درس 157قثه الاذارع.MP3
39.6M
درس 157 - دعای 37 صحیفه- عدم استحقاق دستمزد در قبال خدمت - تامین خادمان توسط نظام ( نظریه ارتزاق ) به هدف جامعه خدمتگذار وظیفه مند با اصل شکر ( خدمت بی مزد و منت)✍️ 18/2/98
درس 156 فقه الاداره.docx
16.3K
چهارشنبه 17/2/99-12رمضان 1441 – 6مه2020 درس 156 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی - استنباط اهداف و اصول نظام برناه ریزی – اخبار صحیفه سجادیه دعای 36
و كان مِن دعائِه عليهالسلام اِذا نَظَرَ اِلَى السَّحابِ وَ البرقِ وَ سَمِعَ صَوْتَ الرَّعْدِ
«دعاهنگامىکه به ابر و برق نظر مىکرد»
مقدمه :
رعد و برق دو آیه ربانی هستند به عنوان ریزش نعمات و برکات آسمانی و ارزاق حیاتی مثل خیلی از رویش ها و زایش ها که توام با درد وآه و صدا است و ترس ناشی از آنها ترسی مقدس است و گاه نماز آیات هم برآن مترتب میشود و اصلتا و تکوینا نوعی تسبیح ملکوتی است که باید با آن هماهنگ شد و خدای منان را تنزیه نمود از هر نوع کاستی ،و از خدا خواست که این دو آیه را زمینه فراوانی نعمات قرار دهد و در فرهنگ عبادی همواره تسبیح و حمد با هم هستند که بارزترین این همراهی در رکوع و سجود نماز است لذا وقتی به همراه رعد تسبیح گو میشویم حمد و شکر را نیز باید پیشه نماییم تا نعمات نازله به برکات باقیه تبدیل شوند و بهره وافی از آنها برده شود تولیدات کارخانه های و خانه ای هم نوعا دارای سرو صدای خاص خود و جرقه و برق ویژه خود است است با درجات مختلف مانند صدای ریسندگی ، قلم زنی و صنعتگری و آهنگری و.... این صدا ها را خداوند دوست دارد چراکه تسبیح و تحمید کار و تلاشند در دعای 36 این رعد و برق مورد تحمید و تمجید واقع میشوند هدف از این رعد و برق اعلان وفور نعمت است و اصولا تبلیفات مثبت و موثر از اصول راهبردی است که نظام برنامه ریزی باید بر اصل تبلیغ رسا ور سانه ای تاکید ورزد تا رونق اقتصادی
درس 161 فقه الاداره -.docx
24.8K
1شنبه 21/2/ 99- 16رمضان 1441- 10مه2020- درس 161 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – دعای 42 صحیفه سجادیه
و كانَ مِن دُعائِهِ عليهالسلام عِنْدَ خَتْمِ الْقُرآنِ
«دعا به وقت ختم قرآن»
مقدمه :
قر آن ،بنیان زندگی ، چراغ راه ، قانون حرکت ، شفای انحرافات و خرافات ، کتابی مشروعیت بخش و مقبولیت آفرین و.. است که سند حقانیت رسول خدا ص و برنامه عمل اوست قرآن کتاب اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی است این کتاب باید دانسته ، خوانده و مورد عمل واقع شود کلیه نظامات و نظریات اسلامی ملهم و متخذ از آن هستند و الا فاقد وجاهت اند این قرآن باید حفظ شود ، تلاوت و ترتیل ، ترجمه و تفسیر ، آن مورد عنایت جدی نظام برنامه ریزی قرار گیرد "جامعه قرآنی" هدف برنامه ریزی و ختم تخصصی آن برای کلیه تخصص ها از اصول این برنامه ریزی است مثلا ختم پزشکان ، مهندسان ، نظامیان ، مدیران ، مربیان و.... هرکدام با رویکرد خاص هر تخصص از اصول راهبردی است نظام پزشکی یک دور کل قرآن را با نگاه پزشکی ختم کنند و همین طور سایر تخصص ها و تمحض ها . البته ختم عام هم خوب است برای عوام ولی ختم خواص موثر تر وکارآمدتر است دعای 42 صحیفه سجادیه ما را به این تحلیل وادار کرده است :✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
nvs 31 jtsdv lndvdjd rv hk.docx
17.5K
شنبه ۲۰/۲/۹۹/ - 15رمضان 1441- 9مه2020- درس31 تفسیر مدیریتی قران[سوره البقرة (2): آيات 254 تا 255]
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ (254)
...... و آنقدر مالیات مهم است که مردم را از عواقب عدم پرداخت آن میترساند ضمنا اهمیت نظام اقتصادی هم فهمیده میشود که عمده آن تامین بودجه است که توام با برنامه ریزی است نوعا در لسان سازمانی به برنامه و بودجه معروف است وبودجه را باید مردم تامین کنند زیرا مامور به اقامه قسط هستند در نظام مردم سالار دینی که رهبری و نظام را با ختیار خود انتخاب میکنند ومامور به تقویت و حفظ این نظام هستند لذا تامین بودجه از تکالیف مردم است که با قصد قربت به خدا وند انجام میگیرد (والله العالم)✍️
درس 155 فقه الاداره.docx
14.7K
چهارشنبه 17/2/99-12رمضان 1441 – 6مه2020 -درس 155 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی - استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی - اخبار -صحیفه سجادیه دعای 35
و كان مِن دعائِه عليهالسلام فِىالرِّضا اِذا نَظَر اِلى اَصحابِ الدُّنيا
«دعا در مقام رضا»
مقدمه
رضایت مدنی ، سازمانی ، شغلی و..... یک هدف مهم در نظام برنامه ریزی است که اصول خود را دارد من جمله تامین بسته های معیشتی ، معنوی ، بهداشتی ، رفاهی ، امنیتی ، شخصیتی و... در راس رضایت ها رضایت ربوبی است که بندگان به قضا و قدر الهی خوشنود باشند و ذره ای سخط و غضب و غصه از خود ابراز ننمایند و این رضایت طرفینی است که با نماد ( راضیه و مرضیه ) معروف است که وصف دو سویه نفس مطمئنه است اگر این رضایت تحقق یابد سایر رضایت های مذکوره متحقق میشود . در ادبیات عرفانی معرفتی رضایت یک مقام است که باید برای رسیدن به آن تعاضد و تعاون باشد در دعای 35 امام ع راه کسب مقام رضا را یاد میدهند که یک هدف برنامه ریزی است . و تامین این هدف کمک به تحقق حیوه طیبه است :
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رِضًى بِحُكْمِ اللَّهِ، شَهِدْتُ اَنَّ اللَّهَ قَسَمَ مَعايِشَ
سپاس خداى را به عنوان رضا خشنودى به حکمش، گواهى مىدهم که خداوند معیشت بندگانش را✍️
درس 163 فقه الاداره.MP3
13.26M
فقه الاداره 163- بخش دوم دعای 47 ( پیامبر شناسی )✍️
درس 162 فقه الاداره.MP3
29.4M
فقه الاداره 162 - قسمت اول دعای 47 عرفه (خدا شناسی )✍️
تفسیر 30 مدیریتی.MP3
15.03M
درس 30 تفسیر مدیریتی قرآن ✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 158 فقه الاداره.docx
14.9K
5شنبه 18/2/99 – 13 رمضان 1441 – 7مه 2020- درس 158 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 38
«دعادر پوزش از مظلمه مردمان» و كان مِن دعائِه عليهالسلام فِى الاعْتِذارِ مِنْ تَبِعاتِ الْعِبادِ وَ مِنَ التَّقْصيرِ - فى حُقوقِهِم وَ فى فَكاكِ رَقَبَتِهِ مِنَ النّارِ
مقدمه :
مظالم در زندگی پدید می آیند و از آن اجتنابی نیست مهم ندامت ، عذر خواهی ، جبران و اصلاح نسبت به آن و نیز عدم بی تفاوتی و غفلت از آن است مباد بدون رد مظالم دنیا را ترک کنیم که عقاب آن الیم و عظیم است در زندگی مدنی و سازمانی و خانوادگی همواره در معرض پدیداری مظلمه هستیم که خود آگاه یا ناخود آگاه اتفاق می افتند که نوعا حق الناس هستند و مانع رشد و تعالی روحی میشوند و مایه عذاب وجدان خواهند شد امام ع در دعای 38 نوع برخورد با مظالم را یاد میدهند مظالم که جبران شوند راه برای ازادی از اتش هموار میگردد چه بسا پیروز یهایی که آلوده به مظالم هستند وهمین باعث تبدیل آنها به ناکامی میشود مظالم مانند آلودگی هستند که باعث تلخی و کندی زندگی میشوند وانواع و اقسام دارند که در جای خود آمده است از دلشکستن ، رنجاندن ، معطل کردن ، تضییع حق ، صد راه شدن ، زیرآب زدن ، آبرو بردن ، خسارت زدن و.... میتوان به عنوان مصادیق آن نام برد که شاید نوعا غیر عمدی و از روی غفلت و ناآگاهی و قصور بوده باشد لذا جبران آن سخت تر است.رد مظالم همواره برای پاک نمودن مال و جان و زندگی در فرهنگ اقتصادی ما جا افتاده است رد مظالم از اصول برنامه ریزی ✍️
درس 162 فقه الاداره - دعای عرفه 1.docx
48K
دو شنبه 22/2/99- 17رمضان 1441- 11مه 2020-درس 162 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی - استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی - اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 47 -وَ كانَ مِنْ دعائِهِ عليهالسلام فى يوم عَرَفَة
