eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
اي مسلمان عهد و پيمان بسته ايم عهد، ما با نور قــــرآن بــــسته ايــم نــــور قــــرآن رهنــــمــــاي راه مـــا مي نمــــايـاند بــــه انــــسان راه را @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الا اي شيعه من خير تو جويم سحرگه راز خود راباتو گويم من مهدي که فرزند حسينم براي حال تو در شور و شينم تو آگاهي چه کردي يا چه خوردي؟ که نام عشق ما از ياد بردي؟ چرا اينگونه در عصيان ذليلي؟ مگر برجرم خود داري دليلي؟ نکردي تو مراعات حرم را؟ چه مي گويي جواب مادرم را؟ مکن کاري ز خود دورت نمايم عوض شو تا که من پيش ات بيايم @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ey-Akharin-Yadegare-Ali-as1397-Ziaossalehin.ir-.mp3
7.57M
▶️سرود ملی به این میگن 🎼ای ایران ای مرز عاشقان سرزمین صاحب الزمان 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✨✨✨✨✨✨✨✨ ✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته دیگر اینکه منظور از «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست» بر گرفتن منش و روش سیاسى از دین است، نه به خدمت گرفتن دین در جهت سیاست هاى دلخواهانه و خودمدارانه، زیرا اساساً دین مبین اسلام با هرگونه سیاستى همخوانى نداشته و آن را مورد تأئید قرار نمى دهد. سیاست هاى شیطانى که همراه با دروغگویى، فریب و چپاول مردم مى باشند و با حیله و تزویر سعى در تسلط بر اموال و نفوس مردم داشته و فقط به فکر منافع شخصى و گروهى خود مى باشند، قطعاً مطرود اسلام است.  ۲
منظور از سیاست در این زمینه، سیاست مورد نظر آموزه هاى دینى است. امام على(ع) سیاست را ملازم با هدایت مى داند، تا آنجا که مى فرماید: «بدان به درستى بهترین بندگان خدا نزد خدا رهبر سیاسى عادلى است که هدایت شده و هدایت گر باشد»(نهج البلاغه، ص ۷۳). امام خمینى(ره) نیز همین برداشت از سیاست را ارائه مى کند و مى گوید: «سیاست این است که جامعه را هدایت کند و راه ببرد. تمام مصالح جامعه را در نظر بگیرد و تمام ابعاد انسان و جامعه را در نظر بگیرد و این ها را هدایت کند به طرف آن چیزى که صلاحشان هست و این نوع سیاست، سیاست ائمه معصومین و ادامه دهندگان راه آن ها یعنى علماء مى باشد»(صحیفه نور، ج ۱۲، ص ۲۱۸ - ۲۱۷). ۳
افزون بر این در تبیین جمله فوق☝️ چند موضوع حائز اهمیت است : ( الف. جامعیت اسلام: با مروری کوتاه بر قوانین اسلامی و آیات قرآن روشن می گردد که اسلام دینی است جامع و همه سونگر که تمام ابعاد زندگی انسان (فردی , اجتماعی , دنیوی , اخروی , مادی و معنوی ) را در نظر گرفته و همان گونه که مردم را به عبادت و یکتا پرستی دعوت نموده و دستورات اخلاقی و مربوط به خودسازی فردی را دارد احکام و دستوراتی در مورد مسائل حکومتی , سیاسی , اقتصادی , اجتماعی , قضایی و مربوط به اداره صحیح جامعه روابط بین المللی , حقوقی و... داراست و مقررات قضایی , حقوقی , روابط اجتماعی , مسائل اقتصادی , تربیتی و ... دارد و بدیهی است که اجرا و پیاده کردن چنین احکام و دستوراتی بدون قدرت اجرایی امکان پذیر نیست و حکومت دینی به معنای صحیح آن حکومتی است که جامعه را بر اساس قوانین الهی اداره کند و زمینه های رشد و استعدادها و امکان رسیدن انسانها به کمال و ایجاد جامعه ای برین صالح و شایسته را برای مردم آماده کند و با فسادهای اخلاقی اجتماعی و هر که موجب تباهی دنیا و آخرت انسان می شود مبارزه کند.  ۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن کریم در وصف مردان الهی فرموده : ((الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه و اتوا الزکاه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبه الامور)), (حج , آیه ۴۱) سیره و روش رسول اکرم (ص ) نشان دهنده این است که دین از سیاست جدا نیست وخود آن بزرگوار ضمن تشکیل حکومت مسوئولیت اجرایی و قضایی آن را بر عهده داشت .  امیرالمومنین علی (ع ) نیز حکومتی بر اساس عدل و اجرای دستورات الهی بنا نهاد و ... پس تشکیل حکومت از ضروریات دین اسلام است و آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد; از جمله : ۵
۱- آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر (آل عمران ۱۰۴ ۱۱۰ ; توبه ۷۱ ) ۲- اطاعت از اولی الامر (نسائ, آیات ۵۹, ۶۵,) ۳- نپذیرفتن ولایت و سرپرستی بیگانگان کافران و ظالمان (آل عمران , ۱۱۸ ; نسائ ۱۴۱ و ۱۴۴ ; مائده , ۵۱, ۵۷; هود, ۱۱۳) ۴- ولایت پیامبر و ولایت مومنین بر یکدیگر (احزاب ۶ ; توبه ۷۱ ) ۵- مشورت با مومنین (آل عمران ۱۱۵, ۱۵۱ ; شوری ۳۸) ۶- نجات مظلومین و مستضعفان (نسا ۷۵) و همه آیات مربوط به جهاد و دفاع . ۷- هدف از دین و بعثت انبیا برپایی عدالت اجتماعی و قوانین الهی است (نسا ۵۸ ۱۳۵ ; حدید ۲۹ ; مائده ۸ ; نحل ۹۰) ۸- نهی از حکم به غیر دستورات الهی (مائده ۴۴ ۴۵ ۴۷ ۵۰) ۹- خصوصیات جامعه اسلامی (اعراف ۱۵۷ ; فتح ۲۹) ۱۰- لزوم وجود نیرو و تجهیزات برای حکومت اسلامی (انفال ۶۰) ۱۱- رهبر و کسی که مردم از او اطاعت و پیروی می کنند باید از همه اصلح باشد (یونس ۳۵) ۱۲- سرانجام دین خدا بر همه ادیان و مکاتب پیروز می گردد و حکومت در دست صالحان قرار می گیرد (قصص ۵ ; فتح ۲۸ ; توبه ۳۳) ۶