«واکنش های اعتراضی حوزه به ...؛ از احمد رشیدی مطلق در 18 دی 56 تا شارلی ابدو در 18دی 1401»
⬅️ این روزها توهین نشریه شارلی به مقدسات و به ویژه مقام معظم رهبری دل دوستداران انقلاب و ولایت فقیه را به درد آورده است. این «درد» نه فقط یک احساس فردی بلکه ناشی از اعتقاد و بر مبنای عقلانیت انقلابی است. قطعا چنین درد هایی اگر به صورت جمعی اتفاق بیفتد بی اثر نخواهد بود چراکه عالم تکوین بر اساس عدالت است و عدالت قطعا اجرا خواهد شود.
◀️ این قبیل توهین ها و جسارت ها چیز جدیدی نیست. امروز 18 دیماه، سال روز واکنش حوزه به نشر مقاله توهین آمیز «ایران و استعمار سرخ و سیاه» نوشته احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات 1356 است. در این مقاله توهین های بی ادبادنه ای به حضرت امام رحمه الله علیه شد که همین امر واکنش حوزه و مردم را به همراه داشت. حوزه های علمیه تعطیل شد که برخی معتقدند همین توهین و واکنش حوزه مسیر انقلاب اسلامی 57 را به مثابه یک شتابدهنده تسریع کرد.
◀️تعطیلی حوزه های علمیه در زمان انقلاب و پیش از آن در مواجهه با یک اقدام، توهین و یا قانون ظالمانه معنای بسیار مهمی داشت و در نگاه مردم و بازار به عنوان یک کنش موثر تلقی می شد تا جاییکه مردم و بازار نیز این تعطیلی اعتراضی را تبعیت و یا حمایت می کردند. به طور کل، حوزه ها مرجع فکری آحاد بودند و چگونگی حرکت موثر و انقلابی را حوزه ها تعریف می کردند.
◀️در کنار ده ها علت دیگر، یکی از علل این جایگاه حوزه، وحدت مکانی و حسی ظلم بود. با این توضیح که قانون ظالمانه یا توهینی که توسط نظام طاغوت در کشور تدوین یا انجام می گرفت در یک اجتماع واحد بود که حس مشترک برای همه ایجاد می کرد. این حس مشترک موجب انتظار مردم برای دیدن و تبعیت از کنشگری حوزه ها می شد. اما اکنون با یک جامعه روبرو هستیم به جای اجتماع. این تفاوت را فردیناند تونیس جامعهشناس آلمانی با تمایزدهی دو مفهوم گمین شافت Gemeeinschaft (اجتماع) و گزل شافت Gesellschaft (جامعه) به خوبی تبیین می کند. اجتماع دارای ارتباطات کمتر میان مردمان اما بسیار عمیق است در حالیکه در جامعه وسعت و تکثر ارتباطات، بسیار اما عمق آن ها اندک است. جامعه جایی ست که بر مبنای عقلانیت ابزاری هر فرد به دنبال منافع و معیشت و علایق خود است و حال آنکه مردمان اجتماع دارای عاطفه و احساس و منافع مشترک بیشتری هستند.
◀️ در پاسخ به کسانی که بیانیه ها و تعطیلی های حوزه ها در مواجهه با این جسارت ها و ... را بی ثمر می دانند می توان علت این حس را همین تفاوت جامعه امروز با اجتماع دیروز بیان کرد. اگر بتوانیم ارتباطات میان مردم و ارتباطات مردم با حوزه را ذیل رویکرد آیینی (Ritual approach) که به جای انتقال صرف پیام در ارتباطات انتقالی (Transmission approach) به دنبال تولید معنای مشترک است باز تعریف کنیم و «نظام حوزه» را به «نهضت حوزه» نزدیک کنیم آن اتفاق میمون خواهد افتاد.
⬅️ البته لازم به ذکر است این به معنای افول جایگاه حوزه و روحانیت نیست بلکه دارد ما را نسبت به تغییرات اجتماعی دنیای مدرن و مبتنی بر فردگرایی هوشیار می کند. هنوز هم بیانیه ها و تعطیلی های حوزه ذیل واکنش های اعتراضی هم در داخل و هم در خارج بازتاب لازم را دارد و قطعا مفید فایده خواهد بود.
@ahmad_olyaei
نکاتی چند در خصوص مسابقه شار.pdf
1.31M
چند سطر در باب مسابقهٔ شارلی ابدو
نوشته خانم دکتر شادمهری
رایزن فرهنگی ایران در فرانسه
به نقل از کانال حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی
@Habibollah_Babai
@ahmad_olyaei
هدایت شده از احمد اولیایی
#مصاحبه
در گفتگوی صدای حوزه با مدیر گروه مطالعات عدالت اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح شد؛
🔺کارنامه دفتر تبلیغات در مسأله عدالت اجتماعی
🔺اهدای جایزه ویژه عدالت در جشنواره فیلم حوزه (اشراق)
مطالعه متن کامل مصاحبه؛
🌐https://v-o-h.ir/?p=43785
🆔 @sedayehowzeh
@ahmad_olyaei
ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها.هیات.mp3
31.52M
#سخنرانی
#ولادت_حضرت_فاطمه (سلام الله علیها)
سخنران: احمد اولیایی
موضوع: فرهنگ کوثری و فرهنگ تکاثری
شب ولادت، ۱۴۰۱
هیئت حضرت علی اکبر علیه السلام، قم.
@ahmad_olyaei
#معرفی_کتاب
🔺پایان نامه دوره کارشناسی ارشدم با عنوان «تبلیغ بین الملل اسلام در بستر ارتباطات بین الملل» در سال ۹۴ منجر به تولد کتاب فوق شد.
🔹کتاب با تلاش مجدد و مجدانه دکتر کمال اکبری و افزودن مطالب ارزنده تکمیل شد و به چاپ رسید.
🔻این کتاب به دنبال استفاده از مباحث نظری ارتباطات در تبلیغ در فضای بین الملل است.
🔸شاید برای مبلغان بین الملل و کسانی که به علوم ارتباطات بین الملل علاقه دارند، مفید باشد.
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@allah4all
@ahmad_olyaei
«ما و اقامه عدالت»
به بهانه مسأله گاز در کشور
🔻زمانی که مواهب و خیرات اجتماعی (social goods) به ویژه در اقتصاد مانند انرژی با محدودیت روبرو می شوند طبیعتاً تنازعات اتفاق می افتد. این هنگام، آغاز ورود عدالت اجتماعی به میدان برای حل تنازعات و توزیع عادلانه است.
🔺عدالت اجتماعی از مفهوم گرفته تا چگونگی بسط آن در جامعه، از پیچیده ترین و غامض ترین فضائل اجتماعی است. اینکه این خیرات اجتماعی بر اساس نیاز توزیع شود یا حق؟ بر اساس شایستگی عرضه شود یا کار متقابل؟ اینکه حق نسل بعد رعایت شود یا اساسا عدالت بین نسلی یک اولویت نیست؟ اینکه توزیع کننده منابع چه کسی ست؟ و ده ها سوال دیگر که حتی تبیین سوال ها نیز در این مقال نمی گنجد چه رسد به آنکه بخواهیم در باب جوابش بحث کنیم.
🔹این یک سر ماجراست که به حاکمیت بر می گردد چرا که منابع را در اختیار دارد. مردم انتظار می کشند تا انرژی با معیارهای عادلانه توزیع شود.
🔶اما بخش دیگر ماجرا مقوله «عدالت در مصرف» است؛ جایی که حاکمیت تلاش خود را انجام داده است و این لحظه، آغاز ورود مردم به مقوله رفتار عادلانه است.
آیه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» شاید همینجاست که به عاملیت و نقش مردم در بسط عدالت اشاره می کند. پیامبران مبعوث شده اند تا مردم عدالت را برپا دارند. عدالت در مصرف یکوجه از وجوه این آیه است.
🔹با وجود دسترسی حدود ۹۰ درصد از مردم ایران به گاز در این دوران که تلاش ستودنی جمهوری اسلامی ست، اکنون زمان تلاش مردم در بحث «عدالت در مصرف» است. این کنش عادلانه در مصرف شاید با کم کردن یک درجه پکیج ها و بخاری ها و پوشیدن فقط یک لباس گرم در منزل رخ دهد. اینجاست که ما هم می توانیم عامل بسط و اقامه عدالت ذیل آن آیه ۲۵ سوره حدید مذکور باشیم.
