eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
84.8هزار عکس
47.4هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام دوستان✋. عیدولادت امام حسن مجتبی(ع)برشمادوستان بزرگوارم مبارک باد 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🔴 پمپئو با اشاره به افاضات ظریف: دیدید ترور سردار سلیمانی، چقدر درست بود.. ظریف هم همین را میگوید.. ♻️ پمپئو: کار درستی کردیم سلیمانی را ترور کردیم؛ قبول ندارید حرف‌های ظریف را گوش دهید! مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ در توئیتی با اشاره به فایل صوتی صحبت‌های ظریف نوشت: 👈 کشتن (شهید) سلیمانی توسط دولت ما تأثیر گسترده‌ای بر ایران و خاورمیانه داشته است. اگر حرف مرا قبول ندارید از ظریف بپرسید! جو بایدن هنوز فکر میکند کار ما اشتباه بوده. 🔺آقای ظریف حواست هست ؟؟!!
🔴 سؤال؛ نقد به تیم مذاکره کننده با تعاریف رهبری از آنها، چگونه قابل جمع است؟ 🔹یکی از موانع نقد به مدیران و مسئولین، افرادی در جامعه هستند که می گویند چون امام یا رهبری از فلان شخصیت تعریف و تمجیدی داشته دیگر نباید مورد نقد قرار بگیرد. بطور مثال چنددهه می گفتند چون امام گفت «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است»، دیگر نباید به هاشمی نقد کرد. دیگر مثال طلحه و زبیر آنقدر گفته شد که جا بیافتد تعاریف همیشگی نیست بلکه ملاک حال فعلی افراد است. 🔸یا چون رهبری در سال84 در انتهای دولت سیدمحمد خاتمی گفته بود که آقای خاتمی نجابت به خرج داد و اسیر تحریکات دشمن نشد، دیگر نباید به خاتمی نقد کرد! در حالیکه همین رهبری سال 88 می گوید یک جریان نانجیب علیه جریان مردم و قانون ایستادند. 🔹این مسئله را برای تعاریف رهبری از احمدی نژاد هم داشتیم که چون رهبری تمجید کرد دیگر کسی نقد نکند. حالا این مصیبت را سال ها برای تیم مذاکره کننده هم داریم. می گویند چون رهبری در سال 94(ابتدای برجام) گفتند تیم مذاکره کننده متدین است، غیور است، شجاع است، پس هر نقدی به آنها نابجاست! این مسئله را چگونه پاسخ دهیم؟ 🔸اولاً؛ آیا نمی شود کسی متدین باشد، غیور باشد، شجاع باشد اما در انجام یک کاری، دچار اشتباه و خطا شود؟ آیا متدین و غیور یعنی معصوم از خطا و اشتباه و فریب خوردن از دشمن؟ پس این همه آیات قرآن و روایات خطاب به مؤمنین که مواظب باشید فریب دشمنان را نخورید برای چیست؟ آیا امکان ندارد یک فرد متدین، در یک مسئله بعلت عدم تخصص و عدم استفاده از متخصصین و کارشناسان دچار خسران شود؟ بطور مثال اگر رزمندگان ما در یک عملیات نظامی به علت غفلت یا فریب طرف مقابل یا نیروی نفوذی، شکست خوردند دیگر متدین و غیور نیستند؟ 🔹ثانیاً نظر رهبری درباره متن چه بود؟ یک خط تأیید یا تقدیر از متن پیدا می کنید؟ رهبری در نامه به حسن روحانی متن برجام را پیچیده، ملال آور، پرابهام، دارای ضعف ساختار، امکان وارد آمدن خسارت بزرگ برای حال و آینده کشور می دانند! آیا این نکات دیده شد؟ 🔸معتقدم آنهایی که بخواهند به بهانه تعاریف رهبری، نقدها را نبینند و برجام و عملکرد دولت را توجیه کنند با هیچ پاسخی قانع نخواهند شد. چنانچه کسی اهل نظر و تحلیل باشد، منصف باشد این تعاریف در ابتدای امضای برجام، هیچ منافاتی با نقد برجام و نقد عملکرد دولتمردان ندارد چنانچه همان کسی که تعریف کرده خودش هم نقد کرده است! 🔹مگر رهبری صدبار نگفتند من خوشبین نیستم؟ مگر نگفتند برخلاف نظر دولتی ها که می گفتند «برجام توافقنامه نیست و نیازی به تهیه لایحه و تصویب در مجلس ندارد» اما توافقنامه بود و باید در مجلس تصویب می شد! مگر رهبری نگفت برجام خسارت محض بود؟ چرا این ها دیده نمی شود؟ 🔸مگر رهبر انقلاب نگفتند آقایان دولت بدستور قرآن عمل نکردند. قرآن می‌گوید اگر دشمنت به تعهداتش عمل نکرد شما هم عمل نکن. ولی دولت ما به قرآن عمل نکرد؟ مگر ایشان نگفتند مسئولین در برجام عجله کردند؟ مگر ایشان نگفتند آقای وزیر خارجه به من گفت نتوانستیم خطوط قرمز را حفظ کنیم! مگر نگفتند برجام تجربه‌ای باشد برای ملت که راه‌حل مشکلات کشور در لوزان و وین و ژنو نیست! 🔹طی 8 سال دولت روحانی، صدها بار به دولتمردان گفتند که به دشمن اعتماد نکنید، مشکلات کشور را به بیرون ربط ندهید، مشکلات کشور را به وعده های دشمنان پیوند نزنید، به داخل تکیه کنید؛ اهل کار میدانی و جهادی و انقلابی باشید تا مدیریت اتوکشیده پشت میز! 🔸متأسفانه عده ای این همه نقد و نارضایتی رهبری از عملکرد این دولت و تیم مذاکره کننده و متن برجام را نمی بینند و برای توجیه چسبیده اند به آن تعاریف! ضمن اینکه این تعاریف دائمی نیست! همیشگی نیست. پس «ملاک حال فعلی افراد است» کجا رفت؟ عملکرد آقایان در این 5-6 سال بعد از برجام چگونه بوده؟ صحبت های وقیحانه ظریف علیه حاج قاسم را چگونه ببینیم؟ اینکه بعد از 8 سال بی عرضه گی و ناکارآمدی خود را گردن این و آن می اندازند یکبار سپاه را مقصر می نامند یکبار موشک ها را یکبار حاج قاسم را و یکبار به روسیه ربطش می دهند، اینها را می توان فراموش کرد؟ ✍ 🔺خط انقلاب تا ظهور🔻 📲 @khat_enghelab1357 🇮🇷
متن دعای مجیر.pdf
125K
دعای مجیر و ایام البیض رمضان 📿 دعای مجیر دعایی است رفیع الشأن؛ مروی از حضرت رسول (ص) که جبرئیل برای آن حضرت آورد در وقتی که در مقام ابراهیم (ع) مشغول به نماز بودند و کفعمی در بلد الامین ومصباح این دعا را ذکر کرده‌اند. 📿 هرکه این دعا را در ایام البیض ماه رمضان (روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رمضان) بخواند گناهانشان آمرزیده شود اگر چه بعدد دانه‌های باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد و برای شفای مریض و قضا دین و غنا و توانگری و رفع غم، خواندن آن نافع است. 📚 مفاتیح الجنان 🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ @donyavii ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠🎧 چرا این همه کار ثواب انجام میدیم، هیچ تغییری نمیکنیم؟ + بالاترین عمل در ماه رمضان 🎙حجت الاسلام عالی 🆘 @Roshangari_ir
🚨مهمترین دستاورد دولت روحانی 😕😒😏 🔻 دکتر سجادی شب قبل در گفتگوی زنده با برنامه جهان آرا شبکه افق گفت: ساعت ۴ صبح روز ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ دوستانم از اتاق فکر آمریکا به بنده اطلاع دادند که حاج قاسم با گرای نهاد ریاست جمهوری ایران ترور شد. 🔺وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر فقدان سند در این خصوص گفت من تحلیل نکردم بلکه خبری که به من داده شد را بیان کردم و دوستان بنده در اتاق فکر آمریکا گفتند که ریاست جمهوری ایران گرای ترور را داد. 🔺خط انقلاب تا ظهور🔻 📲 @khat_enghelab1357 🇮🇷
اینو بفرستید برای هيئت دولت برای شب که هرطور دلشون خواست رنگ کنن!! فقط حسن مواظب باشه از خط بیرون نزنه 😂😂
❁❁═༅ ═🌸🌸🌸═❁❁═༅ انتخابات 1400 با کاندیدای ✅هفته ای یک جلسه آنلاین با اساتید و تحلیلگران سیاسی هر سوال انتخاباتی در خدمتیم. انتخابات ۱۴۰۰ با....!!!! در سوپر گروه شهید آیت در خدمتیم ان شاءالله🌹👇👇     ⁦⬇️⁩لینک سوپر گروه شهید آیت⬇️⁩ https://eitaa.com/joinchat/2680356921C463c2bbc7b 🔎تحلیل و بررسی در کانال امید صادق @Omid_Sadeq ❁❁═༅ ═🌸🌸🌸═❁❁═༅ ⁦
🔴 ضرر آب سرد برای دندان 🔴 🌺 من الإمام الرضا عليه السلام : شربُ الماءِ البارِدِ عَقيبَ الشَّيءِ الحار يذهبَ الحَلاوَةِ و يَذهَبُ بِالأَسنانِ ؛ نوشیدن پس از خوردن چيز گرم و پس از خوردن ها را از بين میبرد . 📚 بحار الأنوار - جلد ۶۲ 🕊🕊🕊🕊🕊 راهکاری برای درمان جناب حکیم خیر اندیش میگویند : غذای گرم و سرد رو باهم و بین غذا بخصوص آب سرد یا نوشابه ننوشید 🔴 تا میشود را ترک کنید و شب ها را زود بخورید ✅ @besooyadamiyat
وزیر محترم بهداشت فرمودن کسانیکه به خوراک صدف حساسیت داشته باشند احتمالا به واکسن کرونا هم حساسیت خواهند داشت ، خب خونه ات آباد ما کی صدف خوردیم! حداقل واکسن رو طوری تهیه کنید که رو عدسی ، یتیمچه ، املت یا فلافل واکنش نشون بده نه رو صدف [دوستان فعلا صدف نخورین تا ببینیم چه خاکی تو سرمون کنیم]😂
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش دوم) 💠مفهوم تبذير 🔷 بر خلاف اسراف تنها واژه‌‏ای اقتصادي است. تبذير از ريشه «بذر» يعني تفريق و پخش كردن چيزي است. اصلش از ريختن و پاشيدن بذر است كه به طور استعاره درباره كسي كه خود را بيهوده و پخش مي‏كند، به كار رفته است و نيز گفته شده است كه تبذير، انفاق مال در راه معصيت است. با اين توضيحات ملاحظه مي‏كنيم كه «اسراف‏» در برابر اقتصاد و ميانه روي قرار دارد و به هرگونه تجاوز از حد، در غير طاعة‏الله و به قصور از حق‌‏الله اطلاق مي‏شود. 🔷در قرآن كريم واژه قصد و مشتقات آن در معاني: راست، متوسط و معتدل به كار رفته است. مانند «وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ»[لقمان،۱۹] در راه رفتن اعتدال را رعايت كن. «فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِنَفْسِهِ وَمِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ»[فاطر،۳۲] از ميان آنها عده‏‌اي بر خود ستم كردند و عده‌‏اي ميانه‌‏رو بودند و عده‏‌اي به اذن خدا در نيكي‏ها از همه «پيشي‏» گرفتند. امام‌علي(ع) در مورد قصد مي‏فرمايند: «عليك بالقصد في الامور»[۱] بر تو باد ميانه‏‌روي در كارها. در خطبه همام از نشانه‏‌هاي متقين و پرهيزگاران مي‏فرمايد: «و ملبسهم الاقتصاد»[۲] يعني پوشاكشان ميانه بود، بدين معني افراط و تفريط در كارها و زندگيشان وجود ندارد. 🔷از مجموع اين نظريه‌‏ها اين چنين برمي‏آيد كه بين واژه «اسراف» به معني اقتصادي آن با واژه فرق زيادي وجود ندارد و تنها ممكن است در جهت تمايز بين اين دو واژه گفته شود كه با توجه به خصوصيات تعابير لغت‏‌شناسان در معني ، مقصود از اين واژه و است و زياده‌‏روي در انفاقات شخصي و امور خيريه را شامل نمي‏شود، در حالي كه فراگيرتر از آن و در برگيرنده همه موارد از به هدردادن و زياده‌‏روي در مصارف شخصي و خانوادگي و انفاق هاي مستحب مي‏باشد. 🔷به عبارت ديگر: «هر اسراف است، ولي هر اسرافي تبذير نيست». از امام صادق(ع) جمله كوتاهي نقل شده است كه ممكن است همين نكته را از آن استفاده كرد. آن حضرت فرمود: «ان التبذير من الاسراف‏» يعني، از اسراف است. در اين حديث ‏شريف، براي اسراف انواع‏ و اقسامي فرض شده، كه تبذير شاخه‌‏اي از آن معرفي گرديده است. پی‌نوشت‌ها [۱] غررالحكم، فصل‏۴۹، ص‏۴۸۳ [۲] نهج‌‏البلاغه فيض‌‏الاسلام، خطبه ۱۸۴/۶۱۱ نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاه، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات @tabyinchannel