🎇 نماز شب
🔴دستورات آيت الحق مرحوم سیّد على قاضى طباطبائى در ماههاى رجب و شعبان و رمضان ، ( بخش اول )
○۱- آگاه و متوجه باش! که ماههای حرام از راه رسید؛ بیدار باش! تا اینکه برای مسافرت خویش توشه برداری، و این فرصت را از دست مده و غنیمت بشمار!
○۲- شبهای آن را به بیداری و روزهای آن را به روزه گرفتن سپری نما، به شکرانه اینکه خداوند لطف خویش را عام و شامل همگان فرموده است.
○۳- و شب را جز به مقدار کمی استراحت و خواب سپری مکن؛ و نماز شب را به نحو تهجد و بیدار و خواب به جای آور (یعنی چند رکعتی نماز بخوان و مقداری بخواب و سپس بیدار شو، و به همین ترتیب عمل نمای تا نافله شب پایان پذیرد)؛ و چه بسیارند عاشقانی که هرگز در شب نمیخوابند!
○۴- و کتاب حق را تلاوت نمای و آن را با بهترین صورت و زیباترین نغمه و آرام آرام قرائت کن؛ چرا که ظلمتها و کدورتها را تبدیل به نور و روشنایی میکند.
○۵- پس تو بهرهمند نشدی، بلکه هیچکس از چیزی به مانند قرآن بهره نبرده است! و هر کس غیر از گفته مرا بگوید سخت در اشتباه فرو رفته، مرتکب خطا شده و گمان او گمان باطلی خواهد بود!
○۶- و سلام بفرست بر اصل قران و فصل آن که مقصود محمّد و آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین بوده و آنان باقیماندگان آلالله هستند و در برابر آنان عبد محض، تسلیم و بدون اراده باش!
○۷- هر کسی در غیر حبّ آنها خود را در ذمه خداوند رحمان در آورد و به اندازه ذرهای از محبّت غیر آنها در دل راه دهد، او محققاً گمراه شده و منکر نعمت ولایت آنها شده؛ و در این انکار خود نعمتهای پروردگارش را از دست داده است.
○۸- پس محبّت به آنها محبّت به خداوند است، و در این صورت تو خود را در پناه حبِّ خداوند در آور؛ ایشان ریسمان مستحکم الهی هستند، پس به این ریسمان چنگ بزن.
○۹- و درباره قرآن کوتاهی مکن، و آن را از روی لهو و لعب قرائت منمای و بهم معانی آن دقت کن تا به واسطه دقت در قرآن به بالاترین قلّه از قلل مجد و شرف نائل آیی.
○۱۰- و در هر حال بر تو باد به ذکر و یاد خدا؛ و مبادا کوتاهی کنی در قرائت قرآن و ذکر پروردگار! و هیچگاه در این مورد عذر نیاور که: چگونه و چه مقدار به یاد او باشم. (یعنی اشتغال به امور دنیوی و تراکم مشاغل تو باعث نشود که در این دو مهم سستی و تکاهل ورزی و آن را به عنوان عذر برای خویش تلقی نمایی)
○۱۱- این ماهها (رجب و شعبان و رمضان) قرقگاههای خداوند است؛ پس در این قرقگاه داخل شو، اما حرمت آن را پاس بدار و آنها را معظم داشته، ملتزم به رعایت آداب آن باش.
○۱۲- پس هر کسی که به خداوند معتصم شود ، خود را در صراط او مییابد. و اگر گفتی «ربیالله»، ای گوینده، روی این کلام ایستادگی نمای و دست از آن برندار!»
🕊✨ أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج بحق حضرت زینب سلام الله علیها✨🕊
#بهار_مهدوی
@Excerpt
✅ به کوری چشم وهابی ها
✅ به کوری چشم صهیونیستها
✅ به کوری چشم یانکی ها
✅ به کوری چشم معاندین
✅ به کوری چشم منافقین بد طینت
✅ به کوری چشم براندازهای مزخرف پلاستیکی قابلمه ای 😁
✅ به کوری چشم همه دشمنان انقلاب
✅ به کوری چشم همه بدخواهان این ملت و کشور
✅ به کوری چشم همه نوکران پست و رذل دشمن
✅ به کوری چشم همه نوکران وهابیت و صهیونیسم و آمریکا
✅ به کوری چشم فارسی زبانی که وطن فروشی میکند برای خوشایند دشمن ایران ....