#عدالت_اجتماعی
#عدالت_اقتصادی
#جهاد_تبیین
@ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ اتحادیه اروپا برای کاهش مصرف انرژی
✍ عدالت اجتماعی در سه مرحله تولید، توزیع و مصرف خود را نشان می دهد.
🔹در بحران ها که قطعا ذوابعاد است و می تواند معلول علل فراوان از جمله تولید ضعیف و توزیع نابرابر باشد این، مصرف صحیح است که موقتا فرایند بسط عدالت را اصلاح می کند.
🔹اکنون در بحران موقت گاز، انرژی را عادلانه مصرف کنیم. تسلط بر منابع گاز که در درجه بخاری، دستگیره گاز یا درجه پکیج معنا پیدا کرده اکنون در تسلط ماست. در بحران انرژی، عامل (agent) بسط عدالت آحادند.
🔸پس از بحران مجددا باید عدالت در تولید و توزیع را پی گرفت.
#عدالت_اجتماعی
#گاز
@ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درنگ | #تیزر
✅ درنگ، گفتگویی از جنس اندیشه
#قسمت_سوم
💠 بررسی مسئله اعتراض و نخبگان
🔸کاری از مجله تصویری فکرت
⏰ انتشار: دوشنبه، ۲۶ دیماه ۱۴۰۱
@Fekrat_Net
#اندیشه_ورزی
@cafe_fekr
@ahmad_olyaei
34.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تماشای کامل درنگ:
کاری از مجله تصویری فکرت
✅ بررسی مسئله اعتراض و نخبگان
با حضور؛
احمد اولیایی
سید یاسر تقوی
دانیال بصیر
رسول لطفی
لینک ویدیو در یوتیوب فکرت؛
https://youtu.be/uhYqQrJLrR8
لینک ویدیو در تلگرام فکرت؛
https://t.me/fekrat_net/5135
لینک ویدیو در آپارات فکرت؛
https://www.aparat.com/v/bDiMW
#نخبگان
#اعتراض
@Ahmad_olyaei
ارائه در جلسه نقد و نظر سند تحول دولت.mp3
13.87M
#صوت
⬅️ جلسه نقد و بررسی سند تحول دولت با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم رابط محترم حوزه و دولت
🗓 دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱
🎤 ارائه دهنده: احمد اولیایی
🔸سند تحول دولت مردمی توسط دولت آقای رییسی و دوستانشان نگاشته شد. مقرر شد این سند از زوایای مختلف توسط حوزویان به مباحثه و نقد و بررسی گذاشته شود. این کار توسط تیم های مختلف با تخصص های متعدد ذیل مدیریت موسسه معنا انجام شد. این جلسه به نوعی جلسه ارائه دبیر هر تیم به رابط محترم دولت و حوزه بود که ما نیز از دریچه عدالت اجتماعی مطالبی را عرض کردیم.
لازم به ذکر است مطالب ارائه شده توسط حقیر که صوت آن را می شنوید ماحصل گفتگوی برخی اعضای شورای علمی گروه مطالعات عدالت اجتماعی؛ آقایان دکتر شجریان، دکتر فیروزی و دکتر کریمی در طول یه نشست دو ساعته و بررسی های قبلی آن بوده است.
@edalateejtemaei
@ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ عرض ارادت حسین الاکرف مداح بحرینی به #مقام_معظم_رهبری
✍«مجاورت» یکی از موانع درک نعمت است. ما چون در کنار و مجاورت پدر و مادرمان هستیم، قدر آن ها را نمی دانیم. و تقریبا عمده نعم الهی اینگونه اند.
همین مانع باعث شده است قدر ولایت فقیه و رهبری را آنطور که باید ندانیم.
عطش این نعمت را می توان در چشم ها و کلام ملت های دیگر کاملا دید...
@ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ مقایسه روند رشد جمعیتی ایران، چین، رژیم صهیونیستی آمریکا و روسیه از ۱۳۴۰ تا کنون
🔸 هرچند همه این روند را میدانیم اما باز هم نگران کننده است.
