#قسمت سوم
نشانه ها و ودایع برون شخصیتی
در بیان ائمه(علیهم السلام) یکی از راه های شناخت اوصیاء رسول الله(صل الله علیه و آله) علومی است که مختص به آنان بوده و شخصی غیر از ایشان از آن برخوردار نباشد. لذا درباره مؤلفه های این علم فرموده اند:
«أَنْ یُسْأَلَ فَیُجِیبَ»؛ (به محض اینکه از او سئوال شد جواب دهد.
«أَنْ یُسْکَتَ عَنْهُ فَیَبْتَدِئَ»؛ (اگر سئوال کننده ساکت بود، بدون شنیدن سئوال به او پاسخ دهد).
«یُخْبِرَ النَّاسَ بِمَا یَکُونُ فِی غَدٍ»؛ (مردم را از حوادث آینده باخبر سازد).(19)
«فَاسْأَلُوهُ عَنْ تِلْکَ الْعَظَائِم»(20)،(21)؛ (از او درباره اتفاقات مهم و بزرگ سئوال کنید و...)
ادامه دارد...
#امام زمان
#ودایع شخصیتی امام زمان
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
#قسمت چهارم:
نشانه ها و ودایع برون شخصیتی :
2. معـجزه
از جمله شاخصههای شناخت اوصیاء پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله)، برخورداری از معجزه است، لذا در مقام جهت تشخیص صحت ادعاء برای مردم و همچنین در مقام احتجاج با منکرین، معجزه در ردیف قانون معرفت اوصیاء(علیهم السلام) شمارش شده است.
امام صادق(علیه السلام) فرمود: معجزه نشانهای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و فرستادگان و حجت های خود نمی دهد، تا به وسیله آن، راستگویی [مدّعیان ارتباط با خدا] از دروغگویی [مدّعیان دروغین] شناخته شود .
#امام زمان
#ودایع برون شخصیتی امام زمان
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تلنگرانه
⁉️امام زمان را بیشتر دوست داری یا گناه را
آیا حق امام زمان را ادا میکنی ‼️
💥شاید دیدن یه کلیپ تلنگری باشد به عقل و دلمون
🎙️حجت الاسلام ماندگاری
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
امام مهدی (عجل الله) و #ميراث پيامبران
بی ترديد هر يک از انبيا و اوليا آيات و #معجزاتی داشته اند که هم دليل صدق آنها و هم ياور آنها در رويارويی با دشمنانشان بوده است، اما نکته جالب توجه این است که به اعتقاد ما همه اين آيات و معجزات و يادگارهای انبيای پيشين اکنون در نزد آخرين حجت حق حضرت صاحب الامر(عجل الله) است. چنانکه در زيارت آن حضرت
می خوانيم:
السلام علي بقيه الله في بلاده و حجته علي عباده المنتهي إليه مواريث الأنبياء و لديه موجود اثار الأصفياء...
سلام بر بقيه خدا در شهرهايش و حجت او بر بندگانش؛ همو که مواريث پيامبران به او رسيده و آثار اصفيا در نزد او موجود است...(شيخ عباس قمی، مفاتيح الجنان، زيارت حضرت صاحب الأمر به نقل از سيدبن طاووس)
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
۱) عصای موسی(ع)
امام باقر(علیه السلام) فرمود:
#عصای_موسی از آن آدم(ع) بود که به شعيب رسيد و سپس به موسی بن عمران رسيد، آن عصا نزد ماست و اندکی پيش نزدم بود؛ مانند وقتی که از درختش جدا شده سبز است و چون از او سؤال شود جواب گويد و برای قائم ما (حضرت مهدي(عجل الله)) آماده گشته است، او (حضرت مهدی) با آن، همان کار که موسی می کرد انجام دهد. آن عصا هراس آور است و ساخته های جادوگران را می بلعد و به هر چه مأمور شود انجام دهد؛ چون حمله کند هر چه به نيرنگ ساخته اند می بلعد و برايش دو شعبه باز شود که يکی در زمين و دیگری در سقف باشد و ميان آنها (ميان دو فکش) چهل ذراع باشد و نيرنگ ساخته ها را با زبانش می بلعد(به طوری که در زمان حضرت موسی(ع) سحر ساحران را بلعيد)(محمدبن يعقوب کليني، الکافي، ج1، باب ما عند الأئمه من آيات الأنبياء عليهم السلام، ص231، ح1؛ محمدباقر مجلسي، بحارالأنوار، ج52، ص318، ح19).
امام صادق(علیه السلام) نيز فرمود:
#الواح موسی(ع) (تورات) و عصای او نزد ماست و ما #وارث پيامبرانيم.(محمدبن يعقوب کلينی، همان، ح2.)
با توجه به اين روايت می توان گفت: عصای حضرت موسی(ع) و تورات دست به دست به حضرت صادق(ع) و پس بعد از ايشان هم دست به دست به ساير ائمه رسيده است و اکنون نيز اين عصا در اختيار امام مهدی(عجل الله) - که خداوند ظهورش را نزديک گرداند - قرار دارد.
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
#عصای حضرت موسی چندين #معجزه داشته که قرآن به آنها اشاره کرده است:
1. مار شدن عصا هنگام مبعوث شدن حضرت موسی(ع) به پیامبری:
در سوره قصص آيه 31 می فرمايد:
و أن ألق عصاک فلمّا رءاها تهتزّ کأنّها جانّ ولّي مدبراً و لم يعقّب يا موسي أقبل ولا تخف إنّک من الأمنين.
و [فرمود:] «عصای خود را بيفکن» پس چون ديد آن مثل ماری می جنبد، پشت کرد و برنگشت. «ای موسی، پيش آی و مترس که تو در امانی».
2. اژدها شدن عصا نزد فرعون:
در سوره شعراء آيه 32 می فرمايد:
فألقي عصاه فإذا هي ثعبان مبين.
پس عصای خود بيفکند و به ناگاه آن اژدهايی نمايان شد.
3. بلعيدن سحر ساحران توسط عصا:
در سوره شعراء آيات 45 و 46 می فرمايد:
فألقي موسي عصاه فإذا هي تلقف ما يأفکون فألقي السّحره ساجدين.
پس موسی عصايش را انداخت و به ناگاه هر چه را به دروغ برخاسته بودند بلعيد. در نتيجه، ساحران به حالت سجده درافتادند.
4. زدن عصا به دريا و باز شدن راه برای نجات قوم بنی اسراييل:
در سوره شعراء آيه 63 می فرمايد:
فأوحينآ إلي موسي أن اضرب بعصاک البحر فانفلق فکان کلّ فرق کالطود العظيم.
پس به موسی وحی کرديم: «با عصای خود بر اين دريا بزن». تا از هم شکافت، و هر پاره ای همچون کوهی سترگ بود.
5. زدن عصا به سنگ و بيرون آمدن دوازده چشمه آب برای اسباط بنی اسراييل:
در سوره بقره آيه 60 می فرمايد:
و إذ استسقي موسي لقومه فقلنا اضرب بعصاک الحجر فانفجرت منه اثنتا عشره عيناً... .
و هنگامی که موسی برای قوم خود در پی آب برآمد، گفتيم: «با عصايت بر آن تخته سنگ بزن». پس دوازده چشمه از آن جوشيدن گرفت... .
اين عصا، در ابتدا متعلق به حضرت آدم(ع) بوده و سپس به حضرت شعيب(ع) رسيده و آنگاه که موسی(ع) به خدمت حضرت شعيب(ع) درآمد آن عصا به او رسيد. در کتابهای تاريخ انبيا برای اين عصا حوادث و وقايع گوناگونی نقل شده است.
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493