درس 163 فقه الاداره.MP3
13.26M
فقه الاداره 163- بخش دوم دعای 47 ( پیامبر شناسی )✍️
درس 162 فقه الاداره.MP3
29.4M
فقه الاداره 162 - قسمت اول دعای 47 عرفه (خدا شناسی )✍️
تفسیر 30 مدیریتی.MP3
15.03M
درس 30 تفسیر مدیریتی قرآن ✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 158 فقه الاداره.docx
14.9K
5شنبه 18/2/99 – 13 رمضان 1441 – 7مه 2020- درس 158 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 38
«دعادر پوزش از مظلمه مردمان» و كان مِن دعائِه عليهالسلام فِى الاعْتِذارِ مِنْ تَبِعاتِ الْعِبادِ وَ مِنَ التَّقْصيرِ - فى حُقوقِهِم وَ فى فَكاكِ رَقَبَتِهِ مِنَ النّارِ
مقدمه :
مظالم در زندگی پدید می آیند و از آن اجتنابی نیست مهم ندامت ، عذر خواهی ، جبران و اصلاح نسبت به آن و نیز عدم بی تفاوتی و غفلت از آن است مباد بدون رد مظالم دنیا را ترک کنیم که عقاب آن الیم و عظیم است در زندگی مدنی و سازمانی و خانوادگی همواره در معرض پدیداری مظلمه هستیم که خود آگاه یا ناخود آگاه اتفاق می افتند که نوعا حق الناس هستند و مانع رشد و تعالی روحی میشوند و مایه عذاب وجدان خواهند شد امام ع در دعای 38 نوع برخورد با مظالم را یاد میدهند مظالم که جبران شوند راه برای ازادی از اتش هموار میگردد چه بسا پیروز یهایی که آلوده به مظالم هستند وهمین باعث تبدیل آنها به ناکامی میشود مظالم مانند آلودگی هستند که باعث تلخی و کندی زندگی میشوند وانواع و اقسام دارند که در جای خود آمده است از دلشکستن ، رنجاندن ، معطل کردن ، تضییع حق ، صد راه شدن ، زیرآب زدن ، آبرو بردن ، خسارت زدن و.... میتوان به عنوان مصادیق آن نام برد که شاید نوعا غیر عمدی و از روی غفلت و ناآگاهی و قصور بوده باشد لذا جبران آن سخت تر است.رد مظالم همواره برای پاک نمودن مال و جان و زندگی در فرهنگ اقتصادی ما جا افتاده است رد مظالم از اصول برنامه ریزی ✍️
درس 162 فقه الاداره - دعای عرفه 1.docx
48K
دو شنبه 22/2/99- 17رمضان 1441- 11مه 2020-درس 162 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی - استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی - اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 47 -وَ كانَ مِنْ دعائِهِ عليهالسلام فى يوم عَرَفَة
«دعاى آن حضرت در روز عرفه»
مقدمه :
خداشناسی ، رسول شناسی ،امام شناسی ،خود شناسی ، انسان شناسی و... فرآیند عرفه را تشکیل میدهند اصولا عرفان و معرفت اساس ایمان است ( الایمان معرفة) بدون معرفت مرگ و زندگی مظروف جاهلیت است جاهلیت اولی یا ثانیه . جریان زلال معرفت در دعای عرفه سجادیه موج میزند ( مثل دعای عرفه حسینیه ) ارتباطات معرفتی زندگی و مرگ را با ز تعریف میکند و اصولا اول الدین معرفه الجبار است خداشناسی مبنای رهبر شناسی و هردو مبنای پیرو شناسی است رهبری و پیروی اساس سیاست است وسیاست اساس مدینه فاضله است وساسه العباد معصومان هستند سیاستی آگاهانه و آگاهی بخش در این راستا هم نوای با امام میشویم : ✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 159 فقه الاداره.docx
18.9K
شنبه 20/2/ 99- 15رمضان 1441- 9مه2020- درس 159 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – دعای 39 صحیفه سجادیه
و كان مِن دعائِه عليهالسلام فى طَلَبِ العَفْوِ وَ الرَّحْمةِ
«دعادر طلب عفو و رحمت»
مقدمه:
