eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
84.6هزار عکس
47.2هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
*پدرشان رفته‌گر شهرداری استانبول است.* *فرزندان هم با شهرداری منطقه خدمت پدر، هماهنگ کردند که در روز پدر، تصاویر تبریک آنها به خاطر روز پدر از بیلبورد خیابان منتشر شود آن هم زمانی که پدرشان مشغول کار است تا او را سوپرایز کنند.* *و حالا برنامه‌ریزی شهرداری را ببینید.* 🛑 @parsinehnews |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌺 🌺 ✅ قال رسول الله صل الله عليه و آله و سلم؛ 🔖 لا يعذّبُ الله هذا الخلق الا بذنوب العلماء الّذين يكتمون فضلَ علي ابن أبي طالب (عليه افضل الصلوات والسلام). 🔻 خداوند متعال مردم را معذب نمی‌کند؛ مگر به سبب گناهان علما، آن علمایی که از بیان فضائل و مناقب علی بن ابیطالب علیه السلام خودداری می‌نمایند. 📚 ؛ ج ١، ص ۱۶۵ 🤲🏻 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓   @NAHJOLBALAGEHALI ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞هشدار حاوی تصاویر دلخراش 📛مافیای دولتی ها و لیبرال‌ها با تمام توان در حال تخریبِ کامل زیر بناها و ثروت‌های کشور ⛔️این اقدامات در دنباله‌‌ی دفن میلیون‌ها جوجه‌ و خارج کردن هزاران دام‌ به طریق قاچاق از مرزهاست ✍️بیداری ملت @bidariymelat
✨﷽✨ ✅ *۱۵ توصیه حاج میرزا اسماعیل دولابی برای یک زندگی مومنانه که فوق العاده است:* 🌟۱. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است . 🌟۲. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود. 🌟۳. اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم . 🌟۴. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است ، حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه . 🌟۵. موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظرت کوچک می کند و آخرت را بزرگ. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن . 🌟۶. اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد . 🌟۷. تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند . 🌟۸. هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود . 🌟۹. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی وخدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی وکار محبت همین است . 🌟۱۰. با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود . 🌟۱۱. خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است ؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم . 🌟۱۲. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راستی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود . 🌟۱۳. از هر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست . اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربّت تعریف کن . بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله بگو " 🌟۱۴. دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود ، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل ! است شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند " 🌟۱۵. هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا" تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند . دعوتیدبه‌اندیشکده‌ادیان‌وعرفان 🌸| 👇👇 @adyanoerfann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آخرین سخنرانی قبل از ترور 🔸 پس از آنکه آیت‌الله خامنه‌ای نمازجمعه چنین روزی (۵ تیر ۱۳۶۰) را در دانشگاه تهران اقامه کردند، در فردا این روز در مسجد ابوذر تهران توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین (برخی در ابتدا ادعا کردند توسط گروهک فرقان) از طریق جاسازی بمب در یک دستگاه ضبط صوت ، مورد ترور قرار گرفتند. 