فارغ ازین که این روند یک پروژه نفوذ بوده یا یک پروسه ی حاصل از سیاستگذاری های غلط، باید نسبت به آن جدی بیاندیشیم.
🔹دو هفته پیش کارگاهی داشتم در یکی از استان ها در باب پیامدهای اجتماعی و فرهنگی #جمعیت با حضور مبلغان خواهر و مربیان تربیتی؛ کسانی که در زمینه تبلیغ رشد جمعیت و #فرزندآوری فعال بودند.
آنچه بیش از همه نگران کننده بود، ناامیدی آنان از ساختار و فقدان اراده جدی درین امر بود.
🔸 باز هم باید از دولت مدرن گفت. رشد فرزندآوری فقط حاصل توکل به خدا و سیاست های رسانه ای نیست. سبک زندگی مدرن ذیل ساختارهای مدرن مانند مال، پاساژ، گیم نت، فضای سایبر، بانکداری و نگاه های مدرن مانند حضور غیرضروری اجتماعی بانوان، تبدیل زن حمایت پذیر به زن حمایت کننده، فردگرایی و ده ها مصداق دیگر، نقش بسزایی در کاهش فرزندآوری دارد.
@ahmad_olyaei
وبینار بینالمللی مطالعات اسلامی
«اسلام و سیاست معاصر»
لینک ورود:
https://vc.mfa.ir/rlg2023
@ahmad_olyaei
🔴 جشن میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام
✅ویژه برادران و خواهران
✅سخنران:حجت الاسلام اولیایی
✅مداحان: حاج سید رضا جدا
کربلایی علی اکبری (از تهران)
✅زمان:جمعه ۱۴بهمن ماه سال۱۴۰۱
✅بعداز نماز مغرب و عشاء
✅مکان: قم/خیابان آذر/ کوی ۵۹ /حرم مطهر امامزادگان موسی مبرقع و چهل اختران علیهم السلام
💠➣┅──────
🕌 @Hazratemoosa
@ahmad_olyaei
ولادت امام علی ع امامزاده موسی مبرقع.mp3
29.62M
#سخنرانی
#ولادت_امیرالمؤمنین_علیه_السلام
سخنران: احمد اولیایی
موضوع: فرصت ماه رجب و نعمت ولایت
قم.امامزاده موسی مبرقع علیه السلام
شب ولادت، ۱۴۰۱
@ahmad_olyaei
🇮🇷 دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک🇮🇷
📣سلسله نشست های «هویت و انقلاب اسلامی»
◀️کاری مشترک از انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم و پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه
🕓هر روز ساعت ۱۶
🗓از یکشنبه ۱۶ بهمن الی پنج شنبه ۲۰ بهمن
📡پخش زنده از کانال های انجمن مطالعات و صدای حوزه در ایتا به آدرس؛
🌐 @motaleate_ejtemai
🌐 @sedayehowzeh
@ahmad_olyaei
#برنامه_تلویزیونی
#زنده
🔹 جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری ست. بزرگترین رویداد سینمایی کشور که می تواند بستر مناسبی برای بحث های بنیادین و اندیشه ای سینما، ارتباطات و فرهنگ باشد.
📣 شاید بتوانم گوشه هایی از این گونه بحث ها را در برنامه «سینما ملت» شبکه پنج، امشب ارائه کنم.
🔹 این برنامه، ویژه جشنواره چهل و یکم فیلم فجر از محل جشنواره در سینما پردیس ملت و در قالب دو میز نقد فیلم و میز تحلیل سینما هر شب ساعت ۱۲ الی ۲ شب تا پایان جشنواره به صورت زنده روی آنتن می رود.
🔹میز تحلیل که به مسائل بنیادین می پردازد حدود ساعت ۱ نیمه شب آغاز می گردد.
