eitaa logo
لطیفه های عَجَب
32 دنبال‌کننده
24 عکس
8 ویدیو
4 فایل
📢 "لطیفه های عجب" کشکولی ست از هر آن چیزی که واژه "عجب" را بر زبانم جاری کند: ➖ روایات اهل بیت علیهم السلام ➖ مسائل انقلاب اسلامی ➖علوم انسانی ➖مباحث حوزوی ➖مباحث دانشگاهی ➖و ....
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نردبان فقاهت
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری @Nardebane_feghahat
هدایت شده از تاملات قرآنی - روایی
ولادت حضرت عیسی ع.mp3
8.39M
🎧 استاد میرباقری | تحلیل باطنی ماجرای ولادت حضرت عیسی(ع) و ارتباط آن با عاشورا و ظهور (۲۷ آبان ۱۴۰۲) 💠 فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٖ وَأَنۢبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنٗا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّاۖ كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيۡهَا زَكَرِيَّا ٱلۡمِحۡرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزۡقٗاۖ قَالَ يَٰمَرۡيَمُ أَنَّىٰ لَكِ هَٰذَاۖ قَالَتۡ هُوَ مِنۡ عِندِ ٱللَّهِۖ إِنَّ ٱللَّهَ يَرۡزُقُ مَن يَشَآءُ بِغَيۡرِ حِسَابٍ (آل عمران، آیه۳۷) 🔘 @mirbaqeri_tafsir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ * الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا ۗ وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ @ajaaab
🔰 منصوره کیست؟ 💠«...جَارِیَهًٌْ تَخْرُجُ مِنْ صُلْبِکَ وَ اسْمُهَا فِی السَّمَاءِ مَنْصُورَهًُْ وَ فِی الْأَرْضِ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) فَقُلْتُ یَا جَبْرَئِیلُ (سلام الله علیها) وَ لِمَ سُمِّیَتْ فِی السَّمَاءِ مَنْصُورَهًَْ وَ فِی الْأَرْضِ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) قَالَ سُمِّیَتْ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) فِی الْأَرْضِ لِأَنَّهُ فَطَمَتْ شِیعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمُوا أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا وَ ذَلِکَ قَوْلُ اللَّهِ فِی کِتَابِهِ وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِاللهِ بِنَصْرِ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها)» 💠«دختری است که از صلب تو به وجود خواهد آمد و نام وی در آسمان منصوره (سلام الله علیها) است و در زمین فاطمه (سلام الله علیها)». پس گفتم: «ای جبرئیل! چرا در آسمان منصوره و در زمین فاطمه نامیده شد»؟ گفت: «در زمین فاطمه (سلام الله علیها) نامیده شد برای اینکه شیعیان وی از آتش جهنّم باز نگاه داشته شده‌اند و دشمنانش از دوستی و محبّت وی که نجات‌بخش است محروم می‌مانند و این است معنی کلام خداوند عزّوجلّ است که می‌فرماید: وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمؤْمِنُونَ بِنَصْرِاللهِ و منظور از نصرت و یاری خداوند همین نصرت خداوند برای شیعیان و دوستداران فاطمه (سلام الله علیها) است که به شفاعت و یاری فاطمه (سلام الله علیها) از آتش دوزخ نجات می‌یابند». ➖بحار الأنوار، ج۴۳، ص۱۸ @ajaaab
تبیین گستره میدان درگیری و فتوحات حاصله @ajaaab
امام هادی علیه السلام: ... معادیا لاعدائک و من ظلمک، القی علی ذلک ربی ان‌شاء‌الله @ajaaab
🔰به اهل خراسان غبطه میخورم! 🔹امام حسن عسکری علیه السلام: اغبط اهل خراسان لمکان الفضل وکونه بين اظهرهم. 🔹به اهل خراسان غبطه میخورم به خاطر جايگاه و منزلت فضل و اين که ميان مردم خراسان است. @ajaaab
🔰 آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی: علوم انسانی اسلام از سر تا پا غیر از این علوم انسانی موجود است. بفهمید و بدانید که آنها چه می گویند اما مصرف نکنید. شما میخواهی با مدل تربیت غربی، بچه مسلمان تربیت کنی؟! هیهات! تا مدلت را عوض نکنی نمی شود. اسلام برای خودش مدل دارد. مدل تربیتی دارد. آنها که انسان را نمی شناسند(غیر مسلمانان) ، کتاب در تربیت می نویسند؛ ما که این مایه را داریم، تجارب‌مان را هم می توانیم به کار ببریم، چرا در این امر احتیاط بکنیم؟ چرا به خودمان جرئت ندهیم که کتاب تربیت اسلامی داشته باشیم؟ @ajaaab