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای در این ترور آسیب زیادی دیدند و بخصوص از نقطه بالای کتف راست و بالای ران سمت راست» مجروح شدند و استخوان ترقوه ایشان شکست و با قطع چند رگ و عصب دست راست‌شان، دچار مشکل حرکتی شدند و دست راستشان از آن هنگام از کار افتاده است. ✍تاریخ واکسن زدن رهبری مصادف شده با تارخ مجروحیت ایشون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفارش حضرت آقا به انقلابیون ببینید و نشر دهید : رهبر انقلاب: اینجور نیستش که شما باید منتظر بمونید ببینید که رهبری درباره ی فلان شخص یا فلان حرکت یا فلان عمل یا فلان سیاست ، چه موضعی را اتخاذ میکند که بر اساس اون شما هم موضع گیری کنید نه رهبری وظایفی داره شما هم وظایفی دارید نگاه کنید به صحنه تصمیم گیری کنید. 👇👇👇👇👇👇👇 متأسفانه بعضی خواص و عوام این سخنان را نمیشنوند و یا نمیخواهند بشنوند و در هر موردی منتظرند رهبری پیشقدم شود تا اگر صلاح دانستند دنبال رهبری راه بیفتند ، تازه آنهم اگر صلاح دانستند و جو جامعه با سخنان رهبری به اندازه کافی توجیه شده بود! این افراد دستور آتش به اختیار رهبری راهم طبق میل خود تفسیر میکنند! این افراد شجاعت راندارند که در اوج عزت برجام و سکوت خواص سخن از برجام سه ضلعی میزد! ودر اوج خیانتها به امریکا میگفت ما حریف شما هستیم! این افراد ابوموسی ها و ابن ملجم های بالقوه ای هستند که در سر بزنگاه ها ، خود واقعیشان پدیدار میشود و معلوم میشود منظورشان از مقام معظم رهبری که مدام سنگش را به سینه میزنند ، چیست! خدا از ریزش های آخرالزمانی نجاتمان دهد،ان شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️تبیین اجمالی استراتژی فقهی تولید و صنعت/دوگانه بخش خصوصی یا بخش دولتی؟! معیوب است! 👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم: 👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار) 👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید) 👌سوم اینکه: پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار و راه اندازی بازارهای موقت می دانیم. از نظر ما حکومت ها باید هزینه های تجارت، را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. (رجوع شود به الگوی فقهی تجارت و بازار) 👌چهارم آنکه: به بخش های اقتصادی صدا و سیما توصیه می کنم؛ که بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار از مدیران دولتی و صاحبان بخش خصوصی پرسشگری و مطالبه گری نمایند. طراحی سوال بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار، یکی از زیرساخت های ایجاد زیست بوم خانگی و محله ای و غیر متمرکز است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید - در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/11/16 @olgou4
⚡️ آقای عراقچی لطفا متن جدیدی برای مذاکرات ننویسید و مذاکرات را متوقف کنید/ مذاکره با نوشتن املا تفاوت دارد! 👌عباس عراقچی مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرده است: زمان شروع نگارش متن توافق فرا رسیده است! بسیاری از مردم از وقت شنیدن این خبر کاملاً نگران شده اند. دلیل نگرانی ها هم به عدم تخصص تیم مذاکره کننده در نوشتن یک متن خوب برای توافقنامه بازگشت دارد. در مذاکرت قبلی آقایان فقط املا نوشتند و به دلیل ضعف توافقنامه برجام از حیث تضمین و توازن، نتوانستند تحریم ها را برطرف کنند! 👌پرسش اساسی این است که آیا متن جدید شامل تعهدات جدیدِ فرا برجامی برای ایران است؟ و شامل مسائل منطقه ای و موشکی هم خواهد شد؟ پیشنهاد می کنم که مذاکرات فعلی کاملاً متوقف شود و آقایان مشکلات جدیدی برای معیشت و امنیت مردم -به اسم مذاکره- ایجاد نکنند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور - بامداد یک شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم @olgou4
