنیٰا وَ الْآخِرًةِ» ▪️بعد از تشهد و سلام بگوييد: ▫️«لا اِٰلهَ اِلّا الله و ْحدَهُ َو ْحدَه» یک مرتبه ▪️سپس تسبيحات حضرت زهرا سلام الله عليها را بخوانید: ▫️(٣٤ بار اَللهُ اَکبَر، ٣٣ بار اَلحَمدُلله، ٣٣ بار سُبحانَ الله) ▪️آنگاه به سجده برويد و يكبار بگوييد: ▫️«یا مُخَلِّصَ يُونُسَ بْنَ مَتّی مِن بَطْنِ الحُوت! خَلِّصنِی» سپس سر از سجده بردارید. ================= 💎 فراوان بگویید: ▫️«يَا مُعْطِیَ السَائِلِينَ» ================= 💎 در گفتن «یا رَزّاق» مداومت کنید. ================= 💎 چهل روز، هر روز یک مرتبه سورۀ حمد را بدون غلط خوانده، سپس این دعا را سیزده مرتبه بخوانید: ▫️«یا مُفَتِّحُ فَتِّحْ، یا مُفرِّجُ فَرِّجْ، یامُسَبِّبُ سَبَّبْ، یا مُیَسِّرُ یَسِّرْ، یا مُسَهِّلُ سَهِّلْ، یا مُدَبِّرُ دَبِّرْ، یا مُتَمِّمُ تَمِّمْ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینْ» ================= 💎 بعد از هر نماز، در سجدۀ شکر، یک نفس تکرار کنید: ▫️«یا وَهّابُ» ================= 💎 بعد از نماز صبح، ١١ مرتبه این آیات را بخوانید: ▫️«وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا» ================= @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٨٤٦ بنا به نقل، امام كاظم عليه السّلام فرمودند: بر طاعت خدا صبر کن و در ترک معاصى او شکیبا ب
💠 ۲۸۴۷ بنا به نقل، امام حسن عسكري فرمودند: وصول به خداوند عزّوجلّ سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد. 🔅اِنَّ الوُصُولَ اِلی اللهِ عَزّوجلَّ سَفَرٌ لا یُدرَکُ اِلّا بِامتِطاءِ اللَّیلِ. بحارالانوار، ج ٧٥، ص ٣٨٠ @ahlevela_channel
☀️ بعضی‎ها سالک مجذوبند، یعنی با عبادت و کارهای خیر و... کاری می‎کنند که جذبه‎ی الهی به آنها می‎خورد: فَمَن کانَ یَرجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلیَعمَل عَمَلاً صَالِحاً: پس کسی که خواهان دیدار پروردگارش می‎باشد، باید عمل شایسته انجام دهد. ☀️ امّا بعضی مجذوب سالکند، یعنی اوّل جذبه‎ی الهی به آنها خورده و آن جذبه آنها را به راه ‎انداخته است. این دسته کلاسشان بالاتر است، زیرا هر کاری می‎کنند، از روی میل و رغبت است. آنها فاعل هستند؛ امّا بدون تحریک و تحریض، همچنان که خداوند از شدّت غنا و عزّت، فاعل بدون تحریک است. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
4_5911343006232871341.mp3
2.18M
💎 تفاوت سالکِ مَجذوب و مَجذوبِ سالک ای خوش آن جَذبه که ناگاه رسد ناگهان بر دل آگاه رسد ▫️ کار از جذبه بر می‌آید، اما باید با سلوک و ...، زمینۀ دریافتِ جَذبه را فراهم کرد... @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 صلوات در شب و روز جمعه ⭐️ امام صادق علیه السّلام فرموده‌اند: ▫️از شامگاه پنج‌شنبه و شبِ جمعه، فرشتگانی با قلم‌هایی از طلا و لوح‌هایی از نقره، از آسمان به سوی زمین می‌آیند و تا غروب روز جمعه هیچ عملی را جز صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام نمی‌نویسند. شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۴۲۴ @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 دعای پرفضیلت شب‌های جمعه @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲۸۴۷ بنا به نقل، امام حسن عسكري فرمودند: وصول به خداوند عزّوجلّ سفری است که جز با عبادت در شب
💠 ۲٨٤٨ بنا به نقل، امام صادق عليه السّلام فرمودند: آدم دين‌دار چون می‌انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع می‌كند متواضع است. چون قناعت می‌كند، بی‌نياز است. به آنچه داده شده خشنود است. چون تنهايی را برگزيده از دوستان بی‌نياز است. چون هوا و هوس را رها كرده آزاد است. چون دنيا را فرو گذارده از بدی‌ها و گزندهای آن در امان است. چون حسادت را دور افكنده محبتش آشكار است. مردم را نمی‌ترساند پس از آنان نمی‌هراسد و به آنان تجاوز نمی‌كند پس از گزندشان در امان است. به هيچ چيز دل نمی‌بندد پس به رستگاری و كمال فضيلت دست می‌يابد و عافيت را به ديده بصيرت می‌نگرد پس كارش به پشيمانی نمی‌كِشد. 🔅اِنَّ صاحِبَ الدّينِ فَكَّرَ فَـعَـلَـتْهُ السَّكينَةُ وَ اسْتَـكانَ فَـتَواضَعَ وَ قَنِعَ فَاسْتَغْني وَ رَضي بِما اُعْطي وَ انْفَرَدَ فَكُفي الاِْخْوانَ وَ رَفَضَ الشَّهَواتِ فَصارَ حُرّا وَ خَلَعَ الدُّنْيا فَتَحامَي الشُّرورَ وَ اطَّرَحَ الْحَسَدَ فَظَهَرتِ الْمَحَبَّةُ وَ لَمْ يُخِفِ النّاسَ فَـلَـمْ يَخَفْهُمْ وَ لَمْ يُذْنِبْ اِلَيْهِمْ فَسَلِمَ مِنْهُمْ وَ سَخَتْ نَفْسُهُ عَنْ كُلِّ شَي ءٍ ففازَ وَ اسْتَكْمَلَ الْفَضْلَ وَ اَبْصَرَ العافيَةَ فَاَمِنَ النَّدامَة. امالي مفيد، صفحه ٥٢، حدیث ١٤ @ahlevela_channel