🔰آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی: 💠 خطر اسلام‌مالی کردن مبانی تربیت غرب نسبت دانشگاه های ما به دانشگاه های غرب، مثل نسبت پدر و فرزند است؛ یعنی هر چیزی که غیر از فرمول دانشگاه های غربی می گویند، تعارف است و فقط تفاوت فرمی دارد، نه تفاوت محتوایی؛ لذا بعدا که حرف هایشان را ریشه یابی می کنی، می بینی یک آیه قرآن یا یک جمله نهج البلاغه را رو گذاشته اند و زیرش همان لجن هاست. تا ما از اینها عبور کنیم خدا می داند چقدر طول می کشد و ریشه مشکلاتی که داریم، همین است. @ajaaab
🔰 آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی: در تربیت اولاد سطحی برخورد نکنید. همین موجب زحمت‌تان می شود.در روابط با خانواده سطحی برخورد نکنید. برخورد سطحی در مقابل برخورد جامع و مانع و ریشه دار و اساسی است. برنامه داشته باشید برای خانم‌تان. خانم برنامه داشته باشد برای اداره آقا. هر دو برنامه داشته باشند برای اداره فرزند. مدیریت این نیست که انسان یک چیزی از این و یک چیزی از آن بشنود، سرهم کند تا بشود آداب معاشرت، سرهم کند بشود آداب همسرداری؛ اینها همه «اجتثت من فوق الارض» است. @ajaaab
🔰آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی: شما وقتی سر کلاس می روی، این یادت باشد که «لست علیهم بمصیطر» سیطره ای بر آنها نداری. یقه را هم نباید چاک زد. اگر یک حرفی میزنی و او نمی پذیرد؛ خب نپذیرد. چه کارش کنیم؟! انسان آفریده نشده برای اینکه کسی او را ببرد؛ بلکه آفریده شده برای اینکه انتخاب کند. شما می توانی رفع مانع کنی اما ایجاد مقتضی به شما مربوط نیست. مربوط به خود اوست. از این جهت می بینید کسانی که بچه هایشان را درست تربیت می کنند، خیلی سر‌به‌سر بچه هایشان نمی گذارند و بچه هایشان خیلی زود نمازخوان نمی شوند! برای اینکه دم‌به‌دم به او نمی گویند: پاشو این کار را بکن، پاشو آن کار را بکن. البته اینکه انسان مختار است معنایش این نیست که دیگر پدر و مادر تکلیف شرعی نداشته باشند. نه! انسان باید بداند که این اولاد یک امانت است و من باید تلاش کنم این امانت را به صاحبش تحویل بدهم. وقتی بچه را اهل نماز می کنید اگر بچه را مسجدی کردید و اهل قرآن شد وقتی بچه در راه خدا شهید می شود او را تحویل خدا داده اید. مربی ماجور است حتی اگر متربی صالح نشود. @ajaaab
🔰شما جزء کدام دسته هستید؟ 💠عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: اَلنَّاسُ أَرْبَعَةٌ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا هُمْ فَقَالَ رَجُلٌ أُوتِيَ اَلْإِيمَانَ وَ لَمْ يُؤْتَ اَلْقُرْآنَ وَ رَجُلٌ أُوتِيَ اَلْقُرْآنَ وَ لَمْ يُؤْتَ اَلْإِيمَانَ وَ رَجُلٌ أُوتِيَ اَلْقُرْآنَ وَ أُوتِيَ اَلْإِيمَانَ وَ رَجُلٌ لَمْ يُؤْتَ اَلْقُرْآنَ وَ لاَ اَلْإِيمَانَ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَسِّرْ لِي حَالَهُمْ فَقَالَ أَمَّا اَلَّذِي أُوتِيَ اَلْإِيمَانَ وَ لَمْ يُؤْتَ اَلْقُرْآنَ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ اَلتَّمْرَةِ طَعْمُهَا حُلْوٌ وَ لاَ رِيحَ لَهَا وَ أَمَّا اَلَّذِي أُوتِيَ اَلْقُرْآنَ وَ لَمْ يُؤْتَ اَلْإِيمَانَ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ اَلْآسِ رِيحُهَا طَيِّبٌ وَ طَعْمُهَا مُرٌّ وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ اَلْقُرْآنَ وَ اَلْإِيمَانَ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ اَلْأُتْرُجَّةِ رِيحُهَا طَيِّبٌ وَ طَعْمُهَا طَيِّبٌ وَ أَمَّا اَلَّذِي لَمْ يُؤْتَ اَلْإِيمَانَ وَ لاَ اَلْقُرْآنَ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ اَلْحَنْظَلَةِ طَعْمُهَا مُرٌّ وَ لاَ رِيحَ لَهَا . 💠 ابان تغلب از امام صادق عليه السّلام حديث كند كه فرمود: مردم بر چهار گونه هستند، من عرض كردم: فدايت شوم آنها كيانند؟فرمود: ➖يكى مردى كه ايمان دارد ولى قرآن به او داده نشده است، ➖مردى كه قرآن را دارد ولى ايمان ندارد ➖مردى كه هم قرآن را به او داده‌اند و هم ايمان را ➖مردي كه نه قرآن را دارا است و نه ايمان دارد. عرض كردم: قربانت گردم براى من حال اينها را بيان و شرح فرمائيد، فرمود: ➖اما آنكه ايمان دارد ولى قرآن بدو داده نشده چون ميوه (يا خرما) ايست كه مزه‌اش شيرين است ولى بو ندارد ➖و اما آن كس كه قرآن را دارا است ولى ايمان ندارد چون برگ درخت مورد است كه بويش خوش ولى مزه‌اش تلخ است ➖و اما آن كس كه هم قرآن را دارا است و هم ايمان دارد چون ترنج است كه هم خوشبو است و هم خوش مزه است ➖و اما آن كس كه نه قرآن به او داده شده و نه ايمان مانند هندوانه بو جهل است كه نه بو دارد و مزه‌اش نيز تلخ است. ✔️الکافی، ج۲، ص۶۰۴ @ajaaab