دردعای قبل از مظلمه هایی که از عباد سرزده طلب جبران نمود ودر این جا به عکس هر مظلمه های با او وارد شده است عفو میکند تا آن فرد که احتمالا نا خود آگاه جنین کرده بارش سبک شود و اگر موفق به رد مظالم نشده است برگردنش نماند در حقیقت دعا برای عفو صاحبان مظالم است فرهنگ عفو خواهی و عفو کردن که فرهنگ پاک کردن نامه اعمال از مظالم عباد است جامعه ای پاک و بدون کینه بار می آورد که همان حیوة طیبة است لذا عفو یک اصل راهبردی است به هدف مدینه طیبه و منوره که در آن اثری از انتقام نیست انتقامیکی از جنود جهل است نظام برنامه ریزی باید راه کار های نهادینه سازی " عفو" را در جامعه ارائه دهد ✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 166 فقه الاداره.MP3
27.95M
166- نمازجمعه ستون خیمه نظام دینی✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 160 فقه الاداره.MP3
27.75M
فقه الاداره 160
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 161 فقه الاداره.MP3
20.87M
فقه الاداره 161✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 168 فقه الاداره.docx
21.1K
و چهارشنبه 24/2/99- 19 رمضان 1441 – 13مه 2020 – درس 167 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 49 –
َكان مِن دعائِه عليهالسلام فى دِفاعِ كَيْدِالأعداءِ و رَدِّ بَأْسِهِمْ
«دعادر دفع نیرنگ دشمنان
مقدمه:
هیچ کس بدون دشمن نیست خدا جعل دشمن میکند برای انبیاء ،شاید مفید است بیداری و رشد ایجاد میکند ریشه دشمنی حسادت ، کینه و لجاجت است گاهی تمام نشدنی هم هست تا مرگ هم ادامه دارد دشمن از دشمنی جدا نیست مکرو کید و توطئه دارد ولی به نتیجه نمی رسد خداوند که جعل عدو میکند راه مبارزه با او را هم یاد میدهد وتیر هایش را منحرف میکند تا آسیب نزند باید از خدای قاهر خواست که دشمن مجعول خودش را خنثی کند بدون نصرت خدا غلبه بر دشمن میسور نیست همان خدایی که نصب دشمن میکند عزل هم میکند البته وقتی که غرض تامین شد حکمت این است که آنقدری که دشمن در تکامل مفید است چه بسا دوست این طور نباشد دشمن راه هایی را می بندد که باید بسته باشد و می شد لذا ناخواسته خدمت میکند والبته دائما باید مواظب او بود تا در دام او نیفتاد و بعد از دفع باید از خداوند تشکر نمود بابت دفع او و نباید دفع او را به حساب خود گذاشت که اول خسران است و این را هم باید دانست که نفس دشمن ترین دشمنان است ممکن است دشمن بیرون ضعیف تر از دشمن درونی باشد و همین طور هم هست لذا اگر اعدی عدو که نفس است مهار شود مهار دشمن بیرونی راحت است و از شر هر دو باید به خدا پناه برد هدف جامعه خالی از دشمنی است و اصول تحقق آن برحذر بودن دائمی از آن✍️
درس 168 فقه الاداره.MP3
34.44M
فقه الاداره 168- دعای 49 - نحوه مواجهه با دشمن دورن و بیرون ✍️
درس 166 فقه الاداره.docx
24.6K
چهارشنبه 24/2/99- 19 رمضان 1441 – 13مه 2020 – درس 166 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 48 –
وَكان مِن دعائِه عليهالسلام يَوْمَ الْأضْحى وَ يومَ الجُمُعةِ
دعادر روز عید قربان و روز جمعه
مقدمه:
عید به معنای بازگشت و سال گشت است یاد آور است تذکار سال است نوعا شاد وتوام با سنتهای جشن است تبریک و عیدی دارد مایه فخر و اعتزاز ،حاوی مناسباتی تاثیر گذارکه طی قرون و اعصار فراموش شدنی نیست بلکه به یاد ماندنی و در ج در تقویم ها است اعیاد ربانی فراوانند و تمدن ساز میراث نسل ها ، قربان و جمعه از آن جمله اند کاملا سیاسی اجتماعی ، دارای نماز واجب عینی یا تخییری یا مستحب که جمعیت را با شکوه خیره کننده در خود جمع وبه رخ دشمن میکشد و مایه امید دوستان و مومنان میگردد دو فرصت طلایی برنامه ریزی شده و حساب شده که باید اغتنام شوند و غنائم آن مصالح و منافع دینی و مدنی و تمدنی را تامین میکند هدف شکوه مندی نظام امامت است وقدرت مندی نظام امارت . اصل راهبردی در آن حفظ و تقویت و تعظیم شکوه آن ، مشارکت پر هیمنه در مراسم آن و نماز آن است و... امام سجاد نظام بهره وری از این دو عید سعید را در قالب دعا انشاء و به ما می آموزند ✍️:
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 170 فقه الاداره.docx
18.6K
2شنبه 29/2/99- 24 رمضان 1441 – 18مه 2020 – درس 170 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 51 –
وَكان مِن دعائِه عليهالسلام فِى التَّضَرُّعِ وَالاِْسْتِكانَة
«دعاى آن حضرت در تضرّع و فروتنى»
نوع برخورد مدیر با ارباب رجوع و برآورده کردن نیاز او و دادن هدیه وصنیعه به او وگره گشایی از او با رویی باز و گوشی شنوا وآغوشی گشاده و صبور در قبال خدمت به او هر چند وقت گیر باشد را از دعای 51 صحیفه متوجه میشویم البته خداوند به بنده اش که به او مراجعه و از او مطالبه ای دارد سامع ، بصیر غیربَخيل وغیر مُنْقَبِض معطی کامل در هر حالى از حالات و هر زمانى از زمانها، بابش مفتوح است و جواب میدهد و دست خالی برنمیگرداند این یک الگو برای تکریم ارباب رجوع است به هدف غنای جامعه با اصل احسان و اعطا کامل و جهاد گره گشایی و.....✍️
درس 157 فقه الاداره.docx
18.9K
5شنبه 18/2/99 – 13 رمضان 1441 – 7مه 2020- درس 157 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 37
و كان مِن دعائِه عليهالسلام اِذَا اعْتَرَفَ بِالتّقصيرِ عَنْ تَاْدِيَةِ الشُّكْرِ
«دعادر اعتراف به تقصیر از اداى شکر»
مقدمه :
شکر یعنی استفاده بهینه از نعمت با درجه بالای بهره وری که باعث جهش تولید با کیفیت خواهد شد شکر باید دائمی باشد و همواره باید احساس تقصیر در ادای شکر داشته باشیم تا روند آن ادامه داشته باشد و به بهبود مستمر سازمانی منجر شود شکر از اصول راهبردی در نظام برنامه ریزی است که هدف ازدیاد نعمت و هدایت و وصول به آمال را تحقق میدهد ✍️
درس 172 فقه الاداره.docx
20K
سه شنبه 30/2/99- 25رمضان 1441- 19مه 2020- درس 172 فقه الاداره - فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای
53وَ كان مِن دعائِه عليهالسلامفى التَّذَلُّلِ لِلَّهِ عزَّوَجَلّ
«دعادر اظهارفروتنى به درگاه حضرت حق»
مقدمه : 53
مدیریت دو بخش دارد ساختار و رفتار که عمده، مدیریت رفتار است که اگر فروتنانه و غیر مستبدانه باشد مافوق و مادون حمایت میکنند تواضع عامل رفعت است و تکبر عامل سقوط است تفرعن مایه نابودی و ناکامی است . مبنای فروتنی، معرفت نفس و رب است یعنی معرفت ضعف مطلق در قبال قدرت مطلق ، معرفت به بی تاثیری عمل خود و موثر بودن خدا در پاداش دادن و عفو نمودن . این روند معرفتی فروتنی را به بار می آورد این فرآیند تواضع را از امام در دعای 53 فرا میگیریم روابط متواضعانه و ارتباطات فروتنانه یک هدف است که با اصل راهبردی انسان شناسی و خود شناسی واقع بینانه تحقق می یابد .
مقدمه 54دعای: در رفع اندوه
هم و غم جز لایتجزای زندگی دنیوی است حتی شادی هایش به نوعی غمزده ای آغشته است خاصیت دنیا است لذا اندوه ها باید مدیریت شود و تبدیل به تهدید نشوند و الا در اعتقادات هم تاثیر میگذارند لذا مدیریت هیجانات و احساسات از اصول مهمی است که ما را به جامعه ای بانشاط می کشاند اصول این مدیریت اعتماد به خدا و عدم وابستگی به دنیا است واالبته باید از راهنمایی معصومان نیز بهره برد :
درس فقه الاداره 176.docx
16.3K
پنجشنبه 1/3/99 – 27 رمضان 1441- 21 مه 2020 – درس 176 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی- استنباط اهداف و اصول برنامه ریزی - اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 43
و كان مِن دعائِه عليهالسلام اِذا نَظر اِلَى الهِلال
«دعاى آن حضرت هنگامى که به ماه نو نگاه مىکرد»
مقدمه :
استهلال یک عمل معنوی برای آغاز حرکتی نوین و تحولی جدید است ، آثاری مادی و معنوی دارد ، در مدیریت زمان موثر است و در عملیات دینی و دنیوی سبب ساز می باشد در تجارت وکسب و کار در سال خمسی و مالیاتی و در حساب و کتاب و در دانش سنین و حساب و... لذا حساسیت زیادی روی آن است حتی میتوان هلال را مخاطب قرار داد مثل امام سجاد که در این دعا با هلال گفتمان دارد کما اینکه در دعای قبل با رمضان تخاطب می نمود و برای هر دو و نظائر آنها شخصیت قائل است (حقوقی یا حقیقی ) آنهم شخصیتی تاثیر گذار و ناظم امور و به عنوان کارگزار و متصرف در چرخ گردان تدبیر . این گونه برخورد معنوی با پدیده های هستی نشان از دیدگاه ربوبیتی است وبه ما مدیران وبرنامه ریزان می آموزد که هلال و استهلال را در نظام برنامه ریزی از اصول بشمریم به هدف ایجاد نظم و نظام در امور معاد و معاش :✍️
درس 171 فقه الاداره.docx
18.4K
سه شنبه 30/2/99- 25رمضان 1441- 19مه 2020- درس 171 فقه الاداره - فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 52
وَكان مِن دعائِه عليهالسلام فِى الاِْلْحِاح عَلَى اللَّهِ تعالى
«دعادر پافشارى در خواهش از خدا»
مقدمه :
پی گیری مطالبات و پافشاری برانها تا تحقق کامل از اصول راهبردی مدیریت نفس است نباید خسته شد باید در کوبید تا باز شودو میشود. گاهی نفس پی گیری، موضوعیت دارد و حاکی از اهمیت مطالبه و حاجت است خدای تبارک و تعالی به عنوان مافوق مافوق ها و مرجع مرجع ها الحاح و اصرار را دوست دارد و علامت توحید و عبودیت می شمارد و چه بسا عمدا تاخیر در اجابت دارد تا صدا و ندای عبد محتاج را بشنود و این نشان از محبت دو طرفی است در عالم مدیریت و سازمان نیز همین طور است گاهی با یک مطالبه کار تمام نمیشود مطالبه کم علامت عدم اولویت است خداوند نیاز ها را قبل از ابراز میداند ولی ابراز را دوست دارد اصرار عبد به معنای توحید در استعانت اواست که آدرس دیگری را معتبر و موثر نمیداند اگر معرفت نسبت به مرجع و حقانیت و وحدت آن وجود داشته باشد چاره ای جز الحاح نیست بویژه که آدرس را فردی معصوم داده باشد که قطعا اشتباه نکرده است لذا باید درب را کوبید دیر یا زود باز میشود دعای 52 آنین پافشاری را می آموزد و ادبیات مخصوص اصرار را یاد میدهد هدف ،حاجت روایی و اصل ،اصرار و الحاح عارفانه است که نظام برنامه ریزی باید برآنان استوار شود و سامان یابد
درس 160 فقه الاداره.docx
16.1K
1شنبه 21/2/ 99- 16رمضان 1441- 10مه2020- درس 160 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – دعای 40و41 صحیفه سجادیه
40
«دعا بهوقتى که خبر مرگ کسى به او مىرسید »
مرگ یک واقعیت انکار ناپذیر ویک ضرورت اجتناب ناپذیر است سنت خدا است مخلوق اوست و نعمتی بی بدیل و عامل گردش قدرتها و ثروت ها و انتقال تمدن ها و تنوع نسل ها و فرصتی برای تحولات و تغییرات پیشران است
41
«دعادر طلب پردهپوشى بر گناه»
عاقبت بخیری از اهداف نظام برنامه ریزی اسلام است و اصل راهبردی آن مدیریت بر خویشتن است که طوری خویش را تدبیر کنیم که در وقایت و حفاظت از هر نوع آسیب مادی و معنوی قرار یابیم . در این راستا حفظ آبروی خود و دیگران ومخفی داری نواقص و نقائص خویش و جامعه هموار کننده هدف انجام نیک و فرجام روشن است✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386