⚡️برای پشتیبانی جامع از جمهوری اسلامی به میدان آمده ایم / تبیین ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی کشور 👌ساختار مباحث مرتبط با اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۶ بخش اصلی است و از طریق این مفاهیم گسترده از جمهوری اسلامی حمایت فکری می نمائیم. 👌در بخش مقدمه ای این بسته، رسالت اولویت های ۱۲ گانه تمدنی تبیین می شود. مهمترین رسالت این بسته راهبردی تعریف آرمان های حوزه برنامه ریزی کشور و تعریف ۴۰۰ تصمیم برای عملیاتی شدن این آرمان ها است. به عبارت دیگر اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در مواجهه با ۱۷ بخش سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و ۱۶۹ هدف فرعی آن تعریف می شود. (نظام مقایسه اولویت های تمدنی با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و برنامه های توسعه کشور) 👌سرفصل اول مباحث این بسته به تبیین مفهوم محوری الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص دارد. تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه ی ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با خانواده، ۳- رابطه انسان با معلم، ۴- رابطه انسان با دوست، ۵- رابطه انسان با دشمن، ۶- رابطه انسان با همسایه، ۷- رابطه انسان با طرف معامله، ۸- رابطه انسان با شریک شغلی، ۹- رابطه انسان با یتیم، ۱۰- رابطه انسان با فقیر، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با مهمان و ۱۳- رابطه انسان با همسفر، مفهوم اصلی الگوی پیشرفت اسلامی است. (تبیین نقش روابط انسانی در جامعه سازی) 👌سرفصل دوم مباحث این بسته به تبیین جامع زیرساخت های تنظیم روابط انسانی اختصاص دارد. در این بخش نقش محتوای ۱- فقه الخلق، ۲- فقه التقدیر، ۳- فقه النظام و ۴- فقه علوم غریبه در تنظیم صحیح روابط انسانی تبیین می شود. مباحث فقه الخلق به دنبال ارتقای درک از ویژگی های اشیاء و نقش آن در تنظیم روابط انسانی است. در فقه التقدیر ارتقای درک از چگونگی رفع فقر انسان و نقش آن در تنظیم روابط انسانی تبیین می گردد. فقه النظام به دنبال ارتقای درک از نظام سازی به محوریت مفهوم مترقی هدایت و نقش آن در تنظیم روابط انسانی است و در فقه علوم غریبه ارتقای درک از مفهوم اسباب باطنی عالم و نقش آن در تنظیم روابط انسانی را پی گیری می نماییم. (نقشه پشتیبانی جامع حوزه علمیه از نظام سازی) 👌سرفصل سوم مباحث این بسته به تبیین نقش اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در تنظیم روابط انسانی اختصاص دارد.  تغییر هویت در ۱- ساختمان، ۲- مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدایی، ۶- مواجهه با اسناد بین المللی، ۷- مدیریت راهبردی، ۸- برنامه و بودجه، ۹- کسب و کار، ۱۰- تولید و انتشار خبر، ۱۱- قانون گذاری و ۱۲- امنیت، به تنظیم صحیح روابط انسانی مدد می رساند. (اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ بر اساس قاعده اصولی زمان و مکان - (بیان مبتنی بر ظرفیت)) 👌سرفصل چهارم مباحث این بسته به تبیین الگوی تدوین و استنباط نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی می پردازد. در تدوین نظریات فقهی پشتیبان برای تغییر هویت در اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، از قواعد اصولی فقه البیان - خصوصاً قاعده بیان مبتنی بر مُکث- بهره برده ایم. بر اساس قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث برای هر کدام از این مسائل خانواده آیه و روایت تشکیل می دهیم. (حجیت بسته اولویت های تمدنی) 👌سرفصل پنجم مباحث این بسته به تبیین محتوای نظریات فقهی پشتیبانِ اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه اختصاص دارد. این نظریات فقهی شامل: ۱- مقررات فقهی ساختمان، ۲- نظریه مدیریت شهری محله محور، ۳- نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری،  ۴- نظریه آموزش و پرورش آینده، ۵- نظریه تَعرُّف، ۶- الگوی جدید نگهبانی از نظام، ۷- الگوی ساخت، ۸- نظریه هسته های توازن، ۹- فقه المکاسب، ۱۰- الگوی تنظیم و انتشار خبر، ۱۱- نظریه مادر و ۱۲- نظریه امنیتی سِلم می پردازد. ساختار تبیین این نظریات در قالب ساختار سه بخشی الگوی ساخت است. (تبیین ۴۰۰ اقدام برای تحول در برنامه ریزی کشور) حجت الاسلام علی کشوری  - تبیین ساختار مباحث بسته اولویت های تمدنی ۱۴۰۰ - سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری - مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ - قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/24 @olgou4
