eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
84.6هزار عکس
47.2هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی که۴ پسر داشت بنامهای ۱.حسن ۲.محمد۳.صادق ۴.مجتبی ۱.حسن بعد ازانقلاب درلبنان کشته شد ۲.محمد درنجف ادعای مرجعیت کرد که چندتن ازعلما ازجمله آیت الله خویی(ره) مرجعیت ایشان را تایید نکردند او درزمان اقامت امام خمینی(ره) در نجف اشرف،واکنشهایی منفی نسبت به ایشان داشت،ازجمله اینکه وقتی مردم نجف تمایل داشتندامام خمینی(ره)امام جماعت حرم امام علی علیه السلام باشند،مخالف بود، درزمان طاغوت،قرار بود شخصیت هایی چون سیدمحمدباقرصدر درعراق وحضرت امام راحل(ره)در ایران وسیدموسی صدر درلبنان قیام کنند،اماسیدمحمدباقرصدر شهیدکردندوامام موسی صدر رانیزربودند لذامحمدشیرازی،توقع داشت امام راحل (ره) ایشان را بعنوان مرجع عراق معرفی و ازایشان حمایت کنند ولی این طور نشد لذابه کویت رفت. بعد ازانقلاب کبیر اسلامی وپس از رحلت امام(ره)،محمدشیرازی به ایران اسلامی آمدو درقم ساکن شد. در این حال اودست به تفرقه زده و سبب شدتا سال۸۰درحبس خانگی باشدوبعدا ازدنیا رفت وبنا به مصلحت درحرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها)دفن شد. بعد ازمحمد،برادرش صادق شیرازی جای او راگرفت و ازاینجا،اتاق فکر انگلیس خبیث شکل گرفت. یکی ازنظریه پردازاهاپیشنهادکرد،برای مقابله باحکومت شیعه درایران اسلامی بایدیک حکومت شیعه راعلم کنیم تا شیعه توسط خودشیعه ازبین رود و بدین صورت،جریان شیرازی انتخاب شدوصادق درایران اسلامی وبرادرش مجتبی درکویت باحمایت مالی دولت انگلیس خبیث فعال شدند بیش از۱۵پایگاه درفجازی،وبیش از ۱۵ شبکه ماهواره‌ای درخدمت آنها است. جریان شیرازی بذرنفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و باتوهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه،خلفا وترویج جلسات لعن وقمه زنی و...آتش کدورت بین سنی وشیعه راشعله ورکردند توهینهای این جریان منحرف به ویژه توهین‌های آشکار یاسرالحبیب مانند نگارش وانتشارکتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه،سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شد. این توهین‌ها درشبکه‌های ماهواره‌ای مختلف جریان انگلیس خبیث ساخته شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات،هیجان اهل سنت را علیه شیعه برمی‌انگیزد یکی ازویژگی‌های؛جریان دشمن ساخته شیرازی،تکفیر است.و علماومراجع بسیاری مانندمرحوم حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره)توسط این گروهک تکفیر شده‌اند. بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این گروهک در ایران اسلامی و سخنان امام خامنه ای علیه تشیع انگلیسی،‌حملات بسیاری راعلیه معظم له آغاز کرده اند ازجمله،درمقابله باامام خامنه ای،هفته وحدت را به هفته برائت نام‌گذاری کردند وهمچنین درتقابل بادیدگاه آن حضرت در مخالفت با قمه‌زنی،به ترویج قمه‌زنی باتمام توان می‌پردازند. درصورتیکه قمه‌زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را ازشیعیان دررسانه‌های غرب وحشی ایجاد کرده است. وهم اکنون این فرقه منحرف به بازوی دشمن جنایتکاربرای تخریب شیعه و هجمه علیه علما و مراجع شیعی تبدیل شده است که ازآخرین اقدامات این افراد لیسیدن ضریح وحمله به حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)درقم وشکستن درب حرم مطهروحرم رضوی درمشهد مقدس است. شبکه‌های فجازی و ماهواره ای گروهک شیرازی نیزباپخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه‌های هدایت شده انگلیس خبیث علیه تشیع ناب محمدی صلوات الله علیه و آله حرکت می‌کنند که اسامی مدیران برخی ازشبکه‌ها بشرح ذیل می‌باشد. 🔥۱-صادق شیرازی 🔥۲-مجتبی شیرازی 🔥۳-حسن اللهیاری 🔥۴-یاسرالحبیب 🔥۵-محمد هدایتی 🇮🇷دالان اساتیدانقلابی ونخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
جرعه‌ای از می ناب کلام حسین(ع) ۶ شرح مختصر روایتی از اباعبدالله الحسین علیه‌السلام قال‌الحسین علیه‌السلام: شُکرُکَ لِنِعمَةٍ سَالِفَةٍ یَقتَضی نِعمَةً آنِفَةً؛ شکرگزاری تو نسبت به نعمت گذشته، نعمت آینده را فراهم می‌‌آورد. موسوعة‌ کلمات‌ الامام‌ الحسین خداوند در آیه هفتم سوره مبارکه ابراهيم می‌فرماید: وَإِذ تَأَذَّنَ رَبُّكُم لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم ۖ وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ. و (همچنین به خاطر بیاورید) هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است! اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در روایات مختلف رمز تداوم و افزایش نعمت‌های الهی را شکرگزاری و دلیل عدم دوام الطاف الهی را ناسپاسی معرفی کرده‌اند. حضرت صادق عليه السلام در این باره می‌فرمایند: اَلشُّكرُ زیادةٌ فی‌النِّعمِ و اَمانٌ مِنَ الفَقرِ. شكرگزاری باعث وفور نعمت و مصونیت از فقر و تهیدستی است. تحف‌العقول باید بدانیم نعمت‌های خداوند متعال می‌توانند برای ما نقش یک آزمایش و امتحان را داشته باشند که با شکرگزاری و استفاده درست از آنها نمره قبولی گرفته و مستحق نعمتی بالاتر میگردیم و اگر ناسپاسی کنیم رفوزه