eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
43.3هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
6.9هزار ویدیو
356 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات لینک کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور در تلگرام https://t.me/+x48EYwR6jN5jM2M8 مطالب را فوروارد کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امام محمد باقر عليه السلام : بهترين #سخنى كه دوست داريد به شما بگويند، به مردم بگوييد. خداوند، #شخص لعنت كننده و فحاش را دشمن خود می داند. 📚امالى صدوق، صفحه ۳۲۶ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢چرا به‌ عنوان‌ مركز حكومت‌ امام‌ مهدي‌(ع‌) برگزيده‌ شده‌ است‌⁉️ 🔰در تاريخ‌ اسلام‌ شهر كوفه‌ عراق‌ مَثَل‌ بي‌وفايي‌ است‌ و مردمان‌ آن‌ شهر به‌ پيمان‌ شكني‌ شهره‌ شده‌اند. وانگهي‌ مردم‌ آن‌ شهر زمينه‌ساز ظلم‌ به‌ خاندان‌ امام‌ حسين‌(ع‌) بوده‌اند، پس‌ چرا امام‌ زمان‌(ع‌) آن‌ شهر را بعد از ظهور مركز حكومت‌ خود قرار مي‌دهند⁉️ 🔰👇🔰👇🔰👇 ✍در پاسخ نكاتي‌ را يادآور مي‌شويم‌: 1️⃣🔻كوفه‌ در تاريخ‌ 12 رجب‌ سال‌ 36ق‌. با ورود مولاي‌ متقيان‌ امير مؤمنان‌(ع‌) به‌ عنوان‌ پايتخت‌حكومت‌ علوي‌ درآمد و پس‌ از شهادت‌ آن‌ حضرت‌، حدود شش‌ ماه‌، پايتخت‌ حكومت‌ امام‌ حسن‌ مجتبي‌(ع‌) بود و اينك‌ در انتظار ظهور حضرت‌ مهدي‌(ع‌) است‌ تا يك‌ بار ديگر تداوم‌بخش‌ حكومت‌ عدل‌ علوي‌، بر سرير عدالت‌ تكيه‌ داده‌، طومار عمر ظالمان‌ را در هم‌ پيچد و حكومت‌ واحد جهاني‌ را براساس‌ عدل‌ و داد بنيان‌ نهد. اما اينكه‌ چرا اين‌ شهر به‌ چنين‌ سعادت هايی‌ دست‌يافته‌ و مي‌يابد شايد به‌ دليل‌ قداست‌ و شرافت‌ ذاتی‌ اين‌ سرزمين‌ باشد. 🔸چنان‌كه‌ مي‌دانيد روايات‌ فراواني‌ در فضيلت‌ شهر كوفه‌ وارد شده‌ كه‌ ما در اينجا از ميان‌ اين‌ روايات‌ به‌ ذكر چند حديث‌ بسنده‌ مي‌كنيم‌: 👇👇👇 💠 رسول‌ اكرم‌(ص‌) در تفسير سورة‌ مباركه‌ «تين‌» فرمودند: 🔺خداوند متعال‌ چهار شهر را از ميان‌ شهرها برگزيد. [ در اين‌ سوره‌ ] ۱)_منظور از « تين‌»، ۲)_مقصود از «زيتون‌»، ؛ ۳)_منظور از «طور سينا»، ۴)_«البلدالامين‌»، مي‌باشد. [1] 💠 رسول‌ اكرم‌(ص‌) در يك‌ حديث‌ طولاني‌ خطاب‌ به‌ امير مؤمنان‌(ع‌) فرمود: 🔺خداوند ولايت‌ تو را به‌ آسمانها عرضه‌ نمود. (از ميان‌ آسمانها) آسمان‌ هفتم‌ سبقت‌ جست‌؛ پس‌ آن‌ را با عرش‌ زينت‌ بخشيد؛ سپس‌... از ميان‌ شهرها كوفه‌ سبقت‌ جست‌، پس‌ آن‌ را با وجود تو زينت‌ بخشيد. [2] 🔵 امير مؤمنان‌(ع‌) نيز مي‌فرمايند: ✅اينجا (كوفه‌) شهر ما، جايگاه‌ ما و اقامتگاه‌ شيعيان‌ ماست‌. [3] 🔶 البته‌ آنچه‌ كه‌ باعث‌ مزيد فضيلت‌ سرزمين‌ كوفه‌ گرديده‌ است‌ وجود مكانهاي‌ خاصي‌ نظير «مسجد سهله‌» و «مسجد كوفه‌» است‌ كه‌ روايات‌ فراواني‌ نيز در فضيلت‌ اين‌ دو مكان‌ مقدس‌ در خصوص‌ اين‌ اماكن‌ وارد شده‌ است‌؛ 💠 از جمله‌ امام‌ صادق‌(ع‌) ضمن‌ حديث‌ مفصلي‌ دربارة‌ حضرت‌ ولي‌عصر(ع‌) به‌ مفضل‌ فرمودند: ✅مركز حكومت‌ او كوفه‌، و مركز قضاوتش‌ مسجد كوفه‌ و مركز بيت‌المال‌ و محل‌ تقسيم‌ غنايم‌ مسلمانان‌، مسجد سهله‌، و محل‌ خلوت‌ و مناجات‌هايش‌ تپه‌هاي‌ سپيد و نوراني‌ نجف‌ اشرف‌ است‌. [4] 💠 حضرت‌ صادق‌(ع‌) در حديث‌ ديگري‌ به‌ ابوبصير فرمودند: ✅مسجد سهله‌ محل‌ اقامت‌ قائم‌(ع‌) و اهل‌ و عيالش‌ است‌. مسجد سهله‌، اقامتگاه‌ حضرت‌ ادريس‌(ع‌) بود. مسجد سهله‌، اقامتگاه‌ حضرت‌ ابراهيم‌ خليل‌ الرحمان‌(ع‌) بود. خداوند، پيامبري‌ را مبعوث‌ نكرده‌، جز اينكه‌ در مسجد سهله‌ نماز گزارده‌ است‌. مسجد سهله‌، پايگاه‌ حضرت‌ خضر(ع‌) است‌. كسي‌ كه‌ در مسجد سهله‌ اقامت‌ كند، همانند كسي‌ است‌ كه‌ در خيمه‌ رسول‌ اكرم‌(ص‌) اقامت‌ كند. هيچ‌ مرد و زن‌ با ايماني‌ يافت‌ نمي‌شود، جز اينكه‌ دلش‌ به‌ سوي‌ مسجد سهله‌ پر مي‌زند... . [5] 📚 پی نوشتها: 1 .