33.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تحلیل حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) درباره حادثه دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی - ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ هجری - قم مبارک ☑️ به تعریفِ جدیدی از واکسن برای افزایش ایمنی افراد دست یافته ایم... @olgou4
معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰.mp3
21.92M
🔉معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ در مجتمع سرچشمه تهران - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ 🗞پیاده فوری جلسه: http://nro-di.blog.ir/1399/12/14 @olgou4
857.7K
🔉 پیشخوان صوتی :چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی... @olgou4
⚡️مسئله محوری و مواجهه با جریان غرب گرا ❓ورود مسئله محور در عرصه تصمیم سازی کشور، راه غلبه بر جریان غرب گرا و تقویت جبهه منطقه ای مقاومت است! بعد از انتخاب و تنقیح مسئله(بر اساس نظریه هسته های توازن)، ساخت آن مسئله را در قالب سه بخشی الگوی ساخت پی گیری می کنیم. الگوی ساخت، برای هر مسئله تعریف، تصویر و تصمیم پیشنهاد می کند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه - بامداد پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - قم @olgou4
پول اعتباری و طرح جایگزین ۲۵ خرداد ۱۴۰۰.mp3
33.48M
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) در نشست تخصصی پول اعتباری و طرح جایگزین / سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ هجری / خبرگزاری رسا - قم ❓طرح و بررسی ۴ پرسش درباره نظریه پولی اسلام @olgou4
⚡️فلسفه سیاست خارجی چیست؟ 👌در فصل سوم نظریه "سیاست خارجی قبل از ظهور" به بررسی مفهوم کفر، مفهوم نفاق و مفهوم ایمان و اثرات این مفاهیم در تنظیم صحیح روابط انسانی می پردازیم. به عبارت دیگر در این بخش فلسفه سیاست خارجی از منظر اسلام را تبیین می کنیم. فلسفه سیاست خارجی از منظر فقه، تنظیم صحیح روابط انسانی و نفیِ سبیل و تسلط و اختلال در روابط انسانی جوامع است. 👌به عنوان مثال با درایه در حدیث ابي عمرو الزبيري از امام صادق علیه السلام، نقش کفر در ایجاد اختلال در روابط انسانی واضح می شود. در این روایت صحیح، معانی کلمه کفر- از منظر کتاب خدا- در پنج معنای ۱- جحودِ بالربوبیه، ۲- جحود علی المعرفه، ۳- کفر نعم، ۴- کفر در حوزه ترک ما امرالله به و ۵- کفر برائت تشریح شده است و همه این معانی پنج گانه، در نظم اجتماعی و تنظیم روابط انسانی مؤثر هستند! به عبارت دیگر با دقت در مفهوم کفر، این نتیجه به دست می آید: که یکی از دلایل مواجهه با کفار، تنظیم صحیح روابط انسانی است! 👌یکی از عجایب روزگار ما این است که افرادی سخن از انسان و رابطه انسان ها با یکدیگر را مطرح می کنند ولی از نقش سه حالت درونی انسان (حالت کفر، حالت نفاق و حالت ایمان) در اختلال یا تنظیم روابط انسانی سخنی به میان نمی آورند! به عبارت بهتر اختلال در روابط انسان ها، نتیجه حالات کفر و نفاق در درون انسان است!  👌یکی دیگر از  سرفصل های نظریه "سیاست خارجی قبل از ظهور" تبیین نقشه جغرافیائی ظهور (نقشه جغرافیائی درگیری های اصلی جبهه ایمان با جبهه کفر و نفاق) بر اساس روش تحقیق فقهی است. پنج منطقه شامات، حجاز، یمن، عراق و ایران، بخش های اصلی جغرافیای فعالیت دستگاه سیاست خارجی برای دستگاه ایمان محسوب می شوند.️ شایان ذکر است که نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور در مجموع شش دسته بحث را شامل می شود. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور-  چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری - قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/02/01 @olgou4
هوش مصنوعی وطرح جایگزین۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰.mp3
37.48M
🔉صوت نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي 🗞پیاده فوری جلسه: https://eitaa.com/olgou4/3198 📌نمودار مباحث جلسه: https://eitaa.com/olgou4/3200 @olgou4