🕐 حدود ساعت یک نیمه شب
🗓یکشنبه ۱۶ بهمن
📺 شبکه پنج
#جشنواره_فیلم_فجر
@ahmad_olyaei
#ارائه
#دهه_فجر
«هویت بخشی انقلاب به مسأله عدالت اجتماعی»
🎙ارائه دهنده: احمد اولیایی
🗓زمان: دوشنبه ۱۷ بهمن ماه
🕓 ساعت ۱۶
📡پخش زنده از صفحه مجازی انجمن مطالعات اجتماعی و کانال ایتای صدای حوزه به آدرس؛
🌐 http://dte.bz/ssoq
🌐 @sedayehowzeh
@ahmad_olyaei
Fajr.edalat.mp3
29.22M
#صوت
#ارائه
#دهه_فجر
«هویت بخشی انقلاب به مسأله عدالت اجتماعی»
🎙ارائه دهنده: احمد اولیایی
🗓زمان: دوشنبه ۱۷ بهمن ماه
🕓 ساعت ۱۶
@ahmad_olyaei
47.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدئو
#ویژه_برنامه_تلویزیونی_سینماملت
#جشنواره_فیلم_فجر
🔹مهمان: احمد اولیایی
🔹موضوع: «الهیات سینما از نگاه ارتباطات»
🔹پخش: بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ساعت یک
🔹شبکه پنج سیما
@ahmad_olyaei
📒سلسله کرسی های ترویجی نکوداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران (مدرسه انقلاب اسلامی)
🗒 نشست ششم: انقلاب اسلامی و عدالت سیاسی
🔹لینک ورود به جلسه
🌐 Dte.bz/cptconf
📅زمان: سه شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
⏰ساعت ۱۳ تا ۱۵
@ahmad_olyaei
«به بهانه ۲۲ بهمن»
✍ احمد اولیایی
🔸«مَناسِک گزار» (rite of passage) را مردمشناس هلندی به نام ون جنپ (Van Gennep) در سال ۱۹۰۸م مطرح کرد. ادبیات «آیین تشرف» (initiation) هم تقریبا مشابه ادبیات مناسک گذار است. مناسک و آیین هایی که انسان را از مرحله ای به مرحله دیگر عبور می دهد و انسان در مسیر رشد و تکامل از جایی به جایی می گذرد. «بلوغ» یکی از این گذرگاه هاست.
🔸ویکتور ترنر مردمشناس اسکاتلندی چهار مرحله را در این مناسک نام می برد که مرحله چهارم، مرحله انسجام است. فارغ از نقدهایی که به ادبیات غربی مناسک گذار وجود دارد، من میخواهم از این مقوله برای راهپیمایی ۲۲بهمن وام بگیرم؛
🔹شاید برای برخی نظاره کنندگان، راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حرکت تکراری است که هرساله فقط تکرار می شود اما برای حاضرین یکی از مهم ترین مناسک و آیین ها ست که نه فقط ریشه ملی بلکه ریشه دینی دارد.
بله، تکرار ظاهراً ملال آور است اما اگر دقیق بنگریم، جامعه پویا است و حرکت دارد. حرکت، تغییر ایجاد می کند و تغییر، مانع تکرار است. لذا هرچند ۲۲ بهمن همیشه از نظر زمانی ۲۲ بهمن است اما هر بار بر نقطه ای از «گذر اجتماعی» ایستاده است.
🔹پس از اغتشاشات امسال، اکنون جامعه ایرانی قرارست در آیین راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی، از «بحران» که از مراحل چهارگانه ترنر است، گذر کند و وارد مرحله «انسجام» گردد. نه بدین معنا که انسجامی نبوده بلکه از آنجهت که راهپیمایی از جنس شعایر است، این انسجام باید بازنمایی هم شود.
🔸 این گذر نوعی «تشرف» جامعه ایرانی به مرحله بلوغ اجتماعی است. بلوغی که هر سال تکرارش تکرار ملال آور نیست بلکه از جنس تکرار «فبأی آلاء ربکما تکذبان» و یادآور نعمت انقلاب اسلامی است.
🔸جامعه ای که هر سال بالغ تر می شود و با آیینی ملی و الهی تعظیم شعائر می کند و نعمت انقلاب اسلامی را مکرراً به خود یادآور می شود.
🔹پس حضور آحاد اعضای جامعه ایرانی، به مثابه رکن قوام بخش این آیین گذار و تشرف، امری لازم و طبیعتاً ستودنی ست.
@ahmad_olyaei
#گزارش
✍ امروز توفیق داشتم در جلسه هم اندیشی برخی حوزویان با دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه حضور داشته باشم.
🔹این جلسه که امشب، شنبه بیست و دوم بهمن ماه به مدت سه ساعت در محل شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، دبیر شورا انتقادات و پیشنهادهای اندیشمندان را شنیدند.
🔸برخی از اعزه حاضر در جلسه؛
حجج اسلام و آقایان: پارسانیا، روستاآزاد، دشتی، فراتی، الویری، وافی، رنجبر، اکبری، مهدوی، هاشمیان، ظریفیان، شمس.
(از القاب و سمت ها فاکتور گرفتم. تعداد اندکی هم احتمالا ذکر نشدند).
🔵اهم مطالب مطروحه:
◀️فقه باید مزیت رقابتی خود را نشان دهد تا نهادها مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند آن ها را بکار گیرند.
◀️طرح هایی توسط برخی نهادها مانند مبنا انجام شده که میتواند مورد استفاده قرار گیرد مانند طرح وزارت خانواده.
◀️فقر فرهنگی در بسیاری از مناطق کشور دیده می شود. امکانات فرهنگی مانند مدارس نیز عادلانه توزیع نشده.
◀️باید شفافیت در سیاست ها و بودجه های فرهنگی مانند بودجه حوزه ایجاد شود.
◀️شورا اساسا بودجه ندارد و بودجه ها در اختیار نهادهاست لذا آنها لزوما تبعیت ندارند از شورا.
◀️باید شورا وضعیت شناسی فرهنگی دقیق داشته باشد.تغافل نکند.همچنین سلایق مختلف دخیل در شورا شوند.
◀️رابطه سیاست و فرهنگ نادیده گرفته شده است.شورا بشدت سیاسی شده و با قدرت سیاسی میخواهد فرهنگ را مدیریت کند.
◀️فرهنگ اساسا اکنون برای مردم دغدغه نیست.باید دغدغه سازی شود تا بتوان کار فرهنگی کرد.
◀️دبیرخانه، هماهنگی های داخلی شورا را تقویت کند. وظیفه اصلی شورا نیز هدایت فرهنگی باید باشد.
◀️ایراداتی به شورای معین و نحوه تصویب مصوبات و کیفیت آن ها وارد است که باید بررسی شود.
◀️حوزه اگر بخواهد به شورا کمک کند باید پژوهشگاه هایش را به اندیشکده ها برای حل مسأله تبدیل کند.
◀️شورا ابتدا برای حل مسائل دانشگاه تأسیس شد اما اکنون باید برود به سمت حل مسایل آموزش و پرورش و نسل دانش آموز.
◀️مشکلات بروکراتیک اجرایی مصوبات شورا باید حل و فصل شود.
(نکته: فرمایشات خوب بسیاری بیان شد اما من فقط به بعضی از آن ها اشاره کردم. و این، فقط اشاره بود نه بیان کامل)
✅نکاتی که به ذهن حقیر رسید و عرض کردم؛
🔹دبیرخانه باید برای اصلاح ادراک عمومی و نخبگانی نسبت به شورا از طریق رسانه و هم اندیشی اقدام کند.
🔹بحث پیوست فرهنگی برای برنامه های غیر فرهنگی روی زمین مانده است.
🔹نوع سیاستگذاری از عمودی باید بعضا به سیاستگذاری افقی تغییر کند.
🔹اسناد باید عملیاتی تر، قابل سنجش و واقعی تر تهیه شوند.
✅اما مهم ترین دستاورد این جلسات، ارتقای نفس فرهنگ گفتگو و شنیدن است. بنظر می رسد شنیدن انتقادات از طرف مسئولین، حتی اگر پیگیری نشود می تواند برای منتقدین همدلی ایجاد کند.
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
@ahmad_olyaei
#کرسی_آزاد_اندیشی
🔹انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی
🗓 تاریخ: ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱
🕰 زمان: ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰
🚪مکان: سالن اجتماعات مدرسه کریمه
#عدالت
#جهاد_تبیین
@ahmad_olyaei