eitaa logo
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
317 دنبال‌کننده
775 عکس
296 ویدیو
59 فایل
#تبادل_نداریم↔🚫 #شرح_نامه_های_حضرت_علی_علیه_السلام سلامتی و فرج آقا صاحب الزمان صلوات🔶️ کانالهای دیگر #سلامتکده_بانو_عضو_شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3348693003Cc0c8f29263 @namebepedar @bazybay
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم قطعا امام علیه السلام قصدشون تحقیرنیست اصلا با شان امام ع درتضاده قصد امام ع این هست که بفرماید انسان مستقلا وبه تنهایی هیچه هیچه اگر به اقیانوس رحمت الهی یعنی اهل بیت ع وخود خدا متصل بشه و از غرور وخودخواهی دوری کندبه مقام خلیفه اللهی وگل سرسبد هستی بودن میرسد وقصد امام نشان دادن چهره ی واقعیه یک انسان مغرور و خودخواه هست.که فقط خودش رامیبیند خودی که بسیارضعیف است اوله نطفه وآخره جیفه و اوسطه یحمل الازره @alafvalafv
سلام به نظر، امام(علیه السلام) به جنبه‌های ضعف انسان اشاره می‌کند تا انسان را از مغرور شدن به خویشتن بازدارد . همونطور که در قرآن می‌فرماید: یاایهاالانسان ما غرک بربک الکریم . ای انسان چه چیز تو را به پروردگار کریمت مغرور ساخت . انسانی که اول نطفه‌ی ناپاکی و بعد لخته خونی و در انتها جیفه و مرداری است و با عرقی متعفن می‌شود ‌. جنبه‌ی روحانی انسان متعالی و ارزشمنده و اگر انسان روح را حاکم کنه جسمش هم نیرومند میشه و این روح متعالی انسان را به اعلی علیین میرساند و اگر روح را گوش به فرمان جسم ضعیف و هوی و هوس خود کند خود را ضعیف کرده و به اسفل السافلین میرساند ‌و طبق قرآن حتی کالانعام بل هم اضل می‌شود . خداخیرتون بده با خوندن این تفسیر فهمیدم واقعا چه قدر من غافلم ازمرگ خوبه آدم همیشه به یاد مرگ باشه.این تفسیر رو باید قاب کرد جلوی چشم گذاشت هرروز خوند. @alafvalafv
سلام انسان خوبه بادانستن نقاط قوتهایی که داره ،گهگاه به خودش یادآوری کنه ضعف هایی که داره. ضعف ها مثل مشکلات داشتنشون خیلی هم بد نیست نفس آدمی یه لگامی هم میخوادکه سرکشی نکنه خودبرتربینی نداشته باشه واز اونجایی که کبریایی سزاوار خداونده وبس، نکوهیده ترین صفاته واون احساس فقرنسبت به خداروتحت الشعاع قرارمیده باعث ونافرمانی میشه که باخلیفه اللهی درتضاده اول باید مطیع محض بوداحساس احتیاج کامل داشت تا به مرحله خلیفه اللهی راه یافت. مولای متقیان در،مناجاتشان،اینجور دعا میکردند، ( انت القوی و انا ضعیف) یعنی من انسان ،در برابر ذات اقدس پروردگار کوچک،ضعیفم،و بدون خداوند،هیچم.. با این تفکرات انسان میتواند،در مسیر،بماند، انسانی که تکبر و غرور داشته باشد،از دایره هدایت خارج میشود،،، نتیجه میگیریم،این تکبر و غرور،که یک رذیله اخلاقی را با تفکر بشناسیم،و سعی کنیم،از آن دوری کنیم،که به واقع خیلی ضربه زننده است. @alafvalafv
با تشکر از پاسخ های بسیار عالی و خوب دوستان🌸 واقعا لذت بردم.👌 به نکته ی شکستن غرور به درستی و خیلی خوب اشاره کردید. و اما نکته ی مهم دیگر در فرمایش مولا, زدودن است✅ بنابراین ⬅امام(عليه السلام) با اين گفتار حكيمانه اش نمى خواهد انسان را كاهش دهد و يا از او بكاهد; انسانى كه خليفة الله و گل سرسبد آفرينش و مسجود فرشتگان الهى است. بلكه مى خواهد و او را درهم بشكند; همان غرور و غفلتى كه او را آلوده انواع و و ها و بى شمار مى سازد. نکات زیبایی در مورد این حکمت در شرح, اومده اما چون طولانیه موکول میکنم به یک جلسه دیگه ان شاءالله، در صورت حیات🍃 @alafvalafv
مواظب عزت نفس خود باش که خدایی ناکرده خوار نشوی👆 @alafvalafv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
,تقدیم به امام زمان عجل الله پدرش، مسلم بن عقیل و مادرش، رقيه دختر حضرت علی(ع) مي‌باشد . وى در روز عاشورا در ميدان جنگ ، سه مرتبه با دشمن كارزار كرد. دشمن به سوى او تيرى رها كرد و و عبدالله دستش را روى صورت گذاشت تا از اصابت تير جلوگيرى كند. تير دستش را به پيشانى دوخت. تيرى ديگر، قلب او را نشانه گرفت. شهادت او در روز عاشورا اين‌گونه بود. عبدالله، چهارده سال داشت. @alafvalafv
🔸نكته ها: 1. نيرومند ضعيف! انسان موجودى است از يك نظر بسيار قوى و نيرومند كه عرصه زمين و پهناى آسمان و اعماق درياها را جولانگاه خود قرار داده و تمام موجودات زمينى را مسخّر خود ساخته و از تمام مواهب اين جهان به نفع خود استفاده مى كند. ولى با تمام قدرتى كه دارد موجودى بسيار ضعيف و آسيب پذير است. يك پشه كوچك كه گاه با چشم هم ديده نمى شود او را آزار مى دهد يا بيمار مى كند و گاهى سبب مرگ او مى شود و از آن كوچك تر ميكروب ها و ويروس هاى بيمارى زا هستند كه ابداً با چشم ديده نمى شوند ولى اين موجودات نامرئى و ظاهراً بسيار ضعيف و ناتوان انسان هاى قوى و قهرمان را مى توانند از پاى درآورند. اين تركيب عجيب انسان از قوت و ضعف ظاهراً براى اين است كه از طرفى بتواند مدارج ترقى و كمال را طى كند و از سويى ديگر گرفتار غرور و غفلت و خودبزرگ بينى نشود. 👈ازجمله مسائلى كه انسان با آن دست به گريبان است زمان اجل اوست كه كاملاً مخفى و پنهان است. اين نيز هشدارى براى انسان هاست كه آنى غافل نشوند و به گمان زندگى طولانى دست به هر كارى نزنند و فكر نكنند كه زمان توبه از گناه و جبران خطاها وسيع است چراكه هر لحظه ممكن است مرگ او فرارسد. يك جرعه آب يا يك لقمه غذا مى تواند گلوى او را بفشارد و در عين سلامتى، راهى ديار آخرت كند. اين ها حقايقى است كه امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به آن اشاره فرموده و ريشه آن در قرآن مجيد است ✅ مى فرمايد: «(يُرِيدُ اللهُ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْكُمْ وَخُلِقَ الاِْنسَانُ ضَعِيفاً); خدا مى خواهد كار را بر شما سبك كند; و انسان، ضعيف آفريده شده است».[3] ✅در جاى ديگر مى خوانيم: «(إِنَّ الاِْنسَانَ خُلِقَ هَلُوعاً * إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً); انسان، حريص آفريده شده * هنگامى كه ناراحتى به او رسد بسيار جزع و فزع مى كند».[4] ✅و در جاى ديگر مى فرمايد: «(وَمَا تَدْرِى نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَداً وَمَا تَدْرِى نَفْسٌ بِأَىِّ أَرْض تَمُوتُ إِنَّ اللهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ); و هيچ كس نمى داند در چه سرزمينى مى ميرد؟ خداوند عالم و آگاه است!».[5] ✅در روايات آمده است: هنگامى كه خداوند پشه ها را بر نمرود و لشكرش مسلط ساخت تعداد فوق العاده زيادى اطراف لشكر او را احاطه كردند. نمرود از لشكرش جدا شد و در خانه اش وارد گشت و تمام درها را بست و پرده ها را فرو افكند و بر پشت خود خوابيد، فكر مى كرد كه چگونه از اين لشكر عظيم پشه ها رهايى يابد ناگهان پشه اى وارد بينى او شد و به سوى مغز او بالا رفت. چهل روز او را آزار مى داد به گونه اى كه براى پيدا كردن آرامش موقت، سر خود را بر زمين مى كوبيد و در اين حال بود تا به هلاكت رسيد.[6]😲 ✅در حديث ديگرى آمده است كه امام صادق(عليه السلام) نزد منصور دوانيقى بود در اين حال پشه اى منصور را آزار مى داد و هر زمان او را از خود دور مى ساخت دو مرتبه به سوى او بازمى گشت. او روى به امام صادق(عليه السلام) نمود و عرض كرد: خداوند چرا اين پشه (مزاحم) را آفريده است. امام(عليه السلام) فرمود: «لِيُذِلَّ بِهِ الْجَبابِرَةَ مِثلَك; براى اين كه ستمگرانى مانند تو را خوار كند».[7]☺ @alafvalafv
🔸2. مواد تشكيل دهنده عرق بدبو: دانشمندان تحقيقاتى درباره عرق كردن انسان و ماده تشكيل دهنده عرق و عوامل بدبويى آن كرده و به نتايج عجيب و شگفت انگيزى دست يافته اند. ازجمله: 🔺آن ها معتقدند كه عرق بر دو گونه است: گونه اى از آن همان است كه به هنگام فعاليت زياد كه بدن انسان گرم مى شود و يا گرمى هوا تأثير مى گذارد بدن براى خنك شدن عرق مى كند. اين نوع عرق بدبو نيست. نوع دوم عرقى است كه در زير بغل، كشاله ران، پاها و گاه كف دست ها ظاهر مى شود. آن عرق بدبوست😣 و تازه خود عرق نيز بدبو نمى باشد بلكه موجودات زنده ذره بينى كه در اين نقاط از بدن هستند از عرق استفاده مى كنند و مدفوعى از خود خارج مى سازند كه بوى بد از آن است و به همين دليل دستور داده شده كه به خصوص اين نقاط از بدن شسته شود تا محلى براى پرورش اين موجودات زنده باقى نماند و در روايات اسلامى نيز آمده است كه يكى از فايده هاى غسل جمعه آن است كه بوى بد زير بغل را برطرف مى كند. البته وجود موهاى زائد و بلند در زير بغل نيز محل مناسبى براى پرورش اين موجودات ذره بينى مزاحم است و لذا در روايات اسلامى دستور به برطرف كردن آن ها داده شده است.[8] 🔸3. پشه، موجودى كوچك اما شگفت انگيز: پشه ظاهراً موجود بسيار كوچك و بى ارزشى است ولى تحقيقات دانشمندان نشان مى دهد كه آن ها نيز جهان بزرگى براى خود دارند. آنان مى گويند كه بيش از 2800 گونه پشه در سراسر جهان وجود دارد😳 و چون حشراتى خونسرد هستند در فصل زمستان به خواب زمستانى فرو مى روند ولى به هنگامى كه فعال مى شوند به خون نياز دارند اما نه براى تأمين انرژى بلكه پشه هاى ماده از آن براى توليد مثل و نمو تخم هاى خود استفاده مى كنند. 🔺خرطوم و نيش پشه از دو كانال مجزا تشكيل يافته، يكى مجراى بزاق است و ديگرى براى مكيدن خون و عجيب اين كه پشه هنگام مكيدن خون، از طريق بزاق خود يك ماده ضد انعقاد خون ترشح مى كند تا هنگام مكيدن آن لخته نگردد و همين بزاق پشه است كه موجب تحريك بدن مى گردد و در نتيجه خارش و تورم و قرمزى در محل پديد مى آيد.😮 🔺پشه ماده قادر است از فاصله سى مترى و گاه پنجاه مترى بوى بدن انسان را احساس كند و به سوى او براى گرفتن خون بيايد. 🔺 افرادى كه گروه خونى آن ها O مى باشد بيشتر گزيده مى شوند و آنهايى كه گروه خونى شان A مى باشد كمتر.[9] ***** پی نوشت: [1]. در اين جمله «ابْنُ آدَمَ» مبتداى مؤخر است و «مِسْكِينٌ» خبر مقدم و تنوين مِسْكِينٌ گاه براى تخويف حذف مى شود. [2]. تاريخ بغداد، ج 10، ص 367. [3]. نساء، آيه 28. [4]. معارج، آيات 19 و 20. [5]. لقمان، آيه 34. [6]. شرح نهج البلاغه علامه شوشترى، ج 11، ص 339. [7]. همان. [8]. رجوع شود به وسائل الشيعه، باب 6 از ابواب اغسال مسنونه، ح 15. @alafvalafv
1_31016732.mp3
4.06M
اربعین قسمت خوبات شد و من جاموندم 😭 رفیقام یکی یکی رفتن و تنها موندم چی میشد منم صدام میکردی و میومدم😭 ... خسته و زخمی بیام بگم دخیلم یا حسین @alafvalafv 😢😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقدیم به پدرش مسلم ‌بن ‌عقیل و مادرش از كنيزان بود. او در روز عاشورا پس از شهادت برادرش «عبدالله‌» در حمله دسته جمعى فرزندان ابی طالب به دشمن شركت كرده، سپس به شهادت رسيد. او ساله بود. [۱]
علیه السلام 🌹 اگر توفیق را نداشتید، این احادیث را بشنوید باشد که فرجی شود.👆 التماس دعای فراوان در لحظات ناب سحر های عاشقی و مناجاتتان با خداوند سبحان🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از Tebeslami_ir
🔻اینجا سوئیس نیست؛ اینجا ایران است... 🔹مغازه بدون فروشنده ای که صاحبش به پیاده روی اربعین رفته و هرکس هر چیزی که لازم دارد را برمی‌دارد و خودش کارت می‌کشد. 🆔 @tebeslami_if
بن علی تقدیم به او فرزند ارشد امام علی علیه السلام و ام البنین بود. آن حضرت، علمدار سپاه آن حضرت بود. و به هنگام شهادت 34 ساله بود. مقام او در بین شهدای کربلا مقامی بس بلند است. حضرت مهدی علیه السلام در زيارت ناحيه مقدسه به او اين گونه سلام می دهد: سلام بر ابوالفضل عبّاس، فرزند امیر مؤمنان ؛ از خود در گذرنده با جان برای برادر، برگیرنده از دیروزش برای فردایش، فداییِ او، نگهدارنده، کوشنده برای رساندن آب به او، وکسی که دست هایش بُریده شد! خداوند قاتلانش یزید بن رُقاد حیتی وحَکیم بن طُفَیل طایی را لعنت کند! @alafvalafv
مطالعه حکمت 420 یاعلی شبتون مهدوی @alafvalafv
با نام خدایی که و است سلام دوستان:شرح حکمت رو مطالعه بفرمائید .ممنونم از توجه و نظر شما بزرگان👇👇🌷
شرح حکمت ۴٢٠ ⛔️ 🔸 اين گفتار حكيمانه زمانى از امام(عليه السلام) صادر شد كه روايت شده است آن حضرت در ميان اصحابش نشسته بود. زن زيبايى (كه تمام چهره اش را نپوشانده بود) از آن جا عبور كرد و چشم حاضران را به خود جلب نمود. امام(عليه السلام) فرمود: «چشمان👀 اين مردان، طغيانگر است و آنچه نظرشان بر آن افتاد مايه تحريك و هيجان آن هاست»; (وَ رُوِى أَنَّهُ(عليه السلام) كَانَ جَالِساً فِى أَصْحَابِهِ فَمَرَّتْ بِهِمُ امْرَأَةٌ جَمِيلَةٌ فَرَمَقَهَا الْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقال(عليه السلام): إِنَّ أَبْصَارَ هذِهِ الْفُحُولِ طَوَامِحُ; وَ إِنَّ ذلِكَ سَبَبُ هَبَابِهَا). ✅«رَمَقَ» از ماده «رَمْق» (بر وزن رنگ) به معناى نگاه كردن است. ✅«فحول» جمع «فَحْل» (بر وزن نخل) به معناى جنس مذكر قوى است. ✅«طوامح» جمع «طامح» به معناى طغيانگر است. ✅«هباب» در بسيارى از نسخه ها و در لغت «هِباب» به (كسر هاء) آمده و به معناى هيجان است ⬅و مجموع اين سخن كه در نهايت فصاحت و بلاغت بيان شده اشاره به اين است كه وقتى نظر مردى (مخصوصاً مرد جوان) بى اختيار به زن زيبايى مى افتد هيجان جنسى پيدا مى كند و راه علاجش همان است كه امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن بيان فرموده است. در اين جا امام(عليه السلام) تصريح مى كند كه افتادن چشم اصحاب بر چنين زنى خواه ناخواه سبب تحريك آن ها مى شود. سپس به عنوان يك حكيم آگاه و مهربان راه حل مشكل را به آن ها نشان مى دهد، مى فرمايد: «هرگاه يكى از شما نظرش به زنى افتاد كه زيبا و صاحب جمال بود، برود و با همسر خود آميزش كند زيرا او هم زنى است مانند همسرش»; (فَإِذَا نَظَرَ أَحَدُكُمْ إِلَى امْرَأَة تُعْجِبُهُ فَلْيُلاَمِسْ أَهْلَهُ، فَإِنَّما هِيَ امْرَأَتِهِ كَامْرَأَتِهِ). ✴درست است كه زن ها از نظر زيبايى و جاذبه جنسى با هم متفاوت اند ولى نتيجه نهايى ارتباط با آن ها كه آميزش جنسى است كم و بيش يكسان است و مى تواند جلوى تحريكات و انحرافات را بگيرد. و اين درسى است از سوى امام(عليه السلام) به همه جوانان كه براى نجات از انحرافات جنسى و آلودگى به گناه اقدام به ازدواج كنند زيرا يك همسر مناسب مى تواند جلوى همه اين هيجانات را بگيرد و اگر كسى هوى پرست و شهوت پرست نباشد مشكل جنسى خود را با همسرش به هر صورت حل خواهد كرد.😐 در اين هنگام مردى از خوارج گفت: «خداوند اين كافر را بكشد چقدر دانا و فقيه است»; (فقال رجلٌ مِنَ الخَوارِج: «قاتَلَهُ اللّهُ كافِراً ما أَفْقَهَه»). هنگامى كه حاضران اين سخن را شنيدند از جاى پريدند تا او را به قتل برسانند ولى امام(عليه السلام) فرمود: «آرام باشيد جواب دشنام، دشنام است و يا گذشت از گناه (نه اعدام)»; (فوثب القوم ليقتلوه، فقال(عليه السلام): رُوَيْداً إِنَّما هُوَ سَبٌّ بِسَبٍّ، أَوْ عَفْوٌ عَنْ ذَنْب!). @alafvalafv
✴پاسخ به چند سوال پیرامون این حکمت 1⃣ آن مرد خارجى كه نعوذ بالله نسبت كفر به امام(عليه السلام) داد قطعاً ناصبى و كافر بود. چرا امام(عليه السلام) اجازه نداد او را به قتل برسانند؟ ◀پاسخ اين است كه امام(عليه السلام) از تعبير او استفاده كفر به معناى واقعى نفرمود بلكه اين كفر همان كفرى بود كه خوارج مى گفتند; آن ها معتقد بودند كه هركس گناه كبيره اى مرتكب شود و توبه نكند كافر خواهد بود و چون به زعم آن ها امام(عليه السلام) تن به مسأله حكميت داده بود و اين حكميت به پندار آن ها برخلاف شرع بود چنين نسبتى را به امام(عليه السلام) داد و لذا امام(عليه السلام) او را در حد يك سب و لعن تلقى كرد و فرمود: «إِنَّمَا هُوَ سَبٌّ بِسَبّ». 2⃣آيا مى توان در مقابل دشنام، دشنام داد كه در عبارت امام(عليه السلام) آمده است؟ ◀جواب اين كه مراد از سب در اين جا لعن است يعنى مى توان چنين شخص بدزبانى را لعن كرد چون مستحق لعن است. در عين حال اشاره فرمود: راه ديگر، استفاده از عفو است همان راهى كه امام(عليه السلام) درباره او انتخاب فرمود. 3⃣سؤال ديگر همان چيزى است كه ابن ابى الحديد در شرح اين گفتار حكيمانه مطرح كرده است و آن اين كه مى گويد: يكى از دوستان من هنگامى كه اين گفتار امام(عليه السلام) را شنيد پرسيد: چرا امام(عليه السلام) آن مرد را كه از خوارج بود عفو كرد ولى هنگامى كه اشعث تعبير زشتى درباره امام(عليه السلام) در برابر سخنى كه فرموده بود به كار برد و گفت: «هذه عليك لا لك; اين سخن بر ضد توست نه به نفع تو»، امام(عليه السلام) برآشفت و او را به شدّت توبيخ كرد و حتى او را مخاطب به خطاب «منافق بن كافر» فرمود؟🤔 ◀سپس چنين پاسخ مى گويد كه اين مرد خارجى علم امام(عليه السلام) را ستود و در عين حال كلمه زشتى به امام(عليه السلام) گفت در حالى كه اشعث بن قيس منافق، علم امام(عليه السلام) را انكار كرد و حضرت را به ناآگاهى متهم ساخت. چنين شخصى مستحق لعن و هرگونه سرزنش است. ◀بعضى نيز در پاسخ اين سؤال گفته اند كه اشعث، مرد منافق و شرورى بود و مى خواست با اين سخنش شرى به پا كند. ❌ امام(عليه السلام) محكم در مقابل او ايستاد و محكم او را بر سر جايش نشاند ولى اين مرد خارجى چنين نظرى نداشت و لذا امام(عليه السلام) او را مورد عفو قرار داد. 4⃣ سؤال ديگرى نيز در اين جا مطرح است قرآن اين كه نسبت كفر به امام(عليه السلام) به هر معنا باشد سب امام(عليه السلام) محسوب مى شود و مى دانيم سب امامان معصوم(عليهم السلام) موجب كفر است همان گونه كه از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده است: «مَن سَبّ عليّاً فقد سَبَّنى ومَن سَبّنى فقد سَبّ الله; كسى كه على(عليه السلام) را سب كند مرا سب كرده و كسى كه مرا سب كند خدا را سب كرده است (و به يقين چنين كسى كافر است)».بنابراين چرا امام(عليه السلام) اجازه قتل او را نداد؟ ◀پاسخ اين سؤال با توجه به سيره امام(عليه السلام) در هنگام حكومتش روشن مى شود و آن اين كه امام(عليه السلام) براى جلوگيرى از اختلاف در ميان مسلمين و نقشه هاى شوم منافقين كه پيوسته درصدد ايجاد اختلاف و جنگ داخلى بودند در بسيارى از اين گونه موارد با مدارا رفتار كرد و مجازات بسيارى از مستحقين مجازات را موكول به زمان ديگرى فرمود و محل كلام ما نيز از اين قبيل بود كه اگر امام(عليه السلام) دستور قتل اين خارجى را مى داد جمعيت خوارج فرياد بلند مى كردند و غوغايى به راه مى انداختند❗ @alafvalafv
سوال امروز: ❓❓❓چرا مولا علی علیه السلام بجای این که سخنان تربیتی در مورد این ماجرا بفرمایند☺ اصحابشون رو از نگاه کردن به اون زن باز نداشتن ؟ چرا نهی از منکر نکردن؟
❤️ساعت عاشقی❤️ 💟خدایا آن امام راهنمای ره یافته و قیام کننده به امر تو رحمت های خدا بر او و بر پدران پاکش باد،از طرف همه ی مردان و زنان باایمان در مشرق زمینها و مغرب زمین ها، هموارها و کوهستانش، و صحراها و دریاهایش 💟از جانب خودم و از جانب پدر و مادرم 💟 به وزن و مداد کلماتش، و آنچه به دقت شمرده آنرا علمش و احاطه کرده آن را کتابش @namebepedar