⚡️جمع ابتدایی ادله؛ نقطه آغاز فقه نظام 👌یکی از افق های جذاب فقاهت، فهمِ مفهومِ "جمع دلالی" میانِ مجموعه ای از آیات و روایات است. به عبارت بهتر اگر بتوانیم مفهوم جمع را از مقام تعارض و تزاحم به مقامِ جمع ابتدائی توسعه دهیم؛ سرچشمه های جدیدی از عقلانیتِ کاربردی وحی در قلبِ طلبه متولد می شود! 👌تحقق ایده جمع ابتدایی، وابسته به کشفِ ساختارهای جمع از منابع اولیه دینی و عبور از ایده جمع عقلائی و عرفی است. در جمع به روش عقلائی، طلبه از هر ساختارِ بیانی - حتی ساختار ماتریس Swot - برای جمع میان آیات و روایات استفاده می کند؛ ولی در نظریه اصولی جمع ابتدائی، ساختار جمع از امام علیه السلام استنطاق می شود.  👌به عنوان مثال جمع ادله در ساختارِ مُکث (ثبت، تحلیل و پردازش)، نوعی جمع ابتدایی دارای حجیت است و از ساختار سه بخشی این نوع از جمع می توانیم برای کشفِ جمع دلالی مجموعه هایی از روایات و آیات بهره ببریم. 👌همچنین از ساختار سه بخشی منزلت(امر و جایگاه امر و تبیین نسبت منزلت ها)، برای جمع ابتدایی مجموعه ای از آیات و روایات استفاده می شود. این نوع از جمع مسیری قابل تفاهم برای نظام سازی عینی را -مبتنی بر ساختار منزلت ها- تبیین می کند. 👌در مباحثِ اصولی فقه البیان ۹ گونه جمع ابتدایی میان ادله  پیشنهاد شده؛ که ثمره آن،  کشف عقلانیت فقه در حوزه نظام سازی است. جمع در ساختار ظرفیت، جمع در ساختار تأمل، جمع در ساختار مُکث، جمع در ساختار مقایسه، جمع در ساختار رفق، جمع در ساختار منزلت، جمع در ساختار انفتاح، جمع در ساختار سیاق و جمع در ساختار کَمّ، الگوهای پیشنهادی جمع ابتدایی ادله در فقه هدایت محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نقش جمع ادله در نظام سازی - سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/17   @olgou4   
معرفی اولویت های تمدنی-بنیاد هدایت ۲۳-۱-۱۴۰۰.mp3
42.5M
🔉 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در جمع برخی کارشناسان بنیاد هدایت - دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم @olgou4
هوش مصنوعی-چاپ نهایی.pdf
1.08M
🗞پیاده فوری نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي @olgou4
⚡️ساخت اجمالی و ساخت تفصیلی 👌قبلاً عرض کرده ایم؛ که الگوی فقهی ساخت، روش تبویب راهبردی مباحث را -برای دستیابی به نظم اختیاری - در اختیار یک مدیر قرار می دهد! (هدف الگوی ساخت) 👌تبویب مباحث در الگوی ساخت دارای سه مرحله تعریف (تحلیل موضوع)، تصوير(ثبت موضوع) و تصميم( پردازش موضوع) است و این نوع از تبویب به تحریک فکر و ساخت اندیشه در محیط انسانیِ پیرامونِ یک مدیر کمک می کند. 👌بعد از تبویب تفکر راهبردی یک مدیر در مرحله مُکث (مرحله ساخت اجمالی)، مدیر می تواند ساخت تکمیلی تفکر خود را آغاز نماید. به عنوان مثال در تدوین راهبردهای مدیریتی تأکید بر منزلت یابی صحیح در امور، یک راهبرد تکمیلی در الگوی ساخت محسوب می شود. 👌تَتبع در آیات و روایات، ما را به ۸ گونه ساخت فکری در مرحله ساخت تکمیلی رهنمون نموده است. حوزه های تکمیلی ساخت، توجه به ظرفیت، تأمل، منزلت، انفتاح، سیاق، کم، مقایسه و ساختار رفق، در مجموعه های مدیریتی است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین الگوی فقهی ساخت در مقایسه با ماتریس Swot - چهار شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/18 @olgou4
. ♻️ مشارکت "حماسی"؟ 🔹بخش اول 🔰 حسین نقی: حداقل میزان مشارکت در ادوار انتخابات ریاست جمهوری ایران حدود ٥٠ و حداکثر آن ٨٥ درصد است. بنابراین همواره حداقل نیمی از مردم در انتخابات مشارکت داشته اند و حداقل حدود ١٥ درصد هم هیچوقت مشارکت نداشته اند. در طول ٤٠ سال گذشته، عوامل متعدد موثر در حضور یا عدم حضور مردم پای صندوق رای بر این ٣٥ درصد (فاصله بین ٥٠ تا ٨٥) تاثیر گذاشته اند. نگاه تک عاملی به میزان مشارکت مردم در انتخابات که این روزها در میان رسانه ها مد شده، هم غلط است و هم غیر علمی. از سوی دیگر وزن هر یک از این عوامل هم در هر دوره متفاوت است. اما در مجموع سی چهل سال گذشته بررسی در میان این عوامل نشان می دهد سه عامل نقش مهمتری از بقیه داشته اند. اولین و مهمترین عامل، کارآمدی دولت مستقر و میزان توجه او به مسائل و مشکلات مردم بوده است. دومین عامل توان ایجاد امید و انگیزه در مردم برای تغییر وضع موجود توسط نامزدها (عمدتا در انتخابات پایان دوره دوم رئیس جمهور مستقر) و سومین عامل هم فضای رقابتی، دو قطبی و هیجانی ایجاد شده در ایام انتخابات بوده است. بررسی و تحلیل میزان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف ریاست جمهوری نشان می دهد هر گاه حداقل دو عامل از سه عامل پیش گفته توامان وجود داشته، اکثریت این ٣٥ درصد پای صندوقهای رای آمده اند و هر میزان حضور این سه عامل کم رنگ تر بوده، درصد پای کار آمدن این ٣٥ درصد به صفر نزدیک تر شده است. برای روشن تر شدن مطلب مثال می زنم: در انتخابات سال ٧٦، عامل اول موجب کاهش انگیزه مردم برای حضور در انتخابات می شد چرا که مردم تورم ٥٠ درصدی را تجربه کرده بودند و شاهد شورشهای اجتماعی و اعتراضات اقتصادی در برخی شهرهای کشور بودیم اما حضور پررنگ دو عامل دیگر یعنی توان ایجاد امید و انگیزه تغییر در وضع موجود توسط نامزد جریان اصلاحات و ایجاد یکی از شدیدترین دو قطبی های انتخاباتهای ٤٠ سال گذشته موجب شد ٢٩درصد از ٣٥ درصد، پای صندوق بیایند. در سال ٨٨ اما عامل اول، نقش مهمی در آوردن مردم پای صندوق رای داشت؛ و برای اولین بار در تاریخ انقلاب، مشارکت در انتخابات دور دوم یک رئیس جمهور، بیشتر از مشارکت دور اول انتخاب او بود. عامل دوم اما نقش جدی ای نداشت چون شرایط معیشتی برای عموم مردم مطلوب بود و تغییر وضع موجود با توجه به امکا ادامه دولت مستقر، گزینه اصلی مردم نبود. اما دو قطبی شدید اتخاباتی هم به کمک مشارکت آمد و نقش موثر عامل اول و ترکیب آن با عامل سوم موجب شد رکورد حضور مردم پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری شکسته شود و کل ٣٥ درصد پای صندوق بیایند. سال ٩٢ عامل اول به دلیل اتفاقات دو سال آخر عمر دولت دهم قدری خدشه دار شده بود؛ عامل دوم و سوم هم به کم آمد تا انتخابات با مشارکت ٧٤ درصدی برگزار شود. سال ٩٦ طبیعتا عامل دوم کم رنگ بود، عامل اول هم تا حد بیشتری ضعیف شده بود اما حضور پررنگ عامل سوم و دو قطبی بسیار شدید شکل گرفته موجب شد تنها ٢ درصد کمتر از دوره قبل در این انتخابات شرکت کنند. با این مقدمه مشارکت حدود ٥٠ درصدی انتخابات ١٤٠٠ را چطور تحلیل کنیم؟ 🔻انتخابات ١٤٠٠ در انتخابات اخیر، همه برآوردها و تحلیلهای کمی و کیفی شرایط موجود نشان می داد برای اولین بار بخشی از آن ٥٠ درصد همیشگی مشارکت کننده هم انگیزه ای برای حضور پای صندوق ندارند. امسال، نبود عامل اول آنقدر جدی بود که هیچ برآوردی نمی توانست به طور یقینی چنین مشارکتی را پیش بینی کند و همه از مشارکتی به مراتب پایین تر سخن می گفتند. (دقت شود كه همه نظرسنجيها عدد مشاركت را فارغ از تاثير كرونا اعلام مي كردند) از طرفی عامل سوم هم به طور جدی شکل نگرفت هر چند در نهایت، انتخابات یک انتخابات رقابتی بود. اما عامل دوم؛ شاید برای اولین بار طی ادوار مختلف، عملکرد دولت روحانی به گونه ای معیشت مردم را دچار تنگنا کرده بود که امید و انگیزه ای برای بخش قابل توجهی از مردم نسبت به حضور در انتخابات و ایجاد تغییر نمانده بود. گلایه مندی شدید و ناامیدی ازبهبود وضعیت موجود انقدر گسترده بود که رهبر انقلاب نیز در سخنان خود به آن اشاره کردند. 👈🏻ادامه در بخش دوم👇🏻👇🏻 ..
. ♻️ مشارکت"حماسی"؟ 🔹بخش دوم 🔻عوامل جدید در کاهش مشارکت در سال ١٤٠٠ اتفاق مهم دیگر در این دوره که آن را متمایز از دوره های پیشین می کند نقش چندین عامل دیگر در کاهش مشارکت بود. عواملی که هر کدام می توانستند چندین درصد در کاهش مشارکت موثر باشند. 