شيخ‌ صدوق‌، معاني‌الاخبار، ص‌365. 2 .محمدباقرمجلسي‌، بحارالانوار، ج‌27، ص‌262. 3 .تاريخ‌الكوفه‌، ص‌63. 4 .بحارالانوار، ج‌53، ص‌11. 5 .همان‌، ج‌100، ص‌436. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد #رائفی_پور 💢#نژادپرستی از صدر اسلام تا امروز ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔴علامه حسن زاده آملی: 🔹انقلاب اسلامی ایران، بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان(عج) است. اگر ظهور دفعی واقع می شد، بشریت ظرفیت تحمل نور وجودی ایشان رانداشت. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔻امام زمان خورشید آسمان حیات معنوی بشریت است... اگر ظهور امام بطور #دفعی واقع می شد ، مسلما جوامع بشری #ظرفیت این تحول شدید را نداشت.. بدین سبب حکمت غیبت بر این است که #ظهور_تدریجا رخ دهد... 🔵از حیات سه امام قبل از امام زمان(عج) که به حالت غیبت بوده و نوعی #تمرین_برای_شیعیان بوده جهت زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام... 🔻شواهد و قرائن نشان می دهد، انقلاب اسلامی ایران، ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم(عج) می باشد.. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 وضعیت #جهان امروز در زمان غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) #استاد_طباطبایی ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
⭕️ از دیدگاه ▪️ابوزید عبدالرحمن بن محمد بن خلدون حَضرَمی (۸۰۸–۷۳۲ ه. ق، تونس) تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، مردم‌شناس و سیاست‌مدار عرب مسلمان است. وی را از پیشگامان تاریخ‌نگاری به شیوهٔ علمی و از پیشگامان علم جامعه‌شناسی می‌دانند. ابن خلدون در مقدمه‌ی کتاب تاریخ خودش در فصلی مستقل به طور مفصل به بررسی ادعای یکی از فاطمیون مصری درباره مهدویت پرداخته است و با عنوان «روشنگری درباره آن» به قول خودش به انحرافات این نظریه پرداخته است.   ! ▪️سلسله فاطمیون مصر که از سال ۲۹۶ تا ۵۶۷ هجری قمری بر مصر و شمال آفریقا فرمانروایی داشتند، پس از شکست «اغلبیان» که از اهل تسنن بودند در سال ۳۰۳، حکومت شیعی را تأسیس نمودند. ایشان شهری به نام «مهدیه» را بنیان گزاردند که معرف سرسلسله آنها شخصی به نام المهدی بالله بود. المهدی بالله از فرمانروایان مقتدر حکومت فاطمیون در مصر بود که از شیعیان اسماعیلی بودند.   ▪️او با ادعای دروغین مهدویت سعی در فریب عامه مردم کرد و به اسم حکومت شیعی سالیان متمادی قدرت را در مصر و شمال آفریقا بدست داشت. ابن خلدون پس از بررسی احوال مهدی فاطمی سرسلسله فاطمیون مصر به تخطئه احادیث مهدویت و اساساً اصالت مهدویت در ” ابن خلدون که تعصب و عناد او نسبت به شیعه در کتابش کاملاً پیداست، هر کجا که از مهدویت سخن رانده به طور مبهم از کنار آن رد شده است! او احادیث شیعیان را به طور کلی به جرم شیعه بودن رد می کند و می گوید این احادیث به جرم "فساد مذهب" کنار گذاشته می شوند و به این ترتیب شیعه را فاسد المذهب می نامد وموضوع مهدویت را ساخته و پرداخته اذهان شیعیان می داند! (۱)   ⭕️ ! ▪️ عدم تتبع کافی و تنها کفایت به کتب مذهب خویش از جمله مواردی است که در این موضوع مورد اعتراض بسیاری از محققین قرار گرفته است. از جمله: «ابن خلدون به طور کلی منکر روایات مربوط به مهدی نیست. او با اینکه همه ی مآخذ رویات را در اختیار نداشته بیشتر به کتب حدیث مذهب که مذهب خود اوست، رجوع کرده و اندکی از روایاتی را که علمای اهل سنت درباره ی ظهور مهدی (عج) از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده اند آورده است.» (۲)   ⭕️ ! ▪️ابن خلدون خود در جایی می گوید: «مشهور میان کافه مسلمانان در همه عصور گذشته این است که در آخر الزمان به ناچار فردی از خاندان پیامبر اسلام ظهور می کند و دین را تأیید می نماید و عدالت را آشکار می سازد و همه ی مسلمانان پیرو او می گردند و بر همه ی کشورهای اسلامی مسلط می گردد و مهدی نامیده می شود.» (۳) اما در جای دیگر می گوید: «این احادیث مهدی است که ائمه حدیثی درباره ی خروج او در آخر الزمان نقل کرده اند و اینها همه مورد انتقادند جز اندک یا اندک از اندک آنها.» (۴)   ⭕️ ! ▪️ابن خلدون در اعتقادات شیعه به طور دقیق بررسی نکرده است و تنها اعتقادی را به آنها نسبت داده است. او در جایی می گوید: شیعه معتقد است امام زمان (عج) در سرداب حلّه غایب شده است." (۵) در حالی که ابداً چنین چیزی نیست و شیعه چنین اعتقادی ندارد. زیرا اصولاً در زمان تولد امام مهدی (عج) نه خبری از حلّه بوده و نه اثری از شهر حلّه! این شهر را سیف الدوله در سال ۴۵۹ق بنیان نهاد!  پی‌نوشت‌: ۱- ذهنیت مستشرقین و اصالت مهدویت- حسین منظر- صص ۶۶-۵۸ ۲- فلسفه ی تاریخ ابن خلدون- محسن مهدی- ترجمه مجید مسعودی- بنگاه ترجمه و نشر کتاب- صص ۳۲۳-۳۲۲ ۳- مقدمه ی ابن خلدون- ص ۳۱۱ ۴- همان منبع سوم- ص ۳۲۲ ۵- همان منبع سوم – ص ۱۹۹ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔻امام صادق عليه السلام: 💫لَعَنَ اللّهُ قاطِعِي سَبيلِ المَعروفِ، و هُو الرجُلُ يُصنَعُ إلَيهِ المَعروفُ فَيَكفُرُهُ، فَيَمنَعُ صاحِبَهُ مِن أن يَصنَعَ ذلكَ إلى غَيرِهِ 💫 👈خدا لعنت كند كسانى را كه راه #نيكى_كردن را مى بندند؛ يعنى كسى كه به وى خوبى مى شود، اما او #ناسپاسى مى كند و در نتيجه، نيكوكار را از نيكى كردن به ديگران باز مى دارد 📚ميزان الحكمه جلد6 صفحه 25 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔰 #علائم_آخرالزمان🔰 #باد_زرد 🔳 از نشانه های آخرالزمان، نخستین نشانه صاعقه ها، سپس باد زرد آمده است.[ 1]   #باد_سرخ 🔳در اخبار آخر الزمان آمده است: وقتی فاسق مردمان بر آن ها حکومت کند، اشرار از ترس شرارت شان، مورد احترام قرار می گیرند و غنا و موسیقی علنی می گردد.... در چنین زمانی منتظر باد سرخ باشید. [2] پیامبر اکرم (ص) فرمود: هنگامی که سنت را ترک کنید، بدعت ظاهر می شود، در چنین زمانی منتظر باد سرخ، خسف، مسخ و غلبه دشمن باشید. [3]شاید منظور از باد سرخ، طوفان های همراه با گرد و غبار و رعب آور باشد.  #باد_سیاه  🔳وزیدن باد سیاه از نشانه های آخر الزمان ذکر شده است. در حدیثی آمده است: باد سیاه اول صبح بر می خیزد و آن گاه زلزله ای روی می دهد و قسمت اعظم بغداد زیر آوار می ماند.[4]  📚منابع ١.روزگار رهایی، ج 2، ص 825 2. تحف العقول، ص 31؛ بحارالانوار، ج 52، ص 259 و 263 3.بشاره الاسلام، ص 22 4.محجه البیضاء ج 4، ص 343؛ الزام الناصب، ص 185؛ بحارالانوار، ج 52، ص 220 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢دستاوردی به نام #گسل_طبقاتی ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱این همه که با #موبایل بازی کردی، اگر ... #کلیپ_کوتاه ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
👁🗨 ، 🔻🔹قسمــت اول🔹🔻 ❇️ در روایات اسلامی، به ویژه روایاتی که به طریق اهل‌سنّت از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده از فتنه‌ای سخن به میان آمده که به تعبیر روایات بزرگ‌ترین فتنه آخرالزّمان است و از آغاز آفرینش آدم تا روز قیامت فتنه‌ای به مانند آن نیامده است. از این رویداد بزرگ و فتنه سهمگین در روایات به «خروج دجّال» تعبیر شده است. با وجود آنکه روایات فراوانی در زمینه ویژگی‌های دجّال و اعمال و رفتار او نقل شده است،[1] ولی باید اعتراف کرد که درک همه وجوه این موضوع به راحتی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان به تصویری کامل و بدون ابهام از این و بی‌مانند دست یافت. با این حال، با توجّه به ضرورت شناخت این رویداد آخرالزّمانی و اهميّت آماده شدن برای رویارویی با این فتنه جهان‌گستر، در این مقاله با بهره‌گیری از روایات به تبیین برخی از وجوه فتنه دجّال می‌پردازیم. 1⃣ 🔰«دجّال» بر وزن فعّال صیغه مبالغه است که در ادبیات عرب برای دلالت بر زیادی انجام کار از سوی فاعل به کار می‌رود. در کتاب‌های لغت، احتمال‌های متعددی برای ریشه و معنای این واژه مطرح شده است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: 👇👇👇👇 الف) واژه دجّال از «دُجَیل» به معنای «قَطْران»گرفته شده است، گفتنی است اعراب در گذشته، بدن شتران خود را برای آنها با ماده سیاه‌رنگی به نام قطران می‌پوشاندند و در عرف عرب به پوشاندن کامل بدن شتر با این ماده «تَدجیل» می‌گفتند. از آنجا که دجّال نیز چون قطران سراسر زمین را می‌پوشاند، از او با این عنوان یاد می‌شود. ب) واژه یاد شده از «دَجْل» به معنای «دروغ» و «فریب» مشتق شده و دلیل نام‌گذاری دجّال به این نام این است که او ادّعای پروردگاری می‌کند و این کار از . ج) ریشه لغت دجّال، «دَجْل»، به معنای «در نوردیدن» است و از این رو این نام به دجّال اطلاق می‌شود که او بیشتر مناطق جهان را درمی‌نوردد و خود درمی‌آورد. د) دجّال از «تَدجیل» به معنای «پوشاندن» ریشه گرفته است و به این دلیل دجّال را با این نام می‌خوانند که او با کفرش مردم را می‌پوشاند یا زمین را با فراوانی لشکریانش می‌پوشاند یا اینکه را با می‌پوشاند. هـ ) این واژه از «تَدجیل» گرفته شده که به معنای «زراندود کردن» برای است. بنابر این قول، دلیل نام‌گذاری دجّال به این نام این است که او با دروغ و نیرنگ خود و همچنین با بیان کردن خلاف آنچه در دل دارد، باطل را حق جلوه می‌دهد و موجب فریب مردم می‌شود. و) لغت دجّال از «دُجال» به معنای «طلا» یا «آب طلا» مشتق شده است؛ چون دجّال در هر جا که قدم می‌گذارد نیز با او همراه است. ز) ریشه این لغت «دَجّاله» به معنای «گروه بزرگ هم‌سفران» است و به این دلیل دجّال را به این اسم نام‌گذاری کرده‌اند که او سراسر زمین را با خود می‌پوشاند. ح) این واژه از لغت «دَجال» به معنای «سرگین»، گرفته شده است؛ زیرا دجّال نیز مانند سرگین گستره زمین را با اعمال خود می‌کند.[٢] 🔰مؤلف لغت‌نامه «تاج العروس» پس از نقل اقوال یاد شده می‌نویسد: «مصنّف همه وجوه محتمل را به خوبی بیان کرد، ولی درست‌ترین و بهترین وجه آن است که گفت: دجّال به معنای و دروغ او ، ، ، و اظهار مطالبی است که در دل او وجود ندارد».[٣] ادامه دارد... 📙پی‌نوشت‌ها: 1. معجم أحادیث الإمام المهدی(ع)، ج 2، ص137-5؛ لطف‌الله صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ج 3، صص 103-111 . ٢. سيّد محمّد مرتضی الزبیدی، تاج العروس من جواهر القاموس، ج 14، ص 228، ماده «دجل»؛ سعید الخوری اشرتونی، اقرب الموارد فی فصح العربیه و الشوارد، ج 1، ص 320؛ فخر الدّین الطریحی، مجمع البحرین، بیروت، مؤسسه الوفا، 1403 ق.، ج 5، ص 369؛ علی‌اکبر دهخدا، لغت‌نامه، ج 7، ص 10481. ٣. تاج العروس، ج 14، ص 228. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ،دماسنج وضعیت اجتماعی برخی مسئولین‼️ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🌟لَیتَ شِعری اَینَ استَقَرَّت بِکَ النَّوی 🌟 ای کاش می دانستم کجـا و چه وقت دلـ💔ـها به ظهور تو قرار خواهد یافت 🔹فرازی از ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🌸 یـا الله: كَيْفَ يَسْتَطيعُ اَنْ يَهْرُبَ مِنْكَ مَنْ لاحَيوةَ لَهُ اِلاّ بِرِزْقِكَ؟ چگونه قدرت دارد از تـو فرار كند كسى كه جز به روزيت زنـده نيست؟ ،دعای۵۲ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢رواج خداوند ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
👁🗨 ، 🔻🔹قسمــت دوم🔹🔻 با نگاهی اجمالی به مجموعه روایت‌هایی که در زمینه خروج دجّال و رویدادهای وابسته به آن نقل شده است، با موضوع‌ها و سرفصل‌های متعدّدی روبه‌رو می شویم که بررسی کامل همه آنها نیازمند پژوهشی ژرف و گسترده است. در این مجال اندک، برخی از این موضوع‌ها و سرفصل‌ها را بررسی می‌کنیم. 🔰🔰🔰🔰 الف) حتمی بودن خروج دجّال:  ✴️ در روایات متعدّدی بر گریزناپذیر بودن خروج دجّال، به عنوان یکی از رویدادهای آخرالزّمان یا نشانه‌های قیامت، تأکید شده است. از جمله در روایتی که امیرمؤمنان علی(ع) از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل می‌کند، می‌خوانیم: «پیش از ساعت [قیامت] ده رویداد گریزناپذیر است: [خروج] سفیانی، [خروج] دجّال و...».[6] در برخی روایات حتمی بودن خروج دجّال به مانند حتمی بودن ظهور امام مهدی(ع) دانسته شده و انکار آن کفر به شمار آمده است. از آن جمله می‌توان به روایت نبوی زیر اشاره کرد: «هر کس خروج مهدی را منکر شود به آنچه بر محمّد نازل گشته، کافر شده است و هر کس نزول عیسی را منکر شود کافر شده و هر کس خروج دجّال را انکار کند، کافر شده است».[7] ب) بزرگی فتنه دجّال:  ✴️در بسیاری روایات بر این موضوع تأکید شده که فتنه دجّال، فتنه‌ای بزرگ و بی‌مانند است. براساس یکی از این روایات، پیامبر اعظم(ص) در یکی از خطبه‌های خود می‌فرماید: «ای مردم! بر روی زمین فتنه‌ای بزرگ‌تر از فتنه دجّال نبوده است، خدای تعالی هیچ پیامبری را برانگیخته، مگر اینکه امّتش را از او برحذر داشته است».[8] در روایت دیگری، در همین زمینه از پیامبر(ص) چنین روایت شده است: «از آفرینش آدم ـ درود خدا بر او باد ـ تا برپایی قیامت، امری بزرگ‌تر از دجّال نبوده است».[9] ج) هشدار همه پیامبران درباره خروج دجّال: ✴️خطر دجّال برای جوامع بشری چنان گسترده و ویرانگر است که همه پیامبران الهی درباره آن هشدار داده و پیروان خود را از او برحذر داشته‌اند. پیامبر گرامی اسلام در این زمینه می‌فرماید: «هیچ پیامبری نبوده است مگر اینکه پیروانش را از دجّال بر حذر داشته است».[10] د) ضرورت پناه بردن به خدا از شرّ دجّال:  ✴️در روایات فراوانی بر ضرورت پناه بردن به خدا از شرّ فتنه دجّال سفارش شده است. از جمله در روایتی، از پیامبر گرامی اسلام(ص) چنین نقل شده است: «هر یک از شما هنگامی که از تشهّد پایانی فارغ شدید، باید که از چهار چیز [به خدا] پناه برید: از عذاب جهنّم، از عذاب قبر، از فتنه زمان زندگی و مرگ و از شرّ مسیح دجّال».[11] در برخی روایات نیز توصیه‌هایی برای در امان ماندن از شرّ فتنه دجّال شده است، از جمله در یکی از روایات نبوی می‌خوانیم: «هر کس ده آیه ابتدایی سوره کهف را حفظ کند، از فتنه دجّال در امان می‌ماند.[12] ادامه دارد... 📚پی نوشت ها: 6. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص 436، ح 426؛ محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 209، ح 48. 7. فرائد السمطین، ج 2، ص 334، ح 585. 8. ابن حماد، الفتن، ج 2، ص 517، ح 1446. 9. همان، ص 518، ح 1450. 10. احمد بن حنبل، مسند، ج 5، ص 221. 11. همان، ج 2،‌ص 237. محمّد بن مسلم، صحیح، ج 1، ص 412، باب 25، ح 588. 12. صحیح مسلم، ج 1، ص 555، ح 809 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #مسئولان در حکومت امام زمان(عج) چگونه رفتار خواهند کرد؟ چه قدر #حقوق می‌گیرند⁉️ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
⭕️علت و برخی افراد به دین و مقدسات⁉️ 🌀⬇️🌀⬇️🌀⬇️ 🔳بدیهی است که همگان موافق نخواهند بود و مخالفت‌ با مقدسات نیز علل می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد که عمدتاً ریشه در کافی از یک سو و از سوی دیگر دارد. اما «اهانت و فحاشی» با مخالفت، انتقاد، سؤال و شبهه متفاوت است که به غیر از جهل و هوای نفس، نمود بی‌تربیتی، بی‌حرمتی، لجاجت، عناد و بغض نیز می‌باشد. 🔳خداوند متعال خود راجع به برخی از بندگانش می‌فرماید، آن قدر دارند که هر گاه سخن از خدای واحد و احد به میان می‌آید، قلب‌شان مشمئز می‌گردد: ✨«وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَبِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ» (الزّمر، 45) ترجمه: چون خدا به تنهايى (به وحدانیت) ياد شود ،دل‌هاى كسانى كه به آخرت ايمان ندارند میگردد و چون كسانى غير از او ياد شوند بناگاه آنان شادمانى مىكنند. ✨و نیز می‌فرماید: افسوس بر این بندگانی که هر گاه برای آنان پیامبری، راهنمایی، روشنگری، هدایت کننده‌ای و خبری کمال‌بخش می‌آید، فقط می‌کنند: ✨«يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُون» (یس، 30) ترجمه: دريغا بر اين بندگان هيچ فرستادهاى بر آنان نيامد مگر آنكه او را میكردند. 🔳 بدیهی است که نمی‌توان یک روش یا نسخه‌ی ثابت جهت برخورد با این گونه افراد یا موارد بیان داشت، چرا که هر شخصی، هر جمعیتی، هر موقعیتی، هر هدفی و ... متفاوت است، به ویژه با توجه به این که ما نباید در مواجه با مخالفت‌ها و احیاناً بی‌ادبی‌ها و اهانت‌ها، متقابلاً اسیر هوای نفس خودمان بشویم. *⃣ – گاه ممکن است لازم باشد که انسان با ، متحمل این شنیده‌ها گردد و با منطق و نرمی او را از فحاشی باز دارد تا مرتکب گناه بیشتری نشود. و ابتدا به او متذکر گردد که مخالف بودن با فحاشی، هتاکی و مسخره کردن متفاوت است و البته عواقب سختی دارد که دامنگیر خواهد شد. *⃣ #ب – گاه ممکن است لازم باشد که انسان به برخورد کند و شخص بی‌ادب، هتاک، مفتر و لجوج را سر جایش بنشاند. البته نه با انجام خلافی متقابل. *⃣ #ج – گاهی لازم است انسان، فرد یا جمع را از موضع فحاشی، به بکشاند و چون لجاج دارند، بحث به جدل کشیده می‌شود. در اینجا لازم است به بهترین شکل و منطقی با او جدل شود و البته قصد و جهت جدل باید به سمت دعوت او به حق باشد. ✨«ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِوَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ» (النّحل، 125) ترجمه: با حكمت و اندرز نيكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به [شيوهاى] كه نيكوتر است مجادله نماى در حقيقت پروردگار تو به [حال] كسى كه از راه او منحرف شده داناتر و او به [حال] راهيافتگان [نيز] داناتر است. *⃣ #د – گاهی در جمعی که مشغول به فحاشی و مسخره کردن شده‌اند، باید داده شود و اگر نشد، انسان سعی کند موضوع بحث را عوض کند تا از این خارج شوند و اگر نشد، خودش مجلس را به اعتراض ترک نماید: ✨«وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ وَإِمَّا يُنسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُفَلاَ تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَى مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ» (الأنعام، 68) ترجمه: و چون ببينى كسانى [به قصد تخطئه] در آيات ما فرو میروند از ايشان روى برتاب تا در سخنى غير از آن درآيند و اگر شيطان تو را [در اين باره] به فراموشى انداخت پس از توجه [ديگر] با قوم ستمكار منشين. 🔳بدیهی است اگر کسی به فحاش و دشمن احترام گذاشت و یا بر اثر خود کم بینی با آنان همراهی کرد و یا به خاطر روی سکوت کرد و در جمع آنها باقی ماند، خودش نیز از آنان خواهد بود» «وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللّهِ يُكَفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا» (النساء، 140) ترجمه: و البته [خدا] در كتاب [قرآن] بر شما نازل كرده كه هر گاه شنيديد آيات خدا مورد انكار و ريشخند قرار مىگيرد با آنان منشينيد تا به سخنى غير از آن درآيند چرا كه در اين صورت شما هم مثل آنان خواهيد بود، خداوند منافقان و كافران را همگى در دوزخ گرد خواهد آورد. ادامه دارد... ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢چهار عامل سقوط و انحطاط یک جامعه از نظر قرآن 🔸آنچنان که از قرآن مجید استنباط کرده‌ام چهار عامل است که عامل فنای اقوام است و نقطه مقابل آنها عامل بقا. حال ممکن است عامل دیگری هم باشد و من از قرآن درک نکرده باشم: ۱⬅️ ظلم و بی‌عدالتی ۲⬅️ فساد اخلاق ۳⬅️ تفرق و چند دستگی ۴⬅️ ترک امر به معروف و نهی از منکر 📚پانزده گفتار، ص311 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💚 مولا علـی علیه السلام: ✨فَکَيْفَ بِالْعَائِبِ الَّذِي عَابَ أَخَاهُ وَعَيَّرَهُ بِبَلْوَاهُ ! أَمَا ذَکَرَ مَوْضِعَ سَتْرِ اللهِ عَلَيْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ مِمَّا هُوَ أَعْظَمُ مِنَ الذَّنْبِ الَّذِي عَابَهُ بِهِ ✨ 🔸چگونه آن #عيب_جو بر برادر خود عيب مى گيرد، و او را به خاطر بلايى که گرفتار شده است سرزنش مى کند، (در حالى که خودش کانون آن عيب هاست، و خدا به لطفش بر آن پرده افکنده است) آيا به خاطر نمى آورد که آنچه را خدا از گناهان او #مستور داشته، (شايد) بزرگتر از گناهى است که بر ديگران عيب مى گيرد. 📚 #نهج_البلاغه ،خطبه ۱۴۰ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
👁🗨 ، 🔻🔹قسمــت سوم🔹🔻 🔰پیش از بررسی ویژگی‌هایی که در روایات برای دجّال برشمرده شده، لازم است یادآور شویم که در منابع روایی شیعه برخلاف منابع اهل سنّت، کمتر به موضوع دجّال پرداخته شده است تا آنجا که در کتاب‌هایی مانند «الکافی» ثقـة الاسلام کلینی(ره)، کتاب «الغیبـة» نعمانی(ره) و «الإرشاد» شیخ مفید(ره) که در آنها روایات فراوانی در مورد نشانه‌های ظهور نقل شده، حتی یک روایت هم درباره دجّال نیامده است و مجموع روایاتی که در «کمال‌الدّین و تمام النّعمه» شیخ صدوق (ره) و کتاب «الغیبـة» شیخ طوسی (ره) دراین‌باره نقل شده است، به ده مورد هم نمی‌رسد. 🔰 افزون بر این، بیشتر روایت‌هایی که از طریق اهل سنّت درباره دجّال و ویژگی‌های او نقل شده گرفتار ضعف سند یا و بیان مطالب عجیب و غریب و دور از ذهن است. 🔰با توجّه به مطالب یاد شده، برخی از نویسندگان معاصر، در اصل وجود دجّال یا ویژگی‌های او تردید کرده و در نهایت معتقد به و بودن ویژگی‌های دجّال و انطباق نداشتن این ویژگی‌ها بر شخص یا موجود معین و مشخص شده‌اند. سید محمّد صدر، پس از آنکه دوازده ویژگی دجّال را با استفاده از روایات برمی‌شمارد، در بررسی این ویژگی‌ها می‌نویسد: «بی‌تردید در اینکه اگر از مفاهیم رمزی و کنایی این عبارات صرف نظر کنیم هیچ یک از آنها را نمی‌توانیم بپذیریم و نمی‌شود آنها را صحیح دانست؛ زیرا از نظر ضوابط سندی اکثر آنها اخبار واحدی می‌باشند که قابل اعتماد نیستند و اگر از ضوابط سندی نیز صرف نظر کنیم می‌بینم که در این روایات مطالبی اعجاز آمیز به دجال نسبت داده شده است.   🔰با اینکه وی شخصی کافر و سرکش و طاغی است و قبلاً گفتیم که از یک شخص کافر ممکن نیست... . با وجود این نقاط ضعف، امر از دو حال خارج نیست یا باید تمامی این اخبار را مردود بدانیم یا اینکه بر یک معنای رمزی و کنایی برخلاف معنای ظاهری حمل کنیم و روشن است که حمل بر معنای رمزی از کنار گذاشتن و مردود دانستن بهتر است».[13[ 🔰یکی دیگر از نویسندگان معاصر نیز پس از بیان روایات دجّال، درباره آن تردید کرده و می‌نویسد: «ریشه داستان دجّال را باید در کتاب مقدّس و در بیان نصاری پیدا کرد. بعد از آنکه، اکثر احادیث آن و تفصیلاتش در کتب اهل سنّت و به طرق آنهاست. به هر حال، اصل قضیه دجّال به طور اجمال، بعید نیست صحت داشته باشد، لیکن تعریفات و توصیفاتی که درباره‌اش شده ندارد. پس بر فرض اینکه اصل قضیه دجّال صحت داشته باشد، اما بدون تردید با افسانه‌هایی آمیخته شده صورت حقیقی خود را از دست داده است».[14] 🔰نویسنده کتاب «یوم الخلاص» (روزگار رهایی) نیز پیش از بررسی روایات مربوط به دجّال می‌نویسد: «نگارنده در مورد دجّال به نتیجه قطعی نرسیده است؛ زیرا روایاتی که در مورد دجّال نقل شده، غالباً مورد اعتماد نیستند و در ضمن آنها مطالبی هست که یقیناً جعلی هستند و متن آنها گواه است بر اینکه سخن معصوم نیست. در این حدیث‌ها ذوق و قریحه اثر گذاشته، طبق سلیقه و ذوق آنها جعل شده است و آنچه از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده در میان احادیث جعلی دستگاه خلافت گم شده است و تشخیص آنها بسیار دشوار می‌نماید».[15] 📚پی نوشت ها: 13. سید محمد صدر، تاریخ غیبت کبرا، ترجمه سيّد حسن افتخارزاده، صص 642ـ643. 14. ابراهیم امینی، دادگستر جهان، صص 225ـ226. 15. کامل سلیمان، روزگار رهایی، ترجمه علی‌اکبر مهدی‌پور، ج 2، ص 1143. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ضرورت دور انداختن #باورهای_غلط #استاد_قرائتی ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
33.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢گوشه ای از 💫یَمْحُو اللّهُ مَا یَشَاءُ وَیُثْبِتُ وَعِندَهُ أُمُّ الْکِتَاب💫ِ خداوند هر چه را بخواهد، محو، و هر چه را بخواهد، اثبات میکند؛ و [ لوح محفوظ] نزد اوست! (الرّعد/ 39). ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a