eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
84.9هزار عکس
47.4هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد ما هم تعجب کردیم از تفاوت بیانات اخیر شما با مطالبی که کانال تحول حوزه از صحبتهای قبلی شما زده است. به نظر میاد انتقاداتی که این کانال وارد کرده تا حدودی درست باشه و دست‌کم نیاز به توضیح جنابعالی داره که مخاطبین روشن بشن.
✍️این مصاحبه مربوط به قبل از تشکیل شورای عالی جدید حوزه است که مصداق فوق شایسته است . و مدیر آن در شرائط فعلی طبق معیار های فقه الاداره و مدیریت اسلامی شایسته و عالی است . با تشکر از عزیزان مطالبه گر و پی گیر باید بگویم همان روجیه تحول خواهی که تمجید کردید باعث اوج گیری حوزه در اکنون شده است .(میزان وضع فعلی است ) @Qavami
با سلام حوزه همان است که نوشته شد البته لایه های سکولاریسم هم هستند که نباید حاکم شوند و نمیشوند
سلام علیکم مطالبی را که درباره ی حضرت سیدتنا رقیه بنت الحسین علیها السلام مرقوم نمودید خیلی اموزنده بود مخصوصا انجا که نظر مراجع معظم حفطهم الله رو ذکر نمودید این مطلبو به عرض رسوندم تا مطمین باشید همیشه عده ای مطالب کانال رو پی گیری می کنن خدا شما رو برای اسلام و انقلاب حفظ کنه انشالله تعالی
📍۷ صفر؛ شهادت یا ولادت؟ اخیرا در به تبعیت از ، ۷صفر را روز شهادت امام علیه السلام اعلام کرده و مراسم عزا می گیرند و حال آنکه قول مشهور، شهادت ایشان در #۲۸صفر است. ✅بررسی اقوال: بسیاری از محدثان و مورخان قدیم و جدید شیعه، ۲۸ را ماه شهادت امام معرفی کرده اند. برای اولین بار مکی عاملی(شهید اول) از علمای قرن۸ نظریه #۷صفر را مطرح کرده است. گزارش دیگر از کتابی با عنوان تواریخ الائمه الاثنی عشر، به یکی از علمای (۴ امامی) به نام بن ابراهیم رسی از علمای قرن۳ است. در بررسی های انجام شده، انتساب آن درست نیست و ایشان قول خود را بدون سند آورده است. لازم به ذکر است که قاسم رسی متوفی 246قمری است. وی شهادت امام علیه السلام را ذکر و سال 260 را بیان کرده. اما وی در این تاریخ زنده نبوده است، پس چگونه تاریخ شهادت امام عسکری را نوشته است؟ نیز لازم به ذکر است که بخش انتهایی کتاب یعنی زندگانی اهل بیت(ع) در نسخه قدیمی نیست و این بخش بعدها اضافه شده است. هیچ یک از علمای بزرگ شیعه همانند شیخ ، ، و دیگران این گزارش را نقل نکرده اند و گویا چنین گزارشی نبوده یا اعتبار آن را نپذیرفته اند. بلکه همگی بر۲۸ صفر اتفاق دارند. گزارش بدون سند و است. یعنی گوینده آن مشخص نیست. لذا قابل اعتماد نیست. در منابع متقدم و معاصرشیعه، اخبار شهادت امام حسن ۲۸ صفر، مورد توجه بوده و حتی برخی از نویسندگان همانند و قمی ۲۸ صفر را صحيح و معتبر می دانند. منابعی چون اگرچه گزارش۷صفر را از شهید اول نقل کرده اند، اما گزارش ۲۸صفر را پذیرفته اند. 📌اما جالب آنکه در تعدادی از منابع تاربخی و حدیثی همانند: طبرسی در اعلام الوری، فتال نیشابوری در روضه الواعضین، فاضل حموی در انیس المومنين و شیهد اول در الدروس الشرعیه و شیخ عباس قمی در وقایع الایام، ۷صفر را روز امام علیه السلام نقل کرده اند. البته این روایت نیز بدون سند و ضعیف است. 📌حال چگونه برخی روایت۷صفر درباره شهادت را از می پذیرند ولی روایت ولادت در۷صفر را از او نمی پذیرند و می گویند شاه دستور داده که روایت ولادت جعل شود، اما این روایت مال قبل از عصر ناصرالدین شاه است. 📚ر.ک. بررسی و نقد گزارشهاي تاریخ شهادت امام مجتبی علیه السلام، فصلنامه تاریخ اسلام، شماره ۳و۴، . 💠 : به نظر می رسد ۷صفر شهادت امام حسن نبوده و همان ۲۸ صفر صحیح بوده و مشهور و صحيح میلاد امام کاظم در ماه ذی الحجه است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️سخنان چند وقت پیش استادقوامی در رسانه "تحول حوزه" درباره عملکرد حوزه علمیه.... 👈 حوزه وقتی این حکومت را پدید آورده در بقای آن هم باید ایفای نقش کند. 🔻حوزه در واقع، تسلیم سکولاریسم شده است. 🆔@tahavol_howze
سلام علیکم نظر برخی مراجع در رابطه با ۷ صفر
استاد قوامی در کانال خود نوشت: 🌀 ۱ز ۱۳۰۰تا۱۴۰۰ یک قرن از تأسیس حوزه قم توسط آیت الله موسس حائری بزرگ‌ میگذرد و هر سال بر اقتدار علمی آن افزوده شده است و اکنون اداره کننده بسیار شایسته ای دارد که منصوب شورای‌عالی فوق شایسته حوزه است. 🌀 هیمنه این مجموعه علمی کم نظیر در فرایند تاثیر گذاری روز افزون در توانمند سازی نظام انقلابی از توفیقات الهی است. حوزه مجازی کم از حوزه حقیقی ندارد مهم تولید علم پویا و اصیل است که در هر فضایی و با هر ابزاری متحقق است و مهم تربیت مجتهدان متضلع در فقه امامیه در هر رشته است که در حال انجام است.‌ 🌀حوزه هرگز انحطاط و ارتجاع نداشته و محکوم به ترقی و جهانشمولی و انقلابی‌گری است. گرایش به فقه حکومتی از اولویت‌های قطعی است که خیز حوزه در این جهت از شتاب مناسبی بر خوردار است. اخلاق حوزویان نیز مورد اهتمام حتمی متولیان صالح‌ آن است که هرگز مورد غفلت نبوده است. علامت توفیق همه جانبه حوزه تداوم‌۴۲ ساله نظام انقلابی برخاسته از متن آن است. 🌐@qavami 🆔 @tahavol_howze
✍ حلم الحسنیه لازمه ریاست و سیادت و قضاوت و دانشمندی، حلم و بردباری است حلیم اهل انتقام و شتاب نیست پخته و نخبه عمل می‌کند. دولتمردان به حلم نیازمندترند. ۷صفر شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام که مشهور به حلم بود را گرامی می‌داریم و در سوگ می‌نشینیم. @qavami
امام علی ع : لَیسَ الْحَلیمُ مَنْ عَجَزَ فَهَجَمَ وَإِذا قَدَرَ انْتَقَمَ، إِنَّمَا الْحَلیمُ مَنْ إِذا قَدَرَ عَفا وَکانَ الْحِلْمُ غالِبا عَلی کلِّ أَمْرِهِ (ترجمه: کسی که چون ناتوان شود هجوم برد و چون قدرت یابد انتقام گیرد بردبار نیست، بلکه بردبار کسی است که قدرت داشته باشد اما گذشت کند و بردباری بر تمامی امور او غالب باشد.) غرر الحکم، ج ۵، ص۹۱. در احادیث نیز حلم به کظم غیظ و تسلط بر نفس معنا شده است و سَفَه و غَضَب مفاهیم متضاد حلم است.
فقه هماهنگی 9.docx
36.7K
📒 فقه‌الاداره، فقه هماهنگی (فقه التنسیق) مساله حکم وضعی ایجاد هماهنگی در سازمان – شرطیت هماهنگی برای تدبیر – شرط صحت یا قبول یا کمال تدبیر. مساله: حکم وضعی ایحاد هماهنگی سازمانی (٣) 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ٩ 🗓 یکشنبه ١۴٠٠/۶/٢٣ ٩ آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔻 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386