شده و سزاوار تنبیه و عقوبت خداوند می‌شویم قال الحسن المجتبی(ع): النّعمةُ مِحتَةٌُ فَإن شُكِرَتْ كانت نِعمةً و إن كُفِرتْ صارَت نِقمةً. نعمت‌های خداوند یك آزمون است اگر شكر و حق آن ادا شود برای انسان نعمت و اگر ناسپاسی كرد،برایش نقمت و عذاب خواهد بود. بحارالانوار، ج ٧٨ از فرمایش حضرت سیدالشهدا استفاده می‌شود، نعمت‌های خداوند متعال، حکم یک نردبان را دارد که با شکرگزاری از آنها به پله بالاتر صعود می‌کنیم و با کفران نعمت به پله پایین‌تر سقوط خواهیم کرد. طبق گزاره‌های دینی و آموزه‌های سلوکی و عرفانی ، یکی از مراتب‌ معنوی، مقام شاکرین است. برای رسیدن به مقام والای شاکرین، ابتدا باید نعمت‌ها را بشناسیم، چرا که بعضی از نعمت‌ها مانند سلامتی و امنیت پنهان‌اند و تا از دست انسان نرود، آدمی به آنها توجه ندارد. نعمت وجود علمای ربانی و اولیاء‌الهی نیز همین گونه است که با رحلتشان خسرانی بزرگ برای مردم و ثلمه‌ای عظیم برای اسلام پیش‌می‌آید. گام بعدی این است که بدانیم، نعمت‌ها، الطاف خداوند‌ هستند و چه توهمی وحشتناک‌تر از اینکه انسان گمان کند صرفا با تلاش و ذکاوت خود به نعمتی دست یافته است و یا به واسطه اعمالش مستحق نعمت خداوند شده است و به زبان عامیانه‌تر طلبکار پروردگار باشد. گام سوم برای رسیدن به مقام شاکرین ، شکرگزاری لسانی است ، یعنی انسان با زبانش مدام بگوید؛ الحمدلله رب العالمین صادق آل محمد علیهم‌السلام می‌فرماید: ما اَنعَمَ اللهُ علی عَبدٍ بِنعمَةٍ صَغُرَتْ اَو كَبُرَتْ فَقالَ«الحمدُّلله»اِلاّ اَدّی شُكرَها.بحارالانوار ج۷۱ هرگاه خدا نعمتی به بنده‌اش عطا كند، خُرد باشد یا كلان، و به پاس آن بگوید «الحمدُلله» شكر آن نعمت را به جا آورده است. و آخرین گام، شکرگزاری عملی است، شکرگزاری عملی عبارتنداز؛ استفاده صحیح، بجا، به‌اندازه و طبق دستور صاحب نعمت، از نعمت‌های الهی. استفاده نعمت‌های خداوند در راه معصیت و نافرمانی او، بزرگترین خیانت به نعمت و دهن کجی نابخشودنی به بخشنده نعمت است. برای رسیدن به مقام عرفانی شاکرین، این چهار گام لازم است اما کافی نیست. انسان شاکر در همه حال شکرگزار الهی است و همیشه خود را غرقِ در الطاف بیکران خداوند کریم می‌بیند. او بلا‌ها و نقمات را هم لطف و نعمتی از سوی خداوند می‌داند و همیشه راضی‌ست به آنچه حضرت باری‌تعالی می‌خواهد. پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد صل‌الله علیه و آله چهار نشانه برای انسان شاکر ذکر می‌کنند علامةُ الشّاكِرِ اَربَعَةٌ: الشُّكرُ فی‌النَّعماءِ وَ الصَّبرُ فی‌البَلاءِ وَ القُنوعُ بِقِسَمِ اللهِ وَ لایَحمَدُ و لایُعظِّمُ الاّ اللهَ. آدم شكرگزار چهار علامت دارد: در وقت نعمت شاكر، هنگام بلا صابر، به قسمت خدا قانع و تنها خدا را ستایش و بزرگداشت می‌دارد.تحف‌العقول آری صبر بر مصائب و درک اینکه مشکلات نعمتی از سوی خداوند به جهت پرورش دادن بندگان است و راضی بودن به قضا و قدر الهی از نشانه‌های بارز انسان‌های شاکر است. امام حسین در لحظات آخر حیاتشان در گودال قتلگاه با لب‌های خشکیده و غرقه در خون، چشم بر آسمان دوخته و زمزمه می‌کردند؛ الهی رضاً برضائک، صابرا لبلائک ، تسلیما لامرک ، لا معبود سواک ، یا غیاث المستغیثین جالب است بدانیم، در دهه اخیر روان‌شناسان مثبت‌گرا، جهت درمان اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و ... از مدل درمانی شکرگزاری استفاده می‌کنند، یعنی به درمانجو می‌آموزند که باید نعمت‌های خداوند را ببیند و از آن سپاس گذاری کند، آنها کشف کرده‌اند که شکرگزاری بر روی نورن‌های مغز اثر مثبتی دارد و حس شادی در انسان ایجاد می‌کند. ✍محمدصادق‌ناطقی
🟤(شیطان)تعصب و نخوت او را فرا گرفت و به جهت خلقتش (از آتش) بر آدم افتخار کرد و به سبب اصل و ريشه اش نسبت به آدم تعصب ورزيداز اين رو اين دشمن خداپيشواى متعصبان و سر سلسله مستکبران شد که اساس تعصب را بنا نهاد و با خداوند در رداى جبروتيش به ستيز برخاست و لباس بزرگى و تکبّر بر تن نمود و پوشش تواضع و فروتنى را در آورد ✍در واقع سبب اصلى مخالفت آشکار ابليس نسبت به فرمان قطعى خداوند همان تعصّب و غرور بود که از يک محاسبه غلط و سرچشمه گرفته از خودبينى و خودخواهى ناشى شده بود او تنها از آفرينش آدم جنبه خاکى او را مى ديد و لذا اصل خود را که از آتش است از او برتر مى دانست خَلَقْتَنِى مِنْ نَّار وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِين و بخش مهم وجود آدم را که همان روح الهى بود وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ به کلّى ناديده مى گرفت آرى! خودبينى و خودخواهى بدترين حجاب است که انسان را از درک واضح ترين حقايق باز مى دارد. ابليس حتى در برترى آتش بر خاک نيز گرفتار خطا و اشتباه شد، زيرا خاک منبع اصلى حيات، نمو گياهان، پرورش گلها و ميوه ها و انواع برکات است در حالى که آتش موجود خطرناکى است که تنها در بخشى از زندگى انسان به کار مى آيد.به هر حال تعبير امام درباره ابليس به «عدوّ الله» اشاره به اين است که او تنها دشمن آدم نبود، بلکه دشمن خالق آدم و معترض به فرمان او بود. او سنگ نخستين تعصب را بنا نهاد و آيين استکبار و تکبّر را آغاز کرد; کارى که در واقع جنگ با خدا محسوب مى شود، زيرا عزّت و بزرگى تنها شايسته ذات پاک اوست و زيبنده بندگان تنها تواضع و فروتنى است 📘 @nahjol_balagheh
📌3️⃣ هیئت جای چیست؟ 🔻رهبر معظم انقلاب : ▪️، کانون جهاد است؛ جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین (علیه السّلام)، مکتب شهادت. ▪️خب ائمّه (علیهم السّلام) چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبیٰ و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ ▪️ همین که بنده مکرّر تکرار میکنم تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ است. ♻️ انتشار حداکثری با شما ♻️ 💠 مجموعه رسانه مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران 🆔https://eitaa.com/madahanpirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پیام سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا درباره گشت هنجار اجتماعی 🔻خداقوت سردار با قوت ادامه بدید که مردم ایران اسلامی مثل کوه پشت‌تونن https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6 ◻️◽️▫️پله اول▫️◽️◻️ 🔺عبدا...گنجی طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت،رمضان۱۳۸۸- بعداز فتنه - دردیدار رمضانیه دانشجویان باامام خامنه ای،دانشجویی ازوسط جمعیت بلندشد و باحرارت هرچه بیشتر گفت،آنچه درکهریزک اتفاق افتاد،خیانت بود. 🔺امام خامنه ای بلافاصله پاسخ دادند که بالاتر ازخیانت،آن یک جنایت بود و من شخصا موضوع را دنبال می‌کنم اما شمای جوان یادت نرودکه مسئله کهریزک تابعی ازمسئله اصلی است. مسئله اصلی را فراموش نکنید و پرسید می‌دانیدمسئله اصلی چه بود؟ وخود پاسخ دادندمسئله اصلی این بود که از فردای انتخابات کاری کردند که به‌رغم مشارکت ۸۵درصدی مردم،نظام جمهوری اسلامی نتوانست سرش را درمقابل چشم ملتهای اسلامی بالا بگیرد. یعنی برای فهم داستان کهریزک باید از این نقطه شروع کنی نه اینکه شما را در وسط داستان عایق بندی کنند.در جنگ روانی، اصلی به‌نام پله دوم وجود دارد؛ یعنی داستان واتفاق از اول تعریف نمیشود.به تعبیربهتر،کنش حذف میشود اما واکنش به نحو دلخواه روایت میشود. فرض کنید کسی به‌صورت شما سیلی زد وشما هم او را هل دادید و به زمین خورد ودستش شکست.آنچه فردامنتشرمیشود اینستکه:فلانی دست فلانی را شکسته است وسیلی اول(اصل موضوع)کلا پنهان می‌ماند یا پنهان می‌شود. روایتهای امروز دشمن و برخی دوستانی که نام آنان را باید « » گذاشت، همین است. 🔺به این عبارت توجه کنید:«به دانشجویان دانشگاه شریف حمله شد!» گویی دان
🔺به این عبارت توجه کنید:«به دانشجویان دانشگاه شریف حمله شد!» گویی دانشجوخواب بود یا سر درس بوده یایک تجمع آرام ومنطقی داشته و عده‌ای دیوانه یامشروبخور ومست به آنان حمله کرده‌اند وتمام.اماآیا روایت واقعی این است؟ ❓ در تیرماه۱۳۷۸ سرخبر روزنامه‌های آتش‌بیار معرکه این بود: «کوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد»، «اعلام عزای عمومی مراجع تقلید برای شهدای کوی دانشگاه» و... حال آنکه در آن حوادث فقط یک افسر وظیفه نیروی انتظامی به‌نام عزت ابراهیم‌نژاد کشته شد و تمام. 🔺درباره حادثه زاهدان می‌شنوید، «نمازگزاران زاهدانی به رگبار بسته شدند» خب چرا جمعه‌های قبل به رگبار بسته نمی‌شدند؟ از مظلومیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همین موضوع است که داستان را ازکمر آن،روایت می‌کنند.مثلا درسال۹۸ حجم عجیبی از خبرکشته‌شدن جوانی به‌نام پویا بختیاری درکرج منتشرشد اماکسی نشنید وتصاویر اقدامات این جوان درروزهای قبل و انتشار پیام تسلیت ربع‌پهلوی توسط پدرش را ندید. 🔺در ماجرای اعدام نوید افکاری گفتند جوان ورزشکار اعدام شدوگویی درخیابان قدم می‌زده است و به‌قید قرعه تصادفا اعدام شده.اینجا قتل فردی صاحب زن و فرزند توسط اوبعنوان پله اول پنهان شد. 🔺خواص مورد اشاره سخنان دیروز امام خامنه ای که سراسیمه وارد میدان شدندوبیانیه و موضع اعلام کردند و مرگ خانم امینی را قتل خواندند نیز روی پله دوم نشانده شدند. عمده روایت دشمن اینگونه است و داستان از خط شروع گفته نمی‌شود و اینگونه چهره‌ای خشن، سرکوبگر وبی‌منطق ازنظام مقدس اسلامی را معتبرسازی و ادراک‌سازی می‌کنند. 🔺طبیعی است،نظامی که به روش انقلابی به حکومت برسد،دشمنان باانگیزه‌ای دارد. اما دشمنی که به اخلاق پایبند باشدنیز به‌نوبه خودارزش و نعمتی است.فاسدالاخلاق‌هاهیچ چیزی برایشان مهم نیست و ازهیچ چیزفروگذار نمیکنند. 🔺حالامی‌توان فهمید چرا امام خامنه ای برای مرحوم یدالله سحابی و بازرگان –به‌عنوان کسانی که جمهوری اسلامی را قبول نداشتند–پیام تسلیت فرستادند. 🔺چون مخالفانی بودند که اخلاق را فدای دشمنی نکردند.حالا از تجزیه‌طلب، منافق وقی‌شدگان ملت اسلامی درسال۱۳۵۷تاصهیونیسم وغرب وحشی در یک جبهه آرایش گرفتند واکنون که قیمتها تاحدودی تثبیت شده است و فسادگران نیزکمرنگ شده‌اند،عرصه دیگری را گشوده‌اند که تصاویر مخابره‌ای آن «دروغ» و «سرکوب» باشد. 🔺این هم بگذرد، ✍اما هم باید درس گرفت و هم عبرت. ✳️و وظیفه نیروهای مومن به انقلاب کبیر اسلامی نشان دادن دائمی پله اول است و این شدنی است. ۱۰ ۸_۹ ۵_۶_۷ ۱_۲_۳_۴👈
📚 ✍ ۹ نوشتار از خاطرات تبلیغی حجت‌الاسلام از سفر به ✅نماز جماعت، پشت شیشۀ رستوران در برزیل ✅کار فرهنگی یک ایرانی برای نیمه شعبان در برزیل ✅توسل مستبصر اهل سنت به امام زمان در برزیل ✅استقبالِ کشیشان برزیلی، از دریافت کتاب آموزه‌هایی از قرآن، به قلم آیت الله خامنه‌ای ✅تعجب زنان برزیلی از نام‌گذاری روز زن در ایران ✅خاطره مبلغ ایرانی از دفتر ایران در برزیل ✅برگزاری جشن میلاد امام علی ✅ماه رمضانِ به یادماندنی در برزیل ✅ردّ پای اسرائیل در مدارس برزیل 💻پایگاه اطلاع رسانی 📡https://hawzah.net/fa/Article/View/117354 ________ 🌴 به ☫ خوش آمدید ☕https://eitaa.com/hoseinieh_IRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌🏴🚩بسم ربّ الحسین🚩🏴🕌 کارشناس سعودی: زمانی به پالایشگاه ما حمله شد، هر چه از امریکا درخواست کردیم پاسخی بدهد کاری نکرد، امروز که به دنبال صلح با ایران و کم کردن تنش ها هستیم امریکا اقدامات شک برانگیزی انجام میدهد، امریکا امپراتوری جنگ است و بدون جنگ امکان بقا ندارد... 🎞کاوش مدیا -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
تهیه و توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی به همت قرارگاه جهادی منطقه‌ای حوزه مقاومت حضرت خدیجه (س) | | 📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇 @jahadgaraan_qom @jahadgaraan_qom
♦️‌ «کنست» در محاصره هزاران معترض صهیونیست 🔹‌ هزاران صهیونیست معترض، پس از تصویب لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی، ساختمان کنست(پارلمان) رژیم اشغالگر قدس را به محاصره خود درآوردند. 🔹‌ همزمان هزاران نفر به خیابان‌های تل آویو ریخته تا به اعتراضات خود علیه این مصوبه کنست ادامه دهند. پ.ن:دعا برای نابودی رژیم صهیونیستی ثواب داره، پایان این رژیم یعنی شروع آرامش و امنیت در غرب آسیا و به خصوص ایران، اسرائیل از بین بره غرب هم نیازی به ادامه ی تحریم ها و فشار به ایران نداره، ناچار به صلح خواهد شد، تمام درگیری های منطقه مرتبط به اسرائیله چون بقای اسرائیل اساسا به نا امنی منطقه گره خورده https://eitaa.com/serat12110
✳️نتیجه جنگ اوکراین به روایت تصویر! https://eitaa.com/serat12110
✳️فتنه بعدی چیست ؟ توفیقات بین المللی دولت رئیسی چه در افزایش فروش نفت و چه در افزایش صادرات غیرنفتی و چه در انعقاد پیمان های دوجانبه و چندجانبه اقتصادی با بکارگیری دیپلماسی عزت و کنار گذاشتن ذلت برجامی، سبب ناکامی دشمن در تحریم ها شده است. حالا نوبت برداشتن قدم بعدی است و آن آوردن نتایج این توفیقات بر سر سفره مردم می باشد. دشمن این شرایط را خوب رصد کرده و به دنبال ایجاد فتنه ای برای جلوگیری از پیروزی نهایی است. بنابراین به احتمال بسیار قوی فتنه بعدی از جنس اقتصادی است. فتنه ای که بر خلاف فتنه ضد حجاب پارسال این بار بسیاری از متدینین را هم باخود همراه خواهد ساخت و جرقه آن بایستی با تصمیم سازی جریان در کسوت کارشناسان اقتصادی و به دست دولت ایجاد شود که می تواند گران کردن بنزین یا آزادکردن نرخ ارز یا هر سیاستی که به انفجار تورمی ختم شود باشد. اتفاقا به نظر می رسد یکی از علل استفاده امام حکیم جامعه از کلیدواژه در نام گذاری امسال هم همین بوده است. لذا زین پس هرکس در هر مسئولیتی که تحت بهانه های مختلف و عناوین رنگارنگ مثلا کارشناسی به دنبال آزادسازی قیمت ها باشد، هم خلاف امر صریح ولایت عمل کرده و هم در زمین دشمن جهت ایجاد فتنه اقتصادی گام برداشته است ... "قاسم اکبری" 🔺️پرسمان سیاسی https://eitaa.com/serat12110
اعزام گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی بیمارستان کامکار با همکاری گروه جهادی انصارالزهرا(س) ♦️ اعزام گروه جهادی پزشکی به خراسان رضوی، خواف، و شهرستان قاسم آباد انجام شد که دراین اعزام به ۵۷۰نفر خدمات پزشکی رایگان و داروی رایگان ازجمله 🔹 دندانپزشکی 🔹 طب سنتی 🔹 داخلی 🔹 عمومی 🔹 زنان و زایمان و ۶۵نفر عمل جراحی ختنه انجام شد. | | 📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇 @jahadgaraan_qom @jahadgaraan_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای کفش واکس زدنِ «انوش معظمی» در کربلا «انوش معظمی» بازیگر نقش حرمله: 🔹با افتخار در کربلا کفش واکس زدم و خاک کفش زائرین را پاک می‌کردم. اگر چیزی هم وجود دارد آبرویی است که خود امام حسین(ع) به من داده است. 🔹سکانس به سکانس حرمله در این سریال، شکستم. اما همه تلاشم را کردم این شکستن،‌ دیده نشود. آدمی برای بازی کردن این نقش سختی می‌کشد، می‌شکند و مو سفید می‌کند. 🔹جایی از من سؤال کردند نقش منفی پیشنهاد شود دوباره بازی می‌کنید گفتم من با افتخار برای اهل‌بیت هر شخصیت منفی که باشد می‌پذیرم و به جان، عوارضش را هم می‌خرم. 📝 مشروح گفت‌وگو را https://tn.ai/2930766 بخوانید. https://eitaa.com/serat12110
🔴جزئیاتی از ضربۀ امنیتی به بزرگ‌ترین تیم تروریستی ۲۰ سال اخیر 🔹یک مقام آگاه: آنچه امروز اعلام شد ضربه‌ای بود که به‌تازگی به بزرگ‌ترین شبکۀ تروریستی ۲۰ سال گذشته فعال داخل کشور زدیم. قصد این تیم‌ها التهاب‌آفرینی، افزایش خشونت و ایجاد جنگ شهری در ایران بود. 🔹سرپل‌های این تیم‌ها در کشورهای همسایه مستقر شده بودند و تسلیحات و تجهیزات لازم را از همان کشورها در اختیار عوامل داخلی خود قرار می‌دادند. مهم‌ترین ویژگی این جریانات، تمایل شدید آن‌ها به کشته‌سازی و افزایش رنگ خشونت در جامعه ایران بود. 🔹در این راستا دو نفر از عوامل ضدانقلاب به‌نام‌های شاهین زحمتکش با نام مستعار شاهین‌لو و تدین طهماسبی، کارمند اسبق وزارت خارجه، فعالیت‌های خود را در فضای مجازی به‌سمت شکل‌دادن شبکه‌هایی برای اقدامات تروریستی جهت‌دهی می‌کردند. 🔹آنچه باعث شد این شبکه ضربه بخورد این بود که از یک بازه‌ای به بعد وارد فاز تروریستی شدند که اولین اقدامشان تلاش برای بمب‌گذاری در مزار حاج قاسم بود. یکی دیگر از عملیات‌هایی که این تیم‌ها می‌خواستند انجام بدهند تلاش برای انفجار مرکز تقویت فشار گاز در ۵۰ کیلومتری یاسوج همزمان با سفر رئیس‌جمهور بود. 🔹در استان‌های مختلف این تیم‌ها دپوی مهمات داشتند. مثلا در تهران بیش از ۸۰ مورد و در فارس بیش از ۱۰۰ مورد دپو انجام داده بودند که کشف و استخراج شدند. این تیم‌ها در کرمان دنبال این بودند که برخی مغازه‌ها را با بمب‌های پرتابی منفجر کنند که بازهم آنجا تحت ضربه رفتند. 🔹کشفیات متعددی مثل ۴۳ بمب آماده انفجار، ۵۵ چاشنی انفجاری، ۲۰ بمب پرتابی، بیش از ۱۰۰ کیلو مواد پیش‌ساز انفجاری از این افراد داشتیم. https://eitaa.com/serat12110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | خدمت رسانی پانزده گروه از دانشجویان جهادی به روستائیان استان قم ♦️در ادامه اجرای طرح عهد خدمت، پانزده گروه از دانشجویان جهادی، هم‌اکنون مشغول خدمت‌رسانی به روستائیان استان هستند، این طرح تا پایان تابستان ادامه دارد. | | 📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇 @jahadgaraan_qom @jahadgaraan_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا رحمت کند پدر ومادرانی را که عشق به حسین را از کودکی به ما اموختند ... من نمک گیرِ تو و اجداد و اولادِ توام تا زِ چایِ روضه‌ات یک استکان دادی حسین ‏‪| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
2023_07_24_20_10_13.mp3
31.33M
🏴 منبر شب هفتم محرم الحرام با موضوع نقش عالمان دنیا دوست و جاهلان جمودگرا در إنزوای جبهه حق 🏴🌹🏴🌹🏴 🌻 دعوت هستید به کانال آواز پر جبرئیل👇 @eshraghe110
♻️ چرا شما با روسیه و چین که کشور کمونیست هستند و خدا را قبول ندارند دوست هستید ولی با غرب، آمریکا و اروپا که خدا را قبول و حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) را قبول دارند و حداقل اهل‌کتاب هستند با آن‌ها در جنگ و ستیز هستید؟! 🔍 پاسخ از قرآن: 🔆 لایَنْهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ 📖 سوره ممتحنه، آیه ۸ 🔅 خدا شما را (از نیکى‌کردن و رعایت عدالت) نسبت به کسانى‌که در امر دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهى نمى‌کند؛ چرا که خداوند عدالت‌پیشگان را دوست دارد.. 🔆 إِنَّما یَنْهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذِینَ قاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ وَ ظاهَرُوا عَلى إِخْراجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ 📖 سوره ممتحنه، آیه ۹ 🔅 شما را تنها از دوستى و رابطه با کسانى نهى مى‌کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانه‌های‌تان بیرون راندند یا به بیرون راندن شما کمک کردند و هر کس با آنان رابطه‌ی دوستى داشته باشد ظالم و ستم‌گر است..! ✍ تدوین: فاطمه نصرتی
1️⃣ نقد سخنان مولوی عبدالحمید در خصوص توسل به واسطه ها بخش اول بسم الله الرحمن الرحیم امام جمعه محترم زاهدان جناب آقای عبدالحمیدزهی سلام علیکم انا لله وانا الیه راجعون به استحضار می رساند که کلیپی صوتی و تصویری از خطبه های نماز جمعه جنابعالی در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است که حاوی مطالبی است که نیاز به تذکر و بازنگری و بازبینی دارد . امید است که این تذکرات برادرانه و خیرخواهانه سودمند واقع شود چه اینکه قرآن کریم فرمود: *وذکر فان الذکری تنفع المومنین* . چکیده مطالبی که جنابعالی در آن خطبه ایراد نمودید به شرح زیر است: ۱-چون خداوند متعال به ما نزدیک است و از ما دور نیست و به حاجت های ما آگاه است دلیلی ندارد که حوائج خود را مستقیماً از خدا نخواهیم و به جای درخواست مستقیم از خدا، به واسطه ها متوسل شویم و در نزد آن ها عرض حاجت کنیم . ۲-در آیات قرآن کریم هیچ جا نه تنها از ما خواسته نشده است که برای عرض حاجت به واسطه ها متوسل شویم بلکه شدیداً از آن نهی شده است و این کار از مصادیق «من اضل ممن یدعو من دون الله » و « الذین یدعون من دون الله» شمرده شده است. ۳- در هیچ روایت و یا نقل سیره صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیامده است که برای عرض حاجت پیش خداوند، به واسطه ها متوسل شده باشند. این بود خلاصه فرمایشات شما در خطبه نماز جمعه. حال جا دارد به نقد و بررسی این ادعاها بپردازیم و ببینیم در ترازوی نقد و تحلیل تا چه حد این ادعاها و اظهارات از وزن و اعتبار و حقانیت برخوردار است. استحضار دارید که مجال آن نیست که بحث را به صورت مفصل مطرح کنیم ، به همین خاطر در نقد هر مورد تنها به ذکر چند نمونه بسنده می کنیم. نقد و بررسی بند ۱ اگر دلیل این است که خداوند چون به ما نزدیک است نباید به واسطه ها متوسل شویم چون خود خداوند شنوا و بینا و قادر و رحیم است و خود عهده داره اجابت درخواست ها می شود ، به همین دلیل باید اعتقاد داشته باشیم که در هیچ موردی، واسطه‌ای در فعل خداوند نقش‌آفرینی ندارند در حالی که می دانیم اساس نظام تکوین و تشریع بر نقش آفرینی واسطه‌ها است. به عنوان نمونه بر اساس قرآن کریم و روایات، فرشتگان واسطه در تدبیر امور جهانند ( والمدبرات امرا ) جبرئیل واسطه در رساندن وحی و تعلیم معارف و علوم الهی است و میکائیل واسطه در رساندن روزی به مخلوقات است و عزرائیل واسطه در قبض ارواح و اسرافیل واسطه در نفخه صور برای اماته و احیا است. پیامبر اکرم و همه پیامبران که صلوات خداوند بر آنها باد واسطه در ابلاغ وحی و ارشاد و هدایت بندگان هستند. آیا وجود این واسطه ها را می‌توان دلیل بر عجز و ضعف خدا و یا دور بودن حدا از مخلوقات دانست؟ مسلمانان با استناد به آیات و روایات فراوان معتقد به شفاعت انبیا و اولیا در قیامت هستند یعنی با شفاعت این بزرگواران در پیشگاه خداوند در قیامت بسیاری از گناهکاران، مشمول رحمت و مغفرت الهی می شوند و به بهشت می روند. پرسش این است که چرا خداوند رحمت و مغفرت خویش را بدون وساطت این بزرگواران شامل حال گناهکاران نمی سازد؟ آیا خداوند به وضع و حال بندگان خود آگاه نیست و یا کمبود و کاستی در رحمت و مغفرت او وجود دارد؟ اساساً اگر دلیل این است که خداوند به ما نزدیک است و خود آگاه به وضع و حال بندگان است باید گفت بر اساس این دلیل دیگر چه نیازی است که ما دعا کنیم و به زبان حاجت خود را اظهار کنیم چرا از ما خواسته است که لزوماً درخواست‌های خود را بر زبان جاری کنیم؟ آیا می توانیم بگوییم آیات و روایاتی که بر دعا کردن و حاجت خواستن توصیه و تاکید دارد معنایش این است که خداوند العیاذ بالله به وضع و حال ما آگاه نیست و یا نیازمند به این است که ما نزد او اظهار حاجت کنیم؟! قطعاً پاسخ همه این پرسش ها منفی است. بنابر این استدلال جنابعالی که چون خداوند به ما نزدیک است و از وضع و حال ما آگاهی دارد و خود قادر بر رفع حاجت ما است دیگر معنا ندارد که ما از طریق واسطه ها از او حاجت بخواهیم از اساس مخدوش و فاقد اعتبار است. پاسخ بند ۲ در اینجا تنها به عنوان نمونه به چند آیه از آیاتی که توسل به انبیا و اولیای الهی در آن ها تایید شده است اشاره می‌کنیم: الف : *«وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا» رَحِيمًا( نساء/۶۴)* یعنی ما رسولی نفرستادیم مگر بر این مقصود که خلق به امر خدا اطاعت او کنند. و اگر هنگامی که آنان (گروه منافق) بر خود ستم کردند به تو رجوع می‌کردند و به حضور تو می آمدند و از کردار خود استغفار می کردند و تو هم برای آنها استغفار می‌کردی و از خدا آمرزش می‌خواستی، در این حال البته خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یافتند. بخش دوم 👇👇 @hokmrani_masoulaneh
2️⃣ نقد سخنان مولوی عبدالحمید در خصوص توسل به واسطه ها بخش دوم بر اساس استدلال جنابعالی چه دلیلی وجود دارد که خداوند به گناهکاران توصیه می کند که برای پذیرش توبه و استغفار خویش هم خود استغفار کنند و هم به نزد پیامبر اکرم بروند و از او بخواهند که برای بخشش گناهان و پذیرش توبه آنها، برای آنها طلب آموزش و استغفار کند؟ ب : *وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَلّوْا رُءُوسَهُمْ وَرَأَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ وَهُمْ مُسْتَكْبِرُونَ( منافقون/۵)* یعنی هر گاه به آنها گویند: بیایید تا رسول خدا برای شما (از خدا) آمرزش طلبد سر بپیچند و بنگری که با تکبر و نخوت (از حق) روی می‌گردانند. در این آیه نیز به منافقان دستور داده شده است که برای قبولی توبه و بازگشت آنها در پیشگاه خدا، به نزد پیامبر بروند تا پیامبر برای آنها از خداوند طلب آموزش کند تا خداوند آنها را ببخشد و توبه آنها را بپذیرد. ج : *قالُوا یا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنّا کُنّا خاطِئِینَ قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»( یوسف/ ۹۷ و ۹۸)* «گفتند: «اى پدر! براى گناهان ما آمرزش خواه و استغفار کن که ما خطاکار بودیم. گفت: به زودى از پروردگارم براى شما آمرزش مى خواهم که او، همانا آمرزنده مهربان است». در این آیه آمده است که فرزندان یعقوب برای پذیرش توبه و آمرزش گناهان خود به نزد پدر می روند و به او متوسل می شوند و از او می خواهند که برای آنها از خداوند طلب آمرزش کند. جالب این است که حضرت یعقوب در پاسخ آنها نفرمود که خداوند به شما نزدیک است و خودتان بی واسطه از او تقاضا کنید و او حاجت شما را برآورده می کند و توسل به بنده خدا برای براوردن حاجت، امری نامعقول و یا شرک است، بلکه حضرت یعقوب درخواست آنها را اجابت می کند و به آنها قول می دهد که برای آمرزش آنها وساطت کند و از خداوند برای آنها طلب آمرزش نماید. د : *وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَنْ نَصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَىٰ بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ ۚ(بقره/۶۱)* یعنی (به یاد آرید) وقتی که به موسی اعتراض کردید که ما بر یک نوع طعام صبر نخواهیم کرد، از خدای خود بخواه تا برای ما از زمین نباتاتی برآورد مانند سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز. موسی گفت: آیا می‌خواهید غذای بهتری را که دارید به پست‌تر از آن تبدیل کنید؟ در اینجا نیز می‌بینیم بنی اسرائیل به حضرت موسی متوسل می شوند و از او می خواهند که از خداوند برآوردن حاجت آنها را بخواهد. جالب این است که حضرت موسی به آنها نمی فرماید که این درخواست شما شرک و یا غیر معقول است بلکه می گوید که این حاجت و درخواستی دارید به سود شما نیست. ه : *«وَلَمَّا وَقَعَ عَلَيْهِمُ الرِّجْزُ قَالُوا يَا مُوسَى ادْعُ لَنَا رَبَّكَ بِمَا عَهِدَ عِنْدَكَ ۖ لَئِنْ كَشَفْتَ عَنَّا الرِّجْزَ لَنُؤْمِنَنَّ لَكَ وَلَنُرْسِلَنَّ مَعَكَ بَنِي إِسْرَائِيل »* یعنی: چون بلا بر آنها واقع شد گفتند که ای موسی، خدایت را به عهدی که با تو دارد بخوان (تا این عذاب و بلا را از ما دور کند)، که اگر رفع بلا کردی البته ایمان به تو می‌آوریم و بنی اسرائیل را به همراهی تو می‌فرستیم. در اینجا نیز قبطیان برای رفع عذاب خداوند از خود، به نزد حضرت موسی می روند به او متوسل می شوند . و جالب این است که می گویند با توجه به منزلتی که در پیش خدای خودت داری از او بخواه که عذاب را از ما بردارد. فایل توجه این است که حضرت موسی نه تنها آنها را از این درخواست منع نمی کند بلکه از آیات دیگر استفاده می شود که درخواست آنها را اجابت می کرده است و از خداوند رفع عذاب آنها را درخواست می نموده است و خداوند هم درخواست حضرت موسی را اجابت می کرد نقد و بررسی بند ۳ در منابع روایی سنی و شیعه روایات و حکایات متعددی وجود دارد که در صدر اسلام توسل جستن به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم امر عادی بود وصحابه پیامبر اکرم ص برای عرض حاجت خویش به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم متوسل می‌شدند. روایات فراوان است تنها به عنوان نمونه به چند مورد اشاره می کنیم. الف : مفسر بزرگ اهل سنت، ابن‌کثیر، در ضمن تفسیر آیه ۶۴ سوره نساء ، این حکایت مشهور را نقل کرده است که شیخ ابومنصور صباغ از عتبی نقل می‌کند. او می‌گوید: من نزدیک قبر نبی اکرم(ص) نشسته بودم که مردی اعرابی آمد و گفت: السلام علیک یا رسول الله. من این قول خدا را شنیده‌ام که می‌فرماید: ولو انهم اذ ظلموا انفسهم جاؤوک.... آمده‌ام در حالی که از گناهم طلب آمرزش کرده، تو را در پیشگاه خداوند عالم شفیع خود قرار می‌دهم. بخش سوم 👇👇 @hokmrani_masoulaneh
3️⃣ نقد سخنان مولوی عبدالحمید در خصوص توسل به واسطه ها بخش سوم یا خیر من دفنت بالقاع اعظمة فطاب من طیبهن القاع والاکم نفسی الفـداء لقبر انت سـاکنه فیه العفاف و فیه الجود و الکرم آن مرد این اشعار را انشا کرد و رفت. در این هنگام خواب بر من غالب شد. رسول خدا را در خواب دیدم که فرمود: ای عتبی خودت را به اعرابی برسان و به او بشارت بده که خداوند او را بخشیده است. ( مختصر تفسیر ابن کثیر جلد ۱ ص ۱۰ و نیز تفسیر ثعالبی جلد ۱ ص ۲۵۷) بیضاوی، مفسر بزرگ دیگری از اهل سنت، می‌گوید: این خطاکاران پیش رسول خدا معذرت‌خواهی می‌کردند و رسول اکرم هم شفیع آنها می‌شد و خدا نیز آنها را می‌بخشید. رسول خدا حق دارد که عذر آنها را بپذیرد و برای آنها شفاعت کند؛ گرچه جرمشان بزرگ باشد. منصب رسول خدا این است که اهل کبائر را شفاعت کند.( تفسیر بیضاوی جلد ۱ ص ۲۲۲) ب : قرطبی در تفسیر الجامع لاحکام القرآن آورده است: ابوصادق از حضرت علی(ع) نقل می‌کند که سه روز پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، مردی اعرابی آمد و خود را بر قبر نبی اکرم(ص) انداخت و خاک قبر پیامبر اکرم(ص) را به سر گرفت و گفت: ای رسول خدا(ص)، فرمان دادی، ما اطاعت کردیم و یکی از آیاتی که بر تو نازل شده این است: «ولو انهم اذ ظلموا انفسهم....» من بر نفس خود ظلم کرده‌ام وتو برایم طلب آمرزش کن. در این حال، از قبر پیامبر اکرم(ص) صدا آمد: خدا تو را بخشیده است. ( تفسیر الجامع لاحکام القران، قرطبی، ج ۵ ،ص ۲۶۵) امام مفسران اهل سنت، فخرالدین رازی، در تفسیر؛آیه مزبور می‌گوید: ممکن بود بدون استغفار رسول اکرم(ص) توبه آنها پذیرفته شود، اما وقتی استغفار رسول خدا(ص) به توبه آنها ضمیمه شود، قبول توبه حتمی خواهد بود. ( تفسیر کبیر فخر رازی جلد ۶ ص ۱۰ و ص ۱۶۶) ج : از عثمان‌بن‌حنیف روایت شده است: مرد نابینایی خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و گفت: *«ادع‌الله ان‌یعافینی، فقال: ان شئت دعوت و ان شئت صبرت فهو خیر، فقال فادعه فامره ان‌یتوضأ فیحسن وضوئه ویصلی رکعتین و یدعوالله بهذا الدعا: اللهم انی اسئلک واتوجه الیک بنبیک نبی‌الرحمة یا محمد انی اتوجه بک الی ربی فی حاجتی لتقضی اللهم اشفعه فیّ»( سنن ابن ماجه ج ۱* ص۴۴۱ و مسند احمد، ج ۴ ص ۱۳۸) ای رسول خدا، از خدا بخواه که به من عافیت دهد. پیامبر فرمود: اگر خواستی دعا می‌کنم و اگر خواستی صبر کن و صبر برای تو بهتر است؛ گفت: دعا بفرما. پیامبر به او دستور داد: با دقت تمام وضویی نیکو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و بعد از آن چنین دعا کن: خدایا! از تو می‌خواهم به وسیله پیامبرت که پیامبر رحمت است و به سوی تو متوجه می‌شوم تا حاجتم برآورده شود. خداوندا! او را شفیع من قرار بده.» ابن‌حنیف گوید: *«فوالله مافرقنا وطال بنا الحدیث حتی دخل علینا لم‌یکن به ضر؛* به خدا سوگند، ما متفرق نشده بودیم و سخنی طول نکشیده بود که آن مرد بر ما وارد شد، در حالی که گویا هیچ آفتی در او نبود.» ابن‌ماجه و حاکم و دیگران این روایت را صحیح دانسته‌اند.( سنن ابن ماجه ج ۱ ص ۴۴۱ و سنن ترمذی جلد ۴ ، ص ۲۵۵ و حاکم ، مستدرک ، ج ۱ ص ۳۱۳) مضمون حدیث بسیار روشن است و جای هیچ گونه توجیه و تأویل نیست. پیامبر اکرم(ص)، خود، دعا نفرموده، بلکه به او آموخته است که چگونه به پیامبر توسل جوید و از خداوند منان بخواهد. آن فرد نیز رسول اکرم(ص) را وسیله و شفیع خود پیش خدا قرار داده است. همه دانشمندان دربارة سند حدیث مذکور متفقند. د : جابربن‌عبدالله انصاری از پیامبر اکرم(ص) روایت می‌کند: *«من قال حین یسمع النداء (الاذان) اللهم ربّ هذه الدعوة والصلواة القائمة آت محمد الوسیلة والفضیلة وبعثه مقاماً محموداً الذی وعدته حلت له شفاعتی یوم القیامة؛* هرکس به هنگام شنیدن اذان بگوید: خدایا، ای صاحب این دعوت‌نامه و نماز به پا داشته شده، به محمد وسیله و فضیلت بده و او را به مقام پسندیده‌ای که وعده کرده‌ای برسان، شفاعت من در روز قیامت به او خواهد رسید.» رسول خدا(ص) در این حدیث از مسلمانان خواسته که وسیله بودن آن حضرت را از خدا طلب کنند. ( صحیح بخاری ج ۱ ص ۲۰۸ و نسائی ج ۲ ص ۸۲۷ ) بخش چهارم 👇👇 @hokmrani_masoulaneh
4️⃣ نقد سخنان مولوی عبدالحمید در خصوص توسل به واسطه ها بخش چهارم و پایانی ه - از ابوسعید خدری نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: *«ما خرج رجل من بیته الی الصلاة و قال: اللهم بحق السائلین علیک و بحق من مشایی هذا فانی لم اخرج اشراً ولابطراً ولا ریاء ولاسمعة و خرجت اتقاء سخطک وابتغاء مرضاتک فاسلک ان تعیذنی من النار وان تغفر ذنوبی انه لایغفر الذنوب الا انت الا اقبل الله علیه بوجهه واستغفر له سبعون الف ملک. ( سنن ابن ماجه ج ۱ ص ۲۵۶ و مسند ابن حنبل، ج ۳ ، ص۲۱)* هر کس از خانه خارج شود و این دعا را بخواند، خداوند به او رو می‌آورد و هفتاد هزار فرشته برای او طلب آمرزش می‌کنند: خدایا! به حق سائلان درگاهت و به حق این راه رفتن من که از جهت نافرمانی و خوش‌گذرانی و ریا و سمعه نیست، بلکه برای پرهیز از خشم تو و جست‌جوی خشنودی توست، از تو می‌خواهم که مرا از آتش جهنم پناه دهی و گناهان مرا ببخشی که کسی جز تو گناهان مرا نمی‌بخشد.» در این حدیث پیامبر گرامی(ص) به مردم یاد می‌دهد که به هنگام درخواست حاجت از خداوند، به سائلان درگاه ربوبی که همان صالحان و اولیای الهی‌اند توسل بجویند و آنها را واسطه قرار بدهند. و : زمانی که فاطمه بنت اسد از دنیا رفت، پیامبر خدا در هنگام دفن او چنین دعا فرمود: *«الله الذی یحیی و یمیت و هو حی لایموت اغفر لامی فاطمه بنت اسد و وسع علیها مدخلها بحق نبیک والانبیاء الذین قبلی. ( کنز العمال، ج ۱۲، ص ۱۴۸ و المناقب خوارزمی, ص۴۷)* خداوند زنده می‌کند و می‌میراند و زنده است و نمی‌میرد. خدایا! مادرم فاطمه بنت اسد را بیامرز و جایگاه او را وسیع گردان؛ به حق پیامبرت و به حق پیامبران پیش از من.» در این روایت، پیامبر اکرم(ص) خود و انبیای ماسبق را وسیله قرار داده است. از این سیره پیامبر اکرم(ص) فهمیده می‌شود که انبیا در عالم برزخ زنده‌اند و می‌توانند مورد توسل قرار گیرند. از مباحث گذشته به خوبی روشن می‌شود که آیاتی مانند: *«من اضل ممن یدعو من دون الله » و « الذین یدعون من دون الله»* دلالت بر نهی از توسل به انبیا و اولیا ندارد بلکه ناظر به معنای دیگری است. با توجه به سیاق این گونه آیات می توان ادعا کرد که این آیات ناظر به بت پرستان و همه کسانی است که غیر خدا را می پرستند و از آنها حاجت می خواهند. منظور از من دون الله، منهای خدا و به جای خدا است. یعنی کسانی که برای غیر خدا در کارها و برآوردن حاجات، شأن استقلالی و ربوبی قائلند. یکی از بهترین شواهد بر صحت این مدعا این است که یقیناً هر نوع درخواستی از دیگری شرک و مورد مذمت نیست اگر چنین بود باید همه اهل عالم و نیز همه مسلمان ها مشرک باشند چون همه از همدیگر درخواست ها و تقاضاهایی داریم. آنچه در اینجا آوردیم حقیقتا بخش بسیار ناچیزی از ادله و منابع و ماخذ است که بر جواز و مشروعیت و بلکه مرغوبیت و مطلوبیت موکد توسل به انبیا و اولیای الهی برای درخواست حاجات در پیشگاه خداوند دلالت دارد. *والعاقبة للمتقین* ✍️ امیر علی مصلح 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
این خبر کوتاه، به اندازه هشتاد سال جنایت شیاطین در غرب آسیا، پیام دارد: « السودانی نخست وزیر عراق، سفارت سوئد را به مرکز تعلیم قرآن تحویل داد» السودانی نشان داد چرا غرب‌گراهای عراق و‌سعودی و جریان های مختلف عراق و.... چندین سال مخالف نخست‌وزیری او بودند.