😎 انقلاب ۴۳ ساله شد
😎 ببینید و بسوزید 😁✋✌️🇮🇷✌️🇮🇷✌️🇮🇷
#انقلاب_اسلامی
#ایران_مقتدر
#این_پرچم_بالاست 🇮🇷🇮🇷
┏━━━━━━━━🇮🇷┓
@sardaranbieddea
┗🕊━━━━━━━━┛
❇️جدال احزاب با انقلاب
🔷نشست تبیینی 👈 دو راهی 👉
از مجموعه نشستهای #جهاد_تبیین
⏰فردا شنبه ۲۳ بهمن بعد از نماز عشاء
در استان کرمان
🕌مسجد امیرالمومنین علیه السلام
چهارراه شهید نیکزاد به سمت سه راه سیلو، پانصد دستگاه
سرفصلهای این نشست
🔷احزاب و دولت جدید
🔶 تکلیف جبهه انقلاب مقابل احزاب
🔷چرایی مخالفت نگاه حزبی با #مطالبهگری
🔶دوگانگی شعارها و اهداف انقلاب و احزاب
🔷تبیین پیامدهای جبرانناپذیر نگاه قبیلهای در سیاست
#نجات_تاریخ صدای رسای اُمت
👇👇👇
🆔@nejate_tarikh
🌹 شیعیان عصر ظهور چگونهاند
♦️عن علىّ بن الحسين عليهما السّلام قال: إذَا قَامَ قائِمُنَا أذهَبَ اللّهُ عزَّ وَ جَلَّ عَن شِيعَتِنَا العَاهَةَ وَ جَعلَ قُلُوبِهِم كَزُبَرِ الحَديدِ، و جَعَلَ قوّةَ الرّجُلِ مِنهُم قوَةَ أربَعِينَ رَجُلا و يَكُونُونَ حُكّامَ الأرضِ و سَنامِهَا.
♦️امام سجاد(ع) فرمود: هرگاه قائم ما قیام میکند، خداوند هرگونه آفت را از شیعیان بر میدارد و قلوب آنها را همچون پارههای آهن محکم میگرداند و به هرکدام از آنان قدرت چهل مرد عطا میکند و آنها حاکمان و بزرگان زمین میشوند.
📚خصال شیخ صدوق، ص۵۴۱
💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
👈هر کس میخواهد دانش آدم را، فهم نوح را، و زهد یحیی را و قاطعیت موسی بن عمران را بنگرد،👈 به علی بن ابی طالب علیه السلام نظر کند👉
📚مصادر اهل سنت
حقانیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام
@haqemamali
🔊 نامه جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله به رئیس جمهور؛
کسانی که سه دهه بر طبل کاهش جمعیت کوبیده اند هم اکنون نیز در راس امورند
🔹قریب به یک دهه از اولین سخنان #رهبر_معظم_انقلاب در هشدار موضوع #جمعیت و تبعات آن می گذرد و تاکنون بیش از ۴۰ بار در سخنان و جلسات عمومی و دهها بار در جلسات خصوصی از موضوع #کاهش_جمعیت به عنوان خطری هولناک یاد کرده و هر بار از مسئولان اجرائی، تقنینی و نظارتی برای جلوگیری از سقوط جمعیتی کمک طلبیده اند.
🔸اکنون که بعد از یک دهه مجاهدت فعالان جمعیتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ثمر نشسته است امید آن می رود که با حمایت عملی حضرتعالی و دولت محترم این حسنه ماندگار به اجرا گذاشته شود و ایران عزیز از سقوط در چاله جمعیتی نجات یابد.
🔹از زمان تصویب قانون تاکنون، تحرکات یکی از مجریان مهم این قانون یعنی وزارت بهداشت که بسیاری از مواد قانون متوجه آن وزارت است در خلاف جهت و روح قانون و بعضاً مخالف صریح قانون بوده است.
🔸همان کسانی که قریب به سه دهه بر طبل کاهش جمعیت کوبیده اند هم اکنون نیز در راس آن دفتر مشغول هستند و گزینههای معرفی شده فعالان جمعیت برای دفتر جمعیت معاونت بهداشتی را یکی پس از دیگری به بهانه #تندروی و…. حذف کردند.
🔹ضمن حمایت از دولت مردم و اعلام تلاش این جبهه برای کمک به حضرتعالی و #دولت_انقلابی به اطلاع میرسانیم تداوم روند کنونی موجب سرخوردگی فعالان و ناامیدی آنها از اقدامات موثر دولت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواهد شد.
مشاهده کامل نامه در سایت #صدای_حوزه:
🆔 @sedayehowzeh
سالروز آسمانی شدن تو،ای مهربان..🕊
درخلوت خودم بودم که صدا زدی مرا...
نه اینکه من خود آمده باشم...
تو مرا خواندی...
و راهم دادی به دنیای زیبایت...❤️
تو هادی دل هایی....🌸
#بی_نشانی، نشان توست..
تو نخواستی شهرت را...
نخواستی دیده شدن را...
و نخواستی دنیا را...
تو نخواستی عزیز مردم باشی...
تو خدا را خواستی و عزیز خدا بودن را...
خدا خواست که نام تو را بر سر زبان ها جاری کند...
خدا خواست که تو را عزیز کند...❤️
که نور باشی در ظلمات ما...
و چراغ راه باشی..
#هادی_دلها باشی..
برای همه ی ماگمشدگان...
تمام عمر مدیون مهربانی هایت هستیم...
🦋شهادت مبارک رفیق شهیدم❤️
💥🌹💥🌹💥🌹💥🌹💥
🌹
⭕️چرا #امامت_امام_جواد (ع) در كودكی يكی از بحث برانگيزترين مباحث عصر ايشان محسوب می گردد؟ (بخش اول)
🔷یکی از مسائلی که بعدها در مباحث کلامی مربوط به #امامت، جایگاه ویژه ای یافت، این بود که آیا ممکن است کسی پیش از #بلوغ به #مقام_امامت برسد؟ این مسأله در سال ۲۰۳، آن هنگام که #امام_جواد (ع) به #امامت رسید، به صورت جدّی تری در محافل علمی - کلامی امامیه مطرح شد و بعدها در سال ۲۲۰ درباره امامت امام هادی (ع) و پس از آن امام مهدی (ع) نیز ادامه یافت. در سال ۲۰۳ که #امام_رضا (ع) به شهادت رسید، شیعیان آن حضرت به علت این که تنها فرزند وی #امام_جواد (ع) بیش از #هشت_سال نداشت، در نگرانی و اضطراب عمیقی فرو رفتند. به نوشته برخی از مورّخان در این جریان، #شیعیان به حیرت افتاده و میان آنان اختلاف پدید آمد؛ چنانکه شیعیان دیگر شهرها نیز متحیّر شدند. [۱] به همین جهت، گروهی از آنان در منزل «عبدالرحمن بن حجّاج» گرد آمده، ضجّه و ناله سر دادند. [۲] این مشکل برای #شیعیان، که مهمترین رکن ایمان را اطاعت از #امام_معصوم (ع) دانسته و در #مسائل و #مشکلات_فقهی و دینی خود به وی رجوع می کردند، از اهمّیت بسیار برخوردار بود و نمی توانست همچنان لاینحل بماند. البته برای شیعیان مسلّم بود که #امام_رضا (ع) فرزند خود #امام_جواد (ع) را به #جانشینی برگزید؛ ولی مشکل ناشی از #خردسالی_آن_حضرت، آنان را بر آن می داشت تا برای اطمینان خاطر، به کاوش و جستجوی بیشتری در این باره بپردازند.
🔷در میان نصوصی که درباره #جانشینی_امام_جواد (ع) از #امام_رضا (ع) بر جای مانده، به ویژه خاطر نشان شده است که امام رضا (ع) #فرزند_خردسالش #امام_جواد (ع) را به #جانشینی خود برگزید و با اینکه هنوز فرصت زیادی برای این کار وجود داشت، به جانشینی او اصرار می ورزید تا آنجا که در برابر اشاره برخی از اصحاب به سن کم #امام_جواد (ع) با اشاره به #نبوّت_حضرت_عیسی (ع) در #دوران_شیرخوارگی فرمودند: «#سنّ_عیسی (ع) هنگامی که #نبوّت به وی اعطا شد، کمتر از سن فرزند من بوده است». [۳] اضطرابی که پس از شهادت امام رضا (ع) در میان شیعیان آن حضرت به وجود آمد، سبب شد تا برخی از آنها به دنبال «عبدالله بن موسی» برادر امام رضا (ع) بروند؛ ولی از آنجا که حاضر نبودند بدون دلیل، امامت کسی را بپذیرند، جمعی از آنها پیش وی سؤالاتی مطرح کردند و هنگامی که او را از جواب مسائل خود ناتوان دیدند، وی را ترک کردند. [۴] شمار دیگری نیز به «واقفی» ها که بر امام کاظم (ع) توقف کرده بودند، پیوستند. علّت پیدایش این اختلاف، به نظر «نوبختی»، همین بود که آنها #بلوغ را یکی از شرایط امامت می دانستند. [۵]
🔷با تمام این احوال، #بیشتر_شیعیان به #امامت_امام_جواد (ع) گردن نهادند، گرچه در میان آنان، کسانی بودند که مسأله #کمی_سنّ را به خود #امام_جواد (ع) هم یادآور شدند و آن حضرت در جواب، به #جانشینی_حضرت_سلیمان از #حضرت_داود (ع) اشاره کرد و فرمود: حضرت سلیمان (ع)، هنگامی که هنوز کودکی بیش نبود و گوسفندان را به چرا می برد، حضرت داود (ع) او را به عنوان #جانشین خود معرفی کرد، در حالی که عُبّاد و علمای بنی اسرائیل، این عمل او را انکار می کردند. [۶] به نوشته «نوبختی»، برهانِ استدلال کنندگان به #امامت_حضرت_جواد (ع)، مسأله #یحیی_بن_زکریّا (ع) و #نبوّت_حضرت_عیسی (ع) در دوران شیرخوارگی و داستان یوسف و علم حضرت سلیمان (ع) بود که نشان می داد #علم در #حجت_خدا و لو به #سن_بلوغ نرسیده باشند، #بدون_آموزش و یادگیری و به طور #لدنّی، می تواند وجود داشته باشد. [۷] #ادامهدارد...
پی نوشت:
[۱] دلائل الامامه، طبری، محمد بن جریر، بی جا، نجف، ۱۳۸۳ ق، ص ۲۰۴
[۲] عیون المعجزات، حسين بن عبدالوهاب، محقق: جعفری زنجانى، حسين، آل عبا (ع)، قم، ۱۳۸۴ ش، ص ۱۱۹
[۳] روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، فتال نيشابورى، محقق: خرسان، سید مهدی، مطبعة الحیدریه، نجف، ۱۳۸۶ ق، ص ۲۰۳
[۴] مناقب آل أبيطالب(ع)، ابن شهر آشوب مازندرانى، قم، ۱۳۷۹ ق، چ اول، ج ۲، ص ۴۲۹؛ مسند الامام الجواد (ع)، عطاردى، عزيز الله، آستان قدس رضوى، ۱۴۰۶ ق، چ اوّل، ص ۲۹ - ۳۰، ۲۲۲
[۵] فرق الشيعه، نوبختى، حسن بن موسى ، محقق: آل بحرالعلوم، محمد صادق، بی جا، ۱۳۵۵ ق، ص ۸۸
[۶] الکافی، كلينى، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دارالكتب الإسلاميه ۱۴۰۷ ق، چ چهارم، ج ۱، ص ۳۸۳
[۷] فرق الشیعة، همان، ص ۹۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_جواد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد