روز جهانی مطبوعات(سوم ماه مه)
طبع یعنی چاپ و نشر مطبوعه یعنی چاپ شده مثل کتاب ، مجله و روزنامه و... برای استفاده عموم و آگاهی بخشی به مردم که قانون اساس آن را از وظائف دولت شمرده است وگفته باید آزاد باشد مگر مخل به مبانی اسلام و مصالح عمومی باشد البته دنیای مجازی تا حدودی مطبوعات را محدود کرد ه است ولی قدرت حذف آن را ندارد بلکه برای استناد سازی نیازمند آنها است اصولا تا مجله و کتاب نباشد دهها کانال و صفحه اجتماعی با هزاران دنبال کننده هیچ کدام اثر علمی ماندگار رزومه ساز علمی محسوب نمیشوند لذا در ام القرای قم ،شهرک چاپ و نشر با وسعت تمام تاسیس شده است . واصولا بدون مطبوعات نمیتوان علم را ازقم و تهران و دیگر شهرها به جهان اسلام و انسان رساند . واصولا قم باید بار انداز تولیدات مطبوعات باشد و سلفچگان هم از اول بدین رویا پرداخته شد ولی از آن آرمان دور شده است میتواند وباید احیا گردد والبته محتوای مطبوعات باید زرد نباشد نباید به هر حیله دنبال مخاطب بود مثل دروان اصلاحات که میخواستند طبق معیار های جامعه مدنی شش میلیون تیراژ روزانه رورنامه داشته باشند این کمیت بالا از کیفیت میکاست مگر با نشر مطالب موهن که جذاب و متفاوت باشد . وبایددولت کاغذ راآسان در دسترس بگذارد و چاپ مطبوعه را آسان و ارزان نماید و اگر درجه شرح صدر هم بالاتر رود جذابیت های مطبوعات بالاتر میرود ✍️
@Qavami
امشب سر مهربان نخلی خم شد
در کیسه به جای نان و خرما غم شد
در خانه دور بیوه ای شیون کرد
همبازی کودک یتیمی کم شد
شهید مرتضی مطهری:
علی ( ع ) در بستر افتاده و ساعت به ساعت حالش وخیمتر میشود و سموم روی بدن مقدس علی ( ع ) بیشتر اثر میگذارد . اصحاب ناراحتند ، گریه میکنند ، ناله میکنند ولی میبینند لبهای علی خندان و شکفته است ، میفرماید : " « و الله ما فجأنی من الموت وارد کرهته و لا طالع انکرته ، و ما کنت الا کقارب ورد ، و طالب وجد » " نهجالبلاغه ، نامه . 23 به خدا قسم آنچه بر من وارد شده است ، چیزی که برای من ناپسند باشد نیست ، ابدا ! شهادت در راه خدا همیشه آرزوی من بوده و برای من چه از این بهتر که در حال عبادت شهید شوم . « و ما کنت الا کقارب ورد ، و طالب وجد » علی ( ع ) یک مثلی میآورد که عرب با این مثل خیلی آشنا بود و آن این است که عرب در بیابانها و به طور فصلی زندگی میکرد و وقتی در یک جا آب و علف برای حیوانات و حشمش پیدا میشد ، تا وقتی که آب و علف بود در آنجا میماند ، بعد در جای دیگری آب و علف پیدا میکرد و میرفت . چون روزها خیلی گرم بود ، گاهی شبها برای پیدا کردن نقطهای که آب داشته باشد میرفتند ، یعنی شبها دنبال آبگردی بودند ( قارب به چنین کسی میگویند ) . حضرت به مردم میگوید : ای مردم ! برای کسی که در شب تاریک دنبال آب بگردد و ناگهان آب را پیدا کند ، چه سرور وشعفی دست میدهد ؟ مثل من ، مثل عاشقی است که به معشوق خود رسیده و مثل کسی است که در یک شب ظلمانی آب پیدا کرده باشد .
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
واندر آن نیمه شب آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن شب قدر که این تازه براتم دادند این بیت همان " « فزت و رب الکعبة » " را میگوید : " از غصه نجاتم دادند " یعنی " « فزت و رب الکعبة » "
"به مناسب تقارن شهادت مرتضی مطهری و مرتضی علی علیه السلام "✍️
@Qavami
فقه الاداره 321و322.docx
26K
📒 #درس_خارج_فقهالاداره
موضوع: فقه الاداره _ فقه نظارت – نظارت بر برنامه – خاتمه – احکام نظارت –{ ضمان نظارت (ترک نظارت موثر یا ترک اصلاحات مکشوفه در اثر نظارت )-تنازع در نظارت}
💠 استاد:
حضرت آیت الله قوامی دامظله
🔰 #متن جلسه ۳۱۱ و ۳۲۲
🗓 سهشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۴
#فقهالاداره
#فقه_نظارت ١۱۳
جلسه برخط خارج فقه الإداره
نیم ساعت پس از نماز صبح👇
https://www.skyroom.online/ch/a32616797/feghh
آدرس کانال دروس بنیاد
فقهی مدیریت اسلامی 👇
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386