«دعاى آن حضرت در روز عرفه»
مقدمه :
خداشناسی ، رسول شناسی ،امام شناسی ،خود شناسی ، انسان شناسی و... فرآیند عرفه را تشکیل میدهند اصولا عرفان و معرفت اساس ایمان است ( الایمان معرفة) بدون معرفت مرگ و زندگی مظروف جاهلیت است جاهلیت اولی یا ثانیه . جریان زلال معرفت در دعای عرفه سجادیه موج میزند ( مثل دعای عرفه حسینیه ) ارتباطات معرفتی زندگی و مرگ را با ز تعریف میکند و اصولا اول الدین معرفه الجبار است خداشناسی مبنای رهبر شناسی و هردو مبنای پیرو شناسی است رهبری و پیروی اساس سیاست است وسیاست اساس مدینه فاضله است وساسه العباد معصومان هستند سیاستی آگاهانه و آگاهی بخش در این راستا هم نوای با امام میشویم : ✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 159 فقه الاداره.docx
18.9K
شنبه 20/2/ 99- 15رمضان 1441- 9مه2020- درس 159 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – دعای 39 صحیفه سجادیه
و كان مِن دعائِه عليهالسلام فى طَلَبِ العَفْوِ وَ الرَّحْمةِ
«دعادر طلب عفو و رحمت»
مقدمه:
دردعای قبل از مظلمه هایی که از عباد سرزده طلب جبران نمود ودر این جا به عکس هر مظلمه های با او وارد شده است عفو میکند تا آن فرد که احتمالا نا خود آگاه جنین کرده بارش سبک شود و اگر موفق به رد مظالم نشده است برگردنش نماند در حقیقت دعا برای عفو صاحبان مظالم است فرهنگ عفو خواهی و عفو کردن که فرهنگ پاک کردن نامه اعمال از مظالم عباد است جامعه ای پاک و بدون کینه بار می آورد که همان حیوة طیبة است لذا عفو یک اصل راهبردی است به هدف مدینه طیبه و منوره که در آن اثری از انتقام نیست انتقامیکی از جنود جهل است نظام برنامه ریزی باید راه کار های نهادینه سازی " عفو" را در جامعه ارائه دهد ✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 166 فقه الاداره.MP3
27.95M
166- نمازجمعه ستون خیمه نظام دینی✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 160 فقه الاداره.MP3
27.75M
فقه الاداره 160
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 161 فقه الاداره.MP3
20.87M
فقه الاداره 161✍️
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 168 فقه الاداره.docx
21.1K
و چهارشنبه 24/2/99- 19 رمضان 1441 – 13مه 2020 – درس 167 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف و اصول نظام برنامه ریزی – اخبار – صحیفه سجادیه – دعای 49 –
َكان مِن دعائِه عليهالسلام فى دِفاعِ كَيْدِالأعداءِ و رَدِّ بَأْسِهِمْ
«دعادر دفع نیرنگ دشمنان
مقدمه:
هیچ کس بدون دشمن نیست خدا جعل دشمن میکند برای انبیاء ،شاید مفید است بیداری و رشد ایجاد میکند ریشه دشمنی حسادت ، کینه و لجاجت است گاهی تمام نشدنی هم هست تا مرگ هم ادامه دارد دشمن از دشمنی جدا نیست مکرو کید و توطئه دارد ولی به نتیجه نمی رسد خداوند که جعل عدو میکند راه مبارزه با او را هم یاد میدهد وتیر هایش را منحرف میکند تا آسیب نزند باید از خدای قاهر خواست که دشمن مجعول خودش را خنثی کند بدون نصرت خدا غلبه بر دشمن میسور نیست همان خدایی که نصب دشمن میکند عزل هم میکند البته وقتی که غرض تامین شد حکمت این است که آنقدری که دشمن در تکامل مفید است چه بسا دوست این طور نباشد دشمن راه هایی را می بندد که باید بسته باشد و می شد لذا ناخواسته خدمت میکند والبته دائما باید مواظب او بود تا در دام او نیفتاد و بعد از دفع باید از خداوند تشکر نمود بابت دفع او و نباید دفع او را به حساب خود گذاشت که اول خسران است و این را هم باید دانست که نفس دشمن ترین دشمنان است ممکن است دشمن بیرون ضعیف تر از دشمن درونی باشد و همین طور هم هست لذا اگر اعدی عدو که نفس است مهار شود مهار دشمن بیرونی راحت است و از شر هر دو باید به خدا پناه برد هدف جامعه خالی از دشمنی است و اصول تحقق آن برحذر بودن دائمی از آن✍️