1️⃣ کرونا؛ به اذعان افکارسنجیهای معتبر این عامل بین ٩ تا ١٢ درصد در کاهش مشارکت و كاهش عدد مشاركت اعلامي توسط نظرسنجيها میتوانست موثر باشد 2️⃣ خط تحریم همه جانبه انتخابات از سوی ماهواره ها، ضدانقلاب و بخشی از اصلاح طلبان 3️⃣ تحریم انتخابات و اعلام علنی آن از سوی احمدی نژاد (احمدی نژاد در بخشی از مردم که از انحرافات اعتقادی او مطلع نیستند و تنها برخی اقدامات خوب اقتصادی او را می شناسند پایگاه اجتماعی دارد) 4️⃣ اقدام قاطع شورای نگهبان در عمل به مر قانون که منجر به حذف نامزدهای اصلی جریان اصلاحات و احمدی نژاد شد (به اذعان افکارسنجیهای دقیق حضور این افراد حداکثر ٨ درصد مشارکت را افزایش می داد) 5️⃣ در نهایت اختلال و کارشکنی در روند برگزاری انتخابات در روز جمعه (به اذعان برخی نهادهای ذی ربط بین ١ تا ٢ میلیون رای در روز جمعه به دلیل این اختلالها زایل شد) با این توضیحات و با یک نگاه واقع بینانه، مشارکت مردم در انتخابات امسال حداقل ١٠ و حداکثر ٢٠ درصد فراتر از همه برآوردها و انتظارات بود و اگر نام حماسه بر آن گذاشته شود، چندان هم بیراه نیست. اما ویژگی متمایز این مشارکت، پررنگ بودن وجه گلایه مندی و اعتراضی آن نسبت به ادوار گذشته بود که عمدتا ناشی از ناکارآمدی مفرط دولت و کشتن امید و انگیزه مردم برای تغییر بود؛ البته بخشی از آن هم ناشی از عدم حضور نامزد مورد نظر برخی مشارکت کنندگان در انتخابات بود. درصد قابل توجه آرای سفید و باطله که حدود هفت هشت درصد از نرم همیشگی این نوع رای در ادوار گذشته بالاتر بود، وجه تمایز انتخابات ١٤٠٠ بود که باید به درستی تحلیل و تبیین شود. اما اینکه عده ای دوره افتاده اند و با بازی کردن با آمار مشارکت و پررنگ کردن آن نیمه غایب پای صندوق رای تلاش دارند، مشکل را به گونه دیگری ترسیم کنند دور از انصاف واقع بینی است. جریان احمدی نژاد بدون هیچ مبنایی همه آنها که مشارکت نکرده و آنهایی که سفید رای داده اند را هم نظر و هم رای با خود می داند؛ ضد انقلاب هم همه این طیف را مخالف نظام! در این مجال وقت پاسخ به تک تک بازیهای آماری مضحکی که این جریانات این روزها راه انداخته اند نیست. مثلا احمدی نژاد آمار مشارکت ٩٨درصدي در رفراندوم ٥٨ را معیار قرار می دهد در حالیکه در همان سال و در اولین دوره ریاست جمهوری ٦٧ درصد مردم مشارکت داشته اند؛ یا برخیها درصد رای رئیسی نسبت به کل واجدین را نشانه ضعف رئیسی می دانند! در حالیکه این درصد به دلیل عدم مشارکت محقق شده که علتش عملکرد دولت مستقر است و اساسا رای یک رئیس جمهور در دوره دوم حضورش می تواند نشانه ای بر میزان محبوبیت و موفقیت عملکردش باشد. یا واژ ههای خودساخته ای مثل "مشارکت قطعی" می‌سازند تا عدد مشارکت را پایین تر نشان دهند اما در یک کلام می توان گفت، نگاهی به واقعیتهای زندگی مردم بر هر بیننده منصفی مسجل می کند که علت اصلی کاهش مشارکت مردم در این دوره نسبت به دوره های قبل، چیزی نیست جز ناکرآمدی و عملکرد فاجعه بار دولت روحانی در پرداختن به دغدغه ها و مسائل مردم. 🔻جمع بندی ▫️مردم به شرایط کشور و اداره دولت معترض هستند که درانتخابات هم این را نشان دادند؛ بخشی با عدم حضور پای صندوق بخشی با رای سفید و البته بخش زیادی هم با رای به تغییر. ▫️معنای میزان مشارکت مردم در این انتخابات مخالفت و ضدیت با نظام نیست؛ همانطور که میزان غیرقابل پیش بینی مشارکت حدود ٥٠ درصدی هم نشانه گل و بلبل بودن اوضاع کشور نیست. ▫️جریان تحریم انتخابات یقینا شکست خورد ▫️با هیچ منطقی نمی توان اقدام قاطعانه شورای نگهبان را عامل اصلی یا تنها عامل این کاهش مشارکت عنوان کرد. عامل اصلی کاهش مشارکت، کارنامه دولت روحانی و شخص روحانی است. ✍ حسین نقی 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir Twitter.com/hamidrasaee
. ▫️آیا رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا به این موضوع خواهند پرداخت؟ ♻️ چرا حضور سردار کوثری در انتخابات مجلس غیرقانونی بود 🔹بخش اول یادداشت 🔰حمید رسایی: همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی، درتهران انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان نیز برگزار شد. از جمله مباحثی که قبل از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مطرح بود، موضوع قانونی بودن حضور سردار کوثری در عرصه انتخابات بود. مطابق آنچه آقای حدادعادل در جلسات شورای ائتلاف اظهار داشته‌، روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ریاست این ائتلاف طی تماس تلفنی از سردار کوثری درخواست می‌کند تا با ثبت‌نام درانتخابات مجلس به عنوان کاندیدای ائتلاف اصولگرایان وارد عرصه انتخابات شود. بر همین اساس و با پیگیری برخی چهره‌های دیگر ائتلاف اصولگرایان، سردار اسماعیل کوثری روز ۱۴ فروردین (آخرین روز ثبت‌نام مجلس) برای ثبت‌نام وارد فرمانداری تهران شد. ظاهرا بدون توجه به مواد قانونی این ثبت‌نام صورت می‌گیرد و پس از آن علی‌رغم تذکر برخی دلسوزان اما روال ادامه پیدا می‌کند و دائما با استفاده از لابی‌های مختلف تلاش می‌شود تا منع قانونی‌ای که متوجه حضور ایشان بوده، توجیه و دور زده شود! این تلاش‌ها درحالی است که اساسا صراحت متن قانون در این مورد، قابل دور زدن و توجیه نیست. لازم به یادآوری نیست که نویسنده این سطور، خدمت سردار کوثری، همکار سابق، دوست عزیز و فرمانده سابقش در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ارادت دارد اما وظیفه خود می‌داند تا با توجه به مطالبه افکار عمومی نسبت به مباحث طرح شده، توضیحاتی در این خصوص را ارائه دهد و تا جایی که قانون اجازه داده است، پیگیر حقوق خود و کسانی که در انتخابات به او رأی‌ داده‌اند، باشد. صورت مسأله چیست؟ مطابق نص صریح بخش الف ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت‌ اطلاعات (بند ۲۸) به‌واسطۀ مقام و شغل خود از داوطلب‌ شدن محروم‌اند، مگر اینكه حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود "استعفا" ‌نموده و به‌ هیچ‌وجه در آن پست "شاغل" نباشند. بنابراین بند قانونی، نیروهای نظامی که شش ماه قبل در نهادهای نظامی مشغول به کار بوده یا مسئولیت داشته‌اند، حق کاندیداتوری مجلس را ندارند. مطابق تبصره ۳ همین ماده (اصلاحی ۲۶/ ۱/ ۱۳۸۶) : به‌ هنگام ثبت‌نام، ارائۀ گواهی رسمی مبنی‌ بر قبول استعفا و عدم‌ اشتغال در پست و مقام و مشاغل یادشده در بندهای «‌الف» و «ب» ‌این ماده ( که یکی از مصادیق آن نیروهای نظامی و اطلاعاتی بودند) شش ماه قبل از ثبت‌نام الزامی است. مطابق این بند قانونی، علاوه بر الزام به ارائه استعفانامه در زمان ثبت‌نام، فرد نظامی نباید در طول شش ماه قبل از ثبت‌نام در نهاد نظامی و با عنوانی که داشته، فعالیتی داشته باشد و در صورت وجود اسنادی مبنی بر فعالیت وی، با توجه به صراحت قانون، حضور وی در انتخابات غیرقانونی خواهد بود. با توجه به صراحت این مواد قانونی، چند سئوال و ابهام جدی در خصوص ثبت‌نام و حضور برادر عزیز جناب آقای اسماعیل کوثری مطرح است: ۱. با توجه به الزام قانونی، ایشان باید در روز ثبت‌نام، برگه استعفای خود از عضویت در سپاه و همچنین استعفا از جایگاه مشاورعالی فرمانده کل سپاه و عدم اشتغال به تاریخ شش ماه قبل را ارائه می‌داده اما هیچ کدام از این اسناد را به همراه نداشته و ارائه نداده است. مطابق گزارشات موجود حتی در روز ثبت‌نام به دلیل عدم ارائه استعفانامه، بین ایشان و عوامل اجرایی فرمانداری، مشاجره لفظی صورت می‌گیرد که در نهایت با وساطت برخی مسئولین فرمانداری ثبت‌نام صورت می‌گیرد! سئوال این است، چرا؟ درحالی که از ثبت‌نام افراد زیادی به دلیل عدم ارائه مدارک کامل در روز ثبت نام، استنکاف می‌شود! ۲. با توجه به الزام قانونی، ایشان باید شش ماه قبل از روز ثبت‌نام، از عضویت در سپاه و جایگاه مشاور عالی فرماندهی کل سپاه استعفا می‌کرد و هیچ نوع همکاری با سپاه یا فعالیتی و اشتغالی تحت نیروی نظامی یا عنوان مشاور عالی فرمانده کل سپاه نمی‌داشت اما مطابق نامه رسمی سپاه به نهادهای ذیربط، تاریخ پایان همکاری وی با سپاه، ۲۸ اسفند ۹۹ اعلام شده است و حتی برخی فرماندهان عالی سپاه پاسداران پس از پیگیری بنده در دو نوبت اعلام کردند که علی‌رغم مطالبه غیرقانونی برخی(!) برای تغییر تاریخ استعفا و پایان همکاری ایشان با سپاه به تاریخ شش ماه قبل، طبق مرّ قانون، تاریخ استعفا ۲۸ اسفند ۹۹ اعلام شده است؛ یعنی ۱۴ روز قبل از ثبت‌نام! بنابراین علی رغم صراحت نامه سپاه پاسداران، مبنی بر نیروی نظامی بودن و اشتغال آقای کوثری درجایگاه مشاور فرمانده کل سپاه تا ۱۴ روز قبل از ثبت نام... بخش دوم یادداشت را اینجا بخوانید👇 eitaa.com/rasaee/5026 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee