هدایت شده از S،N
♦️کتاب سوزی و زیر پا گذاشتن اخلاق
✅ کلیپی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن شخصی روحانی به دلیل دفاع از طب اسلامی، یکی از کتاب های مرجع علم پزشکی نوین را به آتش می کشاند.
کاری به درستی و نادرستی پزشکی نوین و یا طب اسلامی نداریم و لکن آن چه که لازم است مورد تحلیل قرار بگیرد، ارزیابی این رفتار با اخلاق اسلامی است.
❇️ اصل احترام به علم و دانش، یکی از مباحثی است که عقل بر لزوم آن حکم می کند. در دین مقدس اسلام و سیره عملی پیامبر (ص) و اهلبیت (ع) همواره بر تکریم علم و دانش تاکید شده است. در سیره بعضی از عالمان اخلاقی آمده است که پای خود را به سمت مکانی که کتاب علمی در آن قرار داشت، دراز نمی کردند.
🔻به یقین از منظر اخلاق اسلامی آتش زدن کتاب علمی و لو مورد تایید ما نباشد، کاری ناپسند و قبیح شمرده می شود؛ چرا که در هیچ یک از آموزه های دینی و سیره علما توصیه به کتاب سوزی نشده است بلکه بحث و رویارویی علمی به عنوان راهکار مقابله با دیگر علوم و افکار مخالف توصیه شده است.
🔺آتش زدن کتاب علمی که مرجع تمام پزشکان شمرده می شود و بسیاری از بیماری های مردم جهان را مداوا کرده است و نیز مورد احترام بسیاری از مردم و اهل علم است، رفتاری جاهلانه و دشمنی با فکر و اندیشه است. این رفتار تداعی کننده بربریت و بازگشت به قرون وسطی است.
بی شک این حرکت زشت موجبات بدبینی و دین گریزی مردم جهان به خصوص جوانان و جامعه پزشکی را از اسلام و روحانیت فراهم کرده است.
🔷 در آخر از این روحانی و طرفداران او این سوال پرسیده می شود که اگر چنین رفتاری با کتاب های خود ایشان صورت می گرفت، چه حس و حالی به آنان دست می داد؟ اگر راضی به چنین رفتاری با کتاب های خودشان نیستند، با معذرت خواهی عمومی جلوی تبعات چنین رفتار زشتی را بگیرند.
سبحان نقدی پور
۴ بهمن ۱۳۹۸
تماس با مدير كانال:
@Miso1368
لطفا علاقه مندان به اخلاق فضای مجازی را از طريق آدرس زير به عضويت در كانال دعوت كنيد:
@akhlaghfajazi
🔻گروه #اخلاق_کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار میکند.
هجدهمین #میز_گفتگوی_اخلاق:
📌موضوع: مرتبه پذیری مسوولیت اخلاقی از دیدگاه قرآن و حدیث.
ارائه : حجت الاسلام محمد امین خوانساری
ناقد: دکتر حسینعلی رحمتی
دبیر جلسه: سبحان نقدی پور
زمان: دوشنبه 7 بهمن. ساعت 10
قم. خیابان شهید نظری ثابت. پژوهشگاه قرآن و حدیث.
🔻ورود برای عموم آزاد است
❇️ رویکرد معقولانه اخلاق در مواجهه با فضای مجازی
از ابتدای عصر ظهور علم و تکنولوژی (قرن هفدهم) که ابزارهای جدید اختراع می شد، همواره دو دیدگاه موافق (تکنوگرایی) و مخالف (تکنوستیزی) وجود داشت.
♦️به عبارتی از گذشته تا به امروز دو دیدگاه در باب اخلاقی بودن و نبودن تکنولوژی و فناوری های جدید وجود داشته و دارد.
عده ای به خاطر از دفاع سرسختانه از سنت ها و فراهم کردن بستر گناه و رذائل اخلاقی توسط فناوری ها، قائل به نادرست و غیر اخلاقی بودن این فناوری ها بودند.
در مقابل نیز عده ای تکنولوژی های جدید را اکسیری معجزه گر برای راحتی زندگی انسان دانسته و حکم به درست و اخلاقی بودن آن می کنند.
🔺اگر رویکرد اخلاقی خود در مقابل فناوری ها به ویژه فضای مجازی مشخص شود، بستر مناسبی برای تحلیل های اخلاقی فضای مجازی و اخلاقی شدن رفتار کاربران این فضا فراهم می گردد.
🔷از دیدگاه اخلاق اسلامی، فضای مجازی و فناوری های جدید حالت و رویکردی دوگانه دارند.
براساس این دیدگاه، فضای مجازی همان گونه که به خاطر مفید و پر ثمر بودن در زندگی انسان پسندیده و اخلاقی است، همچنین این فناوری می تواند به خاطر فراهم کردن زمینه گناه و رذائل اخلاقی ناپسند و غیر اخلاقی باشد.
🔸بر اساس این دیدگاه فضای سایبری به خودی خود متصف به صفات اخلاقی خوب و بد نمی شود بلکه این نحوه استفاده انسان از این فضا است که متصف به صفات خوب و بد می شود.
❗️اگر فعالیت های کاربر در فضای مجازی، حول کارهای غیراخلاقی چون تماشای محتوای پورنوگرافی یا سرک کشیدن به حریم خصوصی دیگران باشد، استفاده از فضای مجازی برای او ناپسند و غیراخلاقی است و اگر فعالیت های خود را در راه ارزش های اخلاقی چون رفع مشکلات جامعه و مطالبه گری از مسئولین باشد، استفاده از چنین فضایی اخلاقی است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۶
#سبحان_نقدی_پور
#اخلاق_فجازی
#اخفا
تماس با مدير كانال #اخلاق_فجازی:
@Miso1368
لطفا علاقه مندان به اخلاق فضای مجازی را از طريق آدرس زير به عضويت در كانال دعوت كنيد:
@akhlaghfajazi
❗️❗️❗️اول اینستا بعد کتاب
✅ به تازگی آهنگی به نام "دکتر" با محتوایی زشت و زننده توسط خواننده آهنگ جنتلمن در فضایی مجازی انتشار یافته که تا الان 4میلیون بار پِلِی شده است.
این آهنگ همان طور که از مضامینش پیداست برای کودکان و دانش آموزان ساخته شده و به آنان تعلیم داده می شود که هر شب قبل از خواب اول دوتا شات (مشروب) بزن بعد خواب؛ و یا گفته می شود اول اینستا بعد کتاب و یا حرفایی زشت و قبیحی که در این موسیقی زده می شود که نشان دهنده سرمایه گذاری بر روی ذهن و افکار سالم کودکان و بچه های معصوم ده دوازده است.
🔸باید پذیرفت که دنیای مجازی با سرعت زیاد و تاثیر گذاری فراوانی که بر افراد دارد، قابل کنترل نیست؛ نه متولیان فرهنگی کشور و نه هیچ پدر و مادری نمی تواند آن جوری که دوست دارند اثرگذاری دنیای مجازی را بر افراد جامعه و فرزندان خود کنترل نمایند.
♦️نکته مهمی که متولیان سایبری کشور و دغدغه مندان اخلاق و فرهنگ جامعه باید در نظر بگیرند آن است که در نبود محتوای مجازی خوب و پسندیده، طبیعتا کاربران به سمت هر محتوای می روند؛ چرا که جذابیت بالای #فجازی آنان را به سمت هر محتوایی می کشاند.
🔷 از این رو متولیان فضای مجازی همراه با دغدغه مندان و تک تک افراد جامعه باید تولید و ترویج محتوای مجازی پسندیده و مطابق ارزش ها و هنجارها و فرهنگ ایرانی – اسلامی اعم از صوت، تصویر، متن و فیلم را جدی گرفته و با اشباع فضای سایبری کشور از چنین محتواهایی، کاربران و استفاده کنندگان #فجازی را بی نیاز از محتواهایی که به هدف ضربه زدن به روح و روان مردم ساخته شده است، کنند.
۹۸/۱۲/۱۷
#سبحان_نقدی_پور
#تولید_و_ترویج_محتوای_پسندیده
#اخفا
تماس با مدير كانال:
@Miso1368
لطفا علاقه مندان به اخلاق فضای مجازی را از طريق آدرس زير به عضويت در كانال دعوت كنيد:
@akhlaghfajazi
❗️قماربازان کازینوی های مجازی و مسئولیت اخلاقی حکومت اسلامی
✅ مدتی است بعضی از افراد سلبریتی و شاخ های مجازی، اقدام به راه اندازی قمارخانه هایی در کازینوهای فضای مجازی و فریب دادن افراد به ویژه نوجوانان و جوانان نموده اند و روز به روز نیز بر دامنه فعالیت آنها، افزوده می شود.
🔻 قصه تلخ ماجرا رفتار غیراخلاقی این افراد در سوءاستفاده از اعتماد مخاطبان و فریب دادن آنان نیست بلکه آنچه که موجب حیرت و تاسف فراوان است، فعالیت آزاد و بدون دردسر سایت های شرط بندی در درگاه های بانکی وابسته به بانک های جمهوری اسلامی ایران است.
🔸 بی شک آن چه که این قماربازان را به ادامه دزدی و سر کیسه کردن مردم می کشاند، خدمات بانکی است که بانک های ایرانی، به این افراد ارائه می کند.
❇️ مطابق آموزه های دینی (سوره حج، آیه 22؛ سوره جمعه، آیه 2) و اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نهادها و مسئولین حکومت اسلامی نسبت به رشد فضائل اخلاقی و جلوگیری از رذائل اخلاقی، مسئولیت دارند.
حال سوالی که پیش می آید این است که چرا مسئولین بانکی کشور، امکانات بانکی خود را به آسانی در وقوع چنین افعال غیر اخلاقی، در خدمت قماربازان مجازی قرار داده اند؟
🔻شاید کسی بگوید که این افراد با اجاره کردن درگاه های بانکی از افراد مختلف به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه می دهند، اما باید گفت این حرف پذیرفته نیست؛ چرا که یافتن چنین درگاه های بانکی و جلوگیری از ادامه فعالیت بانکی آنها، به آسانی برای سیستم های بانکی ممکن است.
🔸با انفعالی که مسئولین بانکی کشور در قبال پرونده سایتهای شرط بندی از خود نشان داده اند، به نظر می رسد لازم است پلیس فتا، دستگاهای اطلاعاتی و قضایی کشور برای جلوگیری از وقوع چنین افعال غیر اخلاقی در فضای مجازی، ورود نمایند.
♦️در آخر پیشنهاد می گردد مسئولین و متولیان فضای مجازی، به جای فیلترینگ بعضی از شبکه های اجتماعی که سود و منفعتی برای کشور نداشته است، از فراهم کردن زمینه و در اختیار گذاشتن امکانات کشور برای وقوع چنین منکراتی در فضای مجازی اجتناب نمایند.
#سبحان_نقدی_پور
#قمار
#مسئولیت_اخلاقی
۲۲ آذر ۱۳۹۹
#akhlaghfajazi
✅ صد و شانزدهمین نشست از سلسلهنشستهای علمی دین و فضای مجازی
🔺با موضوع
نسبتسنجی اخلاق با ارزهای رمزپایه
🔸 باحضور
جناب آقای سبحان نقدی پور
پژوهشگر اخلاق فضای مجازی
📆 تاریخ: یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
🕙 زمان: ۱۰ صبح
📡 پخش زنده(با ترافیک رایگان):
heyatonline.ir/graaph
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 #akhlaghfajazi
JARE_Volume 18_Issue 45_Pages 41-72.pdf
598.2K
✅ مقاله پژوهشی:
تبیین اصول اخلاقی حاکم بر تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی از منظر اخلاق اسلامی
🖌نویسندگان: سبحان نقدی پور، حسین دیبا، فرزانه اسلامی
♦️فصلنامه علمی اخلاق، دوره 18، شماره 45، شماره پیاپی 67، خرداد 1401، صفحه 72-41
📖چکیده:
تولیدکنندگان و مروجین محتوا در فضای مجازی به دلیل فعالیت خاص خود در فضای مجازی که به نوعی زیرساخت اصلی سایر فعالیت های سایبری کاربران محتوای مجازی را تشکیل می دهد، جایگاه ویژه ای در راستای اخلاقی شدن فضای مجازی دارند. موضوع مهم تبیین الزامات رعایت اخلاق و رفتار اخلاقی تولیدکنندگان و مروجین محتوا در فضای مجازی است. در صورت عدم تبیین موضوع، رفتار اخلاقی این افراد و در نتیجه اخلاقی شدن فضای مجازی غیرممکن و دست نیافتنی است. هدف این پژوهش پاسخگویی به سوالاتی است که با مبانی ارزشی اقدامات و مسئولیتهای اخلاقی تولیدکنندگان و مروجان محتوا در فضای مجازی و فناوریهای اطلاعات و ارتباطات مرتبط است. از منظر آموزه های وحیانی اسلام، اصول و ارزش های اخلاقی در زمینه تولید و ترویج محتوا در فضای مجازی عبارتند از: راستی و صداقت، توجه به امور دیگران و خدمت، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی، امانت داری و احترام. حقوق دیگران، افزایش دانش، پرهیز از گسترش فحشا. حفاظت از محیط زیست و پرهیز از شایعات. روش تحقیق از نظر گردآوری اطلاعات، مشاهده کتابخانه ای و میدانی از فضای مجازی و از نظر ارائه اطلاعات به صورت تحلیلی و از نظر هدف کاربردی است. امانتداری و احترام به حقوق دیگران، افزایش دانش، پرهیز از گسترش فحشا. حفاظت از محیط زیست و پرهیز از شایعات.
🆔@akhlaghfajazi
ETHICS_Volume 4_Issue 4_Pages 119-140_2.pdf
2.08M
✅ مقاله پژوهشی: چالشهای اخلاقی رواج ارزهای رمزپایه
🖌نویسندگان: سبحان نقدی پور، حسینعلی رحمتی
♦️ فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق پژوهی. دوره 4، شماره 4، شماره پیاپی13، زمستان 1400، صفحه 140-119
📖 چکیده:
پول رایج کنونی در حال پوست انداختن و تبدیل شدن به شکل نوینی از وجه مبادلاتی با عنوان «ارزهای رمزپایه» / «رمز ارزها» است. این واحد پولی نوپدید، از دسترس کنترل و نظارت سیستم بانکی و دولتها خارج است و هر کسی میتواند رمز ارزها را - از طریق فضای مجازی - استخراج و مبادله کند. فناوری جدیدِ «رمز ارز» - به رغم آنکه فرصتهایی در اختیار بشر مینهد - چالشهایی نیز متوجه ملتها میسازد که با تلاش برای برطرف کردن این چالشها، میتوان تهدیدهای بالقوهٔ این فناوری را به فرصت تبدیل کرد. با توجه به روند رو به رشد استفاده از رمز ارزها، واکاوی ماهیت و کارکردهای مثبت این پدیده، و همچنین بررسی ملاحظات و چالشهای اخلاقی آن از منظر اخلاقی، ضروری مینُماید. در پژوهش حاضر، پس از اشاره به ماهیت و کارکردهای «رمز ارزها» و بررسی آثار مثبت و اخلاقی آن همچون صرفهجویی، فراهم آوردن زمینهٔ بروز و برقراری برابری و عدالت، بسط خیر عمومی و کمک به رفع نیازهای مردم، به بر خی چالشها و ملاحظات اخلاقی آن و از جمله، فراهم آوردن بستر بروز برخی رذائل اخلاقی، تخریب محیط زیست، به خطر انداختن امنیت مالی کاربران و همچنین تهدید امنیت ملی پرداخته شده و به اجمال، برخی راهکارها و پیشنهادها برای کاستن از تبعات ناگوار بهرهگیری از رمز ارزها ارائه شده است.
🆔@akhlaghfajazi
💠📣 نشست علمی "خوانشی جديد از چالش های فراروی علم اخلاق اسلامی، از منظر عامليت فضای ديجيتال" برگزار می شود
ارائه کننده:
🎤 حجت الاسلام دكتر حسينعلي رحمتی
(عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث)
مدیر جلسه:
حجت الاسلام سبحان نقدي پور
🗓 زمان: یکشنبه 20 آذر ماه
🕚 ساعت: 10 تا 12
🔺 مکان:
سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
🌐 لینک ورود به جلسه:
https://vc1.qhu.ac.ir/p-neshast
ادامه خبر👇👇
http://www.riqh.ac.ir/post/75652
@akhlaghfajazi
✅دیپ فیک و وظیفه اخلاقی کاربران
#بازنشر
♦️به جرات می توان گفت خطرناک ترین و ترسناک ترین تکنولوژی روز دنیا، فناوری #دیپ_فیک یا #جعل_عمیق است؛ به طوری که با دیپ فیک دیگر امکان تشخیص راست و دروغ وجود ندارد.
🔺با این که این فناوری هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است لکن با سرعت بالایی که تکنولوژی دارد، باید همین روزها منتظر انتشار عمومی این فناوری باشیم.
🔸در این که نهادهای قانونی باید در مقابل این فناوری بایستند، شکی نیست. بعضی از کشورها مانند چین و آمریکا از همین الان با جعل قوانینی جزایی در فکر مقابله با منتشرکنندگان ویدیوی جعلی هستند.
⚠️اما وظیفه اخلاقی کاربران و بینندگان ویدیوهای جعلی دیپ فیک چیست؟
‼️به نظر می رسد در آن روزی که محتوای جعلی دیپ فیک عمومی شود و تشخیص درستی و نادرستی محتوای ممکن نباشد، وظیفه اخلاقی افراد آن است که آن چه که با دیدگان خود می بینند، تکذیب کنند و به محتوای آن باور نکنند.
💠راهکار اخلاقی تکذیب چشم و دیده از حدیث امام کاظم(ع) استفاده شده است که حضرت (ع) فرمود: «در رابطه با برادرت گوش و چشمت را تکذیب کن و اگر پنجاه «قسامه» (پنجاه نفر که پنجاه بار قسم میخورند) برایت قسم بخورند و مطلبی را برایت بگویند، تو سخن او را تصدیق و آنان را تکذیب کن و خبری را پخش نکن که آبروی او را ببرد و شخصیت او را نابود کند.» (اصول کافی، ۱۴۰۱ق، ج۱۵، ص۳۵۵)
🔹دستورالعمل حضرت کاظم (ع) مبنی بر تکذیب دیدگان و گفته های دیگران، مربوط به دنیای واقعی است؛ بی شک در آن روز که دیپ فیک در دنیای مجازی حکم فرما می شود، تکذیب دیده و گوش و آن چه که با فیلم به دیگری نسبت داده می شود، سزاوازتر است.
۹۸/۱۰/۰۷
#بازنشر
#سبحان_نقدی_پور
#دیپ_فیک
#جعل_عمیق
#اخفا
تماس با مدير كانال:
@Miso1368
لطفا علاقه مندان به اخلاق فضای مجازی را از طريق آدرس زير به عضويت در كانال دعوت كنيد:
@akhlaghfajazi
JARE_Volume 18_Issue 46_Pages 39-64.pdf
566.6K
✅مقاله پژوهشی:
کدهای اخلاقی کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی
🖌نویسندگان: سبحان نقدی پور، عبدالله عمادی
♦️فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق، دوره 18، شماره 46 - شماره پیاپی 68. شهریور 1401
صفحه 39-64
چکیده
با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی و گسترش اینترنت و شبکههای اجتماعی، کنشگری روحانیت شیعه وارد صحنۀ جدیدی بهنام کنشگری مجازی شده است. کنشگری مجازی در بستر فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، بین کنشگر و مخاطب صورت میگیرد. به هرگونه فعالیتروحانیون که با هدف رساندن پیام دین به مخاطبان در بستر شبکههای اجتماعی انجام میشود، کنشگریروحانیت در شبکههای اجتماعی اطلاق میگردد. کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی، عملی بیقیدوشرط نیست، بلکه نیازمند اصول و آییننامۀ اخلاقی است. این نوشتار به دنبال آن است که مهمترین مصادیق اجرایی اصول اخلاقی را بهعنوان کدهای اخلاقی در کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی شناسایی و بررسی کند. این تحقیق از نوع تحقیقات نظری و اسنادی است و از نظر روش گردآوری و تحلیل اطلاعات، کیفی محسوب میشود. اطلاعات تحقیق با روش استقرا و مشاهدۀ کنشگران جمعآوری و با کمک منابع اسنادی تفسیر شدهاند.
🆔@akhlaghfajazi
جواب از یک #چالش_اخلاقی
استاد محترم آقای #دکتر_رحمتی چالشی اخلاقی با عنوان ذیل مطرح نمودند و برای ارائه بهترین راهکار، مخاطبان خود را در چنین موقعیتی قرار دادند:
《شما رئیس یک کارخانه باچندین هزار سرمایه گذار خُردهستید.#هکرها به اطلاعات ارزشمندکارخانه دسته یافته وبرای عدم انتشارآنهادرخواست #مبالغ_کلان کرده اند.
اگراین مبلغ را بدهید،هکرهاودیگران را به #تداوم کار زشتشان تشویق میکنید
اگر ندهید،حق کارخانه وسرمایه گذاران راضایع کرده اید
📌چه میکنید؟》
در این چالش، در حقیقت فاعل اخلاقی (رئیس کارخانه) در یک تزاحم و دوراهی اخلاقی قرار دارد که از سویی از باب امانت داری موظف به حفظ امانت اطلاعات کارخانه است و از سویی موظف به جلوگیری از تشویق و تکرار رذیله اخلاقی #هک و #دزدی_سایبری.
❇️ در چنین موقعیتهای تزاحم اخلاقی، ارزش اخلاقی امانتداری اولویت دارد؛ چرا که از سویی اطلاعات کارخانه نزد رئیس کارخانه و مسئولین مربوطه امانت بود و این افراد موظف بودند تمام تلاش خود را در حفظ این امانت به کار گیرند و احتمالا به واسطه بی خیالی یا عدم توجه به اهمیت چنین وظیفه اخلاقی، پلتفرم یا شبکه سایبری خود را ارتقای امنیت نداده و زمینه هک و دزدی را فراهم نموده است.
💠در اخلاق سایبری دینی، صاحبان پلتفرم های سایبری به جهت امانت بودن اطلاعات کاربران نزد آنان، موظف به ارتقای امنیت نرم افزار خود هستند و کوچکترین کاهلی و سستی به عنوان یک رذیله اخلاقی به شمار می رود.
#ارزش_اخلاقی #امانتداری اصلی اساسی و بدون خدشه در #وظایف_اخلاقی تولیدکنندگان پلتفرم سایبری و صاحبان اطلاعات کاربران است.
🔶 از این رو رئیس کارخانه به جهت جلوگیری از امانتداری و سو استفاده از اطلاعات کارخانه و سهامداران، موظف به حفظ امانت اطلاعات کارخانه است.
🟣 باید توجه داشت که هکرها و دزدان سایبری (به احتمال زیاد) دوباره مرتکب چنین افعال غیراخلاقی با این فرد یا دیگران می شوند (حتی در صورت باج دادن به آنان).
راهکار وظیفه اخلاقی دوم [جلوگیری از تشویق به فعل غیر اخلاقی و فراهم نکردن زمینه برای رذائلاخلاقی] این است که با گزارش دادن به نهادهای امنیتی چون #پلیس_فتا و یا با استفاده از #متخصصین_IT، در مقابل دزدان سایبری ایستاد و از لو رفتن اطلاعات تا حد ممکن جلوگیری نمایند.
◽️در ضمن صاحبان اطلاعات (سهامداران شرکت) حق دارند از چنین رویدادی مطلع شوند تا چاره ای برای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات لو رفته خود پیدا نمایند؛ از این رو رییس کارخانه [و نیز پلتفرم های سایبری دیگر] اخلاقا موظف به اطلاع رسانی به افرادی که مورد سرقت اطلاعات قرار گرفتند، هستند.
🔻همچنین براساس حکم اخلاقی جبران حق الناس، رئیس کارخانه و مقصرین در چنین دستبرد سایری، موظف به جبران تمام حقوق مادی و معنوی افراد زیان دیده هستند.
۱۴۰۲/۱۰/۰۵
#سبحان_نقدی_پور
🆔 @akhlaghfajazi
📢 جلسه دفاعیه پایان نامه سطح سه
رشته تفسیر و علوم قرآنی
🔹خانم فرزانه اسلامی باباحیدری
❇️ #استاد_مشاور: #سبحان_نقدی_پور
🔺با عنوان " حق الناس در فضای مجازی از منظر قرآن و روایات"
🔴زمان برگزاری:
شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ساعت ۱۲:۳۰
#حق_الناس
@akhlaghfajazi
با سلام و احترام🌷
خوش آمدید به کانال اخلاق فجازی🌺
این کانال به هدف تامّلات حقیر در باب اخلاقیات در فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی راه اندازی شده است.
با تشکر از شما و امیدواریم که تجربهها و دانش خود را در این کانال با ما به اشتراک بگذارید.🙏
@akhlaghfajazi
💠📣 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار میکند:
🔹کرسی علمی ترویجی
"اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی"
🔸ارائه کننده:
🎤 سبحان نقدی پور
(دانش آموخته سطح ۴ حوزه علمیه)
🔸ناقد:
🎙حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی
(عضو هئیت علمی گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث)
🔸دبیر علمی:
🎙حجت الاسلام مهدی عزیزی
(معاونت پژوهش موسسه عالی امام رضا علیه السلام)
🗓 زمان: یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲
⏰ ساعت: 13
📌 نشانی: حضوری: قم، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
🌐 مجازی پخش زنده از طریق سایت آپارات از طریق لینک
htpps://www.aparat.com/emamreza_ac/live
#akhlaghfajazi
اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی.mp3
34.94M
🎙بشنوید
#صوت
🌀 كرسي علمی ترويجي:«اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی»
🎙با حضور:
#سبحان_نقدی_پور
#حسینعلی_رحمتی
⏰ زمان: یک شنبه 17دی ماه 1402
🆔 @akhlaghfajazi
پنجمین پیشنشست همایش دین، فرهنگ و رسانههای نوین (با مجوز ISC)
نشست علمی:
فضای مجازی و سبك زندگي اخلاقی؛ دوگانۀ روایت / عاملیت
با حضور
حجتالاسلام #حسینعلی_رحمتی
حجتالاسلام محمد کاویانی
دبیر نشست: #سبحان_نقدی_پور
مکان: بلوار امین، دانشکده دین و رسانه، سالن جلسات
زمان: دوشنبه 25 دیماه ماه ساعت 10
#نشست_علمی
همایش دین فرهنگ ورسانه های نوین
🆔@akhlaghfajazi
29.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کامل نشست فضای مجازی و سبك زندگي اخلاقی در آپارات
مشاهده ویدئوی کامل در آپارات: https://aparat.com/v/nOsup
گزارش خبری نشست: https://rcnm.qomirib.ac.ir/portal/newsview/6969
#نشست_علمی
#همایش_دین_فرهنگ_ورسانه_های_نوین
🆔@akhlaghfajazi