eitaa logo
احمد حیدری
157 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
206 ویدیو
4 فایل
سلام ! گاهی برخی احادیث اهل بیت علیهم السّلام دل می برند؛ این کمترین چنین می پندارد که اگر لذّت مطالعه آن را با شما خوبان به اشتراک بگذارد، نیک خواهد بود. آدرس کانال: https://eitaa.com/Ahmadheydari12 انتقاد و پیشنهاد: @AhmadHeydari54
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از makarem.ir
🔸حربه هاى مشركان در برابر پيامبر(صلّی الله علیه وآله) 🔸مشكلات عظيم پیامبر(صلّی الله علیه وآله) در دوران رسالت؟ 🔸بیان برکات بعثت پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله)، در کلام امام علی(علیه السلام) عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "بعثت پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله)": http://mk6.ir/XeXeO 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸ضرورت «بعثت» با وجود درك حقايق توسط «عقل» 🔸درک ضرورت «بعثت» از طريق مطالعه جهان آفرينش 🔸توجيهات پيروان مذهب برهمائی برای انكار «بعثت انبياء» عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "اهداف بعثت": http://mk6.ir/CiTmC 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ مراجعه مستقیم به قرآن و حدیث، به جای «تقلید»! ⁉️ وقتی قرآن و احادیث وجود دارند، چرا مستقیما به آنها رجوع نکنیم تا مجبور به تقلید باشیم؟! ✍️ پاسخ اجمالی: استنباط احکام از قرآن به مقدماتی مانند دانش عربی، علوم قرآن و تشخیص محکمات از متشابهات و ناسخ از منسوخ و... نیاز دارد. بدون دانستن این مقدمات، تلاش برای فهم قرآن به برداشت های ناقص و انحرافی می انجامد که در سخنان بزرگان دینی به عنوان «تفسیر به رأی» شناخته شده و بسیار نکوهش شده است. استخراج احکام از روایات نیز به قوه تشخیص عام و خاص، مطلق و مقید، معانی امر و نهی موجود در احادیث، ملازمات مضامین احادیث، شناخت رجال سلسله راویان حدیث، شناخت موارد تقیه از غیرتقیه، روایت‌های صحیح‌ السند از غیرصحیح السند و... وابسته است. از آن گذشته برای پدیده های جدیدی را که پیشینه ای در روایات معصومین و احکام شرعی گذشته ندارند و به اصطلاح فقها به نام «مسائل مستحدثه» شناخته می شوند، بدون طی کردن مراحل اجتهاد مصطلح، نمی توان حکمی استنباط کرد. داشتن چنین تخصص هایی از همه برنمی آید و بایستی عموم مردم از متخصصین پیروی کنند، در غیر این صورت جامعه به همان تشتت و اختلاف نظر عمیق و عدم انسجام علمی و فکری ای که سلفیه و وهابیت بر اثر آسان گیری در اجتهاد دچارش شده، مبتلا می گردد. ✍️ پاسخ تفصيلی: makarem.ir/maaref/l/0420333 ___________
هدایت شده از makarem.ir
🔸عصر فَترَت و خالی بودن زمین از پیامبر! 🔸لزوم «بعثت» از نظر تربيت و اخلاق جامعه بشری 🔸تبیین نیاز بشر به انبیاء با وجود عقل، در کلام امام علی علیه السلام عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "ضرورت بعثت": http://mk6.ir/DgSpJ 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔹قلع و قمع کردن درختان 🔹سوزاندن و قطع درختان سبز 🔹ضمان سوزاندن یا قطع درختان عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "احکام ویژه درختکاری": http://mk6.ir/PhOdI 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
⁉️ محترم بودن همه عقايد؟! آيا هر عقيده اي محترم است؟ و صرف اینکه افراد زیادی طرفدار آن هستند ما نیز باید آن را به رسمیّت بشناسیم؟ محدوده احترام و آزادی عقاید تا چه حد است؟ ✍️ پاسخ اجمالی: از نگاه اسلامی «توهين» به عقاید و مقدسات ديگران، امری ناپسند بوده و حتّی «فحّاشی» به بت های بی جان نیز مذموم است؛ ضمن اینکه جان، مال و آبروی هر انسانی فارغ از «عقیده اش» محترم است. اما این به معنای درست پنداشتن و صحیح شمردن، حق دانستن و به رسمیّت شناختن همه آن عقاید نمی باشد. یعنی «عقیده» از حیث «عقیده» و «مبنای آن» مصون از نقد، چالش و مبارزه نخواهد بود و از این حیث محترم نیست. راه دين در تعامل با پيروان باورهای مختلف، نقد و بررسي عقلاني آنهاست؛ آنها که بر پایه منطق و مبانی عقلی و فطری بنا شده باشند، محترم شمرده شده و آنها که بر اساس تقلید، تعصب، خرافه و ... باشند، ارزشی نخواهند داشت. با عقایدی مانند بت پرستی، شیطان پرستی، انحرافات جنسی اخلاقی و... که نوعی انحراف و بیماری فکری و اخلاقی است، مانند یک بیماری برخورد خواهد شد، نه نوعی «اندیشه و باور محترم عقلانی»! ✍️ پاسخ تفصيلی: makarem.ir/maaref/l/0411776 _____________
هدایت شده از makarem.ir
🔹غرس نهال به شرط شراکت در زمین باغ 🔹نهالی که از ریشه درخت همسایه روییده 🔹نهالی که از ریشه درخت قطع شده روییده عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "احکام ویژه درختکاری": http://mk6.ir/BqJbQ 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸ضرورت تجدید شرایع؟ 🔸واجدین صلاحیّت «قانون گذاری»؟! 🔸بعثت انبياء(علیهم السلام) لازمه شناخت بهتر «عالَم» عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "بعثت انبیاء": http://mk6.ir/GdUpK 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ سرچشمه اختلاف و جنگ بین پیروان ادیان؟ علت اختلاف و جنگ میان پیروان ادیان چیست؟ آیا دین موجب نزاع و درگیری نیست؟! ✍️ پاسخ اجمالی: بعضى از نویسندگان غربى، مذاهب را موجب تفرقه و جنگ میان بشر دانسته اند، اما باید توجه داشت: اولا: اختلافات، در حقیقت میان پیروان و مخالفان مذهب صورت گرفته، و جنگ میان پیروان مذاهب مختلف نیز به خاطر تعلیمات مذهبى آنها نبوده است. ثانیاً: درجوامعی که مذهب بر چیده شده، جنگ ها به صورت وحشتناک ترى گسترش یافته است. ثالثاً: مذاهب آسمانى بر اثر خاصیت ضد نژاد پرستى، باعث از میان رفتن جنگ هایی شدند که از این امور سرچشمه مى گرفت. رابعاً: تعدادی از جنگ های مذاهب برای آزادی انسان ها بوده است. ✍️ پاسخ تفصيلی: makarem.ir/maaref/l/0322193 _____________
هدایت شده از makarem.ir
🔸توصیف امام حسین علیه السلام از زبان صحابه و تابعین 🔸روایاتی از حلم امام حسین علیه السلام، در منابع اهل سنّت 🔸انتخاب نام امام حسن و امام حسین علیهما السلام از طرف خدا عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "امام حسین علیه السلام": http://mk6.ir/VdPlD 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔹آتش بازی در چهارشنبه سوری 🔹برگزاری مراسم چهارشنبه سوری 🔹استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "مناسبت ها": http://mk6.ir/BjLvG 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
🌹روایاتى از رسول خدا (ص) درباره امام حسین(ع)، در منابع اهل سنت🌹 ✍️ پاسخ اجمالی: کتابهاى اهل سنت سرشار از فضائل آن حضرت از زبان پيامبر(ص) است، مانند؛ پیامبر(ص) فرمود: «حسن و حسين دو ريحانه من از اين دنيايند»؛ «حسن و حسين فرزندان من هستند، هرکس آن دو را دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس مرا دوست بدارد خدا را دوست داشته است و هرکس اين دو را دشمن بدارد مرا دشمن داشته»؛ «حسن و حسين دو آقاى جوانان اهل بهشتند و پدرشان از آن دو بهتر است»؛ پیامبر(ص) حسين را در بغل گرفته و مى فرمود: «بار خدايا! من او را دوست دارم، تو نيز او را دوست بدار». ✍️ پاسخ تفصيلی: makarem.ir/maaref/l/0325129 _____________